[خلاقیت معماری] خلاقیت ایده هنر زیبایی و ... معماری !

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
کتابخانه خلاقانه


 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
نقاشی به سبک آتشیسم

نقاشی به سبک آتشیسم


همانطور که از اسم این پست می‌توان حدس زد، با یک فندک تصاویر بسیار زیبایی بر روی سقف خلق می‌شود.










 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
دکور شناور

برای مستاجرهایی مثل ما که صاحبخانه‌شان گفته حق ندارید دیوارها را سوراخ کنید اما دلشان ضعف می‌رود برای این‌که چیزهایی را روی دیوار وصل کنند! این قفسه‌های آزاد و رها با نخ نازک اما بسیار محکمِ ماهیگیری به هم وصل شده‌اند تا شما بتوانید هرچیزی دوست دارید را روی انها بگذارید یا به دیوار تکیه بدهید.
طراح: Fredric Julian Ratsch







 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]ابتکار با خوردنی ها![/h]

Unique sculptures made out of food by talented Romanian artist Dan Cretu.
Edible creations look like animals, human faces, cameras, bicycles, motorcycles, and other familiar objects.
[h=2]Vegetable Camera[/h]

[h=2]Carrot Rabbit[/h]

[h=2]Food Motorcycle[/h]

[h=2]Fruit Lamp[/h]

[h=2]Ice Cream Light Bulb[/h]

[h=2]Fruit Camera[/h]

[h=2]Food Rowing[/h]

[h=2]Orange Shoe[/h]

[h=2]Salami Cassette Tape[/h]

[h=2]Sunflower Seeds Football[/h]

[h=2]Food Boombox[/h]

[h=2]Popcorn Face[/h]

[h=2]Orange Bicycle[/h]




 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایده ای نو برای سرویس بهداشتی؛گروه استودیو پسیفیک

این سرویس های عمومی در میدان سینرژی Synergy در کوموتوتو Kumutoto واقع در یکی از سواحل شمالی ولینگتون است.همان اندازه که به جنبه های عملکردی کار مثل حفظ حریم،بهداشت و نظافت توجه شده به ظواهر کار هم اهمیت داده شده است.هدف این طراحی،ایجاد ساختاری تندیس گونه،فرمی مجسمه وار،پر بیننده و غیر معمول است که تکمیل کننده چشم انداز اطراف و ارزش محیط باشد.برای انکه ساختار از هر جهت قابل دیدن باشد از دو فرم کشیده طولی که به شکل بی قاعده ای چرخیده تشکیل شده است،به طوری که از زاویه دید افراد پیاده به راحتی قابل تشخیص بوده و تکمیل کننده محیط اطراف است.الگوی فرم ها برداشته شده از حیوانات دریایی خصوصا سخت پوستان است و حتی فرم به پوسته فسیل شده ای که گویا کشف و در آنجا قرار گرفته شباهت دارد. برای القای پوسته سخت در کنار آب بی نمک این منطقه،داخل فضا از پلکانی بسیار ملایم و صاف استفاده شده و لبه های کار شبیه لبه های قایق های کنار اسکله است.علاوه بر ایجاد فرمی جذاب و سرگرم کننده،این ایده آبزیان بی ربط به گذشته منطقه هم نیست،الهام از رودی که در گذشته از این محدوده عبور داشته است.












 

arch.mi

عضو جدید
کاربر ممتاز
لامپ اقتصادی؛ ترکیب دی اکسید کربن و انرژی جلبک

از هم اکنون شما قادر خواهید بود فضای زندگی و نفس کشیدنتان را بسازید. طی بررسی طولانی مدت از نظر ویژگی های زیستی در تولید سوخت،ثابت شده که جلبک را می توان برای تولید برق دائمی با ولتاژ پایین بکار برد که این کار برای استفاده در وسایل کوچک برقی ثابت مفید خواهد بود.​
تمام آنچه برای این کار لازم است کمی دی اکسید کربن،کمی نور و آب طبیعی برای رشد جلبک است که البته می توان جلبک را در شیشه ای در بسته در جلوی نور خورشید قرار داده و برای کمک به رشدش در آن دمید. سنسور هایی درون این لامپ وجود دارد که سرعت عبور انرژی را کنترل کرده و می توان لامپ را هم در روشنای نور خورشید و هم در تاریکی شب استفاده کرد.​
جالب است بدانید مایک توماس Mike Thomson لامپ زیستی طراحی کرده که ماده تولید کننده انرژی درون آن،خون است.






 

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز
وسایل منزل مدرن و زیبا

طراحی داخلی یک حرفه چند بعدی است که در آن خلاقیت و مهارت های فنی در یک ترکیب اعمال می شود تا ساختار محیط داخلی شکل بگیرد.
فرایند طراحی داخلی یک اصل هدفمند، سازماندهی شده و هماهنگ، شامل تحقیق، تجزیه و تحلیل و پکپارچه کردن اطلاعات و دانش به سوی یک فرایند خلاق را دنبال می کند. در اینجا شما کاربران گرامی نمونه هایی از وسایل منزل با طراح های جدید و بی نظیر از طراحی های داخلی را مشاهده می کنید که سایت پرشین جی اف ایکس برای شما این مجموعه را گردآوری کرده است. این مجموعه مطمئنا منبع الهام بخش منحصر به فرد و با شکوهی برای طراحان با ذوق و سلیقه خواهد بود. امیدواریم از دیدن این کلکسیون زیبا لذت ببرید.



































 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
میز دوستدار محیط زیست

میز دوستدار محیط زیست

این میز خلاقانه پروژه‌ای سرگرم کننده از طراح هلندی به اسم Haiko Cornelissen بود و ساخته شده از آلومینیوم سبک است که توسط یک تولیدکننده آمریکایی متخصص در محصولات آلومینیومی بریده، تا و به یکدیگر پیچ شده. به جای چمن، گیاهان و موارد دیگر، مانند سنگ، را می‌توان در این میز گذاشت.
اگر در نیویورک سیتی زندگی می‌کنید ( :دی ) ، به ازای خرید یک میز، یک بسته چمن هم به شما هدیه داده می‌شود.

 

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز
باجه های بازیافتی


در نیویورک، باجه‌های تلفن عمومی، دیگر کاربرد سابقشان را ندارند و کمتر کسی پیدا می‌شود که نیاز داشته باشد از این تلفن‌های عمومی استفاده کند. یک طراح خوش‌ذوق، قفسه‌های یک کتابخانه را طوری طراحی کرده است که کاملاً اندازه‌ی کیوسک‌های تلفن است و با نصب آنها در باجه‌های از کار افتاده، حیات دوباره‌ای به آنها داده است. در اغلب این باجه‌ها، کتاب‌ها فقط چند ساعت دوام آورده‌اند و به سرعت توسط شهروندان برای مطالعه برداشته شده‌اند.




 

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز
جا ظرفی سبز


گیاهتان را با آبِ ظرف‌های شسته‌شده آبیاری کنید! این جاظرفی ابتکاری، طوری طراحی شده که تمام آبِ جمع‌شده از ظرف‌ها، به داخل خاک گلدان‌های سبد هدایت می‌شود. اینطوری هم گیاه سیراب می‌شود، هم ظرف‌ها خشک می‌شوند و هم سینیِ کف جاظرفی هیچ‌وقت پر از آب نمی‌شود و شما مجبور نیستید مدام خالی‌اش کنید! ضمن اینکه آشپزخانه‌تان هم زیباتر می‌شود.
طراح: DesignLibero








 

Similar threads

بالا