گفت و گوهای خودمانی بچه های IT

mohandeseit

دستیار مدیر مهندسی فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
برنامه نویسی چون از زیرشاخه های ای تی نیست جز تخصص های نرم افزار حساب میشه ولی این دلیل براین نمیشه که یه مهندس ای تی نره دنبالش . بیشتربچه های ای تی علاقمند به شبکه میشن مثل خیلی های شما دوستان تو این تالار ولی خب فکر کنم تو شبکه هم برنامه نویسی هست ، البته اگه اشتباه نکنم. خدایی برنامه نویسی خیلی دنیای شیرینی هستش. درگیر کد باید بشی ، اگه علاقمند باشی خیلی لذت داره .خودم به شخصه عاشق کدزنی البته تحت وب هستم.
RUP خیلی لذت داره ، پروژه نرم افزار 2 من استفاده از RUP بود.(یادش بخیر)
*فرشته ، دوست خوبم این امضا من رو از من بعنوان یادگاری داشته باش (بعنوان یه دوست یا هم باشگاهی) خیلی حرفا توش هست .
فرصت کافی برای نقل قول زدن رو ندارم ولی ممنون از تبادل نظرات خوبتون . به قول دوست عزیز دانیال خیلی از بحث خارج شدیم .
شاد و پیروز باشید

قبول دارم یه itman باید بدونه یه کد مفهومش چیه
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ترم قبل یه تحقیق راجع به IT در ایران داشتیم بچه ها به اکثر اداره ها رفته بودن
تو همه ی اداره ها گفته بودن با دیجیتالی شدن سیستم خ از کارمندا دیگه در اصل کاری ندارن. یعنی فقط میرن سر کار!
به نظر منم بیکار کردن افرادش خ بیشتر از ایجاد شغل کردنشه.

البته اونی که باید قانع میشد *فرشته بود! هرچند که تلاش ما در جهت قانع کردن نبود،در جهت شفاف سازی اینکه چطور شغل ایجاد میشه بود.

اشتباه نکنید.قرار نیست ما دوباره چرخ رو اختراع کنیم.ساختن دوباره همه چیز به اسم "نمونه‌ی داخلی" اگه نخوام بگم احمقانه،میشه گفت اشتباهه (به این فکر کنید : چرا آلمان که همه به عنوان مهندس ترین کشور دنیا میشناسنش پردازنده تولید نمیکنه؟).ما باید از تکنولوژی روز استفاده کنیم و در عین حال بتونیم تولید هم داشته باشیم،اما چیز جدید تولید کنیم.

حرفت تا حدی درسته.پژوهش باید بر اساس علوم تئوریک انجام بشه.خیلی از چیزهایی که ما امروز استفاده میکنیم از آزمایشگاه های شرکت ها بیرون اومده.یاد گرفتن استفاده از اونا خوبه،اما باید روش تولید رو هم یاد بگیریم (مهارت یعنی بلد بودن روش استفاده).کسی که متخصص شبکه نامیده میشه و MCITP و CCNA و CCNP و خلاصه تمام مدرک های لازم رو داره،بلده شبکه های خیلی پیچیده رو راه بندازه،اما نمیتونه یه چیز متفاوت تولید کنه،کارش تحقیقاتی نیست.
استفاده از فکر که میگی باید بر اساس استاندارد باشه،وگرنه گفتن "یه چیزی بسازیم که پشت دیوار رو ببینه" بدون اینکه از نور و موج مطالعه ای داشته باشیم بی فایده است.

اگه اشتباه نکنم منظورشما کد نویسیه،مهندس (چه نرم افزار و چه IT) وظیفه اش کد نویسی نیست.اما شناختن کد و بلد بودن نوشتنش یه امتیاز خیلی خیلی خوبه.کدنویس مثل کارگر ساختمون میمونه،اونی که آجر میچینه : کارش در طبقات کاری ارزش زیادی نداره،اما اگه نباشه ساختمون هم ساخته نمیشه! اما کار مهم تر شناخت زمین و طراحی یک نقشه برای ساخت ساختمان هست.اینکه چند طبقه باشه،چطور باشه که همه نیازها رفع بشه،چه میدونم نورگیر باشه،استانداردهای طراحی که توسط سازمانها تعیین شده هم توش رعایت بشه و ... حالا به جای ساختمان بزار یه سیستم نرم افزاری.

تازه یه استاد داشتیم که فکرش از این هم خیلی فراتر بود.کلاس ما با نرم افزاری ها مختلط بود،بعد ایشون داشت با حرارت در مورد RUP صحبت میکرد،یهو وایساد.گفت "فکر نکنید شما مهندس نرم افزار میشید که از RUP استفاده کنیدها،شماها باید RUP رو بسازید.".این حرفش هیچوقت یادم نمیره.

(RUP یا Rational Unified Proccess طراحی شده توسط IBM و به طور خلاصه میتونم بگم روشی برای توسعه نرم افزار هست.در ویکیپدیا بخوانید)

اون خ یعنی چی؟ فقط نگید که منظورتون خیلی بوده!


خب منم نظرم با فرشته یکی بود!
اونم پستش که گفتم! ولی با اینکه کشورهای غربی یا آمریکا نرخ بیکاریشون بالاست و رکود اقتصادی دارن اصلا" موافق نبودم!
منم منظورم این نبود که وایسیم تا خودمون لپ تاپ رو اختراع کنیم بعد ازش استفاده کنیم! به قول شما واقعا" این کار اشتباهه.
وقتی گفتم راه زیادی داریم منظورم اینه که ما هنوز به علم ساختش نرسیده ایم پس خ عقبیم!

خب اینکه کاملا" معلومه آدم تا علم یه کاری رو نداشته باشه نمیتونه راجع بهش فکر مفیدی داشته باشه!
مثلا" همون وسیله ای که شما مثال زدید رو حتما" باید راجع بهش علم داشته باشی تا تولیدش کنی! وگرنه هرچی هم روش فکر کنی که نمیتونی کاری کنی!
من میگم درسایی رو که جا برای خلاقیت فکری داره باید سعی کنیم خلاقانه یادش بگیریم!
فک میکنم خ از درسامون رو بشه اینجوری یاد گرفت نه؟


متاسفانه منظورم خیلی بود!
تعداد بچه هایی که در آی تی به شبکه توجه دارن بیشتره یا به کدنویسی؟

راستی یه سوال ما علم تولید فلش مموری رو داریم؟
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
الان یه مدته بد جوری حس میکنم روزام داره تلف میشه

شما ها چیکا رمیکنین روزا برنامتون چیه چقد برنامه مینویسین چقد مطالعه میکنین چقد نت میاین و چه فعالیتایی تو نت انجام میدین البته امیدوارم فضولی نباشه ها.
این شرایطی که نوشتید مشخصه که شرایط خوبی نیست.البته به عنوان یک دوره استراحت بد هم نیست،اما تبدیل به عادت نشه.برنامه ریزی کن و کارهایی که باید انجام بدی رو انجام بده.

من میتونم اینجوری بهت بگم :
صبحا که بیدار میشم اگه هیچ کار دیگه ای نداشته باشم کتاب Heads First Java رو میخونم تا ظهر.ظهر بازی میکنم تا عصر.عصر از اینترنت استفاده میکنم،به این صورت : ایمیل هامو چک میکنم،باشگاه سر میزنم،توی گوگل پلاس از جریانات روز مطلع میشم،توی گوگل ریدر مطالب مورد علاقه امو مطالعه میکنم.وقت اضافه داشته باشم توی گوگل پلاس مطالب اضافی رو میخونم و شاید هم به فیسبوک سری بزنم.
شب هم که کتاب میخونم،غیر درسی و غیر تخصصی،ترجیحا ادبیات کلاسیک.

اما توصیه من به شما : یک خبرگزاری/بلاگ تخصصی خارجی رو دنبال کنید.به هیچ وجه ایرانی‌شو توصیه نمیکنم.توصیه من اینها هستند : Cnet , Mashable , techcrunch , hacker news.سی نت بسیار عالیه.این کار دوتا خوبی داره ۱.با اخبار و اطلاعات روز آشنا میشید ۲.زبانتون تقویت میشه و اصطلاحات انگلیسی رو یاد میگیرید.
برای دنبال کردن اینها هم به جای وقت تلف کردن توی سایت اصلی از یک نرم افزار فیدخوان استفاده کنید،شخصا گوگل ریدر رو به همه ترجیح میدم : google.com/reader
اما صرفا به خواندن اینها اکتفا نکنید.هر کلمه،هر اصطلاح،هر اسم،هرجریانی که نمیفهمید یا نمیشناسید رو سرچ کنید.شاید مجبور بشید ۱۰ سایت دیگه رو مطالعه کنید که بفهمید توی اون خبر اول چی میگذره،اما مطالعه کنید.جدای از خبر،آشنا شدن با مفاهیمی که توی خبرها مطرح میشه مهمه.

امنیت اطلاعات . چیزایی که گفتید درست اما بدون امنیت اطلاعات چه شخصی و چه اطلاعات یه کارخانه یا شرکت یا سازمان هم کار به جایی نمیرسه
از ساخت و تولید بگذریم، روزانه افراد متخصص دنیا ممکنه صدها طرح رو ارائه بدن که بعضی هاشون ارزش ملیاردی دارن . حالا چه کارهایی برای جلوگیری از سرقت این اطلاعات و طرح ها
میشه انجام داد ؟
یه کم در مورد آینده ی امنیت اطلاعات صحبت کنید. مطمئنا همه تون که نمیخواید برید تو کار هوشمند سازی کارخانه ها و ... .
طرح ها رو بدزدن؟ منظورتون امنیت فیزیکی و حقوقیه یا امنیت اطلاعات؟

امنیت اطلاعات برخلاف هیاهو و هیجانی که دورش میگذره از بقیه گرایش ها کم هیجان‌تره.منظورم از هیجان بیشتر راه توسعه و ایده های نو هست.
همونطور که میدونید امنیت بر سه اصل CIA برقراره،در آینده هر سیستم،پروتکل یا استانداردی که میخواد طراحی بشه حتما این اصول توش رعایت میشه.یادتون نره که در مورد آینده حرف میزنیم نه گذشته،پس حرف‌هایی مثل "اهمیت امنیت اطلاعات نزد مدیران شناخته شده نیست" دیگه منسوخه.
راستش من آینده هیجان انگیزی در امنیت نمیبینم فقط الگوریتم‌ها از توابع ریاضی پیچیده تری ساخته میشه که بازکردنش سخت تر بشه.شاید هم دلیل این تفکر اطلاعات کم من باشه.

وقتی گفتم راه زیادی داریم منظورم اینه که ما هنوز به علم ساختش نرسیده ایم پس خ عقبیم!

فک میکنم خ از درسامون رو بشه اینجوری یاد گرفت نه؟

متاسفانه منظورم خیلی بود!

تعداد بچه هایی که در آی تی به شبکه توجه دارن بیشتره یا به کدنویسی؟

راستی یه سوال ما علم تولید فلش مموری رو داریم؟
مسئه یادگیری شبکه و کدنویسی به مسئله تنبلی برمیگرده (خواستم در مورد کالیبر بنویسم گفتم بهتون برمیخوره،چه شما و چه بقیه).
بچه ها ترجیح میدن کتاب شبکه بخونن،دوره شبکه بگذرونن،اما ده خط کد ننویسن! وگرنه ۹۰ درصد کسایی که دوره شبکه میگذرونن توی زندگیشون دست به آچار سوکت زنی نمیزنن.

الان به یه عده از علاقه مندان سینه چاک شبکه بگو یه آدرس شبکه میدم،۱۰ تا ساب نت با سابنت مسک برام بنویسن،بلدن سابنت تولید کنن،اما از نوشتن ۰ و ۱ هاش عاجزن.

اصلا خود تو : نوشتن کلمه‌ی "خیلی" برات سخته،فکر میکنی اگه ۳ حرفش رو حذف کنی و بنویسی "خ" مفید تره. بعد چطور میشه انتظار داشت توی یه کدی که برای فهم خودته و قراره یه چیزی رو تست کنی ۱۰ بار بنویسی java.out.print و کلی حواست به سمیکالن و پرانتز و کروشه باشه؟!

بله،علم تولید فلش همچین چیز خیلی پیچیده ای هم نیست.اما بحث به کیفیت و سودآوری که میرسه اونجا مشکل درست میشه.میتونیم فلش درست کنیم،اما اگه بخوایم چیپست و تمام سخت افزارشو خودمون تولید کنیم و کیفیت هم داشته باشه به صرفه نیست (حتی Transcend و Kingstone هم چیپست هاشونو خودشون تولید نمیکنن).

این چیزی که میگن علم تولید فلان،خیلی هم پیچیده نیست،خود تو با یه سال مطالعه اساسی به علم ساخت سی پی یو با استاندارد و توانایی روز دنیا میرسی.اما مسئله هزینه است که برات به صرفه نیست تولیدش.وقتی برات به صرفه میشه که بتونی سهام بزرگی از بازار رو داشته باشی،چطور؟ با تمایز.یه چیزی بسازی که هیچکس دیگه نداشته باشه.واحد مهندسی فناوری اطلاعات ۲ رو که بگیری،اگه منبعش توربان باشه این موضوعات تا حدی توش توضیح داده میشه.اما قبل از اون باید انقدر اینترنت رو بگردی که به جواب برسی : چرا با اینکه تولید فلش کار سختی نیست هیچ شرکتی توی ایران نمیزنه؟ یا همون سوالی که بالا گفتم بهش فکر کن : چرا آلمان سی پی یو تولید نمیکنه؟
 
آخرین ویرایش:

sara.hoseini90

عضو جدید
کاربر ممتاز
این شرایطی که نوشتید مشخصه که شرایط خوبی نیست.البته به عنوان یک دوره استراحت بد هم نیست،اما تبدیل به عادت نشه.برنامه ریزی کن و کارهایی که باید انجام بدی رو انجام بده.

من میتونم اینجوری بهت بگم :
صبحا که بیدار میشم اگه هیچ کار دیگه ای نداشته باشم کتاب Heads First Java رو میخونم تا ظهر.ظهر بازی میکنم تا عصر.عصر از اینترنت استفاده میکنم،به این صورت : ایمیل هامو چک میکنم،باشگاه سر میزنم،توی گوگل پلاس از جریانات روز مطلع میشم،توی گوگل ریدر مطالب مورد علاقه امو مطالعه میکنم.وقت اضافه داشته باشم توی گوگل پلاس مطالب اضافی رو میخونم و شاید هم به فیسبوک سری بزنم.
شب هم که کتاب میخونم،غیر درسی و غیر تخصصی،ترجیحا ادبیات کلاسیک.

اما توصیه من به شما : یک خبرگزاری/بلاگ تخصصی خارجی رو دنبال کنید.به هیچ وجه ایرانی‌شو توصیه نمیکنم.توصیه من اینها هستند : Cnet , Mashable , techcrunch , hacker news.سی نت بسیار عالیه.این کار دوتا خوبی داره ۱.با اخبار و اطلاعات روز آشنا میشید ۲.زبانتون تقویت میشه و اصطلاحات انگلیسی رو یاد میگیرید.
برای دنبال کردن اینها هم به جای وقت تلف کردن توی سایت اصلی از یک نرم افزار فیدخوان استفاده کنید،شخصا گوگل ریدر رو به همه ترجیح میدم : google.com/reader
اما صرفا به خواندن اینها اکتفا نکنید.هر کلمه،هر اصطلاح،هر اسم،هرجریانی که نمیفهمید یا نمیشناسید رو سرچ کنید.شاید مجبور بشید ۱۰ سایت دیگه رو مطالعه کنید که بفهمید توی اون خبر اول چی میگذره،اما مطالعه کنید.جدای از خبر،آشنا شدن با مفاهیمی که توی خبرها مطرح میشه مهمه.
ممنون از جوابتون .
توصیه هاتون یکم سخته ولی تلاشمو میکنم اخه زبانم همچین تریفی نداره خبرگذاریهایی که معرفی کردینو سر زدم به نظر جالب میاد باید دقیق تر نگا بندازم بهشون.ممنونم از اینکه برنامه روزانتونم گفتید .
دمتون گرم.:w30:
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مسئه یادگیری شبکه و کدنویسی به مسئله تنبلی برمیگرده (خواستم در مورد کالیبر بنویسم گفتم بهتون برمیخوره،چه شما و چه بقیه).
بچه ها ترجیح میدن کتاب شبکه بخونن،دوره شبکه بگذرونن،اما ده خط کد ننویسن! وگرنه ۹۰ درصد کسایی که دوره شبکه میگذرونن توی زندگیشون دست به آچار سوکت زنی نمیزنن.

الان به یه عده از علاقه مندان سینه چاک شبکه بگو یه آدرس شبکه میدم،۱۰ تا ساب نت با سابنت مسک برام بنویسن،بلدن سابنت تولید کنن،اما از نوشتن ۰ و ۱ هاش عاجزن.

اصلا خود تو : نوشتن کلمه‌ی "خیلی" برات سخته،فکر میکنی اگه ۳ حرفش رو حذف کنی و بنویسی "خ" مفید تره. بعد چطور میشه انتظار داشت توی یه کدی که برای فهم خودته و قراره یه چیزی رو تست کنی ۱۰ بار بنویسی java.out.print و کلی حواست به سمیکالن و پرانتز و کروشه باشه؟!

بله،علم تولید فلش همچین چیز خیلی پیچیده ای هم نیست.اما بحث به کیفیت و سودآوری که میرسه اونجا مشکل درست میشه.میتونیم فلش درست کنیم،اما اگه بخوایم چیپست و تمام سخت افزارشو خودمون تولید کنیم و کیفیت هم داشته باشه به صرفه نیست (حتی Transcend و Kingstone هم چیپست هاشونو خودشون تولید نمیکنن).

این چیزی که میگن علم تولید فلان،خیلی هم پیچیده نیست،خود تو با یه سال مطالعه اساسی به علم ساخت سی پی یو با استاندارد و توانایی روز دنیا میرسی.اما مسئله هزینه است که برات به صرفه نیست تولیدش.وقتی برات به صرفه میشه که بتونی سهام بزرگی از بازار رو داشته باشی،چطور؟ با تمایز.یه چیزی بسازی که هیچکس دیگه نداشته باشه.واحد مهندسی فناوری اطلاعات ۲ رو که بگیری،اگه منبعش توربان باشه این موضوعات تا حدی توش توضیح داده میشه.اما قبل از اون باید انقدر اینترنت رو بگردی که به جواب برسی : چرا با اینکه تولید فلش کار سختی نیست هیچ شرکتی توی ایران نمیزنه؟ یا همون سوالی که بالا گفتم بهش فکر کن : چرا آلمان سی پی یو تولید نمیکنه؟


ممنون توضیحاتون کامل بود درباره ی فلش.
ولی نوشتن خیلی من به این صورت فکر نکنم خ مهم باشه.
ولی نذاشتن سمیکالن و .... باعث میشه برنامه ران نشه.
من خودم وقتی برنامه مینویسم حتی وقتی تو کاغذ و هنوز در حده فکره سعی میکنم همه چی رو رعایت کنم
که تو برنامه دستم روان تر بشه.
یعنی همه از تنبلی نوشتن یه برنامه رفتن شبکه؟
برنامه نوشتن به نظر من اصلا" هم آسون نیست فکر زیادی میخواد
به نظرم شبیه بازی فکری میمونه!!!!
برنامه نویس باید سعی کنه به صرفه ترین برنامه رو بنویسه.
برنامه نویس هر لحظه داره از ذهنش استفاده میکنه تا یه برنامه جدید رو مطرح کنه.
این کار ساده ای نیست.

دوستان ببخشید از بحث اصلی خارج شدم.
 

sanamsayna

کاربر فعال مهندسی IT ,
کاربر ممتاز
ا

مسئه یادگیری شبکه و کدنویسی به مسئله تنبلی برمیگرده (خواستم در مورد کالیبر بنویسم گفتم بهتون برمیخوره،چه شما و چه بقیه).
بچه ها ترجیح میدن کتاب شبکه بخونن،دوره شبکه بگذرونن،اما ده خط کد ننویسن! وگرنه ۹۰ درصد کسایی که دوره شبکه میگذرونن توی زندگیشون دست به آچار سوکت زنی نمیزنن.

الان به یه عده از علاقه مندان سینه چاک شبکه بگو یه آدرس شبکه میدم،۱۰ تا ساب نت با سابنت مسک برام بنویسن،بلدن سابنت تولید کنن،اما از نوشتن ۰ و ۱ هاش عاجزن.

ممنون توضیحاتون کامل بود درباره ی فلش.
ولی نوشتن خیلی من به این صورت فکر نکنم خ مهم باشه.
ولی نذاشتن سمیکالن و .... باعث میشه برنامه ران نشه.
من خودم وقتی برنامه مینویسم حتی وقتی تو کاغذ و هنوز در حده فکره سعی میکنم همه چی رو رعایت کنم
که تو برنامه دستم روان تر بشه.
یعنی همه از تنبلی نوشتن یه برنامه رفتن شبکه؟
برنامه نوشتن به نظر من اصلا" هم آسون نیست فکر زیادی میخواد
به نظرم شبیه بازی فکری میمونه!!!!
برنامه نویس باید سعی کنه به صرفه ترین برنامه رو بنویسه.
برنامه نویس هر لحظه داره از ذهنش استفاده میکنه تا یه برنامه جدید رو مطرح کنه.
این کار ساده ای نیست.

دوستان ببخشید از بحث اصلی خارج شدم.
با این دو جمله موافق نیستم .به نظر من دلایل اصلی اینکه اکثرا میرن دنبال شبکه اینه که :1.همه ی ما ترم اول که بسم الله پامون می ذاریم دانشگاه یه پاسکال داریم و 90% یه استاد تازه کار یا به استاد کم سواد میدن که دانشجو در اول یه کمی به ذوق اش می خوره بعد اون می رسه به برنامه سازی پیشرفته اگه استاد اینم بد باشه دیگه 80% از بین میره (چرا؟)چون هیچی اساسی یاد نگرفته ولی اگه یه استاد خوب داشته باشه شاید دوباره علاقه مند بشه .2. بحث تنبلی نیست شبکه زمینه عملیش نسبت به تئوریش بیشتره یعنی در برنامه نویسی کد نویسی بلد باشه یک روند تکراریه ولی شبکه این جوری نیست شما یک کار رو می تونی به چند روش انجام بدی .اگه خواستین مثالم می تونم بزنم در نتیجه چون عملی فهم اش راحت تره اکثرا شبکه رو انتخاب می کنن.
*********************************************************************************************************
من خودم شخصا کابل کراس و نرمال هم زدم:D
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
توصیه هاتون یکم سخته ولی تلاشمو میکنم اخه زبانم همچین تریفی نداره
اینجاست که پای تنبلی میاد وسط.اگه از شرایط فعلی ناراضی هستی و فکر میکنی باید بهره بیشتری از مغز و زمانت ببری،اگه فکر میکنی باید یه کاری بکنی تلاشی داشته باشی که خب این کار هزینه داره.
این که زبانم تعریف نداره و ... هم بهانه است! این حرفا رو بزار کنار،یه دیکشنری بذار (بگذار!) ور دستت،اینترنت هم که هست.بهت گفتم هرکلمه،هر اسم،هر عبارت،هر اصطلاح رو نفهمیدی انقدر سرچ کن و بخون که بتونی از حفظ راجبش یه پاراگراف بنویسی.

یعنی همه از تنبلی نوشتن یه برنامه رفتن شبکه؟
برنامه نوشتن به نظر من اصلا" هم آسون نیست فکر زیادی میخواد

این کار ساده ای نیست.
پس کار سختیه دیگه.البته همه نرفتن دنبال شبکه و همه هم از تنبلی نرفتن.تبلیغات،کلیشه ها و "مد" هم موثر بوده.یعنی الان هر ترم پایینی میپرسه من میخوام کار فرادانشگاهی بکنم،چیکار کنم؟ همه (حتی خود من) بهش میگیم میتونی بری دنبال شبکه ... بعد هم غر میزنیم که چرا فیلدهای دیگه خالیه! مد هم که جای خودشو داره،وقتی مثلا sanamsayna با علاقه شخصی خودش میره دنبال شبکه،منم میگم ئه پس حتما چیز خوبیه،منم ازش جا نمونم.فاکتورهای علاقه و استعداد رو هم نادیده میگیرم.

با این دو جمله موافق نیستم .به نظر من دلایل اصلی اینکه اکثرا میرن دنبال شبکه اینه که :
1.همه ی ما ترم اول که بسم الله پامون می ذاریم دانشگاه یه پاسکال داریم و 90% یه استاد تازه کار یا به استاد کم سواد میدن که دانشجو در اول یه کمی به ذوق اش می خوره بعد اون می رسه به برنامه سازی پیشرفته اگه استاد اینم بد باشه دیگه 80% از بین میره (چرا؟)چون هیچی اساسی یاد نگرفته ولی اگه یه استاد خوب داشته باشه شاید دوباره علاقه مند بشه .
2. بحث تنبلی نیست شبکه زمینه عملیش نسبت به تئوریش بیشتره یعنی در برنامه نویسی کد نویسی بلد باشه یک روند تکراریه ولی شبکه این جوری نیست شما یک کار رو می تونی به چند روش انجام بدی .اگه خواستین مثالم می تونم بزنم در نتیجه چون عملی فهم اش راحت تره اکثرا شبکه رو انتخاب می کنن.
*********************************************************************************************************
من خودم شخصا کابل کراس و نرمال هم زدم:D
راستش با استدلالت موافق نیستم :
بله،رشته های مهندسی نرم افزار و مهندسی IT هردوتا فقط ۶ واحد برنامه نویسی دارن.اما چند واحد شبکه داریم؟! (شبکه ۱ و شبکه ۲،اگه فناوری اطلاعات ۱ روهم باهاش حساب کنیم میشه ۹ واحد) اگه توی اون ۶ واحد برنامه نویسی یاد میگیریم یه "Hello World" بنویسیم که توی اون ۶-۹ واحد شبکه یه IP دهی به سیستم رو هم یاد نمیگیریم! البته نه اینکه بد باشه ها،چون بحث رو به صورت "علمی" مطرح میکنه نه عملی.
کدنویسی هم یک روند تکراری نیست خانم! البته من دفاعی ندارم از موضوعی بکنم یا با موضوع دیگه مخالفت کنم.اما قصدم اینه که در مورد این موضوعات حرف بزنیم.برنامه نویسی اتفاقا روندی بسیار انعطاف پذیر داره،یک برنامه هرچند ساده رو ۵ نفر میتونن به ۵ شکل مجزا بنویسن و همه اش هم کار کنه و یک نتیجه بده.

یه چیز دیگه هم بگم،اینکه میگیم این سخت تره،اون ساده تره همه اش نسبیه.شروع کار شبکه به نسبت ساده تر از شروع کار برنامه نویسیه،اونم به دلیل کار جسمی هست که باید انجام بشه.اما وقتی که به سطح حرفه ای برسه،هرکدوم سختی و مشکل خودشو داره.
 

sanamsayna

کاربر فعال مهندسی IT ,
کاربر ممتاز
اینجاست که پای تنبلی میاد وسط.اگه از شرایط فعلی ناراضی هستی و فکر میکنی باید بهره بیشتری از مغز و زمانت ببری،اگه فکر میکنی باید یه کاری بکنی تلاشی داشته باشی که خب این کار هزینه داره.
این که زبانم تعریف نداره و ... هم بهانه است! این حرفا رو بزار کنار،یه دیکشنری بذار (بگذار!) ور دستت،اینترنت هم که هست.بهت گفتم هرکلمه،هر اسم،هر عبارت،هر اصطلاح رو نفهمیدی انقدر سرچ کن و بخون که بتونی از حفظ راجبش یه پاراگراف بنویسی.


پس کار سختیه دیگه.البته همه نرفتن دنبال شبکه و همه هم از تنبلی نرفتن.تبلیغات،کلیشه ها و "مد" هم موثر بوده.یعنی الان هر ترم پایینی میپرسه من میخوام کار فرادانشگاهی بکنم،چیکار کنم؟ همه (حتی خود من) بهش میگیم میتونی بری دنبال شبکه ... بعد هم غر میزنیم که چرا فیلدهای دیگه خالیه! مد هم که جای خودشو داره،وقتی مثلا sanamsayna با علاقه شخصی خودش میره دنبال شبکه،منم میگم ئه پس حتما چیز خوبیه،منم ازش جا نمونم.فاکتورهای علاقه و استعداد رو هم نادیده میگیرم.


راستش با استدلالت موافق نیستم :
بله،رشته های مهندسی نرم افزار و مهندسی IT هردوتا فقط ۶ واحد برنامه نویسی دارن.اما چند واحد شبکه داریم؟! (شبکه ۱ و شبکه ۲،اگه فناوری اطلاعات ۱ روهم باهاش حساب کنیم میشه ۹ واحد) اگه توی اون ۶ واحد برنامه نویسی یاد میگیریم یه "Hello World" بنویسیم که توی اون ۶-۹ واحد شبکه یه IP دهی به سیستم رو هم یاد نمیگیریم! البته نه اینکه بد باشه ها،چون بحث رو به صورت "علمی" مطرح میکنه نه عملی.
کدنویسی هم یک روند تکراری نیست خانم! البته من دفاعی ندارم از موضوعی بکنم یا با موضوع دیگه مخالفت کنم.اما قصدم اینه که در مورد این موضوعات حرف بزنیم.برنامه نویسی اتفاقا روندی بسیار انعطاف پذیر داره،یک برنامه هرچند ساده رو ۵ نفر میتونن به ۵ شکل مجزا بنویسن و همه اش هم کار کنه و یک نتیجه بده.

یه چیز دیگه هم بگم،اینکه میگیم این سخت تره،اون ساده تره همه اش نسبیه.شروع کار شبکه به نسبت ساده تر از شروع کار برنامه نویسیه،اونم به دلیل کار جسمی هست که باید انجام بشه.اما وقتی که به سطح حرفه ای برسه،هرکدوم سختی و مشکل خودشو داره.
این جمله ات برام جالب بود راست میگی :biggrin:
در مورد نظرم هم اینو بگم منظورمو متوجه میشین شبکه چون هر مبحثی رو بخوای در سیستم عامل میتونی نشون بدی به همین دلیل درک اش راحت تره هم چنین بیانش راحته یکی کلاسم نره اگه خوب بخونه می فهمه چی به چیه ولی برنامه نویسی این جوری نیست چون نمی تونیم نشون بدیم درک اش سخته و هم تعداد کمه که بتونه قدرت بیان خوب داشته باشه یعنی بفهمونه چی به چیه اینم بگم به نظر من خوبه یه مهندس IT حداقل یه زبان برنامه نویسی رو کامل بلد باشه فرقی نمی کنه گرایش اش چی باشه . مثلا من خودم فروردین اینا می خواستم یه زبان برنامه نویسی کامل یاد بگیرم از کتاب دیتل خوندم بعد وسط ها بعضی ها برام مبهم بود نفهمیدم ولش کردم یعنی اگه خوب بفهمی دیدت بازتر میشه
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با این دو جمله موافق نیستم .به نظر من دلایل اصلی اینکه اکثرا میرن دنبال شبکه اینه که :1.همه ی ما ترم اول که بسم الله پامون می ذاریم دانشگاه یه پاسکال داریم و 90% یه استاد تازه کار یا به استاد کم سواد میدن که دانشجو در اول یه کمی به ذوق اش می خوره بعد اون می رسه به برنامه سازی پیشرفته اگه استاد اینم بد باشه دیگه 80% از بین میره (چرا؟)چون هیچی اساسی یاد نگرفته ولی اگه یه استاد خوب داشته باشه شاید دوباره علاقه مند بشه .2. بحث تنبلی نیست شبکه زمینه عملیش نسبت به تئوریش بیشتره یعنی در برنامه نویسی کد نویسی بلد باشه یک روند تکراریه ولی شبکه این جوری نیست شما یک کار رو می تونی به چند روش انجام بدی .اگه خواستین مثالم می تونم بزنم در نتیجه چون عملی فهم اش راحت تره اکثرا شبکه رو انتخاب می کنن.
*********************************************************************************************************
من خودم شخصا کابل کراس و نرمال هم زدم:D

درباره ی شبکه اطلاعات زیادی ندارم.
ولی برنامه نویسی اصلا" روندش تکراری نیست شما برای اینکه ساختارش رو بنویسی همش باید از فکرت استفاده کنی.
عین حل کردن سوال ریاضی یا یه معما می مونه.
برای یه برنامه هر برنامه نویس یه جور کد میزنه.
خ کم پیش می یاد 2 تا کد یکسان زده شده باشه توسط 2 نفر.
 

sanamsayna

کاربر فعال مهندسی IT ,
کاربر ممتاز
درباره ی شبکه اطلاعات زیادی ندارم.
ولی برنامه نویسی اصلا" روندش تکراری نیست شما برای اینکه ساختارش رو بنویسی همش باید از فکرت استفاده کنی.
عین حل کردن سوال ریاضی یا یه معما می مونه.
برای یه برنامه هر برنامه نویس یه جور کد میزنه.
خ کم پیش می یاد 2 تا کد یکسان زده شده باشه توسط 2 نفر.
راستش من برنامه نویسی زیاد بلد نیستم در نتیجه نظرم کلیه شایدم اصلا اشتباه باشه .من منظورن از تکراری اینه که مثلا شما می خواین با زبان سی ++ برنامه بنویسی خوب می خوای یه چیزی چاپ بشه می تویسی cout .... اون همیشه کار می کنه یعنی مشخصه هر جا اون کد رو بنویسی اون اجرا میشه ولی شبکه این جوری نیست درشبکه ممکنه همه ی تنظیماتت درست باشه ولی باز جواب نگیری تونستم منظورم رو برسونم؟
 

R-Quantum

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی وقته دنیا داره رو خط شی گرا پیش میره و هرچه زمان میگذره ، سرعتشم بیشتر میشه.

دوستان برنامه نویسی برای خودش عالمی داره . خیلی عالیه. حیف فرصت نشد تا براتون تاپیک بزنم و بهتون لذت برنامه نویسی رو بچشونم ولی من که عاشقم و الان کارمم برنامه نویسی تحت وب هستش.

مدیر نمیشه بروزرسانی جدید رو کنسل کنید!!!!!!!!!
دوستان عزیز خیلی خیلی خوشحال شدم که تو جمع شما دوستان و مهندسین موفق و با استعداد بودم و ازتون خیلی چیزا یاد گرفتم . بدلیل پیام های مشکوک برخی اشخاص باشگاه که اصلا نمیشناسمشون ،بنده دیگه باشگاه نمیام . من جواب این اشخاص رو تا حالا ندادم یعنی اولا برام ارزشی نداره که چه چرت و پرتی میگن دوما وقت گذاشتن برای جواب پیاماشون واقعا بیهوده هست و بجاش میتونم بیام تالار خودمون و دو تا پست جواب بدم که واقعا هم همین کار رو میکنم ولی وقتی میام باشگاه و پیاماشون رو تو صفحم میبینم ، بزور میتونم جلوی خودم رو بگیرم و جواب حرفای نامربوطی که بهم میزنن رو ندم . پیام های پروفایلم رو بستم ولی با بی شرمی تمام برام پیام خصوصی میدن.میدونم اینجا جای گفتن این حرفا نیست . عذر میخوام ولی این رو از اون جهت نوشتم تا دوستای عزیزی که از نبود من گله مند هستن ، دلیل رفتنم رو بدونن.
الانم که باشگاه بروزرسانی شده و میدونم که بابتش خیلی زحمت ها کشیده شده ، متاسفانه خیلی سریع متوجه حضورم میشن.

یه یادگاری از من به همه دوستای تالارمون ( جدیدا چقدر یادگاری میذارم:biggrin:):
بچه ها اینده از ان شماست فقط کافیه بخواین. من تو تک تک وجود شما دوستان ، پتانسیل لازم رو میبینم پس بخودتون اعتماد کنید و با گفتن یا علی ، دست رو پای خودتون بذارید و بلند شید. منتظر کسی هم نباشید ، خودتون شروع کنید.
بهترین ها رو برای تک تک شما دوستای خوبم از خدای متعال ارزومندم.شاد و پیروز باشید:cry::gol:
 
آخرین ویرایش:

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
خیلی وقته دنیا داره رو خط شی گرا پیش میره و هرچه زمان میگذره ، سرعتشم بیشتر میشه.

مدیر نمیشه بروزرسانی جدید رو کنسل کنید!!!!!!!!! این باعث میشه که نتونم باشگاه بیام.

درسته. البته Vala یک نوع C ساده شده هست. محیط توسعه یکپارچه گنوم یا Anjuta هم عمدتا روی این زبان میچرخه. میزکار گنوم هم با این زبان هست :)
البته این زبان یه خوبی که داره ، اول والا مینویسید، سی ترجمه و نهایتا با همون سی کامپایل میشه:)

گامباس هم که BASIC هست که با رابطهای GTK+ و Qt (و تازگیها با Django و Cocoa ) همسان سازی شده :)
 

R-Quantum

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون بابت اطلاعات خوبتون . خودم با یه سرچ کوچیک ، کلی اطلاعات بدست اوردم ولی بهرحال ممنون
 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
ممنون بابت اطلاعات خوبتون . خودم با یه سرچ کوچیک ، کلی اطلاعات بدست اوردم ولی بهرحال ممنون

البته من جای شما بودم تو پنل کاربری اون اشخاص رو توی لیست سیاه میبردم که دیگه پ.خ نگیرم ازشون ;)
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
درسته. البته Vala یک نوع C ساده شده هست. محیط توسعه یکپارچه گنوم یا Anjuta هم عمدتا روی این زبان میچرخه. میزکار گنوم هم با این زبان هست :)
البته این زبان یه خوبی که داره ، اول والا مینویسید، سی ترجمه و نهایتا با همون سی کامپایل میشه:)

گامباس هم که BASIC هست که با رابطهای GTK+ و Qt (و تازگیها با Django و Cocoa ) همسان سازی شده :)

من تا حالا اسم این زبان ها رو نشنیدم.
جدا"؟ یعنی دستوراتش ساده اند؟
من تا حالا تو زبان شی گرا فقط با سی ++ نوشتم
راحت میشه یادشون گرفت؟
یه کتاب برای خواندنش معرفی میکنید .
ممنون
 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
من تا حالا اسم این زبان ها رو نشنیدم.
جدا"؟ یعنی دستوراتش ساده اند؟
من تا حالا تو زبان شی گرا فقط با سی ++ نوشتم
راحت میشه یادشون گرفت؟
یه کتاب برای خواندنش معرفی میکنید .
ممنون

کلا سه تا پیشنیاز دارند :

1- مسلط بودن به زبان انگلیسی
2- داشتن یک نسخه لینوکس (من خودم در حال حاضر اوبونتو 12.04 و سابایون 9 و فدورا 17 رو دارم)
3- آشنایی با ترمینال و ادیتور Emacs (البته Vim رو نادیده نگیرید :))
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کلا سه تا پیشنیاز دارند :

1- مسلط بودن به زبان انگلیسی
2- داشتن یک نسخه لینوکس (من خودم در حال حاضر اوبونتو 12.04 و سابایون 9 و فدورا 17 رو دارم)
3- آشنایی با ترمینال و ادیتور Emacs (البته Vim رو نادیده نگیرید :))


خب پس فعلا" خیلی راه مونده تا بتونم با این زبان ها برنامه بنویسم!
ممنون.
 
آخرین ویرایش:

R-Quantum

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته من جای شما بودم تو پنل کاربری اون اشخاص رو توی لیست سیاه میبردم که دیگه پ.خ نگیرم ازشون ;)
اخه جدیدا یکی ، دو تا نیست . نمیدونم شاید 1 شخص هستش و با 1 عالمه نام کاربری ولی ممنون از پیشنهادتون
من تا حالا اسم این زبان ها رو نشنیدم.
جدا"؟ یعنی دستوراتش ساده اند؟
من تا حالا تو زبان شی گرا فقط با سی ++ نوشتم
راحت میشه یادشون گرفت؟
یه کتاب برای خواندنش معرفی میکنید .
ممنون
اصلا از حرفتون خوشم نیومد . یعنی چی ساده مهندس!!!!!!! من الان بیام در مورد وب و برنامه نویسش حرف بزنم و بگم شیرینه ، اونقدر حرفای قشنگ قشنگ هم میزنم ، شما میای برنامه نویسی وب میخونی؟؟؟
اول علاقه . دوست خوبم قرار نیست وقتی یه شخصی رو میبینی که تو 1 راه موفق شده پس قاطعانه بگی راهش برای شما هم درسته و اگه شما هم بری حتما موفق میشی . اصلا این فکرا رو نکنیم پیش خودمون . هر شخص باید طبق توانایی های خودش ، راهش رو انتخاب کنه .
از این شاخه به اون شاخه پریدن جز سردرگمی نتیجه دیگه ای نخواهد داشت .
همه چیز برا خودش سختی و اسونی داره . قرار نیست چون اسونه بریم دنبالش و برعکس چون سخته نریم دنبالش .
موفق باشید
 

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
خب پس فعلا" خ راه مونده تا بتونم با این زبان ها برنامه بنویسم!
ممنون.

نه اتفاقا.

من هم خودم خیلی سعی میکردم که با لینوکس بخاطر نبودن Visual Basic کنار بیام ولی از وقتی Gambas رو دیدم کلا توی لینوکس موندگار شدم :D
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اخه جدیدا یکی ، دو تا نیست . نمیدونم شاید 1 شخص هستش و با 1 عالمه نام کاربری ولی ممنون از پیشنهادتون

اصلا از حرفتون خوشم نیومد . یعنی چی ساده مهندس!!!!!!! من الان بیام در مورد وب و برنامه نویسش حرف بزنم و بگم شیرینه ، اونقدر حرفای قشنگ قشنگ هم میزنم ، شما میای برنامه نویسی وب میخونی؟؟؟
اول علاقه . دوست خوبم قرار نیست وقتی یه شخصی رو میبینی که تو 1 راه موفق شده پس قاطعانه بگی راهش برای شما هم درسته و اگه شما هم بری حتما موفق میشی . اصلا این فکرا رو نکنیم پیش خودمون . هر شخص باید طبق توانایی های خودش ، راهش رو انتخاب کنه .
از این شاخه به اون شاخه پریدن جز سردرگمی نتیجه دیگه ای نخواهد داشت .
همه چیز برا خودش سختی و اسونی داره . قرار نیست چون اسونه بریم دنبالش و برعکس چون سخته نریم دنبالش .
موفق باشید

نه من خیلی وقته دنبال یه زبان برنامه نویسی میگردم که به صورت تخصصی دنبالش کنم
C++ رو دوس دارم ولی نه خیلی
میخوام اکثر زبانها رو در حد ابتدایی بدونم چی هستن
از هر کدوم بیشتر خوشم اومد اون رو به صورت تخصصی ادامه بدم.
از اینم که گفتم آسونه چون خودم میخوام بخوانم گفتم
منظورم این بود که در چه حده!
به نظرم هر زبانی ارزش این رو داره که در حد ابتدایی بخوانیش.
من تا خودم از چیزی خوشم نیاد دنبالش نمیرم ولی همیشه سعی میکنم
چیزای زیادی رو یاد بگیرم.
 
آخرین ویرایش:

R-Quantum

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه من خیلی وقته دنبال یه زبان برنامه نویسی میگردم که به صورت تخصصی دنبالش کنم
C++ رو دوس دارم ولی نه خیلی
میخوام اکثر زبانها رو در حد ابتدایی بدونم چی هستن
از هر کدوم بیشتر خوشم اومد اون رو به صورت تخصصی ادامه بدم.
از اینم که گفتم آسونه چون خودم میخوام بخوانم گفتم
منظورم این بود که در چه حده!
جسارت بنده رو پذیرا باشید . اخه کلمه جدا که قبلش اوردید، فکر کردم بیشتر اسونی زبان براتون مهم هستش. ببخشید
ببینید دوست خوبم پایه همه زبانها سی هستش پس خیلی عالی میشه که سی رو خوب یاد بگیرید.
همونطور که میدونید زبانهای برنامه نویسی بر 2 پایه است:
زبانهایی مثل سی ، سی پلاس، سی شارپ ، وی بی که جز زبانهای application هستن و زبانهایی مثل PHP ، ASP که زبانهای تحت وب هستن.
دوست عزیز اگه به زبانهای application علاقه مند هستید من سی شارپ رو به شما پیشنهاد میکنم . واقعا یه زبان زیبا و در عین حال جذاب هستش . کاملا بصری هم هستش.
اگه میخواین تحت وب کار کنید که بستگی به علاقه خودتون داره که کدومشو انتخاب کنبد . تو این مورد هیچ نظری ندارم و بیشتر ترجیح میدم با علاقه خودتون انتخاب کنید.
در ضمن فراموش نکنید اگه 1 زبان برنامه نویسی رو خوب بلد باشید ، یادگیری زبانهای دیگه به اسونی اب خوردن میشه .
 

s.1.8.1.18

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جسارت بنده رو پذیرا باشید . اخه کلمه جدا که قبلش اوردید، فکر کردم بیشتر اسونی زبان براتون مهم هستش. ببخشید
ببینید دوست خوبم پایه همه زبانها سی هستش پس خیلی عالی میشه که سی رو خوب یاد بگیرید.
همونطور که میدونید زبانهای برنامه نویسی بر 2 پایه است:
زبانهایی مثل سی ، سی پلاس، سی شارپ ، وی بی که جز زبانهای application هستن و زبانهایی مثل PHP ، ASP که زبانهای تحت وب هستن.
دوست عزیز اگه به زبانهای application علاقه مند هستید من سی شارپ رو به شما پیشنهاد میکنم . واقعا یه زبان زیبا و در عین حال جذاب هستش . کاملا بصری هم هستش.
اگه میخواین تحت وب کار کنید که بستگی به علاقه خودتون داره که کدومشو انتخاب کنبد . تو این مورد هیچ نظری ندارم و بیشتر ترجیح میدم با علاقه خودتون انتخاب کنید.
در ضمن فراموش نکنید اگه 1 زبان برنامه نویسی رو خوب بلد باشید ، یادگیری زبانهای دیگه به اسونی اب خوردن میشه .

اختیار دارین دوست عزیز من بد مطرح کردم.
ممنون از راهنمایی های خوبتون. خیلی مفید بودن.
 

R-Quantum

عضو جدید
کاربر ممتاز
با اینکه فعلا اوپن سورسی کامل نشدم ولی عاشق نوشتن دستورات shell هستم
 

mohandeseit

دستیار مدیر مهندسی فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
خیلی وقته دنیا داره رو خط شی گرا پیش میره و هرچه زمان میگذره ، سرعتشم بیشتر میشه.

دوستان برنامه نویسی برای خودش عالمی داره . خیلی عالیه. حیف فرصت نشد تا براتون تاپیک بزنم و بهتون لذت برنامه نویسی رو بچشونم ولی من که عاشقم و الان کارمم برنامه نویسی تحت وب هستش.

مدیر نمیشه بروزرسانی جدید رو کنسل کنید!!!!!!!!!
دوستان عزیز خیلی خیلی خوشحال شدم که تو جمع شما دوستان و مهندسین موفق و با استعداد بودم و ازتون خیلی چیزا یاد گرفتم . بدلیل پیام های مشکوک برخی اشخاص باشگاه که اصلا نمیشناسمشون ،بنده دیگه باشگاه نمیام . من جواب این اشخاص رو تا حالا ندادم یعنی اولا برام ارزشی نداره که چه چرت و پرتی میگن دوما وقت گذاشتن برای جواب پیاماشون واقعا بیهوده هست و بجاش میتونم بیام تالار خودمون و دو تا پست جواب بدم که واقعا هم همین کار رو میکنم ولی وقتی میام باشگاه و پیاماشون رو تو صفحم میبینم ، بزور میتونم جلوی خودم رو بگیرم و جواب حرفای نامربوطی که بهم میزنن رو ندم . پیام های پروفایلم رو بستم ولی با بی شرمی تمام برام پیام خصوصی میدن.میدونم اینجا جای گفتن این حرفا نیست . عذر میخوام ولی این رو از اون جهت نوشتم تا دوستای عزیزی که از نبود من گله مند هستن ، دلیل رفتنم رو بدونن.
الانم که باشگاه بروزرسانی شده و میدونم که بابتش خیلی زحمت ها کشیده شده ، متاسفانه خیلی سریع متوجه حضورم میشن.

یه یادگاری از من به همه دوستای تالارمون ( جدیدا چقدر یادگاری میذارم:biggrin:):
بچه ها اینده از ان شماست فقط کافیه بخواین. من تو تک تک وجود شما دوستان ، پتانسیل لازم رو میبینم پس بخودتون اعتماد کنید و با گفتن یا علی ، دست رو پای خودتون بذارید و بلند شید. منتظر کسی هم نباشید ، خودتون شروع کنید.
بهترین ها رو برای تک تک شما دوستای خوبم از خدای متعال ارزومندم.شاد و پیروز باشید:cry::gol:

واقعا" از بیشعوری بعضیا متاسفم وبیشتر متاسفم که میگی دیگه نمیای...واقعا" وجودت تو تالار خیلی لازمه.
کاش اینطوری نمیشد.
 

sanamsayna

کاربر فعال مهندسی IT ,
کاربر ممتاز
خیلی وقته دنیا داره رو خط شی گرا پیش میره و هرچه زمان میگذره ، سرعتشم بیشتر میشه.

دوستان برنامه نویسی برای خودش عالمی داره . خیلی عالیه. حیف فرصت نشد تا براتون تاپیک بزنم و بهتون لذت برنامه نویسی رو بچشونم ولی من که عاشقم و الان کارمم برنامه نویسی تحت وب هستش.

مدیر نمیشه بروزرسانی جدید رو کنسل کنید!!!!!!!!!
دوستان عزیز خیلی خیلی خوشحال شدم که تو جمع شما دوستان و مهندسین موفق و با استعداد بودم و ازتون خیلی چیزا یاد گرفتم . بدلیل پیام های مشکوک برخی اشخاص باشگاه که اصلا نمیشناسمشون ،بنده دیگه باشگاه نمیام . من جواب این اشخاص رو تا حالا ندادم یعنی اولا برام ارزشی نداره که چه چرت و پرتی میگن دوما وقت گذاشتن برای جواب پیاماشون واقعا بیهوده هست و بجاش میتونم بیام تالار خودمون و دو تا پست جواب بدم که واقعا هم همین کار رو میکنم ولی وقتی میام باشگاه و پیاماشون رو تو صفحم میبینم ، بزور میتونم جلوی خودم رو بگیرم و جواب حرفای نامربوطی که بهم میزنن رو ندم . پیام های پروفایلم رو بستم ولی با بی شرمی تمام برام پیام خصوصی میدن.میدونم اینجا جای گفتن این حرفا نیست . عذر میخوام ولی این رو از اون جهت نوشتم تا دوستای عزیزی که از نبود من گله مند هستن ، دلیل رفتنم رو بدونن.
الانم که باشگاه بروزرسانی شده و میدونم که بابتش خیلی زحمت ها کشیده شده ، متاسفانه خیلی سریع متوجه حضورم میشن.

یه یادگاری از من به همه دوستای تالارمون ( جدیدا چقدر یادگاری میذارم:biggrin:):
بچه ها اینده از ان شماست فقط کافیه بخواین. من تو تک تک وجود شما دوستان ، پتانسیل لازم رو میبینم پس بخودتون اعتماد کنید و با گفتن یا علی ، دست رو پای خودتون بذارید و بلند شید. منتظر کسی هم نباشید ، خودتون شروع کنید.
بهترین ها رو برای تک تک شما دوستای خوبم از خدای متعال ارزومندم.شاد و پیروز باشید:cry::gol:
الهام جان به خاطر کار کسی که مریضه اعصابتو خرد نکن ارزشش رو نداره باور کن کاملا می فهمم چی میگی ولی به کاراش فکر نکن و عکس العمل نده (جواب نده ) شما بیا تا خودش خسته بشه ول کنه .خوب اگه دو سه تا کاربره بلک لیست کن نه اگه نمی دونی چند نفره پیام خصوصی تو ببند و فقط به دوستایی که بهشون اعتماد داری ایمیلتو بده تا از اون طریق باهات در ارتباط باشن. مهندس ما دوست داریم باشی تا از نظرات و سوادت استفاده کنیم کجا میری تازه فهمیدم چیا بلدی مگه میذارم بری:D
************************************************************************************************************************
راستی یه پیشنهاد می خوام بدم احتمالا می دونین می خوام چی بگم:biggrin:
تعداد دوستانی که همین تاپیک خودمون طراحی وب و برنامه نویسی بلدن زیاده نظرتون چیه این دوستان به صورت گروهی یه آموزش تخصصی شروع کنن هم دوستانی که به این زمینه علاقه دارن یه چیزایی یاد می گیرن هم اونایی که آشنایی ندارن آشنا میشن هم اون دوستامون خمس سوادشون رو میدن:gol:من منظورم این نیست که شروع کنین از صفر یه زبان برنامه نویسی رو توضیح بدین منظورم اون بخش های مهم اش رو آموزش بدین یا نرم افزار های خاصی اگه کار می کنین که لازمه رو آموزش بدین .
 
آخرین ویرایش:

prp-e

متخصص سیستم های Apple
کاربر ممتاز
من خودم میتونم به شخصه کارای هلو برو تو گلو :)D) ی لینوکس و یونیکس رو توضیح بدم.

در مورد ساخت سیستم عامل هم میتونم کمک کنم ;)
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
من خودم میتونم به شخصه کارای هلو برو تو گلو :)D) ی لینوکس و یونیکس رو توضیح بدم.

در مورد ساخت سیستم عامل هم میتونم کمک کنم ;)

نیکی و پرسش؟

شما شروع کنید توی تالار دانشکده مجازی IT ما هم تا جایی که بتونیم حمایت می کنیم
 
بالا