ديار لرستان

mehryas

عضو جدید
کاربر ممتاز
از بس شعر لری نوشتم همراهی نکردین دیگه نمیذارم از این به بعد میام یه چیز مینویسم که پایین نره.


[FONT=&quot]فرشتگان روزی از خدا پرسیدند: تو که بشر را اینقدر دوست داری غم را چرا[/FONT]

[FONT=&quot]آفریدی؟ خداوند گفت: غم را به خاطر خودم آفریدم چون این مخلوق من تا غمگین[/FONT]
[FONT=&quot]نباشه، به یاد خالق نمیافته[/FONT]!
 

mehryas

عضو جدید
کاربر ممتاز
باز از صفحه 2 کشیدمش بالا.

معلومه هایت کجا؟
 

mehryas

عضو جدید
کاربر ممتاز
هایت کججججججججججججججججججججججججججججججججججججججججججججااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااhttp://www.www.www.iran-eng.ir/images/smilies/frown.gif
 

mehryas

عضو جدید
کاربر ممتاز
بیایییییییییییییییییییییییییییید خوووووووووووووووووووووووووو.
 

پروشا*

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.من نمیدونم لرای این باشگاه کم اند مگه؟:weirdsmiley:!!!!!!!!پس چرا هیچ خبری از هیچ کس نیست؟!!!!!!!!:cry::w00:
ما اومدیم که ی ارز ادب و احترامی کرده باشیم
 

bahaaaar

عضو جدید
سلام.من بچه دورودم و به دریاچه گهرو ابشار بیشه امون افتخار میکنم.
کیا تا حالا اومدن؟
 

blackviper210

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.آقا علی دمت گرم.تقصیر خوته تبلیغاتت خوو نی...وه بچو اطلاع بی میان مه خو اتفاقی ایچنه پیدا کردم..
ادامه بی بازم ممنون;)
 

blackviper210

عضو جدید
کاربر ممتاز
کاسیان یا کاسی‌ها یا کاششوها یا کاشیان یا کاشوها یا کارکاشی در حدود هزاره سوم پیش از میلاد و پیش از آن از شرق حرکت کرده (قزاقستان امروزی)واز راه آذربایجان وارد فلات ایران شدند، از نواحی طالش عبور کردند و سپس در غرب و جنوب غربی دریای خزر اسکان نمودند و به تدریج به نواحی استان قزوین و همدان آمدند، نخستین بار همدان را ساختند و آن را آکسیان نام نهادند. سر انجام در هزاره دوم پیش از میلاد در نواحی جنوبی تر در لرستان، کوهستانهای شمالی جلگه شوش در لرستان و در حدود استان کرمانشاه در مرز شرقی سوبی گالایان (در حدود جنوب کرمانشاه) ساکن شدند. این منطقه تا پیش از ظهور آنها، در هزاره سوم ق.م بخشی از قلمرو کشور ایلام بوده‌است.
آنها این منطقه را تا شمال خوزستان تصرف کردند و آن را کاشن نام نهادند در اواسط هزاره سوم پیش از میلاد و در سال ۲۴۰۰ ق.م. در شمال کشور عیلام و جنوب قلمرو کاسیان (درشمال خوزستان و جنوب لرستان) به محلی برمیخوریم که کاشن نام داشت که به عنوان نشانه‌ای از کاسی‌ها است.




آنها در جنوب با مقابله کشور عیلام روبرو شدند و در نتیجه به نواحی شمالی کوهستانهای لرستان رانده شدند و نواحی لرستان و همدان را به طور ثابت دراختیار داشتند. جابجایی آنها در فلات ایران در اوایل هزاره سوم پیش از میلاد صورت گرفت. در هزاره سوم پیش از میلاد قدرت مقابله با کشورهای همسایه را نداشتند، در اواسط هزاره دوم پیش از میلاد کاشن را از اطراف گسترش دادند. کاسیان در سال ۲۱۹۷ ق.م. به میانرودان حمله کردند و اکد فتح شد. در سال ۱۹۰۰ پیش ازمیلاد عیلام میانرودان را به تصرف خود درآورد.
قلمرو کاسیان در حدود استان‌های کردستان (بیت همبان) و آذربایجان (ناحیه آلا بریا در جنوب دریاچه ارومیه) و و بخش شرقی ترکیه آشنوناک (این ناحیه توسط کاسی‌ها مسکون شد و به نام کاسی توپلیاش موسوم گردید)، همچنین در بخش وسطای رود دیاله یعنی نامار (کرمانشاه) (نامرو، ناوار باستانی حاکم شدند).
در سال ۱۷۵۰ ق.م. سپاه کاسی به ریاست گانداش از راه دشت ذهاب و شمال استان ایلام برای فتح بابل حمله کرد و بابل فتح شد. سر انجام در سال ۱۷۵۰ ق.م. جایگزین دولت بابل شدند و به سلطنت سلسله حمورابی پایان دادند. حکومت کاسی‌ها (از ۱۲۵۰-۱۷۵۰) بر بابل ۵۰۰ ساله شد.[۱]
کاسیان بر ایلام نیز مسلط شدند و شوش را مدت‌ها اداره نمودند. در شمال میانرودان با دولت تازه تأسیس آشور که در اواسط قرن پانزدهم پیش از میلاد در میانه‌های رود دجله دولت آشور بنیان نهاده شد هم مرز شدند.
طبق آثار بدست آمده از هزاره اول پیش از میلاد آنها در نواحی دور دست ماد سکونت کردند. آنهادرنیمه هزاره اول پیش از میلاد تا حاشیه کویر مرکزی وتا نواحی اصفهان و کاشان وحتی نواحی استان تهران و مرکزی پیش روی کردند. آنها در برخی مناطق کشور ماد آینده سکونت کردند و آن را کاردونیاش نامیدند و پس از فتح آن دولت خویش را کاردونیاش نامیدند. برخی منابع کاسیان را همان کاسپی دانسته اند که نام دریای خزر یا کاسپین از آن گرفته شده است. و برخی کاسی و کاسپی را دو نام مختلف می دانند.
 

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
خوری ز برارونو خواریامو نیساتی؟
کجانیت؟
اومایت د باشگاه ایچنم کامنتی بنیت
 

Mazyar.s

عضو جدید
سلام وه دوسیا و هومزوونیا قن و شکرم...
مه دیمه بچو میاین و افتخار میکن!! افتخار داره هو ... اما نوونم سیچی هه موئنش!!
ایسه که مفته مه هم وه اسبیکو افتخار میکم!!!
 

Similar threads

بالا