گواهینامه رانندگی تونو چطور گرفتید ؟!

maryam_a

عضو جدید
من آیین نامه رو 1بار رد شدم...........
اما آزمون عملی با افسر رو بار اول قبول شدم.........بهترین روز زندگیم بود، یادش بخیر.
 

???zendegi

عضو جدید
خدا رو شکر همشو بار اول قبول شدم.ولی نگاه افسر که یادم میاد تنم میلرزه.خیلی بداخلاق بود:cry:
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
چه شهری موتور چه شهری ماشین، جفتشون رو بار دوم.
 

fateme_003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

من خیلی دوست دارم گواهینامه رانندگی با شتر رو هم داشته باشم:دی

به خدا اینقد دوست دارم سوار شتر شم . شده واسم ارزو:D
خوب بیا پیشم امتهان بده خودم گواهینامتو میدم!!دی
ارزو بر جوانان عیب نیست:biggrin:
 

سیّد

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بار اول نزدیک بود برم عقب یه زانتیایی پیاده شم - بار دوم فرمون سر پیچ دو فرمون از دستم سرید - بار سوم سر تقاطع نگام رفت به یه دختر به دلیل عدم توجه به جلو ردیدم - بار 4 دیگه افسر دید تابلو شدیم دیگه دارن مسخرمون می کنن گفت تو بتونی ماشینو 500 متر برونی و سر چراغ قرمز واسی و بری جلو قبولی
 

hamed 33

عضو جدید
آيين نامه را بار اول قبول شدم..
آزمون رانندگي هم افسري كه آزمون مي گرفت هم شهريمون بود، خودش بهم مي گفت چيكار كنم مثلا سر چهار راه مي گفت يادت نره راهنما بزني:biggrin:
 

BIGHAM

عضو جدید
کاربر ممتاز
خالی از لطف نیست خواندن این مقاله درباره نحوه اخذ گواهینامه در سوئد.
خبرآنلاین به نقل از شرق:

اولین مرحله برای شروع روند گرفتن گواهینامه، پر کردن درخواست مجوز اخذ گواهینامه در سایت اداره حمل‌و‌نقل سوئد است که پنج روز بعد آن را در خانه دریافت می‌کنید با گرفتن این مجوز شما اجازه دارید آموزش رانندگی ببینید.
این مجوز از تاریخ صدور چهار سال اعتبار و ٢٢٠ کرون هزینه دارد. در صورت اتمام اعتبار این مجوز شما دیگر اجازه ندارید حتی با حضور مربی پشت رل بنشینید تا زمانی که دوباره با پرداخت هزینه این مجوز را دریافت کنید. در صورتی که بخواهید می‌توانید با در دست داشتن مجوز اخذ گواهینامه به آموزشگاه رفته و معاینه چشم را آنجا انجام می‌دهید.
هزینه معاینه صد کرون است. آموزش رانندگی می‌تواند با خودرو آموزشگاه‌های رانندگی و مربی حرفه‌ای یا با استفاده از اتومبیل شخصی و توسط والدین یا دوستان باشد که در صورت دوم، مربی خصوصی‌تان باید قبل از شروع آموزش، توسط سازمان حمل‌و‌نقل تایید شود. مربی خصوصی شما (اعضای خانواده یا دوست) باید حداقل ٢٤ ساله بوده، حداقل پنج سال گواهینامه رانندگی معتبر صادره از یکی از کشور‌های اتحادیه اروپا داشته و دوره آموزشی مربیگری را گذرانده باشد و در سه سال اخیر به دلیل تخلف رانندگی گواهینامه‌اش توسط پلیس ضبط نشده باشد.
برای تایید، ابتدا باید مربی در سایت این سازمان درخواست مجوز کند که هزینه این درخواست ١٧٠ کرون است سپس شما به اتفاق مربی‌تان باید یک کلاس آموزشی5/3ساعته را در آموزشگاه رانندگی بگذرانید. هزینه این کلاس ٣٧٥ کرون برای هر نفر است. این مبلغ شامل کتاب و بروشور مخصوص مربیگری برای یک نفر است. پس از گذراندن این کلاس، مربی شما گواهی مربیگری برای آموزش شخص شما را دریافت می‌کند که اعتبار آن پنج سال است.
همزمان، باید در یک کلاس سه‌ساعته شناخت عوامل خطر «ریسک مرحله١» شرکت کنید که شامل مطالب تئوری و نمایش فیلم است. فیلم‌های نشان داده‌شده برای من بسیار تکان‌دهنده و تاثیرگذار بودند.
شرکت در کلاس «ریسک مرحله ١» صرف‌نظر از اینکه تئوری را در آموزشگاه گذرانده باشید یا خودتان در منزل خوانده باشید اجباری و هزینه آن٦٥٠ کرون است. هنگامی که قسمت اعظم آموزش عملی رانندگی را نیز پشت سر گذاشتید و مربی تشخیص داد که شما به اندازه لازم مسلط هستید. باید در مرحله دوم شناخت عوامل خطر (ریسک مرحله ٢) شرکت کنید. این مرحله عملی است و نام دیگر آن «مسیر لغزنده» است. در این مرحله شما و سه نفر دیگر به همراه یک مربی با یک خودرو به محلی مخصوص همین کار که در یکی از شهر‌های اطراف ساخته شده است می‌روید و در طول مسیر دو نفر به نوبت رانندگی کرده و سبقت گرفتن به روش درست را در مسیر رفت آموزش می‌بینند.

در محل، پس از شرح کوتاه مراحل کار برای اولین بار اجازه می‌یابید به تنهایی رانندگی کنید و به هر نفر یک خودرو داده می‌شود که با رادیو با مربی که در اتاق فرمان ایستاده مرتبط است و شما با دستورات مربی با سرعت‌های مختلف در پیست رانندگی می‌کنید و ترمز ناگهانی می‌گیرید و طول خط ترمز را با سرعت‌های مختلف (که بار‌ها در تئوری آن را محاسبه کرده‌اید) در عمل می‌بینید. علایم نصب شده، طول خط ترمز را در سرعت‌های مختلف به خوبی نشان می‌دهند و تشخیص این مطلب که افزایش سرعت از 30 به 90 کیلومتر در ساعت، خط ترمز را نه سه برابر که ٩ برابر افزایش می‌دهد، کاملا ملموس می‌شود. همین کار در مسیری که با روغن کاملا لغزنده شده تکرار می‌شود تا شما ببینید که در جاده لغزنده، سرعت، همه چیز را از کنترل خارج می‌کند. کنترل خودرو در پیچ‌‌های لغزنده شده با روغن و سراشیبی‌های تند با دید کم، از دیگر آموزه‌های این دوره است.

شاید فکر کنید این آموزش‌ها فقط در شرایط آب و هوایی سوئد کاربرد دارند، ولی این‌طور نیست و شما در شرایط اقلیمی ایران نیز به این آموزش نیاز دارید. سپس از خودرویی بازدید می‌کنید که با برخورد با گوزن غول‌پیکر درهم پیچیده شده و گوزن تاکسی درمی ‌شده، برای عبرت شما با تمام قامت روی سقف و جلو خودرو جا خوش کرده است.
برای حسن ختام در صورتی که بخواهید، می‌توانید در خودرویی که حول یک محور می‌گردد، بنشینید و وارونه شدن خودرو در اثر تصادف و نحوه آزاد کردن خود را تجربه کنید و از اینکه لحظاتی که به صورت آویزان زیر کمربند در خودروی وارونه قرار داشتید و به نظرتان بسیار طولانی رسیده تنها چند ثانیه بوده است، شگفت‌زده شوید. در مسیر بازگشت به آموزشگاه، روش درست سبقت گرفتن، توسط دو نفر دیگرتان تمرین می‌شود. آموزش «ریسک مرحله ٢»‌ اجباری و هزینه آن دوهزارو٥٥٠ کرون است. در صورت موفقیت در تمام این مراحل و در صورتی که مربی‌تان تشخیص داد که آماده‌اید، اکنون می‌توانید در آزمون نهایی شرکت کنید. آموزشگاه آزمون را برای شما رزرو می‌کند. در صورتی که با آموزشگاه ارتباط نداشته‌اید، می‌توانید خودتان به صورت آنلاین وقت بگیرید.

برای آزمون به سازمان ترافیک رفته و با کارت شناسایی عکس‌دار خود را معرفی می‌کنید و با پرداخت٨٠ کرون با دستگاه اتوماتیک برای گواهینامه عکس می‌گیرید. شما باید آزمون تئوری و عملی را در یک یا دو روز پی‌درپی بدهید. اگر در یک امتحان رد و در دیگری قبول شوید باید آزمون دیگر را قبل از دو ماه تکرار کنید و اگر دوباره رد شدید باید هر دو آزمون را با پرداخت هزینه تکرار کنید. آزمون تئوری به مدت٥٠ دقیقه با رایانه انجام می‌گیرد و شما باید به ٦٥ سوال پاسخ دهید.
پنج سوال آزمایشی هم هست که تاثیری در امتحان ندارد. از این تعداد باید دست‌کم به ٥٢ سوال (٨٠درصد) پاسخ درست بدهید. اگر به زبان سوئدی مسلط نیستید، می‌توانید به زبان مادری‌تان امتحان دهید. یا حتی درخواست کنید که مترجم در اختیارتان بگذارند.

نتیجه آزمون را بلافاصله دریافت می‌کنید. برای آزمون عملی اگر بخواهید با خودرو آموزشگاه که با آن آموزش دیده‌اید و به آن عادت دارید امتحان دهید باید ١١٠٠ کرون تنها برای امانت گرفتن خودرو به آموزشگاه بپردازید و همراه با مربی‌تان به سازمان ترافیک، محل امتحان بروید. این مبلغ شامل ٤٠ دقیقه تمرین نهایی با مربی‌تان نیز می‌شود.

امتحان عملی ٤٥ دقیقه است و دربرگیرنده چهار بخش است. 1- شناخت خودرو و انجام مانور‌های مختلف 2- محیط‌زیست و راندن با کمترین مصرف سوخت 3- شناخت و پیروی از قوانین 4- رعایت ایمنی و نحوه رفتار. هر یک از چهار بخش فوق دارای زیرگروه‌هایی هستند که به صورت یک چک‌لیست در دست ممتحن است.

قسمت بزرگی از آموزش رانندگی شما در خارج شهر و ٧٥درصد آزمون عملی نیز مربوط به رانندگی در جاده‌های بین شهری است. وقتی در پایان، به سازمان ترافیک بازگشتید و خودرو را پارک کردید، ممتحن به شما می‌گوید که قبول یا رد شده‌اید. در صورت قبولی، به شرطی که قبلا آزمون تئوری را هم قبول شده باشید، همان لحظه به شما برگه‌ای داده می‌شود که تا یک سال به‌عنوان گواهینامه معتبر است. با گرفتن این برگه قند توی دل‌تان آب می‌شود و سبک‌بال از خودرو بیرون می‌پرید. مواظب باشید از شادی آنقدر بی‌اختیار نشوید که زیر ماشین‌های عبوری بروید!

متن کامل:
http://www.khabaronline.ir/detail/189130/society/urban
 

ESPEranza

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مثلا چی مانورهایی ؟! ..:surprised:
دستی کشیدن ؟ لایی و غیره دیگه ؟!:biggrin:
 

paeeizan

اخراجی موقت
من کتابی رو بار اول...
عملی هم بار هفتم ...
اخه تو بیست سالگی خیلی ************************** بودم... بلد بودمها ..... ولی افسره روش نمیشد قبولم کنه ....ههههههههههههه:redface:
 

ESPEranza

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هنوز گواهی نامه نگرفتم ولی گاهی اوقات یواشکی رانندگی می کنم

آفرین ، کار خوبی می کنی .....
من چه قبل از گواهینامه گرفتن و چه الان ماشین ندارم ..:cry:
رانندگی رو هم خیلی دوست دارم ..
 

soha.soha

عضو جدید
کاربر ممتاز
منم یه بار رد شدم .. افسره به آدم استرس القا میکرد .. وقتی دنده عوض میکردم به دستام نگاه میکرد منم استرس گرفته بودم دستم میلرزید
واس همین رد کرد نوشت عدم تسلط به اعصاب!!!!!
 

elham roozbeh

عضو جدید
امتحان 2 تااین نامه روباره اول ولی شهری رو باره دوم وامتحان افسری رو هنوز 5 باره امتحان دادم وقبول نشدم .این داستان ادامه دارددددددددددددددددد.انشالله ساله اینده نتیجه قبولیو میگم
 
آخرین ویرایش:

رضــا

عضو
والا ما بار اول كه رد شديم .گفت بيا پارك كن من اينقدر استرس داشتم يه پارك دوبلي كردم كه دوتا خاور بين ماشين ما و جلويي مي تونستن پارك كنن

مثل بچه كوچيكا رو كردم به افسر گفتم افرين!من رو قبول كنين:Dگفت نميشه رضا جان (نميشه رو هم كش ميداد)

بار دوم گفت بيا پارك پل بزن ماتا سوار شديم كمربند رو زديم خلاصه حركت كرديم ترمز دستي رو نكشيديم گفت رضاااااااا گفتم بخدا از ترس دارم مي ميرم گفت بترسي بازم ردت مي كنم خلاصه 15 ثانيه بعد گفت قبولي ما به جمع رانندگان كشور پيوستيم :biggrin:
 

ESPEranza

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
والا ما بار اول كه رد شديم .گفت بيا پارك كن من اينقدر استرس داشتم يه پارك دوبلي كردم كه دوتا خاور بين ماشين ما و جلويي مي تونستن پارك كنن

مثل بچه كوچيكا رو كردم به افسر گفتم افرين!من رو قبول كنين:Dگفت نميشه رضا جان (نميشه رو هم كش ميداد)

بار دوم گفت بيا پارك پل بزن ماتا سوار شديم كمربند رو زديم خلاصه حركت كرديم ترمز دستي رو نكشيديم گفت رضاااااااا گفتم بخدا از ترس دارم مي ميرم گفت بترسي بازم ردت مي كنم خلاصه 15 ثانيه بعد گفت قبولي ما به جمع رانندگان كشور پيوستيم :biggrin:

بابا عجب پارتی داشتی ! افسره فامبل بود ؟ به اسم کوچیک هم که صدات می زده !
 

ESPEranza

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
امتحان 2 تااین نامه روباره اول ولی شهری رو باره دوم وامتحان افسری رو هنوز 5 باره امتحان دادم وقبول نشدم .این داستان ادامه دارددددددددددددددددد.انشالله ساله اینده نتیجه قبولیو میگم
ما منتظر می مونیم ، عجله نکن ، عجله کار شیطونه ..:biggrin:
این داستان ادامه دارد .....
 

ashkyurdi

عضو جدید
دفعه اول قبول شدم ولی انصافا ادم خیلی هول میشه .همه چیو تنظیم کردم ولی آینه داخل یادم رفت البته دستمو بردم سمتش ولی نمیدونم چرا تنظیم نکردم ،همین که شروع به حرکت کردم دیدم که آینه تنظیم نیست و چون نفر قبلی کوتاه قد بود منم فقط داخل ماشینو میدیدم بعضی وقتا الکی نگا می کردم تا افسر شک نکنه.
 

Paydar91

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
موتور:جفت شو بار اول

ماشین:علائم بار اول و تو شهری بار دوم:((پارک دوبل مربیم یاد نداشت بهم یاد بده عدل این افسره هم از ما پارک دوبل گرفت با این که بهم گفت چون دنده کشی خوب انجام میدی دوباره پارک کن باره دوم از بار اول بدتر شد.)
 
آخرین ویرایش:

nargessss

عضو جدید

2 سال پیش ثبت نام کردم آئین نامه رو که دفعه اول قبول شدم اما تو شهری رو دفعه اول افسر ردم کرد منم دیگه حوصله نداشتم برم تو صف واستمو امتحان بدم ، الان 2 ساله این گواهی نامه شده یه تو سری واسم ...................
:cry:

 

Meisam007

عضو جدید
به سادگی :) آیین نامه بدون غلط، شهر هم دفعه اول قبول شدم فقط تهش سرهنگ گفت بپر پایین منم همچیو ول کردم ماشین خاموش شد :D:biggrin:
 
بالا