با دیدن این زن آرامشم به هم ریخت

pari ko0cho0lo0

عضو جدید
اینو موافقم شدیدا
آقای خونه میره پول در میاره میذاره جیبش اونوقت خانوم باید اگه یه قرون پول میخواد دستشو جلوی مردش دراز کنه و به خاطر خریدن خیلی چیزا حتی التماس کنه و هیچوقت هیچی نداشته باشه . اونوقت آقا یه ماشین گرون بخره و چنان با غرور و از بالا به خونوادش نگاه کنه که انگار پادشاه یه کشوره . و روز به روز احساس خود بزرگ بینی شدید داشته باشه و زن و خونوادشو کوچیک تر و کوچیکتر ببینه.
این چیزا رو دیدم با چشام . خیلی هم دیدم.
مخصوصا توی همون جاهای سنتی تری که خیلی از آقایون میگن خوبه .
مرد اگه مردانگی داشته باشه زن هم زن میمونه.
تا کی زنا باید دستشونو جلوی مرداشون دراز کنن؟ تا گی باید غرور خودشون رو بشکنن؟
خیلی از زنا اگه بدونن شوهرشون اگه چندرغاز پول در میاره به خاطر زنشو و خونواده هست اگه خودش بیاد بدون التماس به زنش پول بده که چیزایی که لازم داره بخره . اگه قرار نباشه زن هی بهش بگه بهم پول بده و قرار نباشه که هی واسه خرج کردنش حساب پس بده ( منظورم این نیست که زن خرج بیخودی داشته باشه و به اقتصاد خونواده لطمه بزنه) خوب زن هم به جای کار کردن میره کلاس ورزش که سالم بمونه به خونه و زندگیش میرسه میره چند تا کار به درد بخور یاد میگیره میتونه به جای کار ادامه تحصیل بده یا هر چی.
البته خیلی از زن ها هم هستن که برای استفاده از استعداداشون میرن سر کار ولی خیلی ها هم میرن که قرار نباشه واسه هر چیز کوچیکی که میخوان بخرن پیش یکی دست دراز کنن.

پس بچه های اون خونواده چی ؟
اونا دل ندارن؟
باید از بچه گی برن مهد؟
باید همیشه فست فود بخورن؟
 
  • Like
واکنش ها: Sarp

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینا همش حرفه!!!!
لباس مجلسی خانوما ۳۴۵!!!!
فک کن عروسی داداشت باشه!!!! کت شلوار اقا زیر ۳۰۰ نیست!!!!
تازه باید یه چیزی بپوشه که خوب باشه برو رو پایه ۴۰۰!!!! با کفش و کمربندش ۵۰۰!!!
کادو باید بدی!!!سکه هم که.............
اینا خرج یه عروسی که یه شب همش!!!!مبتونی عروسی داداشت نری؟؟؟؟!!!!

نماد کامل مصرف گرایی مفرط در جامعه ی امروزی!

لباس مجلسی خانوم من 130 و کت و شلوار دامادی برادر کوچکم 120.

شما اگه تجریش به بالا میخواهید حال کنید مختارید!!!!
راستی مگه عروسی هر ماه دارید!!!!
البته خیلی از دخترای قشر مرفه برای هر عروسی همین خرجها رو میکنن
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
با احترام به نظر همه دوستان - اما فکر می کنم باید دقیق تر به موضوع نگاه کرد.
اولا درست است که کار خانم ها در خارج از منزل باعث می شود کار آنها در داخل خانه سخت شود و احتمالا از وظایف خانه داری وتربیت فرزند غافل شوند - اما این اصلا دلیل نمی شود که حضور آنها را به خانه محدود کنیم
و حدود نیمی از جمعیت فعال کشور را از رده خارج کرده و خانه نشین کنیم - شما نگاه کنید هر روز حضوز خانم ها در سطوح بالای تحصیلی پر رنگ تر می شود . حال این افراد با این سطح تحصیلات باید خانه نشین بشوند یا در سطوح محدود به کار گرفته شوند - آیا این اتلاف دانش و استعداد جامعه نیست ؟
ثانیا اشتغال و کار کردن حتی درضعیت دشوار برای خانم ها مشکلی نیست که بخواهیم بر آن این چنین نظر کنیم. اکنون در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا زنان در سخترین شرایط پابه پای مردان در حال کار و فعالیت هستند اما مشکل زمانی شروع می شود که به دلیل وجود قوانین مختلف و عدم حمایت از طرف قانون و مشکلات اقتصادی فراوان آنها مجبور می شوند به انجام بسیاری از کارهایی مشغول شوند که با اختیار مایل به انجام آن نبودند - استارتر موضوع کارمند و هوای گرم را معضل می ماند - اما موارد بسیار وخیم تر در سطح جامعه مشاهد ه می شوند بسیاری از زنان که حتی مجبور به فروشندگی درشرایط سخت - نگهداری از سالمندان و .... می شوند بدون اینکه بیمه یا مزایای خاص دریافت کنند - اکنون بسیاری از کارفرمایان ترجیح می دهند خانم ها را به جای آقایان استخدام کنند - به خاطر حقوق پایین تر - مزایای کمتر و امکان اخراج وتعدیل نیروی راحتر - همچنین بسیاری از زنان برای استقلال اقتصادی و این که محتاج از نطر مالی نباشند حاضر می شوند این کارها را نیز انجام دهند و حتی در انجام آن حاضر می شوند از بسیاری از حقوق خود کوتاه بیاند
از طرفی مشکلات اقتصادی و بیکاری فراوان به خصوص در میان نسل تحصیل کرده - و هزینه های بالای زندگی در شهرهای بزرگ باعث می شود حضور زنان در جامعه انکار نشدنی باشد - تصور کنید یک نفر با مدرک لیسانس و حتی فوق لیسانس در یک شهر مثل تهران چقدر باید کار کند تا بتواند از پس اجاره خانه و مخارج زندگی و .. بر آید - حال تصور یک زوج را بکنید که این فرد باید دوبرابر کار کند - اگر نیاز به خرید خانه یا حضور فرزند در آینده باشد که شرایط سخت تر هم می شود - هنگامی که خط فقر در شهری مثل تهران 800 هزار تومان است چگونه با در آمد یک نفر می توان از پس تمام این مخارج بر آمد ؟

من بیشتر حرفهای شما رو فقط با این حرف جواب میدم
انحطاطا خانواده رو تو جامعه پیشرفته غرب نمیبینید؟؟؟
دولتهای غرب یرو نمیبینید که امروزه التماس خانواده های متزلزل رو میکنن برای فرزندار شدن؟؟؟
کشته شدن مهر و محبت و گرمی خانواده ها رو تو غرب نمیبینید؟؟؟(البته این تهران هم داره مثل غرب میشه.قربون شهرستانها)

ما بدبختیمون از موقعی شروع شد که غرب شد الگومون .و فکر نکردیم که همه چیز پیشرفت مادی نیست
 

پترو

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من زن میتونه کار کنه اما کاری که با خصوصیات یه زن سازگار باشه. و زن اون کار رو دوست داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
من تمام نظرات رو خوندم، خوب بعضی از خانوم ها و آقایون هم چنان همون نظام مرد سالاری تو ذهنشون هست ( یه خانوم هم می تونه تو ذهنش مردسالاری حاکم باشه! )

متاسفانه چیزی که بهش توجه نمیشه این هست که زن و مرد با هم برابر و یکسان هستند، هر مرد و زنی باید شغل داشته باشه و هزینه زندگیش رو بپردازه، بتونه کارهای شخصیش رو خودش انجام بده ( از غذا پختن بگیر تا اتو زدن و تمیز کردن خونه اش - خلاصه همه اون چیزی که به طور سنتی در ایران بهش میگن خانه داری )

خوب یه خانوم و آقایی شرایط بالا رو دارند، توافق می کنن با هم، مثل دو آدم بالغ، که تقسیم وظایف چطوری باشه، چه کسی کدوم بخش رو به عهده بگیره، مثلا تصمیم می گیرن از کار که همزمان میان آقا به تمیزی خونه برسه خانوم غذا بپزه و یا برعکس.

این مدلیش خیلی مزیت ها داره، چند مثال براش می زنم، خانوم و آقایی شاید مشکلی پیدا کردن تو آینده و از هم جدا شدن، باز این حالت یکی لنگ نمی مونه که من شغل ندارم و دیگری نمیگه که من چطور خونه ام رو مدریت کنم! هم زمان کار کردن زن و مرد یا خوبیش هم اینه که ممکنه اتفاقی سر یکی بیاد و نتونه مدتی کار بکنه ( مثلا یه جاییش بشکنه ) اینطوری شخص مقابل کاسه چه کنم چه کنم دستش نمی گیره! یه خوبی دیگش هم این هست که هیچ وقت به هم دیگه سر کوفت نمی زنن که اینطور شد و اون طور شد، چون با توافق و همکاری کار ها رو تقسیم کردن نه اینکه به طور پیش فرض بگن که زن خونه، مرد بیرون!

خلاصه نظام اعتقادی که ما داریم بیمار هست به در نمی خوره، این سیستم دیگه کار نمی کنه
باید از تجربیات دیگر کشور ها استفاده کرد، اروپاییان این کار رو می کنن، این سیستم به نظر من بهتر هستش
جواب شما هم جواب دوست بالاست.غرب و اخلاقیات و خانواده در غرب رو ببینید بعد بگید از تجربیات دیگر کشورها باید استفاده کرد
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پس بچه های اون خونواده چی ؟
اونا دل ندارن؟
باید از بچه گی برن مهد؟
باید همیشه فست فود بخورن؟

یک زن مدیر و مدبر زنی هست که حضور چشمگیر و فعالی در جامعه داشته باشه و در عین حال در کانون گرم خانواده نسل اینده جامعه رو در دامن پر از مهر ومحبت خودش به نحو احسنت پرورش بده
همونطوری که پدر خانواده علاوه بر تامین کردن نیازهای مادی خانوادش باید نیاز های عاطفی اون رو هم تامین کنه هیچ نیازی نباید فدای نیاز دیگری بشه
این کاملا دو طرفه است همه داریم به وظایف مادر اشاره می کنیم در حالی که پدر خانواده هم باید بتونه برای تربیت فرزندانش وقت بزاره و زمان خاصی رو برای با هم بودن اختصاص بده
 

rek

عضو جدید
رضا جون واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم
واقعا راست می گی این یکی می تونه یکی از دلایل این باشه که خانواده ها ازهم دورتر می شن یا که از هم می پاشن
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک زن مدیر و مدبر زنی هست که حضور چشمگیر و فعالی در جامعه داشته باشه و در عین حال در کانون گرم خانواده نسل اینده جامعه رو در دامن پر از مهر ومحبت خودش به نحو احسنت پرورش بده

این دو تا با هم نمیتونه جمع بشه

یعنی نمیشه که هم حضوری فعال در جامعه داشت و هم به تمام وظایف مادری و همسری رسید.
البته این حرف صد در صد نیست و استثنا داره.
اون درصد کمیس هم که میتونن از پس هر دو کار بر بیان به خاطر فشار بیش از حد زودتر از بقیه پیر میشن و عوارض کهولت سن زودتر در اونها نمایان میشه.
بنده مخالف کار کردن زنها هستم و نیستم

نیستم چون بعضی امور باید حتما زنها در اجتماع حضور داشته باشند.مثل معلمی و پرستاری(البته برای پرستاری جنس موافق) و دکتر مخصوص زنان و ...
و هستم چونکه زنها در اموری که اصلا هیچ ربطی به روحیات زن و فطرت اون نداره وارد شدن و با وارد شدنشون فضای کاری یک مرد رو که میتونست نان اور یه خانواده باشه رو کم کرده.
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
چند وقت پیش برای کاری به مرکز تعویض پلاک خودرو رفتم و با کمال تعجب دیدم که شاید 80 درصد کارکنان اونجا دختران جوان شدند!!!البته با حجاب کامل.

به دوستی که در اون مرکز کار میکرد گفتم که چرا اینطوره؟؟؟

گفت سیاست جهانی اینه.
زن نیروی کاری ارزونتر از مرد هست و برای اینکه نشون بده که از مرد تو فعالیت های اجتماعی کم و کاستی نداره دو برابر مرد هم کار میکنه و برای اینکه کارشو از دست نده خیلی خوب با ارباب رجوع برخورد میکنه و بهتر هم حرف گوش میکنن.تازه کلاس هم مسئولین میزارن که ما زنها رو هم بهشون در اجتماع مسئولیت دادیم!

گفتم میدونی اگه جای هر کدوم از این دختران جوان که خیلی هاشون هم مجرد هستن یه پسر جوونی که تازه متاهل شده بود رو میاوردن چه خوب بود.یه خانواده حمایت میشد.ولی الان یه شخص حمایت میشه.اونم با حقوق کم.
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
بنده معتقدم که زنها باید در اموری مخصوص بانوان کار کنند و البته با ساعات کاری کم و طبیعتا حقوق کمتر.
وچون ساعات کاری کمتری دارند به خانواده بهتر و بیشتر میرسند و به علاوه به خاطر ساعت کاری کمتر تعداد بیشتری از این زنها میتونن برن سر کار.
کاری که کمترین ارتباط رو با جنس مخالف دارن و کاری هست که با روحیات و ساختمان بدنی زن جور در میاد و مجبور نیست که ساعت 6 از خواب بزنه به اداره تا ساعت 3 بعد از ظهر و بعد تو گرما و سرمای شدید خسته کوفته برسه خونه.
یعنی اینطوری طرف 16 ساعتی که در شبانه روز بیداره عملا 9 ساعت رو باید بزاره برای کار و 7 ساعت رو به منزل .
7 ساعتی که تو خستگی و کوفتگی و خواب الودگی بعد از کار هست و قسمتیش هم میگذره برای استراحت اون خستگی.
واقعا فاجعه هست!
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
کار خوب برای زن نباید بیشتز ار 5 ساعت باشه.اما عملا الان در سوپر مارکتها.ادارات.مراکز مختلف.بیمارستانها و شرکتهای مختلف حداقل 8 ساعت تا 12 ساعت زن باید وقتشو چه در کار و چه در مسیر کار بزاره.

این یعنی از زن بیگاری کشیدن.یعنی اینکه فرصت رو از یه مرد گرفتن.
 

nazila_sh

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
به نظرم دلیل اصلی کار کردن خانومها آقایون هستند............
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این دو تا با هم نمیتونه جمع بشه

یعنی نمیشه که هم حضوری فعال در جامعه داشت و هم به تمام وظایف مادری و همسری رسید.
چطور اقایون هم از عهده وظایف پدریشون برمیان هم نون اور خونن:surprised:(که در اکثر موارد هممون میدونیم اینطوری نیست حتی حوصله سر کله زدن با بچه رو هم ندارن )
اما یک زن نمی تونه هم مادر خوبی باشه هم یک فرد فعال در جامعه:eek: (که در صورت درست بودن حرف شما علتش اینه که هم برای فرزندانش مادر و هم پدر (از لحاظ عاطفی عرض کردم)):razz:
و یه چیز دیگه اینکه اگه به تمام نیاز های زن به طور کامل و کافی پاسخ داده نشه مطمئن باش از لحاظ شخصیتی دچار مشکل میشه که این در تربیت فرزندان تاثیر به سزایی داره(زن با فعالیت تو جامعه احساس مفید بودن می کنه و در نتیجه اعتماد به نفسش افزایش پیدا می کنه وبا شادابی و روحیه بالا یی می تونه به تربیت فرزندانش بپردازه);)
مثل این میمونه که شما در تغذیه تون تنها به یک گروه خاصی از ویتامین ها توجه کنید و پروتئین ها رو کاملا از غذاتون حذف کنید حتما در اثر کمبودش از بین میرید:razz:
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بنده معتقدم که زنها باید در اموری مخصوص بانوان کار کنند و البته با ساعات کاری کم و طبیعتا حقوق کمتر.
وچون ساعات کاری کمتری دارند به خانواده بهتر و بیشتر میرسند و به علاوه به خاطر ساعت کاری کمتر تعداد بیشتری از این زنها میتونن برن سر کار.
کاری که کمترین ارتباط رو با جنس مخالف دارن و کاری هست که با روحیات و ساختمان بدنی زن جور در میاد و مجبور نیست که ساعت 6 از خواب بزنه به اداره تا ساعت 3 بعد از ظهر و بعد تو گرما و سرمای شدید خسته کوفته برسه خونه.
یعنی اینطوری طرف 16 ساعتی که در شبانه روز بیداره عملا 9 ساعت رو باید بزاره برای کار و 7 ساعت رو به منزل .
7 ساعتی که تو خستگی و کوفتگی و خواب الودگی بعد از کار هست و قسمتیش هم میگذره برای استراحت اون خستگی.
واقعا فاجعه هست!

واقعا فاجعه است!!!!!!!!!!!1
کاملا مشخصه که شما چجور تفکراتی دارید !!!!
من با این که خانم ها نسبت به اقایون ساعات کمتری باید کار کنن موا فقم
اما تو این 7 ساعت خسته و کو فته ایی که گفتید مرد هم سهیمه که عملا میشه 14 ساعت
14 ساعت خوبه دیگه نه:D
مثل اینکه اساسا شما تو خط تقسیم وظایف منزل نیستید:razz:
 

pari ko0cho0lo0

عضو جدید
بنده معتقدم که زنها باید در اموری مخصوص بانوان کار کنند و البته با ساعات کاری کم و طبیعتا حقوق کمتر.
وچون ساعات کاری کمتری دارند به خانواده بهتر و بیشتر میرسند و به علاوه به خاطر ساعت کاری کمتر تعداد بیشتری از این زنها میتونن برن سر کار.
کاری که کمترین ارتباط رو با جنس مخالف دارن و کاری هست که با روحیات و ساختمان بدنی زن جور در میاد و مجبور نیست که ساعت 6 از خواب بزنه به اداره تا ساعت 3 بعد از ظهر و بعد تو گرما و سرمای شدید خسته کوفته برسه خونه.
یعنی اینطوری طرف 16 ساعتی که در شبانه روز بیداره عملا 9 ساعت رو باید بزاره برای کار و 7 ساعت رو به منزل .
7 ساعتی که تو خستگی و کوفتگی و خواب الودگی بعد از کار هست و قسمتیش هم میگذره برای استراحت اون خستگی.
واقعا فاجعه هست!
:w30:
 

pari ko0cho0lo0

عضو جدید
این دو تا با هم نمیتونه جمع بشه

یعنی نمیشه که هم حضوری فعال در جامعه داشت و هم به تمام وظایف مادری و همسری رسید.
چطور اقایون هم از عهده وظایف پدریشون برمیان هم نون اور خونن:surprised:(که در اکثر موارد هممون میدونیم اینطوری نیست حتی حوصله سر کله زدن با بچه رو هم ندارن )
اما یک زن نمی تونه هم مادر خوبی باشه هم یک فرد فعال در جامعه:eek: (که در صورت درست بودن حرف شما علتش اینه که هم برای فرزندانش مادر و هم پدر (از لحاظ عاطفی عرض کردم)):razz:
و یه چیز دیگه اینکه اگه به تمام نیاز های زن به طور کامل و کافی پاسخ داده نشه مطمئن باش از لحاظ شخصیتی دچار مشکل میشه که این در تربیت فرزندان تاثیر به سزایی داره(زن با فعالیت تو جامعه احساس مفید بودن می کنه و در نتیجه اعتماد به نفسش افزایش پیدا می کنه وبا شادابی و روحیه بالا یی می تونه به تربیت فرزندانش بپردازه);)
مثل این میمونه که شما در تغذیه تون تنها به یک گروه خاصی از ویتامین ها توجه کنید و پروتئین ها رو کاملا از غذاتون حذف کنید حتما در اثر کمبودش از بین میرید:razz:
خب این شادی و روحیه ی بالا نیاز به توانایی جسمی هم داره.
 

Sarp

مدیر بازنشسته
اگر مردا به همسرانشان در کارهای خونه کمک کنند این مساله برطرف میشه.
البته خانها نباید ساعت کارشون زیاد باشه.
بنظرم تدریس توی دانشگاه یا مدرسه از کارهای کارمندی که روزی 8 ساعت باید کار کنی برای خانمها بهتره.
هیچ اگر و بایدی وجود نداره:smile:
زن اگر نمیتونه تو هر دستش یدونه هندونه رو هم نگه داره مجبور نیست با هر دست دو تا هندونه ورداره:smile:

چطوره از کسانی که ماماناشون کارمندن بخوایم که درمورد این موضوع نظرشونو بگن؟یعنی بگن وقتی بچه بودن چه احساسی در مورد کار مامانشون داشتن؟
نمیشه
مگر اینکه از کسانی بخوای نظرسنجی کنی که مادرشون مدتی کارمند بوده اند و مدتی خانه دار

در این صورته که میتونه مقایسه صورت بگیره
تاحالا چندپست ازشما خوندم ودراکثرپستهاتون دید تعصب امبزسطح پایین به زن داشتید ولی سعی کردید این دید رو درلفافه های خیلی قشنگ ودلسوزانه بپیچونید وبه خوردما بدید
البته منکراین قضیه نیستم که زن وقتی شاغل باشه باید چندین برابرزحمت بکشه وهم به کاربیرون وهم منزل برسه ولی اگرزنی دوست داشت شاغل باشه وهپای شوهردربیرون کارکنه این وظیفه شوهره که او هم درمنزل دوش به دوشزن کار کنه
ضمنا ادبیات وتوصیف شما ازیک واقعه خیلی زیباست وبه نظرم اگردنیال نویسندگی برید حتما بیشترموفق خواهیدشد(اینم تعریف تاازمن دلخورنشید;))
:surprised:
عجیبه این طرز تفکر شما

یعنی من اگه الان قصدم این باشه که یه وزنه نیم تنی رو ببرم بالای سرم (در حالی که توانائیشو ندارم) باید ملت هم بسیج شن و به من کمک کنن ؟
اگه چنین درخواستی داشته باشم حداقل یکی پیدا میشه که بهم بگه مرد حسابی پاتو اندازه گلیمت دراز کن خب !
من تمام نظرات رو خوندم، خوب بعضی از خانوم ها و آقایون هم چنان همون نظام مرد سالاری تو ذهنشون هست ( یه خانوم هم می تونه تو ذهنش مردسالاری حاکم باشه! )

متاسفانه چیزی که بهش توجه نمیشه این هست که زن و مرد با هم برابر و یکسان هستند، هر مرد و زنی باید شغل داشته باشه و هزینه زندگیش رو بپردازه، بتونه کارهای شخصیش رو خودش انجام بده ( از غذا پختن بگیر تا اتو زدن و تمیز کردن خونه اش - خلاصه همه اون چیزی که به طور سنتی در ایران بهش میگن خانه داری )

خوب یه خانوم و آقایی شرایط بالا رو دارند، توافق می کنن با هم، مثل دو آدم بالغ، که تقسیم وظایف چطوری باشه، چه کسی کدوم بخش رو به عهده بگیره، مثلا تصمیم می گیرن از کار که همزمان میان آقا به تمیزی خونه برسه خانوم غذا بپزه و یا برعکس.

این مدلیش خیلی مزیت ها داره، چند مثال براش می زنم، خانوم و آقایی شاید مشکلی پیدا کردن تو آینده و از هم جدا شدن، باز این حالت یکی لنگ نمی مونه که من شغل ندارم و دیگری نمیگه که من چطور خونه ام رو مدریت کنم! هم زمان کار کردن زن و مرد یا خوبیش هم اینه که ممکنه اتفاقی سر یکی بیاد و نتونه مدتی کار بکنه ( مثلا یه جاییش بشکنه ) اینطوری شخص مقابل کاسه چه کنم چه کنم دستش نمی گیره! یه خوبی دیگش هم این هست که هیچ وقت به هم دیگه سر کوفت نمی زنن که اینطور شد و اون طور شد، چون با توافق و همکاری کار ها رو تقسیم کردن نه اینکه به طور پیش فرض بگن که زن خونه، مرد بیرون!

خلاصه نظام اعتقادی که ما داریم بیمار هست به در نمی خوره، این سیستم دیگه کار نمی کنه
باید از تجربیات دیگر کشور ها استفاده کرد، اروپاییان این کار رو می کنن، این سیستم به نظر من بهتر هستش
هر جنسی ذات مخصوص خودشو داره و واسه کارهایی خاص خلق شده
وگرنه به یکی زن و به اون یکی مرد نمیگفتند


الان داشتم از آشپزخونه برمیگشتم
تو پذیرائی خواهرم رو کاناپه خوابیده بود
من 10 بار هم از کنارش رد بشم یه ملافه ای چیزی روش نمیکشم (حالا به هر دلیلی ! تنبلی و بیخیالی و . . .)
ولی برگشتم دیدم مادرم چادرشو کشید رو خواهرم


این ذات مادرانه و زنانه ست !




نظام اعتقادی ما بیماره ؟
باید از اروپائیها تقلید کنیم ؟
وقتی من نوعی میبینم مثلا در فلان جامعه اروپائی واژه هایی مثل مادر و خانواده و والدین و . . .معنیشو از دست داده مگه مرض دارم خودم هم یه بار تجربه کنم ؟:surprised:

تو امریکا اومدند از شناسنامه کلمات پدر و مادر رو حذف کرده اند
به جاش نوشته اند والدین
چون ممکنه بچه ای پدر و مادرش هر دو زن یا هر دو مرد باشند:biggrin::eek:


نه قربونت
ما با همین اعتقادات مریضمون یه جوری سر میکنیم
شما هم میتونید به تقلیدتون ادامه بدین :smile:


این نظر شما یعنی تجربه گرائی افراطی
یکی از زاده های سرمایه داری مدرنه
 

Sarp

مدیر بازنشسته
واقعا فاجعه است!!!!!!!!!!!1
کاملا مشخصه که شما چجور تفکراتی دارید !!!!
من با این که خانم ها نسبت به اقایون ساعات کمتری باید کار کنن موا فقم
اما تو این 7 ساعت خسته و کو فته ایی که گفتید مرد هم سهیمه که عملا میشه 14 ساعت
14 ساعت خوبه دیگه نه:D
مثل اینکه اساسا شما تو خط تقسیم وظایف منزل نیستید:razz:
ریاضیت ضعیفه :دی



اگه درست حساب میکردی میشد (خستگی و کوفتگی) به توان 2


من با این سنم وقتی میبینم پدرم خسته برگشته خونه ، از خدا که پنهون نیست ، از شما چه پنهون :دی !
گاها با خودم فکر میکنم کاش این وضعیت نبود الان
یعنی پدر خسته الان پیشمون نبود :دی


حالا یه بچه مدرسه ای خدا میدونه وضعیتش چجوریه وقتی پدر و مادرش خسته و کوفته میرسن خونه
 

sh85

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
من ماهي 650 هزار تومن مي گيرم ( شهرستان زندگي مي کنم ) مستأجر هستم و کلي هم وام دارم زنم هم خانه داره زندگيه متوسطي داريم ولي هيچ وقت راضي نميشم همسرم بره سر کار چون تصور اين که سختي کار چقدر ميتونه اون رو خسته کنه و باعث بروز مشکل براي هر دومون بشه ديونم ميکنه من خانم هاي کارمند توي اداره خودمون روميبينم که همگي با همسراشون مشکل دارن
به راضی بودن شما نیست
به راضی بودن دو طرفه
من لذت حل دوتا مسئله را به صدتا بچه بزرگ کردن نمی دم
هر چیزی جای خودش
سرمایه داری اینو ایجاب میکنه !
که نیروی کار ارزان وارد بازار کار شه !
نیروی کار ارزان هم راهش به خدمت گرفتن خانوماست
حالا خانوما رو چجوری از خونه ها بکشونن بیرون ؟
با تحقیر خانه و از بین بردن مفهوم جنسیت و شعار برابری جنسیتی و اقتصادی زن و مرد !
چجوری اینا رو عملی کنند ؟
با وارونه جلوه دادن معنویت و دین و زدن برچسب برده داری روی دین !

کاش یکی از این کارشناسای دینی - اجتماعی عرب تو ایران بود تا این چیزا رو موشکافی کنه تا خانوما متوجه شن فمنیسم یعنی چی و چه بلائی سر جوامع آورده و میاره

من که حاضر نیستم حتی 1 لحظه بودن درکنار بچه هام یا درست کردن یه غذای خوشمزه برای عشقم را با تمام شغل های و پولهای دنیا عوض کنم.........:w11::w11::w11::w11::w11::w11:
دو سال که هی غذای خوشمزه برای عشقتون پختید بعد بیاید همین حرف را بزنید !
ریاضیت ضعیفه :دی



اگه درست حساب میکردی میشد (خستگی و کوفتگی) به توان 2


من با این سنم وقتی میبینم پدرم خسته برگشته خونه ، از خدا که پنهون نیست ، از شما چه پنهون :دی !
گاها با خودم فکر میکنم کاش این وضعیت نبود الان
یعنی پدر خسته الان پیشمون نبود :دی


حالا یه بچه مدرسه ای خدا میدونه وضعیتش چجوریه وقتی پدر و مادرش خسته و کوفته میرسن خونه
چه ربطی داره
اگر همکاری باشه کسی خسته نمی شه
معلومه وقتی همه کار به عهده یه نفر باشه همین می شه
سکان را گرفتید به دست دارید تخته گاز می رید !
 

sarah89

عضو جدید
زندگی راحت تر و البته زیبا تر از همه ی اینهاست!
نمیشه فقط از رو ظاهر قضاوت کرد.
شاید خود اون خانوم هم جواب و دلیل محکم و دندان شکنی برا همه ی سوالات بدون اطلاع ما داشته باشند...!!!!
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خب این شادی و روحیه ی بالا نیاز به توانایی جسمی هم داره.

خوب عزیزم اگه دقیق تر میخوندی متوجه صحبت من میشدی و الان این حرف و نمی زدی
منظور من ایجاد تعادل بود
درسته که یک خانم شاغل نتونه به اندازه خانم خانه دار به فرزندش رسیدگی کنه اما وقتی مرد هم به اندازه زن خودشو در فعالیت های خانه سهیم بدونه میتونه اون کمبود رو جبران کنه
 
آخرین ویرایش:

hirt

عضو جدید
یه پنجم هم بگم:
زنهای خانه دار زیادی رو دیدم که به من سفارش اکید داشتن که "همه ی تلاشتو بکن که مثل ما دستت جلوی شوهرت دراز نباشه"
واقعا جمله ی سنگینیه... اصلا دردناکه شنیدنش...
اون چیزی که زنهای مارو به سمت استقلال مالی یا هر چیز دیگه ای که می خواید اسمشو بذارید کشیده، بیشتر از این تهاجم فرهنگی یا هر چیز دیگه ای ،خود رفتارهایی هست که زن از همسرش می بینه... که الی ماشالله تو مملکت ما نمونه ش هست...
دوستان طوری حرف می زنن انگار کل آقایون صف کشیدن واسه خدمت به همسراشونو و این همسرای ناسپاس قدر اونا رو نمی دونن.. شمایی که توصیه به واقع بینی می کنین به خانوما ، خودتون چقدر واقع بین هستین؟؟؟

دوست من این هم می تونه اضافه بشه که کار روح آدمی رو جلا می بخشه و مانع افسردگی میشه.
یه تستی دانشگاه ییل گرفته بود از یه عده کارمند یه اداره خاصی که بازنشست شده بودن.
تست به این صورت بود که عده ای از اون ها یه شغل دیگه ای پیدا کردن و بقیه رو تحت آسوده ترین شرایط قرار دادن که هیچ زحمتی نکشن و کار نکن و فقط استراحت!
جالب این هست که دیدن گروه دوم عمر کمتری کردن نسبت به گروه اول. ( منبع حرفم= سخن رانی دوم دکتر هلاکویی در سخنرانی موفقیت که در نت هست )

جواب شما هم جواب دوست بالاست.غرب و اخلاقیات و خانواده در غرب رو ببینید بعد بگید از تجربیات دیگر کشورها باید استفاده کرد

من بیشتر حرفهای شما رو فقط با این حرف جواب میدم
انحطاطا خانواده رو تو جامعه پیشرفته غرب نمیبینید؟؟؟
دولتهای غرب یرو نمیبینید که امروزه التماس خانواده های متزلزل رو میکنن برای فرزندار شدن؟؟؟
کشته شدن مهر و محبت و گرمی خانواده ها رو تو غرب نمیبینید؟؟؟(البته این تهران هم داره مثل غرب میشه.قربون شهرستانها)

ما بدبختیمون از موقعی شروع شد که غرب شد الگومون .و فکر نکردیم که همه چیز پیشرفت مادی نیست

سلام
شما بهتره به جای اینکه به من " ببین، ببین " بکنید چند تا کتاب بخونید، کتاب زنانشویی و اخلاق برتراند راسل رو بخونید، تعریف شما از خانواده اشتباه هست و برای همین فکر می کنید در اروپا ( من زیاد در مورد آمریکا و کانادا اطلاعات ندارم ) خانواده رو به زوال هست، خانواده تعریفش با گذشته فرق داره، خانواده مثل قدیم از ارباب= خدا = پدر | جنس مونث = برده = توسری خور | پسر= تقلیدگر رفتارهای ارباب
تشکیل نشده!

وقتی من نوعی میبینم مثلا در فلان جامعه اروپائی واژه هایی مثل مادر و خانواده و والدین و . . .معنیشو از دست داده مگه مرض دارم خودم هم یه بار تجربه کنم ؟

شمای نوعی هر جوری دلت می خواد ببین ولی حقیقت داشته های اشتباه و سنت گرایانه شما نیست! بهتره کتاب زناشویی و اخلاق رو بخونید - امیدوارم مجموعه جوک های مطهری رو تحت عنوان جواب به این کتاب رو مطرح نکنید که مطهری نه در اون حد سواد داشت و در ضمن به هیچ وجه اون کتاب رو گویا حتی درست هم نفهمیده بود که شروع به نظر دادن هم کرده بود!

تو امریکا اومدند از شناسنامه کلمات پدر و مادر رو حذف کرده اند
به جاش نوشته اند والدین

والدین درست هست.
چون ممکنه بچه ای پدر و مادرش هر دو زن یا هر دو مرد باشند :biggrin::eek:

این هم گوشه ای از افکار نازیستی شما! هوموفوبیا ( Homophobia ) هم که دارید!!
دوست من همجنسگرایی یک پدیده طبیعی و نرمال هست، لطفا ندانسته 10 درصد اجتماع بشری رو مسخره نکنید.


شما هم میتونید به تقلیدتون ادامه بدین:smile:
متاسفانه باز اشتباه متوجه میشید، من از کسی تقلید نمی کنید این شمایید که مرجع تقلید دارید و ازش تقلید می کنید!

من عقل دارم و پیرامون مسائل انسانی مربوط به خودم فکر می کنم.

اگر همکاری باشه کسی خسته نمی شه
معلومه وقتی همه کار به عهده یه نفر باشه همین می شه
سکان را گرفتید به دست دارید تخته گاز می رید !

زیبا گفتید!
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ریاضیت ضعیفه :دی



اگه درست حساب میکردی میشد (خستگی و کوفتگی) به توان 2


من با این سنم وقتی میبینم پدرم خسته برگشته خونه ، از خدا که پنهون نیست ، از شما چه پنهون :دی !
گاها با خودم فکر میکنم کاش این وضعیت نبود الان
یعنی پدر خسته الان پیشمون نبود :دی


حالا یه بچه مدرسه ای خدا میدونه وضعیتش چجوریه وقتی پدر و مادرش خسته و کوفته میرسن خونه

اقا مدیر حالا که ریاضیاتت انقدر قویه
خدمتتون عرض کنم که وقتی زن و مرد هر دو کار کنن پس تایم کار کردنشون هم کمتر میشه
وخستگی مرد هم کمتر میشه و دیگه نمی تونه بهونه بیاره که خستم کوفتم:D
بعد یه چیز دیگه اینکه همه از خستگی پدر و مادرشون ناراحت میشن اما برای پیشرفت و رفاه خانواده چارها ی جز زحمت کشیدن نیست یه روزیم نوبت ما میشه که واسه پیشرفت بچه هامون باید زحمت بکشیم;)
 

simiar

عضو جدید
شدیداً مخالفم.

مگه داشته کلنگ میزده؟!! هوا گرم بوده اونم مثل همه ی این مردم!
 

samira.bas

عضو جدید
کاربر ممتاز
هیچ اگر و بایدی وجود نداره:smile:
زن اگر نمیتونه تو هر دستش یدونه هندونه رو هم نگه داره مجبور نیست با هر دست دو تا هندونه ورداره:smile:


نمیشه
مگر اینکه از کسانی بخوای نظرسنجی کنی که مادرشون مدتی کارمند بوده اند و مدتی خانه دار

در این صورته که میتونه مقایسه صورت بگیره

:surprised:
عجیبه این طرز تفکر شما

یعنی من اگه الان قصدم این باشه که یه وزنه نیم تنی رو ببرم بالای سرم (در حالی که توانائیشو ندارم) باید ملت هم بسیج شن و به من کمک کنن ؟

اگه چنین درخواستی داشته باشم حداقل یکی پیدا میشه که بهم بگه مرد حسابی پاتو اندازه گلیمت دراز کن خب !

هر جنسی ذات مخصوص خودشو داره و واسه کارهایی خاص خلق شده
وگرنه به یکی زن و به اون یکی مرد نمیگفتند


الان داشتم از آشپزخونه برمیگشتم
تو پذیرائی خواهرم رو کاناپه خوابیده بود
من 10 بار هم از کنارش رد بشم یه ملافه ای چیزی روش نمیکشم (حالا به هر دلیلی ! تنبلی و بیخیالی و . . .)
ولی برگشتم دیدم مادرم چادرشو کشید رو خواهرم


این ذات مادرانه و زنانه ست !




نظام اعتقادی ما بیماره ؟
باید از اروپائیها تقلید کنیم ؟
وقتی من نوعی میبینم مثلا در فلان جامعه اروپائی واژه هایی مثل مادر و خانواده و والدین و . . .معنیشو از دست داده مگه مرض دارم خودم هم یه بار تجربه کنم ؟:surprised:

تو امریکا اومدند از شناسنامه کلمات پدر و مادر رو حذف کرده اند
به جاش نوشته اند والدین
چون ممکنه بچه ای پدر و مادرش هر دو زن یا هر دو مرد باشند:biggrin::eek:


نه قربونت
ما با همین اعتقادات مریضمون یه جوری سر میکنیم
شما هم میتونید به تقلیدتون ادامه بدین :smile:


این نظر شما یعنی تجربه گرائی افراطی
یکی از زاده های سرمایه داری مدرنه


این هم واقعا برای من عجیبه..................یعنی مرد هیچ سهمی از کارهای خونه نداره؟؟؟
میدونید که از نظر قانونی زن میتونه هیچ کاری انجام نده حتی پول شیری رو که بچه اش میده از شوهرش بگیره...................یعنی شما کارای خونه رو وظیفه زن میدونید که کلا پشت قباله اش نوشته شده ؟
 

venous_20

عضو جدید
کاربر ممتاز
بنده معتقدم که زنها باید در اموری مخصوص بانوان کار کنند و البته با ساعات کاری کم و طبیعتا حقوق کمتر.
وچون ساعات کاری کمتری دارند به خانواده بهتر و بیشتر میرسند و به علاوه به خاطر ساعت کاری کمتر تعداد بیشتری از این زنها میتونن برن سر کار.
کاری که کمترین ارتباط رو با جنس مخالف دارن و کاری هست که با روحیات و ساختمان بدنی زن جور در میاد و مجبور نیست که ساعت 6 از خواب بزنه به اداره تا ساعت 3 بعد از ظهر و بعد تو گرما و سرمای شدید خسته کوفته برسه خونه.
یعنی اینطوری طرف 16 ساعتی که در شبانه روز بیداره عملا 9 ساعت رو باید بزاره برای کار و 7 ساعت رو به منزل .
7 ساعتی که تو خستگی و کوفتگی و خواب الودگی بعد از کار هست و قسمتیش هم میگذره برای استراحت اون خستگی.
واقعا فاجعه هست!
شما که تاحالامخالف شاغل بودن زن بودید چی شدتغییرموضع دادید
 

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
با این نظر شما مخالف هستم
چه کسی گفته کار کردن زن در خارج از خانه باعث متزلزل شدن بنیاد خانواده می شود
شمامی گوید در جوامع غربی بیناد خانواده متزلزل است - اما این به دلیل نیست که زنان در خارج از خانه ها کار می کنند
بلکه اصولا ارزش خانواده در این جوامع از بین رفته است و بنیاد های آن سست شده است - برای نمونه نگاه کنید به جوامعی مثل ژاپن - چین که زنان بسیار فعال هستند اما خانواده بنیاد خود را حفظ کرده است
از طرفی نقش منفعل زنان در جوامع بسته که به فرمان برداری اجباری آنها از ترس مخالفت می شود دلیل بر استحکام بنیاد خانواده نیست - به عنوان نمونه آیا در جوامعی مثل افغانستان و پاکستان خانواده بسیار محکم است - همیشه اعتراض نکردن وسکوت در دلیل بر رضایت نیست بلکه در بسیاری مواقع از سر ناچاری و لاجرم اتفاق می افتد
در نهایت نظر من این نیست که باید دنباله رو فرهنگ غرب به خصوص در این مورد باشیم اما این دلیل نمی شود که با تعصب و غرص ورزی بخواهیم در مقابل خواسته های منطقی مقاومت کنیم .

من بیشتر حرفهای شما رو فقط با این حرف جواب میدم
انحطاطا خانواده رو تو جامعه پیشرفته غرب نمیبینید؟؟؟
دولتهای غرب یرو نمیبینید که امروزه التماس خانواده های متزلزل رو میکنن برای فرزندار شدن؟؟؟
کشته شدن مهر و محبت و گرمی خانواده ها رو تو غرب نمیبینید؟؟؟(البته این تهران هم داره مثل غرب میشه.قربون شهرستانها)

ما بدبختیمون از موقعی شروع شد که غرب شد الگومون .و فکر نکردیم که همه چیز پیشرفت مادی نیست
 

Setareh_madness

عضو جدید
اول اینکه بنده واقعا برای خانم شما خوشحالم که هنوز هم می تونن زیر باد کولر ناهار درست می کنن... من دلم برای زن همسایه مون می سوزه که تو این گرمای تابستون پای اجاق گاز می ایسته(آخه مایکروفر ندارن) و از ترس قبض برق دست به کولر نمی زنه...!
و دوم اینکه بنده در حسن نیت شما هیچ شکی ندارم... اما فکر نمی کنید زنهایی هستن که دوست دارن گرچه تو هوای داغ اما بیرون از منزل فعالیت کنن؟؟؟؟
و سوم اینکه انسان وقتی آسایشی رو قربانی می کنه حتما به دنبال منفعت مهمتری هست که شاید در ظاهر رنج و محنت به نظر بیاد... مهم اینه که اون آدم چی فکر می کنه...
و چهارم...یه مشکل اینجا هست و اونهم اینکه همه از جانب همه ی همجنسهاشون فکر می کنن... شما مردی هستی که در نهایت احترام وظیفه ی خودتون می دونید که آسایش خونواده رو تامین کنید... از کجا مطمئنید شوهر اون خانوم هم مثل شما بوده؟؟؟....


حرف حساب
 

Sarp

مدیر بازنشسته
چه ربطی داره
اگر همکاری باشه کسی خسته نمی شه
معلومه وقتی همه کار به عهده یه نفر باشه همین می شه
سکان را گرفتید به دست دارید تخته گاز می رید !
وقتی هر دو خسته و کوفته برگردن خونه رمقی نیست که منجر به همکاری هم بشه



اصلا تو که حتی بچه داشتن رو هم مجاز نمیدونی چی میگی این وسط ؟
برو سر تالارت بینم:mad:
 

Similar threads

بالا