خبرها و تازه های مهندسی آب

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
استخراج بنزین از یک چاه آب در رودسر!

استخراج بنزین از یک چاه آب در رودسر!


استخراج بنزین از یک چاه آب در رودسر!


رشت - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان رودسر از استخراج روزی پنج تا 10 لیتر بنزین از چاه آب یکی از اهالی این شهرستان خبر داد.
رضا دوست جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این موضوع بر اثر نشت بنزین از مخزن یک جایگاه سوخت به این چاه پیش آمده است.​
جلالی تصریح کرد: پنجشنبه هفته گذشته جمعی از مردم به فرمانداری شهرستان رودسر مراجعه و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.​
وی همچنین تعطیلی جایگاه بنزین این منطقه تا اطلاع ثانویه خبرداد و اظهارداشت: این موضوع از سوی اکیپ فنی شرکت نفت استان در حال بررسی است.​
فرماندار رودسر خاطر نشان کرد: برخی درختان حاشیه خانه های این منطقه خشک شده و بعضی از مردم برای جلوگیری ازخطرات احتمالی در داخل شهر ساکن شدند.​
وی یادآورشد: اسفند ماه سال گذشته مخزن بنزین این جایگاه نقص فنی داشته و صاحب جایگاه اعلام کرده بود که نشتی بنزین را گرفته است.


منبع "خبرگزاری مهر"

۱۳۹۰/۰۲/۱۰
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
89 درصد روستاهای شهرستان روانسر آب آشامیدنی سالم دارند

89 درصد روستاهای شهرستان روانسر آب آشامیدنی سالم دارند


89 درصد روستاهای شهرستان روانسر آب آشامیدنی سالم دارند

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان روانسر گفت: بیش از 89 درصد روستاهای این شهرستان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند. به گزارش خبرنگار مهر در کرمانشاه، جلال صفری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قبل از دولت نهم 78 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان از آب آشامیدنی سالم بهره مند بوده که این میزان در حال حاضر به 121 روستا رسیده است.
صفری افزود: کار توسعه و بازسازی پروژه های آبرسانی روستاهای آبدار و مطالعه آبرسانی به 21 روستای این شهرستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 150 میلیون ریال به اتمام رسیده است.
وی از بهسازی چشمه روستای سلکان و قطع آبرسانی سیار به این روستا خبرداد و تصریح کرد: آبرسانی سیار روستایی از 17 روستا در سال 1388 به پنج روستا در سالجاری کاهش یافته است.
فرماندار شهرستان روانسر خاطرنشان کرد: شش هزار مشترک روستایی تحت پوشش شبکه آبرسانی آب و فاضلاب روستایی شهرستان روانسر هستند.


منبع "خبرگزاری مهر"

۱۳۹۰/۰۲/۱۰
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
وجود عقب ماندگی در اجرای پروژه های فاضلاب شهری گلستان

وجود عقب ماندگی در اجرای پروژه های فاضلاب شهری گلستان


وجود عقب ماندگی در اجرای پروژه های فاضلاب شهری گلستان

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آبفای گلستان گفت: اجرای پروژه های فاضلاب در شهرهای استان گلستان از زمان مشخص عقب افتاده است. به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، علی اکبر علیمرادی بعد از ظهر شنبه در نشست با مشاوران این شرکت افزود: هر اتفاق مثبتی که در روند پیشرفت پروژه های شرکت آب و فاضلاب انجام بگیرد در گروه تلاش و تجارب مشاوران و پیمانکاران این شرکت بوده است و امیدواریم از تمام ظرفیت بخش خصوصی در اجرای این مهم استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما بعنوان کارفرما تمام مسائل و مشکلات مشاوران و پیمانکاران را درک می کنیم و امیدواریم در سال 90 شاهد یک شتاب و جهش جدی در انجام پروژه های این شرکت در استان گلستان باشیم.
علیمرادی با اشاره به نامگذاری سال 90 بنام سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری استفاده صحیح از فرصتها را از مهمترین برنامه های مشاوران و پیمانکاران شرکت آ ب فاضلاب استان گلستان اعلام کرد.
وی افزود: مشاوران و پیمانکاران مانند همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب با نگاه خدمت به مردم استان می توانند در جایگاهی که در آن قرار گرفته اند کارهای خودرا درست برنامه ریزی کنند تا هیچ مشکلی در اجرای پروژه های این شرکت اتفاق نیافتد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفا گلستان نیز گزارش کاملی از چگونگی اجرای پروژه های آب و فاضلاب را عنوان کرد.

در ادامه این جلسه هریک از مشاوران و پیمانکاران نظرات و پیشنهادات خود در راستای تسریع در اجرای پروژه ها بیان کردند.

جلسات بررسی مسائل و مشکلات مشاوران و پیمانکاران در دو جلسه صبح و بعدازظهر در سالن کنفرانس ستاد شرکت آب و فاضلاب استان گلستان برگزار شد.


منبع "خبرگزاری مهر"

۱۳۹۰/۰۲/۱۰
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اجرای پنج طرح فاضلاب در هرمزگان توسط بخش خصوصی

اجرای پنج طرح فاضلاب در هرمزگان توسط بخش خصوصی


اجرای پنج طرح فاضلاب در هرمزگان توسط بخش خصوصی

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری هرمزگان از دعوت سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت اجرای پنج طرح فاضلاب در هرمزگان خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر از بندرعباس، حسین خادمی از برگزاری مناقصه بین المللی پنج طرح فاضلاب استان با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و یا مشارکت شرکتهای داخلی و خارجی در اردیبهشت ماه جاری خبرداد و گفت: از کلیه سرمایه گذارانی که مایل به سرمایه گذاری در اجرای طرح های فاضلاب هستند، دعوت به عمل می آورد.
خادمی افزود: با توجه به روند رو به رشد توسعه شهرهای ساحلی استان و ضرورت تسریع ایجاد زیرساختها خصوصا در بخش آب و فاضلاب، در صورت عدم تسریع در اجرای طرح های فاضلاب به عنوان مهمترین پازل توسعه در آینده ای نزدیک با چالشهای بزرگی روبرو خواهیم شد.
وی با بیان اینکه با توجه به محدودیتهای اعتبارات دولتی تنها راه تسریع در اجرای پروژه های فاضلاب با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی است، تصریح کرد: در این راستا شرکت آب و فاضلاب استان در نظر دارد در سالی که به عنوان "جهاد اقتصادی" نامگذاری شده از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای اجرای سریع طرح های فاضلاب شهرهای بندرعباس، میناب، رودان، جاسک و بندرلنگه استفاده کند.
خادمی گفت: در همین رابطه با اخذ مجوزهایی از وزارت نیرو و مطالعاتی که از طریق مهندسین مشاور به عمل آمده، در نظر داریم در ادریبهشت ماه جاری مناقصه بین المللی پنج طرح فاضلاب از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی و یا مشارکت شرکت های داخلی و خارجی را برگزار نماییم.
مدیرعامل آبفای هرمزگان با اشاره به ضرورت انجام هر چه سریعتر مراحل اجرایی و آغاز به کار پروژه های فاضلاب در شهرهای ساحلی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: کلیه اسناد و مدارک سرمایه گذاری برای اجرای این پروژه ها بالغ بر سه هزار میلیارد ریال است که سرمایه گذاران می توانند در تمامی پروژه ها و یا قسمتی از آن که در اسناد به صورت تفکیک شده آمده، سرمایه گذاری نمایند.
خادمی تاکید کرد: این مجموعه از تمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی که مایل به شرکت در اجرای طرحهای فاضلاب به صورت BOT و یا فاینانس هستند دعوت می کند تا پیشنهادات خود را در این خصوص به شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ارسال کنند.


منبع "خبرگزاری مهر"

۱۳۹۰/۰۲/۱۰
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تولید آب و تصفیه خانه اردبیل به بخش خصوصی واگذار شد

تولید آب و تصفیه خانه اردبیل به بخش خصوصی واگذار شد

تولید آب و تصفیه خانه اردبیل به بخش خصوصی واگذار شد

اردبیل - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از واگذاری عملیات تولید آب، نگهداری و بهره برداری از تصفیه خانه آب اردبیل به بخش خصوصی خبر داد. عبدالحسین حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در اردبیل اظهار داشت: این مهم در اجرای اصل 44 قانون اساسی در خصوص واگذاری وظایف و برخی خدمات به بخش خصوصی محقق شده است.
وی اضافه کرد: در اجرای این اصل شرکت آبفای استان در سال گذشته نیز نگهداری و بهره برداری از خط انتقال ایستگاههای پمپاژ آب شهر گرمی به طول بیش از 60 کیلومتر را به بخش خصوصی واگذار کرده بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان جلوگیری از هزینه های زائد نگهداری از تجهیزات و تاسیسات را از اهداف مهم واگذاری خدمات به بخش خصوصی عنوان کرد .
وی افزود: با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته در سال جاری به عنوان سال جهاد اقتصادی، بهره برداری از تصفیه خانه آب اردبیل و بخشی از تامین آب شرب سرعین از ابتدای سال جاری به بخش خصوصی واگذار شد.
حسن زاده همچنین از واگذاری تمام چاههای تولید آب استان به بخش خصوصی خبر داد و از پیمانکاران خواست که در استفاده بهینه و رعایت الگوی مصرف در انرژی مصرفی تاسیسات تلاش مضاعفی داشته باشند.
به گفته مدیرعامل آبفای استان واگذاری اتفاقات آب شهر اردبیل به بخش خصوصی در کوتاهترین زمان ممکن از برنامه های آینده این شرکت خواهد بود.


۱۳۹۰/۰۲/۱۱
منبع "خبرگزاری مهر"
 
آخرین ویرایش:

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پیامد دفع زباله در مناطق جلگه ای/ تلاش آگاهانه برای تخریب محیط زیست

پیامد دفع زباله در مناطق جلگه ای/ تلاش آگاهانه برای تخریب محیط زیست

پیامد دفع زباله در مناطق جلگه ای
تلاش آگاهانه برای تخریب محیط زیست
رشت - خبرگزاری مهر: امکان استفاده روش دفع زباله در مناطق جلگه ای گیلان به دلیل بالا بودن سطح سفره های آب زیرزمینی و امکان آلودگی شدید آبهای زیر سطحی توسط شیرابه ها وجود ندارد اما گویا کمتر کسی بدین موضوع توجه می کند. به گزارش خبرنگار مهر در رشت، انباشت زباله در جنگلها و مناطق جلگه ای گیلان نوعی تلاش آگاهانه برای تخریب محیط زیست است و تداوم بی توجهی به این مهم، پیامدهای زیانباری دارد.
انباشت زباله در مناطق جنگلی و جلگه ای موجب خشک شدن گونه های درختی، نفوذ شیرابه ها، فرسایش خاک، آلودگی مخازن آب های زیرزمینی و نابودی حیات وحش می شود.
نگرانی مهم در محیط زیست شمال، دفع انواع پسماندهای شهری، صنعتی و بیمارستانی در حوضه های ساحلی دریای خزر است، روند رو به گسترش تولید زباله و دفن این مناطق در شمال، مشکلی خطرناکی است که اگر به درستی به آن پرداخته نشود، آلودگی های برگشت ناپذیری را موجب خواهد شد.
شیرابه حاصل از محل دفع زباله عامل اصلی کاهش اکسیژن و بالا بودن آمونیوم و فسفر در آب رودخانه ها شده که عوارض بسیار نامطلوبی بر تنفس آبزیان، غیرهوازی شدن محیط آبی و یوتیرفیکاسیون در رودخانه خواهد داشت.
تمام جایگاههای دپوی زباله در گیلان ساماندهی شود
مدیرکل محیط زیست استان گیلان در این باره برلزوم ساماندهی تمام جایگاههای زباله استان تاکید کرد و گفت: ترغیب متولیان این امر به سمت ایجاد و نصب دستگاههای زباله سوز استاندارد و کارخانه های تولید کمپوست ضروری است.



امیرعبدوس افزود: موضوع مدیریت پسماند و رسیدگی به وضعیت نابسامان زباله در استان از اولویت های اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان است و برای این هدف از تمام ظرفیت های قانونی و توان دستگاههای اجرایی استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه تعطیلی محل دپوی زباله در پارک ملی بوجاق کیاشهر و تالاب انزلی به عنوان گامهای نخست طرح ساماندهی جایگاههای زباله استان هستند، ابراز امیدواری کرد: بزودی پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا و سایر مناطق طبیعی استان نیز به زنجیره این تحولات بپیوندند.
مدیرکل محیط زیست گیلان همچنین با اشاره به اینکه جایگاه زباله انزلی با هدف تخلیه تمام جایگاههای زباله استان از مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده استان بر اساس دستور مقام قضایی پلمپ شد، افزود: با تعامل خوبی که بین شهرداری و محیط زیست بوجود آمد، شهرداری انزلی مکلف شد تمام زباله های خود را به کارخانه کمپوست منطقه خمیران انزلی انتقال دهد و جایگاه سابق زباله انزلی با خاکریزی مناسب و کاشت نهال به منطقه ای جنگلی تبدیل شود.
وی خاطر نشان کرد: جایگاه زباله انزلی در منطقه بشمن واقع درغرب شهر انزلی و در جوار تالاب زیبای انزلی سالهاست که به عنوان محلی برای امحا و دفن زباله این شهر مورد استفاده قرار می گرفت.
به هر حال با نگاهی به اطرافمان درمی یابیم که مدیریت محیط زیست با توجه به افزایش جمعیت و سرعت آلودگی در کشورهای درحال توسعه بسیار ضعیف است.
نظام مدیریت شهری که مدیریت محیط زیست نیز جزئی از این نظام است از نظام های اجتماعی محسوب می شود، نگرش سیستمی و به کارگیری موثر و کارآمد منابع مادی و انسانی و برنامه ریزی و اجرای درست برنامه ها از طریق سازماندهی برای تقسیم کار و هماهنگی بین گروه ها در حیطه های مدیریتی می تواند به نجات محیط زیست کمک موثری کرد.
آلودگی آب و خاک به وسیله انواع فاضلاب ها و پسماندها، استفاده از سموم برای دفع آفات نباتی و دود کارخانه ها و اتومبیل ها، انواع زباله ها و ساخت و سازهای بی رویه، زمین را با بحران زیست محیطی روبرو کرده است.
مخاطرات تجمع زباله ها در یک محل
تجمع زباله ها در یک محل نه تنها سلامت انسان را به خطر می اندازد بلکه خاک را نیز آلوده می کند.
همچنین انتشار بیماری ها، فرسایش و شورشدن خاک، نابودی جنگلها، کم شدن اکسیژن هوا و ازدیاد دی اکسید کربن از دیگر پیامدهای آلوده گی محیط زیست است.
در طول تاریخ، بشر با تفکر سودجویانه و سلطه طلبانه خویش به تغییرات وسیعی در زمین دست زده است، این تغییرات تا آنجا پیش رفت که زنگ خطر را برای جهانیان به صدا در آورد.
در سالهای اخیر حفظ محیط زیست به عنوان راهکاری نو برای پایداری زمین مورد توجه برخی کشورها قرار گرفت، اما این مهم در سطح مدیریت های کلان جوامع انسانی اغلب نتوانسته پا را از بیانیه ها، کتاب ها و بخشنامه ها فراتر بگذارد.
انسان کمر همت به نابودی زمین بسته است
بی تفاوتی و بی توجهی در این خصوص به معنای استقبال از نابودی زمین و حیات موجود در آن است، گویا انسان امروزی در خواب عمیقی فرو رفته است و نمی داند که خود نیز بخشی از این سیستم محسوب می شود، شاید به همین خاطر است که انسان امروز آگاهانه یا ناآگاهانه کمر همت به نابودی زمین و اکوسیستم های آن بسته است.
در شهرهای جهان سوم چون هیچ برنامه از پیش تعیین شده ای برای ساخت شهر وجود ندارد، به این دلیل نیز شهرهای جهان سوم کمتر می توانند در برابر انواع آلودگی ها پایداری و این مسئله نیز مدیریت محیط زیست را در کشورهای جهان سوم پیچیده تر کرده است.
مدیریت محیط زیست در ایران بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است، مهمترین اهداف این سازمان شامل تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با هدف حفاظت از محیط زیست و تضمین بهره مندی درست و مستمر از محیط زیست و همسو با توسعه پایدار، پیشگیری و ممانعت از تخریب و آلودگی محیط زیست و حفاظت از تنوع زیستی کشور است.





حفاظت محیط زیست بر اساس قانون اساسی وظیفه عمومی تلقی می شود
در اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز آمده است: در جمهوری اسلامی، حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می شود، از این رو فعالیت های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است.
همینطور در بخش دوم قانون برنامه چهارم توسعه که به حفظ محیط زیست، آمایش و توازن منطقه ای اختصاص داده شده است، در فصل پنجم ماده 60 آمده است: دولت موظف است، با هدف تقویت و توانمند سازی ساختارهای مرتبط با محیط زیست و منابع طبیعی، ساز و کارهای لازم را برای گسترش آموزش های عمومی و تخصصی محیط زیست در کلیه واحدهای آموزشی و مراکز آموزش عالی، حمایت از سرمایه گذاری در بخش محیط زیست و منابع طبیعی، ایجاد تقویت ساختارهای مناسب برای فعالیت های زیست محیطی در دستگاههای اثرگذار بر محیط زیست تنظیم و برقرار کند.
به هر حال با توجه به موقعیت های جغرافیایی استانهای شمالی و شکننده بودن اکوسیستم های این مناطق مدیریت زباله ها و پسماندها نیازمند راهکارهای نوین است و می طلبد مسئولان به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.

۱۳۹۰/۰۲/۱۱
منبع "خبرگزاری مهر"
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
11هزار هکتار از اراضی دماوند تحت پوشش آبیاری قطره ای قرار می گیرد

11هزار هکتار از اراضی دماوند تحت پوشش آبیاری قطره ای قرار می گیرد


11هزار هکتار از اراضی دماوند تحت پوشش آبیاری قطره ای قرار می گیرد

شهرستانهای تهران - خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر 11 هزار هکتار از اراضی شهرستان دماوند تحت پوشش طرحهای آبیاری قطره ای قرار نگرفته است که این مهم در آینده اجرایی می شود. حمیدرضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر در دماوند اظهار داشت: در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون اجرای طرحهای تبدیل نحوه آبیاری سنتی به آبیاری تحت فشار یا قطره ای همایشی روز دوشنبه در محل فرمانداری دماوند برگزار می شود.

این مسئول ادامه داد: در نشست یاد شده که با حضور نماینده مردم شهرستانهای دماوند و فیروزکوه، فرماندار، بخشداران، اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و مسئولان جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار خواهد شد وظایف هر نهاد پیرامون نیل به این هدف بزرگ مشخص، ابلاغ و متعاقبا اجرایی خواهد شد.

وی از وجود 11 هزار هکتار اراضی جامانده از طرحهای آبیاری قطره ای در شهرستان دماوند خبر داد و افزود: در حال حاضر 11 هزار هکتار از اراضی شهرستان دماوند تحت پوشش طرحهای آبیاری قطره ای قرار نگرفته است که در سایه این کارکرد زمینهای باقی مانده مذکور نیز به سامانه های یاد شده تجهیز می شود.

خلیلی اجرای طرح آبیاری قطره ای را امری حیاتی برای شهرستان دماوند خواند و افزود: شهرستان دماوند در چند سال اخیر با کمبود آب زراعی در بخشهای کشاورزی مواجه بوده از این رو اجرای طرحهای آبیاری قطره ای در راستای استفاده بهینه از منابع آبهای محدود این شهرستان امری حیاتی قلمداد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند بیان داشت: نحوه عملکرد دستگاه های مختلف دماوند طی طرح مذکور در ردیف شاخصه های اصلی ارزیابی سالیانه نهادهای مستقر در این شهرستان قرار خواهد گرفت.

شهرستان دماوند با مساحتی حدود ۱۸۸ هزار هکتار در محدوده شهرستانهای فیروزکوه، آمل، ورامین، گرمسار و تهران قرار دارد که متوسط ارتفاع آن از سطح دریا حدود دو هزار متر است و بر طبق نتایج سرشماری سال ۱۳۸۵مرکز ملی آمار ایران تعداد 27 هزار و 418 خانوار شامل 96 هزار و 860 نفر در این شهرستان سکونت دارند.

۱۳۹۰/۰۲/۱۱
منبع "خبرگزاری مهر"
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تعیین تکلیف آب سدهای چم شیر و کوثر در وزارت نیرو در دست بررسی است

تعیین تکلیف آب سدهای چم شیر و کوثر در وزارت نیرو در دست بررسی است

تعیین تکلیف آب سدهای چم شیر و کوثر
در وزارت نیرو در دست بررسی است


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: از مطالبات بحق مردم و مسوولان استان بوشهر از وزارت نیرو، تعیین تکلیف میزان تخصیص و سهم آب آشامیدنی و کشاورزی این استان از سدهای چم شیر و کوثر است که این مهم در دست بررسی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، شاهپور رجایی با اعلام این مطلب افزود: تعیین تخصیص و سهم آب آشامیدنی و کشاورزی استان بوشهر از سدهای چم شیر و کوثر زمینه لازم برای برنامه ریزی مردم و مسوولان این استان را فراهم می کند.
وی یادآور شد: سد کوثر منبع عمده تامین کننده آب آشامیدنی و سد چشم شیر نیز منبع تامین کننده آب کشاورزی دشت های شمال استان بوشهر است.
این مقام مسوول اضافه کرد: در مرحله نخست قرار بود که 45 هزار هکتار از دشت های یاد شده زیر پوشش سد چشم شیر قرار گیرد که بر اساس مصوبه جدید باید تا 65هزار هکتار افزایش یابد.
رجایی ادامه داد: تاکنون مطالعات 37هزار هکتار آن انجام شده است و در سال جاری عملیات اجرایی این مهم آغاز خواهد شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: امسال 600 میلیون تومان برای شبکه آب دشت لیراوی و حیات داودی در شمال استان بوشهر پیش بینی شده است.
رجایی اظهار داشت: برنامه ریزی آب مشکل جدی در استان های مختلف است که وزارت نیرو برای حل این مشکل، آب را به صورت حوزه ای بدون در نظر گرفتن مرز جغرافیایی استان ها تخصیص داده است.
وی یادآور شد: این مهم در قالب طرح جامع آب کشور عملیاتی شده است.
رجایی با بیان اینکه 70درصد آب حوزه رودخانه حله در استان فارس است، ادامه داد: از پروژه هایی که در حوزه حله شروع خواهد شد، مطالعات تامین آب هشت هزار هکتار از اراضی در شهرستان های گناوه و بوشهر است.
این مقام مسوول اضافه کرد: با احداث سد رییسعلی دلواری و در آینده سد های دالکی و نرگسی، به طور قطع آب رود حله به اندازه ای کاهش می یابد که به لحاظ کشاورزی غیر قابل برداشت است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: تنها راه برون رفت از این مشکل مطالعه تامین و انتقال آب از بندهای انحرافی سعدآباد و سرقناب به حاشیه رودخانه حله در شهرستان های گناوه و بوشهر است.
وی افزود: به دلیل خشکسالی های اخیر، هم اینک نیز آب رودخانه حله با مشکل روبه رو است؛ به طوری که در سال زراعی جاری دو مرحله رها سازی آب از سد رییسعلی دلواری در رودخانه یاد شده انجام شده است.
رجایی یادآور شد: با توجه به اینکه حوزه حله در شهرستان های دشتستان، گناوه و بوشهر قرار دارد، وزارت نیرو در اواخر پارسال تخصیص آب هر کدام از این شهرستان ها را ابلاغ کرد که شرکت آب منطقه ای بوشهر بر اساس آن عمل خواهد کرد.





1304240425orig.jpg
یكشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
منبع خبر: روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهرhttp://www.www.www.iran-eng.ir/images/misc/pencil.png
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آب کشاورزی پایین دست سد اکباتان همدان از ابتدای اردیبهشت ماه تأمین شد

آب کشاورزی پایین دست سد اکباتان همدان از ابتدای اردیبهشت ماه تأمین شد


آب کشاورزی پایین دست سد اکباتان همدان
از ابتدای اردیبهشت ماه تأمین شد


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای همدان گفت: هم اکنون برنامه جامع تأمین آب کشاورزی استان برای اراضی پایین دست سد اکباتان شامل روستاهای آبشینه، شورین و سنگستان تنظیم شده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده در خصوص تغییر تعرفه آب بهای کشاورزی با توجه به هدفمند کردن یارانه ها گفت: هدفمند نمودن یارانه ها ابعاد و بخش های مختلفی را در بر می گیرد و ما نیز تابع دولت محترم هستیم؛ اما تاکنون هیچ گونه ابلاغی مبنی بر افزایش آب بهای کشاورزی نداشته ایم و بدیهی است تا دریافت ابلاغ جدید کماکان تعرفه سابق اعمال خواهد شد.
وی در ادامه به میزان آب سد اکباتان اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر 49/27 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده در پشت سد اکباتان وجود دارد که این حجم در سال قبل 13/29میلیون متر مکعب بوده است.
مهندس منصور ستوده کل آب ورودی به مخزن سد اکباتان و میزان بارندگی از ابتدای سال آبی 90-89 را به ترتیب 33/18 میلیون متر مکعب و 5/346 میلیمتر اعلام کرد که این مقادیر در سال آبی قبل به ترتیب 86/32 میلیون متر مکعب و 450 میلی متر گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه متوسط دراز مدت بارندگی سد اکباتان 2/326 میلی متر است، افزود: بارش سال جاری نسبت به متوسط دراز مدت 2/6 درصد افزایش را نشان می دهد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به فعالیت نیروهای گشت و بازرسی برای مقابله با برداشت های غیر مجاز آب از منابع آب زیر زمینی و سطحی گفت: گروه های مذکور که وظیفه آنها نظارت، بازرسی، پیگیری و برخورد با حفر چاه های غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز و عوامل برداشت های غیر مجاز و غیر کارشناسانه شن و ماسه از سطح رودخانه های استان است، با جدیت و به طور شبانه روزی بر دشت های استان نظارت دارند.



1304240425orig.jpg

یكشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
منبع خبر: روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مطالعات پایش روند تغییرات حجمی یخچال علم‌چال پایان یافت

مطالعات پایش روند تغییرات حجمی یخچال علم‌چال پایان یافت


مطالعات پایش روند تغییرات حجمی یخچال علم‌چال پایان یافت

مطالعات پایش روند تغییرات حجمی یخچال علم‌چال در یک بازه زمانی 55 ساله به پایان رسید.
به گزارش روابط‌ عمومی موسسه تحقیقات آب، دکتر مرتضی افتخاری، مدیر پژوهشکده منابع آب این موسسه، با اشاره به طرح حفاظت از یخچال‌های طبیعی کشور گفت:‌ مطالعات مربوط به پایش روند تغییرات حجمی یخچال علم‌چال در یک بازه زمانی 55 ساله(از سال 1955 تاکنون) که در قالب طرح حفاظت از یخچال‌های طبیعی کشور انجام شد، پس از استخراج DEM از منابع مختلف به پایان رسید.
وی افزود: از جمله منابع مورد استفاده در این مطالعات می‌توان به عکس‌های هوایی، نقشه‌های توپوگرافی و تصاویر ماهواره‌ای اشاره نمود.
دکتر افتخاری درخصوص نتایج حاصل از این مطالعه بیان کرد: خلاصه‌ی نتایج این تحقیق حاکی از کاهش قابل توجه حجم یخچال مزبور طی سالیان اخیر است.
وی ادامه داد:‌ در آینده‌نزدیک نیز درنظر داریم تا مطالعاتی درخصوص نرخ کاهش حجم یخچال مذکور انجام دهیم.
مدیر پژوهشکده منابع آب موسسه تحقیقات آب با اشاره به نتایج حاصل از انجام مطالعه پایش روند تغییرات حجمی یخچال علم چال اظهار داشت: باتوجه به دوره‌ی زمانی بلندمدت این تحقیق، نتایج آن می‌تواند پایه محکمی برای مطالعات تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی به‌عنوان یک موضوع مطرح در سطح ملی و بین‌المللی باشد.






1304240425orig.jpg




یكشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰


منبع خبر: روابط عمومی و امور بین الملل موسسه تحقیقات آب
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
با بهره برداری از سد هراز، آب شرب یک میلیون نفر از شهروندان مازندرانی تامین می شود

با بهره برداری از سد هراز، آب شرب یک میلیون نفر از شهروندان مازندرانی تامین می شود

با بهره برداری از سد هراز، آب شرب یک میلیون نفر از شهروندان مازندرانی تامین می شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران در جمع معلمان و دانش آموزان دبیرستان امام ‏خمینی(ره) شهرستان آمل گفت: سد مخزنی هراز بزرگ ترین سد مخزنی مازندران ‏است و با بهره برداری از آن، آب شرب یک میلیون نفر از مردم شهرهای آمل، بابل، محمود آباد و ‏فریدونکنار تامین می شود . ‏
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران، دکتر رمضان طهماسبی، مدیر عامل این شرکت، در جمع 600 نفر از معلمان و دانش آموزان دبیرستان امام ‏خمینی(ره) شهرستان آمل گفت: یکی از برکات این انقلاب ایجاد روحیه خودباوری است که به لطف خدا ‏برادران شما در صنعت آب توانستند تعداد سدهای این کشور را از 13 سد که به دست نیروهای خارجی احداث می شد به بیش از ‏‏500 سد در کشور برسانند.
طهماسبی سپس گفت: این امر موجب افزایش توانمندی نیروهای بومی و همچنین افزایش سطح زیرکشت آبی و افزایش ‏تراکم کشت و به تبع آن افزایش محصولات زراعی در کشور شده است. ‏
وی با اشاره به طرح های مهم در دست اجرا و بهره برداری استان در بخش آب، از سد مخزنی هراز به عنوان بزرگ ترین سد مخزنی مازندران ‏یاد کرد و افزود: این سد قادر است سالانه 650 میلیون متر مکعب آب را تنظیم نماید که با بهره برداری از آن علاوه بر تامین آب ‏زراعی حدود یک هزار هکتار از اراضی شالیزاری پایین دست، آب شرب یک میلیون نفر از مردم شهرهای آمل، بابل، محمود آباد و ‏فریدونکنار تامین می شود . ‏
‏ رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مازندران در ادامه با اشاره به شخصیت ممتاز شهید مطهری و نقش وی در جامعه، شهدا را ‏تربیت شدگان معلمان عزیزی دانست که در تربیت فرزندان این مرز و بوم از هیچ کوششی برای دفاع از آرمان مقدس اسلام و ‏کشور اسلامی دریغ نکرده اند. ‏
‏ وی در پایان با تاکید بر تلاش و سخت کوشی دانش آموزان در امر فراگیری علم و بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده در ‏کشور، یاد معلمان قدیمی خود را که سال ها در این دبیرستان عاشقانه زحمت کشیده اند و امروز بسیاری از آنها در قید حیات ‏نیستند، گرامی داشت . ‏
‏ در این مراسم که رئیس آموزش و پرورش شهرستان آمل و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند، زنگ خلیج فارس به مناسبت روز ملی خلیج ‏فارس به صدا درآمد . ‏
در پایان این مراسم معلمان از سد هراز بازدید کردند.
همچنین از 30 نفر از معلمان دبیرستان امام خمینی(ره) آمل توسط شرکت آب منطقه ای مازندران تجلیل شد.





1304240425orig.jpg




یكشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
منبع خبر: روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نشست کارشناسی بررسی حوضه آبریز اترک برگزار شد

نشست کارشناسی بررسی حوضه آبریز اترک برگزار شد


نشست کارشناسی بررسی حوضه آبریز اترک برگزار شد

مسوول هیأت اعزامی نهاد ریاست جمهوری برای بررسی حوضه آبریز اترک، گفت: سکونت بیشتر بافت جمعیتی استان خراسان شمالی در حوضه آبریز اترک متمرکز است و این حوضه نقش مهمی در حیات و توسعه استان دارد.

به گزارش شبکه خبری آب ایران، دکتر رضوی نژاد روز هفتم اردیبهشت ماه جاری در دفتر معاونت امور عمرانی استانداری خراسان شمالی افزود: وضعیت حوضه آبریز اترک و طرح های در دست مطالعه این حوضه براساس شاخص های کارشناسی بررسی می شود.
مهندس "احمدرضا عفتی"، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی، هم با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد حوضه آبریز اترک در استان خراسان شمالی واقع شده است، گفت: 76 درصد جمعیت خراسان شمالی در حوضه آبریز اترک ساکن هستند.
وی اظهار داشت: نامشخص بودن وضعیت تخصیص آب حوضه اترک و به موجب آن، عدم اجرای طرح های آبی در این حوضه در استان خراسان شمالی، فرصت های سرمایه گذاری را از استان سلب کرده است.
او گفت: خشکسالی ها و کمبود منابع آب در سال های اخیر موجب سختی معیشت روستاییان در استان خراسان شمالی شده و تشدید وضعیت موجود و محدودیت منابع آب موجب مهاجرت روستاییان به شهرها می شود.
مهندس عفتی با تاکید بر لزوم بررسی همه جانبه حقوق مردم ساکن در حوضه آبریز اترک در برخورداری از آب این رودخانه، خاطرنشان کرد: سرنوشت ساکنان حوضه آبریز رودخانه اترک و به تبع آن استان به میزان تخصیص آب این حوضه بستگی خواهد داشت.
پس از نشست یاد شده، هیأتی متشکل از دو نماینده نهاد ریاست جمهوری، مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو، معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی و مدیران عامل و معاونان شرکت های آب منطقه ای استان های خراسان شمالی و گلستان در روز هشتم اردیبهشت ماه جاری از طرح های مدیریت منابع آب خراسان شمالی در حوضه آبریز اترک بازدید کرده و سپس در حضور استاندار خراسان شمالی نشست دیگری برگزار کردند.
"ابوطالب شفقت"، استاندار خراسان شمالی، در این نشست گفت: "من بارها گفته ام استان خراسان شمالی استان محرومی است؛ نه کشاورزی آن و نه صنعت آن شکل گرفته است."
وی افزود: اصل زندگی این استان به کشاورزی وابسته است و این در حالی است که بارندگی ها در سال های اخیر در این استان هر سال کاهش یافته است.
او با اشاره به خاک غنی و حاصلخیز حوضه آبریز اترک در خراسان شمالی خطاب به حاضران در این نشست تاکید کرد: "توسعه روستاها در این استان در اولویت است، کاری بکنید که بخش کشاورزی و آب استان ساماندهی شود."
مهندس دائمی، مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو، نیز در این نشست گفت: مدیریت منابع آب بسیار مهم است و اگر درست انجام شود بخش کشاورزی متحول خواهد شد.
براساس آمارهای رسمی کارشناسی، بیش از 62 درصد مساحت حوضه آبریز رود اترک در ایران در استان خراسان شمالی قرار دارد. استان گلستان حدود 31 درصد و استان خراسان رضوی نیز کمتر از هفت درصد حوضه آبریز اترک را در بر گرفته است.
با توجه به ضرورت تعیین میزان سهم استان های خراسان شمالی، رضوی و گلستان از رودخانه اترک که حوضه آبریز مشترک سه استان است، هیأتی متشکل از نمایندگان نهاد ریاست جمهوری، وزارت نیرو، استانداری های خراسان شمالی و گلستان و شرکت های آب منطقه ای این دو استان هفته اخیر از این حوضه آبریز بازدید کردند.
توسعه طرح های مدیریت منابع آب در استان های خراسان شمالی و گلستان و خشکسالی‌ها در سال های اخیر موضوع تقسیم آب رودخانه اترک بین این دو استان و بررسی ضرورت اجرای طرح های جدید را بیش از پیش مطرح کرده است و بر اساس اظهارات نهایی نمایندگان نهاد ریاست جمهوری در سفر به این دو استان، گزارش این بررسی، در روزهای آتی به معاون اول رییس جمهوری ارائه خواهد شد.​





1304240425orig.jpg





1304240425orig.jpg



یكشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
منبع خبر: روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی​

 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ابهت فعلی صنعت آب و برق خوزستان، مدیون پیشکسوتان است

ابهت فعلی صنعت آب و برق خوزستان، مدیون پیشکسوتان است

ابهت فعلی صنعت آب و برق خوزستان، مدیون پیشکسوتان است

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: پایداری هر درخت تنومندی به پشتوانه ریشه های آن است.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، دکتر علیرضا رضانیا در گردهمایی کانون های بازنشستگان وزارت نیرو در اهواز افزود: عظمت و ابهت فعلی خانواده بزرگ صنعت آب و برق خوزستان با قدمت پنجاه ساله مدیون صرف عمر و جوانی پیشکسوتان گرانقدر این صنعت است.
وی با اشاره به اینکه "بازنشستگان شناسنامه عملیات اجرایی کشور هستند"، افزود: بسیاری از مسائل مطرح در صنعت آب و برق کشور، الگو گرفته از سازمان آب و برق خوزستان است.
مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان خاطرنشان کرد: بازنشستگی به معنای تکمیل چرخه خدمت و شروع زندگی دیگر است.
آیت الله حسن زاده، امام جمعه موقت شهرستان اهواز، نیز گفت: کارنامه وزارت نیرو در استان خوزستان بسیار درخشان است.
وی گفت: کانال شهید چمران از جمله نمونه هایی است که به همت سازمان آب و برق خوزستان برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر بعثی ها به درون کشور در زمان دفاع مقدس احداث شد.
وی تصریح کرد: بیشتر کارهای زیربنایی، فرهنگی و اجرایی در وزارت نیرو محصول کار عزیزان بازنشسته است.
امام جمعه موقت شهرستان اهواز، ایجاد راهکاری برای بهره مندی از تجربیات بازنشستگان در سطح کشور را ضروری دانست.
وی با بیان اینکه "باید کشوری اندیشید و منطقه ای عمل کرد"، گفت: این طرز فکر در مورد بازنشستگان موجب می شود تا علاوه بر تکریم لسانی، تکریم عملی هم صورت گیرد.
علی دانش منفرد، رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان وزارت نیرو، نیز در این گردهمایی گفت: کانون ها باید بازوی مدیریت مجموعه باشند و به لطف پروردگار، این مهم در سطح کشور تحقق یافته است.
وی از تلاش های سازمان آب و برق خوزستان به خاطر خدمت به کشور تقدیر کرد و افزود: سازمان آب و برق خوزستان همیشه منشاء تحولات برای استان و کشور بوده است. سازمانی که در خوزستان است، اما خدماتش همه کشور را منتفع می کند.
رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان وزارت نیرو ادامه داد: سازمان آب و برق خوزستان یکی از موثرترین و مهم ترین سازمان هایی بود که در زمان جنگ تمام توان خود را به کار گرفت و با استفاده از پتانسیل و تخصص کارکنانش توانست مانع دستیابی دشمن به اهداف خود که همان تغییر سرنوشت انقلاب بود، شود.
دانش منفرد افزود: برای بازنشستگان سراسر کشور وب سایتی به آدرس http://www.kbsab-m.ir طراحی شده که از طریق آن می توانند ارائه نظر و یا انتقاد کرده و یا از اطلاعیه ها و تسهیلات مطلع شوند.
وی از مدیران عامل شرکت ها خواست تا بازنشستگان را همکار فعلی خود دانسته و آنان را از تسهیلات رفاهی بهره مند کنند.
ترابی زاده، رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان سازمان آب و برق خوزستان، هم در این گردهمایی عنوان کرد: کانون بازنشستگان سازمان آب و برق خوزستان از سال 84 به طور خودجوش راه اندازی و پس از اخذ مجوز در سال 89 به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
وی از مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان آقای دکتر رضانیا و معاون ایشان آقای مهندس نوری موسی که بیش از حد توان خود با کانون همکاری داشته اند، تقدیر کرد.
سازمان آب و برق خوزستان 3073 نفر بازنشسته دارد که از این تعداد 1814 نفر مربوط به بخش کارگری و 1259 نفر مربوط به بخش کارمندی است.



1304240425orig.jpg





1304240425orig.jpg

یكشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
منبع خبر: شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تفاهم نامه همکاری بین شرکت آب منطقه ای و اداره کل محیط زیست استان سمنان منعقد می شود

تفاهم نامه همکاری بین شرکت آب منطقه ای و اداره کل محیط زیست استان سمنان منعقد می شود

تفاهم نامه همکاری بین شرکت آب منطقه ای و اداره کل محیط زیست استان سمنان منعقد می شود

به منظور اجرایی نمودن تفاهم نامه وزارت نیرو و سازمان محیط زیست و به منظور ارتقای همکاری ها و هماهنگی سازمان محیط زیست و وزارت نیرو در بخش آب، تفاهم نامه مشترک استانی بین شرکت آب منطقه ای و اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان منعقد می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان، در جلسه ای که به منظور بررسی موضوع تفاهم نامه در این شرکت برگزار شد، مهندس اتابک جعفری رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت، هماهنگی و همکاری دوسویه بین اداره کل حفاظت محیط زیست و شرکت آب منطقه ای سمنان را ضروری و لازم دانست.
وی اظهار داشت: حساسیت های ویژه ای در حفظ منابع زیست محیطی در تمام مناطق استان وجود دارد و شرکت آب منطقه ای سمنان هم در راستای عملیاتی کردن برنامه ها و جلوگیری و کاهش آلودگی های رودخانه ها و سایر منابع آب در حوضه های آبریز، از این اقدام حمایت خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان با تاکید بر اصل این تفاهم نامه و اجرای برنامه های آن یادآور شد: همکاری و هماهنگی با سازمان حفاظت محیط زیست و انجام مطالعات جامع زیست محیطی در حوضه های آبریز و ارزیابی اثرات آن در طرح های توسعه منابع آب، جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی ناشی از منابع آلاینده و همچنین همکاری در تعیین آب موردنیاز زیست محیطی رودخانه ها، تالاب ها و آبخوان های زیرزمینی و رعایت آن در تخصیص آب از مهم ترین اهداف و برنامه های این شرکت در قالب تفاهم نامه همکاری خواهد بود.
مهندس جعفری با اشاره به ماهیت اخذ مجوزهای زیست محیطی در ساخت و اجرای طرح های منابع آب گفت: این موضوع در کمیته انجام بخشی آب و آبفا به صورت طرح کارشناسی مورد تجزیه و تحلیل خواهد گرفت و پس از طرح موضوع، به صورت طرح نهایی اجرایی خواهد شد.





1304240425orig.jpg




یكشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
منبع خبر: روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان


 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تجلیل از کارگران نمونه و بازنشستگان شرکت بهره برداری مارون

تجلیل از کارگران نمونه و بازنشستگان شرکت بهره برداری مارون


تجلیل از کارگران نمونه و بازنشستگان شرکت بهره برداری مارون


به مناسبت روز جهانی کارگر، از کارگران نمونه و بازنشستگان شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون، در این مراسم علاوه بر مدیر عامل، معاونان، مدیران و کارکنان شرکت و رئیس اداره کار و اموراجتماعی شهرستان نیز حضور داشتند.
مهندس مکاری بهبهانی، مدیر عامل این شرکت، در این مراسم ضمن تبریک این روز به همه کارگران و بازنشستگان، بازنشستگی را فصل نوینی از زندگی و عرصه ای برای دوباره شکفتن دانست.
در ادامه این برنامه، گروه نمایش کار خود را به اجرا گذاشتند و در پایان مراسم به هریک از بازنشستگان لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود اهدا شد.





1304240425orig.jpg




1304240425orig.jpg



یكشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰

منبع خبر: روابط عمومی شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون


 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دولت مکلف به کمک بلاعوض به کشاورزان شد

دولت مکلف به کمک بلاعوض به کشاورزان شد


دولت مکلف به کمک بلاعوض به کشاورزان شد


مجلس شورای اسلامی به دستگاههای اجرایی اجازه داد از محل اعتبارات عمرانی اعتبارات مورد نیاز برای احداث و تکمیل پروژه‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی را به میزان 85 درصد به عنوان سهم دولت به صورت بلاعوض تامین و پرداخت کنند. به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر روز دوشنبه در ادامه بررسی بخش هزینه ای بودجه 90 مقرر کردند، به منظور تسریع در احداث آب بندان‌ها و تجهیز و تکمیل پروژه های شبکه های آبیاری و زهکشی فرعی و تشویق سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی بخش غیر دولتی و تعاونی های تولیدی، تشکل های آب بران و شرکت های سهامی زراعی، به دستگاههای اجرایی ملی و استانی پروژه های مذکور اجازه دادند از محل اعتبارات طرح های تملک دارایی های سرمایه ای مربوط، اعتبارات مورد نیاز برای احداث و تکمیل پروژه های موصوف را به میزان 85 درصد به عنوان سهم دولت به صورت بلاعوض و 15 درصد به عنوان سهم بهره برداران تامین و پرداخت نمایند.
بر اساس تبصره این بند مناطق محروم و بهره بردارانی که در احداث شبکه های اصلی آبیاری و زهکشی مشارکت نموده باشند از پرداخت سهم مشارکت در احداث شبکه های آبیاری و زهکشی فرعی معاف اند.


۱۳۹۰/۰۲/۱۲
منبع "خبرگزاری مهر"
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بازسازی شبکه فاضلاب خیابان شریعتی همدان تکمیل می شود

بازسازی شبکه فاضلاب خیابان شریعتی همدان تکمیل می شود


بازسازی شبکه فاضلاب خیابان شریعتی همدان تکمیل می شود


همدان - خبرگزاری مهر: معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: فاز نخست طرح بازسازی شبکه فاضلاب خیابان شریعتی تا پایان اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.
حمیدرضا نیکداد در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان اظهار داشت: در گذشته فاضلاب روهای همدان قدرت سرویس دهی را داشته اما در حال حاضر با افزایش جمعیت و فرسوده شدن لوله ها، شبکه جمع آوری فاضلاب سطحی و اتصال آبهای سطحی به فاضلاب روهای سنتی پاسخگوی خدمات نیست.​
نیکداد افزود: این امر موجب شده تا در زمان بارندگی مشکلات فراوانی برای مردم به وجود آید.​
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر با اصلاح و توسعه شبکه های فاضلاب شهری در شهرهای مختلف کمک قابل توجهی به جمع آوری فاضلابها شده است.​
وی به طرح بازسازی و اصلاح شبکه فاضلاب چهارراه شریعتی همدان اشاره کرد و گفت: اصلاح شبکه فاضلاب چهارراه شریعتی به سمت میدان امام (ره) در سال گذشته به پایان رسید و در حال حاضر نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته اصلاح شبکه فاضلاب چهارراه شریعتی به میدان شریعتی در حال انجام است.​
نیکداد اصلاح و بازسازی این طرح را در دو فاز عنوان کرد و گفت: فاز نخست این طرح به سمت راست خیابان شریعتی و فاز دوم آن به سمت چپ این خیابان اختصاص دارد.​
وی در خصوص جزئیات فاز اول این طرح خاطرنشان کرد: طول شبکه در این طرح 700 متر است و شبکه جمع آوری آن نیز شامل لوله پلی اتیلن 400 میلی متری است که مدت زمان پیش بینی شده برای اتمام آن 30 روز تعریف شده است.

۱۳۹۰/۰۲/۱۲
منبع "خبرگزاری مهر"
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
توسعه و اصلاح بیش از 140 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در قم

توسعه و اصلاح بیش از 140 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در قم


توسعه و اصلاح بیش از 140 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در قم

قم - خبرگزاری مهر: معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان قم، از توسعه و اصلاح 140 کیلومتر شبکه‌های اصلی و فرعی آب و فاضلاب در قم در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال قبل از آن بیش از 12 درصد افزایش داشته است. به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس غلامرضا رسولی از توسعه و اصلاح بیش از 140 کیلومتر خطوط اصلی و فرعی آب و فاضلاب در قم در سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: در سال 89 حدود 45 کیلومتر از شبکه فرسوده آب در نقاط مختلف شهر تعویض شد که این میزان 44 درصد بیش از برنامه بود.

وی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اصلاح شبکه آب را، تعویض خط لوله خیابان آذر اعلام کرد و گفت: این خط لوله به علت قدمت بالای 50 سال، فرسوده شده بود و سبب هدر رفت آب می‌شد که سال گذشته این خط به طول 2هزار و 600 متر تعویض شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همچنین با اشاره به توسعه 38 کیلومتری شبکه آب در سال گذشته اظهار داشت: از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای، می‌توان به اجرای خطوط آبرسانی منطقه فاطمیه به طول 5 هزار و 400 متر با لوله‌های پلی‌اتیلن به اقطار 110 تا 315 میلیمتر اشاره کرد.

وی اجرای خطوط انتقال آب به طول حدود 8 کیلومتر را از دیگر فعالیت‌های آبفای قم در سال گذشته عنوان کرد و ابراز داشت: از مهم‌ترین طرح‌های خط انتقال آب، می‌توان به اجرای خط انتقال تقاطع غیر همسطح شاه جمال به طول هزار و 220 متر با لوله‌های چدن داکتیل و فولادی 600 میلیمتر و اجرای خط لوله پردیسان به طول 3 هزار و 400 متر با لوله‌های چدن داکتیل به اقطار 600 و 800 میلیمتر اشاره کرد.

مهندس رسولی توسعه شبکه آب شیرین به طول 2 هزار و 100 متر را از دیگر اقدامات سال گذشته آبفا برشمرد و گفت: در سال گذشته 5 ایستگاه آب شیرین (آبسار) نیز در شهر نصب و راه‌اندازی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از توسعه 40 کیلومتری شبکه فرعی فاضلاب در سال 89 خبر داد و ابراز داشت: در سال گذشته شبکه اصلی فاضلاب نیز به طول 3 کیلومتر توسعه یافت و همچنین عملیات اصلاح حدود 4 کیلومتر از شبکه فرعی و اصلی فاضلاب انجام شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه فعالیت‌های صورت گرفته در سال 89 نسبت به سال قبل از آن حدود 12 درصد افزایش یافته است تصریح کرد: در مجموع این فعالیت‌ها با هزینه‌ای بالغ بر200 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت، اعتبارات استانی و اعتبارات خشکسالی اجرایی شده است.



۱۳۹۰/۰۲/۱۲
منبع "خبرگزاری مهر"
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
55 روستا به صورت سیار آبرسانی می شود

55 روستا به صورت سیار آبرسانی می شود


55 روستا به صورت سیار آبرسانی می شود


شهرکرد - خبرگزاری مهر: معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهار محال و بختیاری گفت: 55 روستا در حال حاضر در این استان با تانکر آبیاری می شوند. حسین قائدی در گفتگو با خبرنگار مهر در شهرکرد با اشاره به اینکه وسعت آبرسانی سیار در آینده بیشتر خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر 55 روستا در شهرستانهای اردل و لردگان به صورت سیار آبرسانی می شوند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد بارانهای فصلی هستیم و 55 روستا به صورت سیار آبرسانی می شوند، بیان داشت: در برنامه ریزیهای انجام شده در بروز مشکل بحران آب در استان آبرسانی اضطراری به روستاها، احداث مخزن، حفر چاه و ... صورت خواهد گرفت.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهار محال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال گذشته 105 روستاهای شهرستان شهرکرد، کوهرنگ، شهرکرد، بروجن با تانکر به صورت سیار آبرسانی شده اند، بیان داشت: در سال گذشته در روستاهای دچار بحران آب 23 حفر چاه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن هدفمندی یارانه ها کاهش مصرف آب را در استان شاهد بوده ایم، یادآورشد: اطلاع رسانی هایی در زمینه صرفه جویی آب از طریق آموزش چهره به چهره، توزیع تراکت تبلیغاتی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و... صورت گرفته است.


۱۳۹۰/۰۲/۱۲
منبع "خبرگزاری مهر"
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
68 کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی بوشهر نصب شد

68 کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی بوشهر نصب شد


68 کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی بوشهر نصب شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: 68 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های صنعت و کشاورزی استان بوشهر نصب شده است.
به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، مهندس حسین آذر پرا بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: هم اکنون حدود 12 هزار و 900 حلقه چاه فعال در استان وجود دارد که سالانه حدود 660 میلیون متر مکعب آب برداشت می کنند.​
وی هدف از نصب این کنتورها را مدیریت برداشت آب عنوان کرد و گفت: بدین منظور تاکنون یک هزار و 750 کنتور حجمی نیز بر روی چاه های کشاورزی استان نصب شده است.​
آذر پرا خواستار همکاری کشاورزان در جهت نصب کنتورهای حجمی و هوشمند آب بر روی چاه های کشاورزی استان شد و گفت: اجرای پروژه نصب این کنتورها گام موثری برای حفاظت و بهره برداری از منابع آب زیر زمینی است.​
وی با اشاره به وقوع خشکسالیهای اخیر که موجب کاهش کمی و کیفی آبهای زیر زمینی استان شده، افزود: صرفه جویی آب در زمینه های کشاورزی، صنعتی و شرب از اهمیت خاصی برخوردار است.​
این مقام مسئول یادآور شد: از آنجا که کشاورزان بهره برداران اصلی منابع آب زیر زمینی در استان هستند لذا رعایت الگوی کشت و افزایش بهره وری از آب با بهره گیری از شیوه های مدرن آبیاری و تکنولوژی های جدید یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.​
مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان ملزم به نظارت جدی تر بر نحوه مصرف آب و افزایش راندمان بوده و این امر در الزامات برنامه پنجم توسعه و قوانین بودجه سنواتی نیز پیش بینی گردیده است.
وی همچنین انتقال و فروش آب به خارج از اراضی که پروانه چاه برای آنها صادر شده را ممنوع اعلام کرد و افزود: به گروههای گشت و بازرسی و حفاظت از منابع آب تکلیف شده که هرگونه انتقال آب به خارج از محدوده مجاز مصرف و یا استفاده از آب برای مصارفی بجز موارد مندرج در پروانه صادره گزارش نموده و با خاطیان برابر مقررات برخورد خواهد شد.



۱۳۹۰/۰۲/۱۲
منبع "خبرگزاری مهر"
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مراتع اصفهان از چرای زود هنگام بیشترین آسیب را می‌بینند

مراتع اصفهان از چرای زود هنگام بیشترین آسیب را می‌بینند


مراتع اصفهان از چرای زود هنگام بیشترین آسیب را می‌بینند

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: مراتع استان اصفهان از چرای مفرط و زود هنگام بیشترین آسیب را می‌بینند.
عبدالرضا مهاجری در گفتگو با خبرنگار مهر در اصفهان اظهار داشت: مراتع جزو منابع تجدید شونده هر کشور به شمار می‌رود و از ارزش‌های آن می‌توان بستری برای زیست و زندگی پایدار آماده کرد.​
رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: مراتع، منبعی پایه برای بخش‌های اقتصادی، ذخیره‌گاه ژنتیکی، تولید علوفه‌، تولید گیاهان دارویی و خوراکی، پناهگاه و زیستگاه حیات وحش، پرورش زنبور عسل و تأمین و تنظیم چرخه آب هستند.​
وی با اشاره به اینکه مراتع استان اصفهان از چرای مفرط و چرای زود هنگام بیشترین آسیب را می‌بینند، بیان داشت: برای جلوگیری از تخریب و مدیریت صحیح طرحی را از سال 1364 تاکنون با همکاری سایر ادارات ذی‌ربط به مورد اجرا در آورده‌ایم که هدف آن تنظیم زمان ورود دام به مراتع ییلاقی است.​
مهاجری اضافه کرد: ایجاد نظم و انضباط در بهره‌برداری از مراتع، دادن فرصت به گیاهان برای رشد، بذردهی و بذرریزی، مراقبت از مراتع عشایری در مدت زمان عدم حضور آنها، جلوگیری از لگدکوب شدن خاک خیس، سفت شدن وابسته شدن منافذ خاک در اثر تردد دام و ممانعت از شکسته شدن جوانه‌های گیاهی از جمله اهداف طرح کنترل ورود دام به مراتع است.​
وی خاطرنشان کرد: این طرح در سطح یک میلیون و 750 هزار هکتار در شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، دهاقان، لنجان، مبارکه، فریدونشهر، فریدن، چادگان، خوانسار، گلپایگان، نجف آباد، تیران وکرون، کاشان، نطنز، اردستان و شاهین شهر به اجرا در می‌آید.​
رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: طرح تنظیم زمان ورود دام به مراتع، از اواخر اسفند ماه هر سال تا اول خرداد ماه سال بعد با استقرار 17 پاسگاه ثابت و 35 پاسگاه سیار در مبادی ورودی استان و با استفاده از 200 نفر نیروی ادارات منابع طبیعی، شرکت‌های بخش خصوصی و نیروی انتظامی اجرا می‌شود.​
وی تاکید کرد: در اثر اجرای این طرح، حداقل 20 درصد به تولید علوفه‌ مراتع ییلاقی اضافه می‌شود که ارزش ریالی این تولید بیش از 17 میلیارد تومان است و درآمد آن متوجه بهره‌برداران می‌شود.




۱۳۹۰/۰۲/۱۲
منبع "خبرگزاری مهر"
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اراضی کشاورزی شهرستان قدس به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شوند

اراضی کشاورزی شهرستان قدس به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شوند


اراضی کشاورزی شهرستان قدس به
سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شوند


شهرستانهای تهران - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان قدس اظهار داشت: تمام اراضی کشاورزی شهرستان قدس به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شوند. علی جهانبخشی در گفتگو با خبرنگار مهر در قدس افزود: در راستای بهینه سازی مصرف آب در سال جهاد اقتصادی، تمام اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز خواهند شد.
وی گفت: اجرای این سیستم علاوه بر بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی، برای حراست از این اراضی به دلیل شرایط خاص منطقه و احتمال تغییر کاربری آنها ضروری است.


تخصیص تسهیلات به متقاضیان در دستور کار است

رئیس شورای تأمین شهرستان قدس ادامه داد: برای تحقق این مهم و تسریع در تخصیص تسهیلات به متقاضیان، هماهنگی های لازم با مسئولان بانک کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انجام شده و در دستور کار است.
وی بیان داشت: بنا به گزارش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قدس، تاکنون هشت پرونده که در برگیرنده حدود 200 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه است برای استفاده از این تسهیلات تکمیل و به بانک کشاورزی شهرستان ارائه شده است.
جهانبخشی اضافه کرد: بانک کشاورزی در مورد پرونده های خارج از حوزه شهری بایستی از بخشداری مرکزی این شهرستان استعلام کند.
وی یادآور شد: با توجه به نبود عرصه های طبیعی در حوزه شهرستان قدس، استعلام از اداره منابع طبیعی برای استفاده از این تسهیلات از دستور کار بانک کشاورزی حذف شده است.
این مسئول افزود: ارزش گذاری اراضی زراعی و باغی مورد وثیقه برای بهره مندی از این تسهیلات نیز بر اساس قیمت کارشناسی ملک انجام می شود.


۱۳۹۰/۰۲/۱۲
منبع "خبرگزاری مهر"
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آب انبار مرزبان اردکان مرمت و بازسازی شد

آب انبار مرزبان اردکان مرمت و بازسازی شد

آب انبار مرزبان اردکان مرمت و بازسازی شد

یزد - خبرگزاری مهر: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی اردکان گفت: در راستای طرح مرمت و بازسازی آب انبارهای شهرستان اردکان، آب انبار مرزبان مرمت و بازسازی شد.
رسول مشتاقیون در گفتگو با خبرنگار مهر در یزد اظهار داشت: این آب ‌انبار در محله مزربان اردکان واقع و از آب انبارهای قدیمی و معروف این شهرستان به شمار می رود.​
وی از جمله اقدامات مرمت و بازسازی آب انبار را مرمت و ساماندهی پله‌ ها، زیربندی و استحکام بخشی دیوارها، اصلاح و اندودکاهگل دیوارها، کاهگل پشت بام، کف سازی، محوطه سازی اطراف آب انبار، شمشه‌ گیری، اجرای ازاره چینی، نماسازی محوطه، خاکبرداری ساباط و کف فرش ورودی برشمرد.​
مشتاقیون، تزئینات بنا را نیز شامل آجرکاری روی سقف مخزن اجرای تزئینات آجری خفته راسته در راه‌ پله‌ ها عنوان کرد.​
وی مصالح مورد استفاده در این بنا را خشت، گل و آجر برشمرد و افزود: بر اساس اطلاعات درج شده در پرونده ثبتی، قدمت این آب انبار به دوره صفویه برمی ‌گردد و به شماره 24344 در اواخر سال 87 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.




۱۳۹۰/۰۲/۱۲
منبع "خبرگزاری مهر"
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
حوزه آب و راه نیازهای اصلی شهرستان ملکشاهی است

حوزه آب و راه نیازهای اصلی شهرستان ملکشاهی است


حوزه آب و راه نیازهای اصلی شهرستان ملکشاهی است

ایلام - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان ملکشاهی گفت: حوزه آب، راه و گاز از نیازهای اصلی شهرستان ملکشاهی است. عباس نصراللهی در گفتگو با خبرنگار مهر در ایلام سه حوزه آب، راه و گاز را از اولویتهای اصلی شهرستان اعلام کرد و گفت: در سال 90 به دنبال توسعه این شاخصها هستیم.
این مسئول راههای ارتباطی را یکی از زیرساختهای مهم و اصلی توسعه هر منطقه دانست و اظهار داشت: ملکشاهی از چند راه ارتباطی به شهرستانهای دیگر برخوردار بوده ولی این راهها از زیر ساخت مناسب برخوردار نیستند و به دنبال توسعه راهها در شهرستان هستیم.
وی پیشرفت فیزیکی پروژه گاز رسانی را به شهرستان ملکشاهی را پیشرفت قابل قبولی دانست و گفت: یکی از خدمات ارزنده دولت گاز رسانی به شهر ها و روستا های استان است که شهرستان ملکشاهی نیز از این نعمت الهی برخوردار شده است.
فرماندار ملکشاهی در خصوص آب شرب روستایی و شهری بیان داشت: خدمات بسیار خوبی در بخش آبرسانی به مناطق روستایی انجام گرفته است و این مهم نیز در سال 90 ادامه خواهد داشت.
نصراللهی حوزه اشتغال در شهرستان را از اولویتهای مهم دیگر شهرستان اعلام نمود و تصریح کرد: کلیه ادارات سهم اشتغال خود را در سال 90 عملی نمایند و در زمینه طرح های اشتغالزایی اقدامات موثری داشته باشند.
فرماندار ملکشاهی در خصوص مسائل اداری نیز به مدیران توصیه کرد در زمینه های تکریم ارباب رجوع، هماهنگیهای بین بخشی تلاش در راستای حل مشکلات مردم، انجام امورات محوله، برنامه های فرهنگی و غیره ....تمام تلاش و سعی خود را انجام دهند.

۱۳۹۰/۰۲/۱۲
منبع "خبرگزاری مهر"
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سیستم خدمات الکترونیک بخش آب کشور در گرگان راه اندازی شد

سیستم خدمات الکترونیک بخش آب کشور در گرگان راه اندازی شد

سیستم خدمات الکترونیک بخش آب کشور در گرگان راه اندازی شد

گرگان - خبرگزاری مهر: پروژه سیستم خدمات الکترونیک شرکت آب منطقه‌ای گلستان به عنوان شرکت پایلوت در ارائه خدمات تعاملی بخش آب کشور راه‌اندازی شد. به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان صبح دوشنبه در این مراسم گفت: دولت الکترونیک در راستای تحول فرآیند خدمتگزاری در کشور و پاسخگو بودن به مردم گام بر می‌دارد.
ایرج حیدریان اظهار داشت: هم اکنون ارائه خدمات به شهروندان از طریق ICT مزایایی از قبیل دسترسی مستقیم به اطلاعات دستگاهها، ارتباط مستقیم مردم و مسئولان و سرعت در دسترسی به عدالت اجتماعی همگانی را به دنبال دارد.
وی افزود: وزارت نیرو با الهام از چهار شعار دولت خدمتگزار راهکارهایی را در دستور کار خود قرار قرار داد که شامل کاهش در هزینه، سرعت در اجرا، شفاف‌سازی و بهره‌وری است.
حیدریان با اشاره به خدمات قابل ارائه توسط شرکت گفت: در فاز نخست پنج خدمت اختصاصی در بخش بهره‌برداری از آبهای زیرزمینی از طریق این سامانه ارائه می‌شود که صدور مجوزهای لایروبی چاه، کف‌شکنی چاه، چاه به جای چاه، تغییر قدرت منصوبات و تمدید پروانه بهره‌ برداری از آن جمله‌اند.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استانداری گلستان نیز گفت: خدمت الکترونیک را در راستای ممانعت از رفتارهای پرهزینه‌ای دانست که نتیجه آن تحمیل هزینه‌های سنگین بر دوش اقتصاد کشور است.
علی اکبر سوخته سرایی گفت: تجارت الکترونیک و افزایش درآمد سرانه از اهداف دولت در سال جهاد اقتصادی است.
وی اعلام کرد: تصویب اتصال گلستان به شبکه علمی کشور از حضور مدیران کارآمد در این استان خبر می‌دهد.
معاون استاندار گلستان برگزاری 38 کارگاه آموزشی در نمایشگاه بین‌المللی، افتتاح دفتر ثبت نام گواهی امضای الکترونیکی و راه‌اندازی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را در استان آغاز حرکتی به سوی بهره‌گیری از فضای مجازی و خدمات الکترونیکی در استان گلستان دانست.
سوخته‌سرایی عنوان کرد: تمامی دستگاهها با اتصال به سیستم مرکز داده‌ها و تعریف شرح وظایف خود قطعا به خدمت الکترونیکی با عنوان دولت به دولت خواهند رسید.



۱۳۹۰/۰۲/۱۲
منبع "خبرگزاری مهر"
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ایستگاه پمپاژ منطقه برتش دهلران 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ایستگاه پمپاژ منطقه برتش دهلران 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ایستگاه پمپاژ منطقه برتش دهلران 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ایلام - خبرگزاری مهر: مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: ایستگاه پمپاژ منطقه برتش دهلران 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اسماعیل گوهری در گفتگو با خبرنگار مهر در ایلام اظهار داشت: با بهره برداری از ایستگاه پمپاژ منطقه برتش دهلران 220 بهره بردار از مزایای این طرح بهره مند می شوند.
وی بیان داشت: عملیات ساخت این طرح با پیشرفت فیزیکی 90 درصد از سال 86 آغاز شده است.
گوهری ادامه داد: تاکنون دیوار ساحلی، دهانه آبگیر، ساختمان، جاده دسترسی و 18 کیلومتر خط انتقال برق انجام شده است.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان گفت: برای اجرای این طرح تاکنون 30 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل و احداث خطوط انتقال آب به طول 7.5 کیلومتر مربع 70 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.



۱۳۹۰/۰۲/۱۲
منبع "خبرگزاری مهر"
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مسمومیت دسته جمعی اهالی یک روستا در سراب/ احتمال آلودگی آب آشامیدنی

مسمومیت دسته جمعی اهالی یک روستا در سراب/ احتمال آلودگی آب آشامیدنی


مسمومیت دسته جمعی اهالی یک روستا در سراب
احتمال آلودگی آب آشامیدنی


تبریز - خبرگزاری مهر: مسمومیت دسته جمعی اهالی روستای قیصرق سراب مورد توجه مسئولان منطقه قرار گرفته و بررسی های اولیه نشان از احتمال آلودگی در آب آشامیدنی دارد.
به گزارش خبرنگار مهر در سراب، روز گذشته 200 نفر از اهالی روستای قیصرق بخش مهربان شهرستان سراب، به دلایل نامعلومی دچار مسمومیت شده و به مراکز درمانی مراجعه کردند.​
خبرنگار مهر در سراب طی تماسی با بخشدار مهربان موضوع را پیگیری کرد که "ابراهیم فریادخواه" با تایید خبر مسمومیت جمعی از اهالی روستای قیصرق گفت: بخشداری با اطلاع از موضوع بلافاصله جهت یافتن علت مسمومیت وارد عمل شده و هماهنگی های لازم را با مسئولان آب و فاضلاب و بهداشت و درمان جهت بررسی علت بیماری به عمل آورد.​
بخشدار مهربان با بیان اینکه هنوز دلیل اصلی این مسمومیت معلوم نیست و کارشناسان مشغول بررسی هستند تصریح کرد: طبق نتایج اولیه آزمایشات آب آشامیدنی که از طرف اداره آب و فاضلاب روستایی ارائه شده آب آشامیدنی قابل شرب اعلام شده است.​
مسئولان بهداشتی منطقه نیز با اعلام اینکه هیچ یک از مراجعان به مراکز درمانی منجر به بستری نشده است اظهار کردند که موضوع در حال علت یابی است.



588490_orig.jpg

روز گذشته 200 نفر از مردم روستای قیصرق شهرستان سراب به علت ابتلا به اسهال و استفراغ به مرکز بهداشتی این منطقه مراجعه کرده اند.

هرچند مسئولان از اعلام علت این بیماری خودداری می کنند اما اهالی محل ان را ناشی از آب آلوده این روستا می دانند.

در پی این حادثه ماموران آب و فاضلاب روستایی شهرستان سراب کلرزنی مخزن آب و آموزش خانه به خانه اهالی این روستا در خصوص نحوه استفاده از آب آشامیدنی را در دستور کار خود قرار دادند.

به گفته اهالی روستا این روستا با وجود دارا بودن آب، زیرپوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی نیست و نظارتی بر کیفیت آب آشامیدنی آن اعمال نمی شود.
مسئولان بهداشتی منطقه در خصوص این مسئله اعلام نظر نکرده و تنها به این نکته اکتفا می کنند که "موضوع در دست بررسی است".
روستای قیصرق با دو هزار و 500 نفر جمعیت در 40 کیلومتری سراب و 190 کیلومتری شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
گفتنی است بر اساس اعلام مسئولان آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی هم اکنون 95.2 درصد روستاهای استان تحت پوشش خدمات آب بهداشتی قرار دارند.
با اینحال گرچه تعداد روستاهای غیربرخوردار از آب بهداشتی تنها 4.98 درصد است اما نباید از نظر دور داشت که این درصد نیز جمعیتی بالغ بر 57 هزار نفر را شامل می شود.
آذربایجان شرقی حدود سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد.


۱۳۹۰/۰۲/۱۱​


منبع "خبرگزاری مهر"
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
70 درصد مردم آستانه اشرفیه از نعمت آب آشامیدنی بهره مند هستند

70 درصد مردم آستانه اشرفیه از نعمت آب آشامیدنی بهره مند هستند

70 درصد مردم آستانه اشرفیه از نعمت آب آشامیدنی بهره مند هستند

رشت - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: هم اکنون 70 درصد مردم این منطقه از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند.
به گزارش خبرنگار مهر در رشت، علی باباخانی عصر یکشنبه در جمع مدیران شهرستان آستانه اشرفیه با اعلام اینکه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کارهای زیربنایی و ارزشمند بسیاری در این شهرستان انجام گرفته است، افزود: در حال حاضر مردم این منطقه به ترتیب 100 و 40 درصد از نعمت برق و گازطبیعی برخوردار هستند.​
وی تصریح کرد: بیش از 180 پروژه در آستانه اشرفیه در حال اجراست و آمادگی و هماهنگی لازم در سطح مدیران این شهرستان برای انجام کار وجود دارد.​
فرماندار آستانه اشرفیه ابراز امیدواری کرد: با توجه به شاخص خوب فرهنگی که در اعتبارات دولت لحاظ شده تمامی پروژه های این شهرستان اجرایی شود.​
وی همچنین بزرگترین مشکلات این شهر را بحث اجرای طرح حرم و تامین آب زراعی دانست و یادآورشد: هفت هزار هکتار از زمین های این شهرستان شنی است که اگر به موقع سد لاستیکی در دهانه رودخانه ها به طول 64 کیلومتر ساخته نشود نمی توان این مسافت از رودخانه ها را در فصل زراعی پر آب کرد که در صورت تحقق این امر شهرستان های همجوار نیز از آب این رودخانه بهره مند خواهند شد


۱۳۹۰/۰۲/۱۱
منبع "خبرگزاری مهر"
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
شرکت آب منطقه ای یزد موفق به کسب رتبه اول در اجرای طرح دورکاری شد

شرکت آب منطقه ای یزد موفق به کسب رتبه اول در اجرای طرح دورکاری شد


شرکت آب منطقه ای یزد در اجرای طرح دورکاری
رتبه اول استان را کسب کرد.


به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، براساس اعلام مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری یزد و ارزیابی انجام شده تا پایان سال 1389، شرکت آب منطقه ای یزد موفق به کسب رتبه اول در اجرای طرح دورکاری در بین ادارات استان یزد شد.






مشاهده پیوست 10913830117.pdf



۱۳۹۰/۰۲/۱۲
منبع خبر: روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد​
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
چهارمحال و بختیاری می تواند به قطب نیروگاه های برقابی تبدیل شود

چهارمحال و بختیاری می تواند به قطب نیروگاه های برقابی تبدیل شود

چهارمحال و بختیاری می تواند به قطب
نیروگاه های برقابی تبدیل شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با دارا بودن سه هزار و 200 کیلومتر رودخانه در قالب 104 رودخانه دائمی، 53 رودخانه فصلی و 28 رودخانه سیلابی، قابلیت های فراوانی برای تبدیل شدن به قطب نیروگاه های برقابی کشور دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری، "شکرالله عباسی" با اعلام این مطلب روز در جمع خبرنگاران رسانه های استان اظهار داشت: ایجاد سه مدل تلمبه ای، جریانی و مخزنی نیروگاه های برقابی کوچک در چهارمحال و بختیاری عملی است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری بیان داشت: مطالعات احداث نیروگاه های برقابی 52 مگاواتی تا یک هزار و 450 مگاواتی انجام شده است و امکان راه اندازی نیروگاه هایی با قدرت بیشتر در این استان وجود دارد.
مهندس عباسی تاکید کرد: این استان در زمینه جذب سرمایه گذار برای احداث نیروگاه های برقابی فرصت های زیادی را از دست داده، اما با توجه به استعدادهای موجود زمینه سرمایه گذاری مطلوبی فراهم است.
وی با اشاره به حق خوزستان در استفاده از درآمدهای نفتی برای توسعه آن استان، اضافه کرد: بحث ترانزیت آبی چهارمحال و بختیاری نیز در وزارت نیرو، با توجه به عبور سه رودخانه آب شیرین از این استان مطرح است تا چهارمحال و بختیاری بتواند از درآمد آب برای توسعه پایدار استفاده کند.
وی با اشاره به مدیریت سدها توسط شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری افزود: طبق توافق های صورت گرفته، شرکت آب منطقه ای اصفهان تا خردادماه امسال فرصت فروش یا واگذاری نیروگاه کوهرنگ را دارد؛ در غیر این صورت مدیریت آن به شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری واگذار خواهد شد .
مهندس عباسی در ادامه افزود: نیروگاه سد کارون 4 نیز که در حال حاضر تحت نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران است، پس از اتمام کار، اگر پیمانکار فعلی نتواند این نیروگاه را به فروش برساند، مدیریت آن به شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری واگذار می شود.




588490_orig.jpg





588490_orig.jpg


۱۳۹۰/۰۲/۱۲
منبع خبر: روابط عمومی شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری​
 

Similar threads

بالا