به نظر شما ریختن معتادان به دریا کار درستیه.!؟

sami1984

عضو جدید
کاربر ممتاز
چگونگي برخورد با معتادان ، هميشه قابل بحث بوده و هست و تشکيلات عريض و طويل مبارزه با اعتياد ومواد مخدر هنوز نمي داند بايد معتاد را مجرم بداند يا بيمار.
مائو رهبر بزرگ چین بعد از جنگ تریاک چون اعتیاد را مانع پیشرفت جامعه چین می دانست با ترفندی خاص ابتدا با دادن سهمیه تریاک و برگزاری فستیوال تریاک معتادان را شناسایی کرد و در یکی از این فستیوال ها معتادان را سوار کشتی کرد و همه آنها را به دریا ریخت.برای همین طرز برخورد است که در حال حاضر کمترین میزان اعتیاد در پر جمعیت ترین کشور دنیا وجود دارد.
برخورد با معتادان در کشور با توجه به شرايط اجتماعي و فرهنگي و نوع نگاه افکار عمومي به آن از سوي مسوولان دنبال مي شود و در اين ميان توصيه به «جمع آوري معتادان و ريختن آنها به دريا» و يا «فرستادن آنها به اردوگاه هاي کار» تا توزيع مخدر بهداشتي و بسته بندي شده و احيانا يکبار مصرف و طرح کشت خشخاش يا شقايق مرفين دار در دو سوي طيف مبارزه با اعتياد جاي مي گيرد. حکايت ريختن معتادان به دريا ، حکايتي قديمي است که البته هنوز هم پيرواني دارد ، اما بيمار دانستن معتاد و تعامل با او براي بهبود از طريق دارو و درمان بحثي جديد است که طرفداران و مخالفان آن هنوز بر سر مفيد بودن يا نبودن آن در جدال نشئه آوري قرار دارند.
نظر شما چیست؟
 

پیر بابا

عضو جدید
اونوقت جمعیت ایران به یک سوم میرسه. اینهمه کشتی رو از کجا بیاریم که سی چهل میلیون نفر رو سوارش کنیم؟ البته همه اینا معتاد به مواد نیستند خیلی هاشون به اینترنت و چیزای دیگه هم معتادند. خلاصه اکثرا معتادیم. هر کسی به یه چیزی و یا به یه نفری و الی آخر .
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
بدترین قسمت این ماجرا زمانیه که می بینی چقدر ازین معتادا آدمای تحصیلکرده و متشخص هستن...
می دونی اگه آدم بدونه طرف حسابش یه آدم بیسواده میگه خب میایم بهش آموزش می دیم ، آگاهی می دیم و غیره تا ترک کنه...
ولی آدمی که تحصیلکرده ست و به همه ی مضرات اعتیاد هم آگاهه و بااین حال معتاد می شه رو چیکار باید کرد...؟؟
 

Similar threads

بالا