مسائل عمومی وب و اینترنت

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
چطور اينترنت كار مي‌كند؟





اينترنت پديده‌اي است كه زندگي بدون آن براي بسياري از انسان‌ها، ديگر غيرقابل تحمل و حتي غيرممكن است.همه ما بااينترنت سر و كار داريم. اما اينترنت چگونه كار مي‌كند؟ چه اجزايي دارد و مهم‌تر اين كه به چه كسي تعلق دارد؟ به سروري كه از طريق آن وارد دنياي مجازي وب مي‌شويم؟ به ما كه كاربران آن هستيم؟
در واقع هيچكدام. چون اينترنت نه به ما كه به هيچ كس ديگري تعلق ندارد.
اينترنت مجموعه‌اي جهاني از شبكه‌هاي بزرگ و كوچك است كه به هم پيوسته‌اند و نام اينترنت (شبكه‌هاي در هم تنيده) از همين مجموعه گرفته شده است.
اينترنت كارش را سال 1969 با چهار هسته يا سيستم كامپيوتري ميزبان شروع كرد اما امروز ميليون‌ها مورد از آنها در سراسر جهان وجود دارند.
البته اين كه گفته مي‌شود اينترنت صاحب ندارد بدان معنا نيست كه هيچ كس بر آن نظارت ندارد. يك موسسه غيرانتفاعي به نام انجمن اينترنت (Internet Society) كه در سال 1992 تشكيل شده است مسئول نظارت بر آن است و مراقب است كه پروتكل‌ها و قوانيني كه در مورد اينترنت تصويب شده‌اند، در سراسر جهان اجرا شوند.
تسلسل شبكه‌ها
هر كامپيوتري كه به اينترنت وصل است - از جمله كامپيوتري كه با آن اين گزارش را مي‌خوانيد- بخشي از يك شبكه است. شما كه در خانه با يك مودم به يك موسسه ارائه دهنده سرويس‌هاي اينترنتي (ISP) وصل مي‌شويد؛ در محل كار بخشي از يك شبكه محلي هستيد و بيشتر مواقع باز هم از طريق مودم به يك ISP و از آن به اينترنت وصل مي‌شويد و يا اينكه ...
به هر حال اين كه از چه طريق به اينترنت وصل شويد مهم نيست، مهم اين است كه با اتصال به اينترنت، بخشي از دنياي شبكه‌ها مي‌شويد. بسياري از شركت‌هاي ارتباطاتي بزرگ بك‌بُن‌هاي (ستون فقرات) اختصاصي خودشان را دارند كه مناطق زيادي را به هم وصل مي‌كنند.
معمولا اين شركت‌ها در هر منطقه يك نقطه حضور (POP) دارند. POP جايي است كه كاربران محلي با استفاده از مودم و تلفن يا خطوط ارتباطي مشخصي به شبكه شركت وصل مي‌شوند. نكته جالب اين است كه در هيچ شبكه‌‌اي مرجع كنترل كننده‌اي وجود ندارد و به جاي آن چند شبكه سطح بالا وجود دارند كه از طريق نقاط دسترسي شبكه (NAP) به هم متصل مي‌شوند.
نمونه شبكه‌اي
براي درك اين پروسه به اين مثال توجه كنيد:
شركت A يك ISP بزرگ است. اين شركت در هر شهر بزرگي يك نقطه حضور (POP) دارد. اين POP ها قفسه‌هاي پر از مودم‌ هستند كه مشتريان ISP با تلفن به آنها متصل مي‌شوند. شركت A خطوطي از جنس فيبر نوري را از شركت مخابرات اجاره كرده است تا به وسيله آنها نقاط حضورش را به هم متصل كند.
حالاشركت B را در نظر بگيريد. اين شركت از چند ISP كوچك‌تر تشكيل شده است و در هر شهر بزرگ ساختمان‌هايي دارد كه ISPهاي آن ماشين‌هاي ارائه دهنده خود را در آنها مستقر كرده‌اند. اين شركت آن قدر بزرگ است كه خودش با استفاده از خطوط فيبر نوري خودش‌ ساختمان‌هايش را به هم متصل كرده است و در واقع ISP هايي كه زير نظر اين شركت كار مي‌كنند از اين طريق به هم وصل شده‌اند.
در اين ساختار تمام مشتريان شركت A مي‌توانند با هم ارتباط داشته باشند و تمام مشتريان شركت B با هم در ارتباط هستند. اما هيچ كدام از مشتريان شركت A نمي‌تواند با مشتريان شركت B ارتباط داشته باشد.
براي رفع اين مشكل دو شركت توافق مي‌كنند با NAPها در شهرهاي مختلف ارتباط قرار كنند و انتقال داده‌ها بين مشتريان دو شركت در شهر هاي مختلف از طريق نقاط دسترسي شبكه انجام مي‌گيرد. تحت اين شرايط تمام كامپيوترهايي كه به اينترنت وصل مي‌شوند با هم ارتباط خواهند داشت.
پلي براي انتقال اطلاعات
تمام اين شبكه‌ها براي برقراري ارتباط با يكديگر به نقاط دسترسي شبكه، بك‌بُن‌ها (ستون فقرات) و روترها (راهبان) نياز دارند. نكته جالب توجه در اين پروسه اين است كه يك پيغام مي‌تواند در كسري از ثانيه از كامپيوتري به كامپيوتر ديگر برود و با عبور از شبكه‌هاي مختلف، نيمي از جهان را بپيمايد. اما اين پيغام‌ها از كدام مسير بايد رفت و آمد كنند.
مشخص كردن اين مسيرها به عهده روتر‌ها است. روتر‌ها (راهبان‌ها يا مسيرياب‌ها) مشخص مي‌كنند كه اطلاعات از كدام مسير از يك كامپيوتر به كامپيوتر ديگر بروند.
آنها در واقع كامپيوتر‌هاي حرفه‌اي و قدرتمندي هستند كه پيغام‌هاي ما را مي‌فرستند و از طريق هزاران مسيري كه تعريف شده است انتقال پيغام را سرعت مي‌بخشند.
يك روتر (راهبان) دو وظيفه مجزا اما مرتبط با هم دارد:
- تضمين مي‌كند كه اطلاعات به جايي كه نبايد بروند، نروند.
- تضمين مي‌كند كه اطلاعات به مقصد مورد نظر برسد.
به دليل انجام اين كارها، روتر‌ها نقش بسيار موثري در نحوه ارتباط دو شبكه كامپيوتري ايفا مي‌كنند. روتر‌ها دو شبكه را به هم متصل مي‌كنند و اطلاعات ميان آن دو را رد و بدل مي‌كنند. آنها همچنين از شبكه‌ها در برابر انتقال بي‌مورد اطلاعات محافظت مي‌كنند. بدون توجه به تعداد شبكه‌ها،‌ طرز كار روتر‌ها بدون تغيير باقي مي‌ماند.
از آنجا كه اينترنت از ده‌ها هزار شبكه مختلف تشكيل شده است، استفاده از روتر‌هادر آن ضروري است.
بك‌بُن‌ها
اولين بك‌بُن دنيا در سال 1987 توسط بنياد ملي علم آمريكا (NFS) درست شد. اين بك‌بُن كه NSFNET نام داشت يك خط T1 بودكه 170 شبكه كوچك‌تر را به هم متصل مي‌كرد و با سرعت انتقال 554/1 مگا بايت در ثانيه كار مي‌كرد. يك سال بعد NSF با همكاري IBM و MCI بك‌بُن T3 (45 مگا بايت بر ثانيه) ايجاد كرد.
بك‌بُن‌ها معمولا شاهراه‌هايي از جنس فيبر نوري هستند. اين شاهراه‌ها از چندين فيبر نوري در هم تنيده تشكيل شده‌اند تا ظرفيت انتقال داده‌هايشان بيشتر شود.
اين كابل‌ها با علامت OC مشخص مي‌شوند مانند: OC-3 ،OC-12 يا OC-48 . يك OC-3 توانايي انتقال 155 ميليون بايت را در ثانيه دارد در حالي كه يك OC-48 مي‌تواند 2488 ميليون بايت(488/2 گيگا بايت) را درثانيه انتقال دهد.
براي اين كه به سرعت بالاي بك‌بُن‌هاي مدرن پي ببريم كافي است آنرا با مودم‌هاي معمولي 56K مقايسه كنيم كه 56000 هزار بايت را در ثانيه منتقل مي‌كنند.
امروزه شركت‌هاي بسياري وجود دارند كه بك‌بُن‌هاي با ظرفيت بالاي خود را دارند و به نقاط اتصال متفاوتي در سراسر جهان متصل‌اند. در اين حالت هر كاربر اينترنتي، بدون توجه به موقعيت جغرافيايي‌اش و شركتي كه از آن براي اتصال به اينترنت استفاده مي‌كند مي‌تواند با هر كاربر ديگري در زمين به راحتي صحبت كند.
اينترنت موافقت‌نامه‌اي تو در تو و بسيار عظيم بين شركت‌ها است تا به صورت مجاني با هم ارتباط برقرار كنند.
 
آخرین ویرایش:

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
چطور اينترنت كار مي‌كند؟

چطور اينترنت كار مي‌كند؟

پروتكل اينترنتي: نشاني‌هاي IP
هر كامپيوتري در اينترنت يك شماره اختصاصي دارد كه به آن نشاني IP مي‌گويند.
IP علامت اختصاري پروتكل اينترنتي ‌است؛ زباني كه كامپيوترها به ‌وسيله آن با هم ارتباط برقرار مي‌كنند. يك پروتكل، راه از پيش تعريف شده‌اي است كه هرگاه كسي مي‌خواهد از يك سرويس استفاده كند، از طريق آن وارد عمل مي‌شود.
اين «استفاده كننده» (كاربر) در اين جا مي‌تواند يك شخص حقيقي‌ و يا يك برنامه مثل نرم افزارهاي استفاده كننده از اينترنت باشد.
يك IP معمولا بدين شكل است:
38.113.162.42
ما انسان‌ها براي اينكه اين نشاني‌ها را راحت حفظ كنيم، آنها را به صورت بالا مي نويسي (كه البته اين هم راحت نيست) اما كامپيوترها به صورت باينري يا با هم ارتباط برقرار مي‌كنند‌ و نشاني IP بالا به زبان باينري بدين شكل است:
100110.111001.10100010.101010
به عدد چهار بخشي موجود در IP اوكتتز(اوكتتز از ريشه عدد هشت يوناني گرفته شده است) گفته مي‌شود چون هر كدام از آنها در صورت تبديل به فرم باينري (دو دوئي) هشت موقعيت دارند. اگر اين موقعيت‌ها را به هم اضافه كنيم مي‌شود 32 و دليل اين كه به نشاني‌هاي IP اعداد 32 بايتي مي‌گويند همين است.
از آن جا كه هر كدام از اين موقعيت‌ها در سيستم باينري مي‌توانند دو حالت داشته باشند (صفر يا يك)، تعداد نهايي حالات تركيب آنها در اوكتتز، 232 يا 4,249,967,296تعداد منحصر به فرد است.
در ازاي تقريبا 4.3 ميليارد تركيب محتمل، اعداد خاصي به عنوان نشاني‌هاي ‌IP مشخص انتخاب شده‌اند.
براي نمونه، نشاني 0.0.0.0 براي شبكه‌هاي پيش‌فرض در نظر گرفته شده است و نشاني 255.255.255.255 براي broadcastها.
اوكتتز‌ها به جز جدا كردن اعداد كار ديگري هم دارند. از آنها براي ساخت كلاس‌هايي از IP ها استفاده مي‌شود كه مي‌توانند در موارد خاص تجاري، دولتي و ... استفاده شوند.
اوكتتز‌ها به دو بخش نت(Net) و هاست(Host) تقسيم مي‌شوند.بخش نت هميشه اولين اوكتتز را در بر مي‌گيرد و از آن براي يشناسايي شبكه‌اي كه كامپيوتر به آن تعلق دارد استفاده مي‌شود. هاست(كه گاهي به آن Node هم گفته مي‌شود) كامپيوترهاي حقيقي را در شبكه مشخص مي‌كند. بخش هاست هميشه آخرين اوكتتز را در بر مي‌گيرد.
پروتكل اينترنت: سيستم نام دامنه
وقتي كه اينترنت در دوران ابتدايي‌اش به سر مي‌برد، از تعداد كمي كامپيوتر كه بوسيله مودم‌ها و خطوط تلفن با هم در ارتباط بودند، تشكيل شده بود.
در آن زمان براي اين كه ارتباط بين دو كامپيوتر برقرار شود كاربران بايد IP كامپيوتري را كه مي‌خواستند با آن ارتباط برقرار كنند تهيه مي‌كردند. براي نمونه نشاني IP يك كامپيوتر 216.27.22.162 بود و كاربر براي برقراري ارتباط با آن بايد آن را تهيه مي‌كرد. در اوايل اين كار چندان سخت نبود اما با گسترش استفاده‌كنندگان اينترنت، تهيه IP ديگران ديگر غير ممكن شد.
اولين راه‌حل يك تكست فايل ساده بود كه توسط مركز اطلاعات شبكه‌ها تهيه شد و نام‌ها را به نشاني‌هاي IP هدايت مي‌كرد. به زودي اين فايل به قدري كند و ناكارآمد شد كه نمي‌شد آن را مديريت كرد. در سال 1983، دانشگاه وييسكانسين سيستم نام‌ دامنه (DNS) را ابداع كرد كه نام‌هاي تكست را به صورت خود‌كار به نشاني‌هاي IP هدايت مي‌كرد.
در اين روش شما به جاي اين كه IP يك سايت،‌ مثلا hamshahrionline.ir را حفظ كنيد تنها hamshahrinline.ir را حفظ مي‌كنيد.
URL ؛ مكان‌نماي يكسان منبع (نشاني سايت)
وقتي كه شما از اينترنت استفاده مي كنيد يا يك ميل مي‌فرستيد، از يك نام دامنه استفاده مي‌كنيد كه اين كار را براي شما انجام مي‌دهد.
براي نمونه نشاني www.www.www.iran-eng.ir نام دامنه hamshahrionline.ir را در بر دارد. همين نام دامنه در example@www.www.iran-eng.ir هم وجود دارد. هر بار كه ما از يك نام دامنه استفاده مي‌كنيم، از سرور نام های دامنه استفاده مي‌كنيم كه نام‌هاي دامنه قابل خواندن براي انسان را به IPهاي قابل فهم براي ماشين تبديل مي‌كند.
نام‌هاي دامنه سطح بالا كه به آنها دامنه‌‌هاي سطح اول هم گفته مي‌شود اين‌ها هستند: .COM، .ORG ، .IR، .NET ، .EDU و .GOV.
چند سايت معروف كه از دامنه .COM استفاده مي‌كنند اين‌ها هستند:
Google
Yahoo
Microsoft
هر نامي در دامنه سطح بالاي COM. بايد منحصر به فرد باشد. كلمه هميشگي سمت چپ مثل WWW ، نام ميزبان است كه نام يك ماشين خاص (با يك IP خاص) را در يك دامنه مشخص مي‌كند.
يك دامنه داده شده مي‌تواند به صورت بالقوه نام ميليون‌ها هاست(ميزبان) را تا زماني كه در آن منحصر به فرد هستند در بر بگيرد.
سرور نام‌ ‌اي دامنه (DNS)، درخواست‌ها را از برنامه‌ها و ديگر سرورهاي نام‌ دريافت مي‌كنند تا نام‌هاي دامنه را به نشاني‌هاي IP تبديل كنند.
وقتي كه يك درخواست به سرور نام‌دامنه وارد مي‌شود، سرور يكي از چهار كار زير را بر روي آن انجام مي‌دهد:
1- با يك نشاني IP به آن جواب مي‌دهد چون نشاني IP دامنه درخواست شده را مي‌داند.
2- با ديگر سرور‌هاي سيسم نام‌ دامنه تماس مي‌گيرد و سعي مي‌كند نشاني IP نام درخواست شده را پيدا كند. البته سرور شايد چندين بار اين كار را انجام دهد.
3- امكان دارد بگويد: من نشاني IP دامنه‌اي كه شما خواسته‌ايد ندارم اما نشانيIP سرور ديگري را به شما مي‌دهم كه نشاني‌هاي بيشتري از من مي‌داند.
4- يك پيغام ارور(Error) مي‌فرستد، چون دامنه درخواست شده يا وجود ندارد يا ديگر اعتبار ندارد.
براي درك اين پروسه بهتر است به اين نمونه توجه كنيد:
فرض كنيد شما نشاني Hamshahrionline.ir را در مرورگر خود تايپ مي‌كنيد. مرورگر براي يافتن نشاني IP به يك سرور نام‌ دامنه(DNS) مراجعه مي‌كند. اين سرور هم جستجو را با تماس با يكي از روت سرور‌ها(سرورهاي اصلي) آغاز مي‌كند.
روت سروها نشاني‌هاي IP تمام DNS سرورها را كه با دامنه‌‌هاي سطح بالا (.COM ،.NET ،.IR و... ) كار مي‌كنند دارند. سرور DNS شما از روت‌ سرور www.www.www.iran-eng.ir را مي‌خواهد. اگر روت سرور اين IP را نداشته باشد مي‌گويد:
«من IP درخواست شما (www.www.www.iran-eng.ir) را ندارم اما IP سرور دامنه‌‌هاي .IR را به شما مي‌دهم».
آن وقت سرور نام دامنه شما، يك درخواست به سرور دي‌ان‌اس‌ .IR مي‌فرستد و از آن مي‌پرسد كه آيا نشاني IP براي www.www.www.iran-eng.ir مي‌شناسد يا نه. سرور DNS دامنه‌هاي IR، نشاني‌هاي IP سرور نامي را كه با دامنه www.www.www.iran-eng.ir در ارتباط‌ هستند مي‌شناسند، به همين خاطر درخواست شما را به آنها ارجاع مي‌دهد.
سرور نام شما سپس به سرور دي‌ان‌اس www,hamshahrionline.ir مراجعه مي‌كند و مي‌پرسد كه آيا اين سرور DNS ، نشاني IP www.www.www.iran-eng.ir را مي‌شناسد يا نه.
اين سرور قطعا نشاني IP مورد درخواست ما را دارد بنابر اين آن‌را به سرور DNS ما مي‌‌دهد. اين سرور هم آن را به مرورگر ما مي‌دهد و مرورگر براي دريافت يك صفحه وب از www.www.www.iran-eng.ir به سرور مراجعه مي‌كند.
يكي از كليدهاي موفقيت در انجام چنين كاري افزونگی تكرار و فراواني است. در هر سطح چندين سرور DNS وجود دارد و هر گاه يك درخواست به جواب نرسد چندين سرور ديگر براي رسيدن به جواب وجود دارد. كليد ديگر cashing است.
وقتي كه يك سرور DNS يك درخواست را به جواب مي‌رساند، نشاني IP دريافت شده را ذخيره مي‌كند. و وقتي كه يك درخواست دامنه .IR را به يك روت سرور ارجاع مي‌دهد، نشاني IP سروري را كه IP دامنه‌هاي .IR را دارد ذخيره مي‌كند تا دفعه بعد كه دوباره درخواستي براي نشانيIP دامنه .IR دريافت كرد بدون واسطه روت سرور به همين سرور DNS مراجعه كند.
سرور DNS اين كار را مي‌تواند براي هر درخواست انجام دهد و cashing به آن اين اجازه را مي‌دهد كه از جستجو‌هاي بي‌مورد دست بردارد.
سرورهاي DNS روزانه به ميلياردها درخواست پاسخ مي‌دهند و وجود آنها براي عملكرد روان اينترنت بسيار ضروري است.
اين حقيقت كه اين مراكز اطلاعاتي بسيار گسترده و پراكنده به اين خوبي و البته به دور از چشم ما كار مي‌كنند، گواه طراحي بي‌نظير آنهاست.
كلاينت‌ها و سرورها
سرورها دسترسي يه اينترنت را براي ما ميسر مي‌كنند. تمام ماشين‌هاي موجود در اينترنت يا سرور هستند يا كلاينت. سرورها دستگاه هایی هستند كه به ديگر ماشين‌ها سرويس ارائه مي‌دهند و ماشين‌هايي كه از آنها براي برقراري ارتباط با سرورها استفاده مي‌شود كلاينت هستند.
در فضاي اينترنت، اين سرور‌هاي وب،‌ سرورهاي ايميل، سرورهاي FTP و ديگر سرورها هستند كه نيازهاي ما براي ايجاد ارتباط را برطرف مي‌كند.
وقتي كه شما مي‌خواهيد به www.www.www.iran-eng.ir متصل مي‌شويد تا يك صفحه را بخوانيد، از يك كلاينت (كامپيوتري كه پشت آن نشسته‌ايد) استفاده مي ‌كنيد.
در واقع ابتدا به سرور وب www.www.www.iran-eng.ir دسترسي پيدا مي‌كنيد؛ ماشين سرور صفحه‌اي را كه شما درخواست كرده‌ايد پيدا مي‌كند و برايتان مي‌فرستد. كلاينت‌هايي هم كه به يك ماشين سرور متصل مي‌شوند همين كار را با يك منظور مشخص انجام مي‌هند؛ يعني درخواست‌هايشان را به يك نرم افزار مشخص سرور كه در يك ماشين سرور فعال است هدايت مي‌كنند.
هر سرور يك نشاني IP ثابت دارد كه به ندرت تغيير پيدا مي‌كند. در مقابل يك كامپيوتر خانگي كه از طريق مودم شماره‌گيري مي‌كند هر بار كه به ISP متصل مي‌شود يك نشاني IP دريافت مي‌كند.
اين IP تا هنگامي كه شما به اينترنت وصل هستيد منحصراً در اختيار شماست اما هر بار كه به یک ISP متصل شويد، يك IP جديد دريافت خواهيد كرد. بدين ترتیب ISP به جاي اين كه هر مشتري را با يك IP بشناسد، هر مودم را با يك IP مي‌شناسد.
پورت‌ها
وقتي‌ كه يك كلاينت به وسيله يك پورت به يك سرويس متصل مي‌شود، از يك پروتكل مشخص استفاده مي‌كند. پروتكل‌ها معمولاً به صورت تكست هستند و به سادگي تعريف مي‌كنند كه چگونه كلاينت‌ها و سرورها با هم ارتباط برقرار مي‌كنند. هر وب سرور در اينترنت پروتكل انتقال تكست‌هاي هايپر (HTTP) را مي‌شناسد.
اجزايي كه طرز كارشان در اين گزارش معرفي شدند (شبكه‌ها، روتر‌ها [راهبان‌ها]، نقاط دسترسي شبكه[NAP]، سيستم نام‌‌هاي دامنه[DNS] و سرورهاي پرقدرت)، جيزهايي هستند كه ما براي دسترسي به اينترنت به آنها نياز داريم.
نكته جالب در مورد آنها اين است كه اين سيستم‌هاي عريض و طويل دسترسي ما به اينترنت را تنها در چند ميليونيوم ثانيه امكان‌پذير مي‌كنند.
اين اجزا در دنياي مدرن بسيار مهم هستند چرا که بدون آنها دسترسي به اينترنت ممكن نيست و دنياي بدون اينترنت هم براي بسياري از ما معنایی ندارد
جواد نصرتي
 
آخرین ویرایش:

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
تفاوت Visits ،Views و Hits در چیست؟

تفاوت Visits ،Views و Hits در چیست؟




تفاوت بازدیدکننده، صفحات دیده شده و هیت که در گزارش‌‌دهی از سایت‌ها ارائه می‌‌شود در چیست؟


شمارنده وب چیست؟
بازدید کننده(Visits):
به هر فردی که وارد یک وب سایت شود بازدیدکننده می‌گویند که می‌تواند یک صفحه و یا 100 صفحه از سایت را باز کند ولی در حقیقت یک فرد است.
صفحات دیده شده(Views):
به میزان صفحاتی که کاربر در طول بازدید از یک سایت باز می‌کند اطلاق می‌شود که ممکن است یک فرد چندین صفحه را ورق بزند.
هیت(Hits):
هر صفحه ممکن است از موارد متعددی مثل عکس، متن، فیلم، صدا و یا هر چیزی دیگری تشکیل شده باشد که با هر بار بازشدن صفحه این موارد از سرور فراخوانده می‌شود، این مجموعه هیت را تشکیل می‌دهند.
برای درک بهتر این مفاهیم بهتر است فرض کنید وارد یک سایت می‌شود –حالا شما نقش بازدید کننده را دارید- پنج صفحه از این سایت را باز می‌کنید و می‌بینید – صفحات دیده شده- هر کدام از صفحات 4 عکس دارند. پس شما برای سرور این سایت این آمار را ثبت کردید:
Visits: یک نفر
Views: پنج صفحه
Hits: بیست و پنج
کدام یک مفید‌تر هستنند؟
اگر سایت شما جنبه تجاری دارد و می‌خواهید از حجم واندازه صحبت کنید برای مشتریانتان از هیت سایت تعریف و تمجید کنید.
ولی اگر سایتی دارید که روندهای جاری را تعقیب می‌کند از visits و views استفاده کنید که در حقیقت نشان دهنده واقعی تعداد افرادی است که به سایت شما رجوع می‌کنند و صفحات مختلف را در آن می‌بینند.
سایت‌های معتبر که خوانندگان وفادار دارند به میزان صفحات دیده شده تکیه می‌کنند و آن‌را مایه مباهات خود می‌دانند.
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
روش‌هایی برای حفظ حریم شخصی در دنیای مجازی

روش‌هایی برای حفظ حریم شخصی در دنیای مجازی


این لیست می‌تواند تا حدی به حفظ حریم شخصی شما در فضای آنلاین کمک کند و به شما یادآوری می‌کند که دنیای مجازی خیلی هم امن نیست.از خانه‌تان خارج شدید تا خیابان پایینی قدم زدید، جلوی ویترین چند فروشگاه چند دقیقه‌ای صبر کردید، از دکه روزنامه ‌فروشی مجله‌ای خریدید، از بانک پول گرفتید و به فروشگاه رفتید و کلی هم خرید کردید و در راه برگشت به خانه تلفنتون زنگ خورد و با دوستتان گپ زدید و به خانه رسیدید. در این مسیر کلی آدم دیدید که نه آن‌ها شما را می شناختن و نه شما آن‌ها را.
این چند سطر می‌تواند سناریوی یک روز ما باشد. ما در زندگی روزمره یاد گرفتیم که چطور به همه کارهایمان برسیم و حریم شخصی و خودمان را حفظ کنیم ولی هنوز بلد نیستیم چطور در دنیای مجازی زندگی کنیم.
• از سیاست حفظ حریم شخصی سایت‌ها مطلع شوید
وب سایت‌ها می‌توانند به خیلی از اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کنند. مثلا این که شما از چه رایانه‌ای استفاده می‌کنید، چه نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی روی آن نصب دارید و یا این که چه سایت‌های را دیده‌اید.
بنابراین مراقب باشید که سراغ چه سایتی رفته‌اید و فراموش نکنید که به هر سوالی که در این سایت‌ها هستند جواب ندهید مگر این که از سیاست‌های حفظ حریم شخصی آن سایت مطلع باشید.
• ایمیل‌های متفاوت داشته باشید
اشتباه بزرگی که اکثر کاربران آنلاین مرتکب می‌شوند استفاده از یک ایمیل در جاهای مختلف است. مثلا استفاده از ایمیل شخصی در محل کارشان. باید بدانید وقتی که از محل کارتان ایمیلی می‌فرستید یک کپی از آن در سرورهای محل کارتان ذخیره می شود و کارفرمای شما به شکل کاملا قانونی این اختیار را دارد به هر اطلاعاتی که در سرور ذخیره شده دسترسی پیدا کند. بنابراین از ایمیل شخصی در محل کارتان استفاده نکنید و سعی کنید که ایمیل شخصی و کاریتان جدا باشند.
• به کودکتان یاد بدهید که دادن اطلاعات به شکل آنلاین مثل دادن اطلاعات به غریبه‌هاست
به کودکتان این نکته را بیاموزید که قبل از دادن هر گونه اطلاعاتی مثل اسم و فامیل و آدرس و ... به سایت‌ها از شما اجازه بگیرند.
خیلی از وب سایت‌ها با دلگرم گردن کودکان به بازی‌های آنلاین و هدیه‌های مختلف از آن‌ها اطلاعاتی راجع به خانواده‌ها می گیرند. در بسیاری از کشورها گرفتن اطلاعات از کودکان زیر 13 سال جرم محسوب شده و امکان پیگیری قانونی وجود دارد.
• بعد از کار با اینترنت memory cache را پاک کنید
وقتی شما صفحات مخلتف را باز می‌کنید تعدادی از عکس‌ها و اطلاعات این صفحات روی کامپیوتر شما ذخیره می‌شود که البته این کار به سریع‌تر باز شدن این صفحات در آینده کمک می‌کند اما بسیاری از کارشناسان به شما پیشنهاد می‌دهند که از خیر temperory internet files بگذرید و اطلاعات آنها را بعد از کار با اینترنت پاک کنید چرا که این فایل‌ها می‌توانند همراه خود برنامه‌های جاسوسی را روی سیستم شما نصب کنند.
• از ایمن بودن فورم‌های اینترنتی مطئمین شوید
وقتی قرار است فورمی اینترنتی را پر کنید اول به ایمن بودن آنها توجه کنید اطلاعاتی که از طریق این فورم‌ها منتقل می‌شوند به راحتی می توانند حریم شخصی شما را هدف بگیرند. در مرورگرهای جدید می‌توانید به شکل گرافیکی قفلی که در کنار این صفحات دیده می شوند دقت کنید. این قفل که نشانگر ssl هست نشان به شما می‌گوید که این اطلاعات در محیطی امن به مقصد می‌رسند.
• Cookies غیر ضروری را حذف کنید
http://hamshahrionline.ir/News/?id=64471 cookiesها فایل‌هایی هستند که در هنگام باز شدن صفحات مختلف در اینترنت در کامپیوتر شما ایجاد و ذخیره می شوند . مثلا هنگامی که جایی Username و Password می‌زنید cookieyها اطلاعات شما را ذخیره می کنند.
هرچند که وجود این فایل‌ها در باز شدن صفحات می‌توانند موثر باشند یا شما را از انجام کارهای تکراری مثل وارد کردن اسم کاربر و رمز خلاص کنند اما شاید بهتر باشد از خیر این فایل‌ها هم بگذرید.
• ایمیلتان با استفاده از رمزگذاری ایمن نگه دارید
خیلی‌ها معتقدند که ایمیل رسانه مطئمن و ایمنی نیست و به راحتی می‌توان در هر زمانی هر اطلاعاتی که توسط ایمیل منتقل شده بازبینی کرد. در بعضی برنامه‌ها مثل Ie یا Netscape و یا Outlook ایمیل رمزگذاری می‌شود ولی اگر از این برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید می‌توانید از برنامه‌های رمزگذارهای دیگری استفاده کنید.
• ازخودتان سوال کنید
دنیای مجازی را مثل دنیای واقعی جدی بگیرید و قبل از دادن اطلاعات به افراد مختلف از خودتان بپرسید که چرا این اطلاعات را باید به آن‌ها بدهید. چرا باید اسم و آدرس و شغلتان را یک سایت بداند. جواب‌های منطقی شما به این سوال‌ها جلوی خیلی از مشکلات را می‌گیرد.


کیوان مافی
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
آنالیز عوامل کندی بالا آمدن وب سایت ها

آنالیز عوامل کندی بالا آمدن وب سایت ها

سرعت لود وب سایت ها یکی از مشخصه های اصلی و مهم آنها در رابطه با کیفیت سایت می باشد. بنابراین اگر می خواهید که بیننده ی سایت خود را راضی نگاه دارید، باید سرعت بالا آمدن وب سایت خود را به حداقل میزان ممکن برسانید. البته این مسئله، تنها یکی از موارد راضی نگاه داشتن بیننده می باشد.
خوب بعد از این مقدمه برای شما حتماً این سوال پیش آمده است که چه عواملی سرعت لود وب سایت را کاهش می دهد؟





۱- تعداد عکس زیاد

بالا آمدن یک وب سایت با تعداد عکس های زیاد و مشاهده ی آن با یک کانکشن کند، مسلماً یکی از مواردی است که کندی وب سایت را نمایان می سازد و حتی گاهی اوقات باعث می شود که برخی از عکس های سایت باز نگردند که در این صورت نیز ظاهر سایت شما نا زیبا خواهد شد. پس استفاده از تعداد عکس کمتر یکی از اولویت های ما در کاهش سرعت وبلاگ یا وب سایت می باشد.

۲- حجم HTML طولانی

امروزه گوگل و سایر روبات های موتور های جستجو به خوبی به کدها و تگهای کامل توجه می کنند. حال اگر حجم HTML شما طولانی و یا زیاد باشد، احتمال وجود خطا در آن افزایش پیدا کرده و در این صورت باعث بی توجهی موتور های جستجوی به سایت شما خواهد شد. کندی سایت نیز مسلماً یکی از نتایج حجم اچ تی ام آل های طولانی می باشد.

۳- تقاضای زیاد برای http

افزایش تعداد تقاضای http بوسیله ی اسکریپت یا عوامل دیگر باعث کاهش سرعت لود صفحه می شود. بنابراین، همین عامل به شما هشدار می دهد که این مورد را در پایین تر میزان نگاه دارید.

۴- کد ها و حلقه های خراب

کدهای شکسته نه تنها مورد قبول سازمان W3 نیستند، بلکه همین عامل باعث ایجاد فضای پف دار در کد های شما شده و در نهایت موجب کاهش سرعت لود صفحه ی شما خواهد شد. البته این نکته را نیز باید بگویم که بسیار سخت است که تمامی نکات W3 را رعایت کرد، ولی حداقل می توان به این مورد توجه داشت.

۵- استفاده از اسکریپت های سنگین یا خراب

از این نکته، احتمالاً خود شما آگاه هستید. استفاده از کدهای سنگین جاوا اسکریپت (javascripts) در کدهای خود باعث کاهش لود سایت می شود. پس تا می توانید از بکار بردن این کدها در صفحات خود جلوگیری کنید.

عوامل اصلی کاهش لود سایت را به شما گوشزد کردیم. اما باز هم راه حل های ساده تری را برای حل این مشکلات پیش روی شما قرار می دهیم. در زیر به شما ۵ سایت را معرفی خواهیم کرد که هر کدام از این سایتها، آدرس شما را دریافت کرده و با تجزیه و تحلیل وب سایت، شما را از عواملی که باعث کندی سایت تان می شود، با خبر می کنند.

۱- Pingdom Page Load Test tool

یکی از ابزارهای بسیار رایج می باشد، این سایت با شبیه سازی لود صفحه ی وب، به شما خواهد گفت که چه عواملی باعث شده که لود صفحه ی شما طولانی شود. در کل ابزار بسیار مفیدی است. یکی دیگر از محاسن این سایت این است که اطلاعات را بروی گراف به شما نشان می دهد و از این لحاظ مقایسه ی اطلاعات بسیار ساده است.

۲- Website Optimization Speed Test Tool

یک ابزار جالب و مناسب که به شما آنالیز بیشتر و عمیق تری را از صفحه ی مورد نظرتان را نشان می دهد. و همیچنین به شما نشان می دهد که چه عواملی در سایت شما اشتباه هستند. ولی ایرادی که می شود به این وب سایت گرفت این است که، آمار و اطلاعات را بروی گراف به شما نشان نمی دهد. و اطلاعات بیشتر با توجه به اندازه ی فایلها است.

۳- Uptrends Page Load Test Tool

یکی دیگر از ابزارهای عالی برای آگاهی از سرعت صفحات وب، به این صورت که سرعت لود وب سایت مورد نظر را از مناطق مختلف جهان چک کرده و به شما اطلاع می دهد. شما می توانید سرعت لود وب سایت خود را از مکان هایی مانند نیویورک، سنگاپور، شانگهای، ترنتو، برلین و … چک کنید. یک راه عالی برای اینکه ببینید بیننده های شما از اقسا نقاط جهان چگونه و با چه سرعتی وب سایت شما را مشاهده می کنند.

۴- Submit Plus Page Load Test

این سایت نیز به روشنی و به وضوح، ایرادات وب سایت شما نمایان می سازد. اطلاعاتی که در این سایت به شما داده می شود، آنچنان مهم و ضروری نیست، ولی بسیار واضح است و مسلماً فهم آن ساده.

۵- Link Vendor Page Load Test tool

این سایت نیز در مورد عوامل مسلم صفحات وب صحبت می کند. برای مثال می گوید که چه تعداد عکس، چه تعداد اسکریپت و یا چه مقدار استایل (Style) و…. در وب سایت شما بکار رفته است. همچنین به شما اطلاعاتی در مورد سرعت لود صفحات از کانکشن های مختلف می دهد. از کانکشن های یک ترابایتی تا سرعت دایل آپ خودمان.

پ.ن: اگر سرعت بالا آمدن وب سایت شما پایین است، این کندی بروی موتورهای جستجو تاثیری نمی گذارد، پس از این لحاظ نگران نباشید.

منبع : www.p30help.ir
 

samira3242

عضو جدید
کاربر ممتاز
راهنمايي

راهنمايي

سلام دوست عزيز :heart:
خيلي ممنون از مطالب مفيدت :gol:
من يه مشكل در رابطه با ايميلم پيدا كردم ازتون راهنمايي ميخواستم
چند روزه كه وقتي ميخوام برم ايميلمو چك كنم پسوردم را قبول نميكنه و از من اون دوتا سوالي كه موقع ساختن ايميل نوشتم را ميخواد و من هم فراموش كردم :(
حالا چيكار كنم ؟:crying:
 

samira3242

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه ایمیل دوم براش تعریف کردی
ازش بخواه که یه پس جدید برات بفرسته به ایمیل دومت

مرسي دوست عزيز از راهنماييت ;)
اما متوجه منظورتان نشدم يعني به جاي آدرس و سوالات ايميل اولم
آدرس و سوالات ايميل دومم را وارد كنم ؟
 

AminNePo

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسي دوست عزيز از راهنماييت ;)
اما متوجه منظورتان نشدم يعني به جاي آدرس و سوالات ايميل اولم
آدرس و سوالات ايميل دومم را وارد كنم ؟
نه تو اکانتت یه قسمت هست به اسم Associate email addresses with your account
که توش میشه برای ایمیلت ، یه پشتیبان تعریف کنی
اگه تعریف کردی میتونی تو قسمت ریکاوری پسورد ازش بخوای پس جدید رو برات بفرسته به
ایمیل دومت
 

samira3242

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه تو اکانتت یه قسمت هست به اسم Associate email addresses with your account
که توش میشه برای ایمیلت ، یه پشتیبان تعریف کنی
اگه تعریف کردی میتونی تو قسمت ریکاوری پسورد ازش بخوای پس جدید رو برات بفرسته به
ایمیل دومت

Amin NePo جان متاسفانه اين كارو نكرد
اما چند روز پيش دوباره براي خودم ايميل ساختم و تو اين ايميل جديدم
ايميل پيشتيبانمو همون ايميل قبليو گذاشتم
الان ميتونم اين كارو بكنم ؟
 

AminNePo

عضو جدید
کاربر ممتاز
Amin NePo جان متاسفانه اين كارو نكرد
اما چند روز پيش دوباره براي خودم ايميل ساختم و تو اين ايميل جديدم
ايميل پيشتيبانمو همون ايميل قبليو گذاشتم
الان ميتونم اين كارو بكنم ؟
نه دیگه نشد از اول باید اینکارو میکردی
منم فکر نکنم بتونی هیچ جور کاری بکنی
اگه ایمیلت خیلی برات مهمه
جواب سوالا رو بده با آزمون و خطا بلاخره حل میشه
سوال رو که داری جوابشم پن شیش بار بزنی پیدا میشه
 

ترکیه

عضو جدید
سلام.
از اونجایی که پول اینترنت من 50000 تومان اومده .حالا نمیدونم چیکار کنم؟با چه کارتی وارد شم.آفتاب که 20 ساعته تهیه میکنم 2 ساعته هست نه 20 ساعته.حتی 50 ساعته هم همین طوره.چیکار کنم ؟از چه راهی میتونم برم چه کارتایی وارد اینترنت شم که یکمی کمتر بندازن؟
راستی من با آریا وصل میشم(هوشمند).
ممنون
یا علی
 

اهورا25

کاربر فعال اینترنت و وبگردی
پیشنهاد برای کارکردن با اینترنت کم سرعت

پیشنهاد برای کارکردن با اینترنت کم سرعت




اینترنت کند پدیده غریبی نیست. اما راه‌هایی برای کنارآمدن با این موضوع هست.
هیچکس از کار کردن با اینترنت کند لذت نمی‌بره؛ ارسال ایمیل با حجم بالا، فرستادن فایل برای دوست و یا انتظاری که بابت باز شدن یک صفحه ساده باید کشید روح آدم رو فرسایش می‌ده!

اما برای خیلی‌ها چاره‌ای جز کنار آمدن با این شرایط نیست. در این نوشته به چند روش برای کار کردن با اینترنت كم سرعت اشاره می‌کنیم.



فشرده‌سازی فایل‌ها


اگر می‌خواهید چند فایل ارسال کنید بهتر است از فشرده‌سازی استفاده کنید. کمپرس کردن فایل‌ها به شکل دراماتیکی حجم را کم‌ می‌کند. Winzip و WinRAR دم دست‌ترین برنامه‌ها برای فشرده‌سازی هستند.

سرعت مرورگر را افزایش دهید


گرافیک برای بسیاری مهم است اما فراموش نکنید که اینترنت کند چیز دیگری است. برای این که گرافیک رو غیر فعال کنید:

1- در بخش tools مرورگر سراغ internet option بروید
2- حالا روی Advanced کلیک کنید
3- بخش Multimedia را پیدا کنید
تیک این بخش‌ها رو حذف کنید:

Play animations in Web pages
Play sounds in Web pages
Play videos in Web pages
Show pictures



از distribution lists استفاده کنید

معمولا ایمیل‌ها برای افراد یک گروه سریع تر فرستاده می‌شوند تا اینکه تک تک برای هر کدام بفرستيد. بنابراین بهتر است لیست‌هاي گروهی داشته باشید. در ضمن اگر از outlook استفاده می‌کنید بد نیست به این لینک هم سری بزنید تا مراحل ساختن distribution lists را ببینید.

امضای ایمیل ساده‌ای داشته باشید

امضا ایمیل حرفه‌ای و گرافيكي را فراموش کنید. این امضا‌ها حجم زیادی می‌گیرند و ایمیل شما را سنگین می‌کنند. می‌توانید از امضاهاي فونتي ریز و مختلف و رنگ‌های متفاوت برای امضای ساده و سبک استفاده کنید. اگر از امضاي گرافيكي استفاده می‌کنید مطمئن شوید که سبک و کوچک هستند تا هم شمای فرستنده و هم دوست گیرنده سریع‌تر کار کنید

صفحات رو ذخیره کنید


اگر احتیاج به سایت‌های مرجع دارید بهتر است قبل از هر کاری صفحه مورد نظرتان را ذخیره کنید. حالا اگر اینترنت قطع شد باز هم می‌توانید به کارتان ادامه دهید.

cache مرورگر را زیاد کنید

وقتی حجم cache مرورگر را زیاد کنید صفحات سایت‌هایی که قبلا دیده‌اید سریع‌تر باز می‌شوند. بسیاری از فایل‌ها و عکس‌هایی که روی سایت‌ها هستند روی دستگاه شما ذخیره می‌شود و کمک می‌کند دفعه بعد که به آن صفحه مراجعه کردید بدون نیاز به دانلود مجدد، صفحه باز شود.



  • برای افزایش حجم cache:
1- بر روی tools و بعد Internet Options کلیک کنید.
2- در بخش general به دنبال Temporary Internet Files بگردید و روی Settings کلیک کنید.
3- در زیر بخش Check for newer versions of stored pages دکمه Automatically انتخاب شده است.
4- حالا می‌‌توانید این حجم را افزایش دهید ولی زیاده روی نکنید.

کیوان مافی
 

samira zibafar

عضو جدید
آموزش باز کردن یاهو مسنجر در مواقعی که باز نمیشود

آموزش باز کردن یاهو مسنجر در مواقعی که باز نمیشود

آموزش باز کردن یاهو با سایت میبو:
در این روش شما کافیست که وارد سایت میبو شده و در قسمتی که مخصوص یاهو می باشد نام کاربری و رمز خود را وارد کنید.
اما از آنجا که دامین سایت میبو نیز ***** شده است شما باید از آدرس زیر استفاده کنید که همان IP سایت میبو می باشد.
http://208.81.191.110


برای آنکه مدتی است دوستان گرامی در مخابرات یاهو را بسته اند(این در حالی است که پورت چت کاملا باز است و تمام چت روم ها و حتی نرم افزارهای چت به غیر از یاهو کار می کنند.) بر آن شدم تا آموزشی را کوتاه و کار آمد ارایه کنم تا دوستان بتوانند در مواقعی که یاهو بسته است آنرا باز کنند و از آن استفاده کنند.
پس لطفا برای مطالعه روشها لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید.
خب آموزش را شروع می کنیم!

۱.در این روش شما یاهو را باز کرده و به روی Messenger می روید سپس connection prefereces را باز می کنید بعد از ایتم های connection ایتم connect via a proxy server را انتخاب می کنید
و بعد Http proxy راانتخاب کرده و سپس دکمه ok را بفشارید.(اگر با اجرای همین مرحله موفق شدید معلوم میشه که ISP تون بچه خوبیه و باتون کنار میاد
و اگر با اجرای این مراحل باز هم نتوانستید که وارد شوید به بندهای پایین بروید)
2.این روش مانند روش بالا است فقط به جای آنکه بر روی HTTP proxy کلیک کنید بر روی Socks proxy کلیک کنید پس از آن حالا باید یک server name و یک port معتبر وارد کنید که زیادند ولی خوب خیلیاشونم بسته شدند برای نمونه من یک مورد بیان می کنم:
server name:60.208.106.34
port:1080
(البته قابل ذکر است که پورت ها برای یاهو زیاد تفاوت ندارند و تا اونجایی که من می دونم دو تا پورت بیشتر برای چت نیست)
خب امیدوارم که تا اینجا موفق شده باشین که وارد شین اگر باز هم موفق نشدین به روش زیر بروین:
3.در این روش برنامه زیر را ابتدا دانلود کنید:
http://www.4shared.com/file/112229908/d3a1abb8/fg680far.html
پس از باز کردن برنامه منتظر بمانید تا یک صفحه اینترنت اکسپلورر باز شود, سپس برنامه یاهو مسنجر را باز کرده و از منو Messenger گزینه Preference رو باز و در کنویی که سمت چپ گزینه Connection را انتخاب نموده و در تنظیمات گزینه Connect Via a proxy server رو انتخاب کنید و اون روی HTTP قرار دهید و لاگین شوید.
توجه : این شگرد بیشتر در مسنجرهای ورژن 9 به بالا قابل اجرا است.
(اگر یاهو ورژن پایین دارین می توین ورژن بالاشو از اینجا دانلود کنید)
این روشها فقط روشهای تست شده می باشند و از دوستان دیگر تقاضا داریم در صورت آنکه روشهایی دیگر می دانید بیان نمایید تا در اینجا قرار دهیم تا بقیه هم استفاده کنند.
امیدوارم که مفید واقع شود
 

soil enginer

عضو جدید

سلام، یک سوال داشتم، امیدوارم منو راهنمایی کنید: برای پاک کردن آدرس های ثبت شده در منوی آدرس باید چکار کرد.:que: ممنون

 

ava70

عضو جدید
سلام من ميخوام بدون اگر سايتي اکسس دينايد شد چي کار کنيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خيلي خيلي خيلي مهمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
منتظرم.................
 

hamidelahi

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب؟
میشه بیشتر بگید؟

این فایلی که گذاشتم رو دانلود کن بعد یه فایلی هست دراگ دراپ کن بنداز تو فایرفاکس(فقط فایر فاکس)بعد اجازه بده تا نصب شه و خودش میخواد تا فایرفاکستو ریست کنی این کارو انجام بده
بعد فریگیت رو باز کن و حالا برو تو فایرفاکست.گوشه سمت راست یه همچین علامتیهGp روش کلیک کن و فریگیت رو انتخاب کن .
حالا برو فیس بوک رو باز کن
 

پیوست ها

  • New Compressed (zipped) Folder.zip
    436.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

negin jo0on

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سیییلام برو بچ...میگم این وایرلس من هرازگاهی ییهویی قطع میشه نیدونم چشه...بعدم میگه ویندوز نمیتونه وصل شه و اینا..یه مدت پیشم اینجوری شد نیدوم چی شد درست شد...الانم مجبور شدم کابل کودمو به لپ تاپم وصل کنم..
کسی چیزی به ذهنش میرسه؟؟
:cry:
 

negin jo0on

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خب ای کاش یه عکس از صفحه ارورت میذاشتی
آخه اینجوری که نمیشه نظر داد!!
وقتی میخوام به مودم کانکت شم ارور عکس 1 رو میده
ووقتی troubleshoot problems رو میزنم ارور عکس 2رو میده...
یهویی قطع شده..درضمن به اینترنت دانشکده وصل میشه اما الان چند روزه وایرلسم تو خونه قطه..

1.jpg2.jpg
 

FilmBazZZ

کاربر بیش فعال
سلام این کارو انجام بده شاید درست شد.
a. Click "Start", input "NCPA.CPL" and press Enter
. b. Right click on the connection that you use for the local connection, and then click "Properties".
c. Click to select "Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4)", and then click "Properties".
d. Check "Obtain an IP address automatically" and "Obtain DNS server address automatically".
e. Click "OK".
 

FilmBazZZ

کاربر بیش فعال
وقتی میخوام به مودم کانکت شم ارور عکس 1 رو میده
ووقتی troubleshoot problems رو میزنم ارور عکس 2رو میده...
یهویی قطع شده..درضمن به اینترنت دانشکده وصل میشه اما الان چند روزه وایرلسم تو خونه قطه..

یعنی مودمت مشکل داره دیگه؟:razz:
یه بار مودمو ریسیت کن دوباره کانفیگ کن ببین چی میشه.
 

Similar threads

بالا