تشکیل گروه مطالعه و تحقیقات توربینهای گازی

mir48

عضو جدید
load variation

load variation

با سلام
1) میخواستم بپرسم که توربینهای گاز و بخار هر کدام تا چه تغییرات loadی رو میتونن جواب بدن. مثلاً تا 50% ، بیشتر یا کمترو ارتباط اونها با turn down مشعلهای محفظه احتراق چیه؟
2) آیا برای استفاده از توربین در مکانهای مختلف، بایستی طراحی آن را تغییر داد؟ در صورت مثبت بودن جواب تغییرات به چه صورت است؟
با تشکر
 

mir48

عضو جدید
زیمنس یا میتسوبیشی

زیمنس یا میتسوبیشی

با سلام
کدام یک از توربینهای فوق دارای کیفیت بهتری هستند؟ (رنج توان نیروگاهی)
با تشکر
 

davood.afzalniya

عضو جدید
سلام
واقعا دمتون گرم با این تاپیک عالیتون
پروژه پایانی من کار روی نیرو های وارد بر اجزاء توربین های گازی مثل پره ها ، روتور و ... مثلا ارتعاشات وارد بر اونها و ... هست.
تقریبا پروژم تمومه و یک پایان نامه 140 صفحه ای شده . بیشتر ازتون کمک می خوام که یک آنالیز خوب در زمینه مثلا ارتعاشات قطعات توربین در یک نرم افزار برام پیدا کنید ( یعنی مثلا تو نرم افزار ansys بیاد ارتعاشات و یافرکانس کارکرد یک توربین رو بصورت عملی آنالیز کنه یا هرچیز دیگه )
اینو بگم که هرکی که بهم تو این زمینه کمک کنه این پایان نامه 140 صفحه ای که خیلی کامله رو براش به ایمیلش می فرستم در عوض جبران کارش . من 2 هفته دیگه باید پروِژه رو ارائه بدم . لطفا هرکی میتونه کمک کنه . برای اینکه سرفصل های پروژمو ببینین . یک فایل pdf که حاوی چکیده و فهرست عناوین پروژمه رو براتون می ذارم . هرکس که کمکم کنه کل پروژرو هم به ایمیلش می فرستم.
راستی فایل هایی که تو صفحات قبل بود اکثرا از روی سایت هایی که توی اونها آپلود شده بودند حذف شده بود . اگه کسی مطلبی در مورد نیروها و ارتعاشات وارد بر قطعات توربین داره لطفا برام بذاره .
ممنووووووووووووون

http://rapidshare.com/files/333658985/PROJECT.pdf.html

34 کیلوبایت
 

nimab63

عضو جدید
salam ,darkhaste hamkari!

salam ,darkhaste hamkari!

bebakhshid ke nemitunam farsi benevisam.:biggrin:
man daneshjoye sale chaharom mechanice elmo sanaatam.
man alaghe mandam ruye in poroje karkonam
;) khoshhal misham ke betunam ozve in group basham.
nimab63@gmail.com
 

tsp.co

عضو جدید
سلام
واقعا دمتون گرم با این تاپیک عالیتون
پروژه پایانی من کار روی نیرو های وارد بر اجزاء توربین های گازی مثل پره ها ، روتور و ... مثلا ارتعاشات وارد بر اونها و ... هست.
تقریبا پروژم تمومه و یک پایان نامه 140 صفحه ای شده . بیشتر ازتون کمک می خوام که یک آنالیز خوب در زمینه مثلا ارتعاشات قطعات توربین در یک نرم افزار برام پیدا کنید ( یعنی مثلا تو نرم افزار ansys بیاد ارتعاشات و یافرکانس کارکرد یک توربین رو بصورت عملی آنالیز کنه یا هرچیز دیگه )
اینو بگم که هرکی که بهم تو این زمینه کمک کنه این پایان نامه 140 صفحه ای که خیلی کامله رو براش به ایمیلش می فرستم در عوض جبران کارش . من 2 هفته دیگه باید پروِژه رو ارائه بدم . لطفا هرکی میتونه کمک کنه . برای اینکه سرفصل های پروژمو ببینین . یک فایل pdf که حاوی چکیده و فهرست عناوین پروژمه رو براتون می ذارم . هرکس که کمکم کنه کل پروژرو هم به ایمیلش می فرستم.
راستی فایل هایی که تو صفحات قبل بود اکثرا از روی سایت هایی که توی اونها آپلود شده بودند حذف شده بود . اگه کسی مطلبی در مورد نیروها و ارتعاشات وارد بر قطعات توربین داره لطفا برام بذاره .
ممنووووووووووووون

http://rapidshare.com/files/333658985/PROJECT.pdf.html

34 کیلوبایت

سلام!
ممنون از لطفتون!
متاسفانه اون چیزی رو که شما می خواهید رو در دسترس ندارم اگه داشتم حتما در اختیارتون قرار می دادم!
امبدوارم همیشه موفق باشید!
 

tsp.co

عضو جدید
bebakhshid ke nemitunam farsi benevisam.:biggrin:
man daneshjoye sale chaharom mechanice elmo sanaatam.
man alaghe mandam ruye in poroje karkonam
;) khoshhal misham ke betunam ozve in group basham.
nimab63@gmail.com
سلام!
ما البته نتونستیم تو دنیای مجازی اون جور که باید و شاید به هدفمون برسیم ! ولی خوب هر چند وقت یکبار با بیان مطالبی که تو این تاپیک مطرح میشه بعضی از مطالب برای دوستان و همچنین خود من روشن تر و واضح تر میشه!
امیدوارم که بتونیم از دانش شما هم استفاده کنیم!
ممنونم!
 
  • Like
واکنش ها: Avon

mir48

عضو جدید
با سلام
1) میخواستم بپرسم که توربینهای گاز و بخار هر کدام تا چه تغییرات loadی رو میتونن جواب بدن. مثلاً تا 50% ، بیشتر یا کمترو ارتباط اونها با turn down مشعلهای محفظه احتراق چیه؟
2) آیا برای استفاده از توربین در مکانهای مختلف، بایستی طراحی آن را تغییر داد؟ در صورت مثبت بودن جواب تغییرات به چه صورت است؟
با تشکر

1) توربینهای گازی محدودیتی در کارکرد لود ندارند و در لودهای مختلف میتوانند کار کنند.
2) در واقع سازندگان طراحی توربین خود را برای مصرف کنندگان زیاد تغییر نمیدهند (مثلاً توربین v94.2 در سر تا سر ایران یک جور است در صورتی که توربینها نسبت به ارتفاع و دمای محیط حساسیت زیادی دارند مثلاً به ازای افزایش دمای 1 درجه سانتیگراد کاهش توان 0.7 درصد و کاهش بازدهی 0.2 درصدی خواهیم داشت.
3) توربین سازها توربینهای خود را بایستی با توجه به حساسیت منطقه طراحی کنند که این کار توسط زیمنس (حد اقل توربینهای داخل ایران ) صورت نمیگیرد.
4) به ترتیب حساسیت به منطقه در توربینهای مختلف صنعتی به شرح زیر است:
G.E.
ALSTOM
MHI
SIEMENCE
 

pedram_me60

عضو جدید
با سلام وخسته نباشید خدمت همه دوستان!

فکر کنم دیگه وقت اون باشه که کار رو شروع کنیم! مصمم هستیم که به یاری خدا رنگ و بوی جدی تری به این سایت داده و ازاین امکاناتی که برای ما فراهم شده بیشتر استفاده کنیم.
هدف از این کار انجام یک سری مطالعات تخصصی و جدی بر روی زمینه های مختلف صنعتی که کشور ما در حال حاضر نیاز شدید به دانش فنی اونها داره هستش! مطمئنا کسانی که تو این گرو هها قرار بگیرن بعد از طی یک مدتی خودشون رو تو یک محیط جدی علمی و کاری مطابق با علاقشون حس خواهند کرد . من همینجا به همه اون دوستان متخصص قول آینده کاری خوبی رو می دم.شاید خود من از معدود کسانی باشم که واقعا در گرایش مورد علاقه ام تو ایران مشغول بکار هستم و واقعا از کارم لذت می برم! هدف اینه که شما هم به یاری خدا به این حس لذت بخش دست پیدا کنید!
من استارت این کار رو بایکی از شاخه مهم و مادر صنعتی یعنی توربینهای گازی که خودم هم تو این زمینه مشغول بکار هستم می زنم! و با شناخت نسبی که از صنعت کشور تو این مدت بدست آوردم بزودی در زمینه های دیگری هم این کار رو با هم شروع می کنیم( مثل هیدرولیک ) .

روش کار به این ترتیب هستش یه سری زمینه های صنعتی رو مطرح می کنم و کسانی که واقعا علاقه دارن می تونن ثبت نام کنن و ضمن معرفی خودشون و گرایش تحصیلی یه مختصر مطلب در مورد موضوع مورد نظر تو تاپیک قرار بدن و بعد از بررسی با توجه نیروی مورد نیاز گزینش میشن و تیم بسته میشه و کار رو شروع می کنیم.

برای توربین های گازی تخصصهای زیر رو لازم داریم:

1- حرارت و سیالات 5 نفر که کارشون بیشتر مربوط به مسائل CFD میشه
2- طراحی جامدات 5 نفر که وظیفه طراحی و تحلیل سیستمهای مکانیکی و ارتعاشات و سیستمهای کنترلی هستش. با توجه به وسعت این گرایش شاید تعداد نفرات رو هم بیشتر کردیم.
3- ساخت تولید 5 نفر که باید روشهای ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز ساخت قطعات و.... رو یاد بگیرن! این قسمت واقعا دنیاییه!
4- متالورژی 5 نفر که کارشون انتخاب صحیح آلیاژها برای ساخت پره ها و روشهای مناسب ریخته گری و... هستش
5- هوافضا 2 نفر که باید نسبت به آنالیز و طراحی سیکلها و ارتباط اون با شرایط مختلف اقدام کنن! مثلا در مورد موتورهای جت باید ارتباط اون با سایر پارمترهای مهم پرواز و ماموریت هواپیما رو در نظر گرفت.

بعد از بستن گروه و طی مدت زمان مشخصی که گروه همدیگر رو بیشتر میشناسن میتینگها و جلسات حضوری شروع میشه ( کلیه هزینه ها از قبیل ایاب و ذهاب و.... ) پرداخت خواهد شد و افراد از هر جای ایران که باشن به راحتی دور هم جمع می شن! تمام بحثها و مطالب تو این همین تاپیک برای اطلاع همه دوستان و مراجعه کنندگان قرار داده می شه تا اونها هم در صورت تمایل از این مطالب استفاده کنن!

کسانی که دوست دارن تو این تیم قرار بگیرن همونطور که گفتم بعد از معرفی خودشون و تخصصشون در رابطه با توربینهای گازی با ذکر منبع یه مقاله قرار بدن تا معیاری برای گزینش اونها باشه!
کسانی هم که علاقه دارن تو سایر زمینه های صنعتی این کار رو هم انجام بدیم اطلاع بدن تا اقدام کنیم!
این مطلب رو جدی بگیرید که برای اینکه از زندگیتون لذت ببرید سعی کنید تو زمینه ای که واقعا بهش علاقه دارید کار کنید!

موفق باشید!
با سلام
من جامدات هستم و در زمینه توربینهای گازی ساخت کاوازاکی تجربیاتی دارم. اگه کمکی از من بر بیاد، خوشحال میشم.
در ضمن دوست عزیز، بهتره که از دوستان الکترونیک و ابزار دقیق در زمینه سیستمهای کنترلی دعوت بشه.
در پتروشیمی که من مشغولم، این وظیفه تیم الکترونیک است.
در ضمن این توربینهای گازی( ساخت کاوازاکی) بار اوله که به خارج از ژاپن صادر میشه.
 
  • Like
واکنش ها: Avon

Avon

عضو جدید
سلام
از طرف خودم ورود شما به این تایپک رو تبریک میگم.
امیدوارم که حضور مستمر شما باعث رونق مطالب تئوری و عملی باشه.
دوست عزیز
اگه امکانش هست درباره این توربین جدید اطلاعاتی ارائه بدین.
متشکرم.
 

hossein safaee

عضو جدید
با سلام خدمت همه دوستان
من فارغ التحصيل ارشد ساخت وتوليد هستم وبراي سال آينده مي خوام بخونم طراحي كاربردي شيراز قبول بشم
در حال حاضر در شركت مجتمع گاز پازس جنوبي در واحد ماشين هاي دوار و توربين هاي گازي مشغو ل به كار هستم.
مدتي هم دنبال جمع كردن اطلاعات در مورد شبيه سازي توليد پره توربين گازي به روش فورج سرد هستم.
اميدوارم بتونم با توجه به شناختي كه نسبت به قطعات توربين و تعمييرات خود توربين دارم به گروه كمك كنم .البته اگر دير با خبر نشده باشم
HOSSEIN_SAFAEE2010@YAHOO.COM
09173019135
 

tsp.co

عضو جدید
با سلام خدمت همه دوستان
من فارغ التحصيل ارشد ساخت وتوليد هستم وبراي سال آينده مي خوام بخونم طراحي كاربردي شيراز قبول بشم
در حال حاضر در شركت مجتمع گاز پازس جنوبي در واحد ماشين هاي دوار و توربين هاي گازي مشغو ل به كار هستم.
مدتي هم دنبال جمع كردن اطلاعات در مورد شبيه سازي توليد پره توربين گازي به روش فورج سرد هستم.
اميدوارم بتونم با توجه به شناختي كه نسبت به قطعات توربين و تعمييرات خود توربين دارم به گروه كمك كنم .البته اگر دير با خبر نشده باشم
HOSSEIN_SAFAEE2010@YAHOO.COM
09173019135

سلام!
خوش آمدید!
در زمینه فورچ گرم کار کردم ولی فورج سرد اطلاعاتم کاقی نیست!
تو فرج گرم باید از روش همدما یا ایروترم استفاده بشه و تا اونجایی که من می دونم غیر از شرکت آهنگری تراکتورسازی تبریز تو ایران شرکت دیگه توانایی این کار رو نداره!
خوشجال می شم در زمینه فورج سرد و اینکه چه قطعاتی رو به این روش می سازن توضیحاتی رو بدید!
ممنونم!
 

hossein safaee

عضو جدید
با سلام خدمت شما
با استفاده از اين روش پيچيده ترين اشكال هندسي را مي تونيم توليد كنيم من خودم رو چرخ دنده مخروطي ساده كار كردم وبه جواب رسيدم
اين روش هزينه اوليه زيادي را طلب ميكنه ولي با نرخ توليد بالا اين هزينه به چشم نمي ياد.
راستي كار توربين كي شروع مي شه ؟
به نظر من بهتره تكليف گروه هر چه زودتر مشخص بشه
يا علي
به هر حال اگه بتونم كمكي كنم خوشحال مي شم.
 

naeemtop

عضو جدید
سلام

من رشتم جامدات هست.

اگه بخوام پروزه تخصصیمو بر مبنای توربین بزارم رو چه چیزایی میتونم کار کنم
 

esi goli

عضو جدید
خواهشن یه نسخه از پروژه رو اگر می شه برام بفرست خیلی احتیاج دارم هرچی هم پولش باشه تقدیم می کنم.مخصوصا بخش آنالیز پره.
 

hossein safaee

عضو جدید
با سلام خدمت شما مهندس عزيز
تا جايي كه من اطلاع دارم هنوز كسي موفق به انجام اين كار با روش فورج دقيق نشده البته داخل كشور .
منم تازه ميخوام شروع كنم.
 

esi goli

عضو جدید
خواهشن یه نسخه از پروژه رو اگر می شه برام بفرست خیلی احتیاج دارم هرچی هم پولش باشه تقدیم می کنم.مخصوصا بخش آنالیز پره
 

esi goli

عضو جدید
خواهشن یه نسخه از پروژه رو اگر می شه برام بفرست خیلی احتیاج دارم هرچی هم پولش باشه تقدیم می کنم.مخصوصا بخش آنالیز پره



سلام
واقعا دمتون گرم با این تاپیک عالیتون
پروژه پایانی من کار روی نیرو های وارد بر اجزاء توربین های گازی مثل پره ها ، روتور و ... مثلا ارتعاشات وارد بر اونها و ... هست.
تقریبا پروژم تمومه و یک پایان نامه 140 صفحه ای شده . بیشتر ازتون کمک می خوام که یک آنالیز خوب در زمینه مثلا ارتعاشات قطعات توربین در یک نرم افزار برام پیدا کنید ( یعنی مثلا تو نرم افزار ansys بیاد ارتعاشات و یافرکانس کارکرد یک توربین رو بصورت عملی آنالیز کنه یا هرچیز دیگه )
اینو بگم که هرکی که بهم تو این زمینه کمک کنه این پایان نامه 140 صفحه ای که خیلی کامله رو براش به ایمیلش می فرستم در عوض جبران کارش . من 2 هفته دیگه باید پروِژه رو ارائه بدم . لطفا هرکی میتونه کمک کنه . برای اینکه سرفصل های پروژمو ببینین . یک فایل pdf که حاوی چکیده و فهرست عناوین پروژمه رو براتون می ذارم . هرکس که کمکم کنه کل پروژرو هم به ایمیلش می فرستم.
راستی فایل هایی که تو صفحات قبل بود اکثرا از روی سایت هایی که توی اونها آپلود شده بودند حذف شده بود . اگه کسی مطلبی در مورد نیروها و ارتعاشات وارد بر قطعات توربین داره لطفا برام بذاره .
ممنووووووووووووون

http://rapidshare.com/files/333658985/PROJECT.pdf.html

34 کیلوبایت
 

6548520

عضو جدید
با سلام و خسته نباشید .من لیسانس مهندسی مکانیک بهره برداری نیروگاه دارم. شاغل در شرکت ایران خودرو هستم .خوشحال می شم بتونم کمک کنم به تیم شما. mehran_ashrafy@yahoo.com
 

javad84

عضو جدید
خسته نباشید خدمت مدیر

خسته نباشید خدمت مدیر

:gol: منم خیلی دوست دارم تو این گروه باشم و بتونم مفید واقع بشم
فارغ التحصیل ساخت و تولید
smjm.st@gmail.com

tel: 09188487625

با تشکر از همه بچه های مکانیک:gol:
 

P.eng

عضو جدید
سلام، من هم مایل به همکاری هستم. ایده خیلی جالبیه
من صنایعی هستم ولی از نزدیک با نصب تجهیزات مکانیکی و الکتریکی و مراحل راه اندازی و بهره برداری بیش از ده نیروگاه گازی و سیکل ترکیبی کشور را جهت کنترل پروژه، شخصا در شرکت وابسته به شرکت مپنا کنترل کرده ام
 

reynolds_nike

عضو جدید
کاربر ممتاز
با عرض سلام.
میخواستم ببینم در مورد rotor dynamics کسی میتونه منبعی رو معرفی بکنه؟؟؟؟
 

بیژن مولایی

عضو جدید
نیروگاه توربین گازی

نیروگاه توربین گازی

مطالبی جالب و بسیار نادر از چگونگی کارکرد یک واحد توربین گازی

بخوانید و لذت ببرید

لینک دانلود :
http://www.4shared.com/file/nGTqQL5w...ine_intro.html

------------------------------------------------------------------------------------------------------
در ابتدای آفرینش طوطی و کلاغ هر دو سیاه بودند. طوطی به رنگ خود پیش خدا اعتراض کرد و کلاغ راضی به رضای خدا شد. ....... بعد ها آدم ها طوطی را به خاطر رنگش در قفس نگه داشتند و کلاغ آزاد ماند.
 

عیدی امین

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوست عزیزم ما متعلق به نسل قبلیم از پروژه های آبیاری وزهکشی گرفته تا تسطیح اراضی از خط لوله انتقال فرآورده گرفته تا کارشناسی ماشین آلات راه سازی و کارشناسی فنی نمایندگی ایرانخودرو وگذراندن دوره های تخصصی آن و... سال 80 هم باپایان نامه دستگاه پاشش اتوماتیک فارغ التحصیل شدیم حالا اگر مایلی یاعلی .... .
 

power p

عضو جدید
با عرض سلام
اینجانب کارشناس مکانیک خودرو با تخصص در زمینه توربین گاز v94/2
 

saeed10373

عضو جدید
سلام دوست عزيز
من هم ترم آخر سيالاتم
توربين گاز كذروندم و در حد خودم چيزهايي ميدونم
كارآموزي :سيكل تركيبي نيروگاه رجايي
فلوئنت كار كردم
كتيا دارم ياد ميگيرم
مقاله دم دست ندارم كه بتونم آپلود كنم
كارهاي پژوهشي و كار علمي هم خيلي دوست دارم
باز هم انتخاب با شماست
تشكر
 

بیژن مولایی

عضو جدید
سلام دوست عزيز
من هم ترم آخر سيالاتم
توربين گاز كذروندم و در حد خودم چيزهايي ميدونم
كارآموزي :سيكل تركيبي نيروگاه رجايي
فلوئنت كار كردم
كتيا دارم ياد ميگيرم
مقاله دم دست ندارم كه بتونم آپلود كنم
كارهاي پژوهشي و كار علمي هم خيلي دوست دارم
باز هم انتخاب با شماست
تشكر


سلام
با آرزوی موفقیت . من خودم در شرکت خطوط لوله کارآموزی داشتم و خواستار دریافت گزارش کارآموزی شما هستم . با تشکر
 

noirgalaxy

عضو جدید
مطالبی جالب و بسیار نادر از چگونگی کارکرد یک واحد توربین گازی

بخوانید و لذت ببرید

لینک دانلود :
http://www.4shared.com/file/nGTqQL5w...ine_intro.html

------------------------------------------------------------------------------------------------------
در ابتدای آفرینش طوطی و کلاغ هر دو سیاه بودند. طوطی به رنگ خود پیش خدا اعتراض کرد و کلاغ راضی به رضای خدا شد. ....... بعد ها آدم ها طوطی را به خاطر رنگش در قفس نگه داشتند و کلاغ آزاد ماند.

مرسی
عالی بود
 

fluid mechanics

عضو جدید
combustion chamber

combustion chamber

با عرض سلام خدمت دوستان:
من تقریبا عضو جدید هستم.چون بحث توربین گازه ومنم این ترم درسشو دارم خوشحال میشم کمک کنم.ویک در خواست دارم.
برای پروزم مطلب جامعی در مورد محفظه احتراق می خواستم.ممنون میشم کمکم کنین

با تشکر
 
Similar threads

Similar threads

بالا