تشکیل گروه مطالعه و تحقیقات توربینهای گازی

mahan57

مدیر بازنشسته
سلام بعد از وقفه طولانی!!
انگار همیشه باید من استارت رو بعد از یه دوره سوت و کوری بزنم!!
من یه دو سه ماهی رو تو ایران نبودم و به قاره آمریکای شمالی رفته بودم برای کار و تحقیق پیرامون یه سری مسائل و من جمله توربینهای گازی و موتورهای جت که می دونید 60 درصد از کل سازندگان موتورهای جت تو این قاره قرار دارن! حرفهای زیادی دارم برای گفتن ولی افتخار من بودن این تاپیک توسط بچه های خوب ایرانی به خصوص مدیر عزیز تالار که یکی از بهترین دوستام هستش بود. چند تا از فامیلهای ما تو گوشه و کنار دنیا هستن که من هرساله به بهونه دیدن اونها می تونم به اون کشورها برم!!
حالا چطوری رفتم و جی کارا کردم بماند ولی تونستم توسط یکی از فامیلهام یکی از شرکتهای بزرگ تولید کننده توربینهای گازی و موتورهای جت رو از نزدیک ببینم!!!!!!!وای چه احساسی داشتم در لحظه ورود به اونجا!!
من انگلیسیم بد نیست ولی تو صحبت کردن مشکل دارم که با کمک فامیلمون این مشکل حل میشد!
خیلی هم مارو تحویل گرفتن برخلاف مملکت خودمون که هیچ ارزشی برای کسایی که دنبال اینجور چیزها میرن قائل نیستند!! الان میبینم چرا اینقدر پیشرفت کردن!
به هر حال بگذریم! بایکی از مسئولهای اونها صحبت می کردم می گقت که همه ساله چندصد میلیون دلار خود شرکت فقط برای تحقیق تو دانشگاهها صرف می کنن در حالی که تو مملکت ما چند تا جون میان این تاپیک رو خودشون میزنن و اطلاعات خودشون رو در اختیار هم قرار میدن ولی هیچ کی توجهی هم بهشون نداره!!! واقعا کی می خواهیم به خودمون بیایم!!!
وقتی که هدف از ایجاد این تاپیک رو براشون گفتم و برنامه ای که در ابتدا مدیر عزیز برای این تاپیک درنظر گرفته بود رو براشون شرح دادم که متاسفانه به جواب هم نرسید لبخندی زد و می دونید درجواب به من چی گفت:
گفت شما ایرانیها قوی ترین و خارق العلاده ترین قدرت یادگیری در دنیا رو دارید ولی متاسفانه مدیریتتون غلطه!!
از تاپیک خیلی خوششون اومد و قرار شده که دوستم هر هفته یه گزارشی از این تاپیک روبراشون تهیه کنه!
من پیشنهادم اینه این تاپیک این پتانسیل رو داره که بتونه بیشتر از اینها مطرح بشه! بیاید با هم بیشتر زحمت بکشیم تا قدرتمون رو بیشتر به همه دنیا نشون بدیم!! بعد از اون ملاقات با اون شرکت بزرگ و برگشتن به کشور عزیزم می خوام شبانه روزی برای اعتلای کشورم کار کنم!توروخدا کمکم کنید!!!
مدیر عزیز دلم برات خیلی تنگ شده می خوامت!!:w36:
 

tsp.co

عضو جدید
سلام بعد از وقفه طولانی!!
انگار همیشه باید من استارت رو بعد از یه دوره سوت و کوری بزنم!!
من یه دو سه ماهی رو تو ایران نبودم و به قاره آمریکای شمالی رفته بودم برای کار و تحقیق پیرامون یه سری مسائل و من جمله توربینهای گازی و موتورهای جت که می دونید 60 درصد از کل سازندگان موتورهای جت تو این قاره قرار دارن! حرفهای زیادی دارم برای گفتن ولی افتخار من بودن این تاپیک توسط بچه های خوب ایرانی به خصوص مدیر عزیز تالار که یکی از بهترین دوستام هستش بود. چند تا از فامیلهای ما تو گوشه و کنار دنیا هستن که من هرساله به بهونه دیدن اونها می تونم به اون کشورها برم!!
حالا چطوری رفتم و جی کارا کردم بماند ولی تونستم توسط یکی از فامیلهام یکی از شرکتهای بزرگ تولید کننده توربینهای گازی و موتورهای جت رو از نزدیک ببینم!!!!!!!وای چه احساسی داشتم در لحظه ورود به اونجا!!
من انگلیسیم بد نیست ولی تو صحبت کردن مشکل دارم که با کمک فامیلمون این مشکل حل میشد!
خیلی هم مارو تحویل گرفتن برخلاف مملکت خودمون که هیچ ارزشی برای کسایی که دنبال اینجور چیزها میرن قائل نیستند!! الان میبینم چرا اینقدر پیشرفت کردن!
به هر حال بگذریم! بایکی از مسئولهای اونها صحبت می کردم می گقت که همه ساله چندصد میلیون دلار خود شرکت فقط برای تحقیق تو دانشگاهها صرف می کنن در حالی که تو مملکت ما چند تا جون میان این تاپیک رو خودشون میزنن و اطلاعات خودشون رو در اختیار هم قرار میدن ولی هیچ کی توجهی هم بهشون نداره!!! واقعا کی می خواهیم به خودمون بیایم!!!
وقتی که هدف از ایجاد این تاپیک رو براشون گفتم و برنامه ای که در ابتدا مدیر عزیز برای این تاپیک درنظر گرفته بود رو براشون شرح دادم که متاسفانه به جواب هم نرسید لبخندی زد و می دونید درجواب به من چی گفت:
گفت شما ایرانیها قوی ترین و خارق العلاده ترین قدرت یادگیری در دنیا رو دارید ولی متاسفانه مدیریتتون غلطه!!
از تاپیک خیلی خوششون اومد و قرار شده که دوستم هر هفته یه گزارشی از این تاپیک روبراشون تهیه کنه!
من پیشنهادم اینه این تاپیک این پتانسیل رو داره که بتونه بیشتر از اینها مطرح بشه! بیاید با هم بیشتر زحمت بکشیم تا قدرتمون رو بیشتر به همه دنیا نشون بدیم!! بعد از اون ملاقات با اون شرکت بزرگ و برگشتن به کشور عزیزم می خوام شبانه روزی برای اعتلای کشورم کار کنم!توروخدا کمکم کنید!!!
مدیر عزیز دلم برات خیلی تنگ شده می خوامت!!:w36:

سلام!
پس رفتی بالاخره رفتی اونجا!!!!
خوب خوشحالم که حداقل می بینم که زحماتمون توی یه جای دیگه خریدار داره!!!متاسفم که تو کشور خودمون....:(
به هرجال از حال و هوای اونجا بیشتر بگو! از کارگاههای اورهال موتورهای جت و همچنین سازندگان اونا وکلا اینکه سیستم کار چه جوری هستش . دررابطه با شرکتهای PMA هم اگه چیزی گیرت اومده و دستگیرت شده بیشتر توضیح بده!
ممنونم!
 

tsp.co

عضو جدید
با عرض سلام خدمت دوستان:
من تقریبا عضو جدید هستم.چون بحث توربین گازه ومنم این ترم درسشو دارم خوشحال میشم کمک کنم.ویک در خواست دارم.
برای پروزم مطلب جامعی در مورد محفظه احتراق می خواستم.ممنون میشم کمکم کنین

با تشکر

سلام!
مطالب که زیاد هستش و توی صفحات تاپیک بگردید حتما خیلی مطلب پبدا می کنید!
بازم لگه بدونم دنبال چی هستید بیشتر می تونم کمکتون کنم!
مثلا کلیات یا اجتراق سوخت یا معادله های حاکم بر اون یا.....
 

fluid mechanics

عضو جدید
با عرض سلام:
مباحث اگر در مورد طراحی باشه بهتره.مثلا نحوه چرخش هوا درون محفظه-میزان اغتشاش هوا-بهترین ترکیب سوخت وهوا که مربوط به سوخت واحتراق می شه.البته اینا ترکیب چنتا چیز شد.اما شما هرکدومو که میتونین زحمت بکشین.
با تشکر
 

Avon

عضو جدید
سلام بعد از وقفه طولانی!!
انگار همیشه باید من استارت رو بعد از یه دوره سوت و کوری بزنم!!
من یه دو سه ماهی رو تو ایران نبودم و به قاره آمریکای شمالی رفته بودم برای کار و تحقیق پیرامون یه سری مسائل و من جمله توربینهای گازی و موتورهای جت که می دونید 60 درصد از کل سازندگان موتورهای جت تو این قاره قرار دارن! حرفهای زیادی دارم برای گفتن ولی افتخار من بودن این تاپیک توسط بچه های خوب ایرانی به خصوص مدیر عزیز تالار که یکی از بهترین دوستام هستش بود. چند تا از فامیلهای ما تو گوشه و کنار دنیا هستن که من هرساله به بهونه دیدن اونها می تونم به اون کشورها برم!!
حالا چطوری رفتم و جی کارا کردم بماند ولی تونستم توسط یکی از فامیلهام یکی از شرکتهای بزرگ تولید کننده توربینهای گازی و موتورهای جت رو از نزدیک ببینم!!!!!!!وای چه احساسی داشتم در لحظه ورود به اونجا!!
من انگلیسیم بد نیست ولی تو صحبت کردن مشکل دارم که با کمک فامیلمون این مشکل حل میشد!
خیلی هم مارو تحویل گرفتن برخلاف مملکت خودمون که هیچ ارزشی برای کسایی که دنبال اینجور چیزها میرن قائل نیستند!! الان میبینم چرا اینقدر پیشرفت کردن!
به هر حال بگذریم! بایکی از مسئولهای اونها صحبت می کردم می گقت که همه ساله چندصد میلیون دلار خود شرکت فقط برای تحقیق تو دانشگاهها صرف می کنن در حالی که تو مملکت ما چند تا جون میان این تاپیک رو خودشون میزنن و اطلاعات خودشون رو در اختیار هم قرار میدن ولی هیچ کی توجهی هم بهشون نداره!!! واقعا کی می خواهیم به خودمون بیایم!!!
وقتی که هدف از ایجاد این تاپیک رو براشون گفتم و برنامه ای که در ابتدا مدیر عزیز برای این تاپیک درنظر گرفته بود رو براشون شرح دادم که متاسفانه به جواب هم نرسید لبخندی زد و می دونید درجواب به من چی گفت:
گفت شما ایرانیها قوی ترین و خارق العلاده ترین قدرت یادگیری در دنیا رو دارید ولی متاسفانه مدیریتتون غلطه!!
از تاپیک خیلی خوششون اومد و قرار شده که دوستم هر هفته یه گزارشی از این تاپیک روبراشون تهیه کنه!
من پیشنهادم اینه این تاپیک این پتانسیل رو داره که بتونه بیشتر از اینها مطرح بشه! بیاید با هم بیشتر زحمت بکشیم تا قدرتمون رو بیشتر به همه دنیا نشون بدیم!! بعد از اون ملاقات با اون شرکت بزرگ و برگشتن به کشور عزیزم می خوام شبانه روزی برای اعتلای کشورم کار کنم!توروخدا کمکم کنید!!!
مدیر عزیز دلم برات خیلی تنگ شده می خوامت!!:w36:

سلام دوست عزیز
از اینکه بعد از غیبتی که داشتین تونستین با دست پر به تایپک برگردین مایه افتخار و خوشحالیه.
راستشو بخواین حرفایی که زدین ، حرفای خیلی خوبیه و هیچ شکی درش نیست اما
به نظرتون چی میتونه فاصله حرف تا عمل رو پر کنه؟
امیدوارم در جلسات بعدی از اطلاعات مفیدتون بهره کافی رو ببریم.
شاد سالم و سربلند باشین.
 

mahan57

مدیر بازنشسته
سلام!
پس رفتی بالاخره رفتی اونجا!!!!
خوب خوشحالم که حداقل می بینم که زحماتمون توی یه جای دیگه خریدار داره!!!متاسفم که تو کشور خودمون....:(
به هرجال از حال و هوای اونجا بیشتر بگو! از کارگاههای اورهال موتورهای جت و همچنین سازندگان اونا وکلا اینکه سیستم کار چه جوری هستش . دررابطه با شرکتهای PMA هم اگه چیزی گیرت اومده و دستگیرت شده بیشتر توضیح بده!
ممنونم!

سلام وهزار سلام بر دوست عزیزم مدیر تالار مکانیک که منو به این وادی پرخیر و برکت توربینهای گازی هدایتم کردی!!

عرض به محصرت که در حدود 4 یا 5 ماه پیش از یه جایی یه سفارشی برام اومد پیرامون فورجینگ بلیدهای تیتانیونم و فولادی!
اکثر فورج کارهای ما یا همون آهنگرهای ما امکانات خودشون رو برای فورج قطعات خودرو آماده کردن وبا اینکه پرسهای بعضا خوبی هم دارن ولی بقیه امکانات لازمه روندارن از طرفی هم دانش فنی آنچنانی در دسترس نیست و اگه هم باشه اونقدر بخل و حسادت و بدبختی صنعت ما داره که منبع داخلی تو این زمینه وجود نداشت! برای همین امر مصمم شدم خودم مستقیما اقدام کنم ویکی از کارگاههای برتر دنیا رو ببینم یا دیدم تکمیل بشه!
خوشبختانه فک و قامیل زیادی دارم که تو دنیا پخشن و میشه هرچند وقت یکبار مهمونشون شد!
دررمینه فضا که خوب علمی و صنعتی و آزاد یعنی در صورتی که حرفی برای گفتن داشته باشی و منطقی بهش اهمیت میدن!
در زمینه اورهال موتور و کارهای مربوطه دیدم تقزیبا تکمیل شده!
ببین برای انجام اورهال یا خود کارخانه سازنده اقدام می کنه که به اونا OEMs می گن یا شرکتهای مستقل مثل استانداردآیرو و.... اقدام می کنن یا بعضی کارگاهها و شاپهایی هستن که با مشارکت خطوط هوایی ایجاد میش مثل لوفتانزا تکنیک و آمریکن و.....
حالا بحث تامین قطعات و مواد که بزرگترین هزینه رو برای اورهال داره پیچیده تره!
کلا قطعات یا توسطOEMs ساخته میشن یا PMAها. که دومی شرکتهای غیر از کارخانه های سازنده هستن که همون قطعات رو با مهندسی معکوس و با قیمت پایین تر میسازن و لیسانسش رو می گیرن و در اختیار خطوط هوایی میذارن!
البته این وسط واسطه ها و دلالها وشرکتهایی که بطور رسمی کار می کنن هم هستن!
تجارت خیلی بالایی داره این کار و فکر کنم اونجور که فهیمدم در حدود 20 بیلیون دلار پارسال در سراسر جهان و فقط در اورهال موتورهای کشوری ( غیر نظامی) در سراسر جهان تجارت صورت گرفته!!
 

mahan57

مدیر بازنشسته
با عرض سلام:
مباحث اگر در مورد طراحی باشه بهتره.مثلا نحوه چرخش هوا درون محفظه-میزان اغتشاش هوا-بهترین ترکیب سوخت وهوا که مربوط به سوخت واحتراق می شه.البته اینا ترکیب چنتا چیز شد.اما شما هرکدومو که میتونین زحمت بکشین.
با تشکر

البته با کسب اجازه از مدیریت تالار!
این چیزهایی که شما می خواهید من قکر نکنم دانش موجود درکشور ما تا الان به اون دست پیدا کرده باشه واگه هم باشه بطور سری دست مراکز نظامی هستش!
بنظر من شما اول باید رو مطالب پایه تسلط پیدا کنید و بعد خودتون یواش یواش قدرت تحلیل رو بدست می یارید و می تونید در قالب پروژه های مختلف روشون کار کنید و جتی منبع درآمد خوبی هم براتون میشه!! البته باید یه تیم درست کنید چون مطالب خیلی گسترده و تخصصی هستن!
موفق باشید!
 

mahan57

مدیر بازنشسته
سلام دوست عزیز
از اینکه بعد از غیبتی که داشتین تونستین با دست پر به تایپک برگردین مایه افتخار و خوشحالیه.
راستشو بخواین حرفایی که زدین ، حرفای خیلی خوبیه و هیچ شکی درش نیست اما
به نظرتون چی میتونه فاصله حرف تا عمل رو پر کنه؟
امیدوارم در جلسات بعدی از اطلاعات مفیدتون بهره کافی رو ببریم.
شاد سالم و سربلند باشین.

سلام دوست گل من!
ببینید پشتکار رمز موفقیت هستش و در وهله دوم اعتماد کامل اعضای گروه به هم می تونه این گروه رو موفق کنه! من باسایر کشورها کاری ندارم چون الان همه ما تو ایران داریم زندگی می کنیم و اگه بخواهیم کاری بکنیم باید خودمون رو با شرایط ایران هماهنگ کنیم!
ببین یه جای خوب و دنج برای کار همین تاپیکه! مطمئنا اگه ما بتونیم دست به پروژه هایی بزنیم که توش مسائل مالی هم مطرح باشه همه ما به کار دلگرم تر میشیم و اینو بی تعارف می گم!
با یه خورده دقت تو این مملکت و به برکت تحریمها کارهای زیادی وجود داره که کننده نداره و مراکز مختلف هم دنبال یه کننده اهل فن مطمئن برای اون هستن!
این تاپیک می تونه این نیروها واین تیم رو تشکیل بده چون من شک ندارم!

من تو این زمینه هرچی دارم اول از خدا و بعد از مدیر تالار و شما دوستان عزیز دارم! اگه هر اطلاعاتی داشته باشم خوشحال میشم با هاتون در میان بگذارم!
 

pmehdiq

عضو جدید
کاربر ممتاز
میخواستم ببینم در زمینه بالانسینگ (کمپرسور - توربین ) چه روشهایی در دنیای مدرن کاربرد داره ؟

می تونین کمکم کنین ؟
 

tsp.co

عضو جدید
میخواستم ببینم در زمینه بالانسینگ (کمپرسور - توربین ) چه روشهایی در دنیای مدرن کاربرد داره ؟

می تونین کمکم کنین ؟

سلام!
برای بالانسینگ دردنیا از دستگاههای مخصوص اینکار که مجموعه کمپرسور و توربین و یا هر ماشین دوار دیگه ای رو با سرعتهای مختلف به چرخش در میاره استفاده می کنن. روش یکی هستش و بیس هم همون بالانسینگ دینامیکی و استاتیکی هستش که هممون تو دینامیک ماشین کم و بیش خوندیم!
فقط کیفیت دستگاهها هستش که از قدیم تا الان تغییر می کنه !!
 

pmehdiq

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام!
برای بالانسینگ دردنیا از دستگاههای مخصوص اینکار که مجموعه کمپرسور و توربین و یا هر ماشین دوار دیگه ای رو با سرعتهای مختلف به چرخش در میاره استفاده می کنن. روش یکی هستش و بیس هم همون بالانسینگ دینامیکی و استاتیکی هستش که هممون تو دینامیک ماشین کم و بیش خوندیم!
فقط کیفیت دستگاهها هستش که از قدیم تا الان تغییر می کنه !!

ممنون ....

این دستگاهها توربین و کمپرسور را در حالت دورانی چک میکنند و اگر آنبالانسی داشته باشد در مانیتور نشان می دهند ..... من می خوام ببینم دقیقا چطور باید محاسبه کنم تا با کمترین سعی و خطا با قرار دادن وزنه بر روی توربین و کمپرسور سیستم بالانس شود
 

shahinjet

عضو جدید
سلام بر همه مهندسین
با عرض ارادت و تشکر از مدیریت گروه و همکارشون پیرامون اینکه فرمودید ما در ایران زیر ساخت ها برای کار روی این مبحث رو نداریم و تازه کسی اهمیت نمیده و باید با شرایط فعلی کشور خودمونو وقف بدیم . چرا سعی نمیکنید از مراکز دولتی یا تحقیقاتی یا حتی نظامی که بودجه خوبی روی این بحث میگذارن کمک بگیرید ؟
 

mahan57

مدیر بازنشسته
سلام بر همه مهندسین
با عرض ارادت و تشکر از مدیریت گروه و همکارشون پیرامون اینکه فرمودید ما در ایران زیر ساخت ها برای کار روی این مبحث رو نداریم و تازه کسی اهمیت نمیده و باید با شرایط فعلی کشور خودمونو وقف بدیم . چرا سعی نمیکنید از مراکز دولتی یا تحقیقاتی یا حتی نظامی که بودجه خوبی روی این بحث میگذارن کمک بگیرید ؟

سلام!
نمی دونم تجربه کار عملی دارید یا نه و یا تا الان با این ادارات و موسسات و سازمانها درگیر شدید یانه؟
تو مملکت ما همیشه همون بحث قدیمی بوده یعنی ضعف مدیریتی شدید و عدم برنامه ریزی منظم و دراز مدت!
این مراکز دولتی که شما به اونها اشاره کردید بودجه خیلی زیادی دارن ولی به این راحتی ها دراختیار غیر خودشون قرار نمی دن!!
من که خیلی از راهها رو رفتم ولی جواب نگرفتم! باید خدا بخواد تا بتونید با اونا کار کنید !!! تنها راهش همینه!!
تا این سیستم مدیریتی و این مدیرهای نالایق هستن واقعا شاید کار با اونا غیر ممکن باشه!
 

m.moein

عضو جدید
سلام من خیلی دوست دارم در طرح شما شرکت کنم فقط تنها مشکلی که هست اینکه من ترم 2 مکانیک جامدات هستم .حالا راهی هست!
 

ehsan_polymech

عضو جدید
سلام

من این به تازگی با این سایت آشنا شدم و این تاپیک شما را الآن دیدم. با اینکه ظاهراً دیر است ولی بسیار مایلم در تحقیقات شما شرکت کنم. من دانشجوی سال سوم مکانیک دانشگاه امیرکبیر هستم و در حوزه نیروگاه و واحدهای گازی هم در حال پاس کردن واحد (توربین گاز) بوده و هم کارآموزی ام را در نیروگاه گذارنده ام. مقاله هایی هم در مورد نیروگاه نگارش کرده ام.

در صورت تمایل آماده همکاری هستم.
 

tsp.co

عضو جدید
سلام

من این به تازگی با این سایت آشنا شدم و این تاپیک شما را الآن دیدم. با اینکه ظاهراً دیر است ولی بسیار مایلم در تحقیقات شما شرکت کنم. من دانشجوی سال سوم مکانیک دانشگاه امیرکبیر هستم و در حوزه نیروگاه و واحدهای گازی هم در حال پاس کردن واحد (توربین گاز) بوده و هم کارآموزی ام را در نیروگاه گذارنده ام. مقاله هایی هم در مورد نیروگاه نگارش کرده ام.

در صورت تمایل آماده همکاری هستم.

سلام!
والله ماهم تاالان کارزیادی نکردیم و فقط بحث و صحبت کردیم . چون هنوز نتونستیم یه گروه ثابت و اهل کار تشکیل بدیم!!!
شایدشما باما همراه بشید؟!
 

shahinjet

عضو جدید
سلام!
نمی دونم تجربه کار عملی دارید یا نه و یا تا الان با این ادارات و موسسات و سازمانها درگیر شدید یانه؟
تو مملکت ما همیشه همون بحث قدیمی بوده یعنی ضعف مدیریتی شدید و عدم برنامه ریزی منظم و دراز مدت!
این مراکز دولتی که شما به اونها اشاره کردید بودجه خیلی زیادی دارن ولی به این راحتی ها دراختیار غیر خودشون قرار نمی دن!!
من که خیلی از راهها رو رفتم ولی جواب نگرفتم! باید خدا بخواد تا بتونید با اونا کار کنید !!! تنها راهش همینه!!
تا این سیستم مدیریتی و این مدیرهای نالایق هستن واقعا شاید کار با اونا غیر ممکن باشه!
با عرض سلام
من از این بابت این حرفو زدم که چند وقت پیش شنیدم که سپاه برای طرح ها و اختراعاتی که قابلیت اجرایی داشته باشد هزینه میکنه و تازه اگه این طرح ها به هوا و فضا ربط داشته باشه شانسش بالاتره فقط میمونه بحث متقاعد کردن اونا که به نظرم این آخریه سخت باشه !
 

mahan57

مدیر بازنشسته
با عرض سلام
من از این بابت این حرفو زدم که چند وقت پیش شنیدم که سپاه برای طرح ها و اختراعاتی که قابلیت اجرایی داشته باشد هزینه میکنه و تازه اگه این طرح ها به هوا و فضا ربط داشته باشه شانسش بالاتره فقط میمونه بحث متقاعد کردن اونا که به نظرم این آخریه سخت باشه !

سلام!
کار باهاشون خیلی سخته!
مگر اینکه بیاین ببینید که به چه چیزی نیاز دارن ودردبه در دنبال کنندش می گردن !
اون وقت تازه میشه امیدوار بود!
چون این امکان هستش که یهو وسط کار یه مدیری یا یه مسئولی عوض بشه و یا تغییراتی پیش بیاد دو دوباره شما رو معطل کنن!!

برنامه رسمی و راهبردی برای اینجورکارها متاسفانه تو مملکت ما وجود نداره و تا حالا که اهمیتی ندادن! هرچی هست بیشتر حرف هستش و شعار!
ولی اگه خدا بخواد میشه دست به هرکاری زد! پس نباید امید رو از اون قطع کرد و با تمام قدرت به کار ادامه داد به امید اون روزی که مدیریت ما اصلاح بشه!!
متشکرم!
 

pmehdiq

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها کسی کتاب استاندار ANSI SDT در مورد توربین های گازی رو داره ..... یه کمکی بکنید در راه خدا
 

amir_4883

عضو جدید
لوله های حرارتی

لوله های حرارتی

سلام
کسی اطلاعی راجب لوله های حرارتی (heat pipe(در موتورهای موشک یا توربین های گازی داره؟
من پروژه پایانی ارشدمو در این زمینه برداشتم
لطفا منابع طراحی و آنالیز این لوله هارو بم بدید
 

f_ch_mechanik

عضو جدید
با سلام وخسته نباشید خدمت همه دوستان!

فکر کنم دیگه وقت اون باشه که کار رو شروع کنیم! مصمم هستیم که به یاری خدا رنگ و بوی جدی تری به این سایت داده و ازاین امکاناتی که برای ما فراهم شده بیشتر استفاده کنیم.
هدف از این کار انجام یک سری مطالعات تخصصی و جدی بر روی زمینه های مختلف صنعتی که کشور ما در حال حاضر نیاز شدید به دانش فنی اونها داره هستش! مطمئنا کسانی که تو این گرو هها قرار بگیرن بعد از طی یک مدتی خودشون رو تو یک محیط جدی علمی و کاری مطابق با علاقشون حس خواهند کرد . من همینجا به همه اون دوستان متخصص قول آینده کاری خوبی رو می دم.شاید خود من از معدود کسانی باشم که واقعا در گرایش مورد علاقه ام تو ایران مشغول بکار هستم و واقعا از کارم لذت می برم! هدف اینه که شما هم به یاری خدا به این حس لذت بخش دست پیدا کنید!
من استارت این کار رو بایکی از شاخه مهم و مادر صنعتی یعنی توربینهای گازی که خودم هم تو این زمینه مشغول بکار هستم می زنم! و با شناخت نسبی که از صنعت کشور تو این مدت بدست آوردم بزودی در زمینه های دیگری هم این کار رو با هم شروع می کنیم( مثل هیدرولیک ) .

روش کار به این ترتیب هستش یه سری زمینه های صنعتی رو مطرح می کنم و کسانی که واقعا علاقه دارن می تونن ثبت نام کنن و ضمن معرفی خودشون و گرایش تحصیلی یه مختصر مطلب در مورد موضوع مورد نظر تو تاپیک قرار بدن و بعد از بررسی با توجه نیروی مورد نیاز گزینش میشن و تیم بسته میشه و کار رو شروع می کنیم.

برای توربین های گازی تخصصهای زیر رو لازم داریم:

1- حرارت و سیالات 5 نفر که کارشون بیشتر مربوط به مسائل CFD میشه
2- طراحی جامدات 5 نفر که وظیفه طراحی و تحلیل سیستمهای مکانیکی و ارتعاشات و سیستمهای کنترلی هستش. با توجه به وسعت این گرایش شاید تعداد نفرات رو هم بیشتر کردیم.
3- ساخت تولید 5 نفر که باید روشهای ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز ساخت قطعات و.... رو یاد بگیرن! این قسمت واقعا دنیاییه!
4- متالورژی 5 نفر که کارشون انتخاب صحیح آلیاژها برای ساخت پره ها و روشهای مناسب ریخته گری و... هستش
5- هوافضا 2 نفر که باید نسبت به آنالیز و طراحی سیکلها و ارتباط اون با شرایط مختلف اقدام کنن! مثلا در مورد موتورهای جت باید ارتباط اون با سایر پارمترهای مهم پرواز و ماموریت هواپیما رو در نظر گرفت.

بعد از بستن گروه و طی مدت زمان مشخصی که گروه همدیگر رو بیشتر میشناسن میتینگها و جلسات حضوری شروع میشه ( کلیه هزینه ها از قبیل ایاب و ذهاب و.... ) پرداخت خواهد شد و افراد از هر جای ایران که باشن به راحتی دور هم جمع می شن! تمام بحثها و مطالب تو این همین تاپیک برای اطلاع همه دوستان و مراجعه کنندگان قرار داده می شه تا اونها هم در صورت تمایل از این مطالب استفاده کنن!

کسانی که دوست دارن تو این تیم قرار بگیرن همونطور که گفتم بعد از معرفی خودشون و تخصصشون در رابطه با توربینهای گازی با ذکر منبع یه مقاله قرار بدن تا معیاری برای گزینش اونها باشه!
کسانی هم که علاقه دارن تو سایر زمینه های صنعتی این کار رو هم انجام بدیم اطلاع بدن تا اقدام کنیم!
این مطلب رو جدی بگیرید که برای اینکه از زندگیتون لذت ببرید سعی کنید تو زمینه ای که واقعا بهش علاقه دارید کار کنید!

موفق باشید!
من هم هستم دوستان.
 

ehsan.davoodi

عضو جدید
اجزای توربین

اجزای توربین

بچه ها بهتره جزئی تر و ریز تر به اجزای توربین نگاه کنیم .مثلا در رابطه با استاب شفت (stubshaft)توربین گاز از وظیفه تا جنس و ...کدومتون اطلاعات داره؟
 

mohsen_blid

عضو جدید
عدم مسیر سازی روشن

عدم مسیر سازی روشن

با سلام خدمت دوستان
با اینکه من رشتم کامپیوتر هست اما علاقه زیادی به توربین گازی و صنایع هوایی دارم
از اول تا به الان تاپیک رو خوندم و متاسفانه بعد از حدود 71 صفحه و بالغ بر 100 ها پست دوستان به چند نکته هنوز نرسیدن
ویژگی همکاری در اولین مرتبه دادن اطلاعات ارتباطات مفید هست مثل شماره تلفن ایمیل و در صورت ممکن دادان اطلاعات مثل ای دی مسنجر یا کد پستی
دو م دادن اطلاعات مفید در زمینه داشته های اطلاعاتی
مدرک صرفا نشانگر داده و علم نیست.
تا به الان بخاطر عدم همکاری خیلی از بچه ها که بعضی هاشون فقط 2 پست بیشتر ندارن تا به الان مسیر روشنی در این تاپیک شکل نگرفته
بیشترش هم ناشی از چند مسئله مهم میشه که برای مثال پروژه گرای برای کسب نمره ، عدم داشتن روحیه نشر اطلاعات و عدم اشنایی با شرایط همکاری در یک همکاری مجازی هست وخیلی از مسائل دیگه
یکی دیگه که خیلی واضح در این تاپیک بود تنبلی خیلی از دوستان که مشهود بود و کاملا معلوم بود که بدون هیچ جستجو تلاش و کنکاشی از طرف خودشون درخواست مقالات و اطلاعات از دیگران می کردند و این مشکل بخش عمده ای از دانشجویان ماست

اما جای بسی خرسندی است ،پشتکار و روحیه اشتراک گذاری اطلاعات شخص مدیر این بخش هست
تا تغییری در نگرش و رفتار دوستان ایجاد نشه انتظار ایجاد یک کار محکم در جهان مجازی و همچنین ادامه ان را در جامعه واقعی نخواهیم داشت
بنابراین دوستان هر کدوم می تونن با کمی وقت گذاشت در روز که می تونه نوعی سرگرمی هم براشون تلقی بشه ( بستگی به روحیه شخص داره ) اطلاعات مفیدی کسب کنن
و همچنین دسته بندی و فهرست بندی اطلاعات هست
منم سعی می کنم به این مقوله وارد بشم اما چون رشته مرتبط با من نیست یه خورده اولاش میلنگم اما کارم درسته (به این میگن روحیه) منم سعی می کنم با حتی دسته بندی داده ها شروع کنم به جمع اوری و نشر این اطلاعات
امیدوارم دوستان این مسائل رو جدی بگیرن
ممنون از دوستان یکه به روند مفید این تاپیک کمک کردن
 

mikhak60

عضو جدید
سلام

من تازه عضو این سایت شدم

انگار خیلی دیر رسیدم ،حیف

ولی امیدوارم تو پروژه های بعدی بتونم در خدمتتون باشم
 

mohsen_blid

عضو جدید
اینو باید بدونید اگه هر وقت بخواید دیر نیست راه جبران وقت های گذشته وجود داره اما رسیدن به مسیر کمی دشوار تر هست و نیاز به پشتکار داره
دارم سرم رو خلوت می کنم متاسفانه اینترنتم حجمی هست به زودی نامحدودش می کنم اون موقع فایل تصویری های که دارم رو ادیت می کنم و در اختیار دوستان میزارم
سعی کنید از همین الان با کیفیت کار رو شروع کنید و از همینجا ویژگی های که باید در یک کار تیمی داشته باشید رو از همین جا فرا بگیرید این دنیای مجازی راهی خارق العاده برای پیشرفت شماست فقط باید به این فرصت اهمیت بدید
از همین حالا می تونید شروع کنید به گرفتن مقاله و ترجمه اونها از همینجاست که می تونید انگلیسیتون رو قوی کنید چون اگه می خواید جایگاه خاص برای خودتون ایجاد کنید باید از این راه شروع کنید
برای این هم می تونم به نرم افزار بابلیون و از اون بهتر به افزونه مترجم مریم اشاره کنم برای فایرفاکس که خیلی خوبه و کمک حال خوبی برای پیشرفتتون هست
از هیمن الان هم می تونید شروع کنید اگر یک تیم بشیم و انرژی درستی رو رو این موضوعات با دسته بندی درست انجام بدیم سریعتر از پس سوالات مشکلات و دسته ها می گذریم و زودتر به مباحث تکنیکی میرسیم و طرح رو با سرعت بالا تری پیش می بریم
موفق و موید باشید
 

mikhak60

عضو جدید
یعنی منم میتونم تو این پروژه کمکتون کنم؟:D

چیکار باید بکنم؟ می تونین راهنمایی کنین؟
 

mohsen_blid

عضو جدید
دوست من نیاز نیست حتما در یک زمینه متخصص باشید تا بتونید در اون شروع به فعالیت کنید مهمترین عوامل ایده پردازی(تخیل قوی)، علاقه و پشتکاری هست
علم بدون این دو عنصر هیچ هست و علم به جای نمیرسه اما با این دو عنصر می تونی به خیلی از علم ها دست رسی داشته باشی
شما می تونی با خوندن مقالات مختلف و ترجمه مقالات و علم اندوزی می تونی تو اینجور پروژه ها همکاری کنی
البته گفتم اینترنت نامحدودم دستم بیاد فایل های تصویری رو میزارم که به فارسی هم هست که کمک شایانی به مفهوم کار می کنه
 
آخرین ویرایش:

tsp.co

عضو جدید
سلام و ممنون از دوست عزیز mohsen_blid
واقعا هرچی تو پستهاتون گفتید حرف دل من هم هستش!
متاسفانه همونطور که بارها گفتم دوستانی که به این باشگاه میان بیشتر دنبال رفع و رجوع پروژه ها و دغدغه های درسی و ترمی و... هستن تا یه کار تحقیقاتی !
امیدوارم که دوستانی مثل شما زیادتر بشن تا دوباره این تاپیک مهم جونی تازه بگیره!
من بازم آمادگی لازم رو برای کار بیشتر تو این تاپیک اعلام می کنم و مجددا تاکید می کنم که درصورتی که به موضوع توربینهای گازی و موتورهای جت علاقه داشته باشید آینده خوبی رو با کار و تلاش در این زمینه می تونید برای خودتون تضمین کنید! من هم هرچی تو چنته داشته باشم در اختیار شما می ذارم چون ذکات علم انتشار اون هستش! البته در حد سواد و اطلاعاتی که دارم!

ممنونم!
 

arioengineer

عضو جدید
سلام منم پایه کار هستم .
البته من تا الان روی ارتعاشات شفت و پایداری و ... توربین ها و کمپرسور ها کار کردم اگه گروه رو نبستید منم هستم .(البته یک اطلاعات عمومی و کامل از کمپرسور ها و توربین ها و ساختمان آنها دارم)
 
Similar threads

Similar threads

بالا