◄ عجایب دنیای پزشکی ►

arman127_18

عضو جدید
نوزادی که خونش صورتی‌رنگ است!+عکس
پزشکان بیمارستانی در چین اعلام کردند که نوزادی در این بیمارستان متولد شده است که خون آن به رنگ صورتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خون این نوزاد دختر که در بیمارستان کودکان "هوبی" تحت مراقبت است به جای رنگ قرمز به رنگ صورتی است.
پزشکان پس از انجام اولین آزمایشات در هفتمین روز زندگی این نوزاد اعلام کردند که باوجود برخورداری از خون صورتی کاملا سالم است اما پس از گذشت 20 روز از تولد، علائم بیماری جسمی در این نوزاد بروز یافت. این علائم شامل افزایش چربی خون و هموگلوبین بود.

پس از انتقال به بیمارستان "هوبی" در این نوزاد دختر بیماریهای "هایپرلیپیدمیا" با علائم بیماری "هپاتوسپلنومگالی"، عفونت ریوی و کم خونی تشخیص داده شد
براساس گزارش چاینا دیلی، این نوزاد چینی درحال حاضر 40 روز از زندگی خود را پشت سر گذاشته است




 

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دختری برای زنده ماندن هر پانزده دقیقه غذا می خورد

دختری برای زنده ماندن هر پانزده دقیقه غذا می خورد

لیزی ولاسکوز ( Lizzie Velasquez ) بیست و یک ساله فقط حدود بیست و چهار کیلوگرم وزن دارد و تقریبا هیچ ذخیره چربی در بدنش ندارد.اما او مبتلا به بی اشتهایی نیست.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از دیلی تلگراف،این دختر که اهل آستین تگزاس است،باید هر پانزده دقیقه یک بار غذا بخورد تا سالم بماند. لیزی به عارضه نادری مبتلاست که با وجود خوردن شصت بار در روز مانع وزن گرفتنش می شود.

او روزانه پنج هزار تا هشت هزار کالری مصرف می کند اما وزنی اضافه نمی کند. وی می گوید که مرتب خود را وزن می کند و اگر کمی هم اضافه کرده باشد، هیجان زده می شود.

هر پانزده تا بیست دقیقه یک بار غذاها و شیرینیجات مختلف می خورد تا سطح انرژی خود را در سطح نرمال حفظ کند.

او چهار هفته زودتر از موعد متولد شده است و پزشکان می گویند، مایع آمنیوتیک اطراف او زمان جنینی اندک بوده است. پزشکان هنوز موفق نشده اند بیماری این دختر را تشخیص دهند و مورد او همه پزشکان دنیا را به خود جلب کرده است.

استادان ژنتیک دانشگاه تگزاس در حال مطالعه روی این فرد هستند.این پژوهشگران می گویند، شاید لیزی به سندروم ان پی اس ( NPS ) مبتلا باشد که پیری زورس را موجب می شود.

در این بیماری ژنتیکی بافت های چربی از صورت و بدن حذف می شود و سیر نزولی بدن آغاز می شود.


 

taraneh_de

عضو جدید
یک نوزاد دختر که دارای دو سر می باشد در زاهدان متولد شد

یک نوزاد دختر که دارای دو سر می باشد در زاهدان متولد شد

در اتفاقی نادر در نخستین زایمان مادر ۲۱ ساله میرجاوه‌ای نوزادی با دو سر در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان متولد شد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این نوزاد دختر که با عمل سزارین در این بیمارستان به دنیا آمده است، دارای تنه و اندام مشترک به همراه دو سر و گردن مجزا است.
این ولادت بسیار نادر است و تاکنون در این استان سابقه نداشته است.
پزشک معالج این نوزاد هم درباره علائم حیاتی وی گفت: نوزاد در هنگام تولد دارای حداقل علائم حیاتی بود که با کمک دستگاه بلا‌فاصله علائم حیاتی وی احیا شد و در حال حاضر تنفس وی به دستگاه وابسته است.
مهم‌ترین علت این نوع ولادت‌ها را ازدواج فامیلی عنوان کرد.

این نوزاد به اصطلاح دو قلو از سر به هم چسبیده، دارای دو قفسه سینه، یک ریه و یک قلب است که نیم تنه پایین یک انسان کامل را دارد.
این نوزاد با با تلاش همکاران بخش ویژه نوزادان و استفاده از دستگاه هنوز زنده است.
 

taraneh_de

عضو جدید
“بروک گرینبرگ” دختر نوجوان ۱۷ ساله ای با ظرفیت جسمی – روانی کودک نو پا

“بروک گرینبرگ” دختر نوجوان ۱۷ ساله ای با ظرفیت جسمی – روانی کودک نو پا

پژوهشگران علوم پزشکی قصد دارند با بررسی دقیق ژنتیکی نوجوانی که ۱۷ سال از زمان تولدش می گذرد اما بدن و مغزش به اندازه یک کودک یک ساله باقی مانده است رازهای مرتبط با سالخوردگی و درمانهایی برای بیماریهای ناشی از این رویداد طبیعی را کشف کنند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، “بروک گرینبرگ” ( Brooke Greenberg ) دختری ۱۷ ساله که در بدنی ۷۶ سانتیمتری و ذهنی به بلوغ ذهن کودکی یک ساله گرفتار شده است و اختلالی به نام سندروم ایکس دارد به گونه ای اتفاقی در جریان کشف جدید علمی قرار گرفته است.

مطالعه بر روی DNA این دختر ۱۷ ساله نشان داده است اختلالی که او از آن رنج می برد با معیوب بودن ژنی که مسئول رشد و سالخوردگی در دیگر انسانها به شمار می رود در ارتباط است.

دانشمندان امیدوارند با بررسی بیشتر DNA این بیمار دیدگاهی جدید را در رابطه با فرایند سالخوردگی به دست آورده و به ارائه درمانهای جدیدی برای مداوای بیماری های ناشی از این رویداد طبیعی بپردازند.

طی کنفرانس انجمن سلطنتی انگلستان که در هفته جاری در لندن آغاز خواهد شد بسیاری از محققان فرایند کهولت سن با حضور در این کنفرانس درباره نتایج به دست آمده از پرونده بروک به بحث و گفتگو خواهند پرداخت تا به این شکل بتوانند برخی از اسرار سالخوردگی و رشد را آشکار سازند.

به گفته محققان یک جهش ژنتیکی رشد و بزرگ شدن این بیمار را تحت کنترل دارد و در صورتی که بتوان ژنوم او را با یک ژنوم عادی مقایسه کرد شاید بتوان به ژنهای جهش یافته و معیوب دست پیدا کرده و به چگونگی عملکرد و کنترل احتمالی آنها پی برد.
محققان معتقدند در نهایت این مورد شانسی خواهد بود تا بتوان به کمک آن پاسخ برخی از پرسشها را درباره میرا بودن انسان مورد بررسی قرار داد.

نتایج نهایی این تحقیقات شاید منجر به کشف شیوه های درمانی شود که می توانند عمر طولای تری را برای انسانها به ارمغان آورند.
 

ceaselife

عضو جدید
يك دختر ۱۸ ساله انگليسي با سه قلب زندگي مي‌كند

يك دختر ۱۸ ساله انگليسي با سه قلب زندگي مي‌كند

دختر ۱۸ ساله انگليسي در سینه سه قلب دارد
يك دختر ۱۸ ساله انگليسي با سه قلب زندگي مي‌كند كه يكي از آنها قلب خودش و دوتاي ديگر پيوندي هستند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، لين نيكولسان يك معجزه پزشكي است و زنده بودنش شانس بزرگي است.اين دختر سه ماه قبل دومين قلب پيوندي خود را دريافت كرد. لين تا سن ۱۲ سالگي يك كودك كاملا سالم و طبيعي بود اما در اثر آلوده شدن سراسر بدنش به يك ويروس ناشناس در سال ۲۰۰۲ بافت ماهيچه قلب وي آسيب ديد. پس از آن به بيماري حاد ماهيچه قلب مبتلا شد.
قلب اين دختر به قدري با اين ويروس آسيب ديده بود كه پزشكان مي‌گفتند، وضعيت قلب او مثل فردي است كه سه بار دچار حمله قلبي شده باشد.
اولين قلب پيوندي اين دختر از زن جواني گرفته شد كه در اثر آسيب مغزي درگذشت و اين پيوند به نظر تمام متخصصان موفقيت‌آميز بود. اما ۱۴ ماه بعد بدن لين قلب پيوندي را پس زد و اين واكنش بدن به قدري شديد بود كه حتي قويترين داروها هم تاثيري نداشت.
پس از آن در يك فرصت استثنايي تصميم گرفته شد قلب ديگري به بدن لين پيوند زده شود. اين در حالي است كه پيدا كردن عضو پيوندي بسيار با كمبود مواجه است.
پزشكان در سال جاري كه لين در هجدهمين سال تولدش دوباره دچار مشكل قلبي شد به والدين او هشدار دادند كه چاره‌اي جز پيوند ديگر نيست. در غير اين صورت دختر آنها تنها ۳۰ روز ديگر زنده خواهد ماند.
لين بسيار خوش شانس بود كه پس از سه روز مبارزه براي زنده ماندن بالاخره قلب مورد نظر از مرد ۳۵ ساله‌اي كه در اثر تصادف در لندن جان سپرده‌ بود، پيدا شد.
با انجام جراحي، حال اين دختر نوجوان كه هم ‌اكنون در بدن خود سه قلب دارد رو به بهبودي است.
 

taraneh_de

عضو جدید
زندگي پس از قطع سر

زندگي پس از قطع سر



«جوردن تايلور» در يك سانحه راننگی جمجمه‌اش از ستون فقراتش جدا شد كه در دنياي پزشكي به آن «قطع ارتوپديك سر» مي‌گويند. در اين مواقع مجروح يك درصد احتمال زنده ماندن دارد اما امید خانواده ی تایلور و دعا هایی که مردم پس از شنیدن داستان جوردن برای او می کردند او را زنده نگاه داشت.

او بلافاصله پس از حادثه تحت یک عمل جراحي قرار گرفت که طی آن جراح با يك صفحه فلزي، چند پيچ و مهره و چند ميله پلاتيني جمجمه را به ستون مهره‌ها وصل كرد. سه ماه بعد جوردن از بيمارستان مرخص شد و حالا دوباره به مدرسه مي‌رود.

منبع:
Dirya.net
 

taraneh_de

عضو جدید
پیرزنی یک بچه سنگی به دنیا آورد

پیرزنی یک بچه سنگی به دنیا آورد



یک پیرزن ۹۲ ساله چینی که قریب به ۶۰ سال پیش باردار بوده است مجبور به سقط جنین می شود. وی که آن زمان توانایی پرداخت هزینه درمان را نداشته از خارج کردن جنین مرده منصرف می‌شود، لذا جسد، سالها در رحم این زن باقی می‌ماند و پس از مدتی کیسه آمنیونی با جذب آهک، لایه‌ای محافظ به دور جسد ایجاد کرده که مانع عفونی شدن جنین در بدن مادر شده است، طوری‌که مشکلی برای زندگی طبیعی این زن به وجود نیاورده و وی سالها آن را با خود حمل کرده است. به تازگی پزشکان که معتقدند این پدیده بسیار نادر است با عمل جراحی جنین سنگی را از شکم این زن خارج کردند.

منبع: سایت روزهای زندگی
 
آخرین ویرایش:

saba888

عضو جدید
کاربر ممتاز
مادری که شب زایمان فهمید باردار است !

مادری که شب زایمان فهمید باردار است !

«باور» دختر چند ماههاي است كه خصوصيات عجيبي دارد، عجيبترين خصوصيت او اين بود كه تا پيش از به دنيا آمدنش، مادرش از باردار بودن خود خبر نداشت! اتفاقي عجيب در علم پزشكي - كودكي كه به طرز عجيبي به دنيا آمد، پس از تولدش هم خصوصيات عجيبي دارد و به اذعان پزشكان، از هوش بالايي برخوردار است. اما اينكه چرا مادر اين كودك، متوجه نشد كه 37 هفته فرزندش را باردار است، در نوع خود جالب مي‌‌باشد.

ديگر خصوصيات عجيب اين كودك را از زبان مادرش بشنويد.




از 4، 5 روزگي مرا ميشناخت

ميگويد: «همان طور كه ميدانيد وقتي بچهها تازه به دنيا ميآيند نميتوانند گردن خودشان را ثابت نگه دارند، ولي «باور» برعكس بچههاي همسنش كاملا گردنش را به اختيار خود نگه ميداشت و از همان ابتداي تولد با كنجكاوي به اطرافش نگاهش ميكرد. 4، 5 روزش بود كه متوجه شدم مرا به خوبي ميشناسد و در 10 روزگي افراد را از اشياء تشخيص ميدهد. «باور» از همان ابتداي تولدش به راحتي مينشست و اين ويژگيها همه نشاندهنده اين بود كه «باور» از هم سن و سالان خود متمايز است.»




جلوتر از ديگر نوزادان!؟

مادر ميگويد: «باور از زماني كه به دنيا آمده از نظر جسمي، فكري، رشدي و رشد مغزي خيلي جلوتر از بچههاي هم سن و سالش است. از همان ابتداي تولد، شايد از چند روزگي وقتي من با او صحبت ميكردم به صحبتهايم به دقت گوش ميداد. باور با حمام رابطه خوبي دارد و از بودن در حمام لذت ميبرد و هيچ شكايتي نميكند. بچههاي همسن و سال باور اكثرا با حمام مشكل دارند و اين يكي از مواردي است كه او را از ديگر بچهها متمايز ميسازد. باور از نظر شناخت افراد و اشيا نيز بسيار متفاوت است. به نكات مثبت حساس است و با افراد غريبهاي كه با او رابطه مثبت و خوبي داشته باشند به سرعت ارتباط عاطفي برقرار ميكند.»




از بارداريام خبر نداشتم:eek::eek::eek:

عجيبترين نكته اين بارداري را بخوانيد، مادر باور ميگويد: «من تا دو يا سه شب قبل از تولد باور از بارداريام هيچ اطلاعي نداشتم و در ظاهر و جسم من هيچ آثاري وجود نداشت، پزشكان و دوستانم هم كه با آنها در ارتباط بودم از ظاهر من متوجه هيچ علامتي از بارداري نشده بودند. حتي پزشك متخصص زنان كه من در دو يا سه ماهگي بارداريام به او مراجعه كرده بودم هم نتوانسته بود آن را تشخيص دهد. من در آن دوران شش ماه تحت نظر پزشك متخصص زنان بودم ولي متوجه نشده بود كه باردارم!» او ميگويد: «خودم هم هيچ احساس خستگي و سنگيني نميكردم.»

او همچنين ادامه ميدهد: «حتي پزشكان متخصص زنان و زايمان هم به من گفته بودند اگر تصميم به بارداري گرفتم بايد تحت درمان قرار گيرم و جالب اينكه من هيچ تصميمي براي بچهدار شدن نداشتم.» مشكلي داشتم و به يك متخصص مراجعه كردم، نگو آن زمان دو ماه باردار بودم، اما پزشكان به اين موضوع شك نكرده بودند. عجيب اينكه در آزمايشات هم، هيچ نشانهاي مبني بر بارداري من يافت نشد. MRI مغزي هم يكي از مراحل درماني من بود زيرا فكر ميكردند كه شايد علت بالا رفتن پرولاكتين خون من تومور باشد ولي هيچ تومور و مشكل مغزي هم در من ديده نشد. او ميگويد: «نكته عجيبتر اين بود كه من خيلي ورزش ميكردم، حتي تقريبا 10 روز قبل از وضع حمل، در استخر و از ارتفاع شيرجه رفتم.»:eek::eek:

همان شب فهميدم باردارم:eek::eek:

شب آخري كه فرداي آن باور به دنيا آمد دردهاي بسيار شديدي در ناحيه شكم احساس كردم. قبل از آن بايد بگويم من در طول اين مدت به غير از داروهايي كه پزشك زنان برايم تجويز كرده بود و خيلي هم خطرناك بودند داروهاي گياهي را كه به شدت براي جنين خطرناك است، نيز مصرف ميكردم. شب آخر وقتي با اين علايم درد به بيمارستان مراجعه كردم، پزشك اورژانس، راديولوژي و سونوگرافي تجويز ميكند، همان طور كه ميدانيد همه اينها براي جنين بسيار خطرناك است، آنها احتمال ميدادند كه كيست يا آپانديس است و بايد روي من جراحي انجام دهند. ساعت 10 صبح قبل از اين كه به اتاق عمل بروم پزشك مرا مجددا براي سونوگرافي آماده كرد. دكتر سونوگرافي از من پرسيد، چرا مراجعه كردهاي و من در پاسخ گفتم درد در ناحيه شكم. دكتر سونوگراف با تعجب گفت يعني نميداني كه بچهات دارد به دنيا ميآيد؟! واقعا از اين صحبت دكتر تعجب كرده بودم. باورم نميشد، بيهوش شدم... در آن بيمارستان زايشگاه نبود، از اين رو مرا به زايشگاه منتقل كردند.


دكتر عبدالحسين پشـتيبان متخصص کودکان ميگويد: شيرخوار «باور هنرجو» از نظر تكامل، رشد مغزي و توجه به محيط اطراف در حد بالايي قرار دارد و از هوش خلاق برخوردار است.
همچنين دكتر هادي بخشنده ميگويد: «مورخ 8/10/88 خانم جواني مراجعه كرد كه از درد شكم در عذاب بود... از وي سونوگرافي به عمل آورديم و متوجه شديم كه وي 37 هفته است حامله بوده، وقتي به او گفتيم، او اظهار بياطلاعي كرد و اين براي ما هم عجيب بود. او به ما گفت كه ماههاست زيرنظر يك متخصص زنان است، چگونه باردارم كه خودم متوجه نشدهام، پزشكم هم متوجه نشده، مگر امكان دارد...» دكتر هادي بخشنده ميگويد: «علايمي كه بيمار داشته در واقع دردهاي زايماني بود، كه با نگهداري، پيشگيري و ارجاع او به بيمارستان زنان، منجر به تولد ناباورانه نوزادي ديدني به نام «باور» شد.»



 

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
◄◄ عجایب دنیای پزشکی ►►

◄◄ عجایب دنیای پزشکی ►►

نابینایی که با یک دندان بینا شد!



«مارتین جونز »42 ساله 10 سال پیش هنگام کار در يک کارگاه اوراقي و به دليل پاشيدن آلومينيوم در چشمانش بينايي خود را از دست داد . اما چند ماه پیش با یک عمل جراحی واقعا عجیب بینایی خود را دوباره بدست آورد. او طی این حادثه دچار 37 درصد سوختگی شد، چشم چپش تخلیه و چشم راستش بینایی خود را از دست داد.



متخصصان ابتدا سعی کردند با سلول های بنیادی نابینایی او را برطرف کنند ، چون این عمل موفقیت آمیز نبود آنها روش جدیدی را به کار گرفتند. ابتدا یکی از دندان های مارتین را کشیدند و بعد آن را فرم دادند و تراشیدند تا بتوانند یک عدسی مصنوعی روی آن سوار کنند. پس از آن پزشکان سه ماه دندان آقاي جونز را به گونه هاي وي پيوند زدند تا رگ هاي خوني و بافت زنده در آن به جريان بيافتد. سپس دندان زنده را به کره چشم وي منتقل کردند و وي ظرف دوهفته بينايي خود را بدست آورد. او توانست همسرش را که 4 سال پیش با او ازدواج کرده بود دوباره ببیند.


 

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
( دومين عمل سزارين به روش هيپنوتيزم در ايران )


خبرگزاری فارس: عمل سزارین با هیپنوتیزم برای دومین بار در دنیا و در ایران انجام شد. سارا توسلی به عنوان دومین مادر ایرانی، فرزند خود را با انجام عمل سزارین و با استفاده از هیپنوتیزم بدون بیهوشی در بیمارستان پیامبران تهران به دنیا آورد.

دکتر رویا خدایی متخصص زنان، زایمان و نازایی و جراح این عمل سزارین گفت که وضعیت بالینی مادر و پسرش در حال حاضر مناسب است و آن ها در سلامتی کامل به سر می‌برند. این عمل جراحی با القای بی ‌دردی از طریق هیپنوتیزم حدود یک ساعت طول کشید و به گفته پزشک جراح، تنها مشکل آن خونریزی مختصری بود که به علت کنترل خونریزی زیرعروق بیمار، زمان زیادی گرفت، اما با وجود این مادر در هوشیاری کامل به سر می‌برد.

حسین الماسیان متخصص هیپنوتراپی و عضو تیم این عمل جراحی گفت هیپنوتیزم می‌تواند بسیار قوی باشد، ولی در مواردی ممکن است بیمار به دلیل فشارهای زیادی مثل جا انداختن رحم، تغییر وضعیت داده و درد را احساس کند، اما این مادر دردی حس نمی ‌کند و نوزاد او سالم است.

سارا توسلی دقایقی پس از تولد نوزادش در یک گفت ‌و‌گوی کوتاه با خبرگزاری دانشجویان، از موفقیت این جراحی بدون درد و تولد فرزندش در سلامت و آرامش کامل ابراز خرسندی کرد. این عمل زایمان ابتدا به علت آرامش مادر و کودک قرار بود که به صورت طبیعی انجام شود، اما به علت سرعت رشد جنین، به عمل سزارین تغییر کرد.











 

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
زيبای خفته



ماجرای زندگی لوييزا بال بيشتر شبيه کابوس است تا افسانه‌ ای شيرين. چرت ‌زدن‌های اين دختر 15 ساله هر بار روزها طول می ‌کشد.

تاکنون بيشترين رکورد لوييزا در خوابيدن 13 روز متوالی بوده است. ريچارد و لوتی بال والدين لوييزا مجبورند روزهايی که او به خواب می ‌رود چند نوبت به زور او را بيدار کنند تا به دست ‌شويی برود يا غذا بخورد.

به گفته والدين اين دختر ماجرا از زمانی شروع شد که در سال 2008 لوييزا دچار برخی علايم شبه آنفلوآنزا شد. پس از آن لوييزا بسيار ضعيف و ناتوان شد،به طوری که حتی قادر نبود پلک ‌هايش را باز نگه دارد. سپس او به خواب رفت و اين خواب چند روز طول کشيد.
پزشکان معتقدند اين نوجوان انگليسی مبتلا به نوعي نشانگان به اسم کلاين لوين (KLS) است که نشانگان زيبای خفته هم ناميده می شود. هر حمله اين بيماری نادر عصبی باعث تغيير رفتار و ايجاد دوره‌های طولانی خواب در بيماران می ‌شود. ممکن است در هر حمله بيمار گاهی بيدار شود ولی بسيار گيج و بی ‌حال خواهد بود اما در فاصله بين حمله‌ها اين بيماران هيچ مشکلی ندارند و کاملا طبيعی زندگی می ‌کنند.

لوييزا به دليل اين بيماري از مدرسه و نيز بسياری فعاليت‌‌های اجتماعی عقب مانده است. او هر چهار تا پنج هفته دچار حمله خواب KLS می ‌شود. خانواده و دوستانش می ‌گويند: لوييزا قبل از به خواب رفتن ابتدا مدتی ساکت و تحريک‌ پذير شده و سپس برای چند روز به خواب می ‌رود.

دکتر امانوئل ميگ‌نات،استاد روان ‌پزشکي و رييس مرکز نارکوپسی دانشگاه استانفورد معتقد است احتمالا يک عامل ويروسی باعث شروع اين بيماری می ‌شود. اين ويروس روی مرکز خواب اثر مي‌کند و سپس سال‌ها در بدن باقی می ماند. عفونت ايجاد شده هيچ ‌گاه کاملا از بين نمی ‌رود، بلکه گاه به گاه عود می ‌کند و باعث ايجاد حملات بيماری می شود. البته اين بيماری با نارکوپسی کاملا متفاوت است. در نارکوپسی بيماران تقريبا هميشه خواب‌ اند و اصولا با بيدار ماندن مشکل دارند. در ضمن نارکولپسی در تمام طول عمر همراه فرد است و هيچ‌ گاه بهبود نمی ‌يابد اما نشانگان کلاين لوين به صورت حمله‌ ای علايم ايجاد می ‌کند و زمان‌هايی وجود دارند که فرد کاملا سالم و بدون مشکل زندگی می ‌کند. مجموعا هزار نفر در دنيا مبتلا به اين نشانگان هستند و البته علت قطعی ايجاد آن نامشخص باقی مانده است. اکثر مبتلايان به اين بيماری پس از 8 تا 12 سال خود به خود بهبود پيدا می کنند و تقريبا پس از دهه دوم زندگی،هيچ اثری از بيماری نخواهد بود.


( مجله سلامت )
 

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کودکی که فقط یک نیمکره مغز دارد!

کودکی که فقط یک نیمکره مغز دارد!


پزشکان ایتالیایی با کمال شگفتی کودک دو ساله ای را کشف کردند که تنها از یک نیمکره مغز برخوردار است و با وجود این تقریبا یک زندگی عادی دارد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از آنسا،پزشکان دانشگاه باری و مرکز پزشکی Irccs E. Medea در معاینات بالینی خود دختر بچه دوساله ای را شناسایی کردند که در نیمکره چپ مغز وی یک کیست بزرگ پروانسوفالیک وجود دارد و این کیست تا لُب های پیشانی، گیجگاهی و پس سری امتداد یافته است.

به همین دلیل این کودک در استفاده از یک دست و راه رفتن دچار مشکل است. از طریق یکسری از ارزیابی های پزشکی این مختصصان تاخیر در عملکردهای احساسی، رفتاری، اجتماعی و همچنین دشواری در استفاده از زبان را در این کودک مشاهده کردند.

نتایج این بررسی ها نشان داد که در توسعه مغزی این کودک اختلالاتی وجود دارد. تصاویر تهیه شده با کمک دستگاه رزونانس مغناطیسی نشان داد که این کودک در نهایت شگفتی تنها دارای یک نیمکره مغز است.
این تصاویر نشان داد که یک کیست بزرگ پروانسوفالیک تمام نیمکره چپ مغز را پوشانده است و تنها نوار کورتیکال در منطقه جلو- ساقه ای، گیجگاهی پیشین و گیجگاهی میانی، تالاموس و هسته های ساقه باقی مانده اند. باوجود این، این کودک از یک زندگی تقریبا عادی برخوردار است.

این پزشکان نتایج یافته های خود را به عنوان یک مورد بالینی استثنائی در مجله علمی بین المللی The New England Journal of Medicine منتشر کردند.
 

2aawsome

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شگفتی پزشکان از چهره عجیب یک دختر+ عکس

شگفتی پزشکان از چهره عجیب یک دختر+ عکس

آخرین نیوز: یک دختر ۱۳ ساله در روستایی در ویتنام به بیماری نادر پوستی مبتلا شده که پزشکان را هم متعجب ساخته است .
صورت این دختر درحال شبیه شدن به صورت ببر است و جمجمه و موهای سر وی نیز به گونه ای عجیب در حال تغییر شکل است
 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز
جنین در شكم پسر 22 ساله كرمانی+تصاویر...

جنین در شكم پسر 22 ساله كرمانی+تصاویر...



مهر: در پدیده ای استثنایی و در میان تعجب كادر پزشكی بیمارستان شهید باهنر كرمان یك جنین كه در بدن یك پسر 22 ساله كرمانی رشد كرده بود از شكم این بیمار خارج شد.

در پدیده عجیب و استثنایی عصر یكشنبه در میان تعجب كادر پزشكی بیمارستان شهید باهنر كرمان یك جنین پس از 22 سال از شكم برادرش خارج شد.

این توده كه از بدن بیمار خارج شده و هم اكنون در بیمارستان شهید باهنر نگهداری می شود دارای جمجمه، ستون فقرات، مو، دندان، ناخن و پوست و بسیار شبیه یك نوزاد است.

هم اكنون حال پسر 22 ساله خوب گزارش و در بیمارستان بستری شده است.

این پسر 22 ساله كه در یك تولد دو قلویی به دنیا آمده است این تصور را در گروهی از پزشكان ایجاد كرده كه این فرد در زمان جنینی یك جنین دیگر را در بدن خود جای داده و پس از تولد به مرور جنین دوم در بدن دیگری رشد كرده و درنهایت به این شكل در آمده است.

این درحالی است كه این بیمار صبح یكشنبه با علام حالت تهوع، استفراغ به بیمارستان مراجعه كرده است و درنهایت به دلیل شدت شكم درد بستری شده و پس از آزمایشهای پزشكی مورد عمل جراحی قرار گرفت.

یكی از اعضای كادر پزشكی این بیمار در جمع خبرنگاران درخصوص توجیه پزشكی این پدیده نادر گفت: بلافاصله بیمار كه دچار درد شدید از ناحیه شكم بود مورد عمل جراحی قرار گرفت و توده ای از شكم این بیمار خارج شد.

حسن هوشیار در این خصوص اظهارداشت: خانواده این پسر می گویند از سن شش ماهگی وجود یك تومور در بدن این فرد تشخیص داده شد اما چون مشكل خاصی ایجاد نكرده بود پیگیری نشد اما از سه سال پیش رشد این توده بیشتر شد و درنهایت موجب شد این جوان دچار دردهای طولانی شود.

وی افزود: در نهایت پس از دو ساعت عمل جراحی و استفاده از كادر جراحی مجرب این توده از شكم این جوان خارج شد.

یك پزشك كرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هر چند كه احتمال وجود یك جنین در بدن جنین دیگر و رشد تدریجی آن وجود دارد اما امكان علمی تر این است كه این توده در واقع یك تراتما متشكل از لایه های مختلف جنینی باشد كه در بدن این فرد رشد كرده باشد.

عبدالرضا محمودی افزود: جنین از سه لایه تشكیل می شود اما این توده به احتمال زیاد متشكل از لایه "اكسترودرم" است كه موجب رشد پوست، دندان، ناخن است اما این توده ها می تواند شامل "مزودرم" عضو و استخوان نیز باشد و در مواردی شامل لایه "اندرودرم" شامل روده و بافتهای لوزالمعده ای نیز هست.

وی گفت: این توده در سنین 20 تا 40 سال مشاهده می شود و یك تراتما بالغ می تواند شامل سه لایه باشد. این توده می تواند در سینه و شكم رشد كند و تنها راه درمان جراحی است.


 

sami1984

عضو جدید
کاربر ممتاز
چشمان این دختر 3 روز باز و 3 روز بسته است +عکس

چشمان این دختر 3 روز باز و 3 روز بسته است +عکس

از چهار سال قبل، ناتالی آدلر دختر ۲۱ ساله استرالیایی، دچار یک وضعیت عجیب در چشم‌هایش شده است. او هر سه روز چشمانش به مدت ۷۲ ساعت بسته می‌شود و بعد از سه روز دوباره و خود‌به‌خود پلک‌هایش باز می‌شوند.
ناتالی می‌گوید: «شب قبل از بسته شدن چشم‌هایم، کاملا حس می‌کنم که می‌خواهد چنین اتفاقی بیفتد؛ چون پلک‌هایم به تدریج سنگین می‌شوند».


بیماری‌ها و اختلالات بینایی متعددی وجود دارند که می‌توانند باعث از بین رفتن ناگهانی بینایی شوند. از اختلالات داخل چشمی و عصبی گرفته که فعالیت سلول‌های نوری چشم را با مشکل مواجه می‌کنند تا مشکلات عصبی و عضلانی پلک که باعث افتادگی پلک می‌شوند، اما اینکه یک اختلال چشمی و نابینایی شکل دوره‌ای به خود بگیرد و مدام تکرار شود، جزو موارد نادری است که اغلب توجیهی برای آن وجود ندارد. مشکل ناتالی آدلر، هم یکی از این موارد نادر است.

بعد از بسته شدن چشم‌ها، او فقط می‌تواند از یک شکاف باریک پایین پلک چپش ببیند و برای این کار مجبور است سرش را کاملا به عقب خم کند. به خاطر همین موضوع، او دچار گردن‌دردهای شدیدی شده است. وی می‌گوید: «در سه روزی که چشمانم بسته است، در شقیقه‌هایم درد احساس می‌کنم. حالت تهوع دارم و تمام بدنم درد می‌کند و دردهای گردن هم به این مشکلات اضافه شده است».

قصه از کجا شروع شد؟
مشکلات ناتالی در ۱۷ سالگی و درست در یک شب امتحان، بعد از یک عفونت باکتریایی سینوس، به ‌وجود آمده و طی این چهار سال به‌ هیچ‌وجه بهتر نشده است. مشکل ناتالی آدلر هر چه باشد، پزشکان هنوز نتوانسته‌اند تشخیص قطعی آن را مطرح کنند.

پزشکان چه می‌گویند؟
دکتر کاترین مانکوسو، چشم‌پزشکی که پرونده ناتالی را پیگیری می‌کند، می‌گوید: «الان چهار سال است که او در حال درمان است اما هیچ تغییری به وجود نیامده است و ما هنوز راجع به علت بیماری او به تصمیم واحدی نرسیده‌ایم».

چشم‌پزشک مسئول ناتالی هم از اظهارنظر خودداری کرده است. به غیر از چشم‌پزشکان استرالیایی، متخصصان اعصاب آمریکایی هم که مدارک این دختر را بررسی کرده‌اند، سردرگم هستند.

دکتر سستاری، نورولوژیست فوق‌تخصص چشم و استاد دانشگاه هاروارد می‌گوید: «هیچ بیماری شناخته شده‌ای وجود ندارد که علایم مشابه خانم ناتالی را به وجود آورد.» وی اغلب بعد از معاینه بیماران بررسی می‌کند که علایم آنها ناشی از یک مشکل ارگانیک یعنی اختلال در بدنشان است یا به‌خاطر یک کانورژن (تبدیل مشکلات عصبی و روانی به علایم فیزیکی در بدن). به نظر او مورد ناتالی آدلر هم ممکن است یک کانورژن باشد که به خاطر مشکلات روحی و روانی ، علایم بدنی عجیب را برایش به وجود آورده است.

دکتر سستاری بعضی مشکلات بدنی خاص مثل آپراکسی پلک یا آسیب به بخشی از مغز به نام CCN و یا بلفارواسپاسم (اسپاسم عضلات پلک) را مثال می‌زند که می‌توانند باعث بسته شدن چشم شوند اما اینکه پلک‌ها باز و بسته شوند با هیچ‌کدام از بیماری‌های ذکر شده مطابقت ندارد. به عقیده دکتر سستاری و دکتر ویلیام دیوید، علت اصلی این مشکل می‌تواند کانورژن باشد و تشخیص این بیماری با رد کردن عوامل بیماری‌زای دیگر امکان‌پذیر است.

درمان‌ها بی‌اثر است
پزشکان، بیمارانی را مثال می‌زنند که به‌خاطر کانورژن دچار علایم عصبی عجیب و غریبی مثل کوری‌های گذرا یا علایمی‌شبیه تشنج می‌شوند، اما به هر حال تشخیص و درمان کانورژن باید توسط یک روان‌پزشک انجام شود.
با این همه در طی این چهار سال، ناتالی‌ آدلر، تنها درمان بلفارواسپاسم دریافت کرده است. تزریق سم بوتولینوم یا بوتاکس در یک مرحله باعث شد تا دوره بیماری آدلر کمی‌کوتاه‌تر شود و دردهای وی نیز تا حدودی کاهش یابند. به نظر دکتر فانکوسو، با دریافت این درمان، ناتالی توانست مدت بیشتری چشمانش را باز نگه دارد.
این در حالی است که تقریبا اکثر پزشکان توصیه می‌کنند، ناتالی درمان‌های روان‌پزشکی را به‌عنوان روش اصلی درمان انتخاب کند.

منبع:سلام جوان
 

manda*

عضو جدید



مردی که در ۱۵ سالگی زانوهایش جراحی شده بود ، اکنون دچار بیماری عجیبی شده است. از دستان و پاهای این مرد، مانند درختان ریشه درآمده است! این مرد ۳۵ ساله که دِدِ نام دارد به خاطر رویش ریشه از دستها و پاهایش به مرد درختی مشهور شده است. متخصصان می گویند از هر یک میلیون نفر احتمال این بیماری تنها در یک نفر وجود دارد. علت این واقعه عجیب(HPV) عنوان شده است. به خاطر رویش ریشه از دستها و پاها و عدم توان کاری مرد ۳۵ ساله شغلش را از دست داد. بعد از آن نیز زنش وی را ترک کرد و با دو بچه اش تنها گذاشت.

دِد مجبور شد در نهایت فقر دو فرزندش را بزرگ کند. فرزندان او، حالا در سن نوجوانی هستند.

اما یک پزشک آمریکایی به نام دکتر «آنتونی گاسپاری» بعد از اینکه در شبکه تلویزیونی دیسکاوری یک برنامه مستند درباره این بیماری عجیب ساخته شد و به نوعی درگیر ساخت این فیلم مستند شد، تصمیم گرفت به آقای «دد» کمک کند. این متخصص پوست به دهکده دِد در جنوب جاکارتا رفته است و ادعا میکند که بیماری وی را تشخیص داده و میتواند درمانش کند.

بعد از آزمایش نمونههای ضایعات و خون آقای دِد، دکتر گاسپاری تشخیص داد که ضایعات پوستی این بیمار، ناشی از ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است. عفونت با این ویروس بسیار شایع است، ویروسی که در مبتلایان، زگیل ایجاد میکند.

اما چرا ضایعات پوستی آقای دِد به جای زگیلهای معمولی به این ترتیب تظاهر پیدا کردند؟ معلوم شد که این بیمار، نوعی مشکل ژنتیکی داشته که باعث اختلال در سیستم ایمنیاش میشده و در نتیجه سیستم ایمنی وی قادر به مقابله و محدود کردن HPV نبوده است.

تعداد گویچههای سفید خون دِد، آنقدر پایین بود که در ابتدا دکتر گاسپاری تصور کرد که وی مبتلا به ایدز است اما آزمایشات چنین چیزی را تأیید نکردند. اختلال ژنتیکی این بیمار بسیار نادر است و احتمال داشتن آن کمتر از یک در میلیون است.
 

manda*

عضو جدید
بیماری همانژیوما
تصویر به اندازه 6% (470x259) کوچک شده است. برای دیدن تصویر در اندازه واقعی (500x275) روی این نوار کلیک کنید. برای باز شدن در پنجره جدید روی تصویر کلیک کنید.​

بیماری نادری است که حدود 450 نفر در دنیا به آن مبتلا هستند. بر اثر یک جهش ژنتیکی کوچک در سلول های ماهیچه ای، آنها را به استخوان تبدیل میکند. معمولا از اطراف گردن شروع می شود و به تدریج به کل بدن سرایت می کند و در مراحل پایانی شخص به مجسمه ای انسان نما تبدیل می شود که امکان خم شدن را ندارد و دقیقا مانند یک مجسمه او را جابه جا می کنند. با نفوذ بیماری به اندام های داخلی به مرگ شخص منجر می شود. این بیماری وابسته به هیچ نژاد، سن و یا جنس خاصی نیست و هر شخصی ممکن است به آن مبتلا شود.
 

manda*

عضو جدید
سندرم جسد متحرک
تصویر به اندازه 4% (470x351) کوچک شده است. برای دیدن تصویر در اندازه واقعی (485x362) روی این نوار کلیک کنید. برای باز شدن در پنجره جدید روی تصویر کلیک کنید.​


افرادی که به مبتلا هستند مدام تصور می کنند که کنترل بدن خود را از دست داده اند یا اینکه مرده اند و تبدیل به یک جسد متحرک شده اند. در نوع پیشرفته ای از این بیماری روانی، فرد حتی بوی تعفن جسد خود و کرم هایی که بر روی آن جابه جا می شوند را حس می کند.
 

manda*

عضو جدید
خطوط بلاسکو

یک پدیده ای در آناتومی انسان است که برای اولین بار در سال 1901 توسط یک متخصص پوست آلمانی به ناممطرح شدند الای نامرئی هستند که در دی-ان-ای انسان ها ثبت شده اند. این خطوط در افرادی که دچار بیماری های پوستی می شوند نمود خارجی پیدا می کنند و بر روی قسمت هایی از ستون فقرات، سینه، شکم به صورت خطوط باریکی به شکل "V" و "S" پدیدار می شوند.

 

Dear.Doctor

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
118 روز زندگی بدون قلب!!

118 روز زندگی بدون قلب!!

« دزانا سیمونز » پس از چند ماه انتظار، زمانی که متوجه شد یک قلب برای پیوند جای قلب بزرگ شده اش پیدا شده، بسیار خوشحال شد. اما شادی او مدت زیادی دوام نیافت چراکه مدتی پس از پیوند، قلب جدید او دچار مشکل شد. پزشکان مجبور بودند قلب پیوندی او را خارج کنند در حالی که دیگر قلبی برای پیوند نداشتند. تنها کاری که پزشکان تا زمان پیدا شدن قلب جدید می توانستند انجام دهند این بود که دو بمپ مصنوعی در بدن او کار بگذارند تا عمل خون رسانی را انجام دهند. دزانا 4 ماه با این پمپ ها زندگی کرد و سرانجام در 29 اکتبر سال گذشته یک قلب جدید به او پیوند زدند و این بار قلب جدید او مثل ساعت کار می کرد.
 

Dear.Doctor

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
آنا کلارک دختری شانزده ساله است که با دو قلب زندگی می کرده است این موضوع کاملا عجیب به نظر می رسد،در این مقاله به چگونگی این موضوع می پردازیم :
آنا اکنون با خانواده اش به سواحل دریا سفر کرده است زیرا او دوران بسیار سختی را گذرانده است و به استراحت زیادی برای به دست آوردن قوای سابق خود نیازمند است.
آنا از دوران شیرخوارگی به یک نارسایی شدید قلبی مبتلا بود که هر ماه با رشد قلبش این موضوع و دردی را که متحمل می شد برای او غیر قابل تحمل می نمود.آنا در سال 1993 به دنیا آمده است و هتگامی که کودکی یک ساله بود یعنی در سال 1994 در بیمارستان بستری شد.او در یک سالگی به دلیل نارسایی شدید ریوی و قلبی در بیمارستان بستری شد.با گذشت مدتی از بستری شدن و مراقبت های ویژه نارسایی ریوی او از بین رفت اما برعکس نارسایی قلبی او هر روز پیشرفت می کرد به همین دلیل اسم آنای یک ساله،خیلی سریع به لیست اسامی دریافت کننده های پیوند قلب پیوست . خیلی سریع قلب یک نوزاد 5 ماهه را به او پیوند زدند .
اما به سبکی باور نکردنی،پرفسور مگدی یاکوب قلب مریض آنای را از سینه اش خارج نکرد بلکه قلب جدید را در کنار این قلب جای داد،دو قلب در کنار هم قرار گرفتند،قلب جدید به نوعی قلب مریض را در انجام وظایفش و پمپاژ خون یاری می داد،اما هنوز نقش اصلی را قلب مریض ایفا می کرد .
در طی چندین سال این پیوند خوب پیش می رفت و آنا نیز مانند تمام بیمارانی که پیوند عضو انجام می دهند باید در طی این سالها مداوم داروی مصرف کند تا پیوند پس زده نشود .قلبی که بیمار بود به مرور زمان و با کم شدن کارهایش در پمپاژ خون،وضعیت بهتری پیدا کرد و کم کم به مانند یک قلب سالم کار می کرد و دارای فعالیت رضایت بخشی بود .
اما در اوت سال 2001 ،آنا به دلیل طولانی شدن مصرف داروهایش به بیماری دیگری مبتلا شده است. پزشکان در بدن آنا به تجمع غدد لنفاوی پی بردند،که این تجمع به غدد سرطانی می نمود . سرطانی که با نمود تجمع غدد بد خیم ظاهر شده بود.و قدرت ایمنی بدن او را از کار انداحته بود.
در 8 سالگی به نظر می رسید که هر دو قلب آنا کارهای معمولی و روزانه خود را انجام می دهند و در پمپاژ قلب مشکلی وجود ندارد اما اکنون این سرطان جدید،موضوع دیگری بود.
متاسفانه آنا دختری بود که از همان ابتدای ورود به زندگی دچار بیماری های سخت و مشکلی شده بود و از زندگی خود لذتی نبرده بود .
بسیاری از جراحان مجرب و ماهر با شنیدن این بیماری برای مداوای او شتافتند،اما هیچ کدام کاری از دستشان بر نیامد.از سال 2003 یک تیم پزشکی با بهترین پزشکان و جراحان برای مقابله با این بیماری و نجات دادن این دختر گرد هم آمدند.این تیم پزشکی که به سرپرستی پرفسور مگدی یاکوب بودند؛
آنا نیز خود را برای جنگ با این بیماری آماده می کرد .
در سال 2005 یکی از متخصصین قلب خبری ناگوار ر ا به این تیم پزشکی داد و آن خبر به این ترتیب بود:قلبی که متعلق به خود آنا بود به درستی کار می کرد اما قلبی که پیوند زده بودند با مشکل کار می کرد و نمی تواست مانند سابق قلب ذاتی را در پمپاژ خون یاری دهد و به نوعی قلبی که پیوند زده شده بود خسته شده است.چون به دلایلی داروهایی که آنا برای اینکه پیوند پس زده نشود می خورد باعث تشدید تجمع غدد لنفاوی می شد پزشکان مجبور شدند که دز این داروهای را پایین بیاورند به همین دلیل قلبی که پیوند زده شده بود،شروع کرده بود به ناسازگاری و هیچ چاره ی دیگری نیز وجود نداشت .
تنها راه حلی که وجود داشت بدین ترتیب بود:قلبی را که پیوند زده بودند خارج سازند و امیدوار باشد که قلب خود آنا توانایی آن را داشته باشد که بتواند به تنهایی به کار خود ادامه دهد و خون را به سادگی پمپاژ کند تا با قطع کردن داروهای امید بیشتری نیز داشته باشند که بتوانند تجمع غدد این دختر جوان را نیز کنترل کنند.
این تیم پزشکی معتقد بودند که تاکنون همچین بیماری مثل آنا نداشته اند.
پدر آنا تعریف می کند که پزشکان در بیمارستانی درلندن در سال 2006،به او گفته بودند که دخترش 12 ساعت دیگر بیشتر زنده نیست و پدرش به تیم پزشکان ابراز داشته است:به کارهایی که انجام میدهید باور داشته باشید زیرا من شما و تلاش های تان را برای زنده نگه داشتن دخترم باور دارم .
اکنون سه سال بعد از آخرین جراحی قلب آنا و برداشتن قلب پیوندی او می گذرد اما او تاکنون به لطف خداوند و تلاش های بسیار پزشکانش با قلبی که متعلق به خود او بوده است زنده است و بدون مشکل و با سلامتی کامل به زندگی اش در کنار خانواده اش ادامه میدهد.غدد لنفاوی او نیز که به سرطان شبیه شده بودند با قطع شدن داروهای پیوندی از پیشرفت باز ماندند و با دارو درمان شدند .
آنا در حال حاضر با دوستانش به تفریح و مسافرت می رود و مشکلی برایش پیش نمی آید.زنده بودن این دختر تاکنون به یک معجزه شبیه است زیرا تمام این اتفاقات در علم پزشکی قابل باور نیستند .
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]مردی که بدون ضربان قلب زندگی می کند! + عکس
[/h]

ضربان قلب در تصور عام نشانه ای از حیات است. این درحالی است که به نظر می رسد تپش قلب یک نشانه لازم و حتمی برای حیات به شمار نمی رود. به طوریکه...

دو پزشک آمریکایی قلبی مصنوعی را به یک مرد 55 ساله پیوند زدند که به وی اجازه می دهد بدون اینکه ضربان قلب داشته باشد زندگی کند. ضربان قلب در تصور عام نشانه ای از حیات است. این درحالی است که به نظر می رسد تپش قلب یک نشانه لازم و حتمی برای حیات به شمار نمی رود. به طوریکه دو پزشک موسسه قلب تکزاس نشان دادند "قلبی که نمی تپد" و "بیمار بدون نبض"، حقیقت و آینده جراحی قلب هستند.
این پزشکان که "بیلی کوهن" و "باد فرازیر" نام دارند در مارس سال گذشته، پس از اینکه قلب "کرگ لویس"، 55 ساله را خارج کردند این فرصت را به وی دادند که به مدت یکماه با دستگاهی زندگی کند که به طور مداوم کار می کرد و در واقع یک قلب مصنوعی بدون ضربان بود.
"کرگ لویس" از شکل وخیم آمیلوئیدوز قلبی رنج می برد و پزشکان از این واهمه داشتند که بدون تلاشهای لازم، زندگی این مرد 55 ساله ظرف مدت 12 ساعت به پایان برسد.

این قلب که نمونه آزمایشی 8 سال تحقیقات بود و پیش از این روی حدود 50 گوساله آزمایش شده بود، از دو پمپ سانتریفوژ تشکیل شده است که حرکت خون را بدون توقف تضمین می کنند. اما اگر دستگاه استسکوپ (گوشی پزشکی) روی سینه فرد گذاشته شود هیچ تپشی احساس نمی شود. باوجود این به دلیل اینکه از مکانیزم بسیار ساده ای برخوردار است می تواند در مدت زمان طولانی و با کمترین مشکلات کار کند.
آنها در مرحله آزمایش، قلب حیوانات را خارج کردند و این دستگاه را به جای آن قرار دادند. از فردای آن روز، گوساله ها فعالیتهای عادی خود از قبیل راه رفتن، غذاخوردن و راه رفتن را از سر گرفتند. اولین عمل پیوند قلب مصنوعی را دکتر "دنتون کولی" در سال 1962 با موفقیت پیوند زد.

چند ماه قبل نیز پزشکان موسسه کلینیکی "هیومنیتاس" در میلان نسل جدیدی از قلب مصنوعی را به یک بیمار 65 ساله مرد پیوند زدند. این قلب مصنوعی قادر است اطلاعات را مستقیماً و از راه اینترنت به پزشکان انتقال دهد.
این قلب مصنوعی در واقع یک دستگاه کوچک 5 سانتیمتری با وزن حدود 100 گرم است که "دستگاه همراه بطنی" نام دارد و از یک پمپ برخوردار است که در ابتدای بطن چپ قرار می گیرد و به قلب بیمار کمک می کند که خون را به روشی طبیعی پمپاژ کند.



کرگ لویس توانست به مدت یکماه با این قلب مصنوعی بدون ضربان قلب زندگی کند



پزشکان پس از خارج کردن کامل قلب، این قلب مصنوعی را پیوند زدند


این قلب مصنوعی از دو پمپ سانتریفوژ تشکیل شده است که حرکت خون را بدون توقف تضمین می کنند



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ


www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com

 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز





پزشکان در بیمارستان ایموری واقع در ایالت
آتلانتا کشور آمریکا یک تومور ۲۷ پوندی (بیش از ۱۲ کیلوگرم) را با موفقیت از شکم یک زن گرجستانی خارج کردند.






پزشکان در این عمل جراحی که در بیمارستان ایموری واقع در ایالت آتلانتا در آمریکا
انجام شد ابتدا مایع تومور که بیشتر وزن آن را تشکیل می داد تخلیه کردند و سپس آن را با دقت
خارج کردند. این عمل جراحی ۸٫۵ ساعت بخ طول انجامید.


دکتر «آلن گوردن» که این عمل جراحی را انجام داد، گفت: این توده بزرگ که چندین سال در شکم این زن گرجستانی به نام دورا لوییس (Dora Lewis) در حال رشد بوده است خود را به دیواره معده وی چسبانده بود و ارگان های حیاتی بیمار را به سمت بالا و چپ کشانده بود.
لوییس در نتیجه رشد این تومور به عوارض سلامتی مانند درد قلب و تهوع مبتلا شده بود اما وی تصور می کرد که ناحیه دور شکمش به دلیل افزایش وزن ناشی از دوران سالخوردگی بزرگ شده است.



تا این که بالاخره به دلیل تنگی نفس و گرفتگی معده در بیمارستان بستری شد.
وی به بیمارستان ایموری منتقل شد و در آنجا تحت عمل جراحی قرار گرفت.
دکتر گوردن می گوید: این تومور همچنان در حال رشد بود اما خبر خوب این است که رشد آن به آهستگی صورت گرفته است.
اکنون لوییس که دوران نقاهت خود را در بیمارستان سپری می کند از لحاظ سلامتی در وضعیت خوبی بسر می برد.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه اوتاوا در کشور کانادا به بررسی یک دانشجوی ۲۴ ساله پرداختند که مدعی است می تواند هر وقت بخواهد کالبد خود را ترک کند و از بالا جسم خود را تماشا کند.





به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، دانشمندانی که فعالیت مغز این دانشجو را مطالعه کردند اعلام نمودند که نیمه چپ چند منطقه از مغز که با حس ماهیچه ای در ارتباط است مسئول این تجربه های فوق جسمانی هستند.
محققان معتقدند که این تجربه ها عادی تر از چیزی هستند که می توان تصور کرد و اگر از دوران کودکی مورد تمرین قرار گیرند می توان این توانایی را بدست آورد.


این دختر ۲۴ ساله نشان داد که می تواند خود را به صورت غوطه ور و افقی در بالا کالبدش ببیند و گاهی اوقات نیز می تواند خود را از بالا تماشا کند و در عین حال از بدن واقعی خود نیز غافل نباشد.
با این وجود وی گفت: زمانی که این تجربه را دارد هیچ حس به خصوصی ندارد بنابراین دانشمندان تصمیم گرفتند تا تجربه های وی را در رده تجربه های فوق جسمانی (ECE) قرار دهند چرا که اغلب تجربه های فوق جسمانی با احساسات قویی مانند شوک همراه هستند.


محققان با استفاده از اسکنر تصویربرداری ام.آر.آی کاربردی مغز این دانشجو را بررسی کردند. آنها معتقدند که وی اولین شخصی است که با توانایی تجربه های فوق جسمانی و بدون داشتن هیچ گونه اختلالات مغزی مورد مطالعه قرار گرفته است.
محققان متوجه شدند که تجربه های فوق جسمانی با از فعالیت انداختن قوی قشر بینایی همراه است اما در عین حال طرف چپ چند منطقه از مغز را که با تصور حس ماهیچه ای در ارتباطند فعال می کند.


محققان در حالیکه به نادر بودن افرادی که بتوانند به دلخواه تجربه های فوق جسمانی داشته باشند اذعان می کنند اما در عین حال معتقدند که این تجربه ها عادی تر از چیزی هستند که تصور می شود.
محققان متوجه شدند که این ایده از این حقیقت نشات می گیرد که این دانشجو تصور می کند توانایی بیرون آمدن از کالبدش امری غیر عادی نیست.


این دانشجو می گوید: این کار را از دوران مهد کودک که بر خلاف میل وی از او خواسته می شد در ساعت خواب بخوابد، آغاز کرده است.

این دانشجوی ۲۴ ساله افزود: در آن زمان وی متوجه شد که می تواند این تجربه را داشته باشد و زمانی که از کودکان مهد کودک خواسته می شد، بخوابند از این توانایی به عنوان یک تفریح استفاده می کرد. دانشمندان می گویند: این احتمال وجود دارد که این توانایی وقوع قابل توجهی داشته باشد اما از آنجایی که مردم آن را استثنایی نمی دانند گزارشی از آن ارائه نمی دهند.
طبق نظریه دانشمندان این توانایی در دوران کودکی وجود دارد اما بدون تمرین و ممارست از دست می رود.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
سه قلوهایی که طی پنج سال به دنیا آمدند

سه قلوهایی که طی پنج سال به دنیا آمدند






یک خانواده انگلیسی صاحب سه فرزند سه قلو شد
که طی پنج سال به دنیا آمده‌اند. پسران دوقلو در سال ۲۰۰۸ به دنیا آمدند ، اما جنین نوزاد الیزابت تا سال ۲۰۱۳ یخ زده بود .




به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، دختر این خانواده پنج سال دیرتر از برادرانش به دنیا آمده است. “نیکلا” و “کوین برایتی” ( Brightey ) مادر و پدر این خانواده به مدت ۱۵ سال تحت درمان ناباروری قرار داشتند.
آنها برای فرزند دار شدن به شیوه لقاح خارج رحمی متوسل شده و ۲۰ هزار پوند برای جنین سه قلوی خود هزینه کردند. آنها می‌گویند: کسی باور نمی‌کند که فرزندان ما که طی پنج سال به دنیا آمدند، سه قلو هستند.




به گفته مادر خانواده، جیمز و دنیل پسران خانواده منتظر تولد خواهر دوقلوی خود بوده و اکنون به خوبی از او مراقبت می کنند.
این خانواده در وسبچ کمبریج شایر زندگی می‌کنند. نیکلا، مادر این خانواده در سن ۱۵ سالگی تحت درمان پریتونیت قرار می‌گیرد و پزشکان به او می‌گویند لوله فالوپ وی بر اثر این بیماری دچار آسیب دیدگی جدی شده است. این بیماری در نوجوانی موجب شد تا وی توان باروری طبیعی خود را از دست بدهد و لقاح خارج رحمی تنها راه برای مادر شدن وی بود.




نخستین درمان IVF آنها با شکست مواجه شد اما در دومین درمان ۱۴ تخمک ایجاد شد که هشت عدد از آنها بارور شده که دو عدد از آنها در رحم مادر قرار داده شد. شش سلول بارور شده نیز در فریزر منجمد شد.دو هفته پس از لقاح جنین در رحم مادر شکل گرفت. دوقلوی نخست خانواده در نوامبر ۲۰۰۸ به دنیا آمدند.



جنین سوم، در سال گذشته در رحم خانم Brightey قرار داده شد. فوریه ۲۰۱۳ این خانواده سومین درمان IVF خود انجام داد که طی آن یکی دیگر از آن سلول‌های بارور منجمد پس از آماده سازی در رحم مادر قرار گرفته و سومین فرزند که یک دختر است به دنیا آمد. هنگامی که خانم Brightey به مردم می گوید فرزندان او سه قلو می باشد هیچکس باور نمی کند.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
رشد دادن یک بینی کاملا جدید بر روی پیشانی بیمار جهت پیوند بینی

رشد دادن یک بینی کاملا جدید بر روی پیشانی بیمار جهت پیوند بینی



متخصصان جراحی پلاستیک در بیمارستان لنکوس هیل شهر نیویورک در یکی از روش های متداول بازسازی اندام بدن اقدام به کاشت و رشد دادن بینی بر روی پیشانی یک بیمار به منظور انجام عمل پیوند کرده‌اند







به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، پس از یک تصادف شدید و عفونت ناشی از این جراحت، غضروف بینی این بیمار از بین رفته و دانشمندان قادر به بازسازی بینی اصلی وی نبودند؛ به همین علت تیم پزشکی اقدام به رشد دادن یک بینی کاملا جدید بر روی پیشانی بیمار کردند.



بینی روی پیشانی



تیم پزشکی از منبسط کننده های بافت برای کشش پوست زیر پیشانی بیمار استفاده کردند و سپس شکل بینی را با استفاده از صفحات خاص برش داده و ایجاد کردند. غضروف مورد نیاز از دنده بیمار گرفته و برای پر کردن داخل و حفظ ساختار بینی استفاده شد؛ پس از آماده شدن و رشد کامل، کل ساختار بینی شامل پوست، عروق خونی و غضروف در قسمت آسیب دیده کاشته خواهد شد.
دکتر «دیوید کانگلو» از متخصصان جراحی پلاستیک در بیمارستان لنکوس هیل نیویورک تأکید می‌کند: با وجود ظاهر عجیب بیمار و وجود یک بینی روی پیشانی، این روش تفاوت چندانی با روش های جراحی پلاستیک متداول ندارد.



«کانگلو» در خصوص تفاوت این روش با روش‌های فعلی بازسازی بینی خاطر نشان می کند: اگرچه در روش های ترمیمی از منبسط کننده های بافت زیر پوست پیشانی برای رشد بینی جدید استفاده می شود، اما نحوه قرار دادن بینی کمی متفاوت است.
معمولا غضروف از دنده بیمار گرفته شده و در ساختار بینی در حال رشد قرار داده می شود و فلپ پوست روی آن کشیده می شود.

سپس فلپ های پوست روی پیشانی بخیه زده می‌شود که پس از برداشتن بینی یک زخم کوچک برجای می گذارد.

عروق خونی کلیدی با وجود امکان رشد دادن بینی بر روی قسمت های دیگر بدن، پزشکان معتقدند که پوست پیشانی از بافت مشابهی برای بازسازی بینی برخوردار است.



پیشانی دارای عروق خونی مناسبی است که وظیفه تغذیه بافت پیوندی را برعهده دارد؛ بنابراین جراحان نیازی به قطع و اتصال مجدد رگ های خونی در مکان اصلی ندارند، درحالی که رشد بینی روی ساعد یا پا نیازمند انجام یک جراحی میکروسکوپی دشوار برای اتصال عروق خونی مسئول تغذیه بافت پیوندی است.



بینی رشد داده شده روی پیشانی این بیمار چینی در حال حاضر نسبتا طبیعی، اما کمی بزرگ به نظر می رسد و به گفته پزشکان باید در زمان پیوند تا حدودی کوچک تر شود.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیوند کل صورت در کمتر از یک ماه پس از سانحه صورت گرفت

پیوند کل صورت در کمتر از یک ماه پس از سانحه صورت گرفت

پزشکان کشور لهستان موفق به انجام عمل جراحی منحصر به فرد پیوند کل صورت شدند آنان یک بیمار را که در اثر برخورد با ماشین برش سنگ از ناحیه صورت به شدت آسییب دیده بود در مدت زمان کمتر از یک ماه پس از سانحه، تحت عمل جراحی منحصر به فرد پیوند کل صورت قرار دادند.








به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، عمل جراحی پیوند کل صورت که ۲۷ ساعت به طول انجامید در مرکز انکولوژی در گلیویس در تاریخ ۱۵ می برابر یا ۲۵ اردیبهشت بر روی بیمار ۳۳ ساله انجام شد.

دکتر ” آدام ماسییووسکی ” ، رییس تیم جراحان این بیمارستان تأکید می کند که این نخستین عمل جراحی پیوند کل صورت نجات بخش محسوب می شود که از بروز صدمات جدی به بیمار پیشگیری کرد.
در عمل های قبلی پیوند صورت، مراحل آماده سازی چندین ماه یا حتی چند سال به طول می‌انجامید، اما این عمل پیوند کل صورت در مدت کمتر از یک ماه انجام شد.






این بیمار در تاریخ ۲۳ آوریل برابر با سوم اردیبهشت در اثر برخورد با یک دستگاه برش سنگ دچار صدمات شدید در ناحیه صورت شد.

پزشکان با استفاده از تصاویر رایانه‌یی شدت آسیب وارد شده به صورت را مورد ارزیابی قرار دادند که نشان می داد کل چهره، فک، کام و پایین کاسه چشم نیاز به ترمیم و بازسازی جدی دارند.







پزشکان در یک عمل اورژانسی و در مدت سه هفته پس از این سانحه موفق به انجام عمل پیوند کل صورت شدند و با گذشت حدود ۱۰ روز از عمل جراحی، وضعیت بیمار مناسب گزارش شده است.








نخستین عمل پیوند کل صورت مربوط به کشاورز اسپانیایی به نام «اسکار» است که در سال ۲۰۱۰ میلادی با موفقیت انجام شد.

این بیمار، به دلیل شلیک گلوله به صورت دیگر قادر به تنفس، بلع غذا و صحبت کردن نبود و ۹ جراحی اولیه برای بازسازی صورت ناکام مانده بود.









صورت «اسکار» در یک عمل جراحی سنگین ۲۴ ساعته با حضور ۳۰ جراح، متخصص بیهوشی، پرستار در بیمارستان وال هبرون بارسلونا تحت عمل جراحی پلاستیک و جراحی میکروسکوپی برای ترمیم رگ‌های خونی قرار گرفت و پس از عمل نیز گفتار درمانی، فیزیوتراپی و درمان های تکمیلی برای بهبود صبحت کردن و حرکات صورت روی وی انجام شد.





 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک زن چینی کودکی ۷ کیلویی به دنیا آورد

یک زن چینی کودکی ۷ کیلویی به دنیا آورد

یک زن چینی کودکی
۷ کیلویی به دنیا آورد، این پسر ‘چون چون’ نام گرفت. و او را پسر اژدها نامیدند .




به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، مسئولین بیمارستانی در شهر “زینگ زیانگ ” در استان “هنان” چین با اعلام این خبر اضافه کردند که حال مادر و نوزاد خوب است. این کودک که در آغاز سال نوی چینی که امسال به عنوان سال اژدها نیز معروف شده است بدنیا آمده موجب شادی پدر خود شده است.








پدر او در مصاحبه با تلویزیون محلی این گونه خوشحالی خود را بیان می کند:

همسر من در دوران بارداری هیچ نشانه متفاوتی نداشت. میزان غذایی و نوشیدنی که او مصرف می کرد به مانند سایر زنان باردار بود. امروز آغاز فصل بهار در تقویم چینی است و من خوشحال هستم که این چنین پسر سالمی دارم. او “پسر اژدها” است.









مادر ۲۹ ساله این کودک به نام ” وانگ یوجوان” اینگونه می گوید: من احساس می کردم که وضعیت من تا حدودی متفاوت است. من احساس می کردم که این کودک سنگین تر از حالت عادی است.


من قبل از به دنیا آمدن این فرزندم دختری نیز به دنیا آوردم که در زمان تولد تنها ۴ کیلوگرم بود. من فکر می کردم پسرم بین ۴٫۵ تا ۵ کیلوگرم وزن داشته باشد و هرگز احتمال نمی دادم که او ۷ کیلوگرم وزن داشته باشد. جالب است بدانید که در هفته گذشته یک زن قزاقستانی نیز کودکی ۷ کیلویی به دنیا آورد.
 

sheyda kashani

عضو جدید
کاربر ممتاز
طی یک جراحی پیچیده ، توموری ۹۰ کیلویی با موفقیت از پای یک مرد ویتنامی خارج شد

طی یک جراحی پیچیده ، توموری ۹۰ کیلویی با موفقیت از پای یک مرد ویتنامی خارج شد






در حالی که در عمل جراحی گذشته پزشکان نتوانسته بودند از رشد یک تومور ۹۰ کیلویی پیشگیری کنند اینک طی یک جراحی ۱۲ ساعته آنان موفق شدند این تومور را از پای یک مرد ویتنامی خارج شد




به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، تیم جراحی در کشور ویتنام ، طی یک عمل پیچیده ۱۲ ساعته موفق شدند توموری ۹۰ کیلو گرمی را که بر روی پای راست یک مرد ویتنامی به نام ” نگوین یوی های ” ( Nguyen_Duy_Hai ) رشد کرده بود، از روی پای او بردارند.
پزشکان گفته اند که این مرد ویتنامی در حال حاضر در شرایط مساعدی قرار دارد.
این مرد ، که ۳۱ سال سن دارد از ۴ سالگی با این تومور که توموری غیرسرطانی است اما بروز آن ناشی از یک ناهنجاری ژنتیکی نادر است، زندگی می کرد.








بخشی از پای این مرد را برای جلوگیری از رشد این تومور در زمانی که او ۱۷ ساله بود، قطع کردند، اما این کار نتوانست از رشد این تومور جلوگیری کند.







رشد غیرعادی این تومور مانع از آن شده بود که آقای هوی بتواند راه برود و یا خواب راحتی داشته باشد.










مرحله آخر برداشتن این تومور پنج شنبه گذشته در بیمارستانی در شهر هوشی مینه و به سرپرستی دکتر مک کی مک کینون انجام شد، دکتر مک کینون پیش از این توانسته بود توموری ۸۰ کیلوگرمی را با موفقیت از بدن یک زن رومانیایی خارج کند.
مقامات این بیمارستان گفته اند که دکتر مک کینون دستمزدی بابت این عمل جراحی دریافت نکرده و سایر مخارج هم از طریق پول هایی که به این بیمارستان اهدا شده، پرداخت شده است.
 

Similar threads

بالا