۸ راه خلاقانه برای استفاده مجدد از جوراب های کهنه

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
جوراب ها معمولاً به دلیل رفتن و ماندن در داخل کفش ارزش چندانی ندارند. اما اگر بتوان دیدی بیش از نقش اساسی و مرسوم به آنها داشت ، جوراب های کهنه استفاده های عملی مختلفی خواهند داشت(داشته باشند.).

تسکین دهندگی درد، اسباب بازی یک حیوان خانگی و فرزدن مو تنها برخی از نقش های جایگزین جوراب می تواند باشد. هشت تحول خلاقانه که حتی ممکن است حسادت کفش های شما را برانگیزاند عبارتند از:

تحول شماره١: تسکین دهندگی
مقداری برنج در جوراب های قدیمی خود ریخته، آن را در مایکروویو به مدت یک دقیقه قرار داده و سپس روی محل دردناک قرار دهید؛ یا از آن در پشت گردن خود برای گرما بخشی در یک شب سرد استفاده نمایید.

تحول شماره ٢: فِرزدن مو بدون استفاده از حرارت
به جای استفاده از دستگاه های خانگی فر کننده مو که گرمایی آسیب زننده به مو را ایجاد کرده و هزینه های برق را صد چندان می کند، از جوراب های قدیمی خود استفاده کنید!!!!
بکارگیری این روش به طرز شگفت انگیزی موهای شما را به زیبایی فر می کند.
برای این کار چند جفت از جوراب های کهنه خود را کنار گذاشته، پس از حمام در حالیکه موهایتان مرطوب است بدین صورت عمل نمایید:

١. موهای خود را شانه زده و به چند قسمت تقسیم کنید
٢. هر قسمت را مستقیم به سمت بالا کشیده، همانطور که آن را نگه داشته اید از قسمت پایینی موها به دور یکی از جوراب ها بپیچید و در انتها برای ثابت نگه داشتن آن جوراب را به دور قسمت پیچیده شده گره بزنید.
٣. پس از خشک شدن کامل موها گره ها را باز کرده و جوراب ها را از موهای خود جدا کنید.
٤. خواهید دید که مو های شما به طرز زیبایی فر خورده است!





تحول شماره ٣: وسایل تزیینی
جوراب های رنگی خود را به دور سنگ هایی که در تعطیلات آخر هفته از کنار رودخانه جمع کرده اید کشیده و برای تزیین در خانه خود به کار گیرید!



تحول شماره ٤ : گردگیر
هیچ احساسی بهتر از داشتن یک خانه تمیز (البته با مواد غیر سمی) وجود ندارد. برای براق کردن وسایل، جوراب نخی قدیمی خود را مانند یک دستکش دستتان کنید، مقداری سرکه یا محلول روغن درخت چای بر روی آن ریخته و به راحتی برای تمییز کردن از آن استفاده کنید.



همچنین از این طریق می توانید به پاک کردن کفش های خود یا حتی به عنوان یک تخته پاک کن استفاده کنید!



تحول شماره ٥ : گلدان های تزیینی
با بکارگیری کمی خلاقیت روی گلدان های سفالی کوچک خود را با جوراب های قدیمی خود پوشانده و چهره ای جدید به آنها بدهید.






تحول شماره ٦: تسکین دهندگی پوست
یک تا دو فنجان بلغور جو دوسر را آسیاب کنید، آن را در یک جوراب قدیمی ریخته و گره بزنید. توپ جوراب حاوی بلغور جو دوسر را در زیر شیر آب حمام گرفته، و سپس آن را درون وان بگذارید تا با شما خیس بخورد. حمام بلغور جو دوسر می تواند به درمان خشکی پوست و یا آفتاب سوختگی کمک کند.



تحول شماره ٧: مچ بند
آیا یک جفت جوراب دارید که یک سوراخ بزرگ در سر پنجه آن پدیدار شده؟ قسمت پایینی جوراب (از مچ پا تا انتهای انگشتان) را ببرید.




حدود ٧ سانتیمتر پایینتر از محل برش را به شکل دایره ببرید تا بتوانید انگشت شصت دستتان را از آن خارج نمایید. سپس برای جلوگیری کردن از پاره شدن یا در رفتن قسمت بریده شده، اطراف آن را با نخ و سوزن بدوزید.




اکنون می توانید از آن به عنوان یک مچ بند استفاده کنید. برای این کار استفاده از جوراب های قدیمی ساق بلند و پشمی توصیه می گردد.





تحول شماره ٨: متکا مچ دست هنگام تایپ
هنگام تایپ با رایانه از جوراب های قدیمی به عنوان متکا و محلی برای تکیه مچ دست استفاده کنید. یکی از جوراب های ساق بلند قدیمی خود را پر از لپه ، عدس ، یا برنج کرده و سپس بالای جوراب را بدوزید.همین کار را می توانید با یکی از جورابهای ساق کوتاه قدیمی خود نیز انجام داده و از آن برای همین منظور یعنی تکیه گاهی برای مچ دست خود به هنگام استفاده از ماوس بکار برید. این عمل برای جلوگیری از ابتلای دست شما به سندرم تونل کارپال بسیار موثر است.
 

Similar threads

بالا