یک خودروی دیگر از خانواده سمند ایران خودرو

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
دوست عزیز اینو قبول داری که موتور سمند با 405 هیج فرقی نمی کنه !
ما مدل 88 405 داریم مصرف صرفا بیرون شهرش تا 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر هست ولی ترکیب داخل شهر و بیرون شهر حدود 12 لیتر هست تازه این با همه نوع تغییر شرایط از جمله استفاده از بنزین سوپر و تنظیم موتور و ....هیچ تاثیری نداشت !
شاید باورتون نشه ولی یه پیکان انژکتوری داشتیم مصرف ترکیبیش هر 100 کیلومتر 11 تا البته بطور متوسط بود! :smile: ( یادش بخیر )

حالا یه نکته :
چند وقتی هست که ماشین روغن کم می کنه پیش مکانیک بردیم گفت عادت همه پژو هاست که هر هزار کیلومتر یه خورده روغن می سوزونن !:surprised:
چند نفر دیگه هم به من گفتن ولی نمی دونستم وتسه همه ماشین هاست !
بزارید بازم بگم پیکان حداقل روغن هم کم نمی کرد بعد 6 سال تازه زیر ماشین چند چکه میریخت اما 405 .... :(


حالا با این اوصاف فکر کنم خودرو ملی هم مبرا از این مسائل نباشد !
پس دیگه بحث سر چیه ؟:surprised:

سلام دوست من
مسئله مصرف ماشین یه موردی هست که بستگی به نوع بنزین مصرفی و همچین نوع رانندگی و خیلی از موارد دیگه داره که توی این بحث نمی گنجه ...
اما در مورد کم کردن روغن موتور
چون بیشتر پژو ها این ایراد رو پیدا کردن طبق دفترچه گارانتی خودروهای پژو و سمند و ... استانداردی رو تعریف کردن که در نوع خودش جای بحث داره و گفتن که در هر 1000 کیلومتر نیم لیتر عادیه و این روغن ریزش و یا چکه کردن از قسمتهای موتور نیست بلکه روغن سوزیه حالا نمیدونم چرا این ایراد رو سنسور اکسیژن خودرو تشخیص نمیده ... و دارم روش کار می کنم
سوالی دیگه باشه در خدمتیم
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سلام دوست من
مسئله مصرف ماشین یه موردی هست که بستگی به نوع بنزین مصرفی و همچین نوع رانندگی و خیلی از موارد دیگه داره که توی این بحث نمی گنجه ...
اما در مورد کم کردن روغن موتور
چون بیشتر پژو ها این ایراد رو پیدا کردن طبق دفترچه گارانتی خودروهای پژو و سمند و ... استانداردی رو تعریف کردن که در نوع خودش جای بحث داره و گفتن که در هر 1000 کیلومتر نیم لیتر عادیه و این روغن ریزش و یا چکه کردن از قسمتهای موتور نیست بلکه روغن سوزیه حالا نمیدونم چرا این ایراد رو سنسور اکسیژن خودرو تشخیص نمیده ... و دارم روش کار می کنم
سوالی دیگه باشه در خدمتیم

سلام
به نظرت نيم ليتر براي 1000 كيلومتر زياد نيست ؟ اين براي زماني صدق ميكنه كه هيچ فشاري به خودرو نياري و دست پاشكسته رانندگي منظورمو كه ميفهمي (خيلي آروم بروني)
حالا اگه يه كم با خودرو خشن رفتار كني كار به يك ليتر و يا بيشتر هم ميكشه
من يه سمند دارم كه در هر 500 كيلومتر يا همين حول و حوش نزديك به نيم ليتر بلكه بشتر هم روغن كم ميكنه (اضافه كنم نه مشكل روغن سوزي داره و نه نشت روغن ) كل اين مقدار از طريق احتراق سوخت و نا تواني جمع كردن رينگ ها سوخت ميشه
از قول يه مهندس ايراني كه براي تست يه مدل از بنز به آلمان رفته بود مينويسم :
ايشان ميگه كه مدت يك ماه و نيم اين خودرو در دست من بود در كاتالوگ خودرو درج شده بود كه در هر 5000 كيلومتر مقدار نيم ليتر كسر روغن عادي ميباشيد ولي در اين مدت يك ماه و نيم كه بيش از سه هزار كيلومتر پيمايش و تست داشتم حتي يك قطره هم كسر نكرد
 

hale a.a

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببخشيد ميپرم وسط بحثتون!فقط خواستم بگم مهندس قياسي سلام!مشتاق ديدار!كجايي؟!اسمتو ديدم ذوق كردم!
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
سلام
به نظرت نيم ليتر براي 1000 كيلومتر زياد نيست ؟ اين براي زماني صدق ميكنه كه هيچ فشاري به خودرو نياري و دست پاشكسته رانندگي منظورمو كه ميفهمي (خيلي آروم بروني)
حالا اگه يه كم با خودرو خشن رفتار كني كار به يك ليتر و يا بيشتر هم ميكشه
من يه سمند دارم كه در هر 500 كيلومتر يا همين حول و حوش نزديك به نيم ليتر بلكه بشتر هم روغن كم ميكنه (اضافه كنم نه مشكل روغن سوزي داره و نه نشت روغن ) كل اين مقدار از طريق احتراق سوخت و نا تواني جمع كردن رينگ ها سوخت ميشه
از قول يه مهندس ايراني كه براي تست يه مدل از بنز به آلمان رفته بود مينويسم :
ايشان ميگه كه مدت يك ماه و نيم اين خودرو در دست من بود در كاتالوگ خودرو درج شده بود كه در هر 5000 كيلومتر مقدار نيم ليتر كسر روغن عادي ميباشيد ولي در اين مدت يك ماه و نيم كه بيش از سه هزار كيلومتر پيمايش و تست داشتم حتي يك قطره هم كسر نكرد

سلام
نوع رانندگی و استفاده از خودرو خیلی مهمه که متاسفانه با این که میدونیم آستانه تحمل خودروی ما چقدره اما بیشتر اوقات مراعات این خودروهایی که خودمون میدونیم کفیتشون پایینه رو نمی کنیم
تنها علت روغن سوزی ناتوانی رینگ ها نمیتونه باشه چون چندین مورد از خودروهای 405 و سمند رو که کار زیادی هم از اونها کشیده بودن برای تعمیر موتور باز کردیم ، که یکی دو مورد از اونها شامل این ایراد بودن و در بقیه موتور ها وقتی محفظه احتراق آنها رو بررسی کردیم همگی دارای براده های حاصل از احتراق روغن بودن روی پیستون بودن و بعد از تعمیر موتور این روغن سوزی از بین رفته است .
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سلام
نوع رانندگی و استفاده از خودرو خیلی مهمه که متاسفانه با این که میدونیم آستانه تحمل خودروی ما چقدره اما بیشتر اوقات مراعات این خودروهایی که خودمون میدونیم کفیتشون پایینه رو نمی کنیم
تنها علت روغن سوزی ناتوانی رینگ ها نمیتونه باشه چون چندین مورد از خودروهای 405 و سمند رو که کار زیادی هم از اونها کشیده بودن برای تعمیر موتور باز کردیم ، که یکی دو مورد از اونها شامل این ایراد بودن و در بقیه موتور ها وقتی محفظه احتراق آنها رو بررسی کردیم همگی دارای براده های حاصل از احتراق روغن بودن روی پیستون بودن و بعد از تعمیر موتور این روغن سوزی از بین رفته است .
سلام
من نميگم كه چرا بيش از حد توان داريم فشار مياريم حتي نميخوام اين موضوع رو پيش بگشم ولي يه اشاره كنم بد نيست (يه خودرو زماني كه داشت تست ميشد به دليل سرعت و شتاب زياد راننده ي حرفه ايش كپ كرد و تپش قلب شديدي گرفت يعني راننده كم مياره نه خودرو )بگذريم
عرض كردم كه چرا بايد كيفيت پايين باشه كه با يكم فشار همچين مشكلي براش پيش بياد ؟ درد من اينه داداش عزيزم

و در مورد مشكل روغن سوزي : درسته كه دلايل زيادي ميتونه داشته باشه ولي دليل عمده كم كردن روغن در خودروي 405 زماني كه هيچ مشكلي نداره : طراحي سيلندر و مچ نشدن رينگ هاي روغني و ضعف در جمع كردن روغن هنگام برگشت و پس از اتمام روغن كاري جداره ي سيلندر توسط رينگ هاي روغنه
نظرت چيه ؟
 

beik

عضو جدید
واقعا عجب طراحی اصلا نمیشه فهمید که سمنده. شاخ در آوردم از این همه ذوق و استعداد مهندسان گرامی ایران خودرو
واقعا باید گریست
 

shokri65

عضو جدید
سلام به دوست خوبمون
از اینکه این تاپیک رو ایجاد کردید ممنون و سپاس گزاریم. چند نکته هست باید به عرض شما و دوستان عزیزمون که کمی در مورد این خودرو و یا محصولات ایران خودرو اطلاعات کافی ندارند و این موضوع باعث میشه که اطلاعات و قضاوت های بدی در مورد بعضی محصولات و تولیدات ارائه شده بدن که خب این کار درستی نیست! مثل این می مونه که پشت سر کسی بخوایم حرف بزنیم!
اول اینو بگم که من طرف هیچ شرکتی نیستم و از هیچ شرکتی هم دفاع نمی کنم ولی کلاه خودتونو قاضی کنید و در رأس عدل بشینید خیلی چیزها رو که نادیده گرفتید رو روشن تر می بینید.

ایران خودرو در راستای هدف توسعه محصولات گروه سمند و ارتقای سیستم های کیفیتی این گروه و بر طرف کردن برخی ضعف های دینامیکی (دقت کنید!) در اولین اقدام سیستم تعلیق عقب سمند SE رو از حالت Semi- Trailling Arm که در کلیه تولیدات پژو 405 و پارس و سمند وجود داشت و داره، در این خودرو به Twist Beam تغییر داد. این سیستم تعلیق دارای قابلیت های متفاوتی هست که توضیحات فنی اون در این تاپیک نمی گنجه.
فرض کنید شما به عنوان یک مدیر شرکت، وقتی در تولیدات خودتون یک چنین تغییر اساسی و هزینه بری رو انجام می دید، آیا حاضر می شید با توجه به امکانات قبلی از قبیل آیینه های برقی، شیشه بالابرهای برقی برای تمام درها و ... باز هم این خودرو رو با همون قیمت به بازار عرضه کنید؟
یقیناً پاسخ منفی است. شما برای جبران هزینه های تولید و طراحی باید قیمت چنین خودرویی رو با امکانات قبلی، بیشتر کنید.
حال بیایم اوضاع و احوال کشور رو ببینیم و رسانه ها رو که آماده هستن تا کوچک ترین تغییر در قیمت های خودرو ها رو زیر ذره بین ببرن! آیا صدای خیلی ها که خریدار این چنین خودرویی هستن و از تغییرات غیر محسوس و زیر ساختاری این خودرو خبر ندارن و نمی دونن چقدر وقت و هزینه صرف شده، در نمی آد!
خب پس حال باید چیکار کرد؟
اکنون با کمی دست کاری در بعضی قسمت ها غیر ضروری مثل شیشه بالابرهای عقب، آیینه های برقی و برخی جاها و کمی تغییر ظاهری برای بیشتر مشتری پسند شدن و احساس تغییر در یک محصول جدید مثل تغییر در برخی جاهای پر دید! مثل فرمان و داشبرد و... تعادل بین هزینه های تغییرات محسوس و نامحسوس، قیمت رو با تغییر کمی نسبت به محصولات قبلی به بازار عرضه می کنیم.
امیدوارم توضیحات اندک این حقیر قانع کننده باشه.
این رو هم یادم رفت که ما صحبتی از کیفیت نکردیم و فرض می کنیم که کیفیت تولیدات کشور در حد قابل قبولیه. ان شاءا...
موفق و پیروز باشد.
 

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
سلام به دوست خوبمون
از اینکه این تاپیک رو ایجاد کردید ممنون و سپاس گزاریم. چند نکته هست باید به عرض شما و دوستان عزیزمون که کمی در مورد این خودرو و یا محصولات ایران خودرو اطلاعات کافی ندارند و این موضوع باعث میشه که اطلاعات و قضاوت های بدی در مورد بعضی محصولات و تولیدات ارائه شده بدن که خب این کار درستی نیست! مثل این می مونه که پشت سر کسی بخوایم حرف بزنیم!
اول اینو بگم که من طرف هیچ شرکتی نیستم و از هیچ شرکتی هم دفاع نمی کنم ولی کلاه خودتونو قاضی کنید و در رأس عدل بشینید خیلی چیزها رو که نادیده گرفتید رو روشن تر می بینید.

ایران خودرو در راستای هدف توسعه محصولات گروه سمند و ارتقای سیستم های کیفیتی این گروه و بر طرف کردن برخی ضعف های دینامیکی (دقت کنید!) در اولین اقدام سیستم تعلیق عقب سمند SE رو از حالت Semi- Trailling Arm که در کلیه تولیدات پژو 405 و پارس و سمند وجود داشت و داره، در این خودرو به Twist Beam تغییر داد. این سیستم تعلیق دارای قابلیت های متفاوتی هست که توضیحات فنی اون در این تاپیک نمی گنجه.
فرض کنید شما به عنوان یک مدیر شرکت، وقتی در تولیدات خودتون یک چنین تغییر اساسی و هزینه بری رو انجام می دید، آیا حاضر می شید با توجه به امکانات قبلی از قبیل آیینه های برقی، شیشه بالابرهای برقی برای تمام درها و ... باز هم این خودرو رو با همون قیمت به بازار عرضه کنید؟
یقیناً پاسخ منفی است. شما برای جبران هزینه های تولید و طراحی باید قیمت چنین خودرویی رو با امکانات قبلی، بیشتر کنید.
حال بیایم اوضاع و احوال کشور رو ببینیم و رسانه ها رو که آماده هستن تا کوچک ترین تغییر در قیمت های خودرو ها رو زیر ذره بین ببرن! آیا صدای خیلی ها که خریدار این چنین خودرویی هستن و از تغییرات غیر محسوس و زیر ساختاری این خودرو خبر ندارن و نمی دونن چقدر وقت و هزینه صرف شده، در نمی آد!
خب پس حال باید چیکار کرد؟
اکنون با کمی دست کاری در بعضی قسمت ها غیر ضروری مثل شیشه بالابرهای عقب، آیینه های برقی و برخی جاها و کمی تغییر ظاهری برای بیشتر مشتری پسند شدن و احساس تغییر در یک محصول جدید مثل تغییر در برخی جاهای پر دید! مثل فرمان و داشبرد و... تعادل بین هزینه های تغییرات محسوس و نامحسوس، قیمت رو با تغییر کمی نسبت به محصولات قبلی به بازار عرضه می کنیم.
امیدوارم توضیحات اندک این حقیر قانع کننده باشه.
این رو هم یادم رفت که ما صحبتی از کیفیت نکردیم و فرض می کنیم که کیفیت تولیدات کشور در حد قابل قبولیه. ان شاءا...
موفق و پیروز باشد.
حرف ما قبول اما کسی که این اطلاعات را رسانه ای نمی کنه در ضمن به نظر من این که کیفیت خودرو بالا بره قاعدتا قیمت هم بالا میره اما چرا مردم و رزنامه ها این بالا رفتن قیمت را قبل ندارند چند دلیل داره
1 . رقابتی خودروهای داخلی با خودروهای خارجی ندارد چس مردم می خوان خودرو داخل ارزون تر باشه چون تکنولوژی خودروهای خارجی را نداره
2 . تجربه ثابت کرده که شرکتهای خودرو ساز ما با اظافه یا کم کردن چیزهای معمول روی هر ماشین مثل بالابر برقی ماشین ی مدل جدید می زنند
باز هم دلایلی داره که من الان حضور ذهن ندارم
البته بی اعتمادی مردم هم به شرکتهای خودروسازی بی دلیل نیست
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
سلام به دوست خوبمون
از اینکه این تاپیک رو ایجاد کردید ممنون و سپاس گزاریم. چند نکته هست باید به عرض شما و دوستان عزیزمون که کمی در مورد این خودرو و یا محصولات ایران خودرو اطلاعات کافی ندارند و این موضوع باعث میشه که اطلاعات و قضاوت های بدی در مورد بعضی محصولات و تولیدات ارائه شده بدن که خب این کار درستی نیست! مثل این می مونه که پشت سر کسی بخوایم حرف بزنیم!
اول اینو بگم که من طرف هیچ شرکتی نیستم و از هیچ شرکتی هم دفاع نمی کنم ولی کلاه خودتونو قاضی کنید و در رأس عدل بشینید خیلی چیزها رو که نادیده گرفتید رو روشن تر می بینید.

ایران خودرو در راستای هدف توسعه محصولات گروه سمند و ارتقای سیستم های کیفیتی این گروه و بر طرف کردن برخی ضعف های دینامیکی (دقت کنید!) در اولین اقدام سیستم تعلیق عقب سمند SE رو از حالت Semi- Trailling Arm که در کلیه تولیدات پژو 405 و پارس و سمند وجود داشت و داره، در این خودرو به Twist Beam تغییر داد. این سیستم تعلیق دارای قابلیت های متفاوتی هست که توضیحات فنی اون در این تاپیک نمی گنجه.
فرض کنید شما به عنوان یک مدیر شرکت، وقتی در تولیدات خودتون یک چنین تغییر اساسی و هزینه بری رو انجام می دید، آیا حاضر می شید با توجه به امکانات قبلی از قبیل آیینه های برقی، شیشه بالابرهای برقی برای تمام درها و ... باز هم این خودرو رو با همون قیمت به بازار عرضه کنید؟
یقیناً پاسخ منفی است. شما برای جبران هزینه های تولید و طراحی باید قیمت چنین خودرویی رو با امکانات قبلی، بیشتر کنید.
حال بیایم اوضاع و احوال کشور رو ببینیم و رسانه ها رو که آماده هستن تا کوچک ترین تغییر در قیمت های خودرو ها رو زیر ذره بین ببرن! آیا صدای خیلی ها که خریدار این چنین خودرویی هستن و از تغییرات غیر محسوس و زیر ساختاری این خودرو خبر ندارن و نمی دونن چقدر وقت و هزینه صرف شده، در نمی آد!
خب پس حال باید چیکار کرد؟
اکنون با کمی دست کاری در بعضی قسمت ها غیر ضروری مثل شیشه بالابرهای عقب، آیینه های برقی و برخی جاها و کمی تغییر ظاهری برای بیشتر مشتری پسند شدن و احساس تغییر در یک محصول جدید مثل تغییر در برخی جاهای پر دید! مثل فرمان و داشبرد و... تعادل بین هزینه های تغییرات محسوس و نامحسوس، قیمت رو با تغییر کمی نسبت به محصولات قبلی به بازار عرضه می کنیم.
امیدوارم توضیحات اندک این حقیر قانع کننده باشه.
این رو هم یادم رفت که ما صحبتی از کیفیت نکردیم و فرض می کنیم که کیفیت تولیدات کشور در حد قابل قبولیه. ان شاءا...
موفق و پیروز باشد.


سلام
خدا شاهده كه من آرزو دارم محصولات كشورم جزء بهترين هاي جهان باشه ولي با كار شكني خودرو ساز ها و گول زدن خودشون هيچ وقت و هيچ وقت به آرزوم نميرسم

خودروساز هاي داخلي مشتري هاي خودشون رو دارن و نيازي به تغيير نيست ملت ايران هم به اجبار ميخرن نه از روي علاقه و اشتياق . . .

جـــــــــــان خودت بي خيال :(
 
آخرین ویرایش:

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
با سلامی دوباره
اساتید عزیز من نفهمیدم مشکل روغن سوری این ماشین ها کجاست ؟
اگر میشه بحثشو جمع و جور کنین !
در مورد رانندگی اینو بگم با توجه به نامطلوب بودن کیفیت ماشین م سعی می کنم فشار نیارم
ولی گاهی اوقات برای رفع خستگی یه حالی بهش می دم ولی کترل شده این از نوع رانندگی
از مصرف بنزین اینو بگم که پند ماهی میشه که فکر کنم یک سر از بنزین سوپر استفاده می کنیم
و اینو باید بکم همچین مشکلی رو من در یه 206 هم مشاهده کردم !
حالا چه باید کرد !
آیا راه حلی وجود دارد
برای تمام خودرو های ساخت داخل همین مشکل وجود دارد !
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
با سلامی دوباره
اساتید عزیز من نفهمیدم مشکل روغن سوری این ماشین ها کجاست ؟
اگر میشه بحثشو جمع و جور کنین !
در مورد رانندگی اینو بگم با توجه به نامطلوب بودن کیفیت ماشین م سعی می کنم فشار نیارم
ولی گاهی اوقات برای رفع خستگی یه حالی بهش می دم ولی کترل شده این از نوع رانندگی
از مصرف بنزین اینو بگم که پند ماهی میشه که فکر کنم یک سر از بنزین سوپر استفاده می کنیم
و اینو باید بکم همچین مشکلی رو من در یه 206 هم مشاهده کردم !
حالا چه باید کرد !
آیا راه حلی وجود دارد
برای تمام خودرو های ساخت داخل همین مشکل وجود دارد !

سلام سيد عزيز
من در اين مورد توضيحاتي دادم
حالا شنيدم كه اگه روغن بهران پيشتاز بريزي خيلي ناچيز كم ميكنه آخه يكي ديگه از دلايل كم كردن روغن به خود روغن هم بر ميگرده / بايد امتحان كنم ببينم چي ميشه
و اما كم كردن روغن
كاريش نميشه كرد الا يه مواردي كه كمك ميكنه كمتر روغن بسوزه
 
بالا