گفتگوی مرتبط با دروس برق،برنامه ریزی تحصیلی و کنکور کارشناسی ارشد 93

وضعیت
موضوع بسته شده است.

juvefans

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
دوستانی که پارسه شرکت کردید لطفا درصدها رو بنویسید باهم بحث کنیم و ببینیم اشکال کار از کجا بوده ، من درصدهامو چند صفحه قبل نوشتم . اینجا :
http://www.www.www.iran-eng.ir/show...-ریزی-تحصیلی-و-کنکور-کارشناسی-ارشد-93/page287
منتظریم . فکر کنم آقای رضایی و خانم خالدی پارسه ای بودن ، بقیه هم لطفا به اشتراک بگذارید همه به هم کمک کنیم . ممنون :smile:
 
آخرین ویرایش:

rezaei.sp

عضو جدید
دوستانی که پارسه شرکت کردید لطفا درصدها رو بنویسید باهم بحث کنیم و ببینیم اشکال کار از کجا بوده ممنون :smile:
سلام دوست عزیز .
من آماده نبودم 252 رو شرکت نکردم . خیلی شرمنده که شما رو تنها گذاشتم و نشد رقابت کنیم . امیدوارم 501 رو بتونم برسونم .
درصداتو دیدم . خیلی خوب زدی . منتظر درخشیدنت تو مراحل بعد هستیم.
دفترچه یک رو خوب زدی . معلومه که وقت کم نیاوردی . نشون میده پایه ریاضیتم خوبه و میتونی از این درس امتیاز خوب بگیری .
ماشین و بررسی رو هم متوسط زدی . علتش رو نمیدونم . درس رو کامل خونده بودی ؟ میشه ببری بالاتر یا مشکل خاصی وجود داره ؟
مغناطیس رو هم خوب زدی . با بالاترین نمره فاصله زیادی نداری .
در کل خوشحالم که میبینم تو این سطح هستی و تسلط داری . اشکالاتی که در طول این 2 تا آزمون داشتی رو روش کار کن و منتظرم که تو 501 میانگین رو بکشی بالا . :w40:
 

juvefans

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
سلام دوست عزیز .
من آماده نبودم 252 رو شرکت نکردم . خیلی شرمنده که شما رو تنها گذاشتم و نشد رقابت کنیم . امیدوارم 501 رو بتونم برسونم .
درصداتو دیدم . خیلی خوب زدی . منتظر درخشیدنت تو مراحل بعد هستیم.
دفترچه یک رو خوب زدی . معلومه که وقت کم نیاوردی . نشون میده پایه ریاضیتم خوبه و میتونی از این درس امتیاز خوب بگیری .
ماشین و بررسی رو هم متوسط زدی . علتش رو نمیدونم . درس رو کامل خونده بودی ؟ میشه ببری بالاتر یا مشکل خاصی وجود داره ؟
مغناطیس رو هم خوب زدی . با بالاترین نمره فاصله زیادی نداری .
در کل خوشحالم که میبینم تو این سطح هستی و تسلط داری . اشکالاتی که در طول این 2 تا آزمون داشتی رو روش کار کن و منتظرم که تو 501 میانگین رو بکشی بالا . :w40:
ممنون ، راستش برای ماشین من روی 80 به بالا دارام کار میکنم مشکلی که این آزمون داشت این بود که سوالات ماشین خیلی غیر استاندارد بود اگه سوالهارو دیده باشید اصلا سوالای از مشخصه مغناطیسی ماشین Dc نیومده بود که خیلی عجیب بود و همه سوالا شبیه هم بود و چون سوالاها روی هم 2 خط میشد فاصله سوالها کمم بود و مشکل جا برای حل سوالها پیدا کردم و هی ورق میزدم ولی در کل خیلی سخت بود سوالهای ماشین .
من این آزمون غلط زیاد زدم توی بررسی و کنترل که کاره خیلی اشتباهی بود ...
ریاضی هم بعد آزمون اول تصمیم گرفتم شدیدتر بخونم تا شکستش بدم که شد :p
آزمون بعد منتظر شما هستم ببینم چه کار میکنید . :)
ممنون
 

rezaei.sp

عضو جدید
درخواست کمک دارم من کلا با خلاصه نویسی مشکل دارم نمیدونم چه موقع بایدخلاصه برداری کنم!:(ازنکات تست خلاصه بردارم؟یامتن درس؟:)
خلاصه برداری یک راهکار عالی هست واسه کسی که بخواد خوب یاد بگیره و خوب تست بزنه ! چون حجم مطالب رفته رفته زیاد میشه و بدون خلاصه برداری عملا غیر ممکنه که کسی بتونه خوب به مطالب مسلط بشه .
تو هر درس یا هر بخش که مشکل داری و واست سخته باید از تکنیک خلاصه برداری استفاده کنی .
اول درس رو از رو یه کتاب روان بخون و از هر پاراگراف یا هر قسمت که میخونی خلاصش یادداشت کن . طوری که حجم خلاصه کمتر از متن اصلی باشه و در ثانی یه جور باشه که هر موقع خواستی اون خلاصه تهیه شده رو استفاده کنی ، سریع واست مرور بشه و تو یادگیری بهت کمک کنه .
تو درسای ما که فنی هستیم ، واسه فهم یه مطلب حتما هر کتابی چنتا مثال حل کرده و یا تستای ساده رو حل کردن . اونا رو هم بعنوان قسمتی از خلاصه نویسی باید مد نظر قرار بدی . زیرا در غیر اینصورت نمیتونی از خلاصه استفاده کنی و باید دوباره به کتاب مراجعه کنی که کار جالبی نیست.
حتما پیشنهاد میشه از کامپیوتر استفاده کنی . یعنی اون خلاصه رو که تهیه میکنی ، وارد فایل کن . واسه هر درس یه فولدر بساز . تو فولدر هر درس هم چنتا فولدر واسه قسمت های مختلف درس بساز. خلاصه هاتو وارد فایل word کن که هم دسترسی بهش بعدا ساده تر بشه و هم بتونی خوب خلاصه هاتو مدیریت کنی . در غیر اینصورت دورت میشه پر از کاغذ و کتاب و این بازدهی رو کم میکنه و باعث سر درگمی میشه .
از مثال ها و شکل ها هم باید عکس بگیری با موبایل و در قسمت مربوطه تو خلاصه که نوشتی وارد کنی . این بهترینن و کمم زحمت ترین کاره .چون اگه بخای شکلا رو تو کامپیوتر رسم کنی خیلی وقت میگیره که اصلا خوب نیست.
یه مزیت دیگه این روش اینه که وقتی خلاصه رو وارد فایل کامپیوتر میکنی ، مطالب دوباره واست مرور میشه که این خیلی کمک میکنه که مطالب به حافظه بلند مدت بره و خوب یاد بگیری . شرطش اینه که اینکار و با علاقه و فرصت و علاقه انجام بدی که جواب مثبت بده .
بعد که با این روش درس رو مسلط شدی ، تست ها رو از ساده به سخت حل کن . تو حل هر تست شاید چنتا نکته بدست بیاد که باید اون نکات رو به همون خلاصه اضافه کنی و خلاصه که تهیه کردی رو کامل تر کنی . با این روش محاله که نتونی تست بزنی و خیلی مفیده . یکم وقت میگیره ولی خیلی لذت بخش و مفید هست .

دوست عزيز بنظرم كه اگر تا اكنون خلاصه برداري نكرديد، نمي خواد بفكر خلاصه برداري باشيد.
چون خلاصه برداري كاري وقت بري است. ولي در كل خلاصه ، شامل نكات و متن مفهمومي است كه اولا خيلي كاربرد دارند و دوما احتمال فراموشي انها وجود دارد.حالا ميخواد خلاصه از نكات تستي باشد يا اينكه متن درس باشد.هر دو مهم است.
آفرین بر شما .
کاریه که وقت میگیره ولی شاید بازدهیش زیاد باشه . هر کس باید خودش بشینه بسنجه که ببینه سود داره یا نه .
در کل واسه دوستانی که تو تست زدن یا فهم درس مشکل دارن خیلی خوبه که با این روش شروع کنن . هنوز فرصت واسه یادگیری درسها باقیه و نباید به بطالت بگذره .
من که بدون خلاصه نویسی نمیتونم . :)
 

کنترل من

عضو جدید
دوستان من کتاب زبان تقوی چاپ ۸۸ رو دارم بنظرتون ارزش خوندن داره؟
منابع دیگه ی زبانم ۵۰۴ و پارسه و زبان تخصصی مدرسان.
ممنون میشم راهنمایی کنید.
کتاب زبان تخصصی مدرسان کتاب خوبیه منم دارم البته دوستم کتاب زبان تخصصی بوران پژوهش رو هم که تازه چاپ شده گرفته بود کتاب خوبی به نظر می رسید
تمامی متن های کنکور رو از 67 تا 92 آورده بود واسه هر سه متن لغات کلیدی رو آورده و ترجمه دقیق هر متن رو هم نوشته نویسنده اش هم امین رضایی بود همون که کتاب کنترل هم نوشته منم یکی اینترنتی خریدم می خوام تا کنکور روی ریدینگ ها زیاد کار کنم
 

djbehrouz

عضو جدید
«حسین توکلی» روز دوشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال 1393 و نوزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور ازبعدازظهر روز یکشنبه، 12 آبان ماه 92 از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده و با توجه به تمدید صورت گرفته تا ساعت 24 روز شنبه، 25 آبان ماه 92 ادامه خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد:تا ساعت هشت صبح امروز، 20 آبان ماه بیش از 510 هزار نفر با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تکمیل فرم ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد 93 ثبت نام کرده اند.توکلی به داوطلبانی که تاکنون ثبت نام خود را انجام نداده اند توصیه کرد با توجه به اطلاعیه های منتشره سازمان سنجش درباره اصلاحات و تغییرات برخی کدرشته ها و همچنین دفترچه راهنمای ثبت نام، فرآیند ثبت نام خود را به انجام برسانند.
به گفته وی داوطلبانی که قبلا در آزمون کارشناسی ارشد 93 ثبت نام کرده اند نیز تا ساعت 24 روز شنبه، 25 آبان ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ، درصورت نیاز نسبت به ویرایش فرم الکترونیکی ثبت نام خود اقدام کنند.
سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان درصورت داشتن شرایط لازم و علاقه مندی می توانند علاوه بر رشته امتحانی اصلی خود، یکی از کدرشته های امتحانی شناور مندرج در دفترچه راهنمای آزمون را به عنوان رشته امتحانی دوم خود انتخاب کنند.
وی هزینه ثبت نام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 93 را 178 هزار ریال ذکر کرد و گفت: پرداخت هزینه ثبت نام آزمون صرفا از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش و با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب امکان پذیر است و داوطلبان دو رشته ای نیز باید دوبرابر این مبلغ را به عنوان حق ثبت نام پرداخت کنند.
توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبانی که متقاضی گزینش در رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند باید علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت نام، نسبت به پرداخت اینترنتی مبلغ 58 هزار ریال دیگر برای اعلام علاقه مندی در گزینش این دوره ها اقدام کنند.
**توزیع کارت ورود به آزمون کارشناسی ارشد 93 از 14 بهمن شروع می شود
توکلی خاطرنشان کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال 93 در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، 16، 17 و 18 بهمن ماه 92 در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار می شود و توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبان نیز از روز دوشنبه، 14 بهمن ماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه محل برگزاری آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت آنها تعیین می شود به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد توصیه کرد هنگام تکمیل فرم ثبت نام در تعیین و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت خود دقت کافی داشته باشند.
توکلی درباره متقاضیان شرکت در نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور گفت: داوطلبان می توانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال 1393، در اولین مرحله آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور براساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما در آزمون شرکت کنند.
 

djbehrouz

عضو جدید
انتشار نتایج تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 92 در ساعت 18 امروز

انتشار نتایج تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 92 در ساعت 18 امروز

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز و فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت شرایط خاص و یا بورسیه در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 92 ساعت 18 امروز منتشر می شود.


پیشنهاد سایت برق ارشد به معرفی شدگان چند برابر ظرفیت شرایط خاص و یا بورسیه جهت موفقیت در مصاحبه حضوری دانلود آزمون های جامع و تضمینی مصاحبه حضوری با پاسخ کاملا تشریحی می باشد.


دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اسامی پذیرفته شدگان نهایی 17 هزار و 786 نفر پذیرفته شده نهایی رشته های متمرکز امروز ساعت 18 اعلام می شود که از این تعداد 8 هزار 442 نفر زن و 9 هزار و 344 نفر مرد هستند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین فهرست اسامی 4 هزار و 44 نفر معرفی شدگان چند برابر رشته های دارای شرایط خاص و یا بورسیه در مرحله تکمیل ظرفیت و پذیرش دانشجو در کد رشته های جدید آزمون کارشناسی ارشد سال 92 ساعت 18 امروز بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
توکلی اظهار داشت: کلیه پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانی مندرج در اطلاعیه ای که به همراه اسامی در سایت قرار می گیرد با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در کد رشته محل قبولی در یکی از روزهای دوشنبه یا سه شنبه 27 و 28 آبان ماه به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی مراجعه و ثبت نام کنند.
وی یادآور شد: از آنجا که برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی علاوه بر مدارک لازم برای ثبت نام و همچنین زمان ثبت نام از پذیرفته شدگان خود، اطلاع رسانی جداگانه ای را مشخص کرده اند توصیه می شود که پذیرفته شدگان حتما به سایت دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: همچنین معرفی شدگان چند برابر رشته های دارای شرایط خاص و بورسیه ضرورت دارد که بر اساس برنامه زمانی با همراه داتشن مدارک مورد نیاز برای شرکت در سایر مراحل گزینش شرکت کنند.
 

iman.63

عضو جدید
سلام من سال قبل از دانشگاه آزاد لاهیجان فارغ التحصیل شدم و سال قبل برای ثبت نام کد این دانشگاه 4077 بود و تا جایی که میدونم چند سال این کد بود.چون اون طور که پیدا کردم اینجا در این آدرس: http://www1.sanjesh.org/regsearch/arshad89/university_azad.php
کد ها از سال 89 حداقل همین بوده.اما امسال وقتی در این لینک میزنم آزاد لاهیجان: http://92.242.195.233/Searcharshad93/EduactionOfPalce.aspx
دو تا داشنگاه میاد که یکیش نوشته واحد شرق گیلان یکی هم فقط نوشته لاهیجان.نمیدونم حالا کدوم این ها رو باید بزنم.کسی اینجا از این داشنگاه هست که برای ثبت نام بدونه باید کدوم رو بزنه؟ ضمن اینکه تو لینک اولی که دادم و کدش اون سال ها 4077 بود اونجا جلوش نوشته واحد شرق گیلان.نمیدونم الان هم همون شرق رو بزنم یا فقط لاهیجان رو باید بزنم.کسی میتونه کمک کنه؟لطفا.
 

reza88888

عضو جدید
سلام.بچه ها و مهندسا من دانشگاه صدا سیما قبول شدم.واسه مخابرات تکمیل ظرفیت.باد بریم واسه مصاحبه. نمیدونم چیکار کنم چی بخونم. چی میپرسن اصلا؟ دوستان هرکی اطلاعات داره کمک کنه؟ جان بچه تون هرچی میدونید بگید:):):):)
 

Joe_Bel

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
سلام.بچه ها و مهندسا من دانشگاه صدا سیما قبول شدم.واسه مخابرات تکمیل ظرفیت.باد بریم واسه مصاحبه. نمیدونم چیکار کنم چی بخونم. چی میپرسن اصلا؟ دوستان هرکی اطلاعات داره کمک کنه؟ جان بچه تون هرچی میدونید بگید:):):):)

تبریک میگم قبولی تونو


تجربه یکی از دوستان در مورد مصاحبه دانشکده صدا و سیما:

تاریخ: 90/8/9

مصاحبه دانشکده صدا و سیما (سه مصاحبه گر):امتحان عقیدتی سیاسی (خداییش هر کسی میرفت تو میگفت آسونه و همین طور هم بود ):در مورد کتاب هایی که خوندی می پرسیدند مرجع تقلیدت کیه تلویزیون نگاه میکنی ؟چند ساعت ؟سطح برنامه ها چطوره ؟نماز میخونی؟شعری از حفظ هستی؟نظرت در مورد سیاست چیه؟ چه مسائلی در لیبی رخ داده ؟اصول گرا کیه اصلاح طلب کیه؟نظرت در مورد کشور چیه در مورد ولایت فقیه چیه و از این جور حرفا!!!!!!!!!!

آدرس : تهران، خيابان ولي عصر(عج)، ابتداي بزرگراه نيايش، دانشكده صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران

تلفن : 22021933 - 22652247

 

djbehrouz

عضو جدید
زمان ثبت‌ نام پذیرفته‌ شدگان تکمیل ظرفیت آزمون ارشد 92


حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت:ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در یکی از روزهای دو‌شنبه و یا سه‌شنبه 27 یا 28 آبان ماه انجام می‌شود، بنابراین پذیرفته‌شدگان باید با به همراه داشتن مدارک ثبت‌نامی برای ثبت‌نام به موسسه آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند.
وی افزود: البته داوطلبان باید برای اطلاع از هرگونه موارد احتمالی(اعم از برنامه زمانی جدید برای ثبت‌نام و یا مدارک) قبل از مراجعه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش محل قبولی به وب‌سایت این دانشگاه‌ها مراجعه کنند. وی در خصوص داوطلبان رشته محل‌های بورسیه و یا شرایط خاص، اظهار داشت: آن دسته از داوطلبانی که متقاضی کد یا کد رشته محل‌های تحصیلی بورسیه و دارای شرایط خاص از موسسات هستند و فهرست اسامی آنان منتشر شده است، باید برای انجام مصاحبه و سایر مراحل مورد لزوم با توجه به مندرجات این اطلاعیه به ارگان بورسیه و یا موسسه آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند. توکلی تاکید کرد: پذیرفته شدگان این مرحله که قبلاً در یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند، لازم نیست از محل قبولی قبلی انصراف دهند، بلکه با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و توسط موسسه محل قبولی مندرج در این اطلاعیه، مدارک ثبت نامی افراد مذکور از محل قبولی قبلی آنان درخواست می‌شود، بر این اساس قبولی قبلی آن دسته داوطلبانی که اسامی آنان در این اطلاعیه نیز به عنوان پذیرفته شده درج گردیده است، لغو می‌باشد. وی افزود:همچنین آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که اسامی آنان به عنوان پذیرفته شده نهایی در دوره‌های روزانه به همراه این اطلاعیه در سایت این سازمان درج شده، حتی در صورت عدم ثبت‌نام در محل قبولی مندرج در این اطلاعیه نیز، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی 93 را ندارند. مشاور عالی سازمان سنجش در پایان خاطرنشان کرد: عدم مراجعه در زمان‌های مقرر به منزله انصراف از تحصیل در کد رشته محل ذیربط تلقی می‌شود.
 

hamid_3469

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سوالات کنکور ارشد 92 همراه با پاسخ تشریحی

سوالات کنکور ارشد 92 همراه با پاسخ تشریحی

سلام ، بچها اینو از توی نت پیدا کردم چیز به درد بخوریه .
 

پیوست ها

  • BARGH.pdf
    743 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

juvefans

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
من یه سوال داشتم : تا حالا کسی درسی که مربوط به رشته خودش نیست رو پاسخ داده توی آزمون های آزمایشی ؟ اینکار روی رتبه رشته اصلی من اثری داره ؟ داشتم فکر میکردم من که رشتم قدرته شاید به 2 تا تست شانسی از الکترونیک بتونم کاری کنم که رتبه الکترونیکم هم خوب بشه مثلا ! شدنیه ؟:surprised::warn:
 

rezaei.sp

عضو جدید
من یه سوال داشتم : تا حالا کسی درسی که مربوط به رشته خودش نیست رو پاسخ داده توی آزمون های آزمایشی ؟ اینکار روی رتبه رشته اصلی من اثری داره ؟ داشتم فکر میکردم من که رشتم قدرته شاید به 2 تا تست شانسی از الکترونیک بتونم کاری کنم که رتبه الکترونیکم هم خوب بشه مثلا ! شدنیه ؟:surprised::warn:
سلام .
سوالت یه مقدار ابهام داره . درسی که مربوطه به رشته خودمون نیست دو حالت داره : یا واسه گرایش مد نظرمون امتیاز میاره و یا اینکه امتیازش تو گرایش مد نظر ما صفره و تو سایر گرایش ها امتیاز میاره . جدولی رو که ضمیمه کردم این مطلب رو کامل نشون میده . مثلا ماشین درسیه که به قدرت مربوط میشه ، اما تو کنترل هم ضریبش 3 هست و امتیاز میاره ، در عین حال تو گرایش الکترونیک ضریبش صفره و اگه کسی به سوالاش جواب بده ، فقط تو گرایش قدرت و الکترونیک رو رتبش تاثیر میزاره.
و اما شما :
اگه میخای تو قدرت ادامه تحصیل بدی ، ضریب الکترونیک تو قدرت صفره . یعنی هر مقدار هم که به الکترونیک جواب بدی تو رتبه قدرتت تاثیر نمیذاره . ولی رو رتبه الکترونیکت تاثیر میزاره و اونو میبره بالا .
اگه هنوز تصمیم نگرفتی که تو کدوم گرایش میخای ادامه تحصیل بدی ، میتونی الک رو بزنی و موقع اعلام نتایج ببینی رتبت تو اون چطور شده که بر پایه همون انتخاب رشته کنی .
معمولا تو مرحله آزمون ، هر کسی با توجه به گرایشی که میخواد توش ادامه تحصیل بده درساشو میخونه و درسای بقیه گرایشارو نمیخونه و به سوالاتش جواب نمیده . چون نه امتیاز داره و نه مفیده .
تو الکترونیک ماشین و بررسی امتیاز نداره . تو قدرت هم الکترونیک و تجزیه امتیاز نداره . بقیش مشترکه که اگه تو قدرت خوب بزنی تو الک هم بی تاثیر نیست.
امیدوارم تونسته باشم جواب رو بدم . بازم اگه ابهام داره بگو .
Zarayeb.jpg
 
آخرین ویرایش:

juvefans

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
سلام .
سوالت یه مقدار ابهام داره . درسی که مربوطه به رشته خودمون نیست دو حالت داره : یا واسه گرایش مد نظرمون امتیاز میاره و یا اینکه امتیازش تو گرایش مد نظر ما صفره و تو سایر گرایش ها امتیاز میاره . جدولی رو که ضمیمه کردم این مطلب رو کامل نشون میده . مثلا ماشین درسیه که به قدرت مربوط میشه ، اما تو کنترل هم ضریبش 3 هست و امتیاز میاره ، در عین حال تو گرایش الکترونیک ضریبش صفره و اگه کسی به سوالاش جواب بده ، فقط تو گرایش قدرت و الکترونیک رو رتبش تاثیر میزاره.
و اما شما :
اگه میخای تو قدرت ادامه تحصیل بدی ، ضریب الکترونیک تو قدرت صفره . یعنی هر مقدار هم که به الکترونیک جواب بدی تو رتبه قدرتت تاثیر نمیذاره . ولی رو رتبه الکترونیکت تاثیر میزاره و اونو میبره بالا .
اگه هنوز تصمیم نگرفتی که تو کدوم گرایش میخای ادامه تحصیل بدی ، میتونی الک رو بزنی و موقع اعلام نتایج ببینی رتبت تو اون چطور شده که بر پایه همون انتخاب رشته کنی .
معمولا تو مرحله آزمون ، هر کسی با توجه به گرایشی که میخواد توش ادامه تحصیل بده درساشو میخونه و درسای بقیه گرایشارو نمیخونه و به سوالاتش جواب نمیده . چون نه امتیاز داره و نه مفیده .
تو الکترونیک ماشین و بررسی امتیاز نداره . تو قدرت هم الکترونیک و تجزیه امتیاز نداره . بقیش مشترکه که اگه تو قدرت خوب بزنی تو الک هم بی تاثیر نیست.
امیدوارم تونسته باشم جواب رو بدم . بازم اگه ابهام داره بگو .
مشاهده پیوست 179536

خیلی ممنون از توضیحات کاملتون . منظور من این بود که شانسی سوالهای اونها رو جو.اب بدم . نگران اثر منفی اون بودم که با توضیحات شما انگار اثری نداره . اینبار امتحان میکنم همه سوالاهای الکترونیک رو گذینه 2 میزنم .:D )من قدرت ام (
 

melodi88

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خیلی ممنون از توضیحات کاملتون . منظور من این بود که شانسی سوالهای اونها رو جو.اب بدم . نگران اثر منفی اون بودم که با توضیحات شما انگار اثری نداره . اینبار امتحان میکنم همه سوالاهای الکترونیک رو گذینه 2 میزنم .:D )من قدرت ام (

اگه دیدی تاثیر نداشت خبر بده ما هم تو کنکور همه رو جیم بزنیم شاید شانسی زد و الک قبول شدیم
 

3tare_87

عضو جدید
منم یه سوال داشتم که بی ربط به صحبت دوستان نیست!! راستش من گرایش کارشناسیم کنترله اما چون شانس قبولی برای الکترونیک بیشتره سعی ام رو برای این رشته گذاشتم!!ولی رشته مورد علاقه خودم کنترله حالا میخوام بدونم اشتباهه که درسای دو رشته رو بخونی! به کیفیت خوندن ضرر نمیزنه! من ماشین رو نخوندم.نمیدونم تو این وقت باقی مونده بخونمش یانه؟؟
 

Afshin all

عضو جدید
آخه این چه وضعیتیه چرا نمیتونم کارت ثبت نام بخرم ؟ کلا گزینه ی کارت آزمون ارشد و ورداشتن :eek::mad: تا کی باید چوب بی کفایتی مسولانو بخوریم .
 

mohammad361

عضو جدید
آخه این چه وضعیتیه چرا نمیتونم کارت ثبت نام بخرم ؟ کلا گزینه ی کارت آزمون ارشد و ورداشتن :eek::mad: تا کی باید چوب بی کفایتی مسولانو بخوریم .

حل شد عزیز ، الان میتونی ثبت نام کنی
منم الان نوشتم ، از ظهر داشتم حرص میخوردم ...
 

djbehrouz

عضو جدید
بروز نقص فنی در سامانه ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد

بروز نقص فنی در سامانه ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد

جمعی از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 93 نسبت به بروز نقص فنی در سامانه خرید اینترنتی کارت اعتباری ثبت نام این آزمون انتقاد کردند.


این داوطلبان در تماس با سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به بروز اشکال فنی در هنگام تهیه و خرید کارت اعتباری ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد سال 1393 عنوان داشتند: در سایت سازمان سنجش هنگامی که در سامانه خرید اینترنتی کارت اعتباری آزمون کارشناسی ارشد کلیک می‌کنیم به جای کارت مقطع کارشناسی ارشد، کارت اعتباری آزمون جامع در حوزه مدیریت بحران های طبیعی و کارت صلاحیت عمومی دکتری در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.


این داوطلبان همچنین با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد روز شنبه پایان می‌یابد، از مسئولان سازمان سنجش تقاضا کردند که با توجه به بروز نقص فنی و همچنین همزمانی مهلت باقی مانده با تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی، نسبت به تمدید مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد اقدام کنند.


دکتر توکلی، سخنگو و مشاور ریاست سازمان سنجش در تماس خبرنگار ایسنا ضمن ابراز بی‌اطلاعی از این مشکل تاکید کرد که نقص فنی مذکور تا ساعاتی دیگر برطرف شد.
 

emf2020

عضو جدید
منم یه سوال داشتم که بی ربط به صحبت دوستان نیست!! راستش من گرایش کارشناسیم کنترله اما چون شانس قبولی برای الکترونیک بیشتره سعی ام رو برای این رشته گذاشتم!!ولی رشته مورد علاقه خودم کنترله حالا میخوام بدونم اشتباهه که درسای دو رشته رو بخونی! به کیفیت خوندن ضرر نمیزنه! من ماشین رو نخوندم.نمیدونم تو این وقت باقی مونده بخونمش یانه؟؟

به نظرم من اگه وقت دارید ،فصل 1و3و4 ماشین رو از کتاب مدرسان(چاپ جدید)بخونید چون نسبت به بقیه فصل ها هم ساده ترن هم روونتر هم حدود 7تا8تا تست ازشون میاد.تمرکزتون رو هم بزارید رو یه گرایش.معمولا اگه درس الکترونیکتون رو خوب بزنید رتبه های الک و کنترل نزدیک هم در میاد و میتونین تو انتخاب رشته از دو گرایش بزنید.
 

rezaei.sp

عضو جدید
خیلی ممنون از توضیحات کاملتون . منظور من این بود که شانسی سوالهای اونها رو جو.اب بدم . نگران اثر منفی اون بودم که با توضیحات شما انگار اثری نداره . اینبار امتحان میکنم همه سوالاهای الکترونیک رو گذینه 2 میزنم .:D )من قدرت ام (

اگه دیدی تاثیر نداشت خبر بده ما هم تو کنکور همه رو جیم بزنیم شاید شانسی زد و الک قبول شدیم
شما با این سوالتون یه جرقه تو ذهن من زدید. تا حالا به این فکر نکرده بودم. اگه ضریب بعضی درسا صفره و نمره منفی اون هم تاثیر نداره ، خوب اون درسی رو که ضریبش صفره رو بیائیم شانسی همشو بزنیم دیگه . یعنی کاملا امتحان شانس و اقبال میشه که یا میگیره و یا نمیگیره !!
اگه بگیره که یهو شاید ببینیم مثلا 70 % شده یا 40 % یا هر مقدار مثبت دیگه که واقعا جالب میشه و اونوقت راحت میتونیم اونن گرایش رو قبول بشیم. :biggrin:
اگه هم نگیره که یهو میشه - 15 % یا منفی 40% . که بازم چیزی رو از دست ندادیم . :smile:
آقا دستت درد نکنه . این راز رو کشف نکرده بودم و این اختراع به نام شما ثبت شد . ولی یه چیزی که هست اینه که اگه همشو گزینه 2 یا گزینه 3 بزنیم ( و یا گزینه جیم ) ، فکر نکنم شانسی بیاریم. چون تو همین باشگاه یه مقاله خوندم که جوابارو یه جوری بین گزینه ها تقسیم میکنن که اگه یه نفر همه سوالات رو یه گزینه بزنه ، نتونه درصدی بدست بیاره !! شاید دست ما رو خونده بودن از قبل . یه روش دیگه واسه شانسی زدن باید پیدا کنیم که جواب بده .
اول باید مطمئن بشیم که اگه درصد منفی شد تاثیری رو نمره اصلی ما نزاره . ریسکش زیاده . باید تو کنکور آزمایشی از قبل امتحان کنیم . وگرنه شاید به قیمت از دست رفتن زحمتمون تموم بشه.
 

rezaei.sp

عضو جدید
من گرایش کارشناسیم کنترله اما چون شانس قبولی برای الکترونیک بیشتره سعی ام رو برای این رشته گذاشتم!!ولی رشته مورد علاقه خودم کنترله حالا میخوام بدونم اشتباهه که درسای دو رشته رو بخونی! به کیفیت خوندن ضرر نمیزنه! من ماشین رو نخوندم.نمیدونم تو این وقت باقی مونده بخونمش یانه؟؟
اصول زیر رو در نظر داشته باش واسه درس ها :
1- درس هایی که بین دو گرایش مد نظر شما مشترک باشه و نمرش تو یه گرایش صفر نباشه .
2- بین درسایی که مشترکه ، درسایی که ضریبشون بالاست .
3- درسی که بهش علاقه داری و خوب میفهمی و خوب میتونی تست بزنی و نمره بیاری .
و اما درباره ماشین :
یه برنامه ریزی کن که 1 ماه مونده به کنکور فقط بتونی تست های اصلی رو بزنی و دیگه مطالعه نکنی . ( مرور نکات و تست های اصلی )
60 روز مونده به کنکور باید هر چی رو که تا اون موقع خوندی رو مرور کنی و یا فقط تست کار کنی ( مرور خلاصه ها و تست های پایان فصل و تست های اصلی )
حالا با عطف به این موضوع مهم ، اگه مطمئنی که میتونی برسونی شروع کن . اگه بقیه درسا رو خوندی و تو اونا مشکل نداری و خیالت راحته میتونی شروع کنی . ولی نه همشو . تا یک دوم بتونی بری خوبه . بشرطی که عمقی بخونی که بتونی تست بزنی و زحمتت هدر نشه .
ولی خیلی احتیاط کن که درسای دیگتو خراب نکنی . اولویت با اونایی هست که تا الان خوندی و واسش وقتت گذاشتی .
 

juvefans

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
شما با این سوالتون یه جرقه تو ذهن من زدید. تا حالا به این فکر نکرده بودم. اگه ضریب بعضی درسا صفره و نمره منفی اون هم تاثیر نداره ، خوب اون درسی رو که ضریبش صفره رو بیائیم شانسی همشو بزنیم دیگه . یعنی کاملا امتحان شانس و اقبال میشه که یا میگیره و یا نمیگیره !!
اگه بگیره که یهو شاید ببینیم مثلا 70 % شده یا 40 % یا هر مقدار مثبت دیگه که واقعا جالب میشه و اونوقت راحت میتونیم اونن گرایش رو قبول بشیم. :biggrin:
اگه هم نگیره که یهو میشه - 15 % یا منفی 40% . که بازم چیزی رو از دست ندادیم . :smile:
آقا دستت درد نکنه . این راز رو کشف نکرده بودم و این اختراع به نام شما ثبت شد . ولی یه چیزی که هست اینه که اگه همشو گزینه 2 یا گزینه 3 بزنیم ( و یا گزینه جیم ) ، فکر نکنم شانسی بیاریم. چون تو همین باشگاه یه مقاله خوندم که جوابارو یه جوری بین گزینه ها تقسیم میکنن که اگه یه نفر همه سوالات رو یه گزینه بزنه ، نتونه درصدی بدست بیاره !! شاید دست ما رو خونده بودن از قبل . یه روش دیگه واسه شانسی زدن باید پیدا کنیم که جواب بده .
اول باید مطمئن بشیم که اگه درصد منفی شد تاثیری رو نمره اصلی ما نزاره . ریسکش زیاده . باید تو کنکور آزمایشی از قبل امتحان کنیم . وگرنه شاید به قیمت از دست رفتن زحمتمون تموم بشه.

منم خیلی میترسم حتی از هدر رفتن آزمون آزمایشیم هم میترسم ... از خیلی ها پرسیدم هیچکس مطمئن نیست . کسی اینکارو نکرده از اونایی که پرسیدم . اما اگه بشه که عالیه . من نظرم اینه که 5 تا سوال فقط جواب بدیم اونو هم شانسی و 5 سوال پیاپی نباشه به هرحال کار ما شناسیه بهتره پس تصادفی عمل کنیم و همچیو به شانس بسپاریم ... باید فکر کنم ببینم به ریسکش می ارزه یا نه ...:surprised:
 

sina-1991

عضو جدید
سلام دوستان من این ترم کنترل دارم

مفاهیم رو میفهمم اما احساس میکنم خوب تسلط ندارم . دنبال منبعی میگردم که تمرین های متنوعی داشته باشه تا بتونم باهاش تسلط پیدا کنم

بهم 2 تا کتاب کنترل پوران پژوهش امین رضایی و همچنین کنترل مصطفی تقوی راهیان ارشد رو پیشنهاد کردن . به نظرتون کدوم مناسب تره ؟

توجه : الان هدفم نیست تست کنکوری بزنم میخوام مطالب برام جا بیفته:D

تشکر
 

melodi88

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
منم خیلی میترسم حتی از هدر رفتن آزمون آزمایشیم هم میترسم ... از خیلی ها پرسیدم هیچکس مطمئن نیست . کسی اینکارو نکرده از اونایی که پرسیدم . اما اگه بشه که عالیه . من نظرم اینه که 5 تا سوال فقط جواب بدیم اونو هم شانسی و 5 سوال پیاپی نباشه به هرحال کار ما شناسیه بهتره پس تصادفی عمل کنیم و همچیو به شانس بسپاریم ... باید فکر کنم ببینم به ریسکش می ارزه یا نه ...:surprised:
شما یه فداکاری کن و از رو میدون مین رد شو و ایندفه تو آزمون آزمایشی اینکارو کن!
 

mohammad361

عضو جدید
سلام دوستان من این ترم کنترل دارم

مفاهیم رو میفهمم اما احساس میکنم خوب تسلط ندارم . دنبال منبعی میگردم که تمرین های متنوعی داشته باشه تا بتونم باهاش تسلط پیدا کنم

بهم 2 تا کتاب کنترل پوران پژوهش امین رضایی و همچنین کنترل مصطفی تقوی راهیان ارشد رو پیشنهاد کردن . به نظرتون کدوم مناسب تره ؟

توجه : الان هدفم نیست تست کنکوری بزنم میخوام مطالب برام جا بیفته:D

تشکر

به نظر من
اگه دنبال فهمیدن هستی، از بین این دوتا صددرصد امین رضایی رو بگیر.
من تقوی رو خوندم دو فصل صرفا برای نکته و تسته و مفاهیم توش مطرح نشدن
 

sagtule

عضو جدید
شما با این سوالتون یه جرقه تو ذهن من زدید. تا حالا به این فکر نکرده بودم. اگه ضریب بعضی درسا صفره و نمره منفی اون هم تاثیر نداره ، خوب اون درسی رو که ضریبش صفره رو بیائیم شانسی همشو بزنیم دیگه . یعنی کاملا امتحان شانس و اقبال میشه که یا میگیره و یا نمیگیره !!
اگه بگیره که یهو شاید ببینیم مثلا 70 % شده یا 40 % یا هر مقدار مثبت دیگه که واقعا جالب میشه و اونوقت راحت میتونیم اونن گرایش رو قبول بشیم. :biggrin:
اگه هم نگیره که یهو میشه - 15 % یا منفی 40% . که بازم چیزی رو از دست ندادیم . :smile:
آقا دستت درد نکنه . این راز رو کشف نکرده بودم و این اختراع به نام شما ثبت شد . ولی یه چیزی که هست اینه که اگه همشو گزینه 2 یا گزینه 3 بزنیم ( و یا گزینه جیم ) ، فکر نکنم شانسی بیاریم. چون تو همین باشگاه یه مقاله خوندم که جوابارو یه جوری بین گزینه ها تقسیم میکنن که اگه یه نفر همه سوالات رو یه گزینه بزنه ، نتونه درصدی بدست بیاره !! شاید دست ما رو خونده بودن از قبل . یه روش دیگه واسه شانسی زدن باید پیدا کنیم که جواب بده .
اول باید مطمئن بشیم که اگه درصد منفی شد تاثیری رو نمره اصلی ما نزاره . ریسکش زیاده . باید تو کنکور آزمایشی از قبل امتحان کنیم . وگرنه شاید به قیمت از دست رفتن زحمتمون تموم بشه.

من اینکارو دوسال پیش انجام دادم

سه تا از درسارو

یادم نی چه درسایی بود

ولی در صدام بیشترینش یادم نیست منفی یا مثبت بود ؟؟.6درصد و 3.34 ولی دوتاش مثبت یکیش منفی بود
کاش سال پیش این سوالو می پرسیدی!

اگه از من بپرسید این کارو نکنید

امسالم مهندسی پزشکیو شانسی زدم حدود 20 خورده ای درصد شد

ولی خوب شانسی زدم منفیهم در اومده

اگر امسال شانسی نمیزدم مطمئنم قبول میشدم
 

Mr.Perfect

عضو جدید
سلام دوستان من این ترم کنترل دارم

مفاهیم رو میفهمم اما احساس میکنم خوب تسلط ندارم . دنبال منبعی میگردم که تمرین های متنوعی داشته باشه تا بتونم باهاش تسلط پیدا کنم

بهم 2 تا کتاب
کنترل پوران پژوهش امین رضایی و همچنین کنترل مصطفی تقوی راهیان ارشد رو پیشنهاد کردن . به نظرتون کدوم مناسب تره ؟

توجه : الان هدفم نیست تست کنکوری بزنم میخوام مطالب برام جا بیفته:d

تشکر

کتاب امین رضایی برای تفهیم کلی مطالب به نظر بنده بهتر از تقوی است...
من خودم دوتا کتاب را دیدم و بعضی از فصول را از هر دو خواندم

اگه دقدقه وقت ندارید...امین رضایی انتخاب مناسبی است

پیروز باشید
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا