کلوپ طرفداران پرسپولیس

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مهاجم تیم فوتبال عجمان امارات گفت : پرسپولیسی ها مدتهاست با من مذاکره ای نداشته اند.

محمدرضا خلعتبری درباره شایعه حضورش در پرسپولیس، انتخاب بهترین بازیکن لیگ و حضور مجتبی جباری در سپاهان صحبتهای جالبی مطرح کرده که آنها را در ادامه می خوانید.

* شایعه شده باشگاه پرسپولیس می خواهد برای جذب تو با باشگاه عجمان وارد مذاکره شود؟
- پرسپولیسی ها با من تماسی نداشته اند و در واقع مدتهاست که با آنها مذاکره ای نداشته ام. من با عجمان قرارداد دارم و بارها گفته ام بعد از پایان بازی فینال جام حذفی به امارات رفتم و با عجمان قرارداد بستم. پرسپولیس اگر می تواند برود رضایت نامه من را بگیرد اما من اطمینان دارم عجمان رضایت نامه به من نمی دهد.

* از کی قرار است در تمرینات عجمان شرکت کنی؟
- من 5 روز دیگر به امارات می روم و در تمرینات عجمان شرکت می کنم.

* خیلی ها انتظار داشتند در مراسم انتخاب بهرین های لیگ نامی هم از تو برده شود. برای خودت عجیب نبود که چرا حتی جزو کاندیداها هم نبودی؟
- چرا برایم عجیب بود. خودم هم فکر می کردم حداقل جزو کاندیداها باشم اما جالب بود که حتی اسمی هم از من برده نشد. من 14 پاس گل در لیگ دادم و درجام حذفی هم که عملکرد خوبی داشتم اما انگار به چشم آقایان نیامده ام. نمی دانم ملاک این انتخاب چه بوده اما اصلا برایم مهم نیست که بهترین بازیکن لیگ نشدم. به نویدکیا هم تبریک می گویم و امیدوارم موفقیتش تداوم داشته باشد.

* الان که جباری هم به سپاهان آمده خیلی ها می گویند جای تو در این تیم خالی است تا سپاهان حسابی کهکشانی شود. در این باره چه صحبتی داری؟
- من یک سال خوب را در سپاهان سپری کردم. از شرایطی هم که در باشگاه داشتم راضی بودم. من از نیم فصل پارسال به مسولان سپاهان گفتم 20 درصد روی قرارداد من بگذارید اما آنها مدام امروز و فردا کردند.

من هم فکر کردم شاید نظر مثبت روی من ندارند و نمی توانستم پیشنهاداتم را رد کنم به همین دلیل با عجمان قرارداد بستم اما بعد مسئولان سپاهان پشیمان شدند و هر چه تلاش کردند رضایت نامه من را از عجمان بگیرند موفق نشدند.


* درباره حضور جباری در سپاهان چه صحبتی داری؟
- جباری یکی از بهترین پاسورهای فوتبال ایران است. نصیحت برادرانه من به او این است که توقعات هواداران سپاهان خیلی بالاست چون هر سال این تیم دارد قهرمان می شود و همین موضوع کار بازیکنان جدید را سخت می کند.

شاید همه بگویند فقط استقلال و پرسپولیس تیمهای بزرگ فوتبال ایران هستند اما هر بازیکنی یک سال هم در سپاهان بازی کند متوجه فرق این باشگاه با بقیه تیمها می شود. من برای جباری آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم روزهای خوبی در سپاهان داشته باشد








اوج
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هر چند قطعا او جلسه با دايي را تكذيب خواهد كرد اما اين را نزديكان پرسپوليس مي گويند و اخبار آنها هم كاملا موثق است



آندرانيك تيموريان هنوز تيم آينده خود را انتخاب نكرده. او از سپاهان و استقلال پيشنهاد دارد اما هنوز نمي داند پيراهن كدام تيم را به تن كند.

ميگويند سپاهان 2.5ميليارد به او پيشنهاد داده و استقلال 1.7ميليارد. اين وسط ، يك گزينه جدي ديگر هم به جمع مشتريان آندو اضافه شده. نام مشنتري جديد پرسپوليس است. تيمي كه طي هفته گذشته با 2 هافبك جديد به نام هاي قاسم دهنوي و ماركو به توافق رسيد اما هيچ يك از انها براي علي دايي، آندرانيك تيموريان نمي شوند.


مي گويند يكي از اصلي ترين دلايل نرفتن آندو به سپاهان، دوري از تهران است. او علاقمند است در سال جام جهاني در تهران بازي كند و نزديك خانواده. به همين خاطر مي شود گفت حضور آندو در سپاهان منتفي شده اما اين احتمال وجود دارد كه او با چرخشي عجيب ، پيراهن پرسپوليس را به تن كند. گفته مي شود آندو در جلسه اي فوق العاده محرمانه، چهارشنبه شب در يكي از رستوران هاي تهران باعلي دايي ديدار كرده و صحبت هاي مفصلي انجام داده. مي گويند او فوق العاده بيشتر از قبل به پرسپوليس نزديك شده.

بايد منتظر ماند و ديد آيا آندو پيراهن پرسپوليس را به تن خواهد كرد يا اينكه باز هم با استقلال به فوتبال خود ادامه خواهد داد؟ هر چند قطعا او جلسه با دايي را تكذيب خواهد كرد اما اين را نزديكان پرسپوليس مي گويند و اخبار آنها هم كاملا موثق است.







گل
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من به هواداران قولی نمی*دهم اما به دنبال شاد کردن آنها هستیم. علی دایی در گفت*وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که آیا باز هم اردوی خارجی برگزار می کنند گفت: با توجه به شرایط پیش آمده ما دیگر اردوی خارجی و داخلی نداریم و با همین شرایط برای لیگ برتر آماده می*شویم. خوشبختانه شرایط تیم خوب است و با اردوهایی که داشتیم در حال آماده شدن برای حضور در دو جام هستیم.
وی افزود: درست است 12 یا 13 روز بازی*ها به تاخیر افتاده اما ما هم طبق برنامه*های خودمان رو به جلو می*رویم. این موضوع می*تواند برای هماهنگی خوب باشد اما ما به موقع تمرینات*مان را شروع کردیم و آماده بودیم که سر موقع وارد بازی*ها شویم اما چیز دیگری تصمیم گرفتند.
دایی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که تازه ملی*پوشان را به خدمت گرفتیم. خوشبختانه شرایط کلی تیم خوب است اما ملی*پوشان کمی طول می*کشد تا با تیم هماهنگ شوند. ما سعی خواهیم کرد تا با برنامه*هایی که داریم این ملی*پوشان را به سایر بازیکنان برسانیم.
وی در جواب به این پرسش که چه قولی به هواداران می*دهید، گفت: ما قول و از این جور حرف*ها به هواداران نمی*دهیم فقط می*توانم قول بدهم با تمام وجود*مان برای پرسپولیس بازی کنیم تا خواسته هواداران میلیونی را جلب کنیم. این کاری است که همه با هم کمک می*کنیم تا به این هدف برسیم. هدف ما فقط نتایج خوب و شاد کردن دل هواداران است.
دایی با تقدیر دوباره از عملکرد تیم ملی والیبال نیز گفت: باز هم می*گویم بدون شک ثبات مدیریت باعث شد تا تیم ملی والیبال ایران تیم خوب ایتالیا را پشت سر بگذارد البته نباید از دانش مربی خوب و کاربلدی به نام ولاسکو گذشت. او تلاش*های زیادی را انجام داده است و الان می*بینید تیم ملی والیبال چه نتیجه خوبی می*گیرد. من خیلی خوشحالم که مردم با این موفقیت*ها در ورزش خوشحال می*شوند اما این موضوع را فراموش نکنید که بدون شک ورزش اول دنیا به جز آمریکا، فوتبال است.
وی یادآور شد: شما دیدید با یک برد تیم ملی ایران و صعود به جام جهانی چه اتفاقاتی افتاد پس بدون شک ورزش اول در سراسر دنیا فوتبال است و این رشته حرف اول را می*زند.مخصوصا در ایران که شور و حال خاصی را به جامعه می*دهد پس ما باید کاری کنیم که همیشه این مردم شاد باشند.
سرمربی پرسپولیس در مورد اتفاقات اخیر و حمایت*های پیش آمده گفت: خدا را شکر همیشه هواداران پرسپولیس با قدرت پشت تیم خود بوده*اند فرقی نمی*کند چه کسی در پرسپولیس باشد. من امروز آمده*ام و یک روزی هم می*روم. همه چیز دست خداست اما چیزی که می*ماند پرسپولیس و بزرگی*اش است. هواداران بدون شک همیشه دلشان برای پرسپولیس می*سوزد.
وی افزود: ما در سالی هستیم که به موقع بازیکن جذب کردیم و به موقع تمرینات خودمان را منظم و مرتب انجام دادیم. اگر شرایط چند روز گذشته اتفاق می*افتاد به پرسپولیس ضربه می*زد و این باعث ناراحتی هواداران می*شد اما خدا را شکر هواداران پرسپولیس باز هم هوشمندانه وارد عمل شدند و پشت سر تیم خودشان بودند.
دایی ادامه داد: من هم با قدرت کار خودم را انجام می*دهم تا انشاءالله دل هواداران را شاد کنم و مطمئن باشید تا آخر هم هستم.
وی در پاسخ به سؤال دیگری که آیا بازیکن خارجی جذب خواهید کرد یا خیر، گفت: به احتمال فراوان در خط هافبک بازیکن جذب می*کنیم. ما با قاسم حدادی*فر توافقاتی انجام دادیم و حتی قراردادی هم امضا شد اما نمی*دانم بعدا چه اتفاقی افتاد ما الان در خط هافبک به دنبال گزینه هستیم تا به آن برسیم. البته فرقی ندارد گزینه داخلی یا خارجی باشد ما به دنبال بازیکنانی هستیم که در حد پرسپولیس باشند.
وی خاطرنشان کرد: اگر گزینه ایرانی پیدا نکردیم و با بازیکن خارجی به توافق برسیم سعی می*کنیم بهترین انتخاب*ها را داشته باشیم تا به پرسپولیس کمک کند. این هدف اصلی ماست که امیدوارم به آن برسیم.
دایی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا از شرایط تیم راضی هستید یا خیر گفت: خدا را شکر همه چیز خوب است ما سه بازی دوستانه پرقدرت در پیش داریم تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم تا با یک شناخت کامل نسبت به تیم خودمان به بازی*های آینده فکر کنیم امیدوارم به هدف*مان برسیم. کار سخت است اما ما با برنامه و هدف به موفقیت در دو جام فکر می*کنیم.
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مربیان و بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس پس از دیدار با ملوان انزلی با حضور در هیات فوتبال استان تهران قراردادهای خود را به ثبت رساندند.


محمد امام*وردی مسوول ثبت قراردادهای باشگاه پرسپولیس نیز در هیات فوتبال حضور داشت و به اتفاق سعید شیرینی نسبت به ثبت قراردادها نظارت می*کرد.


مدت زمان قرارداد سرخپوشان به شرح ذیل می*باشد:


کادر فنی: علی دایی (سرمربی)، جواد منافی، محمد دایی و رضا فروزانی (دستیار)، بهزاد غلامپور (مربی دروازه*بان*ها) و محمدرضا مولایی (مربی بدنساز).


مدیر تیم فوتبال بزرگسالان: محمد پنجعلی


سرپرست: سعید شیرینی


مدیر رسانه*ای: حمید عباسی


دروازه*بانان: نیلسون (یک سال)، امیر عابدزاده (دو سال) و رضا محمدی (دو سال)


مدافعان: رضا نورمحمدی (یک سال)، محسن بنگر (یکسال)، سید جلال حسینی (یک سال)، محمدرضا خانزاده (دو سال)، میثم حسینی (دو سال)، مهرداد پولادی (دو سال)، حسین ماهینی (دو سال) و حسین کنعانی (یک سال)


هافبک میانی: رضا حقیقی (دو سال)، مهرداد کفشگری (سه سال)، محمد نوری (دو سال)، مارکو سپانوویچ (یک سال) و قاسم دهنوی (یک سال)


هافبک*های کناری: امید عالیشاه (دو سال)، غلامرضا رضایی (دو سال)، میلاد غریبی (دو سال)، پیام صادقیان (دو سال) و حمیدرضا علی عسگری (دو سال)


مهاجمان: سید مهدی سید صالحی (دو سال)، محمد عباس*زاده (سه سال)، یونس شاکری (سه سال) و هادی نوروزی (دو سال)


مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درباره نقل و انتقالات تیم با ارائه توضیحاتی گفت: تیم فوتبال پرسپولیس 17 بازیکن بزرگسال، 6 بازیکن زیر 23 سال را به خدمت گرفته است و همچنین قرارداد دو بازیکن (عابدزاده و کنعانی) به عنوان بازیکن رده سنی امید به ثبت رسیده است.


حسین قدوسی در پایان به سایت رسمی باشگاه پرسپولیس گفت: هر باشگاه لیگ برتری می*تواند قرارداد 21 بازیکن بزرگسال و 9 بازیکن زیر 23 سال را به ثبت برساند که بر این اساس تیم پرسپولیس چهار جای خالی برای بازیکنان بزرگسال و سه جای خالی برای بازیکنان زیر 23 سال خود در اختیار دارد.


پرسپولیس همچنین در فصل نقل و انتقالات چهار سهمیه لیگ برتری (میثم حسینی، مهرداد کفشگری، مهدی سید صالحی و قاسم دهنوی) را جذب کرده و طبق قوانین می*تواند دو بازیکن لیگ برتری دیگر را در طول فصل یا نقل و انتقالات نیم فصل به خدمت بگیرد.


همچنین باشگاه پرسپولیس دو بازیکن خارجی (نیلسون و سپانوویچ) را به خدمت گرفته و طبق قانون می*تواند دو بازیکن خارجی دیگر که یکی از آنها الزاما باید بازیکن آسیایی باشد را به خدمت بگیرد.


پیام صادقیان، امید عالیشاه و میلاد غریبی سه پدیده سال*های اخیر لیگ برتر در لیست زیر 23 سال پرسپولیس قرار گرفتند و از آنجا که فصل گذشته بازیکن زیر 21 سال بوده*اند سهمیه لیگ برتری محسوب نمی*شوند.


کاهش هزینه*ها، برقراری توازن در پست*ها، پرهیز از هیاهو، جذب بازیکنان جوانی که سهمیه لیگ برتری نباشند، جوانگرایی، یارگیری براساس ترمیم نقاط ضعف فصل گذشته از جمله سیاست*های مدیریت باشگاه و سرمربی پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بوده است.

سایت رسمی باشگاه
 

junior Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مدير روابط عمومي باشگاه پرسپوليس دلايل منتفي شدن ادامه حضور کريم انصاري فرد در اين باشگاه را تشريح کرد



حسين قدوسي درباره منتفي شدن حضور کريم انصاري فرد در پرسپوليس گفت: بر اساس ليست ارائه شده از سوي علي دايي و با توجه به اينکه کريم انصاري فرد جزو بازيکنان ممتاز فوتبال ايران و پرسپوليس بود، باشگاه مذاکره با او را در اولويت کار خود قرار داد اما يک سري شرايط از سوي انصاري فرد مطرح شد که در نهايت بازگشت او را به پرسپوليس منتفي کرد. باشگاه علاقه*اي به تشريح اين دلايل نداشت اما به خاطر برخي اظهار نظرها که از سوي انصاري فرد صورت گرفته، بايد براي روشن شدن افکار هواداران توضيحاتي را اعلام کند.

به گزارش ايسنا، وي افزود: در دور اول مذاکرات کريم انصاري فرد درخواست داده بود که 70 درصد از مبلغ قراردادش را در ابتدا دريافت کند که اين موضوع به هيچ عنوان منطقي نبود. ضمن اينکه سرمربي تيم تاکيد کرده بود براي حفظ هماهنگي بايد پرداخت*ها هم هماهنگ باشد. شرط دوم او اين بود که او حق ترانسفر را در اختيار داشته باشد. اما چون باشگاه او را بازيکني کليدي مي*دانست، اين موضوع نيز پذيرفتني نبود که به يک باره انصاري فرد در ميانه*هاي فصل از پرسپوليس جدا شود.

وي افزود: مذاکرات ادامه داشت تا اينکه انصاري فرد به خارج از کشور رفت و مسئولان باشگاه هم از او بي*خبر بودند. شاهد اين مسئله هم مصاحبه رويانيان بود که در گفت*وگو با ايسنا اعلام کرد از انصاري فرد بي*خبر است و او جواب تلفن*هاي ما را نمي*دهد. پس از بازگشت انصاري فرد او جلسه*اي با رويانيان داشت و درخواستش را تعديل کرد. اما درخواست جديدي از سوي او مطرح شد. او خواست که باشگاه 500 ميليون تومان به او بدهد و اگر 15 روز بعد تکليفش مشخص شد و به باشگاهي خارجي رفت او اين پول را به پرسپوليس برگرداند. باشگاه با اين درخواست چه بايد مي*کرد؟ آيا بايد 500 ميليون به او مي*داديم و پس از 15 روز او به ما مي*گفت که نمي*تواند در تيم بماند. در آن شرايط باشگاه براي پيدا کردن جانشين او در فصل نقل و انتقالات چه تصميمي بايد مي*گرفت. شاهد اين موضوع هم مصاحبه علي دايي بود که گفت وقت نداريم صبر کنيم. اين شرايط باعث شد که مذاکره با او به بن*بست برسد. در چند روز گذشته برخي دوستان مشترک و همچنين مسئولان باشگاه قصد داشتند با برگزاري جلسه مشکل به وجود آمده را حل کنند و بر همين اساس جلسه*اي دوستانه بين دايي و انصاري فرد برگزار شد و سرمربي تيم بدون پرده*پوشي اشتباه*هاي کريم انصاري فرد را با او در ميان گذاشت و تا جايي که بنده اطلاع دارم انصاري فرد هم اشتباه*هايش را پذيرفت. دايي به انصاري فرد گفته بود که ما اکنون عباس*زاده، شاکري، نوروزي و سيد صالحي را در اختيار داريم و از طرف ديگر همه بازيکنان چه ملي*پوش و چه غير ملي*پوش در سه مرحله اردوي تيم به صورت شبانه*روزي حضور داشتند. دايي به او گفت که بايد فکر کند که مي*تواند با اين مسئله کنار بيايد و نظم اردو را فداي يک بازيکن کند يا خير و در نهايت دايي نتوانست با اين موضوع کنار بيايد.

قدوسي افزود: انصاري فرد گفته عاشق پرسپوليس است و ما همه همين اعتقاد را داريم اما اي کاش او هم مانند ساير بازيکنان خيلي زود با باشگاه به توافق مي*رسيد و در اردوها شرکت مي*کرد. اکنون سيد جلال حسيني بدون اينکه دريافتي داشته باشد در تمرين*ها شرکت کرده است. يا بنگر بدون امضاي تمديد قراردادش ابتدا در تمرين*ها شرکت کرد. انصاري فرد به خوبي مي*داند که مطرح شدنش در فوتبال ايران را مديون علي دايي است.
 

karimi912

عضو جدید
خاطره جالب مرتضی احمدی از بازی شش تایی ها


من كارمند راه آهن بودم. در آن روز همه حقوق و مزایایم را که روی هم 700 تومان می‌شد گرفته بودم. 700 تومان هم در آن زمان پول زیادی بود. از آنجا به جای خانه، یک راست به ورزشگاه رفتم تا بازی پرسپولیس با استقلال که آن زمان تاج بود را ببینم. قبل از اینکه بازی شروع شود دل تو دلم نبود. با خودم نذر کردم و گفتم یا اباالفضل، هر گلی که پرسپولیس در این بازی بزند 100 تومان نذر تو می‌کنم.

بازی شروع شد، پرسپولیس گل اول رو زد، گفتم یاابالفضل دستت درد نکنه، قربون کرمت برم. صد تومان از آن جییب در آوردم و در جیب دیگر گذاشتم. گل دوم رو هم زد گفتم یا اباالفضل دستت درد نکنه قربون کرمت. بعد دیگه پرسپولیس گل سوم و چهارم و پنجم و ششم رو هم زد گفتم یا اباالفضل غلط کردم! حداقل 100 تومانش رو هم برای خودم بذار بمونه!
 

junior Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دبیرریاضی:پرسپولیس عشق سرخی است به توان بی نهایت.
دبیرتاریخ: پرسپولیس یادآور شکوه تخت جمشید است.
دبیرزیست:پرسپولیس چون خونی است که دررگهایمان جاریست.
[FONT=georgia,times new roman,times,serif]دبیرعربی:[/FONT] سبحان الله الذي خلق الوردة الحمرا سرور السما الارزق[FONT=georgia,times new roman,times,serif].[/FONT]
[FONT=georgia,times new roman,times,serif]دبیر جغرافیا:طبق آخرین آمارطوفان سرخی در ایران درحال شروع شدن است...[/FONT]
[FONT=georgia,times new roman,times,serif]دبیر زبان انگلیسی: perspolis [FONT=georgia,times new roman,times,serif]i[FONT=georgia,times new roman,times,serif]s the reason i live,the reason my red heart[/FONT] [FONT=georgia,times new roman,times,serif]keeps beating and thats the way[/FONT][/FONT][FONT=georgia,times new roman,times,serif] it will always be. [/FONT][/FONT]
[FONT=georgia,times new roman,times,serif](ترجمه:پرسپولیس[/FONT] [FONT=georgia,times new roman,times,serif]دلیل من برای زندگی است,دلیل تپش قلب سرخ من است وتاابد چنین خواهد بود)[/FONT]
[FONT=georgia,times new roman,times,serif]دبیردینی وقرآن:شکروسپاس مخصوص خدایی است که پرسپولیس[/FONT] [FONT=georgia,times new roman,times,serif]راآفرید تا استقلال بی[/FONT] [FONT=georgia,times new roman,times,serif]سرور[/FONT]
[FONT=georgia,times new roman,times,serif]نماند.[/FONT]
[FONT=georgia,times new roman,times,serif]دبیرادبیات:عشق یعنی رنگ قرمزرنگ خون[/FONT] [FONT=georgia,times new roman,times,serif]،[/FONT][FONT=georgia,times new roman,times,serif]عشق یعنی قرمزه رنگ جنون[/FONT][FONT=georgia,times new roman,times,serif]،[/FONT][FONT=georgia,times new roman,times,serif]عشق یعنی آتش [/FONT]
[FONT=georgia,times new roman,times,serif]سرخی به پاست[/FONT][FONT=georgia,times new roman,times,serif]،عشق یعنی پرسپولیس درقلب ماست.[/FONT]
[FONT=georgia,times new roman,times,serif]دبیرشیمی:پرسپولیس فرآیندی سرخ است که واکنش دهنده های آن هواداران وفرآورده آن [/FONT]​
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]قهرمانی است.[/FONT]
[FONT=georgia,times new roman,times,serif]دبیرهندسه:نشان دهنده ی سروری تیم سربازان سرخ درمستطیل سبز است.[/FONT]​
[FONT=georgia,times new roman,times,serif]دبیر زبان فارسی:قلب ما به عشق پرسپولیس میتپد[/FONT][FONT=georgia,times new roman,times,serif]،جمله ی سه جزئی بامتمم است.[/FONT]
وپرسپولیس ازنظرماهوادارا:عشق به پرسپولیس[FONT=georgia,times new roman,times,serif]،چو قطره قطره خون دروجودماجاریست.[/FONT]
[FONT=georgia,times new roman,times,serif]

[/FONT]
 

AMIN 00

عضو جدید
دبیرریاضی:پرسپولیس عشق سرخی است به توان بی نهایت.
دبیرتاریخ: پرسپولیس یادآور شکوه تخت جمشید است.
دبیرزیست:پرسپولیس چون خونی است که دررگهایمان جاریست.
دبیرعربی: سبحان الله الذي خلق الوردة الحمرا سرور السما الارزق.
دبیر جغرافیا:طبق آخرین آمارطوفان سرخی در ایران درحال شروع شدن است...
دبیر زبان انگلیسی: perspolis is the reason i live,the reason my red heart keeps beating and thats the way it will always be.
(ترجمه:پرسپولیس دلیل من برای زندگی است,دلیل تپش قلب سرخ من است وتاابد چنین خواهد بود)
دبیردینی وقرآن:شکروسپاس مخصوص خدایی است که پرسپولیس راآفرید تا استقلال بی سرور
نماند.
دبیرادبیات:عشق یعنی رنگ قرمزرنگ خون ،عشق یعنی قرمزه رنگ جنون،عشق یعنی آتش
سرخی به پاست،عشق یعنی پرسپولیس درقلب ماست.
دبیرشیمی:پرسپولیسفرآیندی سرخ است که واکنش دهنده های آن هواداران وفرآورده آن
قهرمانی است.
دبیرهندسه:نشان دهنده ی سروری تیم سربازان سرخ درمستطیل سبز است.
دبیر زبان فارسی:قلب ما به عشق پرسپولیس میتپد،جمله ی سه جزئی بامتمم است.
وپرسپولیس ازنظرماهوادارا:عشق به پرسپولیس،چو قطره قطره خون دروجودماجاریست.

:w16::w40::w42::cowboy:
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دايي اين بار هم چشم خود را به روي بازيكناني كه سپاهان و استقلال و خيلي هاي ديگر برايشان سر و دست مي شكنند، بست...




هميشه وقتي اسم دايي مي آيد، گل ها و حضور او در بسياري از بازي هايي را به ياد مي آوريم كه بعضا آن بازي ها براي هميشه در تاريخ فوتبال اين مملكت ثبت شده اند.

وقتي نام دايي مي آيد، مجسمه ي يك مهاجم شش دانگ در ذهن ما به سرعت ساخته مي شود! همين جنبه ي علي دايي است كه او را به يك چهره ي متفاوت در فوتبال ايران تبديل كرده.

همين ويژگي دايي است كه حتي وقتي يك دهه از روزهاي اوج شهريار مي گذرد، هنوز او را تكرار نشدني مي دانيم و اجازه نمي دهيم كسي به او كمتر از گل بگويد! همين جنبه ي دايي بود كه وقتي كامبوزيا، شهريار را هدف انتقاد قرار داد، صداي همه ي موافقان و مخالفان دايي در حمايت از آقاي گل فوتبال ايران بلند شد.

اما كمتر كسي پيدا مي شوند كه با عينك متفاوت دايي را نگاه كند و ويژگي هاي خاص شهريار را از زوايايي ديگر ببيند. دايي سلايق خاصي دارد، علايق عجيبي دارد كه گاه قابل پيش بيني و معمولا غيرقابل پيش بيني اند. داستان زماني جالب مي شود كه مي بينيم ويژگي هاي خاص علي دايي پس از اتمام دوران بازيگري اش، بيشتر ظهور پيدا كرده و يا حداقل بيشتر به چشم مردم آمده است

شهريار زماني كه مربي گري را در سايپا شروع كرد، بعد از برانكو، جزو اولين افرادي بود كه سيستم هاي جديد را وارد فوتبال ايران كرد.در روزهايي كه ليگ ايران به طرز وحشتناكي از قحطي مربي رنج مي برد و شاهد چرخش مربيان از يك تيم به تيمي ديگر با همان سيستم ها و روش هاي قديمي بوديم، اين علي دايي بود كه از سايپاي متوسط و جوان (كه بعد از رفتن ناگهاني لورانت در مرز بحران بود) يك قهرمان ساخت. در ليگي كه هميشه قهرماني بين تيم هاي مشهور و پرطرفدار دست به دست مي شد، دايي با تيمي جوان و تعداد تماشاگران زير حد استاندارد(!) سايپا را براي اولين و احتمالا آخرين بار به قهرماني ليگ رساند.

دايي در هدايت تيم هاي خود نيزهميشه خاص بودن را نشان داده است. زماني كه در تيم ملي بود با اعتماد كردن به امثال خلعتبري، شجاعي، اشجاري، رحمتي و بعضا مجيد غلام نژاد(!) تغييرات زيادي را در اسكلت تيم ملي ايجاد كرد كه اخلاق خاص دايي حتي به دعوت نشدن هاي مقطعي مهدوي كيا منجر مي شد.

دايي در اولين حضورش در پرسپوليس هم تقريبا همين روش را پيش برد. غلامرضا رضايي و محمد نوري وقتي به پرسپوليس آمدند به ظاهر بازيكن هاي متوسطي بودند ولي حالا ستون هاي اصلي پرسپوليس اند. دايي، مرد تغييرات است! تغييراتي كه معمولا عجيب اند و گاه مورد تقبيح واقع شدند، گاه مورد حمايت. حالا پس از وقفه اي، دايي به پرسپوليس بازگشته و در بازار نقل و انتقالات، در مقابل تيم هايي كه به دنبال بازيكنان بزرگ و ميلياردي مي روند، شهريار بازهم با روشي متفاوت تيم خود را بسته.

سيستم امسال شهريار قابل پيش بيني بود. سيستمي كه در آن به افرادي چون پيام صادقيان، ميلاد غريبي، سيد صالحي، عباس زاده و كفشگري فرصت حضور داده و در مقابل آن كريم انصاري فرد را براي حفظ نظم تيمش، ناديده ميگيرد. دايي اين بار هم چشم خود را به روي بازيكناني كه سپاهان و استقلال و خيلي هاي ديگر برايشان سر و دست مي شكنند، بست و مي خواهد با روش خودش پرسپوليس را بسازد.


پرسپوليسي كه سه سال پيش حبيب كاشاني اجازه نداد ماموريت دايي در آن تمام شود.بايد ديد امسال دايي با پسران جوانش موفق مي شود يا مردان ميلياردي با همان قراردادهاي معروف، حكومت ليگ ايران را به دست خواهند داشت...؟





گل
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بيانيه باشگاه تراكتورسازي بالاخره همه چيز را فاش كرد تا حرفي كه سيد مهدي سيد صالحي يك فصل در دل نگه داشته بود، از طرف خود باشگاه عنوان شود.

حالا سيد صالحي هم راحت*تر مي*تواند همه آنچه يك فصل بر او گذشته را به زبان بياورد و از همه تبعيض*هايي بگويد كه توني بين او و لوپز مي*گذاشته.

او كه همه مطالب عنوان شده در بيانيه باشگاه تراكتورسازي را تأييد مي*كند، بعد از يك فصل سكوت حرف*هايش را اينطور شروع مي*كند: «بيانيه*اي كه باشگاه داده، عين واقعيت است. تا الان من هيچ صحبتي درباره اين مسائل نكرده بودم و دوست نداشتم، به خاطر منافع خودم تيم را به حاشيه ببرم اما توني حتي به من اجازه نمي*داد در تمرين*ها پنالتي بزنم، چه برسد به بازي*ها و مسابقات ليگ. در تمرين* به محض اينكه مي*آمدم پنالتي بزنم، سوت مي*زد و مي*گفت پنالتي نزن!»

سيد صالحي به بازي تراكتورسازي مقابل فجر شهيد سپاسي اشاره مي*كند: «حتي در بازي با فجر كه روي خود من پنالتي شده بود، باز هم به لوپز گفت پشت توپ بايستد. من هم بازيكني نبودم كه به دنبال حاشيه باشم و با خودم مي*گفتم اگر قرار باشد آقاي گل شوم با همان گل*هايي كه در بازي*ها مي*زنم آقاي گل مي*شوم. هرچند اگر پنالتي*هاي تيم را زده بودم، مي*توانستم آقاي گل شوم!»

او درباره لوپز و توني و رابطه آنها مي*گويد: « لوپز هر طوري دوست داشت برخورد مي*كرد و باشگاه هم هيچ كاري با او نداشت. در تيم هم طبيعي بود كه توني با او كه پرتغالي بود راحت*تر از ما رابطه برقرار مي*كرد اما جداي از همه اينها اصلاً درست نبود كه او اينطور محبت مردم تبريز و بازيكنان و باشگاه تراكتورسازي را پاسخ دهد يا بگويد كاپيتان تراكتورسازي او را كتك مي*زده.

من خودم شاهد بودم كه خودش به سمت مرتضي اسدي حمله كرد اما با اين حال او به*عنوان كاپيتان تيم هميشه رفتار خوبي با لوپز داشت.»

بازيكن سابق تراكتورسازي كه قراردادش را همزمان با ساير پرسپوليسي*ها با اين تيم ثبت كرده، معتقد است: « درست است كه فصل پيش حق من خورده شد و درست است كه حقي كه خورده شده ديگر برنمي*گردد اما عزت من همين 16 گلي بود كه براي تيمم زدم و اميدوارم خداوند كمك كند تا اين فصل هم بازي*هاي خوبي ارائه دهم و جلوي علي آقا و هواداران پرسپوليس روسياه نشوم. فصل پيش من حتي كوچكترين اعتراضي به توني يا باشگاه نكردم و بالاخره ماه پشت ابر نماند.»



ایران ورزشی
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جراحان متخصص پلاستیک پای بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس را معاینه کردند،*اما هنوز زمان برگشت وی به تمرینات مشخص نیست.

مهرداد پولادی مدافع تیم فوتبال پرسپولیس که به دلیل مشکل جوش نخوردن زخم پشت پایش هنوز اجازه دویدن ندارد با جراحان متخصص پلاستیک دیدار کرد.



این جراحان علی رغم رضایت از زخم پای او اما به وی فعلا اجازه تمرین ندادند و قرار است یک هفته دیگر مجددا مورد معاینه قرار گیرد. این در شرایطی است که با توجه به درخواست دایی مبنی بر اینکه زمان حضور پولادی در تمرینات مشخص شود اما پزشکان اعلام کردند اصلا زمان بازگشت پولادی به تمرینات پرسپولیس مشخص نیست و او فعلا باید زیر نظر متخصصان کارش را دنبال کند.

فارس
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مدیر*عامل باشگاه پرسپولیس آخرین وضعیت دو بازیکن را برای پیوستن و ماندن در این تیم تشریح کرد.

محمد رویانیان درباره احتمال حضور خلعتبری در پرسپولیس اظهار داشت: آنطوری که ما خبر داریم خلعتبری قراردادی را با باشگاه عجمان امارات امضا کرده و اگر بخواهیم رضایت او را بگیریم باید هزینه کنیم.

وی افزود: من در بحث جذب بازیکن دخالتی نمی*کنم اما با دایی درباره خلعتبری صحبت می*کنم و اگر ایشان نظری ویژه داشت و آن را به ما اعلام کرد سپس اقدامات بعدی را انجام خواهم داد.

مدیرعامل پرسپولیس درباره انصاری*فرد نیز گفت: انصاری*فرد متعلق به باشگاه پرسپولیس است و اگر بخواهد خارج از کشور برود ما خوشحال می*شویم.

وی افزود: او قرارداد دو ساله با ما دارد و اگر در ایران بخواهد به هر تیمی رو آورد باید با رضایت ما باشد.



فارس
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی با انتقاد از کامبوزیا گفت: چرا اجازه می*دهند افرادی وارد پرسپولیس شوند که آرامش را از این تیم بگیرند؟

مهرداد میناوند درباره ارزیابی خود از شرایط کنونی پرسپولیس پیش از آغاز فصل جدید لیگ برتر اظهار کرد: امیدوارم امسال پرسپولیس در آرامش کامل و به دور از حاشیه کارش را آغاز کند. در سال*های اخیر یک سری مسائل برای پرسپولیس حاشیه به وجود آورد که باعث شد این تیم دچار مشکلاتی شود اما امیدوارم امسال این*گونه نباشد.

وی ادامه داد: با این وجود همه می*دانند که امسال هم بحث*های مدیریتی پیش از آغاز فصل، تیم را دچار مشکل کرده و تمرکز بازیکنان و به*ویژه کادر فنی را بر هم زده است. نمی*دانم در حالی که مدت زیادی تا پایان کار این دولت باقی نمانده، چه الزامی است که حتما تغییرات مدیریتی در پرسپولیس انجام شود. این*که قرار است تغییراتی انجام شود یک بحث است اما این*که بعضی*ها به راحتی به خودشان اجازه می*دهند سرمربی و تیم پرسپولیس را دچار حاشیه کنند موضوع دیگری است.

بازیکن دهه 70 پرسپولیس و تیم ملی با اشاره به مصاحبه*های کامبوزیا گفت: من متاسفم که کار فوتبالمان به جایی رسیده که فردی که یک روز هم در فوتبال نبوده علیه علی دایی که سرمایه فوتبال ایران و آسیاست مصاحبه می*کند و الفاظی به کار می*برد که جز تاسف چیزی برای ما باقی نمی*ماند. این آقا را آورده بودند که عضو هیات مدیره شود و بعد هم مدیرعامل. اما هنوز چیزی نشده و در جلسه*ی اول شرکت نکرده شروع کرد به مصاحبه علیه باشگاه و از آن به بعد پشت سر هم با مصاحبه*های خود تیم را دچار مشکل کرد. این ماحصل ورود افراد غیرفوتبالی به فوتبال است.

میناوند ادامه داد: ایشان عنوان کرده که مربیان و بازیکنان در مسائل مدیریتی نباید دخالت کنند اما مربی تیم که پاسخگوی میلیون*ها هوادار است چطور می*تواند از تغییرات مدیریتی به راحتی بگذرد؟ او باید خودش را جای دایی بگذارد و حق بدهد که حضور سه مدیرعامل در دو ماه منطقی نیست و در این صورت آرامشی برای باشگاه باقی نمی*ماند. مردم ایشان را نمی*شناسند و پس*فردا اگر تیم نتیجه بگیرد یا نگیرد همه سراغ مربی و بازیکنان می*روند.

هافبک سابق پرسپولیس و اشتورم*گراتس اتریش در ادامه*ی انتقاد از کامبوزیا گفت: باعث تاسف است که این فرد می*گوید دایی را نمی*شناسد. آیا او می*خواهد با این حرف*ها دایی را به حرف بیاورد یا می*خواهد قدرت و شهامت خودش را به رخ بکشد؟ بهتر است ایشان به شطرنج بازگردد. باور کنید من برای احسان قائم*مقامی و امثال او که اسطوره شطرنج ایران هستند احترام قائلم اما این فرد را اصلا نمی*شناسم. چرا اجازه می*دهند فردی بیاید که با کارهایش آرامش پرسپولیس را بر هم بزند؟ فوتبال ما به کجا رسیده که ستاره*های آن خانه*نشین هستند و چنین افرادی می*خواهند وارد فوتبال شوند؟ هرچند که این بار هواداران و پیشکسوتان اجازه ندادند اتفاق بدی بیفتد.

وی ادامه داد: من از دایی خواهش می*کنم که جواب این افراد را ندهد. این فرد به اندازه*ی کافی با قرار دادن نامش کنار علی دایی خود را مطرح کرده است. واقعا برای فوتبالمان تاسف می*خورم. امروز یک فرد غیرفوتبالی علیه دایی مصاحبه می*کند و فردا هم افراد دیگری به خود اجازه می*دهند که علیه پیشکسوتان صحبت کنند. باید جلوی این جریان*ها ایستاد. آقای کامبوزیا! شما در حدی نیستی که راجع به پرسپولیس و دایی صحبت کنی. شما نمی*توانی آرامش را از این تیم بگیری. پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیاست و آن*قدر بزرگ است که با صحبت*های افرادی مثل شما اتفاقی برایش نمی*افتد.

مهرداد میناوند در ادامه* درباره*ی وضعیت خود نیز گفت: اتفاقاتی افتاد که من در سن 28 سالگی از فوتبال خداحافظی کردم؛ در حالی که بیش از 70 بازی ملی داشتم، 5 جام قهرمانی در اتریش به دست آورده بودم و 29 بار در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته بودم. می* توانستم چندین سال دیگر در سطح اول فوتبال ایران بازی کنم. البته تا حدود زیادی خودم را مقصر می*دانم. با این حال الان حضور در کلاس*های مربیگری را شروع کرده*ام و در یک کلاس مدرک B در اهواز حاضر شده*ام. انگیزه*ی زیادی دارم و امیدوارم بستری فراهم شود که بتوانم در مربیگری هم حرفی برای گفتن داشته باشم. البته در این فوتبال اگر سابقه*ی زیادی هم داشته باشی پیدا کردن تیم سخت است و باید لابی*هایی داشته باشی که من هیچ*وقت اهلش نبوده و نیستم.



ایسنا
 

junior Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دهنوی: فتح الله زاده هم در اين فوتبال ميليونر شد!

دهنوی: فتح الله زاده هم در اين فوتبال ميليونر شد!

پرسپولیس نیوز : هافبك دفاعي پرسپوليس گفت: «پورشه کجا بود؟! تمام اين حرف‌ها کذب است. من که نديدم کسي پورشه بگيرد.» قاسم دهنوي فصل پيش با تراکتورسازي نايب قهرمان شد و بعد از سر وصداي زياد به پرسپوليس پيوست. به همين خاطر بازي هفته اول پرسپوليس برابر تراکتور براي اين بازيکن حساسيت‌هاي زيادي دارد و شايد حواشي هم در پي داشته باشد. ديروز در همين خصوص با دهنوي همکلام شديم که مصاحبه با او را مي‌خوانيد:

* بالاخره در تهران خانه گرفتي؟
- هنوز که نتوانستم در تهران خانه بگيرم و در هتل زندگي مي‌کنم. ماشاءاله قيمت خانه در تهران خيلي بالاست!


* به آمادگي خوبي رسيدي؟
- از لحاظ روحي، رواني اوضاع بهتري دارم و با صحبت‌هاي دايي انگيزه‌ام بيشتر شده. هنوز به آمادگي ايده‌آل نرسيدم چون مدت‌هاست از تمرين دور بودم و بايد بيشتر تمرين کنم. هنوز روي فرم نيستم و 30 درصد کار دارم تا به شرايط بازي‌هاي رسمي برسم.


* دايي از شرايط تو رضايت دارد؟
- فکر نمي‌کنم مشکلي با من داشته باشد و خودش مي‌بيند که چقدر تلاش مي‌کنم.


* در هفته اول هم کار سختي داري؟
- به نظر من اين بازي مثل داربي است. پرسپوليس و تراکتورسازي جدا از بازي‌هاي ديگر است و شرايط خاصي دارد. ما يک بازي دوستانه هم با تراکتور داشتيم اما اين بازي سخت‌تر است. براي اين بازي هم انگيزه دارند. فکر کنم بازي خيلي جذاب شود و چون اولين بازي ليگ است بايد کاري کنيم هواداران به پرسپوليس دلگرم شوند.


* اين بازي تحت تاثير حاشيه‌ها قرار نمي‌گيرد؟
- فکر نکنم اين اتفاق بيفتد، فوتبال حرفه‌اي شده و رفتن يک بازيکن از تيمي به تيم ديگر طبيعي است. هواداران هم بايد اين مسئله را درک کنند.


* اما شايد شعارهايي عليه تو بدهند؟
- هواداران تراکتور از من ناراحت نيستند. من هم مشکلي با آنها ندارم و اتفاقا سال خوبي در تراکتور داشتم. هواداران تراکتور من را تشويق مي‌کنند. فقط بعضي‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي الکي جوسازي مي‌کنند. من هم با جان و دل براي پرسپوليس بازي مي‌کنم چون بازيکن اين تيم هستم!


* چکت نقد شده؟
- هنوز که تاريخ چکم نرسيده و نمي‌دانم نقد مي‌شود يا نه؟!


* پورشه يا بنز نگرفتي؟
- درست نيست اين مسائل رسانه‌‌اي شود و با گفتن اين حرف‌ها بعضي‌ها فقط شخصيت خودشان را نشان مي‌دهند. مهم اين است که چرخ زندگي فوتباليست‌ها هم بچرخد! مگر آقاي فتح الله زاده وقتي وارد فوتبال شد چه داشت اما حالا ميليونر شده! خودشان که مي‌گويند زحمت کشيدند. پس اگر کسي اين حرف‌ها را در مورد آقاي فتح الله زاده بزند، ناراحت نمي‌شود! فوتباليست‌ها از جانشان مايه مي‌گذارند و تکليف آينده‌شان مشخص نيست. اگر يک فوتباليست مصدوم شود چه کسي جواب زن و بچه‌اش را مي‌دهد.


* پس اگر فوتباليستي پول زياد بگيرد از نظر تو نبايد انتقاد کنند؟
- نه، چرا بايد انتقاد کنند؟! فوتباليست بايد براي آينده‌اش برنامه‌ريزي کند. مگر چند سال مي‌تواند فوتبال بازي کند؟ اين آقايان بايد منطقي حرف بزنند و اينکه کدام بازيکن چقدر پول گرفته، به کسي ارتباط ندارد!


* بالاخره پورشه گرفتي يا نه؟
- نه بابا! پورشه کجا بود؟! تمام اين حرف‌ها کذب است. من که نديدم کسي پورشه بگيرد.


* باز هم بايد به کميته انضباطي بروي؟
- 25 تير ماه بايد به کميته انضباطي بروم و هر حکمي بدهند حرفي نمي‌زنم. من به پول سپاهاني‌ها دست نزدم و همان پول را به کميته انضباطي مي‌دهم تا به سپاهان برگردانند.


* امسال هم بايد روبروي علي کريمي بازي کني، اين تقابل را چطور مي‌بيني؟
- کريمي تافته جدا بافته از بازيکنان ديگر است. اما من بازيکن عادي هستم و اصلا حرف زدن در اين مورد درست نيست.

* چقدر طول مي‌کشد براي پرسپوليس بازي‌هاي خوبت را نشان دهي؟
- به هر حال زمان مي‌برد تا خودم را آماده کنم. من قول مي‌دهم بعد از چند هفته ايده‌آل شوم. اوايل حضور در هر تيمي سخت است.
 

karimi912

عضو جدید
یک فصل سخت در انتظار پرسپولیس است که ان‌شاءاله پایانی شیرین خواهد داشت/ دایی: مدیون این بازیکنان هستم، آنها سنگ تمام گذاشته‌اند


علی دایی در گفتگوی تفصیلی با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس به سوالات متعددی درباره وضعیت کنونی تیم، نقل و انتقالات، مباحث مدیریتی و سایر مسائل مرتبط با تیم و باشگاه پاسخ داده است که متن این مصاحبه در ذیل از نظرتان می‌گذرد.

ابتدا درباره روند آماده‌سازی تیم توضیح دهید؟
ما طبق برنامه از پیش تعیین شده در حال آماده‌سازی تیم برای حضوری قدرتمندانه در فصل پیش رو هستیم. بیش از 50 جلسه تمرینی داشته‌ایم و خوشبختانه تا امروز روند بسیار خوبی را در پیش گرفته‌ایم. تمرینات، اردوها و بازی‌ها خیلی خوب و منظم برگزار شده و امشب هم در دیدار مقابل فولاد نهمین بازی تدارکاتی را انجام می‌دهیم و بازی با سایپا که چهارشنبه شب برگزار می‌شود دهمین و آخرین بازی تدارکاتی ما قبل از شروع فصل خواهد بود. این بازی‌ها و تمرینات مستمر خیلی به ما کمک کرد تا برای برقراری هماهنگی تیمی، نهادینه کردن مسائل فنی مورد نظر و شناخت هر چه بیشتر بازیکنان از همدیگر به اهدافی که مد نظر داشته‌ایم برسیم. از بچه‌های تیم واقعا راضی هستم. آنها عالی و باانگیزه کار کرده‌اند، به قولی سنگ تمام گذاشته‌اند. بازیکنان پرسپولیس در این مدت کارشان را به بهترین نحو انجام داده‌اند و هرگز به دنبال فرار از تمرینات در دوران بدنسازی و آماده‌سازی یا کم گذاشتن نبوده‌اند و من از این بابت که با تمام وجود دل به کار داده‌اند، به آنها دست مریزاد می‌گویم. انگیزه خوبی در نزد آنها می‌بینم. رقابت خوبی بین نفرات برقرار شده، همدلی و صمیمیت خوبی هم بین بچه‌ها حکمفرماست. همه چیز خوب است، البته اگر بگذارند.

درباره این «بگذارند» اتفاقا سوالاتی مد نظر ما هست. از بازی‌های تدارکاتی گفتید، هشت بازی بدون باخت. این نکته بسیار خوبی است. مگر نه؟
اتفاقا باختن، بردن یا مساوی کردن در بازی‌های تدارکاتی اصلا مد نظر ما نبوده و نیست. شما کمی دقت کنید به این نتیجه می‌رسید که اکثر بازی‌های تدارکاتی ما زمانی برگزار شده که صبح همان روز یا یک روز قبل از آن سنگین‌ترین تمرینات را داشته‌ایم. پس اگر دنبال بردن بودیم، صبح روز بازی تمرین سخت نمی‌کردیم. ما اهداف دیگری در این بازی‌ها داشتیم که به آن رسیدیم. البته اینکه تیم نباخته، خودش یک نکته مثبت است و نشان‌دهنده شخصیت مبارزه‌طلبی و جاه‌طلبی بازیکنان. این خیلی خوب است. ما نباید به این مسائل بسنده کنیم. اگر دو بازی مقابل فولاد و سایپا را هم ببریم، مهم نیست. ببازیم هم مهم نیست. مهم این است که در این بازی‌ها به اهداف مدنظر برسیم. هماهنگی تیمی را افزایش دهیم. ضعف‌ها را از بین ببریم و آماده شویم برای بازی‌ها. ما باید تیمی بسازیم که نه تنها اهل باخت نباشد بلکه گلی هم دریافت نکند. ان‌شاءاله که بتوانیم در سایه حمایت همه‌جانبه و پرشور هواداران فصل را خیلی خوب شروع کنیم. متاسفانه پرسپولیس در سال‌های اخیر فصل را خوب شروع نکرده و از همان اول به دلایلی به مشکل خورده. امسال ان‌شاءاله اینطور نمی‌شود. ما باید خوب شروع کنیم و برای رسیدن به این هدف با تمام وجودمان داریم کار می‌کنیم. هواداران هم ان‌شاءاله مثل اعضای تیم سنگ‌تمام خواهند گذاشت و همه‌ جوره از تیم حمایت می‌کنند.

حمایت همه جانبه تا دقیقه 90 چه میزان در موفقیت تیم تاثیر دارد؟
خیلی زیاد. خوشبختانه پرسپولیس هواداران قدرشناسی دارد. آنها فصل قبل برای تیم سنگ‌تمام گذاشتند. تیم تا دوازدهم جدول پایین آمده بود اما تعداد هواداران پرسپولیس در استادیوم دو، سه برابر سایر تیم‌ها بود. همین حمایت‌ها باعث شد تیم خودش را بالا بکشد. ان‌شاءاله که از اول فصل بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. ان‌شاءاله که شرمنده این هواداران خوب و بامعرفت نباشیم. خوشبختانه تا اینجای کار خوب پیش رفته‌ایم. از نظر فنی همه چیز خوب است. فقط یکسری حاشیه‌ها درباره تغییر و تحولات مدیریتی باعث شده بازیکنان تیم اذیت شوند و تمرکز و آرامش از آنها گرفته شود. با این وجود آنها بسیار سختکوش و با تمام وجود در حال تلاش هستند. به اعتقاد بنده امسال یک سال سخت را انتظار می‌کشیم اما باید از حالا محکم باشیم. پشتیبانی هواداران این مشکلات را کمتر خواهد کرد و ان‌شاءاله بچه‌ها این سختی‌ها را با تلاش بیشتر به روزهای خوش تبدیل می‌کنند.

فصل نقل و انتقالات به پایان رسید. در مجموع از نقل و انتقالات تیم راضی هستید؟
بله. به اعتقاد من عملکرد ما خوب بوده. ما نفراتی را داریم که به درد پرسپولیس می‌خورند و انگیزه کافی و زیاد دارند. توانایی و توانمندی که نزد این بازیکنان سراغ داریم در کنار جدیت و انگیزه‌ای که از نزدیک شاهد آن هستم ما را به آینده این پرسپولیس امیدوار کرده است.

اما برخی می‌گویند پرسپولیس فقط ستاره‌های فصل را حفظ کرده و امسال ستاره‌ای جذب نکرده؟
ما سعی کردیم منطقی و اصولی در فصل نقل و انتقالات عمل کنیم. مهم‌ترین ملاک و معیار ما رفع نقاط ضعف فصل گذشته بود. ما بر این اساس عمل کردیم. حال بماند که امسال هم نفرات کارآمدی جذب کرده‌ایم. الان دروازه و دفاع تیم تغییر خاصی نداشته. سعی کردیم اسکلت تیمی فصل قبل را حفظ کنیم. در پست‌ها توازن برقرار کنیم. میانگین سنی تیم را پایین آوردیم و جوانگرایی کردیم. جوان‌هایی گرفتیم که هم حال و هم آینده متعلق به آنها است. جوان‌هایی که اتفاقا تجربه بازی در لیگ برتر را هم دارند اما سهمیه لیگ برتری نیستند. ما هم بازیکن باتجربه و ملی‌پوش داریم و هم بازیکن جوان. تلفیقی از تجربه و جوانی را کنار هم قرار داده‌ایم و اهدافی داشته‌ایم. در مجموع به نوعی علاوه بر تضمین کردن آینده پرسپولیس، سعی کردیم موفق و عاقلانه عمل کنیم. الان ما در هر پستی دو بازیکن خوب و تقریبا همطراز داریم. رقابت خیلی جدی و فشرده است. تیم، تیم خوبی است. علاوه بر اینها چهار جای خالی در فهرست بزرگسالان داریم و می‌توانیم با جذب بازیکن آزاد یا خارجی تیم را هر زمان که نیازی داشته باشیم تقویت و ترمیم کنیم. در مجموع دلایل زیادی وجود دارد که می‌گویم عملکرد ما در نقل و انتقالات اصولی و خوب بوده. برخی را گفتم. برخی را هم همه می‌دانند یا قبلا گفته‌ام. خب خیلی چیزها را هم نباید ریز به ریز گفت.

ظاهرا نحوه رویکرد و عملکرد امسال پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات به گونه‌ای بوده که هزینه‌های کلی تیم هم کاهش داده شده؟
بله. قطعا. ما 13 خروجی داشتیم و 10 ورودی. در کاهش هزینه‌ها تردیدی نداشته باشید. باشگاه می‌تواند یک آمار کلی ارائه کند که هزینه‌های تیم فصل قبل و امسال چقدر کاهش داشته. به نظر بنده و تا آنجا که با خود مسوولان باشگاه صحبت کرده‌ام، این کاهش قابل توجه بوده. من این حرف‌ها را به خاطر مباحثی که امروز بین پرسپولیس و سایر تیم‌های مدعی به راه افتاده نمی‌گویم. شما سوال کردید و من هم صادقانه دارم عنوان می‌کنم که تیمی که امسال بسته شده به طور حتم و قطع کاهش مالی قابل توجهی نسبت به پارسال داشته. علاوه بر این ما اردوی خارج از کشور نداشتیم و در داخل کشور به اردو رفتیم. سعی کردیم به طرق مختلف هزینه‌ها را کاهش دهیم.

ظاهرا برخی بازیکنان فصل گذشته هم برای تمدید قرارداد امسال مبالغ قرارداد خود را نسبت به فصل گذشته کاهش داده‌اند، در حالی که معمولا در اغلب تیم‌ها و اصولا حتی امور غیرورزشی 15 الی 25 درصد افزایش در دستور کار قرار می‌گیرد؟
بنده به طور جزئی و ریز در جریان مسائل مالی نیستم. برخی مواقع نظرم پرسیده می‌شود که می‌گویم یا برخی مواقع اطلاعاتی داده می‌شود. کاهش مبالغ برای تمدید قراردادها هم در برخی موارد وجود داشته. به طور کلی بچه‌ها امسال همه جوره به باشگاه، تیم و بنده لطف داشته و کمک کرده‌اند. ما مدیون همه آنها هستیم. باور کنید خیلی از بچه‌ها پولی نگرفته‌اند اما الان بیش از یک ماه است که صبح و بعدازظهر مشغول تمرین هستند و در اردوها و تمرینات حضوری جدی دارند. برخی از بچه‌های تیم واقعا یک ریال هم بابت فصل جدید دریافت نکرده‌اند. اتفاقا بین این بچه‌ها هستند نفراتی اسم و رسم‌دار و ملی‌پوش. مثل سیدجلال و خیلی‌های دیگر که اگر اسم ببرم شاید نام برخی از آنها از قلم بیفتد. من به غیرت و تعصب و حسن همکاری آنها درود می‌فرستم و باز هم به آنها دست مریزاد می‌گویم. هواداران بدانند که بازیکنان پرسپولیس امسال همه جوره همکاری کرده و موفقیت و سربلندی تیم، تلاش برای آماده‌سازی و جدیت در کارها در دستور کار و اولویت آنها قرار دارد. این چیزی است که از نزدیک می‌بینم.

اما همین امروز از شما انتقاد شده که چرا می‌گویید یک بازیکن خواهان دریافت چند صد میلیون تومان به هنگام امضای قرارداد شده بوده یا خواسته قرارداد مشروط امضاء کند و بعدا امکان جدایی داشته باشد. در واقع عنوان شده خودتان پول گرفته‌اید اما...؟
عذر می‌خواهم. نمی‌خواهم جواب کسی را بدهم. نظر هر کسی برای خودش محترم. ما بر اساس یکسری اصول و ضوابط یارگیری کردیم. خواستیم اگر پرداختی هست برای همه باشد و تقریبا درصد آن در آغاز فصل یکسان. نمی‌خواهم راجع به این مسائل صحبت کنم اما...

خب بگویید. اما چی؟!
فقط یک نمونه‌اش را می‌گویم. وقتی در حال مذاکره بودیم و قرار بود سرمربی پرسپولیس شوم باشگاه بابت بالغ بر سیصد میلیون تومان طلبی که از سال‌های گذشته داشته‌ام برایم چک فرستاد. وقتی تقریبا توافقات انجام شده بود این اتفاق رخ داد اما بنده... بگذریم!

اما شما این چک را به باشگاه بازگرداندید. درست است؟!
نميخواهم وارد این مسائل شوم اما نمی‌گذارید. بله. بنده از آقای رویانیان تشکر کردم و چک مطالباتم را به باشگاه پس فرستادم و تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم بابت طلب سال‌های قبلم یک ریال هم نگرفته‌ام در حالی که همان موقع می‌توانستم چک را که حق طبیعی‌ام بود بردارم و نقد کنم اما این کار را نکردم. حتی برخی شایعه کردند دایی بابت مطالبات سال‌های قبل خود چک تضمینی گرفته و بعد وارد مذاکره با پرسپولیس شده اما بنده جوابی به این شایعات پوچ ندادم بلکه همان چکی که دادند را هم برگرداندم. خیلی مسائل دیگر هم هست که می‌توان به آن اشاره کرد.

مثلا دستیاران‌تان؟!
خب بله. دستیاران بنده تا همین هفته پیش قراردادی نبسته بودند. در حالی که از روز اول در تمرینات حاضر بوده‌اند. در اردوی اردبیل، رامسر و تمرینات صبح و عصری که در تهران داشته‌ایم. آنها تا همین هفته پیش قرارداد نداشتند اما باور کنید یک بار هم حرفش را نزدند و فقط مشغول کار و کار بودند. آنها در این 50 روزی که مشغول تمرین هستیم، ریالی دریافت نکرده‌اند و همین دو سه روز پیش نزدیک 20 الی 25 درصد از قراردادهایشان را دریافت کردند. خیلی مثال‌های دیگر هم می‌شود زد. مهم نیست که چه حرف‌هایی زده می‌شود یا نمی‌شود. ما داریم کارمان را انجام می‌دهیم و سعی کردیم انضباط، اصول و ضوابط را انجام دهیم. من نمی‌توانستم کاری کنم که انضباط تیمی بی‌مفهوم شود. نمی‌توانستم چشم روی همه مسائل ببندم و در آخرین روزهای نقل و انتقالات به خاطر مصلحت یا یکسری مسائل دیگر تصمیم احساسی بگیرم. باید کاری می‌کردم تا همه اعضای تیم بدانند خط قرمز ما انضباط تیمی است. سعی کردیم آن را رعایت کنیم وگرنه ما که اول از همه خواسته بودیم با چه نفراتی قرارداد بسته شود. لیست من موجود است و اتفاقا باشگاه هم جزو اولین نفرات معلوم است با چه کسانی مذاکره کرده و چه اتفاقاتی افتاده. نمی‌خواهم دوباره وارد جزئیات شوم. باز هم می‌گویم که نخواستم تصمیمی بگیرم که این نظم خوبی که در تیم حکمفرما شده از بین برود. اگر این کار را می‌کردم، سنگ بنای بی‌نظمی را چیده بودم. آن هم با دست‌های خودم. من مدیون بازیکنان پرسپولیس هستم. این را به صراحت و برای چندمین بار می‌گویم. آنها تا به امروز به هیچ عنوان کم‌کاری نکرده‌اند و تابع نظم و انضباط بوده‌اند و با تمام وجود در خدمت تیم. خدا شاهد است که برخی بازیکنان مطرح ما تا همین امروز پولی نگرفته‌اند. جا دارد از باشگاه و آقای رویانیان هم تشکر کنم. ایشان به رغم بلاتکلیفی که داشت، آمدند و برای تسویه حساب فصل قبل بچه‌ها یا پرداختی‌های دیگر هزینه کردند و به فکر بستن تیم و حمایت همه‌جانبه برای شروعی خوب در فصل پیش رو بودند اما برخی که اطلاعات کامل ندارند مباحثی را مطرح می‌کنند که من نمی‌خواهم جواب بدهم. به هر حال فراموش نکنید که ما باید تا آخر فصل با این بازیکنان کار کنیم و از آنها کار بخواهیم. اگر می‌آمدیم و انضباط و اصول را همان اول کار نادیده می‌گرفتیم، چه انتظاری می‌توانستیم از بچه‌هایی داشته باشیم که بیش از یک ماه و نیم است دارند تمرین می‌کنند، عرق می‌ریزند و از خانه و خانواده‌هایشان دور هستند. بچه‌های ملی‌پوش ما پس از 5 روز استراحت آمدند اردوی رامسر. در حالی که برخی از ملی‌پوشان و حتی برخی نفرات غیر ملی‌پوش هنوز مسائل قراردادی‌شان به طور کامل شفاف نشده بود. اینها برای ما ارزش زیادی دارد. آنها به احترام حرف ما، درخواست باشگاه و احترامی که برای پرسپولیس و هواداران قائل بودند این کار را کردند. ما اگر به این رفتار آنها اهمیت ندهیم، یعنی اینکه رفتار و جوانمردی آنها ارزشی برایمان نداشته. من که نمی‌توانستم در قبال یک مهره اصلی در یک پست حساس شاهد قراردادی باشم که معلوم نیست یک یا دو هفته دیگر آن بازیکن را در اختیار دارم یا ندارم. نمی‌توانستم که دست روی دست بگذارم و نگران باشم که اگر این عضو تیم 10 روز دیگر از پرسپولیس رفت، سراغ چه کسی بروم. خودم بروم بازی کنم؟! جواب هوادار را چه باید می‌دادم؟! جواب بقیه بازیکنان که 50 روز است تمرین می‌کنند و فشارها را تحمل کرده‌اند چه باید می‌دادم؟! منصف که باشیم به خیلی چیزها می‌رسیم.

الان از نظر شما نقل و انتقالات تیم به رغم خالی بودن چهار جای خالی در فهرست بزرگسالان و سه جای خالی در لیست بزرگسالان به نقطه پایان رسیده است یا اینکه...؟
درصد اینکه بخواهیم بازیکنی جذب کنیم خیلی خیلی کم است، مگر اینکه در یک شرایط خاص و بر اساس نیاز تیم این کار را انجام دهیم.

در آغاز مصاحبه گفتید «اگر بگذارند» و البته گفتید یک فصل سخت در انتظارتان خواهد بود. الان دوباره مباحث مدیریتی و تغییرات احتمالی در رسانه‌ها مطرح شده و به زودی قرار است هیات مدیره معرفی شود. نمی‌خواهیم سرمربی پرسپولیس را درگیر این ماجراها کنیم. فقط می‌پرسیم که این تنش‌ها، مباحث و هیاهویی که به راه می‌افتد، چقدر روی تمرکز، توان و آرامش شما و تیم اثر گذاشت؟
اگر بخواهیم حرف بزنیم که خیلی حرف‌ها هست. خیلی حرف‌ها اما...

نه، نمی‌خواهیم جواب فردی را بدهید یا شما را وارد این جریانات کنیم.
مگر می‌شود روی تمرکز بنده، دستیارانم و تیم اثری نگذاشته باشد؟ مگر می‌شود آرامش تیم و ما از بین نرود؟ خودتان ببینید چه جریاناتی به راه افتاد و چه حرف‌هایی زده شد. از بازیکنان چه توقعی دارید؟! شما در یک رسانه کار می‌کنید. تغییر سردبیر یا مدیرمسوول این رسانه روی آینده یا تمرکز و آرامش شما اثر نمی‌گذارد؟! بازیکن که آدم آهنی نیست. اتفاقا فوتبالیست‌ها با هیجان و احساس‌شان درگیر هستند چون با احساسات مردم به طور مستقیم سر و کار دارند. پس قبول کنند دوستان که آرامش از ما و تیم سلب شده. شما بروید یک بررسی دقیق کنید. پرسپولیس هر وقت آرامش داشته، موفق بوده. هر وقت هم آرامش نداشته، حاشیه آمده جای آن و موفق نبوده. این را در مصاحبه قبلی‌ام با سایت باشگاه و شما گفتم و حالا هم تکرار می‌کنم. مثلا نمی‌گویم دوست ندارند پرسپولیس موفق باشد اما حرفم را کمی تلطیف می‌کنم و می‌پرسم چرا دوست ندارند پرسپولیس آرامش داشته باشد؟ چرا واقعا؟! چرا تیمی که داشت تمریناتش را به خوبی انجام می‌داد، در نقل و انتقالات کارش را می‌کرد، یکدفعه این همه جریان و مشکل برایش به وجود آمد؟ با این وجود هواداران نگران و ناراحت نباشند. ما برای موفقیت تیم چندین برابر تلاش می‌کنیم تا این مسائل تا حد امکان و توان، کمترین تاثیر و اثر را روی تیم داشته باشد اما یک چیزهایی هم دست خودمان نیست. نیامده علیه ما حرف زدند و می‌زنند. آن هم چه حرف‌هایی. یکدفعه همه چیز بهم می‌ریزد و اینها ارتباط مستقیم دارد با بازیکنان و تیم. چه بگوییم؟ فقط امیدوارم اتفاقاتی نیفتد که باز هم آرامش از ما سلب شود. شما ببینید الان هوادار پرسپولیس هم به خاطر این مسائل آرامش خودش را از دست داده و نگران است، چه رسد به ما و بازیکنان که اثرگذاری این اتفاقات و مسائل روی تیم خیلی بیشتر است. داشتیم کار خودمان را می‌کردیم که دیدیم آن آرامش از بین رفت. حالا یک آرامشی برقرار شده که شما می‌گویید دوباره مباحثی مطرح شده. حرف زیاد است. ما سعی می‌کنیم کار کنیم و با کار زیاد این ناآرامی‌ها را کم اثر کنیم. ان‌شاءاله که آرامش پرسپولیس از بین نرود تا موفقیت هم حاصل شود. حیف است. واقعا حیف است. این تیم 30 میلیون هوادار دارد و به تعبیر AFCهم، پرطرفدارترین تیم آسیا است. چرا هر سال یک داستان و معضل باید ایجاد شود؟ چرا پرسپولیس نباید رنگ آرامش را به چشم خود ببیند؟

و... حرف آخر شما؟!
ان‌شاءاله که بتوانیم شروع خوبی در فصل جدید داشته باشیم. ما به حمایت هواداران و پشتیبانی آنها نیاز داریم. این بازیکنان قطعا دلگرمی‌شان همین هواداران هستند. ان‌شاءاله که بتوانیم در سایه حمایت باشگاه، پیشکسوتان، هواداران و تلاش مضاعف کادر فنی، مدیریتی، سرپرستی، اجرایی، پزشکی، تدارکاتی و سایر عوامل تیم و بازیکنان زحمتکش و توانمند نتایج خوبی رقم بزنیم. توکل‌مان به خداست. هر چند روزهای سختی در انتظار پرسپولیس است اما ان‌شاءاله این روزهای سخت پایانی شیرین خواهد داشت و ما امیدواریم با جام قهرمانی بتوانیم دل این هواداران را شاد کنیم.
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
اخراج، خشونت و درگيري در ديدار دوستانه
شکست پرسپوليس مقابل فولاد خوزستان

فولاد خوزستان در يک ديدار پربرخورد و پرحاشيه موفق شد پرسپوليس را شکست دهد.

تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و فولاد خوزستان از ساعت 21 امشب در ديداري دوستانه در ورزشگاه تختي به مصاف يکديگر رفتند.

* اين ديدار در نهايت با پيروزي دو بر يک فولاد به پايان رسيد. براي فولاد مهدي نوري 17 پنالتي، اسماعيل شريفات 55 و براي پرسپوليس قاسم دهنوي 61 پنالتي گلزني کردند.

* نيلسون دروازه‌بان پرسپوليس لباس مشکي به تن داشت که همرنگ بازيکنان فولاد بود که به همين دليل کاور سفيد به تن کرد.

* حدود 4 هزار هوادار از اين مسابقه ديدن کردند.

* محمد پنجعلي، ضيا عربشاهي، عليرضا حقيقي تماشاگران ويژه اين مسابقه بودند.

* فولاد در دقيقه 15 صاحب پنالتي شد بازيکن اين تيم وقتي قصد زدن ضربه را داشت رضا حقيقي براي او مزاحمتي ايجاد کرد که داور دستور به تکرار ضربه پنالتي و تصميم به اخراج بازيکن پرسپوليس گرفت.

* در ابتداي مسابقه تمام بازيکنان فولاد سمت علي دايي رفتند.

*کادر فني پرسپوليس سمت حسين فرکي رفتند و به اين مربي خوش‌آمد گفتند.

* سيدجلال حسيني همچنان با سري بانداژ شده در ميادين حاضر مي‌شود.

* اميد نمازي تماشاگر ويژه اين مسابقه بود.

* هواداران پرسپوليس علي دايي و اکثر بازيکنان خود را تشويق کردند.

* با توجه به 10 نفره شدن پرسپوليس در نيمه دوم فولاد نيز يک بازيکن خود را بيرون کشيد و با 10 نفر به بازي ادامه داد.

* در دقيقه 61 ميلاد همايوني دروازه‌بان فولاد مرتکب خطاي پنالتي شد و داور او را از زمين اخراج کرد.

* با توجه به اينکه فولادي‌ها در آغاز نيمه دوم يک بازيکن خود را بيرون کشيده بودند دروازه‌بان دوم اين تيم به جاي همان يار وارد زمين شد.

* در دقيقه 75 عبدالله کرمي و محمد عباسي با يکديگر دچار درگيري شدند.

* در نيمه اول مسابقه خطاي خشن ميثم حسيني بازيکن پرسپوليس از چشم داور دور ماند که اين مسئله با اعتراض نيمکت‌نشيان فولاد همراه شد.

* در آواخر نيمه دوم فرزاد حاتمي بازيکن سابق استقلال به جاي اسماعيل شريفات وارد ميدان شد حضور حاتمي در ميدان با شعارهاي هواداران پرسپوليس عليه او همراه شد.

* ايوب کلانتري در دقيقه 90 با خطا روي قاسم دهنوي کارت زرد دوم را دريافت کرد و از زمين مسابقه اخراج شد.

* با توجه به اينکه اين بازي دوستانه بود اما بازيکنان دو تيم بسيار محکم بازي مي‌کردند و خشونت بسيار زياد اين ديدار منجر به دريافت کارت قرمز براي سه بازيکن شد.
 

Similar threads

بالا