کاهش اثر داروهای استنشاقی با مصرف سیگار

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1][/h]
اثر داروهای استنشاقی در افراد سیگاری 50 درصد کمتر از افراد غیر سیگاری است
فوق تخصص بیماری‌های ریه گفت: وقتی فردی آسم دارد، اگر سیگار را حذف نکند، بیماری‌اش کاملا از کنترل خارج می‌شود و اثرات داروهای استنشاقی در افراد سیگاری 50 درصد کاهش پیدا می‌کند.


به گزارش خبرگزاری موج، دکتر روزبه نقشین با بیان این مطلب اظهار داشت: آسم یک بیماری مزمن و التهابی شش‌هاست که در تنفس بیمار اختلال ایجاد می‌کند. افراد مبتلا به آسم در مواردی که راه‌های تنفسی تحریک شده و با باریک شدن مجراهای تنفسی واکنش نشان می‌دهد، دچار اختلال در تنفس می‌شوند. تحریک‌کننده‌ها موجب ایجاد حساسیت در راه‌های تنفسی و در نهایت موجب برونشیت می‌شود.

وی افزود: سیگار کشیدن برای افراد سالم نیز مضراتی دارد، پس برای فرد مبتلا به بیماری آسم حتماً مضر و حتی خطرناک است. مصرف سیگار، شدت بیماری را افزایش می‌دهد و کنترل این بیماری را دشوارتر می‌کند. همچنین مصرف سیگار در دراز مدت موجب تخریب شش‌ها می‌شود.


این فوق تخصص بیماری‌های ریه تصریح کرد: اگر در خانواده‌ای فردی مبتلا به آسم باشد و عضو دیگری از خانواده حتی در اتاقی دیگر سیگار بکشد، برای فرد مبتلا بسیار مضر است و بیماری او را تشدید می‌کند. در 90 درصد موارد، آسم قابل کنترل است، درحالی که اگر پدر و مادری در خانواده سیگاری باشند؛ این میزان به 50 درصد کاهش پیدا می‌کند.




 

Similar threads

بالا