چه کسی گفته مهندسی کشاورزی کار نداره؟ این تاپیک رو حتما بخونید....

وضعیت
موضوع بسته شده است.

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
معاون وزير جهاد كشاورزي و رييس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي از اشتغال 17 هزار فارع التحصيل رشته هاي مختلف بخش كشاورزي در فعاليت هاي ترويجي و آموزشي خبر داد. "جهانگير پرهمت" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، افزود: اين تعداد فارغ التحصيل در قالب يك هزار و 400 شركت خصوصي خدمات فني و مشاوره اي در فعاليت هاي ترويجي و آموزشي جذب شده اند.
وي نهادينه كردن فعاليت هاي ترويجي و آموزشي را در قالب شركت ها و نهادهاي بخش خصوصي، از رويكردهاي مهم وزارت جهاد كشاورزي در سه سال گذشته دانست و اظهار داشت: در اين خصوص تاكنون نزديك به 2 هزار شركت خدمات فني و مشاوره اي متشكل از كارشناسان فارغ التحصيل رشته هاي مختلف دانشگاهي در بخش كشاورزي و منابع طبيعي ، در مراحل اوليه تعيين صلاحيت قرار گرفته اند كه از اين ميزان نزديك به يك هزارو 400 شركت ثبت شده و به صورت رسمي فعاليت خود را آغاز كرده اند.

به گفته ریيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي اين شركت ها فعاليت هايي نظير توزيع نهاده ها، آموزش هاي كشاورزان و بهره برداران، انتقال فناوري و ترويج فناوري هاي جديد و انتقال بخش قابل توجهي از يافته هاي تحقيقاتي به مزارع و عرصه هاي توليد را كه تاكنون توسط دولت انجام مي شد، برعهده گرفته اند.

پرهمت واگذاري فعاليت هاي يادشده را در كاهش هزينه هاي دولت، ارتقاي بهره وري بخش كشاورزي، افزايش توليد ناشي از سرعت انتقال فناوري و دانش به مزرعه، انجام فعاليت ها با كيفيت بهتر و سرعت بالاتر و حضور بي دغدغه بخش خصوصي در فعاليت هاي ترويجي و آموزشي بخش كشاورزي موثر خواند و گفت: تاكنون بيش از 60 درصد فعاليت هاي ترويجي و آموزشي بخش كشاورزي به بخش خصوصي واگذار شده و اميد است تا پايان سال آينده و يا ابتداي اجراي برنامه پنجم توسعه 100 درصد فعاليت ها از بخش دولتي به بخش خصوصي واگذار شود. معاون وزير جهاد كشاورزي با بيان آنكه شكل گيري شركت هاي خدمات فني و مشاوره اي موجب حضور كارشناسان اين شركت ها در مزارع و انتقال دانش و علم روز به كشاورزان و بهره برداران مي شود، افزود: از مجموع حدود 50 هزار فارع التحصيل رشته هاي مختلف كشاورزي كه يا بيكار بوده و يا در فعاليت هاي ساير بخش هاي اقتصادي اشتغال دارند، تاكنون 17 هزار نفر جذب اين شركت ها شده اند و ظرفيت هاي موجود در بخش كشاورزي، امكان جذب تمام اين فارغ التحصيلان را در فعاليت هاي ترويجي و آموزشي فراهم مي كند. پرهمت با اشاره به مطالعات نيازسنجي خدمات آموزشي و ترويجي بخش كشاورزي، تصريح كرد: با تكميل اين مطالعات و شكل گيري شركت هاي خدمات فني و مشاوره اي به تعداد لازم، مي توان تمام فارع التحصيلان جوياي كار بخش كشاورزي را در قالب اين شركت ها ساماندهي كرد. به گفته اين مقام مسئول، افزون بر فعاليت هايي كه توسط دولت به اين شركت ها واگذار مي شود، آنها مجاز هستند براساس تعرفه هايي كه سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي كشور براي فعاليت هاي مختلف كشاورزي تهيه كرده است، براساس خواست كشاورزان و بهره برداران به آنان خدمات علمي ارايه داده و حق الزحمه خود را مطابق اين تعرفه ها دريافت كنند. پرهمت افزود: به اين ترتيب، فعاليت هاي ترويجي و آموزشي به صورت گسترده و فراگير توسط بخش خصوصي انجام مي گيرد و دولت فقط نقش مديريتي و نظارتي ايفا مي كند.
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا