چند راز شاد زیستن

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار


http://www.irannaz.com/برای داشتن یک http://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlزندگی شاد حتما لازم نیست http://www.irannaz.com/که شوخ طبع باشیم، حرکات موزون بکنیم و با رفتارهای جلف موجب قهقهه دیگران شویم.

هنگامی http://www.irannaz.com/که شما از یک http://www.irannaz.com/news_cats_3.htmlحالت روانی متعاhttp://www.irannaz.com/news_cats_30.htmlدل برخوردار باشید آن چنان http://www.irannaz.com/که ذهنتان در آرامش اندیشه کند و رفتارتان آرام کننده افکار خسته دیگران باشد، نوعی از لحظات شاد و متنوع را http://www.irannaz.com/برای خود و دیگران فراهم ساخته اید. لحضاتی http://www.irannaz.com/که عاری از هرگونه اسhttp://www.irannaz.com/news_cats_1.htmlترس، اضطراب و http://www.irannaz.com/news_cats_30.htmlدلهره و نگرانی است.

وقتی آدم ها بی دغدغه اوقات خود را سپری کنند راحت تر می توانند افکار خود را به سمت موضوعات شاد و سرگرم کننده سوق دهند. هنگامی http://www.irannaz.com/که فکر و ذهن انسان درگیر مسایل اسhttp://www.irannaz.com/news_cats_1.htmlترس زا و بازدارنده می شود، ناخودآگاه در هاله ای از غم و اندوه قرار می گیرد http://www.irannaz.com/که با http://www.irannaz.com/news_cats_19.htmlدنیای شاد و متنوع در جنگ و تضاد است.

http://www.irannaz.com/برای رهایی از این http://www.irannaz.com/news_cats_3.htmlحالت های ناخوشایند باید تغییراتی در رفتارمان اعمال کنیم تا افکار بازدارنده را در ذهنمان محدود و افکار شادی زا را افزایش دهد.

بخشش، ما آدم ها عادت داریم قوانینی در ذهنمان تدوین می کنیم و هرکسی از آن ها سرپیچی کرد، ناراحت می شویم و او را نمی بخشیم. ما فکر می کنیم http://www.irannaz.com/که با نبخشیدن او را تنبیه می کنیم و موجب سرhttp://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlزنش و ملامت وی می شویم. اما بهتر است بدانیم با نبخشیدن دیگران، بیشترین فشار روانی را به خود وارد می کنیم نه به او، زیرا تا زمانی http://www.irannaz.com/که به این موضوع خاتمه نداده ایم ذهن ما همین طور درگیر آن موضوع ناراحت کننده است و مدام آن اتفاق را مرور می کند و موجب رنجش خود می گردد. با دیدن فرد مورد نظر دچار اسhttp://www.irannaz.com/news_cats_1.htmlترس می شویم و تمام رفتارهای او http://www.irannaz.com/برای ما آزار دهنده و تحریک کننده می شود. حتی بعضی مواقع بی جهت از دیگران http://www.irannaz.com/news_cats_30.htmlدلخور می شویم http://www.irannaz.com/که چرا به او محبت یا مدارا کرده اند. علاوه بر این هنوز معلوم نیست http://www.irannaz.com/که فرد مورد نظر از این http://www.irannaz.com/که ما از اوhttp://www.irannaz.com/news_cats_30.htmlدلخور و ناراحتیم و او را نبخشیده ایم نادم و پشیمان است یانه؟! به هر http://www.irannaz.com/news_cats_3.htmlحال چه پشیمان باشد چه نباشد ما با نبخشیدن دیگران موجب کش دادن موضوع می شویم http://www.irannaz.com/که این امر بیش از هر چیزی به خود ما ضربه می http://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlزند و باعث دور شدن از لحظات شاد و سرhttp://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlزنده می شود.

محبت، ما به دیگران محبت می کنیم تا به آن ها ثابت کنیم دوستشان داریم، محبت ما موجب خوشhttp://www.irannaz.com/news_cats_3.htmlحالی آن ها می شود http://www.irannaz.com/که در نتیجه خوشhttp://www.irannaz.com/news_cats_3.htmlحالی آن ها ما هم احساس رضایت و خرسندی می کنیم. به همین ترتیب لحضات شاد و http://www.irannaz.com/news_cats_13.htmlزیبایی http://www.irannaz.com/برای ما و شخصی http://www.irannaz.com/که مورد محبت ما قرار گرفته است رقم می خورد. هرچه محبت و http://www.irannaz.com/news_cats_31.htmlمهربانی ما به دیگران بیشتر باشد تاثیرشان در شادزیستن ما بیشتر است. یادمان باشد http://www.irannaz.com/که محبت به دیگران همیشه حس خوشایندی را در ما بوجود می آورد.

عدم بدگویی، بد گفتن از دیگران ذهن را در http://www.irannaz.com/news_cats_3.htmlحالت دفاعی قرار می دهد و موجب درگیری ذهنی ما با خودمان می شود. در واقع با بدگویی از دیگران، مجددا رفتار ناراحت کننده او را در ذهن تکرار می کنیم و موجب عصبانیت و آزار خود می شویم. بهتر است رفتارها و اتفاق های بد را در همان لحظه تولدشان، از بین ببریم و نگذاریم تا با افزایش طول عمرشان بیشتر باعث ناراحتی و خشم ما شوند.

از رنج به فhttp://www.irannaz.com/news_cats_12.htmlلاکت نرسیم، درد و رنج به انسان تحمیل می شود ولی فhttp://www.irannaz.com/news_cats_12.htmlلاکت را خود او انتخاب می کند! بعضی از اتفاقات در http://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlزندگی غیرقابل کنترل است مانند مرگ، بلایای طبیعی و http://www.irannaz.com/news_cats_28.htmlبیماری. احتمال این http://www.irannaz.com/که هرکدام از این اتفاقات در http://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlزندگی ما رخ دهد کم نیست و هرلحظه امکان وقوع آن وجود دارد، اما چگونگی پذیرفتن آن ها موضوعی است http://www.irannaz.com/که بین آدم های مختلف متفاوت است و نتایج سرنوشت سازی را در پی دارد. وقتی در شهری http://www.irannaz.com/news_cats_19.htmlزلزله می آید و یک نفر تمام اعضای خانواده اش را از دست می دهد و تنها خودش http://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlزنده می ماند، راه های متفاوتی http://www.irannaz.com/برای ادامه http://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlزندگی اش پیش رو دارد. می تواند تا آخر عمر یک گوشه بنشیند و به گریه و زاری بپردازد و روز به روز خود را بدبخت تر کند. می تواند خودکشی کند و به http://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlزندگی خود خاتمه دهد. می تواند در غم از دست دادن عزیزان خود را مجنون کند و آواره کوچه و بیابان نماید یا می تواند غم و غصه از دست دادن عزیزان را به این http://www.irannaz.com/news_cats_30.htmlدلیل http://www.irannaz.com/که دیگر کاری از او ساخته نیست، رها کند و با تمام قوا به ادامه http://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlزندگی خود بپردازد و با این کار موجب خوشبختی و خود و افتخار از دست رفتگان شود. در واقع به جای اینhttp://www.irannaz.com/که از مشکل پیش آمده خود را به فhttp://www.irannaz.com/news_cats_12.htmlلاکت و بدبختی برساند، آن را رها کرده و http://www.irannaz.com/برای بقا و تداوم خوشبختی خود تلاش می کند.

دوست داشتن خود، قبل از اینhttp://www.irannaz.com/که از دیگران توقع داشته باشیم ما را دوست بدارند، خودمان، دوستدار خود باشیم. خیلی ها از این http://www.irannaz.com/که خود را دوست بدارند احساس رضایت نمی کنند اما تا ما خودمان را باور نکنیم و نپذیریم، نمی توانیم ذهن پویایی داشته باشیم http://www.irannaz.com/که موجب http://www.irannaz.com/news_cats_30.htmlدلربایی دیگران شود. باید هرچه هستیم را بپذیریم چه خوب چه بد، http://www.irannaz.com/برای خوب بودن همیشه می شود تلاش کرد و مهم این است http://www.irannaz.com/که خودمان را دوست داشته باشیم تا http://www.irannaz.com/برای خوب بودنمان تلاش کنیم. نقص های خود را ببخشیم و بدانیم http://www.irannaz.com/که دیگران هم به گونه ای خودکار آن ها را نادیده می گیرند. همان طور http://www.irannaz.com/که دیگران هم کاستی هایی دارند و http://www.irannaz.com/برای ما خیلی ناراحت کننده نیستند، پس بهتر است با خود آشتی کنیم و به جای شرم و تاسف از آن چه نتوانسته ایم، http://www.irannaz.com/برای رسیدن به آن تا آخرین توان تلاش کنیم.

با افکار و سخنان بیهوده موجب آزار خود و دیگران نشویم، سخنانی http://www.irannaz.com/که موجب تنش و اسhttp://www.irannaz.com/news_cats_1.htmlترس می شود گفتنشان روا نیست. بهتر است هر مطhttp://www.irannaz.com/news_cats_13.htmlلب و http://www.irannaz.com/news_cats_1.htmlگله و شکایتی را به زبان نیاوریم. کمی گذشت در چنین مواقعی باعث جلوگیری از جروبحث های بیهوده و اوقات تلخی های کسل کننده می شود.

با http://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlکودکان بازی کنیم، رفتن به http://www.irannaz.com/news_cats_19.htmlدنیای http://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlکودکان خالی از لطف نیست. یادآوری دوران http://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlکودکی لحظات زیبای را http://www.irannaz.com/برای آدم ها رقم می http://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlزند، ضمن این http://www.irannaz.com/که http://www.irannaz.com/news_cats_19.htmlدنیایhttp://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlکودکان http://www.irannaz.com/news_cats_19.htmlدنیای شاد و http://www.irannaz.com/news_cats_13.htmlزیبایی است و بد نیست گاه گاهی به آن جا سری بhttp://www.irannaz.com/news_cats_24.htmlزنیم.


منبع



 

Similar threads

بالا