چرا جز خدا را ميخوانيد در حاليكه...؟؟؟؟؟؟؟ كمي در اين آيات بينديشيد..

kalla

عضو جدید
چرا جز خدا را به فرياد ميخوانيد در حاليكه..
الزمر3..يونس18---واسته گذاشتن بتها توسط مشركين قبل از اسلام!!
غافر
60--دعا عبات است ومختص خدا..
الاحقاف
5و6---هيچ كس جز الله نداي كمك را نميشنود..
فاطر
13و14---جز الله كسي را نخوانيد..
غافر
60..نمل62..بقره186 خدا را بخوانيد تا استجابت كند شمارا..
الحمد----------اياك نعبدواياك نستعين!!----تنها تورا عبادت ميكنم وتنها از تو ياري ميجويم!!
 

t4t

عضو جدید
دوست عزیز

کسی جز خدا رو نمیخونه

فقط چون بعضی آدما در پیش خدا شانی داشتند گاهی از اونا میخواهیم شفاعت کننده ما در محضر خدا باشند...
 

kalla

عضو جدید
دوست عزيز طبق آيات مشركين نيز خدا را ميخواندند اما به وسيله واسطه..وقتي طبق آيات الاهي خدا از رگ گردن به ما نزديك تر است چه جايي براي واسطه ميماند؟!و اين همه آيات صريح آن رانهي ميكنند شما يك آيه بياوريد كه خداوند از كسي بخواهد كسي را واسطه قراردهد..جز اينكه فرموده اند"مرا بخوانيد تا استجابت كنم شما را" لطفا همين الان قرآن را برداريد وا آيات فوق را بخوانيد..تشكر
 

kalla

عضو جدید
اولا چه دليلي وجود دارد كه انسانها پس از مرگ قادر باشند همانند خدا در همه جا و هر لحظه وجود داشته باشند وصداي نادي را بشنوند واگر بشنوند قدرت رفع نياز انسانها وبر هم زني تقدير الاهي را داشته باشند!! ثانيا اگر چنين باشد استغفرالله با خدا چه تفاوتي دارند؟!!
ثالثا شما ميرويد سر قبر امام رضا(ع) وميگوييد فرزندي عطا كن!!!!!!! آيا اين واسطه بودن است يا عطاي امام؟! در حالي كه نص صريح قرآن ميفرمايد "خداوند است كه فرزندي عطا ميكند واگر بخواهد بازپس ميگيرد"
 

t4t

عضو جدید
چه اشکالی داره...

شاید این نوعی تخلیه روانی برای مایی که بیش از حد خودمونو گناه کار میدونیم و فکر میکنیم لایق رحمت خدا نیستیم

می دونم که اینطور نیست اما اینجوری از اون نیروی منفی عذاب وجدان درونیمون با شفاعت خواستن کم میشه

مثل بچه خطاکاری که شاید برادرشو واسطه کنه تا پدرش ببخشش و استجابتش کنه

در حالیکه پدر خودش دنیای مهر و علاقه است به فرزند...


در مورد مطلب دومتون جوابتونو در ادعای حلاج پیدا کنید که گفت انا الحق

ما همه از خداییم و به سوی او باز میگردیم بله روح ما گوشه ای از وجود خداست که در ما دمیده
 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چرا جز خدا را به فرياد ميخوانيد در حاليكه..
الزمر3..يونس18---واسته گذاشتن بتها توسط مشركين قبل از اسلام!!
غافر
60--دعا عبات است ومختص خدا..
الاحقاف
5و6---هيچ كس جز الله نداي كمك را نميشنود..
فاطر
13و14---جز الله كسي را نخوانيد..
غافر
60..نمل62..بقره186 خدا را بخوانيد تا استجابت كند شمارا..
الحمد----------اياك نعبدواياك نستعين!!----تنها تورا عبادت ميكنم وتنها از تو ياري ميجويم!!

سلام دوست عزیز :
پس یعنی شما خدا و قرآنو قبول دارید درسته ؟
وقتی قرآنرو قبول داری یعنی همه آیه هاشو قبول داری دیگه ؟!!
حالا این آیه هارو هم در کنار اون آیه ها بخون :

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَه وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛المائده، آیه ۳۵.
«ای مؤمنان، تقوا پیشه کنید و به سوی خدا وسیله‌ای را بجویید و در راه او جهاد کنید. باشد که رستگار شوید.»

وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِیمًا؛ سوره نساء، آیه ۶۴.
«آنان که به خود ظلم کرده‌اند، اگر استغفار کنند و از تو بخواهند که از خداوند برای آنها طلب مغفرت کنی، خدا را توبه‌پذیر و مهربان می‌یابند.»
یعنی اگر به پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ متوسل بشوند و به وساطت نبی مکرم، استغفار کنند، خداوند از گناهان آنان درمی‌گذرد

یَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا کُنَّا خَاطِئِینَ؛سوره یوسف، آیه ۹۷.
«پدر جان، برای ما از خداوند طلب مغفرت کن
فرزندان یعقوب به پدر خود می‌گفتند برای ما استغفار کن،

 

kalla

عضو جدید
آفرین..اگه به این باشه که همه ما از خداییم..حتی بتها هم از خدا هستند..دیگه میشه از هر چیزو هر کس که از خداست کمک خوواست؟!
دو شما حرف من رو انکار نمیکنید بلکه در مقابل قران موضع گرفته اید..قرآن میفرماید"( مشرکان میگویند) وما این بتهارا نمیخوانیم مگر اینکه ما را به الله نزدیک تر میکنند وخداوند ذر باره آنچه به الله شرک میورزند قضاوت میکند"یونس18"..تورو خدا آیات رو بخونید بعد نظر بدسد
 

kalla

عضو جدید
خب دوست گرامی بذار جواب شمارو روشن بدم..اگر از آیات فوق برداشت شمارا داشت باید بگوییم که این آیات با آیاتی که من رائه دادم تناقض داره..
بلکه در قرآن تناقضی نیست و آیات همدیگر را تفسیر میکنند...آیه اول شما ---باید بگویم که ما نیز واسطه را قبول داریم اما نه قبر و بارتی بازی بلکه اعمال صلح همچون عبادات(روزه نماز حج زکات ) کار خیر بذل و بخشش و بعد میگویی خداوندا مرا به واسطه کار خیریب که کردم شفا بده آیا این منطقی تر نیست؟!
و دو آیه بعدی شما -----------باید بگویم اگر من از شما که فرد صالحی هستید بخواهم که نزد خدا برایم دعا کنید و شما این کار را انجام بدهید چه اشکالی دارد؟!
هردو ایه نشان میدهد که شخص واسطه زنده است و برای کسی معلوم طلب مغفرت میکند...
اما اشکال کار شما این است که سر قبور میروید و توقع دارید شخصی که مرده و روح او در دست خداست همچون خدا دعای همه را همزمان بشنود باسخ گوی همه باشد..و گاها فرزندی میخواهید شفا میخواهید و قبر آنان را با طلا می آرایید و برخی ها اعطای آنان را اعطای الله میدانند!!!باب الحوائج جز خدا چه کسی مخیتئاند باشد؟!!!!! حال از تعبیر ما از آیات تناقضات نیز رفع گشت..."چه اصراری دارید که لبه برتگاه راه برید بابا بیاید اینور خداوند از اینکه اورا بخوانید خشند میشه به خدا جنبه روحیشم خیلی بهتره از ما گفتن بود>>>>>>>>>>
 

kalla

عضو جدید
دوست عزیز نا امیدی از رحمت خداوند بزرگترین گناه هاست...هنگامی که شخصی خدارا میخواند خداوند چنان دعای اورا میشنود انگار هیچ بنده دیگری روی زمین وجود ندارد...مطمان باشیرد که خداوند از همه ا.مه مهربانتر است حتی از خود شما به شما مهربانتر است...
 

t4t

عضو جدید
آفرین..اگه به این باشه که همه ما از خداییم..حتی بتها هم از خدا هستند..دیگه میشه از هر چیزو هر کس که از خداست کمک خوواست؟!
دو شما حرف من رو انکار نمیکنید بلکه در مقابل قران موضع گرفته اید..قرآن میفرماید"( مشرکان میگویند) وما این بتهارا نمیخوانیم مگر اینکه ما را به الله نزدیک تر میکنند وخداوند ذر باره آنچه به الله شرک میورزند قضاوت میکند"یونس18"..تورو خدا آیات رو بخونید بعد نظر بدسد

جان من حضرت یعقوب که بنده شایسته خداست و با بت بی خاصیت مقایسه میکنی!!!

فکر کنم کلی داری دور میشی ...
 

t4t

عضو جدید
خب دوست گرامی بذار جواب شمارو روشن بدم..اگر از آیات فوق برداشت شمارا داشت باید بگوییم که این آیات با آیاتی که من رائه دادم تناقض داره..
بلکه در قرآن تناقضی نیست و آیات همدیگر را تفسیر میکنند...آیه اول شما ---باید بگویم که ما نیز واسطه را قبول داریم اما نه قبر و بارتی بازی بلکه اعمال صلح همچون عبادات(روزه نماز حج زکات ) کار خیر بذل و بخشش و بعد میگویی خداوندا مرا به واسطه کار خیریب که کردم شفا بده آیا این منطقی تر نیست؟!
و دو آیه بعدی شما -----------باید بگویم اگر من از شما که فرد صالحی هستید بخواهم که نزد خدا برایم دعا کنید و شما این کار را انجام بدهید چه اشکالی دارد؟!
هردو ایه نشان میدهد که شخص واسطه زنده است و برای کسی معلوم طلب مغفرت میکند...
اما اشکال کار شما این است که سر قبور میروید و توقع دارید شخصی که مرده و روح او در دست خداست همچون خدا دعای همه را همزمان بشنود باسخ گوی همه باشد..و گاها فرزندی میخواهید شفا میخواهید و قبر آنان را با طلا می آرایید و برخی ها اعطای آنان را اعطای الله میدانند!!!باب الحوائج جز خدا چه کسی مخیتئاند باشد؟!!!!! حال از تعبیر ما از آیات تناقضات نیز رفع گشت..."چه اصراری دارید که لبه برتگاه راه برید بابا بیاید اینور خداوند از اینکه اورا بخوانید خشند میشه به خدا جنبه روحیشم خیلی بهتره از ما گفتن بود>>>>>>>>>>

من جوابتونو دادم
مطمئنا جز خدا فریاد رسی نیست
ما اگه به پیامبران و ائمه اتکا میکنیم واحترام میگذاریم چون میدونیم بندگان مورد مقبول خدا بودند
و در ضمن تا خدا نخواد کاری شدنی نیست حتی با واسطه
خواست خدا هم مشروط به مصلحتیه که اون واسه ما مقدر می دونه
تا حالا حس کردی چرا همچین مکانایی میری جو گیر میشی حس خوبی داری حسای مثبت حتی اگه اعتقاداتت ضعیف باشه!
واسه اینه که در همچین جاهایی متراکم از انبوه انرژیهاست

شما خیلی به فرعیات میچسبی ولی نمیبینی که همه چیزای ساده و پیش افتاده چه معجزه هایی میکنه
چون باعث میشه آدما احساس کنن با همه اشتباهاتی که داشتن روزنه ای رو واسه ارتباط با خدا پیدا کنن

زندگی لذت بخشه فقط باید دنبال چیزایی باشی که بهت انرژِی مثبت بده نه لذت مادیها منظورم معنویاته
چطور میخوای با خوندن دوتا کتاب به همه ناگفته ها آگاه باشی...


هر كسي كو دور ماند از اصل خويش

باز جويد روزگار وصل خويش

من به هر جمعيتي نالان شدم

جفت بدحالان و خوش‌حالان شدم

هر كسي از ظن خود شد يار من

از درون من به جز اسرار من
 

t4t

عضو جدید
وقتی خداوند میگه من همه ادیان که به من اقتدا دارن قبول دارم واز طرف من هستن
نشونی از اینه که خدا اصلا کاری به اینکه تو توی نمازت چی بگی چه جوری بگی نداره
یه چیزایی فراتر از این حرفا در اصل دین است اونم آزادگی آدماست
آزادگی از مادیاتی که آدما رو به پستی وحقارت می رسونه
میخواد راههای کسب کمال و انرژی مثبت رو به آدما نشون بده تا با کمترین آسیب از دنیا بهره ببرن و به اصل
و ذات الهی هر لحظه نزدیکتر شن
شما الان مثال کسی هستی که مو می بینی و دین چیزی نیست جز پیچش مو...

 

t4t

عضو جدید
بطور مثال یکی از دوستان به طرز جالبی دیه بین زن ومرد رو مقایسه کرده بودند
شما قبول دارید هر انسانی که از بین بره با هیچی نمی شه جاشو پرکرد حتی با پول اون دیه
حالا فرض کنید ما یه خانواده سه نفره داریم پدر ومادر و فرزند
اگر مادر خانواده از بین بره آیا میشه جای مادر رو با پول دیه واسه فرزند پر کرد؟
اگر پدر خانواده از بین بره آیا میشه جای پدر رو با پول دیه واسه فرزند پر کرد؟
صدرصد خیر هردونفس محترم وعزیزتر از این هستن که با پول سنجیده بشن
اما وقتی دین دیه مرد رو دوبرابر قرار داده واسه اینه که مرد نون آور خانواده بوده
و با قرار دادن این دیه دو برابر برای مرد در واقع داره به زن کمک میکنه
نه اینکه بخواد ملاک ارزش گذاری بین دو جنس قرار بده
وگرنه نفس زن ومرد اونقدر با ارزشه که با پول سنجیده نمیشن
این زاویه دید برعکس حرف دوستمون نشون از دید منطق گرایانه است
چه خوبه یک کم بیشتر تفکر کنیم


 

شادیاخ

عضو جدید
بطور مثال یکی از دوستان به طرز جالبی دیه بین زن ومرد رو مقایسه کرده بودند
شما قبول دارید هر انسانی که از بین بره با هیچی نمی شه جاشو پرکرد حتی با پول اون دیه
حالا فرض کنید ما یه خانواده سه نفره داریم پدر ومادر و فرزند
اگر مادر خانواده از بین بره آیا میشه جای مادر رو با پول دیه واسه فرزند پر کرد؟
اگر پدر خانواده از بین بره آیا میشه جای پدر رو با پول دیه واسه فرزند پر کرد؟
صدرصد خیر هردونفس محترم وعزیزتر از این هستن که با پول سنجیده بشن
اما وقتی دین دیه مرد رو دوبرابر قرار داده واسه اینه که مرد نون آور خانواده بوده
و با قرار دادن این دیه دو برابر برای مرد در واقع داره به زن کمک میکنه
نه اینکه بخواد ملاک ارزش گذاری بین دو جنس قرار بده

وگرنه نفس زن ومرد اونقدر با ارزشه که با پول سنجیده نمیشن
این زاویه دید برعکس حرف دوستمون نشون از دید منطق گرایانه است
چه خوبه یک کم بیشتر تفکر کنیم



اگر با استاد جواد ایراد نگیرند انحراف تایپیک هست میشه بفرمایید نظر شما در باره دیه زنان سرپرست خانوار که در جامعه فعلی کم نیستند چیه؟
 

t4t

عضو جدید
جانم

الان که قرار یه اصلاحاتی در این مورد بشه بعله میخواستم پی نوشت بنویسم که الان زنا سرپرست خانوار هستن فرق کرده

ولی در کل گفتم که خدا هوای زنا رو داره ولی دوستان فرافکنی میکنن و دیدگاه یکسوی خودشون رو به خورد همه می دن
 

شادیاخ

عضو جدید
جانم

الان که قرار یه اصلاحاتی در این مورد بشه بعله میخواستم پی نوشت بنویسم که الان زنا سرپرست خانوار هستن فرق کرده

ولی در کل گفتم که خدا هوای زنا رو داره ولی دوستان فرافکنی میکنن و دیدگاه یکسوی خودشون رو به خورد همه می دن

پس شما هم موافقید که قانون باید طبق نیاز روز بروز رسانی بشه حتی قوانین به اصطلاح اسلامی؟
 

t4t

عضو جدید
موضوع دید شما از این مسئله بود نه تغییر قوانین

در ضمن من موافق نیستم

ولی چون ما در کل قوانین اسلامی رو رعایت نمیکنیم چاره ای نیست باید عوض کرد

طبق قانون اسلامی زن اصلا نباید سرپرست خانوار باشه اگر شوهرش فوت شده باید فرزندشو به قیم بسپاره

باور کن هرکی استطاعت نداره میگه من خودم بزرگ میکنم مهر مادری دارم همش فانتزیه بچه بیشتر آسیب میبینه کار به جایی میرسه مشکلات ه زیاد میشه

بچه بیچاره رو هم دائم کتکت میزنه...


زن موجود ظریفیه نباید تحت فشار باشه خدا وقتی زنی ازدوج میکنه از شوهرش خواسته تمام رفاهو براش فراهم کنه حتی نباید کار خونه بکنه حتی نیاز نیست بچه شیر بده

الان از زنای شاغل بپرسی که ازدواج هم کردن و بچه دارن می بینی چقدر از زندگیشون ناراضین ولی شرایط اقتصادی جامعه اینو ایجاب کرده

زنا خیلی ارزشمندن و خدا خیلی هواشونو داشته
 

شادیاخ

عضو جدید
موضوع دید شما از این مسئله بود نه تغییر قوانین

در ضمن من موافق نیستم

ولی چون ما در کل قوانین اسلامی رو رعایت نمیکنیم چاره ای نیست باید عوض کرد

طبق قانون اسلامی زن اصلا نباید سرپرست خانوار باشه اگر شوهرش فوت شده باید فرزندشو به قیم بسپاره

باور کن هرکی استطاعت نداره میگه من خودم بزرگ میکنم مهر مادری دارم همش فانتزیه بچه بیشتر آسیب میبینه کار به جایی میرسه مشکلات ه زیاد میشه

بچه بیچاره رو هم دائم کتکت میزنه...


زن موجود ظریفیه نباید تحت فشار باشه خدا وقتی زنی ازدوج میکنه از شوهرش خواسته تمام رفاهو براش فراهم کنه حتی نباید کار خونه بکنه حتی نیاز نیست بچه شیر بده

الان از زنای شاغل بپرسی که ازدواج هم کردن و بچه دارن می بینی چقدر از زندگیشون ناراضین ولی شرایط اقتصادی جامعه اینو ایجاب کرده

زنا خیلی ارزشمندن و خدا خیلی هواشونو داشته

مواردی که قرمز کردم واقعا برام جالب بود با توجه به اینکه اگر پاسخ این مطالب رو بدم به دلیل عدم رعایت موضوع تایپیک حذف خواهد شد لطفا تایپیک جدیدی با عنوان حقوق زن در اسلام ایجاد کنید و این پست رو هم بذارید تا ببینیم وقعا زن با دیدگاه های شما هم خوانی داره یا خیر، امیدوارم با دلایل واهی نخواید از بحث فرار کنید
 

kalla

عضو جدید
جان من حضرت یعقوب که بنده شایسته خداست و با بت بی خاصیت مقایسه میکنی!!!

فکر کنم کلی داری دور میشی ...
بله قبول دارم اما غير از اين است كه اين بتها پيكره افراد بزرگ ونامدار بودند؟! يعقوب بزرگ است اما قبر يعقوب يعقوب نيست و اين برداشت كه ميتوان از هر بنده صالح كه مرده حاجت و شفا و روزي گرفت پس اين آيات چي ميگن؟!!!! مشكل اينه خوهشا روح كسي رو در صفاتش با خدا شريك نكنيد....همين
 

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دوست عزيز طبق آيات مشركين نيز خدا را ميخواندند اما به وسيله واسطه..وقتي طبق آيات الاهي خدا از رگ گردن به ما نزديك تر است چه جايي براي واسطه ميماند؟!و اين همه آيات صريح آن رانهي ميكنند شما يك آيه بياوريد كه خداوند از كسي بخواهد كسي را واسطه قراردهد..جز اينكه فرموده اند"مرا بخوانيد تا استجابت كنم شما را" لطفا همين الان قرآن را برداريد وا آيات فوق را بخوانيد..تشكر

اصلا این توهینه کالا خان

شما ائمه ما شیعیان رو با سنگ و چوب یکی میکنین؟

واسطه خیر چیه؟خدا به من سرتا پا گناه زودتر لبیک میگه یا به حسینی که تمام هستشو براش داد؟

ما شیعیان افتخارمون اینه که کسانی رو داریم که واسطه خیرن،سدی هستن برای جلوگیری از عذاب خدا، بدا به حال کسانی که دامنی رو

نداشته باشن تو صحرای محشر برای گرفتن.
 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
بطور مثال یکی از دوستان به طرز جالبی دیه بین زن ومرد رو مقایسه کرده بودند
شما قبول دارید هر انسانی که از بین بره با هیچی نمی شه جاشو پرکرد حتی با پول اون دیه
حالا فرض کنید ما یه خانواده سه نفره داریم پدر ومادر و فرزند
اگر مادر خانواده از بین بره آیا میشه جای مادر رو با پول دیه واسه فرزند پر کرد؟
اگر پدر خانواده از بین بره آیا میشه جای پدر رو با پول دیه واسه فرزند پر کرد؟
صدرصد خیر هردونفس محترم وعزیزتر از این هستن که با پول سنجیده بشن
اما وقتی دین دیه مرد رو دوبرابر قرار داده واسه اینه که مرد نون آور خانواده بوده
و با قرار دادن این دیه دو برابر برای مرد در واقع داره به زن کمک میکنه
نه اینکه بخواد ملاک ارزش گذاری بین دو جنس قرار بده
وگرنه نفس زن ومرد اونقدر با ارزشه که با پول سنجیده نمیشن
این زاویه دید برعکس حرف دوستمون نشون از دید منطق گرایانه است
چه خوبه یک کم بیشتر تفکر کنیم




حالا شما فرض کن که تو یه خونواده زن نون آور خونه باشه که تو بعضی خونواده ها من خودم دیدم هست اونوقت چی؟؟
 

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اولا چه دليلي وجود دارد كه انسانها پس از مرگ قادر باشند همانند خدا در همه جا و هر لحظه وجود داشته باشند وصداي نادي را بشنوند واگر بشنوند قدرت رفع نياز انسانها وبر هم زني تقدير الاهي را داشته باشند!! ثانيا اگر چنين باشد استغفرالله با خدا چه تفاوتي دارند؟!!
ثالثا شما ميرويد سر قبر امام رضا(ع) وميگوييد فرزندي عطا كن!!!!!!! آيا اين واسطه بودن است يا عطاي امام؟! در حالي كه نص صريح قرآن ميفرمايد "خداوند است كه فرزندي عطا ميكند واگر بخواهد بازپس ميگيرد"

ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله اموتا ..............

شما آیه قرآن رو که قبول دارین؟

شما دارین توسل ما رو به کفر میرسونین،من اجازه نمیدم،هرجا هم پست یا تاپیکی بذارین میام و نفی میکنم،توسل با کفر فرق میکنه آقا پسر.

کسی از امام رضا نمیخواد که بچه بده،از آقامون میخوایم که پیش خدا ببر خواهش هامونو..........

این آیه قرآن هم ربطی به موضوع نداشت،درباره قدرت خدا بود،شما توش شک دارین؟
 

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آفرین..اگه به این باشه که همه ما از خداییم..حتی بتها هم از خدا هستند..دیگه میشه از هر چیزو هر کس که از خداست کمک خوواست؟!
دو شما حرف من رو انکار نمیکنید بلکه در مقابل قران موضع گرفته اید..قرآن میفرماید"( مشرکان میگویند) وما این بتهارا نمیخوانیم مگر اینکه ما را به الله نزدیک تر میکنند وخداوند ذر باره آنچه به الله شرک میورزند قضاوت میکند"یونس18"..تورو خدا آیات رو بخونید بعد نظر بدسد

شما کلا عادت دارین که پای کفر رو تو بحث ها بکشین وسط؟

شما کلا برین یه قرآن بخرین که درست ترجمه شده باشه،ترجمه های اشتباه شما تو تالارها فراوونه

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَه وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛المائده، آیه ۳۵.
«ای مؤمنان، تقوا پیشه کنید و به سوی خدا وسیله‌ای را بجویید و در راه او جهاد کنید. باشد که رستگار شوید.»


کجای این آیه گفته بت؟منظور به سوی خدا چیه؟عقل سلیم حضرتعالی بت رو وسیله ای میدونه برای توجهه خدا؟
 

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دوست عزیز نا امیدی از رحمت خداوند بزرگترین گناه هاست...هنگامی که شخصی خدارا میخواند خداوند چنان دعای اورا میشنود انگار هیچ بنده دیگری روی زمین وجود ندارد...مطمان باشیرد که خداوند از همه ا.مه مهربانتر است حتی از خود شما به شما مهربانتر است...

پس شما صاحب فتوا هستین؟

شما مؤمنین؟شرایط ایمان رو خوندیدن؟دارینش؟

آیت الله هایی که سالها درس دین خوندن از زدن چنین حرفهایی میترسن.

صدالبته که خداوند رحیمه،ولی اگر همینجوری ببخشه،من بدعادت میکنم
 

eti68

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس شما صاحب فتوا هستین؟

شما مؤمنین؟شرایط ایمان رو خوندیدن؟دارینش؟

آیت الله هایی که سالها درس دین خوندن از زدن چنین حرفهایی میترسن.

صدالبته که خداوند رحیمه،ولی اگر همینجوری ببخشه،من بدعادت میکنم

چی میگی تو؟!!
 

Ehi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوست عزیز :
پس یعنی شما خدا و قرآنو قبول دارید درسته ؟
وقتی قرآنرو قبول داری یعنی همه آیه هاشو قبول داری دیگه ؟!!
حالا این آیه هارو هم در کنار اون آیه ها بخون :

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَه وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛المائده، آیه ۳۵.
«ای مؤمنان، تقوا پیشه کنید و به سوی خدا وسیله‌ای را بجویید و در راه او جهاد کنید. باشد که رستگار شوید.»

وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِیمًا؛ سوره نساء، آیه ۶۴.
«آنان که به خود ظلم کرده‌اند، اگر استغفار کنند و از تو بخواهند که از خداوند برای آنها طلب مغفرت کنی، خدا را توبه‌پذیر و مهربان می‌یابند.»
یعنی اگر به پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ متوسل بشوند و به وساطت نبی مکرم، استغفار کنند، خداوند از گناهان آنان درمی‌گذرد

یَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا کُنَّا خَاطِئِینَ؛سوره یوسف، آیه ۹۷.
«پدر جان، برای ما از خداوند طلب مغفرت کن
فرزندان یعقوب به پدر خود می‌گفتند برای ما استغفار کن،


دوست عزیز خیلی ناراحت نشو.این کاربر هر آیه ای که مطابق میلش باشه قبول میکنه و هر آیه ای که به ضررش باشه به سادگی نفی میکنه.تنها یک کافر همچین کاری میکنه

خود خداوند متعال مي فرمايند كه براي تقرب به خداوند متعال وسيله اي بيابيد ، حال شما مي پرسيد كه وسيله چيست؟ بد نیست جمله دختر پیغمبر مکرم اسلام را بخوانید که میگوید:

"و احمد الله الذي لعظمته و نوره يبتغي من في السماوات و الارض اليه الوسيله و نحن وسيلته في خلقه " يعني : حمد مي كنم خداوندي را كه از پرتو نور و عظمتش ، اهل زمين و آسمانها بندگيش را مي كنند و براي رسيدن به ذات اقدسش وسيله لازم است و ماييم وسيله در ميان خلق
منظور از ما مطمئنا اهل بیت پیغمبر وشجره طیبه وی هستند نه کسی دیگر

بنده منتظرم که کاربر نامسلمان بیاید و حرفهای پوچ و بی مدرک همیشگی خود را بنویسد

 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا جز خدا را به فرياد ميخوانيد در حاليكه..
الزمر3..يونس18---واسته گذاشتن بتها توسط مشركين قبل از اسلام!!
غافر
60--دعا عبات است ومختص خدا..
الاحقاف
5و6---هيچ كس جز الله نداي كمك را نميشنود..
فاطر
13و14---جز الله كسي را نخوانيد..
غافر
60..نمل62..بقره186 خدا را بخوانيد تا استجابت كند شمارا..
الحمد----------اياك نعبدواياك نستعين!!----تنها تورا عبادت ميكنم وتنها از تو ياري ميجويم!!

این همه آیه در قرآن که سفارش شده جز خدا کسی رو نخوانید و یا آیه ی " مومنین تنها بر خدا توکل میکنند" بارها بارها در قرآن تکرار شده رو معلوم نیست چرا یه عده دوست ندارند ببینند و به جاش این آیه رو استفاده میکنند : ای مؤمنان، تقوا پیشه کنید و به سوی خدا وسیله‌ای را بجویید و در راه او جهاد کنید. باشد که رستگار شوید

حالا معلوم نیست چرا وسیله رو توسل معنی میکنند ؟
وسیله هر عمل نیکی هست که باعث میشه شما منیت های خودتو کنار بگذاری و در قلبت امید به کسی نباشه تا به خداوند نزدیک بشی ولی شما وقتی در قلبت از فرد دیگری کمک میخوای تا از خداوند برای تو کمک بخواد یعنی عملا خودت بین خود و خداوند واسطه ای قرار میدی در صورتی که خداوند گفته من از رگ گردن به شما نزدیک ترم!
وقتی خداوندی که اینقدر مشتاق دیدار بنده هاش هست چرا خودمون بین خود و خداوند فاصله بیندازیم و فکر کنیم لیاقت صداکردن خدا رو نداریم و حتما یکی از ما بهتر باید برامون اینکارو بکنه؟!
اون هم وقتی این همه آیه تاکید داره که فقط خدا را بخوانید و حتی به پیغمبرش میگه تو هم مانند بقیه بشری هستی.
حالا اربابی که خودش میگه بیاید از من بخواهید رو چرا باید یه عده فکر کنند که لیاقت صحبت کردنش رو ندارند . پروردگاری که خودش میگه : اگر آنان که از من روی برتافتند ، می دانستند که چقدر مشتاق دیدارشان هستم ، هر آینه از شوق جان می سپردند . یعنی حتی فردی که کافر هم هست خداوند اینچنین مشتاق دیدارش هست .

دعاکردن هم فقط برای استجابت نیست بلکه بقول دکتر الهی قمشه ای : دعا بسیج نیروهای درونی ما است تا بتوانیم آرمانی را که در ذهن داریم مشخص و روشن دنبال کنیم و در اینکار از حق و حقیقت که همان خداست یاری می گیریم.

وقتی هیچ کس در قلب و فکرمان جز خدا یاری دهنده ما و شنونده دعای ما نباشه اونجا توحید و یکتاپرستی محضه .

از کفر و ز اسلام برون صحرائیست
ما را به میان آن فضا سودائیست

عارف چو بدان رسید سر را بنهد
نه کفر و نه اسلام و نه آنجا جائیست

شاد و موحد باشید :gol:


 

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این همه آیه در قرآن که سفارش شده جز خدا کسی رو نخوانید و یا آیه ی " مومنین تنها بر خدا توکل میکنند" بارها بارها در قرآن تکرار شده رو معلوم نیست چرا یه عده دوست ندارند ببینند و به جاش این آیه رو استفاده میکنند : ای مؤمنان، تقوا پیشه کنید و به سوی خدا وسیله‌ای را بجویید و در راه او جهاد کنید. باشد که رستگار شوید

حالا معلوم نیست چرا وسیله رو توسل معنی میکنند ؟
وسیله هر عمل نیکی هست که باعث میشه شما منیت های خودتو کنار بگذاری و در قلبت امید به کسی نباشه تا به خداوند نزدیک بشی ولی شما وقتی در قلبت از فرد دیگری کمک میخوای تا از خداوند برای تو کمک بخواد یعنی عملا خودت بین خود و خداوند واسطه ای قرار میدی در صورتی که خداوند گفته من از رگ گردن به شما نزدیک ترم!

گزینشی بحث کردن یعنی این :redface:

من 3 تا آیه توی این تاپیک گذاشتم ! یکیش اونی بود که شما مطرح کردین و این برداشت رو ازش داشتین ! دوتای دیگه اش چی ؟


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَه وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛المائده، آیه ۳۵.
«ای مؤمنان، تقوا پیشه کنید و به سوی خدا وسیله‌ای را بجویید و در راه او جهاد کنید. باشد که رستگار شوید.»

وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِیمًا؛ سوره نساء، آیه ۶۴.
«آنان که به خود ظلم کرده‌اند، اگر استغفار کنند و از تو بخواهند که از خداوند برای آنها طلب مغفرت کنی، خدا را توبه‌پذیر و مهربان می‌یابند.»
یعنی اگر به پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ متوسل بشوند و به وساطت نبی مکرم، استغفار کنند، خداوند از گناهان آنان درمی‌گذرد

یَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا کُنَّا خَاطِئِینَ؛سوره یوسف، آیه ۹۷.
«پدر جان، برای ما از خداوند طلب مغفرت کن
فرزندان یعقوب به پدر خود می‌گفتند برای ما استغفار کن

توی دو آیه ی دیگه ، پیامبر خاتم و حضرت یعقوب وسیله قرار داده شده اند نه عمل ِ نیک !

ادامه ی این بحث توی یه تاپیک دیگه بود :
#31

________________

بله همینطور که میفرمایید ، دعا فقط برای استجابت نیست و میتونه بسیج نیروهای درونی ما باشه تا به خواستمون برسیم ولی این موضوع چه تناقضی با توسل داره ؟

ما دنبال این نیستیم که ائمه و انبیا مارو به خواستمون برسونن ... توسل هم در اصل به خود خدا برمیگرده و چشم امید فردی که متوسل میشه هم فقط به خداست ...

این وسط دنبال یه کاتالیزوره که خدا زودتر بهش عنایت کنه ولی مسلما اگه خدا نخواد هیچ اتفاقی نمیوفته و فردی که توسل میکنه هم اینو به خوبی میدونه که اگر دیدش غیر از این باشه ، شرک محسوب میشه که از نظر شیعه هم مذمومه !
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزینشی بحث کردن یعنی این :redface:

من 3 تا آیه توی این تاپیک گذاشتم ! یکیش اونی بود که شما مطرح کردین و این برداشت رو ازش داشتین ! دوتای دیگه اش چی ؟


توی دو آیه ی دیگه ، پیامبر خاتم و حضرت یعقوب وسیله قرار داده شده اند نه عمل ِ نیک !

ادامه ی این بحث توی یه تاپیک دیگه بود :
#31


حالا چرا فکر کردید منظور من به شما بوده ؟ :D
چون تو جاهای مختلف دیدم این آیه رو آوردند اینجا نوشتم.

خب تو دو آیه ی دیگر پیغمبر و یعقوب افرادی زنده هستند که برای اونها از خداوند طلب مغفرت میکنند
مثلا همان طور که ما از همدیگر میخوایم که برای خودمون دعا کنیم.
ولی در حال حاضر این افراد همگی از دنیا رفته اند و یکی از صفات خداوند هم حی هست اگر ما از فرد مرده هم میتونیم یاری بجوییم پس صفت زنده بودن خداوند چه اهمیتی پیدا میکنه ؟! اینجوری که دیگه هرقدرتی از خداوند رو کم کم داریم به بنده هاش میچسبونیم و کم کم دارند برابر میشن.

بعدش شما یه حدیث بیار از پیغمبر که به مردم گفته باشه بگید یا محمد ! و اسم مرا بخوانید !
تو همین دوآیه ای که نوشتید نوشته شده کسانی که ظلم کردند "از تو بخواهند" یا در آیه ی بعد میگوید " پدرجان ..." یعنی مستقیم به پیغمبر و یعقوب گفته شده برای ما دعا کن.
نه از فرد بطور غیابی میخواد و نه از فرد مرده!

یه مثال دیگری هم بزنم مثلا من در حال حاضر در خونم مشغول خواندن دعای توسل هستم شما هم در شهر خودتون دارید این دعا رو میخونید یکی دیگه در امریکا و.... یعنی همه ی ما بطور هم زمان داریم این دعا رومیخونیم در اون صورت اون ائمه ی که ما صداش میکنیم میتونه دعاهای همه ی ما رو بطور همزمان از شهرهای مختلف جهان بشنوه ؟
اگر میتونه ( که به گمان شیعیان میتوانند ) در این صورت مگر فقط خداوند نیست که میتونه بطور همزمان صدای تمام بنده هاش بشنوه ؟! اگر حرف شما درست باشه یعنی این افراد قدرت شنیدن دعای همه ی کسانی که اسمشون رو صدا میکنند از هرجای زمین دارند در این صورت پس چرا خداوند در قرآن به پیامبر در جاهای مختلف میگوید بگو تو هم همانند آنها بشری هستی ؟!
الان این مواردی که ما داریم از ائمه میشنویم اصلا شباهت به بشر ندارند!


ادامه ی این بحث توی یه تاپیک دیگه بود :
#31
اگه خدا میگه :

فاطر13و14---جز الله كسي را نخوانيد...

پس به زندشم نمیشه متوسل شد ...مگر اینکه تفسیر شما از آیاتی که ارائه دادید اشتباه باشه وگرنه باز هم این آیاتبا هم تناقض دارن ...

ضمن اینکه در آیه 64 سوره نسا گفته نشده که فقط در صورت زنده بودن رسول خدابه نزد او برید و بهش متوسل بشید بلکه این آیه معنای عام داره و هم شامل حیاتایشون و هم بعد از مرگ ظاهری اون حضرت میشه...

آخه این دو آیه ربطی به توسل ندارند که ما بگیم با " جز خدا کسی رو نخوانید " تناقض دارند. اون آیات مربوط به طلب مغفرت هست از افراد زنده ولی توسل امروزی یعنی اینکه شما مستقیم میای میگی یا علی یا حسین و بعد دعات رو از این افراد طلب میکنی ... ( افرادی هم که اصلا در قید حیات نیستند)
آیه 64 سوره نسا :
ما رسولی نفرستادیم مگر بر این مقصود که خلق به امر خدا اطاعت او کنند. و اگر هنگامی که آنان ( گروه منافق ) بر خود ستم کردند به تو رجوع می کردند و از کردار خود به خدا توبه نموده و تو هم برای آنها استغفار می کردی و از خدا آمرزش می خواستی ، در این حال البته خدا را توبه پذیر و مهربان می یافتند.

خب این فعل ها زمان آینده در گذشته است یعنی اگر به پیغمبر رجوع میکردند : یعنی اگر به پیغمبر قبلا رجوع میکردند .. خب قبلش پیغمبر زنده بود ! و جالب اینکه در ادامه آیه هم اومده ".. به خدا توبه مینموده "
من که اینجوری درک میکنم این آیات رو. ربطی نداره که منظور آیه به زمان بعد وفات پیغمبر هم هست!

بله همینطور که میفرمایید ، دعا فقط برای استجابت نیست و میتونه بسیج نیروهای درونی ما باشه تا به خواستمون برسیم ولی این موضوع چه تناقضی با توسل داره ؟


یعنی دعا یه وسیله ست برای نزدیکی به خداوند.بطور مثال خیلی ها بودند که از اصراربردعای خودشون به مراحل عرفان رسیدند یعنی دعا بهانه ای میتونه باشه برای نزدیکی فرد به خداوند ..

ما دنبال این نیستیم که ائمه و انبیا مارو به خواستمون برسونن ... توسل هم در اصل به خود خدا برمیگرده و چشم امید فردی که متوسل میشه هم فقط به خداست ...

خب این طرز تفکر شماست ولی خیلی ها چنین تفکری ندارند.بطور مثال من تو همین سایت داشتم میخوندم که یکی نوشته بود خداوند از قدرت خودش به بنده هاش ( ائمه) داده بنابراین اونها هم قدرت استجابت دعا رو دارند :)
خیلی ها چنین درکی از توسل دارند .

این وسط دنبال یه کاتالیزوره که خدا زودتر بهش عنایت کنه ولی مسلما اگه خدا نخواد هیچ اتفاقی نمیوفته و فردی که توسل میکنه هم اینو به خوبی میدونه که اگر دیدش غیر از این باشه ، شرک محسوب میشه که از نظر شیعه هم مذمومه !

ولی شما آیات قرآن بخونید میبینید که خداوند نمیخواد بنده هاش در موارد دعا و خواسته افراد دیگر رو واسطه قرار بدند .
( ایاک نعبد و ایاک نستعین )

من استنباط خودم اینکه یه عده در طول تاریخ برای اثبات شیعه و وارد کردن این تفکر به اعتقادات مردم دست به چنین تحریف بزرگی زدند و برای بالابردن مقام این افراد در نزد مردم منجر به گفتن چنین اغراق هایی شدند حتی اگر دقت کنیم ریشه همین دعای توسل برمیگرده به مجلسی و دوره صفوی !

البته چنین مواردی همیشه در تاریخ ادیان وجود داشته!

در هر صورت تجربه ی زندگی همیشه به من اثبات کرده که همیشه خواسته هامو از خداوند به صورت مستقیم بطلبم ..همون طور که خداوند وقتی داستان پیامبرانش رو هم در قرآن تعریف میکنه همگی خداوند رو مستقیم مورد خطاب قرار میدند و هیچ واسطه ای بینشون نیست یعنی خالص خالصند .
 
آخرین ویرایش:

₪آمیتریس₪

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حالا چرا فکر کردید منظور من به شما بوده ؟ :d
چون تو جاهای مختلف دیدم این آیه رو آوردند اینجا نوشتم.

یعنی میخواین بگین ،بعد از این همه وقت تاپیکو آپ کردین ولی سه صفحه ناقابلو نخوندین ؟:redface:

خب تو دو آیه ی دیگر پیغمبر و یعقوب افرادی زنده هستند که برای اونها از خداوند طلب مغفرت میکنند
مثلا همان طور که ما از همدیگر میخوایم که برای خودمون دعا کنیم.
ولی در حال حاضر این افراد همگی از دنیا رفته اند و یکی از صفات خداوند هم حی هست اگر ما از فرد مرده هم میتونیم یاری بجوییم پس صفت زنده بودن خداوند چه اهمیتی پیدا میکنه ؟! اینجوری که دیگه هرقدرتی از خداوند رو کم کم داریم به بنده هاش میچسبونیم و کم کم دارند برابر میشن.

بعدش شما یه حدیث بیار از پیغمبر که به مردم گفته باشه بگید یا محمد ! و اسم مرا بخوانید !
تو همین دوآیه ای که نوشتید نوشته شده کسانی که ظلم کردند "از تو بخواهند" یا در آیه ی بعد میگوید " پدرجان ..." یعنی مستقیم به پیغمبر و یعقوب گفته شده برای ما دعا کن.
نه از فرد بطور غیابی میخواد و نه از فرد مرده!

خب ! یعنی شما معتقدین که پیامبر زنده با پیامبر مرده فرق داره ! بازم ارجاعتون میدم به همون تاپیک و پست های آقای جواد مسی در جواب این مسئله !

ببینید اولا برای طلب مغفرت کردن هم به نوعی پیامبر رو وسیله قرار داده ان ! طلب مغفرت هم نوعی دعاست و این مسئله زیرمجموعه ی توسل محسوب میشه ! و در این صورت با برداشت شما از آیاتی که در پست استارت تاپیک اومده ، تناقض داره !!!!

عینا همین بحث که زنده میتونه دعا کنه واسه ما ولی فردی که مرده نمیتونه این کار رو بکنه توی اون تاپیک مطرح شده که از طرف دوست سنی مذهب ما جواب قابل قبولی براش مطرح نشد !

شما میگید اینکه از کس دیگه ای بخوایم برامون دعا کنه شرکه و خدا توی اون آیات گفته فقط از من بخواید ، خب پس با این حساب از یک فرد زنده هم تقاضای دعا کردن داشته باشیم شرکه ! چه فرقی داره ؟

و اما سوال من هم توی اون تاپیک بی جواب موند :


.ضمن اینکه تفسیر شما عدالت خدا رو زیر سوال میبره : شما که به وجود امام زمان اعتقادی ندارید و اگه قرار باشه فقط به زنده پیامبر بشه توسل کرد تکلیف ما که نه امامی داریم و نه پیامبری چی میشه ؟؟؟؟ ما باید به کی متوسل بشیم ؟؟؟؟ یعنی خدا این امتیازو فقط برای یه عده در نظر گرفته وکسانی که بعد از آخرین پیامبر خدازندگی میکننو از این موهبت بی بهره گذاشته ؟؟؟؟

یه مثال دیگری هم بزنم مثلا من در حال حاضر در خونم مشغول خواندن دعای توسل هستم شما هم در شهر خودتون دارید این دعا رو میخونید یکی دیگه در امریکا و.... یعنی همه ی ما بطور هم زمان داریم این دعا رومیخونیم در اون صورت اون ائمه ی که ما صداش میکنیم میتونه دعاهای همه ی ما رو بطور همزمان از شهرهای مختلف جهان بشنوه ؟
اگر میتونه ( که به گمان شیعیان میتوانند ) در این صورت مگر فقط خداوند نیست که میتونه بطور همزمان صدای تمام بنده هاش بشنوه ؟! اگر حرف شما درست باشه یعنی این افراد قدرت شنیدن دعای همه ی کسانی که اسمشون رو صدا میکنند از هرجای زمین دارند در این صورت پس چرا خداوند در قرآن به پیامبر در جاهای مختلف میگوید بگو تو هم همانند آنها بشری هستی ؟!
الان این مواردی که ما داریم از ائمه میشنویم اصلا شباهت به بشر ندارند!

اول اینکه ترجیح میدم فقط در مورد حضرت محمد صحبت نکنیم نه ائمه ... حداقل در مورد کسی باشه که همه - شیعه و سنی - قبولش داریم !

یه سوال :

شما این آیه رو قبول دارید :


كَيْفَ إِذَا جِئْنَا مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ بِشَهِيدٍ وَجِئْنَا بِكَ عَلَى هَؤُلَآءِ شَهِيداً ( آیه 41 سوره نساء)

توی این آیه مطرح میشه که پیامبر در روز قیامت برای امتش شهادت میده !

امت پیامبر کیه ؟ ماها نیستیم ؟ پیامبری که حالا زنده نیست چجوری شاهد اعمال و رفتار ماست که بخواد شهادت بده ؟ چجوری هم منو میبینه ، هم شما رو ، هم اونی که تو آمریکاس ؟

بحث بابابزرگ مرحوم من نیست که :دی ... بحث پیامبرانه که از طرف خدا واسطه ی فیض هستن !

اینکه من نمیتونم دعای شما رو از اون سر مملکت بشنوم ، به خاطر موانع زمان و مکانه که برای روحی که اسیر جسم نباشه وجود نداره !

این که میفرمایید قدرت فوق بشر ! اینطور نیست اما توانایی ها و الهاماتی از سوی خدا رو دارن ... احتمالا داستان اویس قرنی رو شنیدید ! پیامبر از کجا میدونست اویس اومده بوده به دیدارش ؟ پس با این حساب پیامبر بشر نبود :|


یا احتمالا روایتی که میگه پیامبر بعد از جنگ بدر ، در کنار چاهی که اجساد مشرکان توش بودن میاستند و باهاشون صحبت میکنن ! و ب صحابه اشون میگن که مشرکان میشنوند ... به نظرتون پیامبر دروغ گفته ؟ یا کار عبث انجام داده ؟

آخه این دو آیه ربطی به توسل ندارند که ما بگیم با " جز خدا کسی رو نخوانید " تناقض دارند. اون آیات مربوط به طلب مغفرت هست از افراد زنده ولی توسل امروزی یعنی اینکه شما مستقیم میای میگی یا علی یا حسین و بعد دعات رو از این افراد طلب میکنی ... ( افرادی هم که اصلا در قید حیات نیستند)
آیه 64 سوره نسا :
ما رسولی نفرستادیم مگر بر این مقصود که خلق به امر خدا اطاعت او کنند. و اگر هنگامی که آنان ( گروه منافق ) بر خود ستم کردند به تو رجوع می کردند و از کردار خود به خدا توبه نموده و تو هم برای آنها استغفار می کردی و از خدا آمرزش می خواستی ، در این حال البته خدا را توبه پذیر و مهربان می یافتند.

خب این فعل ها زمان آینده در گذشته است یعنی اگر به پیغمبر رجوع میکردند : یعنی اگر به پیغمبر قبلا رجوع میکردند .. خب قبلش پیغمبر زنده بود ! و جالب اینکه در ادامه آیه هم اومده ".. به خدا توبه مینموده "
من که اینجوری درک میکنم این آیات رو. ربطی نداره که منظور آیه به زمان بعد وفات پیغمبر هم هست!

من بالا هم گفتم ، طلب بخشش هم نوعی دعاست ! شما دعاها رو دسته بندی میکنید مگه ؟ :surprised:

دقیقا تو همین آیه ای که فرمودین ، علنا داره میگه پیامبر براشون استغفار کنه و از خدا آمرزش بخواد! پس داره میگه به پیامبر متوسل بشن !!!!

چه فرقی بین من با گناهکار زمان پیامبر هست ؟ چون زمان من پیامبر زنده نیست یعنی کسی نباید برای آمرزشم دعا کنه ؟ این همون بحث عدالتیه که بالا گفتم :|

یعنی دعا یه وسیله ست برای نزدیکی به خداوند.بطور مثال خیلی ها بودند که از اصراربردعای خودشون به مراحل عرفان رسیدند یعنی دعا بهانه ای میتونه باشه برای نزدیکی فرد به خداوند ..

خب این طرز تفکر شماست ولی خیلی ها چنین تفکری ندارند.بطور مثال من تو همین سایت داشتم میخوندم که یکی نوشته بود خداوند از قدرت خودش به بنده هاش ( ائمه) داده بنابراین اونها هم قدرت استجابت دعا رو دارند :)
خیلی ها چنین درکی از توسل دارند .

خب بازم میگم تناقضی نداره :)

اینکه یه سریا اشتباه میکنن دلیل بر اشتباه بودن نفس کار نیست !

توسل اونیه که من گفتم ... حالا تفکرات اشتباه یه عده که ملاکی برای قضاوت در مورد اصل قضیه نیست !


ولی شما آیات قرآن بخونید میبینید که خداوند نمیخواد بنده هاش در موارد دعا و خواسته افراد دیگر رو واسطه قرار بدند .
( ایاک نعبد و ایاک نستعین ).

آیه ای که خودتون گذاشتین خلاف این صحبت شماست ! برای خواسته اشون که بخشش گناهانشون بوده پیامبر رو واسطه کردن !

من استنباط خودم اینکه یه عده در طول تاریخ برای اثبات شیعه و وارد کردن این تفکر به اعتقادات مردم دست به چنین تحریف بزرگی زدند و برای بالابردن مقام این افراد در نزد مردم منجر به گفتن چنین اغراق هایی شدند حتی اگر دقت کنیم ریشه همین دعای توسل برمیگرده به مجلسی و دوره صفوی !

البته چنین مواردی همیشه در تاریخ ادیان وجود داشته!.

من توی پستم توی اون تاپیک سه تا روایت از اهل سنت و صدر اسلام گذاشتم که نه ربطی به شیعه داره نه به صفویه ! #31

لطفا یه بار دیگه بهشون نگاه کنید :redface:

در هر صورت تجربه ی زندگی همیشه به من اثبات کرده که همیشه خواسته هامو از خداوند به صورت مستقیم بطلبم ..همون طور که خداوند وقتی داستان پیامبرانش رو هم در قرآن تعریف میکنه همگی خداوند رو مستقیم مورد خطاب قرار میدند و هیچ واسطه ای بینشون نیست یعنی خالص خالصند ..

اینکه من یا شما چجوری راحت تریم یه بحثه و اینکه آیا توسل به بزرگان دینی غلطه یه بحث دیگه !

پیامبران قرار بود به کی توسل کنن اخه ؟ مگه از اونا بالاتر هم بین انسان ها هست ؟
 
بالا