پياز خام مفيد براي پوست، موهاي سر، کليه ها و مثانه است

aslyaz

عضو جدید
مقدمه:
پياز نوعي گياه غده اي گوشتي و زيرزميني از خانواده لاله است و نام علمي آن CEPAL ALLIUM مي باشد. عموما ، پياز به بخشي از گياه اطلاق مي شود که هر گياهي از طبقه آليوم ها داراي آن است. اما معمولا منظور از پياز، گياه تند مزه اي است که بوي تندي هم دارد و در تهيه انواع غذاها به عنوان نوعي ماده ي طعم دهنده از آن استفاده مي کنيم.
نتيجه:
به کرات مشاهده شد که هر چه پوست پياز، زيادت و کلفت تر باشد، زمستان طولاني تر و سخت تر خواهد بود. اين امر نشان دهنده اين است که طبيعت براي حفظ گياه پياز از سرماي سخت زمستان، از پوشش هاي ضخيم براي پوشاندن پياز استفاده مي نمايد.
پياز يکي از قديمي ترين گياهان زراعي بوده که از هزاران سال قبل، به عنوان طعم دهنده ي غذاها و همچنين دارو از آن استفاده مي شده است.
در حديثي از رسول اکرم (ص) وارد شده است که فرمودند: وقتي که وارد شهر و محلي شديد، از پياز آنجا بخوريد تا بيماري آن محل را از شما دور سازد.
خواص پياز:
- دانشمندان علم گياه شناسي معتقدند که ، مصرف پياز خام براي رفع ناراحتي هاي حاصل از آشاميدن آب هاي مختلف در هنگام مسافرت و جلوگيري از ناراحتي هاي ناشي از هواي آلوده، مفيد مي باشد.
- پياز خام، براي پوست، موهاي سر، کليه ها و مثانه مفيد است.
- پياز پخته، ملتين (نرم کننده) است و براي کساني که روده ي ضعيفي دارند، غذاي مناسبي است. البته سرخ کردن پياز با روغن، آن را سنگين مي نمايد، مگر آنکه زياد سرخ نشود و روغن کمي مصرف گردد.
- پياز به واسطه ي داشتن انسولين گياهي، موجب شفاي بيماري ديابت مي گردد، پس براي اشخاص مبتلا به بيماري قند مضر نيست.
- پياز داراي هورمون دياستازي است که غدد اشک و آميزشي و گوارشي را تقويت مي کند. اين مواد در اثر حرارت از بين مي روند. بنابراين پياز پخته در نيروي جنسي و هاضمه تاثيري ندارد و اشک آور هم نيست.
- بو کردن آب پياز به ويژه زمان پوست گرفتن آن، براي به هوش آمدن فردي که سست يا بي هوش شده و همچنين براي رفع تشنج، بسيار مفيد است.
خواص درماني پياز:
- پياز به علت داشتن فسفر، کارهاي فکري را آسان مي کند.
- براي افرادي که دچار بي خوابي هستند، مفيد است و در صورت مصرف زودتر خواب به سراغ آنها خواهد آمد.
- پياز، براي کودکان کم رشد و پيرمردان ضعيف مفيد است.
- براي جلوگيري از خون دماغ مي توانيد چند قطره سرکه را روي پياز رنده شده بريزيد و آب آن را در بيني بچکانيد، تا از خونريزي جلوگيري نمايد.
- پياز لثه ها را تقويت مي کند و رنگ چهره را روشن مي سازد.
- پياز سرشار از ويتامين هاي A و B و C مي باشد و نيز داراي آهن، آهک، فسفر، پتاسيم، سديم، گوگرد، يد، سلنيوم، سيليس و قند است که به طور مستقيم جذب بدن مي شود.
زياده روي در خوردن پياز موجب تشنگي، استفراغ، تيرگي چهره و حتي فراموشي مي شود.
- پياز به علت داشتن گوگرد ضد عفونت خون است. وقتي گوگرد وارد خون و ريه ها گردد با عفونت هاي مجاري تنفسي، مانند آسم، برونشيت و گريپ غيره مبارزه مي کند.
- پياز نيز مانند سير خاصيت ضد عفوني دارد و قادر است از تجمع پلاکت ها جلوگيري کند و در تجزيه ي فيبرين (لخته ي خون) دخالت نمايد.
وجود ترکيبات گوگردي در پياز، موجب جلوگيري از تجمع پلاکت ها شده، از لخته شدن خون داخل رگ ها پيشگيري مي نمايند.
- آب پياز براي دندان درد مفيد است. براي تسکين درد بايد آب پياز را روي دندان ريخت و کمي نگاه داشت، اين عمل را مي توان با پنبه انجام داد.
- براي برطرف ساخت صداي داخل گوش مي توان پنبه اي را به پياز آغشته کرد و در گوش قرار داد. به زودي صداي گوش شما برطرف مي شود.
- خوردن پياز خام در روز خستگي شما را برطرف مي نمايد و اعصاب را تسکين مي بخشد.
- براي معالجه ي ترک خوردگي دست، يک پياز تازه را رنده کنيد و آب آن را به مدت 12 دقيقه روي دست خود بماليد. اگر هر روز دوبار اين کار انجام شود، ترک هاي دست شما بهبود خواهد يافت.
- براي معالجه ي ورم و آماس بدن مي توان 2 عدد پياز را رنده نمود و يک ليتر شير که به جوش آمده است را داخل آن ريخت و پس از 24 ساعت که دم کشيده و سرد شد، آن را صاف نمود و هر روز سه ليوان کوچک از آن نوشيد.
- براي درمان نيش زنبور و مگس مي توانيد يک پياز تازه را رنده کنيد و آب آن را به صورت پماد و مرهم روي محل نيش زدگي بگذاريد. پس از مدتي ورم کم شده و درد تسکين پيدا مي کند.
- براي معالجه ي کورک و دمل نيز مي توان از روش بالا سود جست.
پياز به دليل داشتن موادي از جمله پروستاگلاندين ها، رگ هاي خوني را گشاد مي کند و موجب کم شدن فشار خون مي شود.
- پياز داراي مخمر است که براي آسان نمودن هضم نشاسته مفيد است. بايد توجه داشت هضم پوست هاي نارکي که ورق پياز را پوشانده خيلي دشوار است و بايد هنگام مصرف آن را جدا نمود.
- پياز اشتهارآور و کاهش دهنده ي ناراحتي هاي مربوط به نفخ شکم و غيره است.
- پياز براي پيش گيري از ابتلا به تصلب شرايين هم به کار مي رود. سازمان بهداشت جهاني مصرف پياز را براي درمان نارسايي هاي رگ هاي خوني سالمندان توصيه نموده است.
- يک پزشک هندي به نام منون در پي تحقيقات دوساله ي خود در دانشکده ي پزشکي ، دانشگاه نيوکاسل انگلستان، اعلام نمود که: پياز خام، پخته و يا سرخ کرده از تشکيل لخته هاي خون در رگ ها جلوگيري نموده و مانع از بروز سکته ي قلبي و مغزي مي شود.
- پياز قادر است که کلسترول و چربي هاي خون را کاهش داده و از انعقاد خون داخل رگ ها جلوگيري نمايد.
- پياز قادر است خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش دهد.
- خوردن پياز همراه با غذاهاي چرب، مخصوصا در مهماني ها يا مسافرت ها، سبب هضم چربي ها مي شود.
- در استعمال خارجي، پياز پخته، تسکين دهنده ي سوختگي ها و بواسير است.
- مرهمي که از پياز خام رنده شده درست مي کنند اگر به پايين شکم بگذارند، خروج ادرار را آسان مي سازد و اگر برروي پيشاني گذاشته شود سردردهاي شديد نيمه ي سر و سردردهاي عصبي را آرام مي کند.
- تحريکي که در هنگام پوست کندن پياز حاصل مي شود، دردهاي شديد نيمه ي سر (ميگرن) را بر طرف کرده و زکامي را که تازه شروع شده است از بين مي برد.
- برگ هاي سبز پيازچه که بيش تر هنگام بهار يافت مي شود، داراي مقدار زيادي ويتامين C است.
- پياز، تقريبا تمام خواص سير را در معالجه ي فشار خون، مرض قند، درمان بيماري کرمک و غيره را دارد.
- مصرف پياز پخته، باعث لينت يا نرمي مزاج مي شود.
براي برطرف کردن بوي بد پياز بعد از مصرف آن، مي توانيد يک عدد گردو يا مقداري نان سوخته ميل نماييد و يا چند عدد باقلا را جويده و مدتي در دهان نگاه داريد.
- استفاده از پيازي که با چربي پخته شده باشد، براي دفع اخلاط چسبنده از سينه مفيد است.
- مصرف پياز پخته با چربي براي رفع يبوست و نفخ روده ها مفيد است. براي اين منظور پياز را با ملايمت بپزيد و در هنگام پختن به تدريج به آن کره اضافه نماييد و سپس مصرف کنيد.
- اگر ورقه هاي نازک پياز در شير، پخته و مصرف شود، براي درمان دردهاي حاصل از قولنج روده ها و ناراحتي هاي شکم مفيد است.
- پياز پخته، حبس البول و کم شدن ادرار را شفا مي دهد و ادرار آور خوبي است.
- مصرف پياز پخته به هر شکل که باشد براي رفع ناراحتي هاي روحي مفيد است.
- مصرف پياز پخته شده در سرکه، براي تقويت هاضمه، زردي (يرقان)، ورم طحال و استفراغ صفراوي مفيد است.
- تخم پياز طبيعت گرم دارد و خوردن 4 تا 5 گرم آن براي تحريک نيروي جنسي موثر است.
- قرار دادن پياز پخته و گرم در محل سوختگي و يا قرار دادن آن در محل بواسير اثر شفابخش دارد، زيرا خون را به طرف سطح پوست انتقال داده و از تجمع خون در رگ هاي بواسيري مي کاهد.
- اگر با آب پياز چيزي روي کاغذ بنويسيد، ديده نمي شود ولي همين که آن را گرم کنيد و حرارت دهيد، کلمات ظاهر مي گردد.
نتيجه:
1- زياده روي در خوردن پياز موجب تشنگي، استفراغ ، تيرگي چهره و حتي فراموشي مي شود. پس در حد اعتدال مصرف کنيد.
2- براي برطرف کردن بوي بد پياز بعد از مصرف آن، مي توانيد يک عدد گردو يا مقداري نان سوخته ميل نماييد و يا چند عدد باقلا را جويده و مدتي در دهان نگاه داريد.​


 

fouliya

عضو جدید
%

%

والله زیاد بود!و ازحوصلم خارج!تا نصف خوندم
مفید بود مرسی
ی سوال
اونطور که من شنیده بودم پیاز پخته شده برای زیبایی پوست خوبه، ولی اینجا گفته شده ک پیاز خام!
حالا چجوریاس؟!
 

Similar threads

بالا