پرطرفدار ترین شلوار دنیا

ar ebrahimzadeh

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
پر طرفدارترين شلوار دنياشايد تصورش براي خود لوي‌اشتراوس هم مشکل بود. تصور اينکه ابتکار ساده او و ديويس طي 135 سال گذشته، گذار خود را در کشورهاي مختلف جهان با موفقيت طي کند و مطرح‌ترين پوشاک دنيا لقب گيرد.
«جين» در سال 1873 ابداع شد. لوي اشتراوس آلماني تبار که پس از مهاجرت به آمريکا در 20 سالگي به يکي از تاجران موفق پارچه تبديل شده بود، در آن سال تصميم گرفت از پارچه‌هاي کتان قهوه‌اي شسته شده و پارچه‌هايي آبي با درصد تار و پود بيشتر در تهيه شلوارهايي که براي «زندگي» مناسب بودند بهره بگيرد. در همان آغازين سال‌هاي توليد اين البسه، شلوارهاي قهوه‌اي رنگ در گردونه رقابت باختند و به لباس کار تبديل شدند اما بلوجين‌‌ها يا همان شلوارهاي آبي‌رنگ مسير ديگري را طي کردند. خياطي به نام «ژاکوب ديويس» که از شرکت اشتراوس به طور عمده پارچه مي‌خريد متوجه شد که جيب اين شلوارها به راحتي پاره مي‌شوند. بنابراين تصميم گرفت با استفاده از پرچ‌هاي فلزي در نقاط آسيب‌‌پذير شلوارها، استحکام آنها را افزايش دهد. با استقبال مشتريان ديويس از اين طرح، او تصميم گرفت ايده خود را به ثبت برساند. اما حتي 68 دلار لازم براي انجام اين کار را نيز در اختيار نداشت. ديويس در سال 1872 نامه‌اي به اشتراوس نوشت و پيشنهاد کرد که حق امتياز اين ايده متعلق به هر دوي آنها باشد و وقتي در تاريخ 20 ماه هم سال 1873اين دو نفر حق امتيازي به شماره 121/139 را در آمريکا به ثبت رساندند «بلوجين» متولد شد. پرطرفدارترين رنگ جين از همان آغاز راه، نيلي بود. اين رنگ به دليل تيرگي، ديرتر کثيف مي‌شد و براي کار و زندگي مناسب به نظر مي‌رسيد. از ديگر مزاياي اين محصول که پارچه‌هاي آنها از منچستر مي‌آمد و در سانفرانسيسکو توليد مي‌شد قيمت باورنکردني شلوارها بود. به اين ترتيب خريد لباس‌هاي 25/1 دلاري از شرکت اشتراوس به سرعت در ميان جامعه رواج پيدا کرد. مهم‌ترين و پرطرفدارترين بلوجين جهاني يعني «لي‌وايس 501» در سال 1890 توليد شد، درست 3 سال قبل از آنکه حق امتياز 20 ساله توليد اين محصولات که در انحصار لوي اشتراوس بود به پايان برسد و ديگر توليدکنندگان پوشاک نيز به کپي‌برداري قانوني از ايده‌ آنها بپردازند. شرکت اشتراوس نيز با توجه به اينکه مردم لغت (Levi's)‌ را براي اين محصولات به کار مي‌بردند از همين کلمه به عنوان علامت تجاري بهره برد. لي‌وايس از آن سال‌ها تاکنون راه خود را با موفقيت طي کرده است. مدل‌هاي راسته و دم‌پاگشاد اين کمپاني هنوز هم مورد توجه هستند اما حتي توليد شلوارهاي 303 و 507 نيز نتوانست از محبوبيت 501 بکاهد. اين شلوارها علاوه بر استقبال مردم عادي، مورد توجه کارگران مزارع و معادن طلا و گاوچران‌ها قرار گرفت و در جنگ جهاني دوم سربازان آمريکايي نيز با پوشيدن بلوجين مهر تاييدي بر پيشرفت روزافزون اين محصول در تغيير ذائقه مخاطبان زدند. استفاده‌ ستارگان سينما و تلويزيون همچون مارلون براندو و جيمز دين نيز راه‌ را هموارتر کرد و با گسترش هيپي‌گري در آمريکا و جهان، «جين» به مد روز تبديل شد. امروزه لي‌وايس در بيش از نيمي از کشورهاي جهان توليد مي‌شود و در تمامي کشورها داراي نمايندگي فروش است امامدل 501 که با الهام از حجم ماهيچه‌هاي نقاط مختلف پا تهيه مي‌شود همچنان پرفروش‌ترين و محبوب‌ترين جين دنياست. اين شلوارها که از ناحيه ران تا زانو همچون شلوارهاي راسته طراحي ‌شده‌اند در قسمت پايين شلوار جمع‌تر شده و از دمپايي نسبتا تنگ برخوردار مي‌شوند. حتي توليد شلوارهاي مخمل لي‌وايس در ايتاليا و بلژيک هم نتوانست جايگزين مناسبي براي 501 باشد. اين روزها حتي در چين و هند هم شاهد توليد لي‌وايس 501 هستيم و اين مد فراگير جهاني که حتي رييس جمهور‌‌هاي آمريکا نيز از آن استفاده مي‌کنند، همچنان بي‌رقيب در ازدحام تبليغات و توليدات شرکت مختلف توليد بلوجين در جهان، مسير موفقيت و محبوبيت را طي مي‌کنند.


;)
 

عطر بارون

عضو جدید
کاربر ممتاز
پسچرا من فک میکردم شلوار کردی پرطرفداره
 

Similar threads

بالا