ویژگی های طراحی وب سایت

kkhojasteh

عضو جدید

فهرست 45 ویژگی قدرتمند وب سایت​

ویژگی های وب سایت در افزایش تجربه کاربر، جذب بازدیدکنندگان و دستیابی به اهداف خاص بسیار مهم است. در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی وب سایت آورده شده است:

وقتی صحبت از طراحی وب سایت می شود، ویژگی های مختلفی وجود دارد که می تواند تجربه کلی کاربر را بهبود بخشد و وب سایت شما را جذاب تر و موثرتر کند. در اینجا چند ویژگی کلیدی طراحی وب سایت وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

1. ناوبری

  • مگا منوها : برای وب‌سایت‌هایی با محتوای گسترده، استفاده از منوهای بزرگ را در نظر بگیرید که به صورت شناور گسترش می‌یابند و زیرمجموعه‌های زیر آیتم‌های منوی اصلی را نشان می‌دهند.
  • Breadcrumbs : این مسیرهای ناوبری مینی به کاربران نشان می دهد که در سلسله مراتب وب سایت کجا هستند و به آنها کمک می کند تا زمینه را درک کنند و به راحتی به صفحات قبلی برگردند.
  • پیمایش چسبنده: هنگام حرکت کاربران به پایین، موارد ضروری منو را در بالا یا کنار صفحه ثابت نگه دارید و از دسترسی مداوم به عملکردهای کلیدی اطمینان حاصل کنید.

2. طراحی واکنشگرا:

  • شبکه‌های سیال : از سیستم‌های شبکه انعطاف‌پذیری استفاده کنید که چیدمان محتوا را بر اساس اندازه صفحه تطبیق می‌دهند، و اطمینان می‌دهند که عناصر سرریز یا فشرده نمی‌شوند.
  • پرسش‌های رسانه: درخواست‌های رسانه را برای تنظیم سبک‌ها و طرح‌بندی‌ها برای اندازه‌های صفحه‌نمایش و انواع دستگاه‌های خاص، پیاده‌سازی کنید و تجربه‌ای بهینه را برای هر دستگاه ارائه دهید.
  • تعاملات لمسی : دکمه ها و سایر عناصر را برای تعامل آسان لمسی در دستگاه های تلفن همراه، با در نظر گرفتن اندازه انگشت و دقت ضربه، طراحی کنید.

3. قابلیت دسترسی

  • کنتراست رنگ : از کنتراست کافی بین رنگ‌های متن و پس‌زمینه برای خوانایی واضح، به‌ویژه برای کاربران دارای اختلالات بینایی اطمینان حاصل کنید.
  • متن جایگزین: متن جایگزین توصیفی را برای تصاویر ارائه دهید تا صفحه‌خوان‌ها بتوانند اطلاعات را به کاربران کم بینا منتقل کنند.
  • پیمایش صفحه‌کلید : به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از میان‌برهای صفحه‌کلید در وب‌سایت پیمایش کنند، که جایگزینی برای تعاملات ماوس برای افرادی که محدودیت‌های حرکتی دارند ارائه می‌کند.

4. برندسازی

  • پالت رنگ: یک پالت رنگ ثابت بر اساس رنگ های برند خود ایجاد کنید تا احساسات خاصی را برانگیخته و برند را به رسمیت بشناسید.
  • جفت‌سازی تایپوگرافی: جفت‌های فونت مکمل را برای سرفصل‌ها، متن اصلی و لهجه‌ها انتخاب کنید تا از خوانایی و جذابیت بصری اطمینان حاصل کنید.
  • یکپارچه سازی لوگو : لوگوی خود را به طور یکپارچه در طراحی وب سایت ادغام کنید و برجستگی آن را حفظ کنید و در عین حال با سبک بصری کلی هماهنگ باشد.

5. فضای خالی

  • تعادل و تمرکز: از فضای خالی به طور موثر برای ایجاد اتاق تنفس بصری استفاده کنید، از زیاده‌روی کاربران جلوگیری کنید و توجه را به محتوای مهم جلب کنید.
  • بخش بندی و سلسله مراتب: از فضای خالی برای جداسازی بخش ها و ایجاد سلسله مراتب در طرح وب سایت به صورت بصری استفاده کنید.

ویژگی های وب سایت صفحه اصلی​

صفحه اصلی وب سایت شما به عنوان درب ورودی مجازی برای کسب و کار شما عمل می کند. بسیار مهم است که آن را به گونه ای طراحی کنید که توجه بازدیدکنندگان را جلب کند، اطلاعات کلیدی را ارائه دهد و آنها را بیشتر به سایت شما هدایت کند. در اینجا ویژگی های ضروری صفحه اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

6. نام شرکت

نام شرکت شما فقط یک برچسب نیست. این هویت شماست آن را به‌طور برجسته، مانند یک بنر خوشامدگویی در بالای درب دیجیتال خود به نمایش بگذارید تا بازدیدکنندگان فوراً بدانند که به چه کسی وارد شده‌اند.

7. ارزش های شرکت

برجسته کردن ارزش های شرکت در صفحه اصلی به انتقال اخلاق، اصول و ماموریت کسب و کار کمک می کند. این به کاربران کمک می کند تا هدف و ارزش های پشت محصولات یا خدمات ارائه شده را درک کنند.


8. چت زنده

قابلیت چت زنده ارتباط بی‌درنگ بین بازدیدکنندگان وب‌سایت و کسب‌وکار را امکان‌پذیر می‌کند. این به کاربران امکان می دهد سؤال بپرسند، به دنبال کمک باشند، یا پشتیبانی فوری دریافت کنند، خدمات مشتری و تعامل را بهبود بخشند.

9. فرم تماس

فرم تماس به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا با پر کردن فرمی حاوی نام، آدرس ایمیل و پیام خود، به راحتی با کسب و کار در تماس باشند. این یک راه راحت و سازمان یافته را برای کاربران فراهم می کند تا درخواست ها، بازخوردها یا درخواست ها را مستقیماً به کسب و کار ارسال کنند.


10. معرفی محصول و خدمات

این ویژگی طیف وسیعی از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط کسب و کار را به نمایش می گذارد. اطلاعات دقیقی مانند توضیحات، قیمت، مشخصات و تصاویر را ارائه می کند تا به بازدیدکنندگان کمک کند تا آنچه را که کسب و کار ارائه می دهد درک کنند.

11. دکمه های Call-to-Action (CTA).

دکمه های Call-to-Action عناصری استراتژیک هستند که بازدیدکنندگان را برای انجام اقدامات خاصی که با اهداف وب سایت همسو هستند راهنمایی می کنند. از آنها می توان برای تشویق بازدیدکنندگان برای ثبت نام در خبرنامه ها، دانلود منابع، خرید، درخواست قیمت و یا تماس با سازمان استفاده کرد.

CTAها معمولاً به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از نظر بصری برجسته باشند و از زبان متقاعدکننده‌ای استفاده می‌کنند که بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا اقدام مورد نظر را انجام دهند. CTAهای موثر نرخ تبدیل را بهبود می بخشد و باعث جذب بازدیدکنندگان می شود و آنها را به مشتریان یا مشتریان تبدیل می کند.

12. توصیفات یا نظرات

نظرات یا نظرات مشتریان یا مشتریان راضی، اثبات اجتماعی قدرتمندی است که باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود. گنجاندن یک بخش اختصاصی برای توصیفات یا نظرات در وب سایت به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا در مورد تجربیات مثبت دیگران در مورد محصولات، خدمات یا پشتیبانی مشتری سازمان مطالعه کنند.

گواهینامه ها را می توان به صورت نقل قول، مطالعات موردی یا توصیفات ویدیویی نمایش داد که مزایا و ارزش ارائه شده توسط سازمان را برجسته می کند. توصیفات مثبت می تواند بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارد و به مشتریان بالقوه کمک کند تا در انتخاب سازمان احساس اطمینان کنند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا