ممنون از نظرتوناین که صنعت خودروسازی نداریم درست نیست اما میتونیم اینجوری بگیم که ما تولیدکننده خوبی نیستیم وبیشتر مونتازکاریم که متاسفانه مونتاز کار خوبی هم نیستیم
ممنون از نظرتوناین که صنعت خودروسازی نداریم درست نیست اما میتونیم اینجوری بگیم که ما تولیدکننده خوبی نیستیم وبیشتر مونتازکاریم که متاسفانه مونتاز کار خوبی هم نیستیم
فکر میکنید در اینصورت خودروسازان واقعا به خودشون میان؟تعرفه بیاد پایین تا خودرو سازان داخلی به خودشون بیان
فکر میکنید در اینصورت خودروسازان واقعا به خودشون میان؟
مگه همین دو سال پیش ایرانخودرو اعلام زیان نکرد؟ که با کمک 1000 میلیاردی دولت جبران خسارت شد ؟وقتی کسی محصولاتشونو نخرند به خودشون میایند
مگه همین دو سال پیش ایرانخودرو اعلام زیان نکرد؟ که با کمک 1000 میلیاردی دولت جبران خسارت شد ؟
فقط فروش یا سود در این زمینه مورد نظر نیست و ارزش استراتژیک اینجور موسسات باعث میشه دولت حتی با وجود زیانده بودن اینجور موسسات اونارو حفظ کنه
مثلا الان پرسپولیس و استقلال چه سودی واس دولت دارن؟؟؟ مگر جز سالانه 10-20 میلیارد هزینه چیز دیگری واس دولت دارن؟ چرا به بخش خصوصی واگذار نکرده یا حتی منحلشون نمی کنه؟؟؟ شرکت های خودروسازی نیز واس دولت چنین جایگاهی دارن
ضرر دهی شرکت های خودرو بیشتر به خاطر فروش در کشور های دیگه هست نه داخلمگه همین دو سال پیش ایرانخودرو اعلام زیان نکرد؟ که با کمک 1000 میلیاردی دولت جبران خسارت شد ؟
فقط فروش یا سود در این زمینه مورد نظر نیست و ارزش استراتژیک اینجور موسسات باعث میشه دولت حتی با وجود زیانده بودن اینجور موسسات اونارو حفظ کنه
مثلا الان پرسپولیس و استقلال چه سودی واس دولت دارن؟؟؟ مگر جز سالانه 10-20 میلیارد هزینه چیز دیگری واس دولت دارن؟ چرا به بخش خصوصی واگذار نکرده یا حتی منحلشون نمی کنه؟؟؟ شرکت های خودروسازی نیز واس دولت چنین جایگاهی دارن
ولی به نظر من بیشتر به دلیل دولتی و بدون حساب کتاب بودنه چون اونا در خارج و با قیمت معمول میفروشن که سود معقولی (نه مث ایران خیلی زیاد) دارن و این نکته هم در نظر داشته باشید که صادرات ما تنها چند هزار عدد در برابر نزدیک به یک میلیون تولید داخلی تاثیر چندانی بر سود شرکت نمیذارهضرر دهی شرکت های خودرو بیشتر به خاطر فروش در کشور های دیگه هست نه داخل
اگه قیمت های در کشور های دیگه با داخل تفاوت زیادی نکنه مطمئن بشید که سود دهی زیادی دارند
ولی در کشور های دیگه به خاطر رقابت زیاد امکان افزایش قیمت وجود نداره
لطفا اگه دارید لینک منبع خبرتون رو هم بذارید اخه این عکس و خبرو 5-6 سال پیش و همینطور وانت سمند و اخیرا وانت ال نود رو بنده بارها دیدم ولی تا به امروز هیچ یک از این خبرها تایید و یا عملیاتی نشده استدست از سر این نمیخوان بردارن؟
مشاهده پیوست 85106
مشاهده پیوست 85107
خمين- مديرعامل شركت خودروسازي سايپا گفت: توليد50 هزار دستگاه خودروي وانت پرايد 151 از اواخر سال 91در سایپا خمين آغازمي شود.
منبع خبر:ایرنا
دست از سر این نمیخوان بردارن؟
مشاهده پیوست 85106
مشاهده پیوست 85107
خمين- مديرعامل شركت خودروسازي سايپا گفت: توليد50 هزار دستگاه خودروي وانت پرايد 151 از اواخر سال 91در سایپا خمين آغازمي شود.
منبع خبر:ایرنا
اره دیگهاحیانا با این چی می خوان جابجا کنن با اون موتور پر قدرتش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اره دیگه
آدم جابه جا می کنند
فردا دیدی اومدن توی ایستگاه تاکسی تعجب نکنی.
سروریس هم که داره ، کولر رایگان
خداییش چیز دیگه ای هم داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟سلام به دوستان فعال تالار خودرو
نمیدونم خودروسازای ما دارن به چی فک میکنن
موندم چرا افکارشون فقط هول پراید وپیکان میچرخه
آخه تا این حد محدودیت فکری ذهنی
الانم مدتهاست زدن تو خط 405 و این پلتفرم زوار در رفته و رده خارج رو روی دهها مدل ماشین استفاده کردن تازه به هر کدوم از این ماشینها یک برند خاص میگنسلام به دوستان فعال تالار خودرو
نمیدونم خودروسازای ما دارن به چی فک میکنن
موندم چرا افکارشون فقط هول پراید وپیکان میچرخه
آخه تا این حد محدودیت فکری ذهنی
تازه یه اتفاق خیلی خنده دار تو بخش سمند افتاده که یه سمند جدید زدن به نام اس ای که از سمند 10 سال پیش هم ضعیف تر و در حد همون اردی هستشو من هنوزم فرق بین مدلهای پژو رو نفهمیدم...یا مثلا چرا آردی جمع شد روآ اومد؟
یا الان اینهمه مدل پراید رو...
خیلی زور داره 10 تومن بدی واسه پراید......
تازه یه اتفاق خیلی خنده دار تو بخش سمند افتاده که یه سمند جدید زدن به نام اس ای که از سمند 10 سال پیش هم ضعیف تر و در حد همون اردی هستش
خب دیگه از این اتفاقات بی نهایت رخ داده که هر کسی حداقل تو ماشین خودش میبینهحالا جالبیش اینه که اومدن وزن پرایدو سنگینتر کردن ولی تغییری توی سیستم تعلیقش به وجود نیووردن.
یکی از بچه ها 111 خریده بود,ما هرجا میخوایم با این ماشین بریم کفش خرت خرت گیر میکنه.... :دی
چرا مكانيكي نباشن؟؟؟امیدوارم هیچکدوم از اون 15 نفری که گزینه پنجم رو انتخاب کردن مکانیکی نبوده باشن ...
درباره ی 3 هم که بیشترین رای رو آورده ، خوب معلومه که خودرهایِ فعلیِ داخلی شانسی برایِ رقابت ندارن ! نتیجش همون 5 میشه ...
مدیریتِ درست (حتی مدیریتِ دولتی!) میتونه اوضاع رو بهتر کنه ...
گذشته از اینا ، یه چیزی واسه من همیشه سوال بوده ،
حتماً شنیدید که ملت میگن فلان ماشین 5 تومن در میاد ، ولی 5 تومنش باید بره به حسابِ "اسمشو نَبَر" !
این چقد درسته ؟
یه شایعه ی عوامانست یا نه ؟
کسی اطلاعاتِ دقیقی داره ؟
چرا مكانيكي نباشن؟؟؟
خب این هنر نیس که یه جنس رو با 100-200 درصد سود بفروشی بعد باهاش صنعت رو اداره کنی الان اگه دولت اجازه بده مثلا روغن مایع هم به جای 2000 تومان به کیلویی 5000 تومان فروخته بشه اون صنعت هم در عرض 2-3 سال از خودروسازی بزرگتر میشه و تمامی صنایع دیگه به همچنینخوب چون صنعت خودرو ، سهم بزرگی از بازارِ کار این رشته رو به خودش اختصاص داده ... !
کسی نگفت ... خودروسازای ما ، سر هر کدوم ار ماشینهای پرتیراژ ، چقد سود میکنن ؟