همه چیز درباره ی باربی

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
خیلی ها معتقدند:

برای از بین بردن یک جامعه نیاز به حمله نظامی و رویارویی نیست. بلکه با منحرف کردن و جایگزین نمودن یک فرهنگ منحط، می توان به همان اهداف رسید.
باربی عروسکی است که به راحتی فرهنگ منحط غربی را به داخل خانه ما مسلمانان می آورد.
این عروسک به دختران ما از کوچکی یاد میدهد که جامعه مدرن غربی چه انتظاری از یک زن دارد؟! بایستی چه اندامی داشته باشد،چه پوششی داشته باشد؟!

دختران ما با مرور زمان و سپری کردن سال های زندگی شان،تضادهای فرهنگی و تربیتی بسیار زیادی را در جامعه می بینند.

در سال 1959 کمپانی متل که توسط زوج هندلر و مت اداره میشد، امتیاز عروسک لی لی را که یک عروسک آلمانی و بر گرفته از شخصیت و اندام و چهره یک زن خیابان گرد آلمانی به همین اسم بود،خریدند.باتغییراتی که در این عروسک داده شد، آن را به نژاد آنگلوساکسون( آمریکایی-انگلیسی) تبدیل کردند. این عروسک جدید، باربی که برگرفته از اسم باربارا دختر کوچک رئیس کمپانی متل بود،نام گرفت و در مدت کوتاهی در بازارهای آمریکا توزیع گردید.

جالب این است که بدانید:

طراح این عروسک کسی بود که طراح موشک های اسپارو و هاوک در پنتاگون(وزارت جنگ آمریکا) بود. این فرد که جک رایان نام داشت، به واسطه تخصص و استعدادش در شناخت فرم هیکل زنان، به استخدام آقای هندلر درآمد.

در سال 1961 دوست پسر باربی با نام"کن" تولید شد....


در سال 1968 به منظور جهانی کردن عروسک باربی، عروسک سیاه و زرد باربی ساخته و عرضه شد.عروسک دو رگه آمریکایی-آفریقایی که کریستین نامیده میشد در همان سال ساخته شد.
در سال1988 عروسم ترزا برای آمریکای لاتین تولید شد.در سال 1990باربی ژاپنی ها و چینی ها عرضه شد.همچنین در سال2001 باربی در فیلم فندق شکن شرکت کرد و بعد از آن در فیلم های انیمیشن ، سینمایی، حتی فیلم های مستهجن به دقعات باربی دیده می شد.باربی که در قالب شخصیت های مختلف ظاهر شد، در اکثر موارد به خوبی توانست تاثیرات فراوانی بر مخاطبین خود بگذارد.

دختران آمریکایی که همه می خواستند اندامشان شبیه باربی باشد، در سنسن رشد خیلی کم غذا می خوردند و دچار سوء تغذیه می شدند، حتی بعد از ازدواج سعی می کردند بچه دار نشوند که اندامشان حفظ شود.برای اینکه این روند را از بین ببرند، عروسک باربی در سال1995 با جنین در شکم عرضه شد و کاملا موثر واقع شــــــد...

دختران آمریکایی و حتی دختران کشور خودمان، حاضرند زیر تیغ جراحی بروند تا اندامشان شبیه باربی شود و آیا امکان پذیراست!؟!؟!؟!


باربی در 40 سال گذشته بیش از 5000 بار در نقش ها و شخصیت های متفاوت عرضه شده،مثلا: پرستار،خلبان، پلیس، معلم،ورزشکار،پزشک،خواننده، مهماندار هواپیما،دزد،گدا و خیلی از موارد دیگر که هرکدام در راستای کارکرد تربیتی خاصی بوده است.


قبل از حمله نظامی آمریکا به عراق، باربی با یونیفرم نظامی عرضه شد،که تاثیر زیادی در اذهان عمومی داشت و مقبولیت حمله نظامی آمریکا به عراق را برای عموم ملت آمریکا را باعث گردید...




 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
آیا باربی فقط عروسک است؟
قوائد عروسک سازی با توجه به ظرافت کودکانه چهره‌ای معصوم و دخترانه است که درطول قرنها از سوی والدین و دیگر تولید کنندگان دنبال شده است اما برخلاف این رویه باربی چهره‌ای زنانه داشته تمام اجزا و اندام خود را با این اصل همسان سازی نموده است.
عروسکی که تاکنون 5000 نقش را بخود گرفته حتی وارد جزییات اخلاقی ازجمله باردار شدن، طی کردن دوران حاملگی، تولد کودک با حاشیه‌های یک زایمان طبیعی نیز شده است که ازحوزه وظیفه یک عروسک خانگی خارج است.
ازجمله نقش‌های دختر شیطان را میتوان به پلیس، خلبان، پزشک، مهماندار هواپیما، معلم، دزد، گدا، خواننده، ورزشکار، مکانیک و ... اشاره کرد که در این میان نقشهای مردانه جایگاه خاصی در آن داشته و دارد؛ بطوریکه عموما باربی با پوشیدن این لباسها مخاطبین خود را ازخانه و کاشانه و وظیفه اصلی تربیتی دور میکند.
اما این نقش ها همگی درشرایط عادی پدید نیامده است و مسایل سیاسی‌، اقتصادی و اجتماعی روز اصلی ترین عامل و محور پدید آمدن شخصیت این عروسک است
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
میتوان از باربی بعنوان عروسک الهام دهنده تفکرات شیطانی دولتمردان کاخ سفید یاد کرد
زیرا باربی بیش ازهر سرباز و افسری توانسته است اهداف کاخ سفید را درمیان مردم آمریکا و جهان ترویج دهد.
ازجمله این ماموریتها میتوان به القای خطر تروریسم اسلامی پس ازماجرای 11سپتامبر و یا فراهم کردن زمینه ذهنی شهروندان آمریکایی در ضروری دانستن حمله به عراق اشاره کرد.
در ماجرای حمله به عراق باربی پیش از این حمله یونیفرم ارتش را پوشیده و پا دربازار اقتصاد خانواده ها میگذارد همین امر تاثیر زیادی در اذهان عمومی داشت و مقبولیت حمله نظامی آمریکا به عراق را فراهم میسازد.
او حتی پس ازجنگ عراق نیز دست بردار نبوده و در لباس ارتش آمریکا درچنگال تروریست‌های مستقر در عراق اسیر میشود بگونه‌ای که درپشت تصویر تبلیغاتی این عروسک پرچمی با نشانه های اسلامی به تصویر کشیده میشود تا اسلام منشاء حرکتهای تروریستی در جهان معرفی شده و توجیهی برای ادامه اشغالگری عراق فراهم گردد.
عروسک انتحاری باربی آخرین ماموریت ضد اسلامی دختر شیطان است. این عروسک با پوشیدن لباسی که هیچ شباهتی به لباس کشورهای اسلامی ندارد کمربندی از نارنجک را بخود بسته و دستگاه کنترل آنرا بدست گرفته است. با فشار دادن دکمه این دستگاه باربی شروع به گفتن الله اکبر کرده و صدای انفجار حاصل از عملیات انتحاری بگوش میرسد. باربی پس از این گفتن الله اکبر و صدای انفجار شروع به خنده‌های تمسخر آمیز میکند.
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
در سال ۲۰۰۱ م. باربی در اوّلین فیلم کامپیوتری به نامِ “باربی در فندق شکن” ظاهر شد.
این فیلم به طور ماهرانه‌ای در صدد تحریک انگیزه کودکان برای یادگیری رقص غربی باله بود.

خلاصه این کارتون یک ساعته به شرح زیر است:

باربی و دختر کوچکی به نام کِلی ـ که باربی را به عنوان یک الگو پذیرفته است ـ در حال تمرین رقص باله هستند که به واسطه ناامیدی کِلی از یادگیری رقص، ناچار به توقّف تمرین خود می‌شوند.
در این هنگام باربی به کِلی می‌گوید:
اگر به طور مستمر تمرین کنی یاد می‌گیری، فقط باید شجاعت تمرین کردن داشته باشی. باربی سپس به نقل داستان کلارا، بالرین معروف می‌پردازد.

پس از این فیلم، تعداد قابل توجّهی فیلم کامپیوتری، انیمیشن، فیلم سینمایی، مستهجن و … در مورد باربی با هدف آلودن دنیای پاک دختران و پسران به هوس‌های شهوانی و سمت و سو دادن ذائقه فرهنگی آنها ساخته شد.
البتّه این رویّه منحصر به باربی نیست؛ بلکه بسیاری از فیلم‌ها و کارتون‌های غربی را شامل می‌شود.

برای نمونه به یک مورد از کارتون‌های معروف که تلویحاً درصدد تبلیغ و نهادینه کردن آرمان‌ها و آرزوهای رژیم صهیونیستی است، اشاره می‌کنیم:

در کارتون “لوک خوش شانس” گانگستری سفیدپوست که نماد کلانتر و قانون اومانیستیِ آمریکایی است و همیشه وِرد زبانش تنهایی، غریبی و آوارگی خودش است، با چهره و اخلاق نیکو ـ که با وجود اسب بذله گویش، سالی و سگ خنده رویش، بوشویک، جذّابیت دو چندانی می‌یابد ـ همیشه در جست‌وجوی مجرمان و تبهکاران است و هیچ گاه با شکست رو به رو نمی‌شود. در بعضی از قسمت‌های آن شاهدیم که لوک متمدّن و مهربان، فرشته نجات سرخ‌پوستان ساده لوح و مردمی از فرقه‌های مذهبی خرافی می‌باشد و اگر نبود لوک، جنگ قبیلگی و ظلم و تبهکاری همه جا را فرا می‌گرفت. بالأخره برای ما هنوز جای این سؤال باقی است که خانه لوک کجاست؟ و چرا همیشه در پایان غرورانگیز پیروزی‌هایش در غروبی زیبا به سمت خورشید ـ نماد سرزمین موعود در کتاب مقدّس یهود ـ می‌رود.

 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
با توجّه به گسترش روز افزون تبلیغات ضدّ اسلامی و ضدّ شهادت‌طلبی در غرب، این بار یک کارخانه اسباب‌بازی سازی آمریکایی سعی نموده تا با ساخت عروسک‌های باربی که در میان کودکان، محبوبیّت خاصّی دارد، تفکّرات ضدّ اسلامی را در میان آنها گسترش دهد.
این اقدام که از سوی کارخانه متل آمریکا صورت پذیرفته و طیّ آن عروسک‌های به اصطلاح شهادت‌طلب باربی، خود را با فشار دادن یک دکمه، منفجر می‌کنند با اعتراض برخی مجامع اسلامی و فلسطینی مواجه شده است… یکی از مسئولان حماس اعلام کرد: این اقدام در راستای کوبیدن هر چه بیشتر روحیه شهادت‌طلبی در میان زنان و کودکان فلسطینی است.


باربی با حضور در رقابت‌های انتخاباتی؛ بُعد دیگری از فعّالیت‌های سیاسی خود را به نمایش می‌گزارد.
او با تبلیغ کاندیداهای خاص، مردم را به نفع آنها تحریک و تهییج می‌نماید.

باربی در عرصه جنگ و نظامی‌گری نیز حضور دارد. او برای تهییج سربازان آمریکایی، لباس نظامی می‌پوشد، سلاح آمریکایی به دست می‌گیرد و برای اهداف آمریکایی تن به جنگ‌های خونین و طولانی می‌دهد و بدین وسیله افکار عمومی جوانان آمریکایی را، متأثّر از خواست‌های سیاست‌مدارانِ کاخِ سفید می‌کند.


در طول ۴۰ سال گذشته، عروسک باربی در عرصه سیاست آمریکا فعّال بوده است. در طول انتخابات ایالتی و ملّی، باربی بسیار فعّال است. در طول جنگ “ویتنام”، “گرانادا”، “پاناما” و در انتهای جنگ سرد، باربی نقش‌‌های متفاوتی را ایفا کرد. در طول جنگ عراق و آمریکا در سال ۱۹۹۰ م. عروسک باربی با پوشش یونیفرم نظامی آمریکایی به تهییج افکار عمومی پرداخت. پس از واقعه ۱۱ سپتامبر نیز باربی با پوشیدن یونیفرم نیروهای نظامی ضدّ تروریست، با ایفای نقش جدید خود به تهییج افکار عمومی پرداخت. تیتر آگهی‌های تبلیغاتی باربی برای نبرد ضدّ تروریسم این بود: باربی ـ روح آمریکایی
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
همیشه چهره های بدون آرایش و گریم مشاهیر و هنرمندان برای مردم جالب بوده است چرا که به نوعی واقعیت آنها را نشان می دهد.

این بار نوبت به عروسک معروف باربی رسیده که چهره واقعی اش را به نمایش بگذارد.

ادی آگور طراح گرافیک با طراحی عروسک باربی بدون آرایش و قرار دادن عکس های این عروسک در صفحات اجتماعی به دنبال نشان دادن چهره ای بدون رنگ و لعاب و حتی عیوب این عروسک بوده است.

بسیاری از بچه ها و بزرگ تر ها وقتی باربی را می بینند وی را کاملأ بدون عیب و نقص دانسته و در برخی موارد الگوی زیبایی می پندارند.

اما این بار حضور باربی با دندان های زرد،مو های مجعد،کک و مک ،پف زیر چشم و ....نظرات جالبی را به دنبال داشته است.

تا جاییکه بسیاری از افراد بازگشت خود آگاهی را در خودشان حس می کنند و اینکه آرزوی باربی شدن و باربی بودن یک آرزوی نه چندان زیبا است.


 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
"دختر ویدئویی" (Video Girl)


محصول جدید عروسک باربی به نام
"دختر ویدئویی" (Video Girl) به بازار جهانی عرضه شده است که مجهز به دوربینی در گردن عروسک می باشد و از این طریق از لحظات خصوصی خانواده ها تصویربرداری نموده و ممکن است تصاویر نامناسبی را به پایگاه‌هایی اینترنتی مختلف مانند یوتیوب بفرستد.

ورود باربی دوربین دار از دو جنبه واجد احتیاط و اعلام هشدار به خانواده هاست. اول نقض حریم خصوصی خانواده ها است به طوری که با وجود این عروسک گویا خانواده همواره در دید یک دوربین مخفی قرار دارد و دوم آن که این دوربین مخفی ابزرای برای جاسوسی سرویس های اطلاعاتی نیز محسوب می شود.
عروسک باربی دوربین دار به بازار ایران نیز وارد شده و در فروشگاه های تهران عرضه می شود. این عروسک در برخی شهرستان ها نیز توزیع شده است.

این موضوع هشدارهای روانشناسان آمریکایی را نیز برانگیخته و در این زمینه خواستار تحریم این محصول شده اند.

چندی پیش یک روان‌شناس آمریکایی، بخاطر دوربینی که در عروسک‌های باربی جدید تعبیه شده، خواستار تحریم آن توسط والدین شد."دانیلا میلتیک" (Daniella Miletic) از والدین کودکان آمریکایی خواست عروسک باربی جدید را تحریم کنند. نکته مهم در استفاده از این وسایل، نقض حریم خصوصی شهروندان جامعه نیست. بلکه استفاده جاسوسی که از این وسایل می شود در خور اهمیت بیشتری است.

دانیلا میلتیک در مقاله خود نوشت: عروسک‌های باربی جدید، که دوربینی درون آن‌ها کار گذاشته شده است، نگرانی‌ایی در مورد مسئله حریم خصوصی مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است. این عروسک‌های وینیل متعلق به شرکت "متل" (MATTEL) سال‌هاست که در دست مصرف‌کنندگان هستند؛ ولی فناوری‌های روز به آنها افزوده شده است. مدل جدید این عروسک‌ها که دوربینی در آنها کار گذاشته شده، باعث نگرانی وکلای حریم خصوصی و همچنین برخی روان‌شناسان شده است.

میلتیک ادامه داد: این باربی جدید که "دختر ویدئویی" (Video Girl) نام دارد، به خاطر این مسئله که به کودکان این امکان را می‌دهد با استفاده از دوربینی که در گردنبند آن تعبیه شده، از خودشان و دیگران فیلم بگیرند، مورد انتقاد قرار گرفته است. این عروسک که قیمت آن حدود 110 دلار است، یک صفحه نمایش ال.سی.دی کوچک در پشت خود دارد و که می‌توان آن را به رایانه انتقال داد.







 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
یکی از کارکردهای باربی پر رنگ نمودن غرایز جنسی در ذهن دختران و آموزش روابط جنسی است و به تعبیر برخی فعالان ضد باربی، آموزگار *** است در حالی که توان عشق آفرینی ندارد.

تقلیل حیا و ترویج اخلاق جنسی مورد نظر باربی از آنجا آغاز می‌شود که کودک نه تنها می‌تواند به تعویض لباس‌های زیر عروسک اقدام کند که به این کار نیز تشویق می‌شود و در بسیاری از اوقات با اندام جنسی عروسک سر و کار داشته و به تدریج قبح دیدن آن در نظر کودک می‌شکند.تامل در این موضوع که کودکان در اثر آلودگی ذهنشان به این موضوعات و بلوغ زودرس جنسی، فرصت حضور در دنیای زیبا و دوست داشتنی کودکی را خیلی زود از دست می‌دهند، تاسف آور است.



پیش‌تر به این نکته اشاره نمودیم که بزرگترین طراحان لباس دنیا به کمک کمپانی متل شتافته و به طراحی ظریف و زیبای لباس‌های گوناگون باربی می‌پردازند . این لباس‌ها اغلب تجملاتی و متعلق به طبقه‌ی ثروتمند جامعه است و اگر چه کودک را در رویای زیبای آینده استفاده از آن غرق می‌کند اما درکناراین حسرت رسیدن به آن نیز دردل او به جای می‌گذارد . نه تنها لباس که زیورآلات باربی نیز بسیار گران هستند . باربی به ترویج تجمل و مصرف گرایی با توجه به تنوع بیش از حد می‌پردازد و این یکی از ویروس‌های کشنده فرهنگ غربی است که باربی به مثابه یک بیمار ، آن را در میان دختران دیگر سرزمین‌ها می‌پراکند و ایشان را به بیماری مهلک مصرف گرایی ، تجمل و مادی گرایی دچار می‌کند .
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
تعیین جنسیت گیمر:
یکی از کارهایی که در ورژن ۱۰ از سری بازیهای ندای وظیفه یعنی بازی call of duty :Ghosts انجام شده است قابلیت تعیین جنسیت گیمر بازی است. به اذعان سازندگان این بازی، مهمترین هدف آنان از این کار جذب جنس مونث به این بازی بوده است.

بازیهای آنلاین دخترانه:
اما بخش دیگری از این بازیها که اغلب به صورت آنلاین و با نام بازیهای دخترانه ارائه می شوند، دقیقا باتوجه به علایق جنس مونث طراحی می شوند اما این بازیها و محتوای آنها کاملا همسو با همان فرهنگ و سبک زندگی است که غرب دوست دارد برای زن غربی، ملکه شود و او تنها خود را در همین چارچوب تصور کند. ازجمله بازیهای آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد :

آرایش ومدل مو:
بازیهایی که در آن فرد باید نوع آرایش را تعیین کند. اصلاح مو انجام دهد و مدل موی خاصی را برای دختر موجود بازی طراحی کند که از این جمله بازیها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
اما گاه حتی این مدلها جنبه خاص دیگری از زندگی غربی را شامل می شوند که از آن جمله می توان به Hollywood style و Halloween hair اشاره کرد.





مد و لباس :
بخش دیگری از این بازیها به لباس و مد می پردازند که از آن جمله می توان به بازیهای زیر اشاره کرد :

بازی برای انتخاب مدل لباس مادر برای شرکت در مجلس رقص
خرید لباس برای فصل تابستان

جذب دختران به جنس مخالف:
اما این پایان کار نیست. در برخی از این بازیها ،گیمر با شماره گیری یک گوشی موبایل به دنبال عشق خود می گردد و قرار است بااین شماره گیری، عشق خود را بیابد!
علیرغم وجود این بازیها، بازهم به نظر می رسد سازندگان بازیهای کامپیوتری هنوز نتوانسته اند بخش زیادی از گیمرهای مونث را جذب کنند پس از طرق دیگر به این کار پرداخته اند.

سازندگان بازی The Sims که خیلی زود توانست طرفداران بسیاری را از اقصی نقاط جهان به خود جلب کند با اشاره به عدم جذب کافی دختران، از تلاش برای جذب این قشر از طریق محتواهایی با مضمون ایجاد ارتباط با جنس مخالف سخن به میان آورده است و این سری بازیها را برای جذب این قشر، بسیار موفق دانسته است.

اما بازی the sims چگونه بازی است:
دراین سری بازیها ،گیمر کاملا در یک فضای مجازی زندگی می کند. یعنی چیزی شبیه زندگی دوم؛در این فضا کار می کند، خانه اش را طراحی می کند، ازدواج می کند، بچه دار می شود، خانه داری می کند ، پارتی می رود و ...

اما گیمر برای ازدواج، باید با افراد مختلفی از جنس مخالف دوست شود، مرتبا به مهمانی های مختلف برود، باافراد زیادی از جنس مخالف ارتباط بگیرد تادرنهایت قلب یک نفر را ۱۰۰% کند و او همسرش شود.

یکی از سازندگان این سری بازیها عامل موفقیت این بازیها برای جلب مخاطبان دختر را همین موضوع عنوان می کند :"ما تا به حال درجذب خانمها موفق نبوده ایم اما در سیمز با ایجاد شرایطی برای ارتباط بیشتردختران با پسران توانستیم این قشررانیز جذب کنیم."

در واقع او میزان جذب مخاطب انواع بازیهای آنلاین دیگر را مناسب ندانسته و علتش را نبود فضای ارتباطی باجنس مخالف بر می شمرد.
اشاره به این نکته ضروری است که این بازی علاوه برایجاد این فضاها ،القائات سایر بازیها را نیز با خود دارند از جمله اینکه مرتبا فرد برای شرکت در مهمانی ها و موقعیتهای مختلف باید لباس مناسب را انتخاب کند، آرایش خاصی داشته باشد و...




اهداف پشت پرده:

باقدری تامل در سخن رهبری می توان به اهداف غربی ها در ارائه چنین بازیهایی دست یافت:

"آنها (غربی ها) برای اینکه از زن، آنچنان موجودی به وجود آورند که مورد نظر خودشان است محتاج این هستند که دائما مد درست کنند و چشم ها و دلها و ذهنها را به همین چیزهای ظاهری و کوته نظرانه مشغول کنند. کسی که به این کارها مشغول شود کی به ارزشهای واقعی خواهد رسید؟" رهبر معظم انقلاب

همانگونه که در بالا به آن اشاره شد، غربی ها برای معطوف کردن زن به ظواهر ظاهری، از انواع ابزارها از جمله بازی استفاده می کنند ازجمله این اهداف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. ایجادسبک زندگی متناسب بااهداف غرب
۲. مشغول داشتن زن به ظواهر
۳. مشغول کردن زنان به انواع مد، لباس و...
۴. معطوف کردن زن به ارتباط با جنس مخالف



 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز

حالا بازیهایی که با قدرت تمام وارد خانه های ما شده اند در حالیکه ما آنها را فقط یک بازی میدانیم

(برگرفته از وبلاگ آزادی در فضای مجازی)


 

پیوست ها

  • 21114464578156441432.jpg
    21114464578156441432.jpg
    98.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز


بازیه کالاف دیوتی حدیثی از امام صادق(علیه السلام) که در قاب عکس کار شده است

به محل نصب تابلو دقت کنید

(برگرفته از وبلاگ آزادی در فضای مجازی)

 
آخرین ویرایش:

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز


استفاده از کلمه الله در کف زمین این بازی

به سم کارکتر ها توجه کنید

(برگرفته از وبلاگ آزادی در فضای مجازی)

 
آخرین ویرایش:

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز


این بار در بازیه اویل قرآنی که در اتاق یکی از رواسایه گروه تروریستس وجود دارد

(برگرفته از وبلاگ آزادی در فضای مجازی)
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز



به کلمه ی الله زیر پایه شخصیت ها توجه کنید

شباهت کفپوش با کفپوش مسجدالنبی

شباهت طراحی بنا با مسجدالنبی

(برگرفته از وبلاگ آزادی در فضای مجازی)

 

Similar threads

بالا