همه چیز درباره ی آزمون GRE

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چگونه در آزمون GRE موفق شوم؟​



اخیراً یکی از شاگردانم آخر کلاس شروع کرد به پرسیدن سوالاتی در زمینه ی زمان گیری و حدس زدن در آزمون جی آر ای. اون نمی تونست با این مسئله کنار بیاد که همیشه بعضی از سوالات رو نمی تونه جواب بده و باید از اونا رد بشه. بهش گفتم که در این مشکل تنها نیست و بچه های زیادی هستن که نمی تونن اینو بپذیرن، واونایی هم که نمی پذیرن هیچوقت نمی تونن به نمره ای که هدفشونه برسن.بهترین.
بعد در مورد جزئیات کسل کننده ی آزمون جی آر ای حرف زدیم و اعتراف کرد که می دونه که مجبوره هر کاری که من می گم رو به عنوان استادش گوش کنه، ولی حالش خیلی بد بود چون می گفت «من اومدم که بازی رو ببرم».

مطمئنی که داری درست بازی می کنی؟

می دونید، اون تمام این مدت طوری بازی می کرده که تو مدرسه بهش آموزش داده شده: 'اینکه همه سوال ها رو درست جواب دادن بسیار مهم تر ازمقدار زمانیه که ممکنه صرف جواب دادن اونا بشه ». این کار در مدرسه جواب می ده، چون به طور کلی زمان زیادی رو برای تکمیل تمام سوالات داریم. ما در مدرسه لزوما به طور مطلق همه چیز و درست نمی دونیم، اما بهترین دانش آموزان انتظار دارن که به اکثریت قریب به اتفاق سوالات به درستی پاسخ بدن. و مهمتر از همه، هیچ شرطی در مورد زمان صرف شده وجود نداره.
اما ما دیگه اون بازی رو انجام نمی دیم. این یه بازی جدید با قوانین متفاوته. ما محدودیت های زمانی سختگیرانه تری تو این بازی داریم. صرف وقت بیشتر برای یه سوال باعث میشه زمان کمتری در مورد برخی از سوال های بعدی داشته باشی.
بنابراین، توصیه من اینه: فکر کن این یه مسابقه تنیسه. تو انتظار نداری وقتی که داری تنیس بازی می کنی، همه ی امتیازات رو ببری؛ این یه فکر احمقانه ست. در عوض، هدف اینه که امتیازای بیشتری از حریف خودت بگیری، اما وقتی که حریف یه امتیاز گرفت، تو زیادی به خودت فشار نمیاری. در واقع، در یه دیدار همین اواخر، سرنا ویلیامز با نتیجه ی 6-1، 6-1، حریف رو شکست داد. (اگر با نحوه ی امتیاز گیری تنیس آشنا نیستی، این امتیازا نشون می ده که سرنا اساسا حریفش رو از بین برد و حریفش حتی به گرد پاش هم نرسید) اما حدس بزن چی شد؟ از 90 امتیاز در مسابقه، حریف 31 امتیاز رو به دست آورده بود. تو می تونی میزان قابل توجهی امتیاز از دست بدی و همچنان برنده مسابقه بشی و همین برای GRE هم صادقه.
شاگردم حین شنیدن حرفای من واقعا هیجان زده بود (چندتا شاگرد دیگه هم بعد از کلاس هنوز در کلاس مونده بودن همین طور! «گوش کردن تاثیر مثبت داره حتی اگه سوالی نداشته باشی) ما به حسی که اون زبان آموز در اون لحظات داشت، لحظه ی شهود و درک میگیم: ایشون متوجه شد پذیرفتن این واقعیت که مجبوره از برخی از سوالات بگذره و اونا رو جواب نده، به این معنی نیست که چیزی رو از دست داده باشه، یا رقابت کمتری کرده باشد. همچنین متوجه شد که در عوض، نیاز داره که یاد بگیره که چطور توی این بازی جدید پیشرفت کنه و همه ی چیزهایی که بهش گفتیم، به سادگی، قوانین جدیدی از بازی هستن.
به عبارت دیگه، توجه به زمان بندی، یادگرفتن شیوه ی درست حدس زدن، جواب ندادن سوالات بسیار دشوار و به جاش حدس زدن، همه عادت های کسی هستن که اومده که ببره! وقتی که این کارها رو انجام بدی، به این معنی نیست که تسلیم شدی. به این معنیه که داری مثل حرفه ای ها بازی می کنی.



زمان انقدر محدوده که ما باید این طوری بهش فکر کنیم: هرمقدار زمان اضافه که تصمیم دارم برای این سوال صرف کنم، زمانیه که باید برای سوالات دیگه صرف بشه. بنابراین آیا این واقعا جاییه که من می خوام وقت گرانبها و محدودم رو صرف کنم؟ اغلب جواب مثبت خواهد بود، اما گاهی اوقات:« نه، من باید حواسم باشه که خیلی کله شق نباشم». من به خودم می گم که باید از این سوال بگذرم و سوال دیگه ای رو امتحان کنم. به این ترتیب، اطمینان دارم که به همه ی سوال هایی که می دونم چطور باید جواب بدم ، جواب می دم؛ بعد، اگه زمان داشته باشم، می تونم دوباره به سخت ترین سوالات برگردم. (و اگه زمانم تموم بشه، حداقل می دونم که به سوالاتی که می تونستم جواب بدم، جواب دادم).
علاوه بر این، من باید اطمینان حاصل کنم که برگشتن به سوالات سخت تا چه حد برام مهمه. به طوری که صرفا برای برگشتن به سوالات سخت، سوالاتی رو که جوابشون رومی دونم با عجله حل نکنم و از این طریق ریسک غلط جواب دادن به اون سوالات رو بالا نبرم. اشکالی نداره اگه بعضی سوالات رو جواب ندی، همونطور که سرنا هم در مسابقه انتظار داره که بعضی امتیاز ها رو از دست بده. فقط میخوایم مطمئن شیم که همه ی سوالاتی رو که می دونیم چطور باید جواب بدیم، جواب بدیم.
یادت باشه: نیازی نداری به همه ی سوالات درست جواب بدی. در عوض، باید مطمئن بشی که تمام امتیازاتی رو که توانایی گرفتنشون رو داری بگیری، در حالی که در مواردی که حریفت، از توکه برنده ای، امتیاز می گیره، به خودت بیش از حد سخت نگیری. (به عبارت دیگه: وقت زیادی رو صرف سوالات بسیار سخت نکن، چون زمان تلف شده در پایان بهت صدمه میزنه).

نکات کلیدی برای تحقق «اومدیم که ببریم!»

  1. به شیوه ای که تومدرسه بازی کردی، بازی نکن. GRE یه بازی متفاوته. یاد بگیر چطور اونو بازی کنی.
  2. هدف تو این نیست که تمام سوالات رو درست جواب بدی، این بازی مدرسه بود نه بازی GRE. هدف تو اینه که به طور صحیح جواب بدی، توی این زمان محدود، هر سوالی رو که بلدی جواب بدی و هر جا لازم شد، حدس بزنی.
  3. تا زمانی که قادر به کسب نمره کامل نباشی، بعضی سوالاتی رو توی امتحان GRE می بینی که برات خیلی سخته که البته، به احتمال زیاد اونا رو اشتباه جواب می دی چون بیش از حد سختن. تنها تصمیم واقعی تو اینه که آیا میخوای بیش از حد روی اونا زمان بذاری و ریسک جواب اشتباه دادن به بقیه ی سوالات رو بالا ببری یا نه . سعی کن هوشمندانه از زمانت استفاده کنی البته با شناختی که از دانش خودت داری.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چگونه بدون خواندن متون GRE به سوالات پاسخ دهیم؟​



اجازه بدین شفاف بگم، اگه می‌خواین نمره‌ی درک مطلب GRE تون بهتر بشه، قبل از رجوع به سوالا، باید متن رو تمام و کمال بخونین. استراتژی‌هایی مثل Skim کردن متن یا اول خوندن سوالا معمولاً به عملکردهای ناقصی منجر میشه. با این حال، به‌نام بهتر کردن مهارت‌های Verbal تون، قصد دارم به شما پیشنهاد بدم کاری ظاهراً مضحک انجام بدین: تمرین جواب دادن به چند سوال درک مطلب بدون خوندن متن.
اگه از من می‌شنوین، کاملاً متن رو نادیده بگیرین. مستقیم برین سر سوالای درک مطلب جی آر ای و سعی کنین اونا را بدون Context یا پیش‌زمینه جواب بدین. البته با این روش، میزان صحت جواب‌هاتون به‌ هنگام حل سوالای درک مطلب GRE تقریباً پایین میاد. با شروع از گزینه‌های جواب، خودتون رو آموزش بدین تا به چند نکته‌ی ظریف به همون ‌شکلی توجه کنین که جواب‌های صحیح معمولاً نوشته میشه.
من فهمیدم بدون خوندن متن‌های درک مطلب GRE، صحت جواب‌هام به شکل طبیعی از 90%+ جواب صحیح به 50% کاهش پیدا می‌کنه. حتی در این‌صورت، این خیلی بهتر از حدس زدن تصادفیه. وقتی این روش رو آزمایش می‌کنین، هدف‌تون باید شکست دادن شانس 20% حدس زدن تصادفی باشه. اگه بتونین یاد بگیرین چند گزینه‌ی کاملاً اشتباه رو حذف و چند ایده‌ی شایع رو تو جواب‌های درست شناسایی کنین، احتمالاً اون عدد رو شکست میدین. اگه این کار رو بدون نگاه کردن متن انجام بدین، تجسم کنید وقتی شروع به خوندن دوباره‌ی متن کنید، چه عملکرد خوبی خواهین داشت.
برای اونکه این تمرین براتون موثر باشه، باید یه نکته رو درباره‌ی GRE بدونین: جی آر ای دارای شخصیته. تو هر دو بخش Verbal و ریاضی، تِم‌ها، ترفندها و دام‌هایی وجود داره که بارها و بارها ظاهر میشه. متن‌‌های درک مطلب GRE با شخصیت ظاهر میشن. GRE یه امتحان نسبتاً خسته‌کننده‌اس. زبان محاوره یا گرامر نادرست توش کم وجود داره. شما قرار نیست متن‌های بی‌پرده یا داستان‌های تجربی بخونین. هیچ متن طولانی یا بی سر و تهی تو GRE نیست. هیچ جنجال تلخ یا هیچ دشمنی توئیتری توش وجود نداره. هیچ متنی همچون فیلم 50 Shades of Grey توش نیست.
به یاد داشته باشین که سوالا، جوابا و متنای درک مطلب GRE همه با لحن علمی دقیق نوشته میشن. متن‌ها با جملات پیچیده و بومی با سبکی رسمی که ویژگی نوشته‌های آکادمیکه نوشته شده.
متن‌ها تو GRE معمولاً درباره‌ی هر دو جنبه‌ی موضوع منصفانه صحبت می‌کنن. به‌ندرت جانبداری یه بخش رو در مقایسه با بخش دیگه می‌کنن. وقتی از چیزی جانبداری می‌کنن، به‌دقت با ادای توضیح و دلیل جانبداری می‌کنن. شما هیچوقت با یک متن درک مطلب GRE مواجه نخواهین شد که بخش مخالف رو کاملاً محکوم کنه. اگه با چنین انتظاری به پیشواز جی ار ای برین، غالباً به شما کمک میکنه تا گزینه‌های جوابی همچون این رو رد کنین:
A. D) The author’s work is vastly superior to all other fiction written in the 19th century.
یا این یکی:
A. E) The passage argues that all scientific theories have failed due to the same few reasons.
'جواب صحیح'
در اینجا چند ویژگی 'جواب صحیح' تو درک مطلب GRE رو بهتون میگیم. برای هر کدوم از اونا، من مثالی از یک جواب صحیح و یک جواب غلط رو نوشتم. بیشتر این سوالا از 5 lb Book of GRE Practice Problems گرفته شده.
'جواب صحیح' تو درک مطلب GRE ملایمه و رد کردن اون سخته
جوابای درست تو GRE معمولاً مبهم یا خسته‌کننده‌اس و به‌جای کلماتی مثل 'all' یا 'never'، پُر از کلماتی مثل 'may' و 'generally' و 'some' هست. جوابای غلط معمولاً ادعاهای بزرگ یا هیجان‌انگیزتری دارن که متن از اون پشتیبانی نمی‌کنه. از اونجایی‌که جوابای غلط تو GRE باید به شکل اثبات‌پذیری اشتباه باشه، غالباً تو جملات خبری و ساده‌ای مثل این نوشته میشه: “It is exactly this way,”، در حالیکه جوابای درست معمولاً به‌شکلی نوشته میشه که اونا رو نامطمئن می‌کنه و در نتیجه ردش سخت بشه.
نمونه سوال:
Which of the following expresses the main idea of the passage?
Right: A small set of non-human animals has been found to form social networks.
Wrong: Only humans can form social networks.
'جواب صحیح' تو درک مطلب GRE غیرتوهین‌آمیزه
GRE رو افرادی می‌نویسن که به صحت رویدادهای سیاسی ارزش قائلن. شما هیچوقت جوابای درستی رو پیدا نمی‌کنین که موجب رنجش یک نویسنده، دانشمند یا گروهی از افراد بشه. اگه تو گزینه‌ای به شخصی توهین شده باشه، این گزینه احتمالاً اشتباهه.



نمونه سوال:
Based on the information in the passage, which of the following would best explain Einstein’s motivation for stating that “God does not play dice with the universe”?
صحیح: Einstein did not believe that particles should be governed by probability as in a game of dice.
غلط: Einstein’s religious beliefs did not allow him to fully understand the theory of quantum mechanics.
'جواب صحیح' تو درک مطلب GRE بر اساس متنه، نه دانش عمومی داوطلب
نویسندگان آزمون GRE غالباً دام 'دانش عمومی' رو پهن می‌کنن- یعنی یکی از گزینه‌های جواب که بیشتر داوطلبا بدون حتی خوندن متن از اون آگاهن. این گزینه‌ی جواب معمولاً با موضوع مورد بحث متن بی‌ارتباطه اما شاید وسوسه‌برانگیز و گول‌زننده باشه چون برای خواننده آشنا به نظر می‌رسه. اگه با گزینه‌های کاملاً مشخص و واضحی روبرو شدین که به‌وضوح به‌جای خود متن، دانش بیرونی‌تون رو طلب میکنه، اونا رو انتخاب نکنین.
نمونه سوال:
Which of the following can be inferred from the passage?
صحیح: At least some individuals in Puerto Rico have expressed opposition to Puerto Rico becoming a U.S. State.
غلط: There are currently 50 states in the United States of America.
چند تا رو آزمایش کنین
سوالای زیر رو بخونین و پروسه‌ی حذف رو انجام بدین. شما احتمالاً باید بتونین حداقل چند جواب اشتباه رو از دلایل فهرست‌شده در بالا حذف کنین. شما ممکنه نتونین به جواب درست برسین اما شرط می‌بندم که می‌تونین به اون نزدیک بشین. من همچنین تحلیل خودم رو از گزینه‌های جواب نوشتم (بدون خوندن متنا، قول میدم بهتون). در صورت تمایل برای پیدا کردن متن و سوالای اصلی، می‌تونین اونا رو تو 5 lb Book پیدا کنین.
5 lb. Book p.208 #72
The author of the passage would be most likely to agree with which of the following statements?
A. A) Free Riders cannot be blamed for their actions, because they are an inevitable part of any government.
B. B) Free rider problems are not worth worrying about, because they are an inevitable part of any government.
C. C) There are at least some situations in which the free rider problem should not be viewed as an inevitable part of government.
D. D) National defense is a perfect example of why free rider problems need to be stamped out as quickly as possible.
E. E) Free riders are morally at fault, and ought to be punished.
5 lb. Book p.218 #92
2. Which of the following most accurately states the author’s reason for citing the Copernicus and Brahe models of the solar system?
3. A) It shows that a theory without predictive power can never be tested and verified.
4. B) It reveals that some theories can have more or less of an “ad hoc” quality.
5. C) It shows that two different theories can never yield the same predictions for future events.
6. D) It is used to support the idea that a more complicated model will always fail to a simpler model.
7. E) It provides an example of when a theory can correctly predict future events but not offer the best explanation.
5 lb. Book p.194 #45
3. The passage implies which of the following?
4. A) Students can benefit from exposure to inaccurate accounts of history.
5. B) Students today prefer music to film.
6. C) Students today are functional illiterates.
7. D) Students today prefer charts to opinions.
8. E) Students today should not be exposed to political agendas.



قبل از جواب دادن به سوالا، تحلیل من رو از گزینه‌ها ببینین.
سوال 1:
گزینه‌های A و B هر دو ادعا می‌کنن که این مشکل بخش اجتناب‌ناپذیری از هر دولتیه. این ادعای بزرگیه و اثبات اون سخت. گزینه‌ی D اون رو 'نمونه‌ی کاملی' می‌نامه که برای GRE یکمی قویه. عبارت 'need to be stamped out as quickly as possible' هم عجولانه‌اس و هم حاوی نوعی قضاوته و با لحن معمولی که این متنا نوشته میشه، سازگار نیست. گزینه‌ی E ادعای نسبتاً بزرگی رو مطرح میکنه، پس احتمالاً غلطه. حدس من گزینه‌ی C هست چون ادعاش کوچیکه- عبارت “at least some situations” یک استثنا برای این قاعده‌اس. ملایم‌تره و رد کردنش در مقایسه با گزینه‌های دیگه سخت‌تره.
سوال 2:
من نمی‌تونم دقیقاً جواب این سوال رو حدس بزنم اما می‌تونم اون رو به دو گزینه‌ی جواب محدود کنم. گزینه‌های A، C و D از زبان مبالغه‌آمیزی استفاده کردن. با استفاده از کلمات 'never' و 'always'، این گزینه‌ها گاردشون رو برای راحت رد کردن باز می‌کنن. اونا قطعاً اشتباهن. گزینه‌‌های B و E هر دو برای جواب به این سوال خوب به نظر میرسن. B گزینه‌ی خوبیه چون فقط درباره‌ی 'چند تئوری' صحبت می‌کنه. گزینه‌ی E هم فقط میگه که نویسنده از این به‌عنوان نمونه‌ای از یک پدیده‌ی خیلی خاص و غیر مبالغه‌آمیز استفاده کرده. بدون خوندن متن، من بین این دو گزینه گیر کردم، اما دوست دارم B یا E گزینه‌ی درست باشه.
سوال 3:
بسیاری از گزینه‌های جواب این سوال هم مبالغه‌آمیزن و هم برخورنده. مثلاً به گزینه‌ی C نگاه کنین. هر دانش‌آموز فعلی یا قدیمی از این گزینه ناراحت میشه. پس این گزینه قطعاً غلطه. من همچنین فکر می‌کنم تمام گزینه‌های B تا E ادعاهای تند و سیاه و سفیدی رو مطرح می‌کنن که به آسانی میشه ردشون کرد. قطعاً چند دانش‌آموز فیلم رو به موسیقی یا نمودار رو به نظر و عقیده ترجیح نمیدن. گزینه‌ی E کمی درونی و اخلاقیه. ذکر این نکته که دانش‌آموزا نباید در معرض دعواهای سیاسی قرار بگیرن، یک عبارت ارزشمنده، اما اون عبارتِ با کلمات دقیق ایجاد شده‌ی عاری از هر نوع قضاوتی که ما تو آزمون GRE می‌بینیم، نیست. بدون خوندن متن، من دوست دارم جواب صحیح A باشه که ادعای ملایم‌تری رو مطرح میکنه. حتی نمیگه دانش‌آموزا سود خواهن برد بلکه میگه می‌تونن سود ببرن. کی می‌تونه این گزینه رو به‌عنوان گزینه‌ی درست به چالش بکشه؟
بعد از بررسی کلید جواب، ظاهراً پیش‌بینی‌های من نسبتاً نزدیک بوده. جوابای درست اینا هستن:
1. C
2. E
3. A
شما کدوم گزینه رو انتخاب کردین؟
وقتی دوباره شروع به خوندن متن کنین، تجسم کنین عملکردتون چقدر بهتر شده. اگر بتونین یاد بگیرین به این سوالا بدون خوندن متن پاسخ بدین، تجسم کنین اگه شروع به خوندن متن کنین، عملکردتون چقدر بهتر میشه. شما احتمالاً کم‌کم به شکل قرارگیری کلمات و عبارت‌ها در کنار هم به شکلی توجه می‌کنین که قبلاً نمی‌کردین. در تمرین درک مطلب GRE موفق و مطالعه‌ی خوبی داشته باشین.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چطوری باید برای GRE درس خوند؟ (بخش اول)​



نمیدونی از کجا باید شروع کنی؟ در اینجا به شما نشون داده میشه که 2 هفته اول رو چطوری باید درس بخونی.

با ساختار GRE آشنا شو

اگه تازه داری شروع می کنی، یک روز رو اختصاص بده به اینکه مُدلای مختلف سوالا رو در GRE یاد بگیری. توضیحاتی در مورد انواع سوال در Official Guide to the GRE و همچنین در سایت رسمی GRE هست.

آزمون آزمایشی بده

اگه وقتت کمه، میتونی از روی دو بخش رایتینگ در اول آزمون بگذری. ولی حتماً تمام بخش‌های Quant و Verbal رو جواب بده. در این قسمت موضوع این نیست که یه نمره عالی بگیری. موضوع اینه که خودت امتحان رو تجربه کنی و یاد بگیری که چه شکلیه.

مدل درس خوندنت برای GRE رو انتخاب کن

در این مرحله میتونی در یک کلاس GRE ثبت نام کنی. داشتن ساختار، مزیتِ بزرگِ کلاسه. چون دیگه مجبور نیستی تصمیمای سخت بگیری، مثل اینکه چی بخونی و کِی بخونی. اگه میخوای کلاس بری دیگه لازم نیست قسمتای مربوط به برنامه ریزی که در این مقاله توضیح داده شده رو بخونی. ولی اگه میخوای خودت درس بخونی، لازمه که این منابع رو داشته باشی.
  • The 5lb. Book of GRE Practice Problem
  • The Manhattan Prep GRE Strategy Guides
  • PowerPrep (free official practice tests)

برنامه ریزی هفتگی داشته باش

برای برنامه ریزی درسی یک هفته یک هفته برنامه ریزی کن و واقع گرایانه باش. وقت کافی به مرور کردن اختصاص بده. یک ساعت اختصاص بده به 10 تا 12 سوال. به این صورت که 10 تا 25 دقیقه سوالا رو جواب بده و یه استراحت سریع به خودت بده و بعد زمان باقی مونده از این یک ساعت رو اختصاص بده به مرور کردن.
چیزی که در هفته برای خودت برنامه ریزی می کنی بستگی داره به اولویت هات. در ادامه این مقاله با یه جلسه درسی نمونه آشنا خواهی شد که برای دو هفته ی اولِ درس خوندنه. میتونی هرکدوم که خواستی یا هَمشون رو استفاده کنی. این نمونه تعدادی از با ارزش ترین موضوعات GRE رو در سطح پایه پوشش می ده و شما رو برای دومین آزمون آزمایشی آماده می کنه.



نیم بخشی های GRE

هر بخش وربال یا کوانت ‏در GRE از 20 سوال تشکیل شده. برای بخش کوانت 35 دقیقه و برای بخش وربال 30 دقیقه وقت داری. هر بخش معمولاً تعداد مشخصی از هر نوع سوال داره. در یک بخش کوانت تقریباً 7 سوال Quantitative Comparison، دَه سوال Discrete Quant و سه سوال Data Interpretation وجود دارد. در یک بخش وربال تقریبا 6 سوال Text Completion، چهار سوال Sentence Equivalence و ده عدد سوال Reading Comprehension وجود دارد.
یک نیم بخش دقیقاً همون طوری که به نظر میاد، بخش شبیه سازی شده GRE است که نصف تعداد واقعی اونه. برای اینکه وقت بیشتری به شما برای مرور کردن داده بشه و نذاره خسته بشی. این چیزیه که یه نیم بخش ازش تشکیل شده:
  • Quant: (17.5 minutes)
3 Quantitative Comparison
5 Discrete Quant
2 Data Interpretation
  • Verbal (15 minutes)
3 Text Completion
4 Sentence Equivalence
5 Reading Comprehension
اول سوالا رو انتخاب کن. راحت ترین راه برای انتخاب سوالا استفاده از کتاب 5lb. Book of GRE Practice Problem هست. برای بخش وربال هم سوالا رو به صورت رندوم از کتاب انتخاب کن. شماره سوالا رو یادداشت کن و اونا رو پیش خودت نگه دار.
از اونجایی که بیشتر مطالب کوانت در کتاب 5lb بر اساس موضوع تقسیم بندی شدن، یکم رندوم انتخاب کردنِ سوالا سخت تره. میتونی از Quant Diagnostic در اول کتاب استفاده کنی که شامل سوالای مختلط کوانته. همچنین میتونی صفحات رندوم کتاب رو باز کنی و شماره های رندوم سوالا رو انتخاب کنی. یا میتونی از سوالای Official Guide to the GRE استفاده کنی.
وقتی که شماره سوالا رو نوشتی شروع کن به زمان گرفتن و جواب دادن به سوالا. نیم بخشی رو دقیقاً مثل GRE واقعی جواب بده: در طولِ اون استراحت نکن و حواست پرت نشه و اگه به سوالی برخوردی که نمیتونی حل کنی،سعی کن جوابو حدس بزنی و به سراغ سوال بعدی بری. برای بخش کوانت به خودت 17 دقیقه و برای بخش وربال 15 دقیقه وقت بده. یک دقیقه بیشتر هم وقت
بده برای اینکه در صفحات مختلف کتاب سوالات و پیدا کنی.

مرور کردن نیم بخش

به دو دلیل نیم بخش ابزار خوبیه برای درس خوندن. اول اینکه به شما کمک می کنه به نقاط ضعفی که ازشون خبر نداشتی پی ببری. دوم اینکه به شما کمک می کنه تا برای بعضی از سخت ترین جنبه های GRE آماده بشی: مدیریت زمان، شناختن سریع مدل سوال، و حدس های هوشمندانه زدن. هر دفعه که نیم بخشی رو انجام میدی با در نظر داشتن این دو نکته مرورش کن. در یک سطح بالا: آیا تصمیمات استراتژیک هوشمندانه گرفتی؟ درسطح هر کدام از سوالا: از هر سوالی که جواب دادی چه چیزی میتونی یاد بگیری؟ اگر به نقطه ضعف جدیدی پی بردی، یک یا دو جلسه درسی به برنامه درسیت اضافه کن که به این نقطه ضعف رسیدگی کنی.
بعد از این چی؟
در مقاله بعدی تعداد بیشتری از نمونه جلساتِ درسی برای دو تا سه هفته ی اولِ آمادگی برای GRE ارائه خواهد شد. سپس به سراغ این میریم که چه اتفاقی در حین دومین آزمون آزمایشی و بعدش پیش میاد. فعلاً اگه شما تازه میخوای شروع کنی به درس خوندن، زمانی رو اختصاص بده به اینکه مطالبی که میخوای بخونی رو ساختار بندی کنی. بعداً وقتی ببینی که پایه ریزی قوی و عادتهای خوبی برای درس خوندن داری، احساس خوبی خواهی داشت
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چطوری باید برای GRE درس خوند؟ (بخش دوم)​



پیش از این بحث کردیم که چطوری در مورد GRE بیشتر یاد بگیریم و چطوری خودمون رو آماده کنیم تا در طول دو هفته ی اول به طور مفید درس بخونیم. حالا بیایید نگاهی داشته باشیم به چند نمونه از جلسات درس خوندن. اینکه شما چطور درس میخونی مهمه و این چیزیه که فرق بین نمره خوب و نمره عالی رو می سازه.

فلش کارت های کلمات

برای اینکه در GRE موفق بشی باید کلمات جدیدی رو یاد بگیری. با لیست کلماتی که هر هفته می گیری شروع کن. اگه در کلاسی شرکت نمی کنی میتونی از فلش کارت های کلمات Essential GRE استفاده کنی یا حتی میتونی کلمات ناآشنایی که در مسائل تمرینی میبینی رو یادداشت کنی.
برای هر کدوم از کلمه ها در لیستت، فلش کارتِ با کیفیت درست کن. این مقاله به شما یاد میده که چطوری یک فلش کارت رنگی که واقعاً توی ذهنت میمونه درست کنی. امتحانش کن! برای درست کردن فلش کارت ها وقت بذار و کارِتو کامل انجام بده.
وقتی که فلش کارت درست کردی سعی نکن که فقط بخونیشون و اونا رو یکی یکی حفظ کنی. در عوض از مزیت مغزت که ترجیح میده به طور طبیعی چیزی رو یاد بگیره، استفاده کن. مثلاً در اینجا خلاصه ای از جلسه نمونه درس خوندن هست که از فلش کارت های کلمه استفاده کرده و همچنین یه نمونه برای شروعِ دوره کردن با فواصلِ زمانی که تکنیک مفیدیه برای یاد گرفتنِ سریعِ تعدادِ زیادی کلمات.

دوره کردن با فواصل زمانی

دوره کردن با فواصل زمانی فرآینده که در طیِ اون چندین دفعه برگردی به هر کلمه وهر دفعه سعی کنی که برای مدت طولانی تری به ذهنت بِسپاریش. هیچ وقت کلماتی که در گذشته یاد گرفتی رو به طور کامل کنار نذار. وقتی که داری یک کلمه جدید یاد می گیری به کَرّات به فلش کارتت برگرد و سَر بزن. ولی وقتی هم که فکر کردی دیگه به طور کامل کلمه به ذهنت سپرده شده، کنار نَذارِش. در عوض در دسته های مخصوصی از فلش کارت ها بذار که اونا رو هر چند هفته یکبار بهشون سر میزنی. یه یادداشت توی تقویمت بذار که به خودت یادآوری کنی که به فلش کارت ها هر چند وقت یه بار سر بزنی تا حافظتو امتحان کنی.

ساختن پایه های ریاضیِ خود

شاید از آخرین کلاس ریاضی شما سال ها یا حتی دهه ها میگذره. اگه اینطوره، لازمه که شما پایه ریاضی رو از اول بسازی. در اینجا تعدادی جلسات درس خوندن وجود داره که به شما کمک می کنه این کار رو انجام بدی.
اگه وقت کمی داری، یک یا دو تا از این تمرینای پایه ای رو امتحان کن. شاید ساده به نظر بیان ولی فقط چند دقیقه وقت می برن و میتونن به شما کمک کنن که دوباره به کار با اعداد عادت کنی.
جدول ضرب رو (از 2 تا 12) سعی کن تا جایی که میتونی سریع بنویسی. زمان نوشتنت رو بگیر و هر دفعه سعی کن که در زمان کمتری این کار رو انجام بدی.



اعداد رو از 1 تا 100 روی یک ورق کاغذ بنویس، سپس فاکتورهای اون اعداد و فاکتورهای اَولِشون رو یادداشت کن.
چند دور از Zetamac Arithmetic Games یا mental-math-trainer.com بازی کن.
حتی میتونی به صورت آنلاین جزوه های ریاضی کلاس متوسطه رو پیدا کنی که حاوی مطالبی هستن که شما لازم داری برای جی آر ای ازشون خیلی راحت استفاده کنی.
اگر وقت بیشتری داری روی GRE Strategy Guides تمرکز کن. نه اینکه راهنماهای ریاضی رو فقط بخونی. وقتی داری میخونی، از اونا فلش کارتهایی درست کنی که تا به چشمت خورد بدونی باهاش چیکار باید بکنی. خوبه که از هر فصل حداقل پنج تا از این فلش کارت ها درست کنی. البته بعضی از فصل ها فلش کارت های بیشتری لازم دارن.

ورقه های تقلب

وقتی که فصلی از کتاب راهنمای GRE رو تموم میکنی، کارِت با اون فصل هنوز تموم نشده. یک یا دو هفته صبر کن و بعد دوباره به سراغ اون فصل برو. این بار یه برگه ی تقلب که شامل خلاصه ای از مهمترین نکات این فصل میشه درست کن.

استفاده کردن از سوالای تمرینی کتاب 5lb

وقتی که اولین آزمون آزمایشی GRE رو دادی یا وقتی که شروع کردی به درس خوندن، احتمالاً متوجهِ نقاط ضعفی در بعضی موارد شدی. کتاب 5lb. منبع خوبی برای مشخص کردن این نقاط ضعفه. با این حال باید حواست باشه که چطوری ازش استفاده کنی. در بعضی مواقع میتونه هوس برانگیز باشه. یعنی هر سوالی رو که انجام دادی بعدش بلافاصله به سراغ توضیحش تو کتاب بری و بعد سوال بعدی رو حل کنی و بعدش دوباره بلافاصله به سراغ توضیحش تو کتاب بری و همینطوری ادامه بدی. اما این مفیدترین راه استفاد ه از وقتت نیست. وقتی که سوال های کتاب 5lb. رو حل می کنی، سه کار رو انجام بده. یک، همیشه یه سری از سوالا رو با تایمِر انجام بده به جای اینکه یه سوال یه سوال انجام بدی و بعد از هر سوال بلافاصله به سراغ توضیحش بری. دو، وقتی که سوالارو دوره میکنی، از روشی که در این مقاله توضیح داده شده استفاده کن به جای اینکه فقط توضیحات کتاب رو بخونی. سه، همه سوالارو ، چه درست چه غلط، یادداشت کن و نگهشون دار (رِکورد سوالات).

مرور کردن رکورد سوالات

هر هفته یه جلسه درسی رو حذف کن تا به جاش سوالاتی رو که در طی هفته قبلش انجام دادی، مرور کنی. در مورد سوالا، مسائل جالبی رو که دوست داری دوباره انجامشون بدی، علامت گذاری کن. وقتی که دوباره میخوای انجامشون بدی، سعی کن سریع تر از دفعه قبل این کارو کُنی یا اشتباهی که قبلا کردی رو دیگه تکرار نکنی. اگه سوالی رو دفعه دوم درست جواب دادی، خوبه. چون چیز مفیدی رو یاد گرفتی. ولی اگه دوباره اشتباه جواب دادی، ممکنه نشون دهنده ی این باشه که شما به تمرین بیشتری در این مدل سوالا احتیاج داری.
بعد از این چی؟
برای آماده شدن برای GRE میتونی از هر کدوم یا از همه ی این جلسات درس خوندن استفاده کنی. بعد از اینکه دو هفته اول رو وقت گذاشتی برای مرور کردن مسائل پایه‌ای، میتونی در دومین آزمون آزمایشی شرکت کنی. احتمالاً نمره ی آزمون آزمایشی دوم به خوبیِ آزمون اصلی نشه. ولی اطلاعاتِ خیلی مفیدی رو میتونه در اختیار شما قرار بده.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

سوالات سخت GRE رو چه طوری حل کنیم؟​




هر چقدرم که برای GRE درس بخونی، باید انتظار اینو داشته باشی که روز امتحان GRE سوالاتی رو ببینی که بلد نیستی. این اتفاق کاملا طبیعیه و ممکنه که حداقل چند تا از سوالای Verbal و Quant رو ندونی. اگه به طور کامل آمادگی داشته باشی، یکی دوتا اشتباه نمره ی کلیِ تو رو خراب نمیکنه.
این حرفا به نظر منطقی می رسه. ولی وقتی که فشار روته و زمان داره میگذره چطور؟ وقتی با یه سوالی که نمیدونی روبرو میشی و کاملاً از اضطراب خُشکِت می زنه چطور؟
همچین اضطرابی میتونه تمرکز و استدلال مورد نیاز برای گرفتنِ نمره ی خوبِ GRE رو به هم بزنه.
به خاطر همین باید یه استراتژی خوب داشته باشی تا بتونی از پس ناشناخته ها و اضطراب بر بیای.
از آزمون های آزمایشی جی آر ای شروع کن و به اینکه چطوری با سوالای سخت روبرو میشی دقت کن. چند تکنیک مختلف رو امتحان کن تا به روشی برسی که تو رو از همه بهتر میتونه کمک کنه. اینطوری وقتی روز امتحان به مشکل برمی‌خوری آمادگی بهتری خواهی داشت.
در اینجا ۳ تکنیک قابل اطمینان داریم:

جواب های غیر محتمل تر رو به صورت اصولی حذف کن

شما ماه ها درس میخونی که روش های اثبات شده و قدم به قدم برای حل سوالای وربال و کوانت جی آر ای رو یاد بگیری. درسته؟ در بهترین حالت تصور می‌کنیم که شما از این روش ها برای ساده تر کردن سوال و فهمیدن اینکه کدوم گزینه درسته استفاده می کنی. ولی در واقعیت بعضی از سوالا عوامل گیج کننده دارن (مثلا یک کلمه که بلد نیستی)، که باعث میشه نتونی راحت از تکنیک درست استفاده کنی و مستقیم جواب درست رو پیدا کنی.
در این لحظه احتمالاً اضطراب میاد سراغت، چون احساس می کنی گیر کردی و فقط یکی دو لحظه وقت داری تصمیم بگیری.بهترین کار اینه که دوباره به سوال نگاه کنی و مدل سوال رو شناسایی کنی تا یادت بیاد ویژگی ها، طرح ها و الگوهای موجود در این نوع سوالا چی بودن. با توجه به چیزایی که میدونی جوابای موجود رو تحلیل کن. سعی کن گزینه‌های غیرمحتمل تر رو حذف کنی. هر چی بیشتر بتونی گزینه ها رو حذف کنی (به صورت اصولی)، شانسِ پیدا کردنِ جوابِ درست بیشتر میشه. درسته که شاید از جوابت مطمئن نباشی، ولی حداقل تونستی سعی کنی آرامشت رو حفظ کنی و از یه روش استراتژیک در موقع روبرو شدن با ناشناخته ها استفاده کنی.



حساب شده حدس بزن

وقتی که سوال رو متوجه نمیشی و هیچ روشی برای اینکه کمت کنه جوابهای غیرِ مُحتمل رو حذف کنی یادت نمیاد، سوال رو بدون جواب نَذار. در آزمون GRE برای جوابای اشتباه نمره کم نمیشه. پس اگه هیچ روشی فایده نداشت، باید سعی کنی که حدسِ حساب شده بزنی.
نکته مهم: وقتتو به خاطر ناراحتی برای اینکه نمیدونی کدوم گزینه رو باید انتخاب کنی هَدر نده. یکی دو دقیقه به خودت وقت بده و جوابی که از نظر منطقی بهترین گزینه به نظر میاد رو انتخاب کن و بعدش برو سراغ سوال بعدی. خیره شدن به صفحه مانیتور هیچ فایده ای نداره، فقط وقتی رو که میتونی برای سوالای باقیمونده بذاری هدر میده.
وقتی که داری این تکنیک رو در آزمون آزمایشی GRE تمرین می کنی، حَواست باشه که به خودت وقت اضافی ندی، وگرنه از نظر زمانی در روز امتحان جی ار ای دچار مشکل میشی.

برای بعد نشانه گذاری کن

اگه با سوالی رو به رو شدی که فکر می کنی بعداً اگه یکم بیشتر وقت داشته باشی ممکنه بتونی جوابشو بدی، اون سوالو علامت گذاری کن، تا بعدا به سراغش بیای.این مدل سوالا احتمالاً طوری هستن که شما میشناسی و تا حدودی میتونی با یه تکنیکِ استاندارد ساده سازیش کنی، ولی یه دفعه متوجه میشی که داری دور خودت می چرخی یا بین دو جواب مُحتمل گیر کردی.
سَرِ این مدل سوالا گیر نکن. بهتره که علامت گذاریش کنی و به سراغ سوالای راحت تر بری. تا جایی که میتونی سوالایی که برات راحت تر هستن رو جواب بده و از اونا امتیاز کسب کن و بعد از اون اگر زمان داشتی دوباره برگرد سراغ سوالایی که علامت گذاری کرده بودی.
نکته مهم: اگر سوالی رو به هیچ وجه متوجه نمیشی و هیچ راهی برای حلش پیدا نمی کنی، لازم نیست اون رو برای بعداً علامت گذاری کنی. وقت و انرژیت رو نگه دار برای سوالایی که شانس بیشتری برای درست جواب دادنشون داری. فقط یه حدسِ حساب شده بزن و بعد برو سراغ سوال بعدی.و در آخر: مثل همه ی ابعاد دیگه در آمادگی برای GRE کنار اومدن با ناشناخته ها به روش استراتژیک نیاز داره.
سعی کن به جز روشهای معمول، روشهای قابل اطمینان دیگه ای هم داشته باشی تا اضطراب باعث نشه روز امتحان کم بیاری.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چطور در GRE نمره ی 340 بگیرم​



آخرین باری که در آزمون GRE شرکت کردم یک سال پیش بود، و در هر دو قسمت نمره ی کامل 170 گرفتم. البته قطعاً کلاس های فشرده ی GRE در این زمینه مؤثر بودن ولی این همه ی ماجرا نبود. اینجا براتون یک سری نکته در مورد اینکه چطور مطالعه کردم و چطور آزمون جی آر ای دادم می گم.من روی نقطه ضعفم تمرکز کردم ولی نقطه قوتم رو فراموش نکردم. بزرگترین نقاط ضعف من در GRE آمارو هندسه در قسمت ریاضی و sentence equivalence در قسمت وربال هستن. من در طول مطالعاتم، از مبحث هایی که توشون ضعف داشتم و اشتباهاتی که کرده بودم یادداشت برداشتم. در واقع از این طریق بود که فهمیدم در قسمت sentence equivalence من به این دلیل نمی تونم یه سؤال رو جواب بدم که دو گزینه ای رو انتخاب می کنم که فکر می کنم هر دو بتونن جای خالی رو پر کنن، ولی در واقع این کلمات مترادف هم نیستن. یه لیست از «چیزهایی که باید در روز امتحان حواسم بهشون باشه» تهیه کردم و هر وقت به همچین زوجهای لغتی برمیخوردم توی اون لیست اضافه میکردم.
برای اینکه به خودم برای حل کردن یه سری مسئله ی آمار جایزه بدم، یه تعداد سؤال از قسمتی که مورد علاقه م بود حل میکردم. بعضی وقتا هم بین ریاضی و وربال چند تمرین از این و چند تمرین از اون حل می کردم. خوندن ریاضی برای من خیلی جالبه، بنابرین هر موقع وربال سخت می شد، من به عنوان استراحت ده دقیقه سوالات کوانت حل می کردم. بعد سرحال می شدم و آماده بودم که تمام توجهمو بذارم روی وربال.
من یک سری لغت یاد گرفتم. جزوه لغات کلاس GRE رو خوندم و کلماتی که در اولین نگاه معنی شون و نمی دونستم، یادداشت کردم. بعد معنی اون کلمات رو در صفحه ی مقابلشون نوشتم. حتی برای بعضی کلمات مثل belie ، که معنی کردنشون سخته، یه جمله به عنوان مثال نوشتم.
من این کلمات رو با تکرار زیاد خوندم.مخصوصا، به ترتیب کلمات روخوندم و سعی کردم معنی همه ی کلمات و به خاطر بیارم. هر موقع معنی یه کلمه رو درست یادم بود، کنارش تیک می زدم. کلماتی که کنارشون تیک های کمتری بود رو بیشتر تکرار می کردم. اونهایی هم که کنارشون تیک های زیادی داشت و نشونه ی این بود که همیشه معنی شون یادم بوده، فقط هر چند روز یه بار بهشون نگاه می انداختم.
بعداً فهمیدم که فقط یه تعداد کمی از اون کلمه هایی که مخصوصا برای آزمون GRE خونده بودم توی آزمون اومده بود. چندتایی سوال بود- شاید دو یا سه تا- که اگه لغت نخونده بودم ممکن بود نتونم جواب بدم. ولی تعداد سوالاتی که بدون خوندن اون کلمات هم می تونستم انجام بدم خیلی بیشتر بود. ولی لغاتی که از جزوه لغات GRE و همچنین لغت هایی که در حین انجام تمرینات sentence equivalence و text completion یاد گرفته بودم خیلی به کمکم اومدن. ریشه شناسی هم خیلی تونست کمکم کنه و با کمک ریشه ها فقط یکی دو تا کلمه بودن که معنی شون و نمی دونستم ولی اونا رو هم به هر حال تونستم انجام بدم.



من مرتب و با دقت کار کردم. دو تا مسئله که در آزمون های استاندارد خیلی به من ضربه می زنن، اعتماد به نفس زیادی و دست خط خیلی بد هستن. وقتی با نیت 340 گرفتن در آزمون GRE وارد جلسه امتحان شدم، تصمیم گرفتم که به نوشته های نامرتب و درهم و برهم ریاضی اعتماد نکنم. برای غلط جواب دادن سوالی که می دونی چطور جواب بدی ولی به خاطر نا مرتب نوشتن اشتباه می کنی، هیچ دلیل موجهی وجود نداره. بنابرین من این کارها رو انجام دادم:
  • برگه چرک نویسمو تقسیم بندی کردم و فقط یه بخش رو برای سوالات ریاضی استفاده کردم، طوری که وقتی سوالات متعددی رو جواب دادم، جواب ها با هم قاطی نشن. تمام تلاشمو کردم که خیلی با دقت بنویسم، مخصوصا وقتی با اعداد کار می کردم. اصلا دلم نمی خواست به خاطر اینکه عدد 2 رو با 3 اشتباه گرفتم، یه سوال و غلط جواب بدم.
  • هر معادله رو قدم به قدم ساده کردم. حتی وقتی می دونستم که می تونم معادله رو یکباره چند مرحله ساده کنم وچند ثانیه زمان ذخیره کنم، ترجیح دادم که هر بار فقط یک قدم معادله رو ساده کنم.
  • هر بار که یه معادله می نوشتم و به جواب می رسیدم و می خواستم گزینه ای رو انتخاب کنم، یه لحظه وقت می گذاشتم و یه بار دیگه چک می کردم که توش بی دقتی نباشه.
  • توی قسمت وربال هر موقع که یه کم وقت اضافه داشتم، از اون زمان استفاده می کردم که خودمو متقاعد کنم که هر گزینه ای که انتخاب نکردم، به چه علت غلطه. به سوال هایی که جواب داده بودم نگاهی می انداختم و برای خودم توضیح می دادم که چرا گزینه های دیگه غلط هستن.
بسته به اینکه از کجا داری شروع می کنی، برنامه ی مطالعه ات باید با برنامه ی من فرق داشته باشه. ممکنه کمی زمان نیاز داشته باشی که نقاط ضعف و قوتت و پیدا کنی و شاید لازم باشه دوباره یا سه باره یک سری مطالب رو یاد بگیری. ولی من معمولا وقتی میخوام به کسی در این زمینه مشاوره بدم، با توضیح اینکه خود من چطور برای آزمون های استاندارد درس میخونم ودر طول آزمون چه کارهایی انجام می دم سعی میکنم کمکشون کنم.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

برای جی آر ای برگه تقلب بساز!​



یادتون هست در دبیرستان بعضی وقتا اجازه داشتید یه برگه تقلب یه صفحه ای با خودتون بیارید؟ من همیشه روزها وقت می گذاشتم تا مطالب یک ترم رو توی اون برگه تقلب ها با خطی خوش بنویسم. چیزی که خنده داره اینه که تا روز امتحان هیچ وقت نیاز پیدا نمی کردم که به اون برگه تقلبی درست کرده بودم، نگاه بندازم. بعد از اون همه وقت که روی درست کردنشون گذاشته بودم، در عمل همه شون رو حفظ کرده بودم. بنابرین حتی اگه نتونید برگه تقلب هاتون رو با خودتون سر جلسه ی آزمون GRE بیارید، با این حال بازم می تونید از درست کردشون سود ببرید. ترکیب کردن یادداشت ها و تفکراتتون رو یه برگه بهتون نمایی بزرگ از موضوع می ده و بهتون می گه که چی می دونید و چی نمی دونید. موضوعی رو انتخاب کنید که گسترده ست، ولی نه بیش از حد گسترده. برای ایده گرفتن به فصل 5 کتاب پنج پوندی یه نگاه بندازید: از Exponents and Roots می شه یه برگه تقلب خوب ساخت،یا از Inequalities and Absolute Values, or Rates and Work هم همین طور. چیزی رو انتخاب کنید که قبلا خوندید، نه یه موضوع کاملا جدید. می خوایم چیزی رو که می دونیم خلاص کنیم و بدونیم که چه چیزی هست که باید بدونیم ولی نمی دونیم.
یک راست نرید سراغ Strategy Guide ( راهنمای راهبردی). در عوض، با خلاصه نویسی دانش خودتون شرع کنید- همچنین یادداشت هاتون، اگر دارید. روی به یاد سپاری مهم ترین اطلاعات و معادله ها، فرایندهای حل مسئله و مطالبی که باید حواستون بهشون باشه، تمرکز کنید. اگر دارید یه برگه تقلب برای سرعت و کار درست می کنید، قطعا معادله ی کار=سرعت*زمان رو در اون می نویسید. ولی حتما یه مثال هم از نحوه ی کشیدن جدول کار/سرعت/زمان یا شاید نکته ای در مورد اینکه چه موقع از تخمین و چه موقع از جبر استفاده کنیم، در اون بنویسید.

یه منبع خوب از مسئله ها پیدا کنید

به طور ایده آل، شما باید درعین حالی که مسئله های جدید حل می کنید، مسائلی رو که قبلا حل کردید مرور کنید.وقتی داشتید یه مسئله ی سرعت و کار رو حل می کردید، کاری انجام دادید که قبلا در برگه تقلب هاتون ننوشته باشید؟ بنویسیدش. توی یه تله ی خیلی هوشمندانه افتادید؟ اون رو هم به برگه اضافه کنید. اگه یه مسئله بار اول سردرگم تون می کنه ولی بعدا متوجه ش می شید و می فهمید که دفعه ی بعد چه کار کنید که سردرگم نشید، اون رو هم بنویسید. چه چیزی هست که می خواید روز آزمون GRE وقتی یه مسئله شبیه اون می بینید، بشناسیدش و حواستون بهش باشه؟



ترکیب کنید

کمی زمان بگذارید و شباهت ها و تفاوت های بین مسئله هایی که می بینید رو بررسی کنید. وقتی این اواخر با یکی از بچه ها این تمرین رو انجام دادیم، تصمیم گرفتیم مسئله های کار و سرعت رو بر اساس اینکه هر مسئله چه اطلاعاتی به ما می ده، دسته بندی کنیم. بهمون کار و سرعت رو می ده و میخواد که ما زمان رو محاسبه کنیم؟ یا اینکه کار و زمان رو می ده و می خواد که ما سرعت رو محاسبه کنیم؟ این دو موقعیت، تا حدودی دو رویکرد متفاوت رو می طلبند. ما همین طور یه طبقه بندی از مسئله های مشابه کار و سرعت انجام دادیم که همه ی اونها اطلاعاتی در مورد دو نفر یا دو ماشین که به تنهایی کار می کنن داده بودند و خواسته بودند که ما محاسبه کنیم اگر اون دو، با هم کار کنن چه اتفاقی می افته. اینطور مسئله ها معمولا رویکرد پایه ای مشابهی رو می طلبند، بنابرین شاگرد من یه طرح کلی از این رویکرد روی برگه تقلبش نوشت.

مرور و اصلاح

اگر یک تمرن در مورد شما جواب می ده ، فقط یک بار انجامش ندید و از بگذرید. یا اگر یه مسئله ی کار و سرعت رو که باید درست جواب می دادید، غلط جواب دادید، یه نگاه دیگه به برگه تقلبتون بندازید: چیزی بوده که جا انداخته باشید؟ به طور دوره ای برگه تقلب هایی که ساختید رو مرور کنید و اگه لازم بود اطلاعات یا جزئیات بیشتری رو به اونها اضافه کنید. همون طور که مطالعه می کنید و بیشتر یاد می گیرید، درکتون از یک موضوع عمیق تر می شه و عناصری رو در مسئله ها تشخیص می دید که قبلا متوجه شون نمی شدید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چطور از GRE به GMAT سوئیچ کنیم​



راجع به اینکه چطور تصمیم بگیریم که در کدوم آزمون شرکت کنیم، بحث هایی مطرح شده. اگه بخوایم از جی آر ای به GMAT سوئیچ کنیم چی؟ این چیزیه که امروز می خوایم بهش بپردازیم. (در پست های بعدی، راجع به اینکه چطور از GMAT به جی آر ای سوئیچ کنیم، صحبت خواهیم کرد.)

چطور درس بخونم؟

روش کلی درس خوندنتون تغییر زیادی نمی کنه. در عوض، فقط باید در مطالبی که می خواهید مطالعه کنید تغییراتی رو ایجاد کنید، که نحوه ی انجام این کار رو در این مطلب براتون توضیح می دیم.
اول باید ببینید که روشی که تا به حال برای مطالعه استفاده می کردید بازدهی خوبی داشته یا نه. اگر نه، باید تغییراتی رو در اون ایجاد کنید، صرفنظر از اینکه می خواید با همون GRE ادامه بدید یا اینکه می خواید به جای جی آر ای در جی مت شرکت کنید.
هر دوی جی آر ای وجی مت آزمون هایی هستن که استدلال اجرایی شما رو می سنجن؛ یعنی طراح سوال می خواد بدونه که شما چطور فکر می کنید و تصمیم می گیرید. البته لازم هست که دانش محتوایی (اطلاعات خاص، قوانین، فرمول ها) هم داشته باشید که در هر دو آزمون عملکرد خوبی داشته باشید، اما مطالعه در این سطح،کافی نیست؛ شما همین طور نیاز دارید که درک خودتون رو به سطح بالاتری ارتقا بدید تا بتونید سوالاتی رو که گاهی اوقات جمله بندی شون کمی عجیب و غریب به نظر میاد، به مفید و موثرترین حالت ممکن بررسی کنید. خوب فکر کنید و ببینید که تا الان به این شیوه مطالعه می کردید یا نه، اگه اینطور بوده که عالیه، به همین روش ادامه بدید، اما اگر نه، نیازه که تغییراتی در روش مطالعه تون بدید و صرفنظر از اینکه در جی آر ای شرکت می کنید یا GMAT، به این روش مطالعه کنید.

نقاط ضعف و قوت من چی هستن؟

هر موقع که دارید برای مطالعه تون برنامه ریزی می کنید یا برنامه ریزی ای که داشتید رو اصلاح می کنید، باید نقاط ضعف و قوت خودتون رو تحلیل کنید.
اگه مدتی هست که برای جی آر ای می خونید، باید در یک سری آزمون آزمایش کامپیوتریCAT شرکت کرده باشید. (اگر نه، یا اگر از آخرین بار که در این آزمون شرکت کردید بیشتر از شش ماه می گذره، باید مجددا در اون شرکت کنید تا اطلاعات در مورد آزمونهای کامپیوتر محور رو به دست بیارید. مطمئن بشید که تحت شرایط رسمی شامل رایتینگ ها، مدت زمان استراحت بین بخش هاو... آزمون می دید.)
دو آزمون کامپیوتری اخیرتون رو تحلیل کنید. هدف اینه که همه ی سوالات و محتوا رو در یکی از این سه دسته تقسیم بندی کنید:
دسته ی اول : نقاط قوت. همچنان به تمرین در این زمینه ادامه می دم، اما نه به قوت بقیه ی بخش ها.
دسته ی دوم : به آسانی قابل اصلاح. این ها آسون ترین فرصت های من برای پیشرفت هستن. اشتباهات ناشی از بی دقتی. سوالاتی که اگر سریع جواب بدم جوابم غلط خواهد بود و اگه درست بخوام جواب بدم، کمی سرعتم پایین میاد.
دسته ی سوم : نقاط ضعف. این ها جزء محدوده ای هستن که روی اونها کار نمی کنم تا اینکه کارم با دسته ی دوم تموم شده باشه. قسمت هایی که حتی اگه به خودم وقت کافی بدم، باز هم اشتباه جواب می دم و اگه درست جواب بدم خیلی کند این کار رو انجام می دم. قسمت هایی که حتی اگه درست جوابشون بدم، انرژی ذهنی خیلی زیادی ازم می گیرن.
مهم ترین کار شما تا آزمون آزمایش بعدی اینه که روی دسته ی دوم کار کنید واونها رو بهبود ببخشید، در حالی که مهارت های دسته ی اول رو حفظ می کنید و سوالات مربوط به دسته ی سوم رو به سرعت غلط جواب می دید (بله، جداً باید این کار رو بکنید!)
(ضمنا، چیزهایی هستن که تا ابد در دسته ی سوم باقی می مونن. من در مبحث ترکیب و جایگشت واحتمال خیلی ضعیفم. این از همون اول هم ، حدود ده سال پیش ، که برای جی آر ای می خوندم همین طور بود! وقتی به اینطور سوالات بر می خورم، یه نگاه بهش می اندازم که مبادا از اون دسته سوالاتی باشه که من می تونم حل کنم، اگر نه، گزینه ی مورد علاقه مو انتخاب می کنم و می گذرم.)
خب، حالا که نقاط ضعف و قوتتون رو می دونید، باید با تفاوت های بین GRE و GMAT آشنا بشید.



چه چیزهای جدیدی باید یاد بگیرم؟

رایتینگ ها و استدلال منطقی (integral reasoning)
یک تفاوت انقدرهایی نیاز به توجه نداره، پس بذارید سریع بگیم و ازش بگذریم. در ابتدای جی آر ای شما دو رایتینگ می نویسید. جی مت هم ازتون می خواد که یک رایتینگ بنویسید اما به جای رایتینگ دوم باید قسمت استدلال منطقی روانجام بدید که سوالات چهار گزینه ایه که ترکیبی از مهارت های کوانت و وربال هست.
تفاوت این قسمت با قسمت های دیگه انقدری هست که لازم باشه شما نحوه ی پاسخ دادن به سوالات ومدیریت زمان در طول آزمون رو به دقت مطالعه کنید.

کوانت

برای قسمت کوانت باید یک نوع سوال متفاوت رو بشناسید: کفایت داده (data sufficiency: DS)
GMAT به ویژگی های اعداد، مسئله ها و بعضی مفاهیم جبری توجه عمیق تری داره، پس برای این قسمت بهتره کتاب های جی مت رو بگیرید و با همون کتاب های جی آر ای ادامه ندید.
زمانبندی دو آزمون هم متفاوته، بنابرین باید یاد بگیرید که چطور 37 سوال رو در 75 دقیقه در آزمون جی مت جواب بدید، به طور میانگین حدود دو دقیقه برای هر سوال.

وربال

بیشتر تلاش شما در قسمت وربال GMAT صرف سوالات گرامری می شه، یعنی sentence correction . قطعا نیاز خواهد بود که مطالبی رو مطالعه کنید که شما رو برای مسائل گرامری و معنایی که در قسمت SC جی مت سنجیده می شه، آماده کنه.
اگر از مطالب آماده سازی منهتن استفاده می کنید، می تونید مطالبی رو که برای درک مطلب ریدینگ دارید، استفاده کنید، ولی برای استدلال منطقی باید مطالب جدیدی رو بگیرید. سوالاتی که در بخش استدلال منطقی GRE میاد، در GMAT هم هستن اما جی مت سوالاتی رو در بخش استدلال منطقی داره که جی آر ای نداره.
در این قسمت هم زمانبندی GMAT متفاوت هست. باید 41 سوال وربال رو در 75 دقیقه جواب بدید، که حدود یک دقیقه و بیست ثانیه در قسمت sentence correction، دو دقیقه در استدلال منطقی و حدود شش تا هشت دقیقه برای خوندن ریدینگ و جواب دادن به سوالاتش صرف می شه.

چطور برای مطالعه ام برنامه ریزی کنم؟

تا الان در مورد بخشی از این فرایند صحبت کردیم (تحلیل نقاط ضعف و قوتتون). می تونید در کلاس ها شرکت کنید یا معلم خصوصی بگیرید که در این صورت معلمتون به شما تکلیف های خاصی رومی ده. اگر نه، باید خودتون برای مطالع تون برنامه ریزی کنید.

خلاصه ی روش سوئیچ از GRE به جی مت

  • مطمئن بشید که دارید با طرز فکری درست خودتون رو برای آزمون آماده می کنید (استدلال اجرایی!) و اینکه می دونید چطور سطح مطالعه ی خودتون رو ارتقا بدید.
  • مطالعه تون رو با تمرکز بر جنبه هایی که براتون جدید هستن شروع کنید: موضوعات و انواع متفاوت سوالات که در GMAT وجود دارن. وقتی این مهارت ها رو به سطح بالایی از توانمندی برسونید، همه ی جنبه ها و سوالات دیگه رو مرور می کنید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

چرا آزمون GMAT از آزمون GRE سخت تر است​



GMAT سخت تره یا GRE?

در طول سالهایی که هر دو دوره رو تدریس کرده ام زبان آموزان زیادی این سئوال را پرسیده اند که کدوم آزمون روشرکت کنیم و کدوم راحت تر است؟ و من هم همیشه جوابم این بوده ' اگر قدرت حفظیات شما بیشتره جی آر ای و اگر ابعاد آنالتیکال و تجزیه تحلیلی شما بهتره به GMAT فکر کنید اما به یک شرط! باید حتما زبان عمومی شما عالی باشه! مثلا آیلتس 7 به بالا یا تافل 100 به بالا داشته باشید.
ببینید! خیلی ساده اس شما دارید با شرکت تو این آزمونها با افرادی مسابقه میدید که زبان مادریشون انگلیسیه! هر روز با این زبان زندگی کردن و احتمالا دوره کارشناسیشون رو هم به همین زبان پاس کردن! پس کار سخت میشه!
همیشه برام جای سئوال بوده موسساتی که کلاس جی آر ای یا جی مت برگزار میکنن چرا بعضیاشون اصلا سابقه زبانی فرد رو مد نظر قرار نمیدن و فقط میگن ثبت نام کنید و بیاید!!
دوستان! اگر واقعا دنبال یه نمره خوب توی هر دوتای این آزمونها هستید اول زبان عمومیتون رو قوی کنید مخصوصا برای جی مت.

چرا جی مت سخت تره؟

این آزمون از چهار بخش تشکیل شده که مهمترین اونا بخش VERBAL ,QUANTITATIVE هست. یعنی وقتی مثلا میگن جی مت 700 منظور نمره ترکیبی این دو بخشه!



تحلیل وربال آزمون GMAT

حالا ریاضیش به کنار، بریم سر تحلیل بخش VERBAL، در این بخش شما سه مدل سئوال دارید!
SENTENCE CORRECTION, CRITICAL REASONING, READING COMPREHENSION
در بخش SC به اشتباه افراد تازه کار فکر میکنن گرامر به تنهایی مورد ارزیابی قرار میگیره! این اشتباه باعث میشه شما با بسیاری از مفاهیم اصلی آزمون آشنا نشید. در این بخش اصول ویرایش و وضوح کلام در کنار اصل ایجاز و اختصار هم مورد ارزیابی قرار میگیره. همین چند بخش باعث میشه ما خیلی از تستهای این بخش رو ساده انگارانه تلقی کنیم و غلط بزنیم. مثلا ما یاد گرفتیم عبارت TO ARRIVE AT A CONCUSION عبارت زیبایی و صد البته درستی است! اشتباه همینجاست! در جی مت اصل اختصار در کلام حکم میکنه به جای اون عبارت معمولا از خود فعل TO CONCLUDE استفاده کنیم! چون کوتاه تره و در معنای جمله هم خللی وارد نمیکنه. یا مثلا شما ممکنه به نظرتون
EVERY SEPTEMBER EACH YEAR خالی از اشکال باشه ولی جی مت میگه این عبارت از ایراد REDUNDANCY یا همون حشو قبیح در ادبیات خودمون رنج میبره و غلطه. یادتون میاد توی نگارش ادبیات فارسی میگفتن ' سنگ حجرالاسود' غلطه چون سنگ و حجر یک معنی داره. همین اشکال در عبارت بالا هم وجود داره مگه هر سال چند تا SEPTEMBER داره؟ اگر EACH YEAR از انتهای جمله حذف بشه آیا خللی در معنی ایجاد میشه؟ جواب صد البته خیر هست.
این سبک ایرادها برای ما که روزی اون عبارات طولانی رو با شور و شوق حفظ کردیم و مغرور به بلد بودن اونا هستیم خیلی تلخه!
دقت داشته باشید این آزمون ذاتا از نوع آزمونهای APPTITUDE تلقی میشه ( در مورد فرق بین آزمون APPTITUDE و PROFICIENCY حتما یه پست کامل میذارم) و این آزمونها برای ارزیابی سطح عمومی زبان طراحی نشدن! مثلا توقع نداشته باشید که ساختار زمان حال کامل رو ازتون بپرسن! یه شخص آمریکایی اینارو بلده پس حتما به دنبال چیزایی فراتر از این مباحث پیش پا افتاده هستن.

CRITICAL REASONING در جی مت

یا مثلا در بخش CRITICAL REASONING یا CR از شما اصول 'تفکر انتقادی' یا CRITICAL THINKING رو امتحان میگیرن. چیزی که ما اصلا باهاش آشنا نیستیم.
توی دوره هایی که داشتم مشکل افراد توی این بخش عدم درک صحیح صورت سئوال بوده چون توی زبان عمومی به اون تسلطی که لازمه نرسیده بودن.
جدای این مورد عدم آشنایی با اصول منطق صوری یا FORMAL LOGIC کار رو سخت تر میکنه.این مبحث درسته که جذاب و شیرینه اما باید بطور اصولی با مباحثش آشنا شد و تعداد زیادی تست زد تا تونست نمره خوبی در این بخش کسب کرد.
در مورد بخش READING هم این نکته خیلی حیاتیه که بدونیم 'نوع سئوالها' تاکید میکنم نوع سئوالها در این بخش به کلی با آیلتس و تافل فرق داره و اکثر سئوالها از جنس INFERENTIAL یا استنباطی هست. درست عکسه اون دو تا آزمون دیگه که اکثر سوالها از جنس REFERENTIAL هستن.خیلیها به این امید که توی اون دو آزمون نمره ی خوبی گرفتن دل رو به دریا میزنن و میرن امتحان میدن که نتیجش چیز جالبی نیست.

QUESTION ADAPTIVE در آزمون جی مت

نکته دیگه ای که آزمون جی مت رو سخت تر از آزمون جی آر ای میکنه QUESTION ADAPTIVE بودنشه یعنی اینکه با توجه به درستی پاسخ شما سئوال بعدی سخت تر میشه! ولی توی آزمون جی آر ای SECTION ADAPTIVE هست یعنی شما به تمام سئوالات یک بخش جواب میدید بعد بر اساس میانگین پاسخهای صحیح شما سطح سختی بخش بعدی انتخاب میشه یعنی اینجا یک مقدار شما امکان عملکرد بهتر دارید و دیرتر سئوالات براتون سخت تر میشه.
در ضمن شما میتونید برای اینکه درک بهتری از این دو آزمون پیدا کنید به بخش آزمون تعیین سطح جی مت و یا آزمون تعیین سطح جی آر ای برید و اون تستهارو انجام بدید تا با ذات این آزمونها عملا بیشتر آشنا بشید
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

جی آر ای آزمونِ رورشاخ نیست​



توی این عکس چی می بینید؟ یه پروانه؟ یه ترن هوایی پیچ در پیچ؟ عصبانیت مادرتون؟


تست های رورشاخ خیلی جالبن. فقط با نگاه کردن به اینطور عکس ها و گفتن اولین چیزی که به ذهن میاد، روانشناس ها می تونن تمام ابعاد روحی روانی پنهان ِ فرد مورد آزمایش رو آشکار کنن.
وقتی به تصویر بالا نگاه کنید، ممکنه سریع در اون زیبایی ببینید. ممکنه در گوشه های این عکس اضطراب دیده بشه. یا ممکنه به یک واقعیت تاریکِ عمیقِ فرویدی در مورد خودتون در این عکس بربخورید. جواب هایی که به چنین آزمونی داده می شه، بیشتر از اون که توصیفی از این تصاویر باشه، توصیفی از شخصیت شماست.
حالا این سوال جی آر ای رو جواب بدید؟ چه گزینه ای برای جای خالی مناسب تره؟
The employees lamented that their manager was so ______ that any meeting he led was bound to take twice as long as necessary.
A) Verbose
B) Young
C) Melancholic
D) Charismatic
E) Ambitious
هممم... این مدیر می تونه خیلی ویژگی ها داشته باشه، نه؟ یه جور منطقی برای درست بودن هر کردم از این گزینه ها وجود داره. هر کدوم از این گزینه ها رو در جای خالی بذارید و به معنی ش فکر کنید. مطمئنم با هر کدومش می تونید یه داستان خلاقانه بسازید.
اگه بخوایم با این تست GRE مثل تست رورشاخ برخورد کنیم، تعداد گزینه های ممکن ، بی نهایت هستن. ولی امتحان جی آر ای، تست رورشاخ نیست. اگه شما اینطور تصوری داشته باشید، نمره تون بدجوری پایین میاد. درواقع بهترین راه جواب دادن به سوالات جای خالی، اینه که تا حد ممکن با کمی خلاقیت و استدلال شخصی به این سوالات فکر کنید.
قطعا بهترین برداشت از این جمله اینه که این مدیر، پرحَرفه. وقتی زیاد حرف می زنه، جلسه خیلی طول می کشه.
کسل کنندس! و وقتی چیزی در جی آر ای کسل کنندس، خوبه.

از روش اشتباه بهش فکر کنید و ببینید چه اتفاقی می افته

بذارید کمی تمرین تفکر انجام بدیم. اگه بخوایم تا حد امکان خلاق باشیم و با استدلال شخصی مون پیش بریم، می تونیم در قسمت sentence completion با هر جور لغتی، جمله رو خوب از آب دربیاریم. بذارید با این جمله ای که داشتیم یه کم سرگرم بشیم. همونطور که من دارم سعی می کنم گزینه ی غلط رو پیدا کنم، به حرف هایی که با خودم میزنم گوش کنید:
The employees lamented that their manager was so ______ that any meeting he led was bound to take twice as long as necessary.
یه موقع یه رئیس جوان داشتم. این شخص هنوز انقدری تجربه به دست نیاورده بود که بتونه جلسه ها رو به طور موثر مدیریت کنه. اغلب مواقع، فراتر از برنامه ریزی ای که برای جلسه ی پرسنل شده بود پیش می رفت. یا شایدم همین مدیر، بلندپروازه. یه موقع هم یه رئیس بلندپرواز داشتم که برنامه هاش برای آینده انقدر پراکنده و وقت گیر بودن که باید برای رسیدن به اونها کل ساختار سازمان رو تغییر می دادیم. این یعنی برنامه های جلسات، طولانی بودن و بیش از حدِ برنامه ریزی شده طول می کشیدن. یا شایدم این مدیر، کاریزماتیک باشه. آدمای کاریزماتیک معمولا صحبت هاشون با دوستان یا همکاران ، به خاطر اینکه بقیه خیلی به حرف می گیرنشون، طولانی می شه، و این می تونه باعث بشه که جلسه بیش از حد انتظار طولانی بشه. همه ی این گزینه ها جالب، خلاقانه، و البته کاملا غلط هستن. این ها بیشتر انعکاسی از خود من و تجارب قبلی من هستن تا جوابِ درست یه سوال در قسمت وربال جی آر ای. خلاقیت و استدلال شخصی، نمره ی جی آر ایتون رو پایین خواهد آورد. اگه می بینید که شما هم تا به حال سعی کردید با بیش از یه گزینه، جمله رو درست تعبیر کنید، بدونید که این کار درست نیست.
به دلیلش فکر کنید: اگه قرار بود قسمت وربال جی آر ی بر اساس استدلال شخصی باشه، آخرش جوابهای همه با هم متفاوت می بودودیگه این آزمون استانداردی نبود. ETS این سوال ها رو جوری طراحی می کنه که تنها یک جواب درست داشته باشن. شما هم همین طوری باهشون رفتار کنید.

چطور بفهمیم که داریم داستان می سازیم؟

خب، شاید بتونیم توافق کنیم که این یه امتحان استاندارده و هر سوال فقط یه جواب درست داره. این گفتنش ساده ست، ولی موقع عمل کلا یه مقوله ی دیگه ست. از چه راهی می شه وقتی دارید از خلاقیتتون استفاده می کنید، مچ خودتون رو بگیرید؟ اگه به حرف هایی که توی دلتون با خودتون می زنید،گوش کنید، خواهید دید که جواب غلطی که به سوال وربال جی آر ای داده میشه، نیازمنده داستان سازیه؛ اگه بخواید یه گزینه رو به زور برای یه سوال درست از آب دربیارید، باید مثل کاری که من کردم، براش توضیح مفصلی سر هم کنید. اگه یه جواب واقعا درست باشه، انقدری به توضیح نیاز نداره- فقط چند کلمه یا نهایتا یه جمله. بذارید اینو با پرکردن یه جای خالی دیگه نشون بدم:
Political advertising may well be the most (i)_______ kind of advertising: political candidates are usually quite (ii) dissimilar, yet their campaign advertisements often hide important differences behind smoke screens of smiles and empty slogans.



دو تا گزینه برای این جای خالی deceptive و effective هستن. کدومش توضیح کمتری می خواد؟
هر کلمه رو توی جای خالی امتحان کنید و ببینید کدومش استدلال کمتری می خواد. اینا فکرهای من برای هر کدوم از این ها هستن:
« به نظر میاد تبلیغات سیاسی قصد داره اشخاص پر اشتباه و گذشته ی مخدوشی رو ماست مالی کنه. کاندیدا ها نمی خوان در حوزه ی انتخابیه شون بر اساس رفتارهای قبلی شون در زمانی که جوانتر بودن، شناخته بشن. هدف این تبلیغات سیاسی اینه که این مسائل رو پوشش بده و رای بیشتری جمع کنه، پس بنابرین خیلی effective هست.»
«اونها دارن تفاوت ها رو پنهون می کنن و از تاکتیک هایی نظیر پرده ی دود استفاده می کنن. این به نظر deceptive میاد.»
منطقی که برای effective استفاده کردیم جالب، خلاقانه و بر اساس استدلال شخصی بود. 100 درصد هم غلط بود. من این سوال و مثل تست رورشاخ خوندم، که بیشتر دیدگاه من از سیاست رو منعکس می کرد تا جواب درست سوال رو.
منطقی که برای deceptive استفاده کردیم، ساده، کسل کننده و بر اساس واقعیت بود. بنابرین این گزینه ی درسته.
کسالت آور باشید!
از گفتنِ این یه کم حس بدی دارم، ولی اگه در وجودتون خلاقیت دارید باید اون رو فراموش کنید، خاموشش کنید یا اگرنه، از سیستمتون حذفش کنید. در عوض تا حدی که میتونید باید موقع جواب دادن به سوالات بخش وربال GRE، کسل کننده باشید تا در این بخش موفق بشید.
محدود فکرکنید!
این یه سوال بخش ورباله که خیلی برای خلاقانه فکرکردن وسوسه برانگیزه. تا جایی که می تونید تلاش کنید جمله رو طوری بخونید که معنی شو از خود جمله بفهمید، نه اینکه اونطور که خودتون دوست دارید تعبیرش کنید.
Human nature and long distances have made exceeding the speed limit a (i)_______ in the state, so the legislators surprised no one when, acceding to public demand, they (ii)_______ increased penalties for speeding.
Blank (i) Blank (ii)
controversial habit endorsed
cherished tradition considered
disquieting ritual rejected
اینکه اجازه بدید نظر خودتون در مورد سریع رانندگی کردن خودشو توی معنی این جمله جا کنه، خیلی راحته: البته که جواب قطعا controversial هست، هر چی نباشه خلاف قانونه! یا اگه اونم نباشه، دیگه حداقل حتماً disquieting هست. ممکنه مردم اغلب این کارو بکنن، واین یه عادت دردسرسازه: می تونه باعث تصادف، صدمه یا حتی بدتر بشه.
ولی از خودتون بپرسید آیا توی جمله، جایی به تصادف، صدمات یا هر جنبه ی بدی که رانندگی با سرعت می تونه داشته باشه، اشاره ای شده؟ تمام چیزی که این جمله به شما می گه اینه که “human nature and long distances” دارن از یه جنبه هایی باعث راننگی پرسرعت آدما میشن. مسافت های طولانی ممکنه باعث بشن که شما بخواید سریع تر به مقصد برسید، بنابرین رانندگی سریع قاعدتاً یه cherished tradition هست. قانونگذاران تسلیم خواسته ی مردم شدن پس قاعدتا جریمه های رانندگی پر سرعت رو reject کردن. ساده، کسل کننده و درست!
من کاملا آگاهم که اولش که جمله رو خوندید، ممکنه اینطوری تعبیرش نکرده باشید. ولی اگه عمیق بهش فکرکنید، می بینید که اولش داشتید جمله رو بر اساس استدلال شخصی تون تعبیر می کردید- مثل یه تست رورشاخ. کسل کننده بودن نیاز به تمرین داره. و اگه خلاقیتتون تمام این مدتی که دارید سعی می کنید محدود فکر کنید، فریاد می زنه که ازش استفاده کنید، هنوز جای امیدی هست: این خلاقیت رو جهت دهی کنید به سمت فلش کارت هاتون
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

توضیحات رسمی ETS در مورد سطح نمرات برای نمره دهی به نوشتار تحلیلی GRE​



نمره دهی به رایتینگ تحلیلی در GRE شامل دو task جداگانه ی رایتینگ تحلیلی است، با این حال همیشه یک نمره ترکیبی در GRE گزارش می شود، چون این شیوه قابل اعتمادتر از نمره دادن به هر یک از task ها به تنهایی است. دامنه ی نمره از 0 تا 6 است که به قسمت های نیم نمره ای تقسیم می شود.
عبارات زیر، برای هر سطح از نمره، کیفیت کلی رایتینگ های تحلیلی GRE را توصیف می کنند که در پرداختن به موضوع و همچنین اظهار نظرهای مطرح شده برای task نمود پیدا می کنند. آزمون، ' رایتینگ تحلیلی' را ارزیابی می کند، بنابراین مهارت های تفکر انتقادی (توانایی تفکر، جمع آوری شواهد برای ایجاد موقعیت و بیان ایده های پیچیده) با کنترل گرامر و مکانیک رایتینگ (به عنوان مثال املا) ارزیابی می شود.
نمرات 6 و 5.5
تجزیه و تحلیل دقیق و عمیق ایده های پیچیده را در بر می گیرد؛ نکات اصلی را، با دلایل منطقی قانع کننده و / یا مثال های بسیار متقاعد کننده توسعه داده و از آنها پشتیبانی می کند؛ به خوبی متمرکز است و به خوبی سازمان یافته؛ به طرز ماهرانه ای از انواع جمله ها و واژگان دقیق استفاده می کند تا مفهوم را به طور موثر بیان کند. با ساختار جمله و استفاده از زبان، سطح پیشرفته ای از رایتینگ را نشان می دهد که در عین حال ممکن است اشتباهات جزئی ای داشته باشد که با معنی تداخل ندارند.
نمرات 5 و 4.5
تجزیه و تحلیل مفاهیم ایده هایی را که به طور کلی پیچیده هستند، ارائه می دهد؛ نکات اصلی را که با دلایل منطقی صحیح و / یا مثال هایی که به خوبی انتخاب شده اند، توسعه داده و از آنها پشتیبانی می کند؛ به طور کلی متمرکز است و به خوبی سازمان یافته؛ از انواع جمله ها و واژگان برای انتقال معنای واضح استفاده می کند؛ کنترل خوبی از ساختار جمله و استفاده از زبان را نشان می دهد، اما ممکن است خطاهای جزئی ای داشته باشد که با معنی تداخل ندارند.
نمرات 4 و 3.5
تجزیه و تحلیل صحیح از ایده ها ارائه می دهد؛ با استفاده از دلایل و یا مثال های مربوط، نکات اصلی را توسعه داده و از آنها پشتیبانی می کند. به اندازه کافی سازماندهی شده است؛ معنی را با وضوح قابل قبول بیان می کند؛ کنترل رضایت بخش ساختار جمله و استفاده از زبان را نشان می دهد، اما ممکن است برخی از خطاهایی که بر وضوح تاثیر می گذارند، داشته باشد.
نمرات 3 و 2.5
برخی از توانایی ها را در رایتینگ تحلیلی جی آر ای داراست، اگر چه نگارش در حداقل یکی از موارد زیر ضعیف است: تجزیه و تحلیل یا توسعه ی محدود ؛ سازماندهی ضعیف؛ کنترل ضعیف ساختار جمله یا استفاده از زبان، با اشتباهاتی که اغلب منجر به ابهام یا عدم وضوح می شود.



امتیازات 2 و 1.5
ضعف های جدی در رایتینگ تحلیلی جی ار ای دارد. نگارش در حداقل یکی از روش های زیر به طور جدی ناقص است: نقص جدی در تجزیه و تحلیل یا توسعه؛ نقص در سازماندهی؛ مشکلات جدی و مکرر در ساختار جمله یا استفاده از زبان، با اشتباهاتی که مفهوم را مبهم می کنند.
امتیازات 1 و 0.5
ضعف های اساسی در رایتینگ تحلیلی GRE را نشان می دهد. نگارش اساسا در حداقل یکی از روش های زیر ضعیف است: محتوایی که بسیار گیج کننده یا عمدتا به task تعیین شده نامربوط است؛ عدم وجود یا ضعف در توسعه؛ خطاهای جدی و فراگیر که منجر به عدم انسجام می شود.
نمره سطح 0
مهارت رایتینگ تحلیلی شرکت کننده نمی تواند مورد ارزیابی قرار گیرد، زیرا پاسخ ها، هیچ بخشی از task های اختصاصی را مورد خطاب قرار نمیدهند، صرفا تلاش برای کپی کردن خود سوال هستند، به یک زبان خارجی نوشته شده اند، یا فقط متن غیر قابل تشخیصی را نمایش می دهد.
نمره NS
متقاضی هیچ متنی را تهیه نکرده است.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

مبحث تقریب در آزمون GRE​



تقریب زدن (approximate) یا تخمین زدن (estimate) یا گرد کردن (round) یکی از روش های پرکاربرد در حل مسائله. سوالاتی که میتونیم از این روش برای حل اونا استفاده کنیم به سه دسته تقسیم میشن:
دسته اول: سوالاتی که واژه گرد کردن (round) در اونا اومده و شما باید با استفاده از روشی که ذکر میشه اونا رو حل کنید.
در این جور سوالات از شما خواسته میشه که عددی رو تا نزدیک ترین ارزش مکانی ذکر شده مثلا دهگانش گرد کنید. بیاید با یه مثال این کار رو انجام بدیم:
What is the value of 4173.826 rounded to the nearest tens?
ابتدا ارزش مکانی مورد نظر رو پیدا میکنیم. اینجا دهگان رقم 7 هست.
حالا به رقم بعد از 7 نگاه میکنیم:
اگر رقم بعد از 7 کمتر از 5 بود اونوقت 7 رو نگه میداریم و بقیه ارقام رو صفر میکنیم.
اگر رقم بعد از 7 بزرگتر یا مساوی 5 بود اونوقت به 7 یکی اضافه میکنیم و بقیه ارقام رو صفر میکنیم.
در مثال بالا رقم بعد از 7 رقم 3 هست و چون کمتر از 5 هست پس عدد حاصل از گردکردن برابره با 4170.
اگر ازمون خواسته میشد تا همین عدد رو تا نزدیکترین یک صدم گرد کنیم اونوقت عدد حاصل برابر میشد با 4173.83 (چون رقم بعد از 2 رقم 6 هست)
دسته دوم: سوالاتی که ازتون جواب تقریبی (approximation or estimation) مسئله رو میخواد و اصولا شامل عباراتی مثل عدد نزدیک یا تقریبی میشه.



هدف طراحای سوال در این دسته بیشتر ارزیابی توانایی شما در تحلیل داده های مسئله است در واقع میخوان ببینن که شما چقدر میتونید از جزئیات نالازم در داده ها صرف نظر کنید و مسئله رو از دید کلی تری حل کنید. برای اونها اصلا مهم نیست که شما بلدید عدد رو به طور دقیق گرد کنید یا نه.
این مسئله ها در صورت های مختلفی دیده میشن اما اصولا در نمودار ها و جداول بیشتر ظاهر میشن.
مثال:



Assume that total revenue from sales of the standard model exceeded total revenue from sales of the basic model by $41 million. The average sales price of a standard model exceeded the average price of a basic model by approximately
(A) $2,500
(B) $3,000
(C) $3,600
(D) $4,400
(E) It cannot be determined from the information given.
کل فروش مدل basic برابره با 13800 و کل فروش مدل standard برابره با 29900 (اعداد هر ستون رو با هم جمع کردیم) برای راحتی این اعداد رو به 14000 و 30000 گرد میکنیم. بنابراین تفاوت فروش بین دو مدل برابره با 16000 ماشین.
چون مدل standard٬ 41000000 بیشتر فروخته پس باید این مقدار رو بر 16000 تقسیم کنیم. برای راحتی 40000000 رو بر 16000 تقسیم کنیم که حاصل برابره با 2500. پس جواب گزینه A هست.
حالا اینجا شانس آوردیم که جوابمون با گزینه A یکی شد. در اغلب موارد شما باید دنبال گزینه نزدیک به جوابتون باشید. اگر دیدید که بیشتر از یه گزینه به جواب شما نزدیکه بدونید که در تقریب زدن اعداد بد عمل کردید یا تقریب خیلی نزدیک و یا تقریب خیلی دوری انتخاب کردید. پس باید دوبارهه برگردید و تقریب مناسب رو اعمال کنید.
دقت کنید که در تقریب زدن اعداد٬ گرد کردن دقیق و ریاضی عدد ممکنه نیاز نباشه. شما باید از روی داده های سوال عدد نزدیک مورد نظر خودتون رو بسازید.


During year X, one of the four divisions was more profitable than all the others in terms of net income, defined as dollar income minus dollar expenses. By approximately what amount did that division’s income exceed its own expenses?
(A) $180,000
(B) $225,000
(C) $325,000
(D) $360,000
(E) $420,000
ما باید درآمد و هزینه برای هر بخش رو بدست بیاریم و برای هر بخش تفاوت رو هم محاسبه کنیم. برای راحتی کل درامد رو 1500000 و کل هزینه ها رو 500000 در نظر میگیریم و درصدها رو هم با اعداد مناسب تری تقریب میزنیم.
Division A
Income = 40% of $1,500,000 = $600,000
Expenses = 35% of $500,000 = $175,000
Division ‌‌B
Income = 10% of $1,500,000 = $150000
Expenses = 25% of $500,000 = $125000
Division C
Income = 20% of $1,500,000 = $300,000
Expenses = 15% of $500,000 = $75,000
Division D
Income = 30% of $1,500,000 = $450,000
Expenses = 25% of $500,000 = $125,000
Division A’s profit = $600,000 - $175,000 = $425,000
Division B’s profit = $150,000 - $125,000 = $25,000
Division C’s profit = $300,000 -$75,000 = $225,000
Division D’s profit = $450,000 -$125,000 = $325,000
همونطور که میبینید بخش A با 425000 بیشترین سود رو داشته و نزدیکترین گزینه به جواب گزینه E است.



One hose dispenses water at the rate of 1 gallon per minute, and a second hose dispenses water at the rate of gallons per minute. At the same time, the two hoses begin filling a cylindrical pail whose diameter is 14 inches and whose height is 10 inches. Which of the following most closely approximates the water level, measured in inches up from the pail’s circular base, after minutes? [231 cubic inches 5 1 gallon]
(A) 3.5
(B) 4.2
(C) 4.8
(D) 5.6
(E) 6.7
شلنگ اول در 1 دقیقه 1 گالن و شلنگ دوم در 1 دقیق 1.5 گالن آب توزیع میکنن. پس روی هم در 1 دقیق 2.5 گالن آب توزیع میکنن. درنتیجه در 1.5 دقیقه 3.75 گالن آب توزیع میکنن.
از طرفی حجم سطل برابره با

دقت کنید که عدد π تقریبا برابره با 22/7 . حالا حجم بالا رو به گالون تبدیل میکنیم:


بنابراین اگر برای پیدا کردن سطح آب از جدول تناسب استفاده کنیم داریم:

در نتیجه سطح آب برابره با

همونطور که میبینید ما در سه مرحله تقریب زدیم.
دسته سوم: سوالاتی که حرفی از گرد کردن یا تقریب زدن در اونا زده نشده اما برای راحتی در حل مسئله اعداد رو تقریبی در نظر میگیریم و مسئله رو حل میکنیم.
Which one is in the right order?

برای حل مسئله مسلما بهترین روش تقریب زدنه.

دقت کنید که در تقریب زدن کسرها سعی کنید صورت و مخرج در یک جهت زیاد یا کم شوند.
به این ترتیب واضحه که گزینه درست گزینه (C) است.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

تفکر GRE را بشناسیم​




وقتی در حال تدریس GRE نیستم، دوست دارم بی‌ هدف فواصل طولانی رو با دوچرخه‌ام رکاب بزنم. در 5 ماه گذشته، خودم رو برای یکی از سخت‌ترین مسابقات دوچرخه‌سواری عمرم آماده می‌کردم و الان می‌خوام بهترین توصیه‌ای که در طول این تمرینات بدست آوردم، در اختیارتون بذارم چون همونقدر که برای مسابقه‌ی دوچرخه‌ سواری بکار میره، به درد امتحان GRE هم می‌خوره.
چند ماه پیش، فرصت گفتگو با زنی رو پیدا کردم که چند بار این مسابقه‌ی دوچرخه‌سواری رو برده بود- تو همون نخستین باری که تو مسابقه شرکت کرده بود، برنده شده بود. این گفتگو به استراتژی‌هایی که او برای موفقیت تو روز مسابقه استفاده می‌کرد، کشیده شد. وقتی او بحث تجسم کردن رو پیش کشید، بلافاصله پیش خودم فرض کردم که من باید برنده شدنم رو تجسم کنم. پس به او گفتم: 'اگه می‌خواین بر مانعی پیروز بشین، چه این مانع شرکت تو مسابقه‌ی دوچرخه‌سواری باشه و چه آزمون GRE، باید خودتون رو در حال پیروز شدن بر اون مانع تجسم کنین، درسته؟'
او جواب داد: 'نه ضرورتاً.' به‌جای تجسم موفقیتم، او من رو به تجسم شکستم دعوت کرد. من تجسم کردم که دیرتر از بقیه از خط پایان عبور می‌کنم و یک مسابقه‌ی وحشتناک بد رو از سر می‌گذرونم. او به من گفت: 'الان، سعی کن به تمام بهانه‌هایی فکر کنی که در صورت شکست تو مسابقه احتمالاً اونا رو بیان می‌کنی.'
من خودم رو در چنین موقعیتی قرار دادم: 'پشتم اذیتم می‌کرد، چرخای دوچرخه‌ام پنجر شد و فراموش کردم آب کافی بیارم. هر چیزی میتونه مسابقه‌ام رو کاملاً خراب کنه.'
او توضیح داد که هر یک از این بهانه‌های خیالی در واقع همون چیزایین که امروز قبل از فرا رسیدن روز مسابقه باید اونا رو درست کنم. اگر پیش‌بینی می‌کنم که ممکنه آب کم بیارم، همین حالا باید محسابه کنم و ببینم به چه مقدار آب در طول مسابقه‌های تمرینی‌ام نیاز دارم. اگر نگران درد پشتم هستم، باید شروع به انجام تمرینات کششی و کار بر روی حالت قرارگیری اندامای بدنم روی دوچرخه کنم. تقریباً باید از هر چیزی که می‌تونه مسابقه‌ام رو خراب کنه قبل از روز مسابقه جلوگیری کنم.



خُب حالا اجازه بدین از شما دعوت کنم تا پایان آزمون GREتون و گرفتن نمره‌ای که از اون خیلی ناراحت هستین، رو تجسم کنین. چه بهانه‌هایی ممکنه برای عدم موفقیت‌تون بتراشین؟ فهرستی از اونا رو بر روی کاغذ بنویسین. برای هر یک از این بهانه‌ها، احتمالاً کاری وجود داره که می‌تونین برای برطرف کردن‌شون همین الان قبل از روز امتحان دست به کار بشین.
مثلاً این بهانه رو زیاد می‌شنوم: 'زمان کافی برای تموم کردن اون بخش نداشتم.' این به معنی اون نیست که جی آر ای باید به شما زمان بیشتری تو روز امتحان بده.' تموم شدن وقت چیزی نیست که برای شما هم اتفاق بیفته- این نتیجه‌ی اعمالیه که شما قبل از روز امتحان داشتین. یعنی پیش‌بینی‌های کافی نداشتین یا تمرین کافی نکردین یا با نوع سوالا آشنا نبودین. قبل از روز امتحان، کارای زیادی برای جلوگیری از این نوع بهانه‌تراشی‌ها می‌تونین انجام بدین.
می‌تونین خودتون رو در حال گفتن این جمله تجسم کنین: 'من واقعاً در طول امتحان اضطراب دارم و من از شرش خلاص میشم.' کمی اضطراب غیرقابل‌اجتنابه اما می‌تونین الان گام‌هایی بردارین تا امتحان GREتون خراب نشه. مقاله‌‌های مرتبط با اضطراب رو بخونین و از اونا استفاده کنین. ترفندهای حفظ آرامش در زمان امتحان جی ار ای رو بخونین و برنامه‌ریزی کنین از یک یا چند تا از اونا تو روز امتحان استفاده کنین.
هر اتفاقی ممکنه در طول امتحان GRE رخ بده که نتونستین اون رو پیش‌بینی کنین. چه می‌دونم، ممکنه یه شهاب‌ سنگ از سقف سالن امتحان بیاد پایین! اما احتمال بیشتری وجود داره که اگه به بهانه‌های شکست‌تون فکر کنین، موقعیت‌هایی تو ذهن‌تون ایجاد بشه که احتمالاً تو روز امتحان با اون مواجه می‌شین. اگه این موقعیت‌ها غیرمنتظره باشن، می‌تونن به نمره‌ی شما صدمه بزنن. اما اگه اونا رو از قبل پیش‌بینی کرده باشین، احتمالاً براتون مشکلی درست نمی‌کنن.
تو روز امتحان چی از همه بیشتر شما رو نگران میکنه؟ نظرات خودتون رو بیان کنین.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

پنج اشتباه که باید در دوران آمادگی برای GRE ازشون دوری کرد​



وقتی برای GRE آماده میشیم، دونستنِ اینکه چه کارایی باید انجام داد تقریبا به اندازه ی دونستن کارایی که نباید انجام داد مهمه. معمولاً از دوست یا همکلاسیمون که قبلا امتحان جی آر ای رو داده سوال می کنیم تا بفهمیم چطوری آمادگی لازم رو براش پیدا کنیم. معمولاً هم چون اونا نمره ی خوبی یا حتی همون نمره ای که برای خودمون در نظر داریم رو گرفتن، به راهنمایی هاشون اطمینان می کنیم. ولی باید بدونیم که ممکنه موفقیت اونا به خاطر سطحِ بالاترِ دانششون نسبت به ما در زمینه ی این امتحان باشه. به بیانی دیگه، مثل اینه که انتظار داشته باشیم نتیجه ای رو به همون خوبی یا حتی بهتر از اون بگیریم، ولی بدون اینکه معیارهای لازم رو نسبت به احتیاجات خودمون بدست بیاریم.
در این مقاله به بعضی از تصورات اشتباه درباره ی آمادگی برای امتحان GRE می پردازیم و نشون دادن راه بهتری برای رسیدن به آمادگی ای که اصولی، کاربردی و دستیافتنی تر باشه و شما رو به نتیجه ی مطلوبتون برسونه.

اشتباه اول: درس خوندن فقط برای دو هفته

چرا کلِ مطالب رو یکجا و سریع نخونم؟ مگه کلاً چقدر مطلب داره که باید یاد گرفت؟
همونطور که می بینید این طرز فکر اشتباهه، چون اگه موفق شدن در GRE کارِ راحتی بود پس همه باید می تونستن از پَسِش بر بیان. (در ضمن اگه GRE جوری بود که همه خیلی راحت از پسِش بر میومدن دیگه یه معیار سنجش مناسب نمی تونست باشه). با این حال تقریبا همه از این موارد شنیدن که یه نفر تا هفته ی قبل از امتحان صبر کرده و بعد شروع کرده به درس خوندن و بازم تونسته که GRE رو خیلی خوب بده. شایدم با خودتون فکر کنین که شما میتونین مثل اون آدم باشین. خوشبختانه برای فهمیدن این موضوع راه آسونی وجود داره. همون موقع یه آزمون آزمایشی جی آر ای بدین تا ببینین کجای کار هستین. بعد از اینکه آزمون رو دادین به نمرتون نگاه کنین. نمره ایه که میخواستین؟ اگه همونیه که میخواستین، مطمئن هستین که می تونین دوباره همینو بگیرین؟ نه؟ با دو هفته درس خوندن بَعیده که نمره تغییرِ چشمگیری داشته باشه یا اینکه همون نمره بمونه. پس اگه میخواین همون نمره یا حتی بهتر از اونو بگیرین، باید این تصور (دو هفته درس خوندن) رو فراموش کنین. GRE طوری طراحی نشده که یه مرور دو هفته ای روی مطالبش بتونه تأثیر مفیدی روی نمره ی افراد بذاره.
اگه واقعا می خواین که پیشرفت کنین یا نمره بهتری بگیرین، باید اصولی تر در موردش عمل کنین. و اینو بدونین که هیچ روش مطمئنِ دو هفته ای براش وجود نداره. آمادگی برای GRE یک فراینده. اگه تو دو هفته، شتابزده درس بخونین و آخرم نمره ی مطلوبتون رو نگیرید، حتما احساس نا امیدی بهتون دست می ده. پس بهتره که همین الان آماده شدن رو به آهستگی، با سرعتی که می تونین از عُهدش بر بیاین، شروع کنین و ببینین که به چه خوبی این تلاش تدریجی جواب می ده.

اشتباه دوم: درس خوندن فقط در آخر هفته ها

در طول هفته، به زندگی عادیم می پردازم و آخر هفته تست می زنم و درس می خونم. به نظر منطقی میاد. نه؟ ولی در مورد این طرز فکر دو مشکل وجود داره. اول اینکه احتمال اینکه کارِ هوس برانگیزتری از درس خوندن و تست زدن پیش بیاد خیلی زیاده. چون آخر هفته دقیقاً موقعیه که همه در حال استراحت کردن و جشن گرفتن هستن. انتخاب زمان برای درس خوندن با تمام پیشنهادایی که ممکنه به شما بشه گزینه ی خوبی نیست. دوم اینکه نمیشه با درس خوندن فقط در آخر هفته ها موفق شد. اگر به این راحتی بود همه باید موفق می شدیم. وقتی زبان جدیدی رو میخونیم مهمترین عامل که باعث تسریع یادگیری و روان شدن میشه، مُمارسته. هرچی بیشتر دور و برِ اون زبان باشین و مجبور باشین روزانه ازش استفاده کنین زودتر اون زبان رو یاد میگیرین و سریعتر می تونین صحبت کنین.
همین اصل در مورد جی آر ای هم صدق می‌کنه: هرچی بیشتر در تماس با مهارت ها و ایده های مورد نیازِ GRE باشید بهتر میتونین اونا رو یاد بگیرین و ازشون در زمان لازم استفاده کنین. با محدود کردن زمان مطالعتون به آخر هفته، مانع پیشرفت تون میشین. حتی اگر تمام طول دو روزِ آخر هفته رو بدون هیچ نقصی به آمادگی اختصاص بدین. نتیجه ی بهتری خواهید گرفت اگه همون تعداد ساعات رو در طول هفته پخش کنید. ممارست یعنی بچسبی به اون چیزی که بیشتر از همه احتیاج داری بدونی که به شما کمک می کنه سریعتر پیشرفت کنین و راحت تر بتونین از مهارت هاتون در موقع نیاز استفاده کنین.



اشتباه سوم: تمرکز روی یک بخش

معمولاً پیش میاد که بعضی از افراد تصمیم بگیرن که فقط روی یه بخش تمرکز کنن، خصوصاً وقتی که فکر می کنن برای بخش دیگه توانایی ذاتی دارن. این یه انتخاب خطرناکه. مگر اینکه به طور پیاپی روی بخشی نمره ای عالی داشته باشین. اینکه فکر کنین باید روی چیزی تمرکز کنین که نقطه قوت شما نیست میتونه راحت باشه. ولی این موضوع توجیه کننده ی این نیست که چقدر تلاش در هر بخش لازمه تا پیشرفت کنین و اینکه تجربه ی آزمونِ کامل در واقع چطوری خواهد بود.
اگه به طور معمول در بخش Verbal نمره بهتری از بخش Quantitative می‌گیرین، شاید اینطوری به نظر بیاد که اگر تمام تمرکزتون رو روی بخش Quantitative بذارید، به نتیجه دلخواهتون برسین. ولی این رو هم باید در نظر گرفت که ممکنه اگه یکم بیشتر روی بخش Verbal تمرکز کنیم همون تاثیر رو روی نمره Overall شما بذاره.
درس خوندن متعادل می تونه موجب پیشرفت کلی بشه. برای اینکه آمادگی فقط وابسته به غلبه بر نقاط ضعف نیست، بلکه به چگونه به کارگیری نقاط قوت هم بستگی داره. به صورت کُلی آماده شوید. یه روش درس خوندن نامتعادل میتونه شما رو موقع دادنِ آزمون کامل دچار مشکل کنه. در این صورت شما طوری درس خوندین که فقط یاد گرفتین چطوری از پس یه قسمت از امتحان بر بیاین. در صورتی که باید بدونین چطوری برای کل امتحان آمادگی پیدا کنین. این روش باعث میشه که امتحان واقعی براتون سخت تر بشه و به قدری خستتون کنه که نتونین تمومش کنین.

اشتباه چهارم: مرور نکردن سوالات بعد از آزمونای آزمایشی

آزمونای آزمایشی، به جز نمره ای که در آخر می گیرید، فواید دیگه ای هم دارن. هم میتونن به صورت کلی ارزیابی عمل کرد شما رو نشون بده هم با ریز شدن در هر سوال میتونین بفهمین که احتیاج دارین چی یاد بگیرین و ایراداتون چیه.
مرور امتحانات آزمایشی GRE بهتون کمک می کنه تا با بررسی عملکردتون به نقاط قوت و ضعفتون پی ببرین تا بدونین برای امتحان بعدی چطوری باید درس بخونین. در کل به شما فرصت می‌ده تا پیشرفتتون رو اندازه گیری کنین و برنامه ریزی درسی مناسبی داشته باشین. اگه برای اینکه نتیجه ی بعد از امتحان آزمایشی رو بررسی کنید وقت نمیذارید، ممکنه با اینکه هر روز هم درس میخونین، ولی در واقع روی چیزی که بیشترین اثر رو میتونه روی پیشرفتتون داشته باشه تمرکز نمی کنین. شاید فکر کنین که به حد کفایت دارین درس میخونین و لزوما هم باید پیشرفت کنین. ولی به خاطر اینکه عملکردتون رو ارزیابی نمی کنین و روش درس خوندنتون رو نسبت به اون جهت دهی نمی کنین، ممکنه مانع بشه از این که پیشرفت بسزایی کنین.

اشتباه پنجم: فقط مرور سوالایی که اشتباه جواب دادین

اینکه بفهمین کجا و چرا اشتباه کردین، مهمه. شاید فکر کنین بررسی اونا وقت تلف کردن باشه، ولی نیست. ممکنه از درست جواب دادنشون انقدر خوشحال بشین که نتونین عواملِ ضروری موفقیتتون رو توشون کشف کنین. برای مثال ممکنه راه حل اشتباهی استفاده کرده باشین. یا ممکنه روشی رو استفاده کرده باشین که وقت بیشتری لازم داشته یا شاید جواب درست رو حدسی انتخاب کرده باشین. پس لازمه که به طور اصولی جوابای درست رو هم بررسی کنین تا بتونین سریع تر و با تلاش کمتر به جواب درست برسین.
امیدواریم این پنج نکته راهنمای خوبی باشه برای شروع پیشرفت و آمادگی. فراموش نشه که یک روش منحصر به فرد برای آمادگی GRE وجود نداره، چون افراد با هم فرق دارن. باید بفهمید که نیاز شما چیه و به خودتون فرصت بدین تا اونا رو برآورده کنین. این پنج نکته نمونه ای از روش هایی هستن که شما میتونین به کمکشون یه استراتژی کلی برای آمادگی بهتر داشته باشین.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

بهترین تمرین های جی آر ای تا روز امتحان​



بعد از اینکه ساعت ها وقت گذاشتین و هفته ها درس خوندین، همه مَهارتای مربوط به بخش وربال و کوانت رو تمرین کردین، وقتشه که این آزمون رو بدین.به روز امتحان که نزدیک می شین، چند تا تمرین هست که میتونین برای بهتر شدن عملکردتون انجام بدین.
شب امتحان درس نخونین
بهترین راه برای درس خوندن برای GRE اینه که با سرعت میانه و برنامه ریزی در طول 8 تا 12 هفته درس بخونین. بعد از این که درس خوندنتون تموم شد، باید حداقل 100 ساعت درس خونده باشین. این عدد برای افرادی که پیشرفت بهتری دارن، 200 ساعت یا بیشتره. ارتباط مستقیم بین زمانی که برای درس خوندن میذارین و مقداری که نُمرتون پیشرفت میکنه وجود داره. امکان نداره بتونین همون مقدار زمان رو در روزهای آخرِ قبل از امتحان برای درس خوندن بذارین. در واقع خسته کردن خودتون در روزای قبل از امتحان باعث میشه که کیفیت عملکردتون بیاد پایین، به خاطر اینکه خسته هستین و ممکنه تمرکزتون رو فقط روی یک موضوع بذارین. در حالی که به جای این کار باید یک دید وسیع روی کل محتویات GRE داشته باشین.
با دقت برنامه ریزی کنین
درسته که یاد گرفتن تمام مطالب مربوط به آزمون در چند هفتهی قبل از روز آزمون غیر ممکنه، ولی به این معنی نیست که هفته های آخر مهم نیستن. این بازه ی زمانی، زمانیه که تمام مطالبی که خوندین و یاد گرفتین رو در ذهنتون ماندگار می کنین و به خودتون اعتماد به نفس میدین که آماده هستین و می تونین به خوبی از پس آزمون بر بیاین. باید برای حداقل سه هفته ی قبل از روز آزمون برای درس خوندنتون به دقت برنامه‌ریزی داشته باشین.
وقتی تقریباً دو هفته مونده به امتحان اولین آزمون آزمایشی رو بدین. نتیجه ی این آزمون به شما نشون میده در چه سطحی هستین. اگر نمره آزمون نزدیک به سطح توقعتون نبود، از خودتون بپرسین که آیا واقعاً به اندازه ی کافی درس خوندین و آیا می تونستین بهتر باشین. اگر جواب این سوالا به ترتیب خیر و بله هست، باید به فکر این باشین که یا آزمون رو عقب تر بِندازین یا فقط به عنوان تمرین، روز آزمون اصلی در آزمون شرکت کنین.



بعد از اینکه اولین آزمون آزمایشی رو دادین، یه هفته وقت دارین که این آزمون رو به دقت مرور کنین و یاد بگیرین. مرور کردن و یاد گرفتن کامل تمام سوالای آزمون یکی از بهترین راه ها برای بهتر شدن در هفته های قبل از امتحانه.
وقتی یه هفته مونده به امتحان باید دومین آزمون آزمایشی رو بدین. این آخرین دورِ تمرین و مرور خواهد بود. بعد از این آزمون هم باید تمام مسائلش رو مرور کنین و مطمئن باشین که همه ی جاهایی که اشتباه جواب داده بودین رو فهمیدین و همچنین تمام جاهایی که درست جواب داده بودین رو به ذهن بسپارین و از اونا در روز امتحان هم استفاده کنین.
در روزای آخرِ قبل از امتحان، آزمونای قبلی رو مرور کنین و به سراغ سوالایی که قبلاً انجام دادین برید. ممکنه آشنا به نظر بیان، ولی نه به قدری که جوابشون رو یادتون بیاد. این کار باعث میشه حسِ روان بودن در جواب دادن به سوالا و انگیزه برای آزمون اصلی پیدا کنین.
آینده نگر باشین
به خاطر داشته باشین که جی آر ای فقط یک قسمت از اپلیکیشنِ شما هست که فقط هم در همین قسمت همه ی افراد نسبت به یک معیار واحد (آزمون GRE) سنجیده می شوند. البته که نمره شما در این جی آر ای خیلی مهمه، ولی راه های دیگری هم هست که شما با کمکشون بتونین در مقایسه با بقیه افراد بدرخشین. می‌تونین سعی و تلاشتون رو در قسمت Essay هایِ شخصیتون بذارین. چون نشون دهنده زاویه دیدِ خاص شما و تجربَتون هستن. علاوه بر این، توصیه نامه های شما از طرف رؤسای قبلیتون نباید نادیده گرفته بشه. این یکی از بهترین راه ها برای هیئتِ پذیرشِ دانشگاه است که به وسیله ی اون میتونن با مهارتای خاص شما آشنا بِشن. بعد از روز آزمون چند چیز رو باید به خاطر سپرد. اول اینکه به یاد داشته باشیم که همیشه میتونیم دوباره آزمون بدیم. ETS این سیاست رو چند سال قبل گذاشته که کسانی که آزمون رو دادن، الان می تونن انتخاب کنن که کدوم نمرشون رو برای موسسات بفرستن. هر نمره ای رو که دوست ندارین، مجبور نیستین بفرستین.
در آخرشما خواهید دید که از بعضی از مهارتایی که در موقع درس خوندن برای آزمون یاد گرفتین، در ابعاد دیگه ی زندگیتونم ممکنه استفاده کنین و سود ببرین. مثلا، مهارتایی که در Argument Essay لازمه، در خیلی از ابعاد زندگی و کار مهم هستن. این فقط یکی از مواردیه که GRE می تونه در بیرون از حیطه امتحانی هم مفید باشه
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

به GRE استراحت بده​



حدوداً این موقع از سال که میشه، وقتی افراد قراره برن تعطیلات یا مسافرت، من معمولاً سوالات زیادی رو از دانشجویان مضطرب و نگران نسبت به شرایط خوندن‌شون برای GRE به هنگام تعطیلات دریافت می‌کنم. آیا مسافرت یک هفته‌ای یا یک ماهه به نمرات‌شون آسیب میزنه؟ آیا اون‌ها تمام مطالب جدید ریاضی که یاد گرفتن، تو مسافرت فراموش میکنن؟ آیا اون‌ها باید چندین کیلو کتاب سوالات GRE رو تو هواپیما با خودشون حمل کنن؟
جواب کوتاه به این سوال اینه: نه، نه، شما نیازی به انجام این کار ندارین، چون الان کتاب‌های الکترونیکی وجود داره.
جواب بلندتر اینه: ایجاد وقفه در مطالعات GRE تون و کمی استراحت کردن ممکنه در نهایت بهترین کاری باشه که شما می‌تونین برای خودتون به عنوان یک دانشجو انجام بدین، به‌ویژه اگر احساس می‌کنید تو نمره‌ی خاصی گرفتار شدین و پیشرفت‌تون تو آزمون‌های آزمایشی ضعیفه. (با این حال، در ذهن بسپارین که دادن آزمون‌‌های آزمایشی بسیار زیاد می‌تونه این نتایج ضعیف رو براتون ایجاد کنه!). من دانشجویان بسیاری رو دیدم که به ثبات نمره‌ای خاصی رسیدن، از درس خوندن برای مدتی از یک هفته تا یک سال دوری کردن و سپس در بازگشت به آزمون، افزایش نمره‌ی بالایی رو تجربه کردن.
چندین توضیح ممکن برای این پدیده وجود داره. یک توضیح اینه که دادن وقفه در مطالعات GRE به پیشگیری از خستگی کمک می‌کنه؛ استراحت کردن اشتیاق ما رو برای کار کردن دوباره میسازه. توضیح دیگه اینه که استراحت کردن بخش مهمی از فرایند یادگیریه. خواب به ما کمک می‌کنه تا حافظه‌مون رو تقویت کنیم و توانایی ما رو برای تمرکز بر روی وظایف پیچیده‌ی خود بهبود می‌بخشه. پس اگر شما هفته‌ا‌ی 40 ساعت کار می‌کنین و شب‌ها تا دیروقت برای درس خوندن بیدار می‌مونین، یک هفته خواب شبانه‌ی خوب به بهبود تمرکزتون کمک می‌کنه. اما استراحت waking- زمان سپری شده‌ی خودآگاه اما بدون تمرکز همچون انجام یک کار تکراری، خیال‌ بافی (daydream) یا تامل کردن- نیز عنصر مهمی در یادگیریه.
حتی وقتی کار پیچیده‌ای هم انجام نمیدیم، مغز ما از انرژی بسیار زیادی استفاده می‌کنه - تقریباً 20% کل انرژی که بدن ما در هر دوره‌ی زمانی مشخص ایجاد می‌کنه. تمرکز بر روی یک کار پیچیده نیازمندی‌های انرژی مغز رو زیاد افزایش نمیده، یعنی حتی وقتی ما به مغزمون 'استراحت' میدیم، مغز در حال انجام دادن کار زیادیه. وقتی تمرکز نداریم و اجازه می‌دیم افکارمون به این سو و آن سو بره، چندین ناحیه‌ی گوناگون در مغز همزمان فعال میشه.



این نواحی که ابتدا در مطالعات MRI انجام شده در دانشگاه جورج واشنگتن در دهه‌ی 90 میلادی کشف شد، به Network Mode Default (DMN) معروف هستن. این یکی از چندین شبکه‌ی وضعیت استراحت مغزه که محققان باور دارن نقش مهمی در یادگیری، حافظه و خلاقیت بازی می‌کنه. وقتی خیال‌بافی می‌کنیم، یک کار معمولی انجام می‌دیم یا فکر می‌کنیم، DMN و شبکه‌های مرتبط با اون حافظه رو تقویت می‌کنن، مهارت‌های جدیداً یادگرفته شده رو بررسی و به ما کمک می‌کنن مسائل رو با درهم‌ آمیختن اطلاعات از بخش‌های گوناگون مغز و ایجاد ارتباطاتی که ممکنه در دسترس ذهن خودآگاه نباشه حل کنیم.
این یعنی زمانی‌ که شما برای درس نخوندن سپری می‌کنین، یه جورایی به اندازه‌ی ساعت‌هایی که درس می‌خونین یا یک آزمون آزمایشی میدین، مهمه. رسیدن به یک تعادل منطقی بین فعالیت و استراحت برای دستیابی به موفقیت حیاتیه. مطالعات بر روی هنرمندان و ورزشکارانی که در رشته‌های خود موفق بودن نشون میده که بیشتر اون‌ها در فواصل کوتاه اما پُرجنب و جوش- غالباً کمتر از 4 ساعت در روز و با یک دوره‌ی طولانی استراحت بین جلسات- تمرین می‌کنن. افراد کمی هستن که بتونن بر روی ایجاد یک مهارت جدید برای بیش از چند ساعت در روز تمرکز بکنن و تقریباً برای همه، دوره‌های کوتاه کار که با استراحت همراه میشه، کارایی بیشتری داره.
پس وقتی در حال طرح‌ ریزی برای مطالعات‌تون هستین، اهمیت استراحت کردن رو در نظر بگیرین. استراحت‌های کوتاهی همچون پیاده‌ روی یا انجام تمرین‌های ذهنی مختصر رو به جلسات درس خوندن‌تون اضافه کنید. اگر چند ماهه در حال درس خوندن هستین، باید دوره‌های استراحت طولانی‌تری رو بین جلسات درس خوندن‌تون داشته باشین. این دوره‌های استراحت توانایی شما رو برای یادآوری مطالبی که خوندین یا استفاده از مطالب درسی پیچیده تضعیف نمی‌کنه و حتی اون رو بالا می‌بره. اگر می‌خواین چیزهای بیشتری درباره‌ی عملکرد مغز به هنگام خیال‌بافی کردن بدونین، به مقالاتی که تو این اینترنت هست، مراجعه کنین. پاداش: این یک تمرین خوب برای متن‌های درک مطلب با موضوعات علمیه.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

بزرگترین مقسوم علیه مشترک در بخش ریاضی GRE​



فرض کنیم a,b دو عدد صحیح باشند که حداقل یکی از آن ها ناصفر باشد. عدد صحیح d را مقسوم علیه مشترک دو عدد a, b گویند هرگاه a و b هر دو بر d بخشپذیر باشند.
در میان عوامل مشترک دو عدد a,b، بزرگترین آن ها را بزرگترین مقسوم علیه مشترک (Greatest common factor) یا به اختصار ب.م.م (GCF) گوییم و با نماد (a,b) یا GCF(a,b) نمایش می دهیم.
همواره a,b)≥1) حالت تساوی زمانی اتفاق می افتد که دو عدد a,b هیچ عامل مشترکی نداشته باشند.
(a,b) بر هر عامل مشترک a, b بخشپذیر است.
اگر k عددی مثبت باشد آنگاه (ka,kb)=k(a,b).
اگر a,bc)=1) آنگاه a,b)=1) و a,c)=1)
برعکس عبارت بالا هم برقرار است. یعنی اگر a,b و همینطور a,c عامل مشترکی نداشته باشند آنگاه a و bc هم عامل مشترکی ندارند.
همواره داریم: (a,b,c)=((a,b),c)
دو عدد پشت سر هم عامل مشترکی ندارند: (n,n+1)=1
دو عدد فرد پشت سر هم عامل مشترکی ندارند یعنی اگر n فرد باشد آنگاه (n,n+2)=1
دو عدد زوج پشت سر هم فقط عامل مشترک 2 دارند یعنی اگر n طوج باشد آنگاه (n,n+2)=2
اگر b عاملی از a باشد آنگاه (a,b)=b پس همیشه (n,n)=n و (1,n)=1.
اگر a,b اعداد اول متمایزی باشند آنگاه (a,b)=1. توجه کنید که عکس این گزاره درست نیست. مثلا 10 و 21 اول نیستند اما عامل مشترک هم ندارند.
یکی از راه های بدست آوردن ب.م.م دو عدد اینست که تمام مقسوم علیه های دو عدد را نوشته و بزرگترین مقسوم علیه مشترک آنها را بیابیم. اما این روش برای اعداد بزرگتر بسیار وقت گیر است.
روش بهتر آنست که هر دو عدد را به صورت حاصلضرب عوامل اول تجزیه کنیم. ب.م.م برابر است با حاصلضرب عوامل اول مشترک که دارای توان کمتر هستند.
مثلا برا ی دو عدد 180 و 840 داریم:
180=22×32×5, 840=23×3×5×7



عوامل اول مشترک عبارتند از 2و 3و 5.چون باید توان کمتر را انتخاب کنیم پس 22و 3و 5 را در هم ضرب میکنیم. در نتیجه:
(180,840)=22×3×5=60
مثال هایی از GRE:
The length and width of a rectangular yard are respectively 18 and 12 meters. What is the area of the greatest square-shape tiles that we can fill the yard by?(the side of the tiles is less than 1 meter)
می خواهیم یک حیاط به ابعاد 18 در 12 متر را کاشی کنیم. برای این منظور مساحت حیاط باید بر مساحت کاشی های مربعی بخشپذیر باشد یا به عبارت دیگر ابعاد حیاط باید بر ابعاد کاشی ها بخشپذیر باشد. اما چون میخواهیم بزرگترین کاشی مربعی را برای این کار بیابیم کافیست بزرگترین مقسوم علیه مشترک 18 و 12 را بیابیم. چون ضلع کاشی های مربعی شکل کمتر از یک متر است پس ابعاد را تبدیل به سانتیمتر می کنیم. پس ابعاد حیاط 180 و 120 سانتیمتر است.
120=23×3×5, 180=22×32×5→ (120,180)=22×3×5=60
بنابراین ابعاد کاشی باید 60 در 60 باشد.
If (a,b)=b and (b,c)=c and (c,d)=d, Then what is (abcd,(b,d))?
چون (b,c)=c بنابراین c عاملی از b است و به همین ترتیب d نیز عاملی از c است. پس d عاملی از b نیز هست، در نتیجه (b,d)=d از اینرو
(abcd,(b,d))=(abcd, d)=d
جواب آخر از اینجا نتیجه می شود که d عاملی از abcd است.
the greatest common factor of 12x and 35y is 5y.
x and y are positive integers.
Quantity A Quantity B
the remainder when 12x is divided by 10 the greatest common factor of x and y
12x, 35y)=5y) بنابراین 12x باید بر 5y بخشپذیر باشد پس x باید عامل 5 داشته باشد در نتیجه 12x بر 10 بخشپذیر است.
پس مقدار Quantity A برابر با 0 است. از طرفی ب.م.م دو عدد همواره حداقل 1 است پس Quantity B حداقل 1 است.
در نتیجه جواب گزینه B است.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

برای آمادگی آزمون GRE از کدام منابع لغت باید استفاده کنم؟​



این سؤالیست که گاهی پرسیده می شود وافراد می خواهند به آنها پاسخ مشخص و صریحی داده شود، نظیر اینکه مثلا فلان کتاب بهترین کتابیست که شامل تمامی واژگانی که شما در جی آر ای با آن روبرو خواهید شد، است.
متاسفانه، چنین کتابی وجود ندارد. زمانی که در پاسخ به آنها کمی مِن و مِن می کنم، آنها پیشنهاد خود را ارائه می دهند، مثلا می گویند کتاب 3500 واژه بارونز چطوره؟. درسته که خواندن این کتاب احتمالا لطمه ای به نمره شما نخواهد زد، اما مفید ترین راه استفاده اززمان نخواهد بود. در واقع، صرفا اتکا کردن به یک کتاب واژگانی، منظور من از این نوع کتاب ها، کتاب هایی است که ثابت، بدون تغییر، و اغلب بر اساس حروف الفبا تنظیم شده اند و تعریفی مبهم از واژگان ارائه می دهند، نمی تواند موثرین راه امادگی برای آزمون جی آرای باشد.
ذهن های ما تازگی و نوآوری را دوست دارد. محدود کردن خود به یک فهرست واژگانی یعنی محروم کردن ذهن از تازگی و ذهن را در خواب فرو بردن. کلمات هرگز مکان ها را تغییر نمی دهند و ذهن شما کلمات را بر اساس جایی که آنها را دیده، به خاطر می آورد. ‹میانه رو› کلمه ای نیست که شما آن را در زمان مسیر رسیدن به پیشرفت به خاطر بیاورید، بلکه کلمه ایست که می توان آن را در کنار واژه ' تند و زننده ' یاد گرفت. زمانیکه با چیزی مواجه می شوید که ' تند و زننده است '، می توانید به درستی مفهوم میانه رو را بیاموزید. زمانی که با کلمه میانه رو در بافتی متفاوت روبرو می شوید، حتی ذهن شما تشخیص نمی دهد که این کلمه،همان کلمه ایست که در کنار کلمه ‹تند و زننده› دیده بودید (و زمانیکه با واژه ‹میانه رو› در یک متن معمولی روبرو می شوید، احتمالا مجددا آنرا تشخیص نخواهید داد).



فلش کارت ها با همواره هشیار نگه داشتن ذهن شما، مانع چنین اثر نامطلوبی می شوند. در کل، شما هرگز نمی دانید که کلمه بعدی چه خواهد بود. ذهن شما حقیقتا کلِ دامنه کلمه ، همگی حروف آن و صدای کلمه را درمی یابد (آیا توجه کرده اید که کلمه ‹اَبستیمییِس›، پنج حرف صدادارِ متوالی دارد، تنها کلمه ای که می تواند این ویژگی متمایز کننده را داشته باشد کلمه ‹فَسیشس› (به معنای طنز امیز) است).
بنابراین برای پاسخ به سؤال فوق، من هیچ کتاب واژگانی را پیشنهاد نمی کنم. صرفا فلش کارت را توصیه می کنم. اما با این وجود، هیچ فلش کارتِ خاصی را توصیه نمی کنم. با این همه، تعاریف مبهم کمک زیادی به شما در زمینه آزمون جی آرای نمی کنند. شما باید بدانید که یک کلمه چگونه در جمله به کار می رود. جملات مثالی، نیروی حیاتی آمادگی واژگانی شما هستند. فلش کارت 1000 واژه ضروری در جی آرای، سرشارست از جملات مثالی شفاف (و گاها رنگارنگ) که چگونگی استفاده کلمه در جمله را به خوبی به شما خواهد آموخت. البته، همیشه از vocabulary استفاده کنید، زیرا جملات مثالی زیادی دارد که برگرفته از بهترین نوشتارهای انلاین است (جملات اساسا از نیویورک تایمز و گَنگ، گرفته می شوند).
البته، این وبلاگ صرفا برای مگوش نیست، جی آرای منهتن نیز فلش کارت های فوق العاده ای دارد. 1000 واژه آنها، دقیقا 1000 واژه ارائه شده توسط ما نیست، اگرچه بسیاری از واژگان یکی هستند. آنها نیز جملات مثالی فوق العاده ای دارند و کلمات مرتبط را نیز ذکر کرده اند.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

بخشپذیری (Divisibility) در بخش ریاضی GRE​



می دانیم مجموع، تفاضل و حاصل ضرب هر دو عدد صحیح عددی صحیح است اما تقسیم عددی صحیح بر عدد صحیح دیگری لزوما عددی صحیح نیست.
اگر a و b دو عدد صحیح باشند و b نا صفر، گوییم a بر b بخشپذیر(a is divisible by b) است هرگاه عدد صحیحی مثل c وجود داشته باشد به طوری که a=bc.
اگر a بر b بخشپذیر باشد، b را عامل (factor) از a گوییم.
مثال: 18 بر 6 بخشپذیر است چون 6×3=18. اما 18 بر 5 بخشپذیر نیست.
فرض کنیم که a و b و c اعدادی صحیح باشند (b و c ناصفر). در این صورت:
  • اگر a بر b بخشپذیر باشد آنگاه a بر –b و –a بر b نیز بخشپذیر است.
مثلا 12 بر 3 بخشپذیر است. همینطور 12 بر 3- (4-×3-=12) و 12- بر3 (4-×3=12-) بخشپذیر است.
  • اگر c عاملی از ab باشد و c عاملی از a نباشد آنگاه c عاملی از b است.
If 9 is a factor of integer number 35t which of following could be the value of t?
(I) 64 (II) 654975 (III) 9
9 must be a factor of 35 or t. since 9 is not a factor of 35 then must be a factor of t. (II) and (III) are divisible by 9. Thus the answer is (II, III)
  • اگر c عاملی از a باشد آنگاه c عاملی از مضارب a نیز هست.
مثلا 7 عاملی از 21 است همچنین 7 عاملی از 21×5=105 نیز هست.
  • اگر c عاملی از دو عدد صحیح باشد آنگاه c عاملی از مجموع یا تفریق آن ها نیز هست.
مثال: 9 عاملی از 27 و 45 است. همچنین 9 عاملی از 45+27=72 نیز هست.
در واقع در حالت کلی:
اگر c عاملی از a و عاملی از b باشد آنگاه c عاملی از ax+by نیز هست ( که x و y اعدادی صحیح هستند).
مثال: 6 عاملی از 18 و 24 است. همینطور 6 عاملی از6=48-54=24×2-18×3 نیز هست.
  • اگر c عاملی از a باشد آنگاه |c|≤|a|.
  • اگر c عاملی از b و b عاملی از a باشد آنگاه c عاملی از a نیز هست.
مثلا 15 عاملی از 30 و 30 عاملی از 150 است پس 15 عاملی از 150 نیز هست.
Let a, b be integers and 11 be a factor of 6a-b and also 2a-3b. Which of the following must be divisible by 11?
(I) 1 (II) 10a-15b (III) 0 (IV) 4a+2b
Clearly (I) is impossible. 10a-5b=5(2a-3b), then this is possible and (III) is obviously possible.
4a+2b=6a-b-(2a-3b), thus this is possible too. Then the answer is (II, III, IV).



مضرب مشترک (common multiple):

فرض کنیم a و b اعداد صحیح ناصفری باشند. عدد صحیح c را مضرب مشترک a و b گوییم هرگاه a و b عامل c باشند.
مثلا 42 مضرب مشترک 2 و 3 است.
اگر t عدد صحیحی باشد آنگاه tab مضرب مشترکی از a و b است. بنابراین دو عدد صحیح بینهایت مضرب مشترک دارند.
در میان مضرب های مشترک a و b کوچکترین آن ها را کوچکترین مضرب مشترک (least common multiple) آن دو گوییم و با نماد LCM(a,b) یا [a,b] می دهیم.
هر مضرب مشترک a و b بر [a,b] بخشپذیر است.
  • اگر اعداد a و b عامل مشترک نداشته باشند آنگاه کوچترین مضرب مشترک آن ها حاصلضربشان است.
مثال: کوچکترن مضرب مشترک 15 و 17 برابر است با 15×17=255
  • اگر a یک عامل b باشد آنگاه [a,b]=|b|.
  • اگر a,b]=L] آنگاه ca , cb]=cL] (که c یک عدد صحیح دلخواه است.)
  • اگر a,b]=L] آنگاه an,bn]=Ln] .
If n is the smallest of three consecutive positive integers, which of the following must be true?
(A) n is divisible by 3 (B) n is even (C) n is odd
(D) (n)(n+2) is even (E) n(n+1)(n+2) is divisible by 3
چون n یک عدد دلخواه است بنابراین می تواند بر 3 بخشپذیر باشد یا نباشد همچنین فرد یا زوج باشد. پس سه گزینه اول رد می شوند. از طرفی اگر n زوج یا فرد باشد آنگاه (n+2) نیز به ترتیب زوج یا فرد است، پس گزینه (D) نیز رد می شود. در نتیجه گزینه (E) درست است. در واقع چون مضارب 3 دو تا در میان قرار دارند بنابراین یکی از اعداد n یا n+1 یا n+2 باید بر 3 بخشپذیر باشد.(همچنین یکی از این اعداد باید زوج باشد پس حاصلضرب هر سه عدد صحیح متوالی همواره بر 6 بخشپذیر است)
If the integer x is divisible by 3 but not by 2, then which one of the following expressions is NEVER an integer?
(A) (x+1)/2 (B) x/7 (C) x2/3 (D)x3/3 (E) x/24
برای رد کردن گزینه (A) کافیست به x مقدار 3 و برای رد کردن گزینه (B) کافیست به x مقدار 21 بدهیم. از طرفی چون 3 عاملی از x است بنابراین 3 عاملی از هر مضرب x یا توانی از x نیز هست، پس گزینه های (C) و (D) نیز رد می شوند. بنابراین گزینه (E) جواب سوال است. ( در واقع 2 عاملی از 24 است پس برای اینکه x/24 عددی صحیح شود یعنی 24 عامل x باشد، x هم باید عامل 2 داشته باشد که با فرض در تناقض است)
If (x+y)/(x-y)=3 and x and y are integers, which one of the following must be true?
(A) x is divisible by 4 (B) y is odd (C) y is even
(D) x is even (E) x is a irreducible fraction
x+y =3 (x-y) → 2x=4y → x=2y
بنابراین x عددی زوج است و چون فقط یکی از گزینه ها درست است پس جواب گزینه (D) است.
If least common multiple of 2n and 2n-1 is 30 then what is the value of n3-n2+1?
2n و 2n-1 دو عدد متوالی اند که عامل هایی از 30 هستند. تنها مقادیر ممکن برای آن ها 5 و 6 است. پس n=3 در نتیجه جواب برابر است با 19=1+9-27.
Let M be the least common factor of two positive integers a and b. If M=5a+14 then what is maximum difference of a and b?
a و b عامل هایی از M هستند. چون a عاملی از 5a است پس باید عاملی از 14 نیز باشد. پس a می تواند 5 یا 2 یا 7 یا 14 باشد.اگر به a مقادیر 2 یا 5 یا 7 یا 14 را بدهیم آنگاه برای M به ترتیب مقادیر 24 و 39 و 49 و 84 را خواهیم داشت. چون بیشترین مقدار تفاضل را میخواهیم کافیست b را برابر با M قرار دهیم. بیشترین مقدار برای b=84 بدست می آید.
70=84-14.
If a and b and c are integers and bc is divisible by a and b is not divisible by a then which of following must be true?
(I) LCM(b,bc) is divisible by c (II) LCM(b , bc) is divisible by a (III) c is divisible by a
چون b عامل bc است پس [b,bc]=|bc| بنابراین گزینه 1 نادرست است (|bc|>|c|). اما با توجه به فرض گزینه (II) درست است. همینطور می دانیم که اگر a عاملی از bc باشد و عاملی از b نباشد پس باید عاملی از c باشد. پس گزینه (III) نیز درست است. در نتیجه جواب گزینه های (II) و (III) است.
If for two positive integers a and b and every positive integer n, the number bn is a factor of an, which one is not true?
(A) b is a factor of a (B) [a,b]=a (C) [a2,b]=ab (D) [a4,b2 ]=a4
اگر به n مقدار 1 بدهیم آنگاه b عاملی از a است پس گزینه های A و B درستند. همینطور اگر به n مقدار 2 بدهیم آنگاه b2 عاملی از a2 است و چون a2 عاملی از a4 است پس گزینه D نیز درست است. پس جواب گزینه C است. در واقع b عاملی از a است پس a2,b]=a2 ].
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

اولویت عملگرها در بخش ریاضی GRE​



در ریاضیات رعایت ترتیب عملگرها از اهمیت ویژه ای برخورداره.
به مثال ساده زیر توجه کنید:
4-5×2
اگر اولویت انجام محاسبات رو در نظر نگیریم ، این عبارت رو می توان به دو صورت حل کرد.
الف – اگر اول5 رو در 2 ضرب کنیم جواب این عبارت 6-=10-4 است.
ب – اگر اول 5 رو از 4 کم کنیم جواب این عبارت 2-=2×1- می شه.
می بینیم که چه قدر دو جواب با هم متفاوت هستن .
پس ما باید ترتیب انجام عملگر ها رو بدونیم تا بتونیم عبارتهای محاسباتی درستی ایجاد کنیم.
محاسبه اعمال ریاضی از چپ به راست با ترتیب زیر انجام می شه:
پس با توجه به ترتیب بالا مشخص می شود که در مورد عبارت ساده ی بالا جواب الف درسته.



همانطور که میبینید توان و رادیکال یا ضربو تقسیم و همینطور جمع و تفریق اولویت برابری دارند. پس اگه کنار هم اومدنمهم نیست کدوم رو اول انجام میدیم. مثلا:
3×4÷2
در این عبارت اصلا مهم نیست اول ضرب رو انجام بدیم یا اول تقسیم رو. در هر دو حالت حاصل برابره با 6.
باید دقت کنیم که می تونیم اولویت محاسبات رو با استفاده از پرانتز تغییر بدیم به این صورت که همیشه اول داخلی ترین پرانتز انجام می شه.
مثال :

برای راحتی و پرهیز از تکرار اسم عبارت بالا رو A میزازیم.
از سمت چپ شروع میکنیم.

 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

GRE Sentence Equivalence Questions​



دو نوع سوال vocabulary 'جای خالی را پُر کنید' (Fill-In-the-Blank) تو GRE وجود داره: سوالای کامل کردن متن (Text Completion) و سوالای تشخیص معادل جملات (Sentence Equivalence). سوالات کامل کردن متن از شما می‌خواد تا یک، دو یا سه جای خالی رو فقط با یک کلمه پُر کنین. سوالای تشخیص معادل جملات از شما می‌خواد یک جای خالی رو با دو کلمه پُر کنین. غالباً زبان‌آموزا این دو نوع سوال رو سوالای 'synonym' می‌دونن، اما این به هیچ عنوان درست نیست؛ تمرکز بیش از حد برای پیدا کردن synonyms دقیق برخی از زبان‌ آموزا رو خسته میکنه. برخی دیگر از زبان‌ آموزا هم به هنگام پیدا کردن یک معادل به اندازه‌ی کافی جدی نیستن. تو این مقاله، من می‌خوام به طور دقیق درباره‌ی این موضوع صحبت کنم که وقتی ما جواب‌ها رو برای سوالای تشخیص معادل جملات با هم 'جفت' می‌کنیم، به دنبال چه چیزی باید باشیم و از چه دام‌های شایعی باید پرهیز کنیم.
دستورالعمل رسمی برای سوالای تشخیص معادل جملات از این قراره:
Select the two answer choices that, when used to complete the sentence, fit the meaning of the sentence as a whole and produce completed sentences that are alike in meaning.
ما به‌ دنبال دو کلمه‌ای می‌گردیم که وقتی اونا رو به جمله‌ای وصل می‌کنیم، به ما یک ایده‌ی کلی و مشابه از منظور جمله رو بده. یعنی جواب‌های درست ما نباید synonyms دقیق باشه بلکه اونا باید اونقدر به هم نزدیک باشن که معنی اصلی جمله رو تغییر ندن.
گاهی‌ اوقات من از این تست استفاده می‌کنم: اگه به من گفته بشه که کسی یا چیزی X هست، آیا من منطقاً می‌تونم فرض کنم که اون چیز یا کس Y هم هست؟ خُب بیاین این تست رو با یک جفت کلمه امتحان کنیم که توی کلاسی مطرح شد که من اخیراً داشتم: critical و demanding
برای مثال، فرض کنین که به من گفته شده کسی demanding هست، یعنی انتظارات زیادی داره یا استانداردهاش بالاست. آیا من منطقاً می‌تونم فرض کنم که اون شخص critical هم هست، یعنی دارای قدرت تشخیصه یا معمولاً قضاوت می‌کنه (که غالباً و نه همیشه منفیه)؟ تو زندگی روزانه، شاید افرادی که demanding هستن، به سمت Critical بودن متمایل باشن. اما تو GRE، جواب به سوال بالا منفیه. Critical لایه‌های معنایی رو اضافه می‌کنه که demanding فاقد اونه. به هر کدوم از این کلمه‌ها تو جمله‌های زیر توجه کنین:
(A) She was a very demanding teacher.
(B) She was a very critical teacher.



اینا معلمای کاملاً متفاوین. معلم جمله‌ی A معلمی به نظر میرسه که شما ممکنه دوست داشته باشین پای کلاسش بشینین، چون شما رو تحت فشار قرار میده اما به شیوه‌ای که احساس ناخوشایندی نداشته باشین. معلم جمله‌ی B چطور؟ خُب، اون احتمالاً تو واکنش‌هاش دارای قضاوت بیشتر و منفی‌تریه.
این ایده رو با مجموعه‌ای از گزینه‌های جواب امتحان کنین و ببینین چه معادل‌هایی رو می‌تونین اینجا شناسایی کنین.
  • Exciting
  • Dangerous
  • Opulent
  • Reportorial
  • Costly
  • Expensive
تو اینجا من costly و expensive رو با هم جفت می‌کنم. اینا تنها کلماتین که با هم تطبیق میشن. دقت کنین که opulent تو معنی دقیق به نظر میرسه (با پول مرتبطه). با این حال، وقتی با demanding مقایسه بشه، همچون critical؛ یکی لایه‌هایی از معنی رو اضافه می‌کنه که دیگری فاقد اونه. Exciting و dangerous هم ممکنه وسوسه‌ برانگیز باشه، چون چیزهای خطرناک غالباً هیجان‌ انگیزن اما این جفت کلمات حتی از critical و demanding هم قابلیت به‌ کارگیری بیشتری دارن.
بیاین تفکرمون رو تو این زمینه با بررسی جواب جمله‌ ی زیر بررسی کنیم:
The frequent and wide-ranging travels of a photo-journalist are often _______, racking up huge bills for freelancers working without a guarantee of payment.
عالیه! من از “ racking up huge bills ” آگاه هستم که بیشتر تائید میکنه که costly و expensive جفت‌های درستی هستن. دقت کنید exciting وdangerous هر دو به‌ تنهایی گزینه‌های فریبنده‌ای هستن؛ به نظر میرسه اونا کلمات مناسبی برای توصیف frequent and wide-ranging travels” باشن. با این حال، با جدی و دقیق شدن درباره‌ی اینکه چه‌ جوری من جواب‌هام رو با هم معادل‌ سازی کنم، می‌تونم از این دام پیشگیری کنم.
جفت کردن جوابا یک گام خوب برای اضافه کردن به فرایند تشخیص معادل جملات هست. وقتی جمله گیج‌تون میکنه، جستجوی جفت‌ها یا معادل‌ها تو گزینه‌های جواب می‌تونه به تمرکز بر متنی که دارین می‌خونین، کمک کنه. در این مورد، شما می‌تونین گزینه‌های جواب رو موقتاً کنار بذارین و به جمله بازگردین تا نشانه‌ها رو پیدا کنین. حتی وقتی جمله رو به‌ خوبی فهمیدین، جفت کردن گزینه‌های جواب می‌تونه به شما کمک کنه از افتادن در دام‌های GRE پیشگیری کنین
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

GMAT یا GRE؟​



خیلی از کسانی که هدفشون ورود به MBA هست مردد هستن که آزمون GRE رو انجام بدن یا GMAT؟ اساسا آزمون GMAT همواره معیار تعیین سطح استعداد تحصیلی در Business Schools بوده اما مدتی میشه که آزمون GRE البته بعد از تغییراتی که در سال 2011 انجام داد، تونست رقیب خوبی برای GMAT بشه.
سوالی که همیشه پرسیده میشه اینه که واقعا GRE از GMAT آسونتر هستش؟ یا اینکه دانشگاه های مدیریت بین آزمون GRE و آزمون GMAT تفاوتی قائل نیستن؟ برای اینکه به پاسخ برسید با من همراه باشید.
انتخاب آزمون مناسب، با توجه به معیارهای زیر قابل بررسی هست:
  • یک لیست از دانشگاه هایی که مورد نظرتون هست آماده کنید.
  • مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در هر دانشگاه را با حوصله و دقت مطالعه کنید و حتما از دانشگاه مد نظرتون سوال کنید که مدرک GRE رو قبول میکنند یا خیر؛ که به احتمال قوی جوابشون مثبته و نیز از دانشگاه بپرسید کدوم یک از این دو آزمون جی ار ای و GMAT برای اونها بیشتر اهمیت داره که به احتمال زیاد جواب هیچ کدام است چون براشون ارجحیتی وجود نداره.
  • به این مرحله که رسیدید یک آزمون آزمایشی GMAT و یک آزمون آزمایشی GRE رو حتما تجربه کنید.
  • برای دانلود آزمون آزمایشی GMAT روی کلمه اینجا کلیک کنید و اگر قصد دانلود آزمون آزمایشی GRE رو دارید مجددا روی کلمه اینجا کلیک کنید.
  • بعد از ارزیابی نمره ای که گرفتید و تحلیل مطالب هر دو آزمون اون وقت نسبت به انتخاب نوع آزمون تون اقدام کنید.
نکته خیلی مهم: اینه که آزمون GMAT تو ایران برگزار نمیشه و به کشورهای مجاور باید سفر کنید ولی آزمون GRE تو ایران برگزار میشه وانجام آزمون براتون راحتتره.
خیلی از دانشجوها نمیدونن که GRE رو بیشتر از 90% دانشگاه های مدیریت امریکا به جای GMAT قبول دارن اما نکته ای که باید توجه داشت اینه که تو شرایط یکسان و برابر، کما کان دانشگاه های مدیریت جهان (آمریکا، کانادا، اروپا) GMAT رو به جی ار ای ترجیح میدن.اگر قصد دارید تو دانشگاه های متوسط و سطح پایین درس بخونید، به GRE فکر کنید و در غیر اینصورت از اول برید سراغ GMAT و برگزار نشدن جی مت در ایران شما رو به سمت GRE هدایت نکنه.



تفاوت های آزمون GRE و آزمون GMAT

آزمون GRE

در قسمت verbal جی آر ای تمرکز بیشتری روی حفظ لغت ها و قدرت یادآوری اونهاست. در قسمت ریاضی یا کوانت GRE، مقایسه عددی و Data interpretation اعداد اهمیت داره. در GRE فاصله بین دو تا آزمون باید 21 روز باشه. آزمون جی آر ای تو ایران برگزار میشه. GRE برای MBA و رشته های دیگه مورد قبول هستش.
آزمون GMAT
در قسمت verbal جی مت تمرکز بیشتر رو گرامر پیشرفته، منطق و مهارت های استنتاجی هست. در قسمت ریاضی GMAT تمرکز بیشتر رو حل مساله و حل مرحله به مرحله هست. در آزمون جی مت فاصله بین دو تا آزمون باید 16 روز باشه. آزمون GMAT تو ایران برگزار نمیشه. GMAT فقط برای MBA مورد قبول هست و برای رشته های دیگه مانند مهندسی کاربردی نداره.
اگه قصد تحصیل در دانشگاهی رو دارید که حتما باید جی مت ارائه بدید پس چاره ای نیست جز انتخاب GMAT اما اگه روی دانشگاه خاصی نظر ندارید بهتره خودتون رو برای GRE آماده کنید.
توصیه شده کسانی که تو رشته های علوم انسانی، هنر و یا از این دست تحصیل کردن بهتره تو آزمون جی آر ای شرکت کنن چون ریاضیاتش آسون تره!
اما آیا این موضوع درسته؟
باید بگم اگه ریاضی تون خوب نیست به GMAT فکر نکنید چون این آزمون خیلی دقیق و موشکافانه رو نکات جی مت تمرکز میکنه و شرایط را برای گرفتن نمره خوب واقعا سخت میکنه. از طرفی جی آر ای چون ریاضی راحت تری داره وسوسه کننده تره و اگر بتونین نمره ی بالایی بگیرید یقینا دانشگاه های خوب راحت از این مطلب نمیگذرن و نظرشون رو جلب میکنه.
مسئول قسمت پذیرش دانشگاه MIT به اسم Rod Garcia میگه: هنگامی که فردی با نمره ی ریاضی GRE بالای 165 از 170، متقاضی ادامه تحصیل در MIT باشه قطعا توجه ما را به خودش جلب میکنه چون در هرحال واقعا نمره ی خوبی است!
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

10 روش جدید برای مطالعه لغات آزمون GRE​



احتمالا مطالعه لغات، آخرین بخش مورد علاقه برای آماده شدن برای GRE است. خیر، درست نیست!
اولین بار که می خواستم در GRE شرکت کنم، فکر میکردم میتوانم به راحتی آن را انجام دهم و برآن فائق بیایم. این هم یک نه دیگر. نمره ریاضی فوق العاده بود. اما فقدان دانش من از لغات من را به کشتن داد. پس باید آن را یاد می گرفتم و تا 1600 لغت هم یاد گرفتم. همه ما می دانیم برخی از ترفندهای یادگیری لغت به خوبی در راهنمایی های استراتژی جی آر ای منهتن Manhattan GRE Strategy Guides آمده است. مانند تقسیم کردن کلمات به دو گروه، به اشتراک گذاری کلمات از طریق رسانه های اجتماعی و برچسب زدن اشیا و یا اتاق های خانه شما. اما در این جا روش های دیگری برای یادگیری لغات آورده شده است. که برخی از آن ها عجیب تر از بقیه هستند.

لغات را با آهنگی که می شناسید عوض کنید

موسیقی یک ابزار یادگیری قوی است. زیرا حاوی یک سری از کلمات است که قبلا به خاطر سپرده اید. وقتی کلمات به شما مترداف میدهند، به آهنگی فکر کنید که ویژگی های آن کلمه را دارد. و آن را با لغت GRE مبادله کنید. اگر آهنگی یادتان نمی آید، میتوانید همین کار را با نقل قول های معروف انجام دهید.

ویدیو یوتیوب برای جستجوی لغت

گاهی اوقات، شنیدن کلمه ای در متن واقعا می تواند باعث سردرگمی شود. سعی کنید کلمه ای که در ذهنتان است را در یوتیوب سرچ کنید. سرچ در یوتیوب باعث می شود نسبت به عبارتی که در متن شنیدم و آن را ملکه ذهنم کردم آگاهی پیدا کنم. جستجو برای سرود، آهنگ هایی را که این کلمه را در خود دارند برای شما فهرست می کنند.

فلش کارت های خود را به باشگاه ببرید

بسیاری از فعالیت های تناسب اندام، از دویدن روی تردمیل گرفته تا دراز و نشست، بسیار برای مطالعه واژگان عالی است. به علاوه، با حرکت بدن ، مغز شما بهتر فعال می شود. من دوست دارم یک کلمه انتخاب کنم و آن را با تعاریف مختلف تکرار کنم، 10 تا 20 بار به همراه هر حرکت. بعد از اولین خواندن سعی کنید دفعات بعد را از حفظ تکرار کنید.

به هر کلمه حالتی از چهره با یک حرکت اضافه کنید

برخی از افراد با حرکت یاد می گیرند و بسیاری از ما با بیش از یک روش یاد می گیریم. خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن چهار روش کلاسیک برای یادگیری زبان است، اما اضافه کردن حرکت و سایر روشهای یادگیری حسی واقعا می تواند کمک کند. کلمه را با ادا و اصول، چهره منزجز، آه، یک لبخند بزرگ، غرغر کردن، نگاهی حیله گر، و یا پرش به هوا ترکیب کنید به یادگیری آن طوری کمک می کند که حافظه نمیتواند. امتحانش کنید.

از جستجوی تصویری گوگل برای کلمات تصویری استفاده کنید

جستجوی کلی گوگل مطمئنا ابزار فوق العاده ای برای یادگیری است، اما جستجوی تصویری گوگل را فراموش نکنید. تصویر طوری در ذهن شما جای می گیرد که کلمه نمی تواند جستجوی تصویری کلمه ای مانند اسراف یا درخشان. کاملا در ذهن شما می نشیند. حتی می توانید آن تصویر را پرینت کنید که واقعا به شما کمک می کند و سپس آن را در فلش کارت خود قرار دهید. برای این تست، اغلب تعریف کافی است.



فلش کارت ها یا یادداشت هایتان را با رنگ مشخص کنید یا روی آن ها برچسب بچسبانید

گاهی اوقات در جی آر ای به کلمه ای بر می خورید که می دانید معنی اش را می دانید. یک زمانی لغتی را با تعریفش خوانده بودید. اما در حافظه شما قرار نگرفت. در این موارد، حتی سوسویی از معنی کلمه می تواند متفاوت باشد. تمام لغلات بد را قرمز و لغات خوب را سبز کنیم. و یا برچسب صورت خندان را روی تمام کلماتی که معنی مثبت و دلپذیری دارند قرار دهیم. در هر فروشگاهی به راحتی، می توانید بسته ای از برچسب های دایره ای قرمز، سبز، زرد، آبی خریداری کنید. چرا این رنگ ها را برای معنی بد، خوب، شاد، و غمگین استفاده نکنیم؟

مجموعه ای از لغات را به دسته ای از اشیا بچسبانید

برای من، طبقه بندی کردن لغات کمک می کند تا آن ها را یاد بگیرم. این باعث می شود یک داستان طرح کنم، تا به ان لغت به روش جدیدی فکر کنم. مرتب سازی کلمات راه بسیار خوبی برای انجام این کار است. اما، برای انجام دادن متفاوت آن، سعی کنید مجموعه ای از اشیا را در نظر بگیرید و هر کلمه را به یکی از آن اشیا اختصاص دهید. ممکن است این اشیا یک جعبه مداد رنگی و یا محتویات قفسه ادویه شما باشد، و پس از آن خود را مجبور کنید هر کلمه را به یکی از آن اشیا بچسبانید، به هر دلیلی که با آن ارتباط برقرار می کنید. این مجموعه لزومی ندارد حتما اشیا فیزیکی باشد. می تواند دوستان فیسبوک یا حتی مخاطبین لیست گوشی همراهتان هم باشد. جستجو کردن در ذهنتان برای پیدا کردن خصوصیاتی که معنی هر کلمه با آن شخص یا شی در این مجموعه مشترک هستند به شما کمک می کند تا معنی آن در ذهن شما باقی بماند.

کلمه را به روشی بنویسید که معنی اش را نشان دهد

نوشتن اغلب به عنوان یک ابزار آموزشی مورد استفاده قرار نمی گیرد، به خصوص الان که دانش آموزان برگه های چاپ شده و فلش کارت ها را بیشتر از قبل خریداری می کنند. اما اگر در یک کلمه گیر کردید، سعی کنید آن را طوری بنویسید یا طراحی کنید که کلمه را با معنی آن ترکیب کند. ممکن است 'O' را در کلمه وراج به شکل یک دهن باز که مدام در حال صحبت کردن است بکشید. ممکن است کلمه ' بی حال' را به صورت بلند و طوری که دارد آب می شود و به سمت پایین صفحه می رود بنویسید. و یا کلمه مضر را با میخ های زیادی بپوشانید.

یک مجله یا روزنامه را با کلمات برچسب بزنید

این که آیا شما کلمات مشکل خود را روی برچسب های واقعی چاپ می کنید و یا فقط آن ها را روی یک مجله می نویسید، سعی کنید آن ها را روی واژه های دیگر، تصاویر، و یا تبلیغاتی که معنی درست آن ها را نشان میدهد قرار دهید. هنگامی که وارد فرایند جستجو برای کلمات یا تصاویری می شوید که با کلمات و معانی ذهن شما مطابقت دارد، به طور فعال از کلمه و معنی آن استفاده می کنید. که این بهترین روش برای تقویت حافظه بلند مدت است.

ده مورد مهم خود را جایی قرار دهید که بتوانید آن را ببنید

با وجود تمام منحصر به فردی، که در روش های مطالعه یافتید، احتمالا کلماتی وجود خواهند داشت که با آن ها مغایرت می کند. ده تا از بدنرین آن ها را انتخاب کنید. و برای هر یک از آن ها یک تعریف ارائه دهید. سپس، آن کلمات و تعاریف را در یک برگه یادداشت قرار دهید. و آن را جایی قرار دهید که بتوانید ببینید. آن را روی آینه حمام بچسبانید . نگاه کردن به آن در حالی که مسواک زدن دندان هایتان را بررسی می کنید، گزینه بسیار خوبی است. یا آن را با کامپیوتر به محل کارتان ارسال کنید. وقتی احساس کردید در این فهرست تسلط پیدا کردید، به سراغ فهرست بعدی بروید. به طور خلاصه، کنترل قابل توجه و تکرار بسیار از نکات کلیدی است.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

9روش برای یادگیری GRE در اتوبوس​



آیا وقتی در اتوبوس یا در اتاق انتظار نشسته اید وقت اضافی دارید؟ با این روش ها وقت خود را صرف خواندن GRE کنید.

از فلش کارت برای مرور واژگان استفاده کنید

با فلش کارت هایی که در کامپیوتر از آن ها استفاده می کنید هم همگام سازشوید. به طوری که می توانید وقتی دور از خانه هستید هم واژگان را مرور کنید.

به لغات ضبط شده گوش کنید

تعدادی فایل های لغت قابل دانلود جی آر ای در دسترس است. اگر زمان دارید، می توانید خودتان لغاتی که می خواهید تمرین کنید را ضبط کنید، سپس در حالی که حافظه خود را امتحان می کنید به لغات ضبط شده گوش دهید.

روی ریاضی ذهنی تان تمرین کنید

حس عددی را در خود بسازید و با انجام دادن حساب ها در ذهن خود، حافظه تان را تقویت کنید. با این دو تمرین شروع کنید: مربعی از اعداد 1 تا 20 را بدون کاغذ و قلم محاسبه کنید. و سپس این اعداد را به 100 برسانید.

ویدئوی ریاضی آکادمی خان را به صورت آنلاین ببینید

آکادمی خان یکی از منابع مورد علاقه ما برای بررسی محتوای ریاضی است. آنها فیلم های خود را از طریق برنامه ها اندروید و Ios در اختیارتان قرار می دهند.

معلومات علم حساب خود را با بازی های ریاضی تجدید کنید

تعدادی از بازی های ریاضی در قالب برنامه و به صورت آنلاین در دسترس هستند. ( یکی از بهترین آن ها Zetamac Arithmetic Game است.) حتی اگر در آزمون GRE به شما ماشین حساب داده می شود، انجام دادن یک حساب ساده در ذهنتان اغلب سریع تر است. به علاوه، تمرین ریاضی به شما کمک می کند جلوی اشتباهات خود را گرفته و آن ها را تصحیح کنید.



کتاب های غیر داستانی خوب بخوانید

چند کتاب غیر داستانی جمع کنید تا در طول مسافرت یا وقتی در انتظار هستید آن را بخوانید. هر چه بیشتر بخوانید، بیشتر با با واژگان پیچیده و منطق پیچیده مورد استفاده در مسائل GRE آشنا می شوید. برای شروع، نیویورک تایمز و یا اکونومیست را امتحان کنید.

فکر کنید اما ننویسید

لازم نیست در هر زمان و مکانی روی کاغذ مسائل GRE را حل کنید. یک کتاب برای تمرین مسائل همراه خود داشته باشید. اما سعی کنید فقط ان را بخوانید و در مورد رویکرد صحیح آن فکر کنید. این یک تمرین عالی برای کسی است که تمایل دارد با سرعت زیاد بخواند. و دوست دارد با سرعت به ریاضی برسد. اگر وسیله شما کلام است، بسیاری از مشکلات کلامی بدون هیچ کاغذی حل می شوند.

آگاهی از زمان را در خود ایجاد کنید

اگر میدانستید که یک دقیقه یا دو دقیقه چطور میگذرد، بدون حتی یک نگاه به ساعت GRE را می خواندید. با تنظیم یک تایمر روی گوشی تان از زمان آگاه شوید، آن را کنار بگذارید و دقیقا بعد از یک دقیقه به آن نگاه کنید. اگر این تمرین را چند بار انجام دهید حس می کنید که یک یا دو دقیقه چطور گذشته است. و وقتی زمان بیش از اندازه ای را گذراندید به شما هشدار می دهد.

کتاب های الکترونیکی GRE را در گوشی، تبلت، و یا کتاب خوان خود بخوانید

Manhattan Prep GRE Strategy Guides راهنمایی های استراتژی مدرسه مقرماتی منهتن به صورت آنلاین در دسترس هستند. حتی به نرم افزار KINDLE هم برای خواندن آن ها نیازی ندارید. میتوانید برنامه KINDLE را روی کامپیوترتان یا گوشی اندروید یا iOS خود دانلود کنید. وقتی زمان کمی دارید، موضوع سختی را انتخاب کنید و فصل راهنمای استراتژی مربوط به آن را بخوانید یا دوباره شروع به خواندنش کنید. حداقل چیزی را که قبلا به آن فکر نمی کردید یاد خواهید گرفت.
هیچوقت برای نخواندن GRE بهانه نیاورید. نیازی نیست در یک اتاق خلوت پشت میزتان بنشینید و بدون وقفه به مدت سه ساعت متوالی بخوانید. (مگر اینکه در حال انجام تست تمرینی باشید!). تا زمانی که به نمره ای که می خواهید دست پیدا کنید، هر موقع زمان اضافی پیدا کردید ، در هر کجا، مطالعه کنید. با گذشت زمان، چند دقیقه اینجا و آنجا باعث می شود نکات بیشتری در یک روز یاد بگیرید.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

7راه برای جلوگیری از اشتباهات نسنجیده ریاضی GRE​



اگر در آزمون GRE شکست خوردید هیچ جای نگرانی ندارد، زیرا بیش از حد سخت است. آزمون به این روش طراحی شده است.
سوالاتی در جی آر ای وجود دارد که حتی نابغه های ریاضی را هم در میان ما به چالش می کشد. با این حال، خیلی ناامید کننده است که فقط به خاطر یک اشتباه احمقانه در این آزمون شکست بخورید. سعی کنید از راهنمایی های زیر برای کاهش خطاهای ریاضی بر اثر بی دقتی در GRE استفاده کنید:

دست خط خود را بهتر کنید

اگر شما مثل من هستید، از دوران ابتدایی به سختی می توانید چیزی را با دست بنویسید. اما در GRE، قادر هستید با دست به مدت سه ساعت یا بیشتر یادداشت برداری کنید. دست خط درهم و برهم منجر به اشتباهاتی از روی بی دقتی می شود، و باعث می شود وقتی موجب اشتباهی شدید سخت تر آن را پیدا کنید. وقتی برای GRE تمرین می کنید، دست خط خود را بزرگ، شسته و رفته، و واضح کنید. با نوشتن لیست خرید و یا یادداشت برداری در طول جلسات تمرین کنید.

هرگز یک معادله را دو بار انجام ندهید

یکی از رایج ترین منابع خطا ریاضی از روی بی دقتی این است که آن را دو بار انجام دهید. اگر یک مسئله را به ریاضی ترجمه می کنید، نیازی نیست آن را به یک معادله پیچیده ترجمه کنید. بهتر است دو معادله ساده را طرح کنید و بعد آن ها را با هم ترکیب کنید.

واحدها را از دست ندهید

اگر مسئله ای را حل می کنید که شامل واحد می شود، مانند مشکلات نرخ و کار، یا مشکل تبدیل واحد، همیشه این واحد ها را در کارتان در نظر بگیرید. ادغام ساعت ها و مایل بر ساعت یا دلار و سنت با یکدیگر آسان است.



یک گام در یک زمان

وقتی معادله ای را ساده می کنید، تنها یک تغییر در زمان ایجاد می کنید. می توانید با ترکیب ثانیه ها چند ثانیه را برای خود ذخیره کنید. اما احتمال بیشتری دارد که مسئله را اشتباه حل کنید.

مراقب دو منفی ها باشید

یکی از خطرناکترین شرایط در یک مسئله GRE این است که در یک زمان دو منفی داشته باشید. هر بار که شما دو منفی را ضرب، تقسیم، اضافه، و یا تفریق می کنید، مطمئن شوید که قبل از شروع علامت صحیح را به کار برده اید. نوشتن یک همچین چیزی بدون آنکه حتی متوجه اش بشوید خیلی آسان است : “-10 x -5 = -50”

از طریق ریاضی فکر کنید

این مقاله را قبل از آن که در مورد چگونه فکر کردن در مورد مسئله های جبر GRE مشاوره بگیرید، بخوانید. به طور خلاصه: اگر شما در مورد اینکه چه مرحله ای از ریاضی را در واقع دارید انجام میدهید جلوی اشتباهتان را می گیرد. به جای استفاده از کلید های میانبر مثل ضرب متقابل یا لغو.

حس عددی خود را بسازید

GRE ماشین حساب در اختیارتان قرار میدهد. اما این تنها غریزه شماست که می تواند بگوید آنچه ماشین حساب حساب می گوید معقول است یا نه. با این همه، به راحتی می توان به صورت تصادفی شماره غلطی را ئر ماشین حساب وارد کرد.، یا چیزی را به اشتباه روی کاغذ یادداشت کرد. یا آن را به غلط حل کرد. بنابراین، کاملا به ماشین حساب تکیه نکنید. سعی کنید زمانی را به تقویت غرایز عددی خود اختصاص دهید. سعی کنید به صورت آنلاین ضرب و تقسیم را تمرین کنید یا در سایت های موجود بازی و ریاضی انجام بدید.
نمی توانید جلوی جلوی اشتباهات خود را بگیرید. اما می توانید جلوی از دست رفتن مشکلات آسان را بگیرید. با این حال، از حالا باید شروع به کار کنید! جلوی خطاهای ریاضی نسنجیده خود را با به کار گیری این استراتژی ها بگیرید و دقت خود را در GRE بهبود بخشید
 

Similar threads

بالا