همسران، همسری كردن را بیاموزند

♫ ♫ (。◕‿◕。) ♫ ♫

عضو جدید
کاربر ممتاز
در دنیای صنعتی امروز به دلیل مشغله‌های بیش از حد مردان توجه به وظایف همسرداری، یعنی تامین نیازهای عاطفی و جنسی زن توسط مرد كمرنگ شده است و این گونه موارد سبب بروز آسیب‌های جدی در روابط بین زن و مرد خواهد شد.

در خصوص نقش همسران در زندگی افزود: همسران در مرحله اول باید نقش همسری کردن را در زندگی بیاموزند، یکی از مسایل عمده بین زوجین موضوع وظایفی است که باید زن و مرد در ارتباط با یکدیگر انجام دهند به عنوان مثال، زنان نقش‌های متفاوتی را بر عهده دارند از آن جمله می‌توان به مدیریت بر امور خانه، تربیت فرزندان، همراهی و همدلی با شوهر و وظایف زناشویی اشاره كرد.
روانشناس مرکز خدمات روانشناختی جهاد دانشگاهی هرمزگان اظهار کرد: متاسفانه توجه به برخی نقش‌ها مانند خانه داری و تربیت فرزندان موجب شده است وظیفه زناشویی که ترکیبی از نیازهای عاطفی و فیزیولوژیکی است مورد غفلت قرار گیرد، این وضعیت برای مردان نیز صادق است، به عنوان نمونه مردان وظیفه تامین معیشت زندگی و سرپرستی اعضای خانواده، حمایت از خانواده و در کنار اینها وظایف همسرداری را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: در دنیای صنعتی امروز به دلیل مشغله‌های بیش از حد مردان توجه به وظایف همسرداری، یعنی تامین نیازهای عاطفی و جنسی زن توسط مرد كمرنگ شده است و این گونه موارد سبب بروز آسیب‌های جدی در روابط بین زن و مرد خواهد شد.
برومند به ریشه اساسی اختلاف بین زن و مرد پرداخت و تصریح کرد: علت اصلی این اختلاف به چندین مورد بر می‌گردد از جمله سطح انتظار جامعه و خانواده از انجام هریک از نقش‌ها، به عنوان مثال در زندگی فقط به امور خانه داری و مدیریت خانواده توسط زنان و کار کردن و تامین هزینه‌های زندگی برای مردان بیش از سایر وظایف زن و مرد در جامعه توجه شده است.
روانشناس مرکز خدمات روانشناختی جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: مشکل بعدی در تقویت اختلاف زن و مرد برمی گردد به آموزش‌هایی که همسران قبل از ازدواج در خانواده یا جامعه می بینند و آن بیشتر حول محور انجام صحیح نقش‌هایی است که جنبه مدیریتی و اقتصادی دارد که در آن به مسایل عاطفی و زناشویی توجه نمی شود.
وی اظهار کرد: انتظارات زن و مرد از یکدیگر نیز در وهله اول حول وظایف خانه داری، اقتصاد خانواده و تأمین معیشت زندگی است ضمن اینکه به نیازهای عاطفی و جنسی زن و مرد کمتر توجه شده است مجموع این عوامل به خصوص انتظارات موجود زمینه‌ای را فراهم کرده است که زن و مرد نیازهای عاطفی و جنسی خود را قربانی دست یافتن به رفاه بیشتر، درآمد بلاتر، اقتصاد بهتر و امور مرتبط به آینده کنند.
برومندبیان کرد: زن و مرد در مرحله اول باید نسبت به خود و نیازهای مختلف خود آگاهی داشته باشند، این آگاهی می‌تواند آنها را نسبت به زوایای پنهان وجود خود آگاه کند، این آگاهی از وظایف تعادل در تأمین و پاسخ به نیازهای مختلف فیزیولوژیکی و روانی (عاطفی) است، نتیجه این توجه قرار گرفتن زن و مرد در مسیر رشد همه جانبه زندگی است.
روانشناس مرکز خدمات روانشناختی جهاد دانشگاهی هرمزگان تصریح کرد: علاوه بر این آگاهی زن و مرد با کمک گرفتن از متخصصان به خصوص روانشناسان و مشاوران می‌توانند به رشد همه جانبه خود کمک کنند و در کنار اینها تربیت فرزندانشان و آماده ساختن آنها برای زندگی و توجه به تمامی ابعاد وجودی آنها می تواند ما را نسبت به حل این مشکل خوش بین کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین راهکارهای پیشنهادی برای برون رفت از مشکلات و مسایل خانودگی به ترتیب شامل، آراستگی ظاهری زن و مرد برای یکدیگر در درون منزل، برجسته ساختن ویژگی‌های خوب شخصیتی یکدیگر، بیان عبارات و جملات محبت آمیز توسط زن و مرد، توجه به علایق و خواسته‌های یکدیگر مانند رنگ مورد علاقه، اختصاص زمانی خاص برای تنها بودن زن و مرد، پرهیز از به کار بردن کلمات و عباراتی که آرامش و اعتماد یکدیگر را از بین می‌برد، توجه به ویژگی‌های مثبت و تلاس برای شکوفایی آنها، بالا بردن اعتماد به نفس یکدیگر از طریق بیان ویژگی‌های خوب و تعریف و تمجید از یکدیگر در جلوی دیگران و نشان دادن همدلی و همداهی یکدیگر است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا