هفته نامه مهدویت

Nazi_Elite

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نام خدا
)11( عالم باید علم خود را اظهار نماید
قال رسول الله (ص) اذا ظهرت البدع فی امتی فلیظهر العالم علمه فمن لم یفعل فعلیه لعنه الله (اصول کافی 1/54ح2)
پیامبر(ص) فرمود هنگامی که بدعتها پدیدار شود عالم باید علم خود را آشکار نماید هر کس چنین نکند نفرین خدا بر او باد

(12) دوری گزیدن از مردم
جابربن یزید جُعفی می‌گوید:امام باقر(ع) فرمودند:زمانی بر مردم فرا می‌رسد که در آن امامشان از آنها پنهان می‌شود،پس خوشا به حال آنان که در آن زمان،بر امر امامت ما پایدار و استوار باشند.همانا کمترین پاداش آنها،این است که پروردگارشان به آنها ندا می‌دهد:ای بندگان من! به اسراری که من بدان آگاهم،ایمان آوردید و امور غیبی را که من به آن عالم هستم تصدیق کردید،پس به شما بشارت باد به پاداشی نیکو.شما مردان و زنان،حقیقتاً بندگان من هستید،اعمال شما را می‌پذیرم و از شما در می‌گذرم و شما را می‌آمرزم،به خاطر شما،بر بندگانم باران را فرو می‌فرستم و بلا و مصیبت را از آنها دور می‌کنم و اگر شما نبودید حتماً عذاب خود را بر آنها نازل می‌کردم.
جابر می‌گوید:عرض کردم:ای فرزند رسول خدا!برترین کار موُمن در آن زمان چیست؟
امام باقر فرمودند:نگاهداشتن زبان و نشستن در خانه.
بحارالانوار:145/52 ح 66.

حضرت علی(ع) فرمودند:زمانی فرا می‌رسد که در آن سلامتی کامل ده قسمت است:نه قسمت آن در کناره‌گیری از مردم و یک قسمت دیگر در سکوت می‌باشد.
مستدرک‌ الوسائل:388/11 ح 21.

(13) تقیه

((کسی که تقوا ندارد،دین ندارد،کسی که تقیّه نکند،ایمان ندارد.گرامی ترین شما در پیش خدا کسی است که بیش از دیگران تقیّه را رعایت کند.
گفته شد:ای فرزند پیامبر (ص)! تا به کی؟ فرمود:تا روز وقت معلوم،که آن هم روز خروج قائم ماست.هرکس پیش از خروج قائم ما تقیّه را ترک کند،
از ما نیست.))(همان،ص390)

امیرالمؤمنین علیه السلام به شیعیان خود می فرمود: در بین مردم مانند زنبور عسل باشید که پرندگان دیگر آنها را به حساب نمی آورند و سبک می شمارند، اما اگر میدانستند چه برکتی (عسل) در شکم آنها نهفته است، با آنها اینچنین نمی کردند. شما با زبان و بدن خود با مردم رفت و آمد کنید ولی قلبهای شما و اعمالتان از آنها فاصله داشته باشد.

امام حسین علیه السلام: و اما أن الصابر فى غیبته على الاذى و التکذیب بمنزلة المجاهد بالسیف بین یدى رسول الله؛ کسى که در زمان غیبت او بر آزار و تکذیب، صابر باشد، همانند مجاهدى است که در پیشگاه رسول خدا صلى الله علیه و آله با شمشیر جهاد مى کند.»

(14)حضور در مجالس حدیث و ذکر فضایل اهل بیت علیهاالسلام

امام کاظم علیه السلام: هیچ چیز برای شیطان و لشکریان او درد آور تر و سرکوب کننده تر از دیدار برادران دینی به خاطر خدا نیست. همانا چون دو مومن یکدیگر را می بینند و ابتدا خدا را یاد می کنند و سپس فضائل ما اهل بیت(ع) را برای هم یاد آوری می نمایند، هیچ پاره گوشتی بر صورت شیطان باقی نمی ماند مگر آنکه فرو می ریزد تا اینکه روح او از شدت ناراحتی و رنج به ناله و فریاد می افتد.... (اصول کافی)


میسر گوید: امام باقر (عَلیهِ السَّلام) به منفرمود: آیا مجالس خصوصی تشکیل می دهید و حدیث می خوانید و آنچه بخواهید می گویید؟

عرض کردم: سوگند به خدا، آری! مجالس خصوصی تشکیل می دهیم و حدیث می خوانیم و آنچه بخواهیم می گوییم.
امام باقر (عَلیهِ السَّلام) فرمود: بدان! به خدا قسم دوست داشتم که من هم در بعضی از آن جلسات با شما باشم. آگاه باش! سوگند به خدا که من بوی شما و جانهای شما را دوست می دارم.همانا شما بر آیین راستین خدا و ملائکه او هستید. پس با تلاش و پرهیزکاری ما را یاری کنید.(اصول کافی: 2/187 ح5)

(15) مطالعه کتاب ارزشمند در مورد مهدویت
از جمله تکالیف أنام (مردم) در غیبت امام-علیه الصلوة و السلام- خواندن کتب و دواوینی است که مشتمل بر ذکر اوصاف حمیده و نعوت پسندیده و صفات مقدسه ... وشمایل و خصایل و خصایص و دلایل وجود مقدس آن حضرت- ارواح العالمین فداه- است.(پیوند معنوی: 268)
باید مشق محبت و ولای آن حضرت را به وسایل مختلفه بنمایی و بخوانی بعض کلمات علمای عالمین و محبین صادقین را که بعض مکنونات قلبیّه را بر صحایف اوراق نگاشته اند و برخی عوالم محبّت و معانی مودّت خود را به صورت کتابت به یادگار گذاشته اند.(پیوند معنوی: 41)
همچنین با مطالعۀ این کتابها، آشنایی با علائم ظهور امام زمان(عَلیهِ السَّلام) حاصل می گردد که آگاهی از آن برای هر مسلمان لازم است.
أئمه طاهرین(عَلیهِ السَّلام) علامتهایی را که خدای تعالی برای ظهورحضرت قائم(عَلیهِ السَّلام) قرار داده، بیان فرموده اند تا راستگو از دروغگو معلوم گردد و در قسمتی از روایات، وقوع بعضی رویدادهای فتنه انگیز را خبر داده اند که گمراهان به سبب آن به فتنه می افتند، ولی آنان که از احادیث امامان(عَلیهِ السَّلام) روایت کرده اند و کسانی که از پیش، وقایعی که امامان(عَلیهِ السَّلام) خبر داده اند، شنیده و دانسته باشند، به فتنه نمی افتند و گمراه نمی شوند ... بسیاری از کسانی که از دین بازگشتند و مرتد شدند و دنبال گمراه کنندگان ملحد افتادند _ چه در زمان ما و چه پیش از این زمان _ مرتد شدن و گمراهی شان به سبب ندانستن علائم ظهور صاحب الامر(عَلیهِ السَّلام) و ویژگی های آن جناب بوده است. لذا گمراه شدند و دیگران را گمراه کردند.(ترجمۀ مکیال المکارم: 2/263)

برای نمونه به تعدادی از این کتابها اشاره می شود: جلد سیزدهم بحار الأنوار (که ترجمۀ فارسی آن با نام مهدی موعود (عَلیهِ السَّلام) منتشر شده است.)، غیبت شیخ طوسی (رحمة الله)، غیبت نعمانی(رحمة الله)، کمال الدین، النجم الثاقب، الملاحم و الفتن، الزام الناصب، کشف الأستار، جنة المَأوی، دارالسلام ( تألیف حاج شیخ محود عراقی رحمة الله)، نوائب الدهور، منتخب الأثر... .

(16)
انتظار فرج

امام صادق علیه السلام به یکی از شاگردانش فرمود مَن ماتَ منتَظِراً لهذا الَامر کان کَمَن هُوَ القائمِ فی فسطاطِهِ؛ کسی که در حال انتظار فرج ظهور امام مهدي عجل الله تعالی فرجه الشریف بمیرد، مانند کسی است که در محضر قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف در خیمه آن حضرت است سپس فرمود لا، بَلْ کانَ کالضّاربِ بَینَ یدَي رَسولِ الِله بالسّیفِ؛ [کمال الدین ص 383] نه،بلکه، پاداش او همانند پاداش کسی است که با شمشیر در رکاب رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم با دشمنان می جنگد

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: اَفْضَل العِبادَةِ اِنتِظارُ الْفَرَجِ؛ [ کمال الدین، ص 287 ، حدیث 6] برترین عبادت ها، انتظار فرج است »

امیرمؤمنان علی علیه السلام فرموداَلمنتَظرُ لَامرِنا کالمُتَشَحَّط بِدَمهِ فی سبیل الله؛ [ کمال الدین، ص 645] پاداش انتظار کِشنده امر ما، مانند پاداش کسی است که به خون خود در راه خدا، غوطه ور شود.

امام رضا علیه السلام در وصف امامان علیهم السلام و شیعیانشان فرمود اِنّ دینهُمُ الوَرَعُ و العفَّۀُ و الاِجتهادُ... و الصَّلاحُ و انتظارُ الفَرَجِ بِالصَّبرِ؛ [ عیون اخبار الرّضاج 1، ص 55 ، حدیث 20] دین آنها تقوا، عفّت، تلاش و کوشش... و اصلاح و انتظار فرج در پرتو صبر و استقامت است .

(17)تسلیم بودن و عجله نکردن در امر فرج

مهزم پدر ابراهیم می گوید خدمت امام صادق(ع) از سلاطین آل عباس سخن به میان آوردیم. حضرت فرمود مردم به واسطه ی شتابشان برای این امر هلاک گشتند. همانا خدا برای شتاب دهندگان شتاب نمی کند. برای این امر پایانی است که باید به آن برسد و اگر مردم به آن رسیدند ساعتی پیش و پس نیفتد.

امیرالمومنین حضرت علی (ع) فرمودند:
((تلاش برای از جای برکندن کوه ها آسان تر است از مبارزه با پادشاهی ای که برای آن مدّت خاصّی قرار داده شده است.از خداوند یاری بخواهید و
شکیبا باشید،((همانا زمین از آن خداست و آن را به هرکدام از بندگانش که اراده کند،واگذار می کند،و سرانجام نیکو از آن پروا پیشگان است.))
.در انجام این کار [فرج امام زمان(ع)] قبل از رسیدن زمان آن شتاب نکنید که پشیمان خواهید شد و پایان انتظار بر شما طولانی جلوه نکند که سنگدل
می شوید.))

(18)عدم تعیین وقت:
الإمامُ الباقرُ عليه ‏السلام ـ و قد سألَه الفُضَيلُ : هَل لهذا الأمرِ وقتٌ ؟ ـ : كَذَبَ الوَقّاتونَ ، كَذَبَ الوَقّاتونَ ، كَذَبَ الوَقّاتونَ .


(19) اجتماع شیعیان برای یاری حضرت
نامة مبارک امام زمان خطاب به شیخ مفید در زمان غیبت کبری:

«اگر شیعیان ما که خداوند ایشان را به اطاعت خویش موفق بدارد، با یک دل بر وفای بهعهد خویش اجتماع می کردند، ملاقات ما برای آنها به تأخیر نمی افتاد و سعادت دیدار با معرفت ما برای آن ها به سرعت حاصل می شد. همانا چیزی که آنان را از دیدار ما محروم می کند، خبرهای بد و ناخوشایندی است که از آن ها به ما می رسد و ما چنین توقع و انتظاری از آنها نداشتیم.»

(20) دعا برای قرار گرفتن در زمره یاران آن حضرت

اَللّـهُمَّ اجْعَلْني مِنْ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَ الذّابّينَ عَنْهُ وَ الْمُسارِعينَ اِلَيْهِ في قَضاءِ حَوائِجِهِ وَ الْمُمْتَثِلينَ لاَِوامِرِهِ وَ الُْمحامينَ عَنْهُ ، وَ السّابِقينَ اِلى اِرادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْهِ

خدايا قرار ده مرا از ياران و كمك كارانش و دفاع كنندگان از او و شتابندگان بسوى او در برآوردن خواسته هايش و انجام دستوراتو اوامرش و مدافعين از آن حضرت و پيشى گيرندگان بسوى خواسته اش و شهادت يافتگان پيش رويش

ادامه ندارد
به انتظار ظهور...روزگارتان مهدوی.... التماس دعاَ
 

Nazi_Elite

عضو جدید
کاربر ممتاز

بسمه تعالی

روز(ظهور) روز شادی فرزندان علی وشیعیان اوست (امیرالمؤمنین(علیه السلام)کتاب الغیبه نعمانی باب 10ح3)
وجودمبارکحضرت ولی عصر(عجل ا...فرجه)باچه قدرتی جهان را ازعدل وداد پر می کنند،با کشتن یا با فرهنگ سازی؟​
قرآن کریم زمینه ی حکومت رسول گرامی(صلی ا... علیه وآله)را مسجد دانست تا مردم را بافرهنگ دین آشنا کند.وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج) جهان را پراز عدل وداد می کند اما با کدام سرمایه ، وچطور مردم عادل می شوند ؟ مگر الآن حکومت اسلامی نداریم مگر اکثریت مردم این سرزمین شیعه نیستند اما شما می بینید مشکلات فراوانی در دولت وملت یافت می شود؛ این معصیت ها چیست؟ اگر همه ی ما تشنه ی عدل بودیم دیگر مشکلی پیش نمی آمد.این مشکلات وآلودگی هایی که احیاناً جمع ما گرفتار آن است، چیست؟وجود مبارک حضرت ولی عصر (عج) باچه قدرتی جهان را از عدل وداد پر می کنند،باکشتن؟الآن که مردم جهانهفت میلیارد است اگر یک میلیارد آن را بکشند آن شش میلیارد دیگر آدم می شوند؟ تازه اول ترور است، اول خونریزی است واگر از این هفت میلیارد، چهار میلیارد را بکشند، سه میلیارد باقی مانده آدم می شوند؟ هرگز ممکن نیست.وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج) با چه وسیله ای پیروز می شوند و «یملأ الارض قسطاًوعدلاً» با فشار، با کشتن، یا با عدل وفهم وفرهنگ ؟ معجزه ی اول آن است که مردم را عاقل می کنند، آدم می کنند آن وقت است که جامعه ی عاقل، عدل پرور می شود.
(سخنرانی؛ آیت ا... جوادی آملی؛هزار ویک نکته پیرامون امام زمان (عج)،نکته:842)
گلشن شود ازمقدم تو صحنه گیتی
http://montazerclip.mihanblog.com/post/131
 

Nazi_Elite

عضو جدید
کاربر ممتاز
بسمه تعالی

از امام زمان(عجل الله فرجه) بترسیم یانه؟!
بعضی ها آمده اند درباره حضرت مهدی(عجل الله فرجه) تبلیغات خشن کرده اند ودر بعضی از کتاب ها به دروغ این مطالب را نوشته اند که حضرت مهدی (عجل الله فرجه) آن قدر افراد را می کشد که خون، صفحه زمین را فرا می گیرد وتا رکاب حضرت مهدی(عج) خون بالا می آید. این قبیل روایاتدروغین، ساخته وپرداخته دست دشمنان است. هدف این است که رابطه عاطفی با حضرت را کم رنگ کنند.

حضرت مهدی(عج) مبلغ رحمت خداست، کانون عاطفه ومحبت انسانیت است. انقلاب حضرت مهدی(عج) در درجه اول یک انقلاب نظامی نیست، در درجه اول یک انقلاب فرهنگی است. ماحدیث بسیار پرمعنایی داریم که می فرماید: «إذا ظهرالمهدی وضع الله یده علی رؤوس الانام» هنگامی که حضرت مهدی(عج) ظهور می کند خدا دست مهدی را برسر مردم می گذارد «فأکمل بها عقولهم» پس عقل مردم کامل می شود. آن زمان است که تحول فرهنگی پیدا می شود وبه استقبال حکومت مهدی می روند پس اگر کشتاری واقع می شود مال آن گروهی است که دشمن حق وعدالتند وإلا بقیه از طریق انقلاب فرهنگی است...

حضرت ولی عصر (عج) محبوب دل هاست وبه همه بشریت علاقه دارد،این الفاظ دشمنان نباید میان آن حضرت ومردم جدایی بیفکند.
مایک زیارت خوبی داریم... وآن زیارت آل یاسین است، بعدش هم یک دعاست که من دو سه جمله از این زیارات ودعای بعدش را خدمت شما بخوانم. در آنجا درباره حضرت مهدی(عج) ما می گوییم: «الولی الناصح» خیر خواه جهان بشریت است؛ «سفینه النجات» کشتی نجات است که ما را از غرق شدن درآب نجات می دهد،نه این که افراد را غرق کند؛ «علم الهدی» پرچم هدایت است؛ «نورأبصارالوری» نور چشمان تمام مردم دنیاست؛ «خیر من تقمص وارتدی» بهترین فرزندان آدم است و«مجلیالعمی» نابینایی ها وناآگاهی ها را ازبین می برد.

بنابراین حضرت مهدی(عج) کانون محبت، کانون عاطفه وخیرخواهی همه بشریت است واز هر نظر کسی است که به وسیله انقلاب فرهنگی، دنیا را پراز عدل وداد می کند. ایشان کسی نیستند که آن قدرخون بریزند که خون تا رکابشان برسد.اینها سخنان دشمنانی است که می خواهند جدایی بیفکنند.

در احادیث ما حضرت مهدی (عج) به دو چیز تشبیه شده : 1- به نور آفتاب عالم تاب، نوری که تربیت کننده است ونابود کننده نیست. 2 به« ماء معین» یعنی آب جاریکه کارش زنده کردن است، حیات است،همه این موجودات زنده از برکت آب زنده اند،مهدی آب جاری ونور آفتاب است،یعنی کانون هدایت، محبت، پرورش وتربیت است.حضرت مهدی(عج) این چنین موقعیتی دارد.

(سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی؛ هزار ویک نکته پیرامون امام زمان(عج) نکته :766)
http://montazerclip.mihanblog.com/post/119
 
آخرین ویرایش:

Nazi_Elite

عضو جدید
کاربر ممتاز
بسمه تعالی

امام باقر(علیه السلام)فرمودند:« درصاحب این امر(یعنی حضرت مهدی(عج))چهار شباهت به چهار پیامبر وجود دارد... اما شباهت به یوسف،زندانی بودن است.» (کمال الدین؛ باب 32 ح6)
آیت الله بهجت فرمودند: «حضرت غائب(عجل الله فرجه)درحالی که مرده را زنده می کند خود در زندانی وسیع به سر می برد،اما در مورد خود حق ندارد ،هرچند برای دیگران مخصوصاً در امور فردیه عنایت خاصی دارد،اما امور اجتماعیه که مربوط به خود آن حضرت است،خیر.» (در محضرآیت الله بهجت؛ ج2،ص299)

اماکلید این زندان در دستان ماست :امام زمان(عجل الله فرجه) درنامه ای مرقوم فرمودند:«اگرشیعیان ما... درراه وفای به عهدی که بر دوش دارند (یعنی یاری ما) همدل می شدند، هرگز سعادت ملاقات با ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد وسعادت دیدار ما هرچه زودتر نصیب آنان می گشت.»(احتجاج؛ج2،ص602)

(مقصود ظهور است نه فقط دیدن حضرت؛ زیرا چنانچه همه شیعیان در یاری حضرت همدل شوند، می باید امام با همه آن ها ملاقات کند ودر این حالت دیگر غیبت معنا ندارد وحضرت غیبتی نخواهد داشت.) پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله)فرودند:«امام مانند کعبه است که مردم باید به نزد او روند، نه آن که او به سمت مردم آید.» (بحار الأنوار؛ج36،ص353)

نکته مهم این که :مردم تا نسبت به حضرت شناخت پیدا نکنند وجای خالی اش را احساس ننمایند، همچنان در رکود وسکون باقی خواهند ماند وحرکتی در راستای ظهور، از آنها سر نخواهد زد.به این روایت دقت کنید: امام باقر(علیه السلام) فرمودند:««هرکس شناخت پیدا کند، این شناخت اورا به سوی عمل راهنمایی می کند؛ وآن که اهل معرفت وشناخت نباشد، عمل وحرکتی نیز نخواهد داشت.» (میزان الحکمه؛ ج6،ص13
نتیجه نهایی:
گام اول(شناخت امام زمان)=گام دوم(حرکت وخواست مردم)=هدف مطلوب(ظهور)

http://montazerclip.mihanblog.com/post/106
 

غریبه

عضو جدید
مهدویت رسول اکرن(ص)

مهدویت رسول اکرن(ص)

خوشا بر احوال کسی که قائم اهل بیت مرا درک کرده ودر غیبت و پیش از قیامش پیرو او باشد،ودوستانش را دوست بداردوبا دشمنانش دشمن باشد،چنین کسی در روز قیامت از دوستان من و گرامی ترین امتم خواهد بود.
 

غریبه

عضو جدید
مهدویت حضرت آیت الله بهجت(ره)

مهدویت حضرت آیت الله بهجت(ره)

افسوس که همه برای برآورده شدن حاجت شخصی خود به مسجد جمکران می روند و نمی دانند که خود آن حضرت چه التماس دعایی از آنها دارند که برای تعجیل فرج او دعا کنند!
 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]درد دل حضرت زهرا(س) با شیعیان در مورد فرزند عزیزش حضرت مهدی(ع)[/h]
درد دل حضرت زهرا(س) با شیعیان در مورد فرزند عزیزش حضرت مهدی(ع)
شاعر: یک بنده ی خدا
تو ضیحات:بیشتر بند های این شعر بر محتوای روایات
و کمی از آن هم حرفهای دلی است
درخواست عاجزانه: لطفا با حضور قلب بخوانید
غریب من.......... غریب من........... یا ولدی!
آی شیعه ها فاطمه ام مادر مهدی
کاشکی می شد خودم بشم یاور مهدی
آی شیعه ها فاطمه ام همسر مولا
که شده هستیم فدای سر مولا
آی شیعه ها فاطمه ام یاور حیدر
برای یاری امامم شده پر پر
دوباره میبینم علی غریب و تنهاست
به جای خونه نشینی ساکن صحراست
کاشکی میشد بازم بشم سوار استر
خونه به خونه بزنم برای او در
همش میگید کاشکی شما مدینه بودین
به جای من تو کوچه ها سیلی میخوردین
همش میگید کاشکی توی کربلا بودین
سپر اهل بیت جلو هر بلا بودین
حالا که تو اون زمان توی این دنیا نبودین
برای صاحب الزمان خود چه کردید؟
غریب من.......... غریب من........... یا ولدی!
دوباره کربلا هنوز ادامه داره
حسین دیگرم در انتظار یاره
دوباره عاشورا مکرّر شده امروز
ندای هل من ناصرش بلنده هر روز
همش میگید کرب و بلا بهشتتونه
جون دادن برای ما آرزوتونه
همش به لب ذکر حسین حسین دارین
به یاد بین الحرمین زمزمه دارین
ولی دل حسینم از شما گرفته
یادگارش تو صحرا ها غریب و خسته
هر کسی راست میگه الان یاور او شه
نوکری حسین میخواد نوکر او شه
اگه که از عشق حسین گفتگو دارین
حسین این زمونه رو تنها نذارین
دیگه حسن(ع) حسین(ع) ابالفضل(ع) شما اوست
حتی در این زمان علی(ع) مرتضی اوست
غریب من.......... غریب من........... یا ولدی!
آخه مگه طاقت یک نفر چقدره
مهدی من به خدا خدای صبره
او پدر امّته و طاقت نداره ببینه
گمراهی جامعه رو کنه نظاره
بی بندوباری! ,از یه سری
بقیه هم بهر فرج نکرده کاری!
یه عده گویی اصلاً امام ندارن
یه عده هر وقت که میان حاجتی دارن
بشریت هلاک درد بی امامی
می میرن از جهل و ز ما نبرده نامی
شیعه هم از امام خود غافل نشسته
فرج و اون جور که بایدهنوز نخواسته
غریب من.......... غریب من........... یا ولدی!
هر کی یه جوری میسوزونه او رو کم و بیش
شرمنده ی خدا شده از امّت خویش
دخترای شیعه که ناموس او هستن
میبینه در حجاب حریم ها رو شکستن!
شیعیان ما به خلاف اهل سنت
به راحتی ترک میکنن نماز جماعت
جوونهایی رو میبینه با بی گناهی
ز بی کسی میرن به دامن تباهی!
فلسطین و مسجد الاقصی رو میبینه
چی کار کنه علی من خونه نشینه
مهدی من چشم خداست اینو میبینه
در دل پر خونش غصه میشینه
چقدر دعا کرد برای دفع بلاها
با اشک های شبانه اش شسته گناها
چطور برای مریض خود پزشک میارین
برای درد غیبت دست روی دست میذارین؟
مگه که روزی و شفاء دست خدا نیست
عطای او که از تلاشتون جدا نیست
برکت از خداست ولی حرکتتون کو؟
امامتون تو صحرا هست غیرتتون کو؟
غریب من.......... غریب من........... یا ولدی!
مگه نفرموده دعا دعای بسیار*
چرا جماعتی نکرده اقامه ی این کار؟
نامه نوشت به شیخ مفید چرا نخوندین؟**
هزار ساله غصه رو بر دلش نشوندین
مگه نفر موده اگر شیعه وفا داشت
زود تر از این سعادت دیدار ما داشت
مگه نفرموده ظهورم ناگهانی ست
شیعه ی او نشسته در پی نشانی ست!
مگه نفرموده نماز اوّل وقت
اطاعت شما و چه وقت و بی وقت!
مگه نفرموده کلید قفل غیبت
وفای شیعان بود به عهدو بیعت**
مگه نفرموده دعا چاره ی کاره
خدا ببینه مهدی ام خواهان داره
مگه خدا نگفته سر نوشت هر قوم
تغییر نمیکنه مگر به دست مردم
شیعه ی ما نشسته دست روی دست گذاشته
تا فرج از آسمون براش ناگه بیوفته
اون وقت میخواید خدا برسونه آقاتون
از امریکا و اسراییل کنه رهاتون
غریب من.......... غریب من........... یا ولدی!
هر وقت میاد در مدینه به یاد کوچه
صدای یه سیلی به گوش او می پیچه
میشنوه از در و دیوار همون ندایی
که گفته بودم ولدی مهدی کجایی؟
مهدی من غیرتیه طاقت نداره
اسیری زینب و پیش نظر آره
من که طاقت نداشتمو جون دادم آخر
که باشمو نظر کنم غربت حیدر
حالا هزارو صد ساله میونه صحرا
به حجت خدا کنه نظاره زهرا(س)
اگه که یه ذره به من علاقه درین
هر گوشه ای یه مجلس دعا بذارین
ظهور او رسیدنی ست باور نمایید
یکی از این شبها یی که سحر نمایید
ظهور او گرفتنی ست خدا می دونه
اگر از او بخواید به خوبی می رسونه
ظهور او چه دیدنی ست کاشکی بدونید
بیاید و خدا رو روز و شب بخونید
غریب من.......... غریب من........... یا ولدی!
*امام زمان(ع) فرمودند:در رابطه با تعجیل در فرج زیاد دعا کنید
که فرج و گشایش امور شما نیز بدان بستگی دارد
(غیبت شیخ طوسی ص117)
در قسمتی از نامه ی امام زمان(ع) به شیخ مفید: **
اگر شیعیان ما_ که خدوند ایشان را به اطاعت خویش موفق بدارد_ یکپارچه شوند و با دلهای
متّحد و بهم پیوسته به عهد خویش با ما وفا میکردند هرگز سعادت دیدار ما از آنان
به تاخیر نمی افتادو با سرعتی عجیب سعادت محضر ما را درک میکردند و زودتر از
این به دیدار ما نایل میشدند وآن چیزی که مارا از آنان دور کرده و محروم نموده
گناهان و خطاهائی است که مرتکب میشوند(باعث طولانی شدن غیبت میشود) و
ما چنین انتظار و توقعی از آنان نداشتیم
کتب شیعه و ارشاد شیخ مفید (ره)
امام زمان(ع) فرمودند: خدا را درباره ی ما در نظر بگیرید ما را تنها نگذارید
و یاریمان كنید تا خدا شما را یاری كند
بحارالانوار ج 52 ص 239
یا رب الزهرا(س) به حق الزهرا (س)اشف صدر الزهرا(س) به ظهورالحجه(ع)
 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نام خدا

سلام...

اینم درد دل یه شاعر با مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه)....

روزگاری شهر ما ویران نبود

دین فروشی اینقدر ارزان نبود


صحبت از موسیقی عرفان نبودهیچ صوتی بهتر از قران نبود

دختران را بی حجابی ننگ بود

رنگ چادر بهتراز هر رنگ بود...


دختر حجب وحیـــــــا قرتی نبود


خانه فرهنگ كنســـــــــرتی نبود

مرجعیت مظـــــهر تكــــریم بود

حــــكم اورا عالمی تســـــلیم بود

یك سخن بود وهزاران مشــتری

آنهم از لوث قــــرائت هــــا بری

هدیه بر رقــــاصه ها واجب نبود

قدر عالم كمــــتر از مطرب نبود

زه كه در ســـــال سیــــاه دوهزار

كار فرهنـــگی شده پخــــــش نوار

ذهن صــــــاف نوجوانان محـــــل

پرشده از فیــــــلمهای مبتـــــــذل

آدمــــیت كو؟دگر آدم كــــی است

آدم قـــــرن تمــــدن برفـــی است

پشت پا بر دین زدن آزادگی است

حرف حق گفتن عقب افتادگی است

آخر ای پرده نشــــــین فاطـــــــمه

تو برس بر داد دین فاطـــــــــــمه


بی تو منكر ها همه معروف شد

كینه ها در سینه ها معطوف شد

در به روی فتــنه جویان باز شد

دشمـــــنی با دین تو آغـــاز شد

بی تو دلهامان به جان آمد بیـــا كاردها بر استخوان آمد بیــــــا






 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
دربی





روزگاریست ساکن آخرالزمانم و داعیه داره عـــشـــق مولایم

"مهدی"
که به نامش عاشقی میکنم و بیادش عاشقانه می نویسم در هرکجا که نشان دلدارم باشد....


دربی




این جمعه
قطعا نخواهی آمد!
چرا که همه فکر دربی و آبی و قرمزند!
با همین ها
مدتهاست سرمان را
گرم کردند و
ما هم دلخوش و سر خوش تر از دیروز!



ای کاش به اندازه ی پرسپولیس و استقلال هوادار داشتی
که شاید می آمدی این جمـــعه ...!
 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام

سلام



سلام به آقایی که دردش از ما هست و

درمان نیز هم...


دردش گناهان ما ،غفلت ما،کم توجهی ما، عدم وحدت ما، مادی پرست شدن ما و ...


.
.
.

درمانش شناخت بیشترش، دعا برایش، زندگی برایش، خود را برایش فدا کردن ، ایستادن برایش یا شاید بپایش ...





:gol::gol::gol:
_______________

دلنوشته در سایت رسمی مسجد مقدس جمکران:


مرا ببخش نه به خاطر آن که گناهان من اول اورا اذیت میکند .


به خاطر آن که گناهان من غربت و آوارگی و غیبت اورا تمدید میکند.

به خاطر آن که هر هفته پرونده ی اعمال مرا به او میدهند.

به خاطر آنکه این بار نمی داند با چه رویی پیش تو شفاعت مرا کند.

به خاطر آن که قراراست بر زمین سروری کند و گناهان من مانع این کار شده اند.


به خاطر آن که دوستش داری و او تو را!

به خاطر آن که ناراحتی او ناراحتی توست و خوشحالی او خوشحالی تو!

به خاطر امام زمانم مرا ببخش



________________




 

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
✔غــــــریبه

✔غــــــریبه

یاد گرفـتم هـر وقـت دلم واســــه کسی تنگ شد،

شب بـــرم کنار پنجـــره ی اتاقــــــم و یه ســـــتاره تو آسمــــون به نامــش بزنم ا

لان مدتهــاست که همـــــه ی ستاره هـــای آسمون به نامت شده!!!


نمیــــــای آقـــــــا؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

E ntezar

عضو جدید
کاربر ممتاز
باید وســـط هفته بـــــیایی آقـــــا

دیریـــست که جمعـــه های ما تعطیل است...!!!!





راستی
جمعه هـــــا تعطیــلند یا مــا؟!؟!؟!




تقصیر ماست غیبت طولانی شما

بغض گلو گرفته ی پنهانی شما

برشوره زار معصیتم گریه می کنم

جانم فدای دیده ی بارانی شما

پرونده ام برای شما دردسر شده

وضع بدم دلیل پریشانی شما

ای وای من!که قلب شما را شکسته ام

آقا چه شد تبسم رحمانی شما؟

ای یوسف مدینه مرا هم حلال کن

عفو و گذشت سنت کنعانی شما

آیا حقیقت است که اصلاٌ شبیه نیست؟

رفتار ما به رسم مسلمانی شما...







 

مریمs

عضو جدید
دربی





روزگاریست ساکن آخرالزمانم و داعیه داره عـــشـــق مولایم

"مهدی"
که به نامش عاشقی میکنم و بیادش عاشقانه می نویسم در هرکجا که نشان دلدارم باشد....


دربی




این جمعه
قطعا نخواهی آمد!
چرا که همه فکر دربی و آبی و قرمزند!
با همین ها
مدتهاست سرمان را
گرم کردند و
ما هم دلخوش و سر خوش تر از دیروز!



ای کاش به اندازه ی پرسپولیس و استقلالهوادار داشتی

که شاید می آمدی این جمـــعه ...!





شدیداااااااااااا لایککککککککککک
 

Similar threads

بالا