هشدار وزير بهداشت درباره افزايش 5 برابري ايدز از طريق روابط غيراخلاقي

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وزير بهداشت از افزايش موارد ايدز از طريق ارتباطات غيراخلاقي به خصوص در نسل جوان ابراز نگراني كرد و تاكيد كرد: با ادامه اين روند تعداد مبتلايان از اين طريق پنج برابر خواهد شد.

به گزارش ايسنا، دكتر مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه گردهمايي «توليد دارو و تجهيزات بيوتكنولوژي» در جمع خبرنگاران در خصوص وضعيت ايران در ايدز در آستانه روز جهاني «ايدز» گفت: خوشبختانه وضعيت ايران از نظر ايدز وضعيت مناسبي است، اخيرا معاون سازمان بهداشت جهاني كه در زمينه ايدز هم فعاليت مي‌كند، ايران را به عنوان كشور پيشتاز در پيشگيري از ايدز و نمونه و الگو ساير كشورها معرفي ‌كرد.

وي افزود: در زمينه مربوط به معتادان تزريقي كه عامل اصلي بيماري ايدز و HIV در كشور هستند، خوشبختانه توانسته‌ايم آن‌ را كنترل كنيم و تعداد بسيار كمي در هر سال مبتلا به اين بيماري مي‌شوند.

وزير بهداشت تصريح كرد: اما آنچه كه براي ما خطر بزرگ و جدي است، مسايل مربوط به ارتباطات غير اخلاقي است كه منجر به بيماري ايدز و HIV شده و ممكن است آنچه كه براي آينده پيش‌بيني مي‌كنيم با اين روند پيشرو، ظرف چهار تا پنج سال آينده، ميزان مبتلايان از اين طريق پنج برابر شود.

وي خاطرنشان كرد: بنابراين آنچه كه به مردم توصيه مي‌كنيم رعايت مسايل اخلاقي و سلامت و دوري از مواردي است كه مي‌تواند افراد را از اين طريق مبتلا به بيماري كند. بنابراين به خصوص به نسل جوان توصيه مي‌كنيم به هشدارهاي وزارت بهداشت توجه كنند. همچنين خانواده‌ها بايد مراقبت‌هاي جدي از فرزندان خود به عمل آورده و آموزش‌هاي لازم را جدي بگيرند و بدانند كه جان آن‌ها در معرض خطر است و اگر اين بيماري از اين طريق شعله ور شود، در آينده يك انفجاري از ايدز در كشور رخ خواهد داد.

دستجردي تصريح كرد: با توجه به شناسايي بيش از 20 هزار مورد مبتلا به ايدز و وجود سه تا چهار برابر موارد اين ميزان كه تاكنون شناسايي نشده‌اند، بيماري در كشور كنترل شده است اما تنها از جنبه اخلاقي نگران هستيم كه مردم به خصوص نسل جوان بايد رعايت كنند.
 
بالا