هرکس به کسی نازد...ماهم به علییی نازیم....

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
درود برشما:gol:
قسمت سبز رنگ يه كم بنده رو گيج كرده، يعني خدا انسان رو آفريد كه گناه كنه و بعد پيامبر بياد و هدايتش كنه يا اينكه چون انسان گناه كار بود پيامبر رو آفريد تا انسان رو هدايت كنه حالا اون چهار نفر بعدي واسه چي آفريده شدن دنيا براي اينها آفريده شد يا اينها براي دنيا ؟
و اما قرار نيست پيامبر معصوم باشه تا مردم اطاعتش كنن ، پيامبرها در حد ابلاغ رسالت خودشون كه معصوم باشند كفايت ميكنه ، و اطاعت مردم از پيامبر يعني اطاعت از دستوراتي كه از طرف خدا مياره نه دستوراتي كه خودش دلش ميخواد
و اما در مورد اينكه آيات قرآن بعضي ها رو گمراه ميكنه و بعضي ها رو هدايت شما ميتونيد آيه 7 از سوره آل عمران رو بخونيد ، البته قبلا هم در مورد اينكه آيا خدا ميخواد بندگانش گمراه بشن سوال فرموده بوديد كه فكر كنم جوابتون در اين آيه باشه
و اما در مورد اينكه چرا شيعه هستيد ، و اينكه من دنبال چي هستم
شما فرموديد چون شيعه هستيد ديگه به باورهاي ديگران فكر نمي كنيد ، دوست من بنده دوسال پيش ماه رمضون با زبون روزه از دين خارج شدم و علتش اين بود كه به باورهاي خودم با دقت نگاه كردم شايد نتيجه گيري من اشتباه بوده ولي وقتي با فكر خودم بهشون نگاه كردم به اين نتيجه رسيدم و از اون روز به بعد دارم روي عقايد مختلف تحقيق ميكنم ، به همين خاطر به شما هم پيشنهاد كردم در عقايدتون بيشتر دقت كنيد ، و اما چرا درعقايدم بيشتر دقيق شدم ، چون كه ديدم كساني به اسم اسلام هواپيما ميدزدن ترور ميكنن و خيلي كارهاي ديگه(طالبان ، جند الله ، سپاه صحابه) و البته با خلوص نيت اين كار رو ميكنن در صورتي كه خيلي از مسلمونها كار اونها رو رد ميكنن همين باعث شد به فكر بيافتم كه شايد من هم مثل اونها در عقايدم اشتباه كردم و به همين خاطر با دقت بيشتري نگاه كردم و عاقبتش اين شده
اميدوارم روزي برسه كه راه درست رو پيدا كنم
براي همه آرزوي سربلندي و سرافرازي دارم:gol::gol::gol:

قسمت سبز : خدا انسان رو آفرید و بهش اختیار داد . خب انسان اختیار گناه کردن رو داره پس ممکنه گناه کنه . حالا خدا پیامبران رو میفرسته تا با نشان دادن راه درست بتونه فردای قیامت جواب گناهکار رو بده که من راه درست رو بهت نشون دادم و اختیار هم دادم اما تو راه غلط رو انتخاب کردی .

قسمت قرمز : عزیز من سیره پیامبر سنته ، از ادله اربعه است . بهش استناد میشه . رفتار پیامبر برای ما حجته . چطور ممکنه با وجود اشتباه رفتار پیامبر رو حجت قرار بدیم ؟

قسمت بنفش : شما به یه مشت آدمکش به اسم مسلمون نگاه کردید ؟ این رو من نمیگم . نوام چامسکی آمریکایی میگه . که ما برای اینکه شوروی رو در افغانستان زمینگیر کنیم 100 هزار نفر آدمکش که از قضا از افراطیون اسلامگرا هم بودند رو از مصر و عربستان و پاکستان جمع کردیم فرستادیم افغانستان .
حالا اینایی که 10 سال تمام cia نونشون رو میداد شدند نماینده اسلام ؟

 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
درود برشما دوست عزيز:gol:
خوشحالم كه شما رو هم اينجا ميبينم:gol:
البته هركس طرز فكر خودش رو داره ولي من فكر ميكنم قرآن از حديث و روايت معتبر تر هست و وقتي خود آيه رو كامل درنظر بگيريد و آيات قبل و بعدش رو هم در نظر بگيريد مي بينيد كه داره در مورد زنان پيامبر صحبت ميشه و البته در آيه صحبتي از عبا نيست
:gol::gol::gol:

زنده باشید :gol:

«ابوحمزه ثمالى» در تفسيرش در اين مورد، از همسر ارجمند پيامبر «ام‏سلمه» آورده است كه: روزى دخت فرزانه پيامبر فاطمه نزد آن حضرت آمد و سوپى خاصّ براى پدرش آورد؛ پيامبر به او فرمود: فاطمه جان! همسر ارجمند و دو فرزند دلبندت حسن و حسين را نزدم دعوت كن. دختر پيامبر آنان را به خانه پدر فرا خواند و همگى از آن غذا خوردند؛ آن گاه پيامبر كساى خيبرى را بر سر آنان برافراشته داشت و رو به بارگاه خدا برد و نيايشگرانه گفت: اللّهم هؤلا اهل بيتى و عترتى فاذهب عنهم الرجس و طهّرهم تطهيراً(152) بارخدايا! اينان خاندان گرانمايه من هستند، پس پليدى و آلودگى را هماره از آنان دور داشته و آنان را آن گونه كه بايد پاك و پاكيزه دار. «ام‏سلمه» مى‏گويد: من با ديدن اين منظره دل‏انگيز و آن نيايش شورآفرين پيامبر بر آن شدم كه خود را در شمار آنان درآورده و مشمول دعاى آن حضرت گردم، كه پيامبر فرمود: ام‏سلمه! تو بخير و سلامتِ در عقيده خواهى ماند، امّا از اينان نيستى.

 

me-myself

عضو جدید
کاربر ممتاز
خدا وکیلی دعوا نکنین.
امشب شب قدره .
واسه همه دعا کنین. واسه من هم دعا کنین. باشه؟
 

garshasbi-m

عضو جدید
1-قسمت سبز : خدا انسان رو آفرید و بهش اختیار داد . خب انسان اختیار گناه کردن رو داره پس ممکنه گناه کنه . حالا خدا پیامبران رو میفرسته تا با نشان دادن راه درست بتونه فردای قیامت جواب گناهکار رو بده که من راه درست رو بهت نشون دادم و اختیار هم دادم اما تو راه غلط رو انتخاب کردی .

2-قسمت قرمز : عزیز من سیره پیامبر سنته ، از ادله اربعه است . بهش استناد میشه . رفتار پیامبر برای ما حجته . چطور ممکنه با وجود اشتباه رفتار پیامبر رو حجت قرار بدیم ؟

3-قسمت بنفش : شما به یه مشت آدمکش به اسم مسلمون نگاه کردید ؟ این رو من نمیگم . نوام چامسکی آمریکایی میگه . که ما برای اینکه شوروی رو در افغانستان زمینگیر کنیم 100 هزار نفر آدمکش که از قضا از افراطیون اسلامگرا هم بودند رو از مصر و عربستان و پاکستان جمع کردیم فرستادیم افغانستان .
حالا اینایی که 10 سال تمام cia نونشون رو میداد شدند نماینده اسلام ؟


:gol::gol::gol:
درود برشما
در مورد قسمت 1 سوال بنده به اين علت بود كه دوستان فرمودند خدا دنيا رو به خاطر 5 نفر آفريده و الا مشكلي با اومدن پيامبرها ندارم
در مورد قسمت 2 پيامبر گاهي دست به كشتن اسرا در جنگ ميزد و يا كنيزاني داشت و يا تعداد زوجاتش به 9 تن ميرسيد آيا ما هم بايد به سيره ايشون رفتار كنيم بعضي از رفتارهاي پيامبر مختص زمان خودشون بود و البته گناهان شخصي هم نميتونه كاري به سيره و سنت داشته باشه
در مورد قسمت 3 بايد عرض كنم بنده با ديدن اونها از دين خارج نشدم بلكه گفتم وقتي كسي با عقيده كامل يك كار اشتباهي رو انجام ميده از كجا معلوم كه من هم مثل اون با عقيده كامل اشتباهي رو انجام نميدم به همين خاطر به ديني كه خودم داشتم نگاه كردم به دين يا رفتار اونها
از توجهتون به عرايضم بسيار سپاسگذارم:gol::gol::gol:
 

XPARS

عضو جدید
کاربر ممتاز
خدا وکیلی دعوا نکنین.
امشب شب قدره .
واسه همه دعا کنین. واسه من هم دعا کنین. باشه؟

دهوا نمیکنیم که ! :D
انقدر اینجا بحث های بزن بزن دیدید دو نفر هم که دوستانه صحبت میکنند رو میگید دعوا !
التماس دعا :gol:
:gol::gol::gol:
درود برشما
در مورد قسمت 1 سوال بنده به اين علت بود كه دوستان فرمودند خدا دنيا رو به خاطر 5 نفر آفريده و الا مشكلي با اومدن پيامبرها ندارم
در مورد قسمت 2 پيامبر گاهي دست به كشتن اسرا در جنگ ميزد و يا كنيزاني داشت و يا تعداد زوجاتش به 9 تن ميرسيد آيا ما هم بايد به سيره ايشون رفتار كنيم بعضي از رفتارهاي پيامبر مختص زمان خودشون بود و البته گناهان شخصي هم نميتونه كاري به سيره و سنت داشته باشه
در مورد قسمت 3 بايد عرض كنم بنده با ديدن اونها از دين خارج نشدم بلكه گفتم وقتي كسي با عقيده كامل يك كار اشتباهي رو انجام ميده از كجا معلوم كه من هم مثل اون با عقيده كامل اشتباهي رو انجام نميدم به همين خاطر به ديني كه خودم داشتم نگاه كردم به دين يا رفتار اونها
از توجهتون به عرايضم بسيار سپاسگذارم:gol::gol::gol:

در مورد اون قسمت اول واقعا بحث عرفانی مفصلی داره که زبون روزه تایپ کردنش خیلی سخته ! :D ولی حتما اگه یه عالم یا روحانی خبره دیدید این سوال رو ازش بپرسید ها .

در مورد قسمت دوم اینه که شما علت کار رو ببین . اون موقعی که پیامبر دست به کشتن اسرا زد اونها یا کافر حربی بودند یا منافق و جاسوس وگرنه خیلی وقتها در برابر جزیه آزاد میشدند که این جزیه حتی آموزش دادن علم بود .

در مورد قسمت سوم اینطور به نظر میرسه که شما به خاطر یه شاید و اما از دین خارج شدید . درسته ؟! شاید هم این برداشت الان شما اشتباه باشه .

 

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
:gol::gol::gol:

يا تعداد زوجاتش به 9 تن ميرسيد


این خدایی جزء معجزاته پیغمبر(ص) است و خارج از محدوده فکر ما.جدای از تفکر و اهداف سیاسی و استراتژیک واقعا رعایت عدل بین دو تا زن آدم رو پیر میکنه و 9 تا دیگه واقعا معجزه هست.:gol::D(البته بیشتر شوخی با خانوماستا.)
 

ddahmadss

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته این 9 تا زن همزمان نبودنا یعنی پیغمبر یه جا 9 تا زن دائم نداشته ها
 

garshasbi-m

عضو جدید
دهوا نمیکنیم که ! :D
انقدر اینجا بحث های بزن بزن دیدید دو نفر هم که دوستانه صحبت میکنند رو میگید دعوا !
التماس دعا :gol:

و البته دوستي با شما براي من افتخار هست

در مورد اون قسمت اول واقعا بحث عرفانی مفصلی داره که زبون روزه تایپ کردنش خیلی سخته ! :D ولی حتما اگه یه عالم یا روحانی خبره دیدید این سوال رو ازش بپرسید ها .

در مورد قسمت دوم اینه که شما علت کار رو ببین . اون موقعی که پیامبر دست به کشتن اسرا زد اونها یا کافر حربی بودند یا منافق و جاسوس وگرنه خیلی وقتها در برابر جزیه آزاد میشدند که این جزیه حتی آموزش دادن علم بود .

در مورد قسمت سوم اینطور به نظر میرسه که شما به خاطر یه شاید و اما از دین خارج شدید . درسته ؟! شاید هم این برداشت الان شما اشتباه باشه .

درود دوست عزيز:gol:
در مورد اون بحث عرفاني كه فرموديد بنده هم با شما موافقم و اگه جايي ديگه بحث بشه بهتره;)
در مورد كشتن اسير و غيره بنده با اينها مشكلي ندارم و به خاطر بحث سيره و ستن عرض كردم كه بازهم بهتره خودش يه بحث جدا داشته باشه فقط من فكر ميكنم پيامبر در ابلاغ رسالت و امورات مسلمين عصمتش كفايت ميكنه و اگر پيامبري در زندگي شخصي خود گناهي بكنه ايرادي بر پيامبري اون نيست هر چند كه بهتره در گناه نكردن از مردم زمان خودش جلوتر باشه:gol:
و در مورد قسمت آخر هم كاملا حق باشماست بنده هيچ زماني به اندازه الان به تفكرات خودم شك نداشتم چرا كه وقتي چيزي رو كه 29 سال درش غرق بودم در نهايت رد ميكنم چه طور ميتونم به راهي دل ببندم كه تازه دوسال هست در اون هستم و حتي راه مشخصي هم نيست، و چيزهايي كه مطرح ميكنم بيشتر جنبه سوال داره و روي اونها تعصبي ندارم:gol:
و اما هدف اصلي من در اين موضوع روايت استارت تاپيك هست كه به نظر من با يه سري از اعتقادات ديني جور درنمياد و تناقض داره:gol:
از توجهتون به عرايض بنده و راهنمايي هاتون بسيار سپاسگذارم:gol::gol::gol:
 

lighthearted

عضو جدید
کاربر ممتاز
"و انا ارجو ان لا تردنی معرفه منی برافتک و رحمتک "

"چرا ناامیدی ؟ من نمی رانمتان ."

" دعای ابو حمزه ثمالی "




دوستای خوبم دعام کنید :gol::gol::gol:
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
درود برشما:gol:
در مورد قسمتهايي كه رنگ قرمز داره بايد عرض كنم شما فرموديد آيه در مورد خلقت جهان به خاطر 5تن ولي اين چيزي رو كه فرموديد آيه نيست روايت هست و خب روايت هم جاي بحث داره
و اما اينكه نوشته جهان را براي محمد(ص) محمد برا به خاطر علي(ع) و علي را به خاطر فاطمه (س) آفريدم اين يعني اينكه مقام پيامبر از اين دوشخص پايين تر هست و اين حرف خودش برخلاف اصول هست چرا كه ميگن كاملترين فرد محمد(ص) هست ، وديگر اينكه به نظر باحكمت خدايي مغايرت داره كه بخواد اينهمه دنيا رو براي خاطر 3 يا 5 نفر به وجود بياره
و اما در مورد سوراه احزاب آيه 33 بايد عرض كنم اگر شما همين آيه و آيه قبل و بعدش رو بخونيد ميبينيد كه داره در مورد زنان پيامبر صحبت مي كنه و داره ميگه كه با اين قوانين مي خوام گناه رو از شما دور كنم و در نظر بگيريد كه ام المومنين عايشه هم جزء همين زنان پيامبر هست حالا خودتون قضاوت كنيد با اين آيه چه نتيجه اي ميشه گرفت
و اما اين كه ميفرماييد شيعه هستيد و به باورهاي ديگران كاري نداريد درست باورهاي شما محترم ، ولي اين باورها رو چه طور بدست آورديد، با تحقيق يا به اين دليل كه شيعه زاده بوديد ، واقعا چقدر در مورد دينتون بدون تعصب فكر كرديد ؟ چقدر باورهاي ديگه رو ميشناسيد؟
:gol::gol::gol:

چه شبهه‌ي جالب و زيبايي است برادر
نه خير شما منظور رو اشتباه تصور كرديد
مقام پيامبر(ص) از همه موجودات و همه‌ي مخلوقات الهي بالاتر است
اينكه گفته شده به خاطر علي و بعد بخاطر فاطمه افريدم حب والاي پيامبر به اين دو است كه خداوند اين را مي‌داند
حضرت علي(ع) شديدا به نبي اسلام علاقه داشت و حضرت فاطمه هم به علي(ع)
خداود مي‌فرمايد من جهان را به‌خاطر تو، تورا بخاطر علي و علي را بخاطر فاطمه افريدم.
چون اين‌ها در پي هم تكميل مي‌شوند.
اينكه مي‌گويد تو را بخاطر علي افريدم نه اينكه تو پايين‌تر هستي
بلكه يعني چون علي تو را دوست داشت تورا بخاطر علي افريدم. و علي را بخاطر فاطمه

واضح‌تر بگم
چون حضرت فاطمه محبوب خدا بوده علي را بخاطر فاطمه افريده
و نبي اسلام را بخاطر حضرت علي، چون حضرت شديدا به نبي علاقه داشتند

حال شبهه اينجاست كه قبل از تولد هم مگر بودند كه علاقه داشته باشند
بايد در جواب گفت بله
در عالم ذرع يا ذر همه‌ي انسان‌ها امتحان شده‌اند و زندگي كرده‌اند.

اين‌ها سلسه‌ مباحثي دارد كه بايد از ابتدا پيگير بود
نميشه يكهو پريد سراغ يكيش

اما در مورد شيعه بودن
شيعه بودن صرفا بخاطر پدرمادر هم خوب است اما
شيعه‌اي خوب است كه انسان تحقيق كند و باور كند و بداند كه شيعه والاترين است
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
درود بر شما:gol:
دوست عزيز ترك اولا رو شما ميگيد ولي قرآن واژه گناه رو ذكر كرده:gol:



دوست عزيز :gol:
همونجور كه قبلا عرض كردم اين آيه رو اگر با دقت و همراه با آيه قبل و بعدش بخونيد ميبينيد كه در مورد زنان پيامبر هست و دستوري به زنان پيامبر داده و در امتداد اون ميگه كه ميخواد گناه رو از خانواده پيامبر دور كنه و البته اشاره اي هم به 14 نفر نميكنه و بيشتر به نظر مياد كه منظورش زنان پيامبر هست ضمنا اين جور كه شما ميفرماييد يعني آيات قرآن باهم تناقض دارند چرا كه در آيات 1-3 سوره فتح و انشراح به گناه پيامبر اشاره ميكنه
:gol::gol::gol:


ميشه بگيد كجا گفته گناه؟
ما به خانوااده يا همسران پيامبر كاري نداريم
14معصوم منظورمون هست
انما يريد الله ليذهب انكم الرجس اهل البيت و يطهركم تطهيرا

اين اهل البيت هم معلوم هست چه كساني بودند
حديث جابر رو كه شنيديد؟
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
درود برشما دوست عزيز:gol:
خوشحالم كه شما رو هم اينجا ميبينم:gol:
البته هركس طرز فكر خودش رو داره ولي من فكر ميكنم قرآن از حديث و روايت معتبر تر هست و وقتي خود آيه رو كامل درنظر بگيريد و آيات قبل و بعدش رو هم در نظر بگيريد مي بينيد كه داره در مورد زنان پيامبر صحبت ميشه و البته در آيه صحبتي از عبا نيست
:gol::gol::gol:

:biggrin:
يعني شما معتقديد كه منظور همسران پيامبر هست؟
:biggrin::biggrin:
چه جالب...چه به
خب من ميتونم براتون ثابت كنم كه منظور كيا هستن
يعني ائمه اهل بيت هستند
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
ای ز نامت هر زبان گویا علی​
می شود شمشیر برّا با علی​
در شجاعت شهره عالم علی​
در محبت دلبر دل ها علی​
می زند لاف از مروت هر کسی​
در مرورت کسی ندارد تا علی​
لا فتی الا علی گوید همه​
نیست در عالم کسی همپا علی​
نیست شمشیری چوشمشیرت علی​
می شکافد فرق هر اعدا علی​
ای ز یادت شامگاهان بامداد​
روی تو در تیرگی شمسا علی​
اشقیا با تیغ گر شاهی کنند​
ای که با مهرت شوی مولا علی​
با عداوت می کند تف بر علی​
صبر تو ارزد به صد دنیا علی​
تو نگاهی می کنی از روی مهر​
دشمنت شرمندگی با دا علی​
کرده گلگون خون تو محراب را​
تا قیامت هر شب از احیا علی​
مرهمی بر زخمها مهرت علی​
هر یتیمی گویدت [بابا] علی​
می زند شمشیر بر فرقت شقی​
مهربانی می کنی تنها علی​
تا به دشمن می کنی رحم این چنین​
نیک دانم چون کنی با ما علی​
حلقه ء شاهی دهد پیغمبرت​
می کَنی دندان حرص از جا علی​
در رکوع آن حلقه را احسان کنی​
کسی نباشد این چنین والا علی​
ما گدایان را تو شاهی می دهی​
گر دهی بر ما رضایت یا علی​
 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
درود برشما:gol:
قسمت سبز رنگ يه كم بنده رو گيج كرده، يعني خدا انسان رو آفريد كه گناه كنه و بعد پيامبر بياد و هدايتش كنه يا اينكه چون انسان گناه كار بود پيامبر رو آفريد تا انسان رو هدايت كنه حالا اون چهار نفر بعدي واسه چي آفريده شدن دنيا براي اينها آفريده شد يا اينها براي دنيا ؟
و اما قرار نيست پيامبر معصوم باشه تا مردم اطاعتش كنن ، پيامبرها در حد ابلاغ رسالت خودشون كه معصوم باشند كفايت ميكنه ، و اطاعت مردم از پيامبر يعني اطاعت از دستوراتي كه از طرف خدا مياره نه دستوراتي كه خودش دلش ميخواد
و اما در مورد اينكه آيات قرآن بعضي ها رو گمراه ميكنه و بعضي ها رو هدايت شما ميتونيد آيه 7 از سوره آل عمران رو بخونيد ، البته قبلا هم در مورد اينكه آيا خدا ميخواد بندگانش گمراه بشن سوال فرموده بوديد كه فكر كنم جوابتون در اين آيه باشه
و اما در مورد اينكه چرا شيعه هستيد ، و اينكه من دنبال چي هستم
شما فرموديد چون شيعه هستيد ديگه به باورهاي ديگران فكر نمي كنيد ، دوست من بنده دوسال پيش ماه رمضون با زبون روزه از دين خارج شدم و علتش اين بود كه به باورهاي خودم با دقت نگاه كردم شايد نتيجه گيري من اشتباه بوده ولي وقتي با فكر خودم بهشون نگاه كردم به اين نتيجه رسيدم و از اون روز به بعد دارم روي عقايد مختلف تحقيق ميكنم ، به همين خاطر به شما هم پيشنهاد كردم در عقايدتون بيشتر دقت كنيد ، و اما چرا درعقايدم بيشتر دقيق شدم ، چون كه ديدم كساني به اسم اسلام هواپيما ميدزدن ترور ميكنن و خيلي كارهاي ديگه(طالبان ، جند الله ، سپاه صحابه) و البته با خلوص نيت اين كار رو ميكنن در صورتي كه خيلي از مسلمونها كار اونها رو رد ميكنن همين باعث شد به فكر بيافتم كه شايد من هم مثل اونها در عقايدم اشتباه كردم و به همين خاطر با دقت بيشتري نگاه كردم و عاقبتش اين شده
اميدوارم روزي برسه كه راه درست رو پيدا كنم
براي همه آرزوي سربلندي و سرافرازي دارم:gol::gol::gol:


دوست عزيز
پيامبران بايد كاملا معصوم باشند

الف) در دريافت وحي
زيرا اگر در دريافت وحي معصوم نباشند ممكن است به علت فراموشي يا از روي بغض نتوانند پيام الهي را به كمال دريافت كنند

ب) در ابلاغ وحي
اگر در ابلاغ وحي به مردم معصوم نباشند ممكن است سخنان خود را هم در متن وحي بياورند، و تحريف كنند يا چيزي را اشتباه بگويند

ج) در تفسير و توضيح به مردم
ميدانيم كه قرآن و كلام خدا نياز به تفسير دراد
س اگر پيامبر در تفسير قرآن و وحي الهي معصوم نباشد ممكن است مطلب اشتباهي را تفسير كند. پس در تفسير و توضيح به مردم هم بايد معصوم باشد.

د) اعمال و رفتار
اگر پيامبر در رفتار و اعمالش معصوم نباشد ممكن است گناه كند، دروغ بگويد نعوذبالله و....
خب اين فرد چگونه مي‌تواند الگو باشد و پيامبري كند؟

پس بايد معصوم باشد
اما ايه‌‌ي 7 سوره ال عمران كه به محكم و متشابه اشاره دارد
محكم اياتي است كه صريحا از روي ان ميتوان استناد كرد و حرف زد مثل نماز خواندن
اما متشابه اياتي است كه صريحا صحبت نشده و علما و اهل فن بايد به انها پي ببند و تفسير كنند. البته در زمانه غيبت

اما گفتيد ديديد عده‌اي به اسم اسلام مثل جندالله
و گفتيد تحقيق
متاسفم براي شما كه اتفاقا هيچ تحقيقي نكرديد.و
زيرا اگر تحقيق كرده‌بوديد بايد ميدانستيد كه اسلام بر پايه‌ي حق است نه فرد
اگر عده‌اي به اسم اسلام هر غلطي مي‌كنند پايه‌ي اسلام و اسلام ناب محمدي از بين نميرود
اگر جندالله هست، صهيونيست هم هست. امريكاو انگليس هم هستند

بايد دين‌ها را بررسي كرد نه انسا‌ن‌هارا.
اين اولين قدم اشتباه شما بوده است كه باعث تزلزل در بنيان فكري‌تون شده بزرگوار

اما حاضر هستم با شما دوست بزرگوار در تاپيكي دو نفره مناظره كنيم پيرامون تشيع
و اينكه سوالات خودتون رو مطرح كنيد

چون معتقدم شما هيچ تحقيقي انجام نداديد.

 

كربلايي حسام

اخراجی موقت
و اما پيرامون هدايت و ضلالت الهي مطلب است كه در وبلاگم تقريبا دوسال پيش نگاشتم.

ايا هدايت و ضلالت اجباري است يا اختياري؟

و اما قسمتي از ان را اينجا قرار مِي‌دهم:



سوره آل عمران-آيه 129: و آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است از آن خداست هر كه را بخواهد مى‏آمرزد و هر كه را بخواهد عذاب مى‏كند و خداوند آمرزنده مهربان است.

پاسخ به شبهه افكن:

بهره مندي از تفسير نمونه:

اين آيه در حقيقت تاكيدي است براي آيه قبل و ميگويد :‌(آمرزش و مجازات به دست پيامبر نيست ، بلكه به فرمان خداوندي است كه حكومت آنچه در آسمانها و زمين است ، به دست اوست ، آفرينش از اوست ، مالكيت ، و تدبير آنها نيز از اوست.

بنا بر اين اوست كه ميتواند گناهكاران را هر گاه صلاح ببيند ببخشد ، و يا مجازات كند.و در پايان آيه به رحمت واسعه خداوند تبارك و تعالي اشاره دارد ، و ميگويد:در عين حال كه مجازات او شديد است « او آمرزنده مهربان است. » و رحمت او بر غضبش پيشي مي گيرد.

مفسر عليقدر ، طبرسي در ذيل آيه نقل ميكند كه يكي از دانشمندان پرسيد: خداوند با آن رحمت وسيعش و بي پايانش چگونه بندگان را به خاطر گناهان مجازات ميكند؟

او در پاسخ گفت : « رحمت» خدائند ، «حكمت» او را از بين نميبرد ، زيرا رحمت او همچون حس ترحم ما از احساسات و رقت قلب سرچشمه نميگيرد ،بلكه رحمت او هميشه آميخته با حكمت است ف و حكمت ايجاب ميكند ، كه گنهكاران ( جز در موارد خاصي ) به مجازات برسند.

كربلايي حسام :پس بازهم ديده شد كه منظور از اين كه هركس را بخواهد هدايت و هركس را بخواهد گمراه ميكند ، اين است كه آمرزش دست خداست و دست پيامبر نيست و آدمي كه راهش را انتخاب كرد و خوب بود را خدا پاداش ميدهد و آدمي را كه تعدي و گناه كرد به كيفر كار خود مي رسد.

 

مهسا 1366

عضو جدید
کاربر ممتاز
.... از بیابان بوی گندم مانده است
عشق روی دست مردم مانده است
آسمان بازیچه ی طوفان ماست
ابر نعش آه سرگردان ماست....
باز هم یک روز طوفان می شود
هر چه می خواهد خدا آن می شود

می روم افتان و خیزان تا غدیر
باده ها می نوشم از جوشن کبیر
آب زمزم در دل صحرا خوش است
باده نوشی از کف مولا خوش است
فاش می گویم که مولایم علیست
آفتاب صبح فردایم علیست

هر که در عشق علی گم می شود
مثل گل محبوب مردم می شود
تا علی گفتم زبان آتش گرفت
پیش چشمم آسمان آتش گرفت
آسمان رقصید و بارانی شدیم
موج زد دریا و طوفانی شدیم
بغض چندین ساله ی ما باز شد
یا علی گفتیم و عشق آغاز شد
یا علی گفتیم و دریا خنده کرد
عشق ما را باز هم شرمنده کرد

یا علی گفتیم و گلها وا شدند
عشق آمد قطره ها دریا شدند
یاعلی گفتیم و طوفانی شدیم
مست از آن دستی که می دانی شدیم
یاعلی گفتیم و طوفان جان گرفت
کوفه در تزویر خود پایان گرفت

کوفه یعنی دستهای ناتنی
کوفه یعنی مردهای منحنی
کوفه یعنی مرد آری مرد نیست
یا اگر هم هست صاحب درد نیست
عده ای رندان بازاری شدند
عده ای رسوایی جاری شدند

آن همه دستی که در شب طی شدند
ابن ملجم های پی در پی شدند........
از سکوت و گریه سرشارم علی
تا همیشه دوستت دارم علی
- دکتر محمود اکرامی فر -
 

garshasbi-m

عضو جدید
چه شبهه‌ي جالب و زيبايي است برادر
نه خير شما منظور رو اشتباه تصور كرديد
مقام پيامبر(ص) از همه موجودات و همه‌ي مخلوقات الهي بالاتر است
اينكه گفته شده به خاطر علي و بعد بخاطر فاطمه افريدم حب والاي پيامبر به اين دو است كه خداوند اين را مي‌داند
حضرت علي(ع) شديدا به نبي اسلام علاقه داشت و حضرت فاطمه هم به علي(ع)
خداود مي‌فرمايد من جهان را به‌خاطر تو، تورا بخاطر علي و علي را بخاطر فاطمه افريدم.
چون اين‌ها در پي هم تكميل مي‌شوند.
اينكه مي‌گويد تو را بخاطر علي افريدم نه اينكه تو پايين‌تر هستي
بلكه يعني چون علي تو را دوست داشت تورا بخاطر علي افريدم. و علي را بخاطر فاطمه

واضح‌تر بگم
چون حضرت فاطمه محبوب خدا بوده علي را بخاطر فاطمه افريده
و نبي اسلام را بخاطر حضرت علي، چون حضرت شديدا به نبي علاقه داشتند

حال شبهه اينجاست كه قبل از تولد هم مگر بودند كه علاقه داشته باشند
بايد در جواب گفت بله
در عالم ذرع يا ذر همه‌ي انسان‌ها امتحان شده‌اند و زندگي كرده‌اند.

اين‌ها سلسه‌ مباحثي دارد كه بايد از ابتدا پيگير بود
نميشه يكهو پريد سراغ يكيش

اما در مورد شيعه بودن
شيعه بودن صرفا بخاطر پدرمادر هم خوب است اما
شيعه‌اي خوب است كه انسان تحقيق كند و باور كند و بداند كه شيعه والاترين است
بادرود:gol:
قسمتهای قرمز رنگ رو دقت بفرمایید
شما فرمودید پیامبر آفریده شد چون علی (ع) ایشون رو دوست داشتن ، یعنی اگه علی(ع) پیامبر رو دوست نداشتند اونوقت خدا پیامبر رو و به تبع اون دنیا رو نمیافرید ؟ واقعا این با رفتارهای یک خدای حکیم همخوانی داره البته قبلا هم عرض کردم جای این بحث اینجا نیست و هدف من بررسی صحت روایت استارت بود ولی بعد صحبتهایی شد که سوالاتی برام به وجود اورد ، اگر بیشتر به فرمایشات خودتون دقت کنید میبینید که از این حرفها این موضوع استنباط میشه که اگر علی (ع) پیامبر رو دوست نداشت خدا ایشون رو خلق نمی کردن!!!
در مورد شیعه بودن هم حق با شماست عقیده ای خوبه که با تحقیق باشه نه با وراثت ، اگر دقت کنید اعراب جاهلیت به این دلیل با پیامبر مخالفت میکردند که به دین پدری شون بدون دلیل تعصب داشتند
شاد باشید و سربلند:gol::gol::gol:
 

garshasbi-m

عضو جدید
ميشه بگيد كجا گفته گناه؟
ما به خانوااده يا همسران پيامبر كاري نداريم
14معصوم منظورمون هست
انما يريد الله ليذهب انكم الرجس اهل البيت و يطهركم تطهيرا

اين اهل البيت هم معلوم هست چه كساني بودند
حديث جابر رو كه شنيديد؟

درود برشما:gol:
آیات 1-3 سوره فتح و انشراح رو بخونید ، در اونجاست که میگه پیامبر ما بار گناه تو را از دوش دو برداشتیم
واما آیه ای که زحمتش رو کشیدید رو لطف کنید قبل از مراجعه به حدیث جابر به خود آیه مراجعه کنید و آیه رو کامل به اضافه آیات قبل و بعدش بخونید ببینید در مورد چه کسانی داره صحبت میشه
از توجهتون به عرایض بنده بسیار سپاسگذارم:gol::gol::gol:
 

garshasbi-m

عضو جدید
:biggrin:
يعني شما معتقديد كه منظور همسران پيامبر هست؟
:biggrin::biggrin:
چه جالب...چه به
خب من ميتونم براتون ثابت كنم كه منظور كيا هستن
يعني ائمه اهل بيت هستند

بادرود:gol:
خیلی سپاسگذارم از اینکه به نظرات بنده میخندید:gol:
واما برای بنده آیات قرآن معتبر تر از حدیث جابر هست
قبلا هم عرض کردم شما آیه رو کامل مطالعه بفرمایید و ببینید روی صحبت با چه کسانی هست با زنان پیامبر یا با ائمه(ع)
:gol::gol::gol:
 

garshasbi-m

عضو جدید
دوست عزيز
پيامبران بايد كاملا معصوم باشند

الف) در دريافت وحي
زيرا اگر در دريافت وحي معصوم نباشند ممكن است به علت فراموشي يا از روي بغض نتوانند پيام الهي را به كمال دريافت كنند

ب) در ابلاغ وحي
اگر در ابلاغ وحي به مردم معصوم نباشند ممكن است سخنان خود را هم در متن وحي بياورند، و تحريف كنند يا چيزي را اشتباه بگويند

ج) در تفسير و توضيح به مردم
ميدانيم كه قرآن و كلام خدا نياز به تفسير دراد
س اگر پيامبر در تفسير قرآن و وحي الهي معصوم نباشد ممكن است مطلب اشتباهي را تفسير كند. پس در تفسير و توضيح به مردم هم بايد معصوم باشد.

د) اعمال و رفتار
اگر پيامبر در رفتار و اعمالش معصوم نباشد ممكن است گناه كند، دروغ بگويد نعوذبالله و....
خب اين فرد چگونه مي‌تواند الگو باشد و پيامبري كند؟

پس بايد معصوم باشد
اما ايه‌‌ي 7 سوره ال عمران كه به محكم و متشابه اشاره دارد
محكم اياتي است كه صريحا از روي ان ميتوان استناد كرد و حرف زد مثل نماز خواندن
اما متشابه اياتي است كه صريحا صحبت نشده و علما و اهل فن بايد به انها پي ببند و تفسير كنند. البته در زمانه غيبت

اما گفتيد ديديد عده‌اي به اسم اسلام مثل جندالله
و گفتيد تحقيق
متاسفم براي شما كه اتفاقا هيچ تحقيقي نكرديد.و
زيرا اگر تحقيق كرده‌بوديد بايد ميدانستيد كه اسلام بر پايه‌ي حق است نه فرد
اگر عده‌اي به اسم اسلام هر غلطي مي‌كنند پايه‌ي اسلام و اسلام ناب محمدي از بين نميرود
اگر جندالله هست، صهيونيست هم هست. امريكاو انگليس هم هستند

بايد دين‌ها را بررسي كرد نه انسا‌ن‌هارا.
اين اولين قدم اشتباه شما بوده است كه باعث تزلزل در بنيان فكري‌تون شده بزرگوار

اما حاضر هستم با شما دوست بزرگوار در تاپيكي دو نفره مناظره كنيم پيرامون تشيع
و اينكه سوالات خودتون رو مطرح كنيد

چون معتقدم شما هيچ تحقيقي انجام نداديد.

درود برشما:gol:
دوست عزیز قسمتهای قرمز رنگی رو که فرمودید مشاهده کنید ، ظاهرا شما از گناه یونس پیامبر به شکم ماهی رفتن و توبه ایشون رو فراموش کردید و البته در کتاب مقدس مسیحیان گناهان دیگر پیامبران رو هم مشاهده خواهید کرد ، که احتمالا شما معتقد به تحریف این کتاب هستید و نمیپذیرید ولی فکر کنم گناه یونس پیامبر جای تامل داره
و اما در مورد گروههای تروریستی فکر کنم بنده منظورم رو بد گفتم بنده با دیدن این گروهها به دین شک نکردم ، ولی وقتی راسخ بودن این گروهها رو در عقایدشون دیدم احتمال دادم شاید من هم مثل اونها در اشتباه باشم به همین خاطر شروع به تحقیق در مورد اعتقاداتم کردم ولی برام یه باورهای جدید تری ایجاد شد، و جدایی من از اسلام ربطی به هیچ شخصی نداره بلکه براثر تحقیق خودم در مورد قرآن و تاریخ اسلام ایجاد شد. لازم هست اضافه کنم که در مورد تاریخ اسلام بنده به کتاب تاریخ تحلیلی اسلام نوشته مرحوم دکتر شهیدی مراجعه کردم
و اما در مورد مناظره باید عرض کنم بنده در مورد درست بودن اعتقاداتم تعصبی ندارم که بخوام براش مناظره کنم بنده فقط سوال دارم و ترجیح میدم این سوالات رو از مراجع بپرسم ، چون تا حالا از هر کسی در این زمینه سوال کردم آخرش یا گفته شد اینها چیزهاییه که فقط خدا میدونه و یا در آخر بحث گفتن که اینها رو باید از کارشناسان دینی بپرسی
ولی برای خالی نبودن عریضه یه سوال از حضورتون می پرسم : شما می فرمایید که خدا دنیا رو به خاطر 5 تن آفرید در صورتی که در قرآن می فرمایید ما شما رو برای عبادت آفریدیدم آیا فکر نمیکنید که این گفته شما با قرآن مغایرت داره؟
:gol::gol::gol:
 

garshasbi-m

عضو جدید
دوست عزيز
پيامبران بايد كاملا معصوم باشند

الف) در دريافت وحي
زيرا اگر در دريافت وحي معصوم نباشند ممكن است به علت فراموشي يا از روي بغض نتوانند پيام الهي را به كمال دريافت كنند

ب) در ابلاغ وحي
اگر در ابلاغ وحي به مردم معصوم نباشند ممكن است سخنان خود را هم در متن وحي بياورند، و تحريف كنند يا چيزي را اشتباه بگويند

ج) در تفسير و توضيح به مردم
ميدانيم كه قرآن و كلام خدا نياز به تفسير دراد
س اگر پيامبر در تفسير قرآن و وحي الهي معصوم نباشد ممكن است مطلب اشتباهي را تفسير كند. پس در تفسير و توضيح به مردم هم بايد معصوم باشد.

د) اعمال و رفتار
اگر پيامبر در رفتار و اعمالش معصوم نباشد ممكن است گناه كند، دروغ بگويد نعوذبالله و....
خب اين فرد چگونه مي‌تواند الگو باشد و پيامبري كند؟

پس بايد معصوم باشد
اما ايه‌‌ي 7 سوره ال عمران كه به محكم و متشابه اشاره دارد
محكم اياتي است كه صريحا از روي ان ميتوان استناد كرد و حرف زد مثل نماز خواندن
اما متشابه اياتي است كه صريحا صحبت نشده و علما و اهل فن بايد به انها پي ببند و تفسير كنند. البته در زمانه غيبت

اما گفتيد ديديد عده‌اي به اسم اسلام مثل جندالله
و گفتيد تحقيق
متاسفم براي شما كه اتفاقا هيچ تحقيقي نكرديد.و
زيرا اگر تحقيق كرده‌بوديد بايد ميدانستيد كه اسلام بر پايه‌ي حق است نه فرد
اگر عده‌اي به اسم اسلام هر غلطي مي‌كنند پايه‌ي اسلام و اسلام ناب محمدي از بين نميرود
اگر جندالله هست، صهيونيست هم هست. امريكاو انگليس هم هستند

بايد دين‌ها را بررسي كرد نه انسا‌ن‌هارا.
اين اولين قدم اشتباه شما بوده است كه باعث تزلزل در بنيان فكري‌تون شده بزرگوار

اما حاضر هستم با شما دوست بزرگوار در تاپيكي دو نفره مناظره كنيم پيرامون تشيع
و اينكه سوالات خودتون رو مطرح كنيد

چون معتقدم شما هيچ تحقيقي انجام نداديد.

درود برشما:gol:
دوست عزیز قسمتهای قرمز رنگی رو که فرمودید مشاهده کنید ، ظاهرا شما از گناه یونس پیامبر به شکم ماهی رفتن و توبه ایشون رو فراموش کردید و البته در کتاب مقدس مسیحیان گناهان دیگر پیامبران رو هم مشاهده خواهید کرد ، که احتمالا شما معتقد به تحریف این کتاب هستید و نمیپذیرید ولی فکر کنم گناه یونس پیامبر جای تامل داره
و اما در مورد گروههای تروریستی فکر کنم بنده منظورم رو بد گفتم بنده با دیدن این گروهها به دین شک نکردم ، ولی وقتی راسخ بودن این گروهها رو در عقایدشون دیدم احتمال دادم شاید من هم مثل اونها در اشتباه باشم به همین خاطر شروع به تحقیق در مورد اعتقاداتم کردم ولی برام یه باورهای جدید تری ایجاد شد، و جدایی من از اسلام ربطی به هیچ شخصی نداره بلکه براثر تحقیق خودم در مورد قرآن و تاریخ اسلام ایجاد شد. لازم هست اضافه کنم که در مورد تاریخ اسلام بنده به کتاب تاریخ تحلیلی اسلام نوشته مرحوم دکتر شهیدی مراجعه کردم
و اما در مورد مناظره باید عرض کنم بنده در مورد درست بودن اعتقاداتم تعصبی ندارم که بخوام براش مناظره کنم بنده فقط سوال دارم و ترجیح میدم این سوالات رو از مراجع بپرسم ، چون تا حالا از هر کسی در این زمینه سوال کردم آخرش یا گفته شد اینها چیزهاییه که فقط خدا میدونه و یا در آخر بحث گفتن که اینها رو باید از کارشناسان دینی بپرسی
ولی برای خالی نبودن عریضه یه سوال از حضورتون می پرسم : شما می فرمایید که خدا دنیا رو به خاطر 5 تن آفرید در صورتی که در قرآن می فرمایید ما شما رو برای عبادت آفریدیدم آیا فکر نمیکنید که این گفته شما با قرآن مغایرت داره؟
:gol::gol::gol:
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
درود بر شما:gol:
دوست عزيز ترك اولا رو شما ميگيد ولي قرآن واژه گناه رو ذكر كرده:gol:



دوست عزيز :gol:
همونجور كه قبلا عرض كردم اين آيه رو اگر با دقت و همراه با آيه قبل و بعدش بخونيد ميبينيد كه در مورد زنان پيامبر هست و دستوري به زنان پيامبر داده و در امتداد اون ميگه كه ميخواد گناه رو از خانواده پيامبر دور كنه و البته اشاره اي هم به 14 نفر نميكنه و بيشتر به نظر مياد كه منظورش زنان پيامبر هست ضمنا اين جور كه شما ميفرماييد يعني آيات قرآن باهم تناقض دارند چرا كه در آيات 1-3 سوره فتح و انشراح به گناه پيامبر اشاره ميكنه
:gol::gol::gol:
در آیات فوق فتح، به عنوان علت و سبب مغفرت گناه پیامبر بیان شده . خداوند مى‏فرماید: ما این فتح را نصیب تو کردیم تا گناهت بخشیده شود، لذا برای برخی این سؤال مطرح شده که که چه ربطى بین فتح و پیروزى بر مشرکین مکه و مغفرت گناه پیامبراست؟
آیا این که خداوند فتح و پیروزى را نصیب پیامبر اکرم کند مى‏تواند علت و سبب آمرزش گناه او باشد؟ این چه گناهى است که فتح و پیروزى موجب مغفرت آن است؟ پاسخ این است که نه «ذنب» در این آیه به معناى ارتکاب حرام و مخالفت با امر خداوند است و نه «مغفرت» به معناى بخشیدن عقاب از مستحق آن، مى‏باشد. زیرا غفران ذنب متقدم و متأخر پیامبر، به دلیل فتح مکه دانسته شده است و حال آن که، هیچ ربطى بین اعطاى پیروزى و بخشش گناهان شرعى نیست. بلکه این دو کلمه در معناى لغوى خود به کار رفته است. معناى لغوى ذنب،عبارت است از «هر کارى که داراى پیامدها و دنباله‏هاى ناگوار دارد» و مغفرت هم به معناى «هر چیزى پوشش نهادن» است.
دعوت پیامبر به اسلام و مبارزه با کفر و بت‏پرستى و اعتقادات و آداب و رسوم مشرکین، پیش از هجرت و ادامه آن پس از هجرت در جنگ‏ها وغزوه‏ها از دیدگاه مشرکین مکه، گناه محسوب مى‏شد و تا وقتى مشرکین داراى قدرت بودند، رسول اکرم از عواقب و پیامدهاى ناگوار این گناهى که مشرکین براى او برمى‏شمردند در امان نبود. اما با فتح مکه و شکسته شدن قدرت و شوکت مشرکین و تسلط پیامبر بر آنان، این گناه پوشانده شد و آثار و عواقب آن از پیامبر اکرم مرتفع گردید.
بنابراین، فتح و پیروزى سبب و علت براى مغفرت ذنب پیامبر بود. (یعنى سبب پوشیده شدن و مرتفع شدن آثار و عواقب سوئى که از ناحیه مشرکین بر عمل پیامبر اکرم قبل و بعد از هجرت، مترتب مى‏شد). بنابراین، آیه فوق هیچ دلالتى بر ارتکاب گناه و مخالفت با امر مولوى خداوند، ندارد
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پست بالا نشون میده که اونایی که با خوندن این ایه پیامبر رو گناهکار(فاقد عصمت )میدونن
فقط به ظاهر ایات توجه دارن و در مورد اون تفکر و کنکاش نمیکنن
 
بالا