onia$
دستیار مدیر تالار مدیریت
نیسان کانسپت تازه Terra را در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرده است. این خودرو که فضای داخلی آن ششضلعی طراحی شده از پیشرانه نیسان Leaf همراه با دو موتور مجزا که توسط پیل سوختی هیدروژنی تغذیه میشوند، بهره میبرد.
نیسان کانسپت تازه این شرکت را با نام Terra در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرده است. با این که به نظر نمیرسد این خودروساز تصمیمی برای ورود این نمونه مفهومی جدید به بازار داشته باشد، طراحی این خودرو و پیشرانه الکتریکی-هیدروژنی آن میتواند الهامبخش تولید نسلهای آینده تولیدات نیسان باشد.
در طراحی داخلی نیز تلاش شده با حرکت صندلی راننده به فضای میانی دید بهتری در اختیار او قرار بگیرد.
کلید هوشمند این خودرو یک تبلت است که میتواند تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را از سرعت گرفته تا دادههای ناوبری و ارتباطی در اختیار او بگذارد و به سادگی به ابزاری برای سرگرمی سرنشینان تغییر وضعیت بدهد. این تبلت در خارج از خودرو نیز همراه راننده خواهد بود و علاوه بر اینکه میتواند مانند یک ابزار هوشمند عادی به کار گرفته شود، ارتباط او را با خودرو حفظ خواهد کرد.
فضای داخلی نیسان Terra نیز متفاوت و ششضلعی طراحی شده و صندلیها به شکلی قرار گرفتهاند که همراستا نیستند و سرنشینان عقب خودرو از کنار شانه صندلی جلو خود میتوانند جاده روبرو یا بخش هدایت و کنترل را ببینند. تعبیه مجزای موتورها نیز باعث شده فضای بیشتری به قسمت بار و اتاق خودرو تعلق بگیرد.
پیشرانهای که برای به حرکت در آوردن چرخهای جلو استفاده میشود همان موتور مورد استفاده در نیسان Leaf است؛ اما نیروی مورد نیاز دو موتور دیگر توسط یک پیل سوختی هیدروژنی تأمین میشود. این شکل به کارگیری موتورها باعث میشود بار اصلی حرکت روی چرخهای جلو باشد و تنها در مواقع ضروری پیشرانه دو چرخ عقب خودرو وارد عمل شده و به افزایش توان مورد نیاز خودرو کمک کند.
تلاش شده نیسان Terra که تنها شاسیبلند معرفی شده با آلایندگی صفر است، مانند نمونههای دیگری مانند قشقایی و مورانو با محیط شهری سازگار باشد و بتواند توجه خریداران بالقوه آینده را به خوبی به خود جلب کند.
نیسان کانسپت تازه این شرکت را با نام Terra در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرده است. با این که به نظر نمیرسد این خودروساز تصمیمی برای ورود این نمونه مفهومی جدید به بازار داشته باشد، طراحی این خودرو و پیشرانه الکتریکی-هیدروژنی آن میتواند الهامبخش تولید نسلهای آینده تولیدات نیسان باشد.
در طراحی داخلی نیز تلاش شده با حرکت صندلی راننده به فضای میانی دید بهتری در اختیار او قرار بگیرد.
کلید هوشمند این خودرو یک تبلت است که میتواند تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را از سرعت گرفته تا دادههای ناوبری و ارتباطی در اختیار او بگذارد و به سادگی به ابزاری برای سرگرمی سرنشینان تغییر وضعیت بدهد. این تبلت در خارج از خودرو نیز همراه راننده خواهد بود و علاوه بر اینکه میتواند مانند یک ابزار هوشمند عادی به کار گرفته شود، ارتباط او را با خودرو حفظ خواهد کرد.
فضای داخلی نیسان Terra نیز متفاوت و ششضلعی طراحی شده و صندلیها به شکلی قرار گرفتهاند که همراستا نیستند و سرنشینان عقب خودرو از کنار شانه صندلی جلو خود میتوانند جاده روبرو یا بخش هدایت و کنترل را ببینند. تعبیه مجزای موتورها نیز باعث شده فضای بیشتری به قسمت بار و اتاق خودرو تعلق بگیرد.
پیشرانهای که برای به حرکت در آوردن چرخهای جلو استفاده میشود همان موتور مورد استفاده در نیسان Leaf است؛ اما نیروی مورد نیاز دو موتور دیگر توسط یک پیل سوختی هیدروژنی تأمین میشود. این شکل به کارگیری موتورها باعث میشود بار اصلی حرکت روی چرخهای جلو باشد و تنها در مواقع ضروری پیشرانه دو چرخ عقب خودرو وارد عمل شده و به افزایش توان مورد نیاز خودرو کمک کند.
تلاش شده نیسان Terra که تنها شاسیبلند معرفی شده با آلایندگی صفر است، مانند نمونههای دیگری مانند قشقایی و مورانو با محیط شهری سازگار باشد و بتواند توجه خریداران بالقوه آینده را به خوبی به خود جلب کند.