نمونه های مدلسازی و رندرینگ:SKETCHUP

dara_ando

عضو جدید
displacement

displacement

سلام بر همه
ببخشید مهندس جان اگه ممکنه درباره ی displacement
هم توضیح بدید، چون من هر کاری میکنم کار نمیکنه. از روی فایل رتهنما عمل کردم ولی اصلاً جواب نمیده!
ممنون میشم;)
 

Arash_shah

عضو جدید
سلام بر همه
ببخشید مهندس جان اگه ممکنه درباره ی displacement
هم توضیح بدید، چون من هر کاری میکنم کار نمیکنه. از روی فایل رتهنما عمل کردم ولی اصلاً جواب نمیده!
ممنون میشم;)

اگر texture اصلی متریال درسته، وقتی دارید displacement map را در پنجره texture editor به وی ری معرفی میکنید، در بخش uvw transform باید u, v repeat عینا با مقداری که برای difuse map وارد کردید برابر باشه، در نهایت اگه بازم درست نشد، در پنجره texture editor برای displasment گزینه Invert رو تیک بزنید، اگه درست شد ما رو هم در جریان بزار
 

dara_ando

عضو جدید
با تشکر از راهنماییتون ولی من همه ی انکارارو کردم، هر مولتیپلایری هم که بگید بهش دادم، اپشنشم دستکاری کردم ،ولی اصلاً جواب نمیده.
همون تکسچر و مپ، دخل بامپ جواب می ده ولی دیسپلیسمنت جواب نمیده!
:redface:
 

dara_ando

عضو جدید
راستی اگر ممکن دربارهی اینکه چطور می تونیم عکس آسمانو داخل کارمون بذاریم هم توضیح بدید.
sky خود su با حال نیست. از تو بیتمپ هم میزارم رندر نمیشه!
;)
 

Arash_shah

عضو جدید
با تشکر از راهنماییتون ولی من همه ی انکارارو کردم، هر مولتیپلایری هم که بگید بهش دادم، اپشنشم دستکاری کردم ،ولی اصلاً جواب نمیده.
همون تکسچر و مپ، دخل بامپ جواب می ده ولی دیسپلیسمنت جواب نمیده!
:redface:

اگه میتونی فایلتو upload کن تا چکش کنم
 

dara_ando

عضو جدید
بفرمایید
سمت چپی bump سمت راستی displacment
چپی میگیره راستی نمیشه
 

پیوست ها

  • TEXTURE.rar
    15.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Arash_shah

عضو جدید
راستی اگر ممکن دربارهی اینکه چطور می تونیم عکس آسمانو داخل کارمون بذاریم هم توضیح بدید.
sky خود su با حال نیست. از تو بیتمپ هم میزارم رندر نمیشه!
;)

چون میدونم مراحل کار رو خودت میدونی ،دیگه توضیح اضافه نمیدم، فقط چند تا نکته میمونه:
1. تصویر آسمونو باید هم به هر دوی GI و Background معرفی کنی
2. در پنجره texture editor در بخش uvw حتما environment انتخاب شده باشه
3. بعد از رندر گرفتن با فرمت tga, tif, jpg و یا هر فرمتی جز png ذخیره بشه، چون خیلی از نرم افزار ها از جمله photoshop لایه background در png رو نمیشناسه
 

dara_ando

عضو جدید
خیلی خیلی ممنونم.
فقط آسمان که میاد، رندر تاریک میشه، راهی هست که با نور خود su کار کنم یا باید منبع نور جدا بذارم؟
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
برایv-ray با تنظیما پیش فرض ،شدت نور ( یا muliply )رو وقتی یه تصویر به عنوان منبع نور تعریف میشه باید 30000 تا 50000 برابر کنید تا به اندازه کافی نورداشته باشید .
برعکس در تنظیمات دیگه باید شدت نور رو به همین نسبت کم کنید.
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
آخرین تستها و تمرینها،( کیف با فتوشاپ اضافه شده).

 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
سلام بر همه
ببخشید مهندس جان اگه ممکنه درباره ی displacement
هم توضیح بدید، چون من هر کاری میکنم کار نمیکنه. از روی فایل رتهنما عمل کردم ولی اصلاً جواب نمیده!
ممنون میشم;)
یه فایل آموزشی درست کردم . امیدوارم کار کنه.فایلها رو تو آدرس​
c:\DISP LEARN​
بریزید و متن رو هم نگاه کنید. :)
 

hadiam

عضو جدید
با سلام خدمت اساتید
آقای یگانگی عزیز یه سوال داشتم در رابطه با فایل رندر شده در پست 41 صفه 5 همین تاپیک اینکه این حالت نور پشت پرده ها رو چه جوری ایجاد کردین
چون وقتی از rectangle light خود su هم استفاده می کنم بازتاب نور مثه کار شما رو نداره و حتی متریال هم روی پرده ها اعمال می کنم از خصلت diffuse سیاه میشه موقعه render.
البته تنظیم نور خود su و حتی همون multiplie خود vray رو هم انجام دادم باز هم مثه کاره شما نشد.
اگه امکان داره یه توضیح مفضل بده که من با مبحث نور یه جورایی مشکل دارم و حتی نمی تونم نوری مثه لامپ درست کنم البته vray ملاک کارمه
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
سلام. کاش یه رندر میگذاشتید که بشه بهتر نظر داد ،با اینحال به جای مپ sky باید مپ Acolor رو استفاده کنید و 40000 برابر یا بیشتر بهش شدت بدید ،این یعنی یه آسمون سفید رنگ.....
من داخل فضا هم یه نور کمکی چهارگوش گذاشتم و اونو تو رندر invisible کردم
 

hadiam

عضو جدید
سلام آقای یگانگی عزیز
مرسی از جوابت
ولی من این کاری که گفتین کردم ولی بازم جواب مناسبی نگرفتم
استاد اگه می تونی مراحل شو از اول بگی ممنونت می شم اینجوری برای بقیه کارا هم حساب کار میاد دستم و می تونم خروجی مناسب بگیرم
من فایل خودم می ذارم ببینید اصلا من با نور دادن مشکل دارم
اگه میتونی آموزش نحوه رندر خودتون رو بذارین حالا یا اینجا یا تو بخش آموزش که دوستان دیگه هم که مشکلی دارن حل شه
مرسی
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    81.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

hadiam

عضو جدید
راستی این ابری که تو خروجیت منعکس کردی هم بگو چطوری تو رندر میاد؟!
 

manp_m

عضو جدید
سلام آقای یگانگی
من با کرک کردن وی ری برای ویندوز 64 بیتی مشکل دارم .مثل 32 کرک نمی شه .ممنون می شم راهنماییم کنین:gol:

شما در مورد کارت رندر اطلاعاتی دارین؟
 
آخرین ویرایش:

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
سلام آقای یگانگی عزیز
مرسی از جوابت
ولی من این کاری که گفتین کردم ولی بازم جواب مناسبی نگرفتم
استاد اگه می تونی مراحل شو از اول بگی ممنونت می شم اینجوری برای بقیه کارا هم حساب کار میاد دستم و می تونم خروجی مناسب بگیرم
من فایل خودم می ذارم ببینید اصلا من با نور دادن مشکل دارم
اگه میتونی آموزش نحوه رندر خودتون رو بذارین حالا یا اینجا یا تو بخش آموزش که دوستان دیگه هم که مشکلی دارن حل شه
مرسی
اولا نور محیطتون رو با نور خورشید یکی کنید یا یه منبع نور با همن زاویه بگذاریدو ثانیا من تموم متریالا از قبیل چوب، کف، و شیشه رو تنظیم کردم و شما هم لازمه اینکارو بکنید . مثلا چوب رو تیره تر و براقتر کنید.... برای ابر از یه فایل HDRI استفاده شده که قبلا درموردشون تو همین فروم صحبت شده.
 

hadiam

عضو جدید
سلام آقای یگانگی عزیز
تو فروم اصلا راجع به hdri صحبت نشده بود ولی من گشتم لینکای جالبی پیدا کردم برای دوستانم می ذارم استفاده کنند
http://www.sketchucation.com/forums/scf/viewtopic.php?f=80&t=13421
فکر می کنم تمام مشکلم سر همین باشه بازم باید تست کنم
در مورد متریال هم می دونم چون برام مهم نبود نذاشتم فقط می خوام هر چی که فکر می کنم بتونم خروجی بگیرم

راستی اگه شما کرک maxwell render رو دارین بذارین چون موقع خروجی اسم نرم افزار رو عکس میندازه اگه دیده باشین.
مرسی
 
آخرین ویرایش:

hadiam

عضو جدید
خودم یافتم اینم maxwell 1.7+crack هم از طریق راپیدشیر هم تورنت لینکاشو می ذارم
;)


کد:
[LEFT][URL]http://www.torrentz.com/28e5a6ff28f2ad2bc03c1cb747eee806bad0e88b[/URL][/LEFT]

 
[URL="http://www.torrentz.com/28e5a6ff28f2ad2bc03c1cb747eee806bad0e88b"]
[/URL]
[LEFT][URL]http://rapidshare.com/files/124454980/NL_MR_V1.7_By_Komposite-XFORCE.part1.rar.html[/URL][/LEFT]
[URL="http://www.torrentz.com/28e5a6ff28f2ad2bc03c1cb747eee806bad0e88b"]
[LEFT][/URL][URL]http://rapidshare.com/files/124461690/NL_MR_V1.7_By_Komposite-XFORCE.part2.rar.html[/URL][/LEFT]
[URL="http://www.torrentz.com/28e5a6ff28f2ad2bc03c1cb747eee806bad0e88b"]
[/URL]
 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
اینکه تا چه حد میشه پروژه های بزرگ رو با su میشه کار کرد واسه خود منم یه سئوال بود . خوب یه شرکت چینی داره پروژه ای رو توی الجمیرا دوبی انجام میده و اونم با su:

 

yeganegi

متخصص sketchup
کاربر ممتاز
سلام به همگی و سال نو مبارک... اخیرا یه مجموعه متریال ماکتی ساختم و به عنوان تست این رندر رو گرفتم:ضمنا متوجه شدم که پرسناژهای اسکچاپ واسه اینکار عالین...
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا