نقد عکس...!

niaz**

عضو جدید
کاربر ممتاز
معلومه که خیلی احساساتی هستی...آخه کجش حس داره...شاخ وبرگای شلوغ پلوغ وخشک باآسمونی که رنگ نداره کجاش حس داره!!!!!!!!!!!

بهرام!!! اون آسمون داره با آدم حرف میزنه بس که گرفته اس ... تو تا بحال به آسمون ابری نیگا کردی؟
خب منم به همین دلیل میگم باید عکاسش بیاد نظر و هدفش رو بگه... بالاخره هرکی یه دیدی داره شاید اون دیدش این چیزا نبوده که من و تو میگیم!
این عکس از نظر من مفهومیه
 

bahram3

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهرام!!! اون آسمون داره با آدم حرف میزنه بس که گرفته اس ... تو تا بحال به آسمون ابری نیگا کردی؟
خب منم به همین دلیل میگم باید عکاسش بیاد نظر و هدفش رو بگه... بالاخره هرکی یه دیدی داره شاید اون دیدش این چیزا نبوده که من و تو میگیم!
این عکس از نظر من مفهومیه
آره حق باتوئه...من موندم هدفش ازاین عکس چی بوده...!!!!
 

فانوس تنهایی

مدیر بازنشسته
سلام
از دوستان عزیزی که عکس بنده ( همان بوته که سر از خاک بیرون آورده بود ) را تحلیل کردن تشکر میکنم
در مورد عکس ایشون
به نظر بنده
فقط خواسته که درخت ، لانه و آسمان رو در کنار هم بیاره و احساس خودش رو بیان کنه و از نظر فن عکاسی عکس نگرفته
و یه عکس با احساس هست
من اسم این عکس رو میذارم
هدیه ی خدا
 

zakari

عضو جدید
سلام من عکاس لونه آسمونی هستم. البته اسم عکاس روی خودم نمیتونم بذارم... من معماری خوندم 2 واحدم عکاسی پاس کردم. از درسای مورد علاقه ام بوده و حالا از کارای مورد علاقه ام هستش. همه عکسای من همینطوره. بیشتر از این که به فن توجه کنم احساسم میگه دوربین رو چطور تنظیم کنم(البته خیلی وقتا اشتباه میگه!) چون من تفریحی و به چشم یک لذت با عکاسی برخورد میکنم.
اما در پاسخ به دوستی که حسم رو میخواستن بگم:
وقتی میون شاخه ها یه لونه کلاغ رو از همون جنس دیدم تو این عکس معلوم نیست اما چندتایی کلاغ هم بالاتر داشتن پرواز میکردن این حس بهم دست داد که این لونه دریچه ورودی شده برای پرواز کردن یک پرنده. از یه بافت پرتراکم شاخه ها رسیدن به فضای خالی آسمون (البته اون چند روزی که من اون نزدیکا بودم همش در همین حد یا حتی بیشتر ابری بود و نمیتونستم یه آسمون 100% صاف رو داشته باشم) اون حسه رهایی از زمین رفتن تو دل آسمون منظور من بوده حالا این که تا چه حد تونستم انتقالش بدم با شما... ممنون از نظراتتون:gol:
 

niaz**

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام من عکاس لونه آسمونی هستم. البته اسم عکاس روی خودم نمیتونم بذارم... من معماری خوندم 2 واحدم عکاسی پاس کردم. از درسای مورد علاقه ام بوده و حالا از کارای مورد علاقه ام هستش. همه عکسای من همینطوره. بیشتر از این که به فن توجه کنم احساسم میگه دوربین رو چطور تنظیم کنم(البته خیلی وقتا اشتباه میگه!) چون من تفریحی و به چشم یک لذت با عکاسی برخورد میکنم.
اما در پاسخ به دوستی که حسم رو میخواستن بگم:
وقتی میون شاخه ها یه لونه کلاغ رو از همون جنس دیدم تو این عکس معلوم نیست اما چندتایی کلاغ هم بالاتر داشتن پرواز میکردن این حس بهم دست داد که این لونه دریچه ورودی شده برای پرواز کردن یک پرنده. از یه بافت پرتراکم شاخه ها رسیدن به فضای خالی آسمون (البته اون چند روزی که من اون نزدیکا بودم همش در همین حد یا حتی بیشتر ابری بود و نمیتونستم یه آسمون 100% صاف رو داشته باشم) اون حسه رهایی از زمین رفتن تو دل آسمون منظور من بوده حالا این که تا چه حد تونستم انتقالش بدم با شما... ممنون از نظراتتون:gol:

بسیار زیبا...
نشون دادن همون احساس سبکی،سنگینی(به قول شما ریزش از خالی به پر یا هرنوع تضاد دیگه)به نظر من کاملا توی این عکس معلومه... زیباست و کاش یدونه کلاغ میبود دیگه تمام میتونستی عکست رو تو مسابقات مفهومی شرکت بدی
 

bahram3

عضو جدید
کاربر ممتاز
بسیار زیبا...
نشون دادن همون احساس سبکی،سنگینی(به قول شما ریزش از خالی به پر یا هرنوع تضاد دیگه)به نظر من کاملا توی این عکس معلومه... زیباست و کاش یدونه کلاغ میبود دیگه تمام میتونستی عکست رو تو مسابقات مفهومی شرکت بدی
بااین اوصاف گرچه عکس بیننده رو به خودش جذب نمیکنه اماحس دوستمون قابل ستایشه...دستش دردنکنه
 

Ali Talash

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دومین عکس:




نوع دوربین : Canon PowerShot SX10 IS
محل عکس برداری : روستای دوشخراط (نزدیک خوانسار اصفهان)
نام عکس : لونه ی آسمونیه

به نظر من عکس خیلی قشنگیه و رنگها ای که به کار برده شده واقعا زیباست... و حتی اسم قشنگی انتخاب کردی..
حسی که رو عکس داشتی قشنگه و میدونم که با تمام وجودت جذب اسمون و لونش بودی...

ولی احساسی شدن تو عکاسی نباید عکس رو خراب کنه تو با مهارت های عکاسی باید حست رو نشون بدی..
( مثل اواتار من.. باور کنید توی این سالها 3/4 بار پشت دوربین مثل همین خانم شدم ولی نکات و قوانین رو فراموش نکردم )
متسفانه از قوانین عکاسی توی این تصویر خیلی کم رعایت شده و این باعث خستگی بیننده میشه و بیشتر از 15/20 ثانیه نمیشه دید (به صورت طبیعی)
مثلا: توی این عکس زاویه دیدت قشنگ نیست.. سطحی ترین نکنه رعایت نشده ... باید بیشتر تمرکز کنی تا به عکس دلخواهت برسی...

ما اگه میخواییم یه عکاس خوب باشیم باید عکس بگیریم نه این که ثبت تصویر کنیم...

دوستان من : هدف مون بهتر شدن عکسامونه.. اگه ایرادها گفته میشه هدف تکرار نشدن ایرادهای ست ...

منم روزی اماتور بودم و از اساتیدم بدتر از اینها میشنیدم... پس دلخر نشو.. باز هم منتظر عکسهاتیم..
 
آخرین ویرایش:

"Amir masoud"

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

بسیار زیباست... ولی باید در وهله اول دست دوربینشو بوسید! بعد سر کار خانوم آذر!

رنگ های زرد و مشکی در زمینه تیره جلوه بهتری به تصویر داده.....

تصویر صحبت خاص دیگه نمیتونه با مخاطب داشته باشه....
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
خوب از پایین عکس میشه فهمید کی عکس رو گرفته !!! :دی
عکس که فوق العاده زیباست و من نمیتونم هیچ ایرادی ازش بگیرم ...
دست گل عکاس درد نکنه ...
 

Ali Talash

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

بسیار خوب و تحسین برانگیزه...

معنی گل تو عکس و هر جای دیگه زیباییه و عکس زیبا از گل زیبا گرفتن مثل این میمونه که تمام خوبی ها رو جمع کرده باشی یکجا...

در نگاه اول عکس زیباست و توجه هر ادم هنر دوستی رو جلب میکنه... از دیدن اینظور عکس های زیبا, ادمهای هنر دوستی مثل شماهایی که این تاپیک رو بالا نگه داشتید هیچ وقت خسته نمیشه...

ولی اگه دقتمون رو ببریم بالاتر از حالت اماتوری خارج بشیم و برسیم به اول راه حرفه ای شدن در این عکس هم ایراداتی دیده میشه که جامعه عکاسان نمیتونن قبول کنن..

مثل همون نقطه ی بی تعادلی که در گوشه سمت چپ قسمت پایین عکس دیده میشه که به بیننده اجازه تمرکز نمیده... فقط گل و تصویر پس زمینه توجه بیننده رو جلب میکنه..

عکس باید طوری باشه که برای تماشا کردنش از یه گوشه وارد شد و از یه قسمت خارج... که متسفانه در این تصویر مهارت های عکاسی خیلی دیده نمیشه...

این عکس حرفای زیادی داره که متسفانه نمیشه بیشتر از این وارد جزیات شد...

ممنون که شرکت کردین... اگه راجب عکساتون اینطور گفته میشه هدف تکرار نشدن اشتباهه...

به امید پیشرفت عکساتون همینجا هستیم..
 
آخرین ویرایش:

niaz**

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسی از همه بخاطر نقدشون دستتون درد نکنه(البته من این عکسارو حقیقتا فقط بخاطر اینکه با تنضیمات دوربین آشنا بشم گرفتم ... و سعی کردم نکات رو بهتر رعایت کنم.
اما نکته ایی که رعایت نکردم و با نظر علی هم موافقم همون نقاط طلائیه...نمیخوام بهانه :دی بیارم فقط باید بیشتر دقت میکردم.
علی جان میشه بیشتر بگی بالاخره شما استادی واسه خودت ... خوشحال میشم وارد اون جزئیاتی که میگی بشی :دی
بازهم تشکر بخاطر حضور دوستان
 

bahram3

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسی از همه بخاطر نقدشون دستتون درد نکنه(البته من این عکسارو حقیقتا فقط بخاطر اینکه با تنضیمات دوربین آشنا بشم گرفتم ... و سعی کردم نکات رو بهتر رعایت کنم.
اما نکته ایی که رعایت نکردم و با نظر علی هم موافقم همون نقاط طلائیه...نمیخوام بهانه :دی بیارم فقط باید بیشتر دقت میکردم.
علی جان میشه بیشتر بگی بالاخره شما استادی واسه خودت ... خوشحال میشم وارد اون جزئیاتی که میگی بشی :دی
بازهم تشکر بخاطر حضور دوستان
این عکس از تو بود؟؟
 

Ali Talash

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مرسی از همه بخاطر نقدشون دستتون درد نکنه(البته من این عکسارو حقیقتا فقط بخاطر اینکه با تنضیمات دوربین آشنا بشم گرفتم ... و سعی کردم نکات رو بهتر رعایت کنم.
اما نکته ایی که رعایت نکردم و با نظر علی هم موافقم همون نقاط طلائیه...نمیخوام بهانه :دی بیارم فقط باید بیشتر دقت میکردم.
علی جان میشه بیشتر بگی بالاخره شما استادی واسه خودت ... خوشحال میشم وارد اون جزئیاتی که میگی بشی :دی
بازهم تشکر بخاطر حضور دوستان

جزیات همون تنضیماته...
که تو این تاپیک کاری باهاش نداریم...

و این که گفتی نقاط طلایی : من نگفتم که سوژه رو باید تو نقاط طلایی میذاشتی.. در کادربندیت مشکل عمده نداری همین که اسول رو مشناسی خوبه...

نظر من اینه که نقاط بی تعادلی هست که بیننده رو خسته میکنه و نمیشه تمرکز کرد...

40/50 ثانیه عکس رو نگاه کن بعد پست اول من رو بخون...
 

niaz**

عضو جدید
کاربر ممتاز
جزیات همون تنضیماته...
که تو این تاپیک کاری باهاش نداریم...

و این که گفتی نقاط طلایی : من نگفتم که سوژه رو باید تو نقاط طلایی میذاشتی.. در کادربندیت مشکل عمده نداری همین که اسول رو مشناسی خوبه...

نظر من اینه که نقاط بی تعادلی هست که بیننده رو خسته میکنه و نمیشه تمرکز کرد...

40/50 ثانیه عکس رو نگاه کن بعد پست اول من رو بخون...

الان متوجه منظورت شدم! یعنی اینکه حالت تمرکز نداره و چندجا چشم میچرخه؟؟ آهان ...فهمیدم! شاید اگر باز هم میچرخیدم دورش یه زاویه بهتری پیدا میکردم!
 

Ali Talash

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

الان متوجه منظورت شدم! یعنی اینکه حالت تمرکز نداره و چندجا چشم میچرخه؟؟ آهان ...فهمیدم! شاید اگر باز هم میچرخیدم دورش یه زاویه بهتری پیدا میکردم!

ته.. چشم یکجا متمرکز میشه... باید کادرت طوری می بستی که چشم بیننده از یه قسمتی وارد بشه و از یه قسمتی خارج... یعنی از تمام تصویر استفاده بشه...

بله اگه دورش میچرخیدی شاید کادر بهتری پیدا میکردی...

با این حال بازم عکس قشنگیه..
 

niaz**

عضو جدید
کاربر ممتاز
ته.. چشم یکجا متمرکز میشه... باید کادرت طوری می بستی که چشم بیننده از یه قسمتی وارد بشه و از یه قسمتی خارج... یعنی از تمام تصویر استفاده بشه...

بله اگه دورش میچرخیدی شاید کادر بهتری پیدا میکردی...

با این حال بازم عکس قشنگیه..
چقد خوبه که به من امیدواری میدین(همه)مرسی

اگه تموم شده بریم سراغ عکس بعدی
 

fateme_003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عکس قشنگیه!بخصوص نقطه زرد و بعدش قرمز و رسیدن به مشکی یه حس خوبی بهم دست داد
 

* Mojtaba *

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دروووود

عکس خوب خیلی به بادی بستگی نداره....به طوری که میشه گفت برای عکاسی حرفه ای و یا کار با یه slr ،تقریبا اصلا بستگی نداره!
همه چی به لنز بر میگرده....مثلا شما ممکنه با یه 450D کنون ،با یک یا چند لنز خوب عکس های محشری بگیری...اما اگه قراره با همون لنز 55-18 که روی خودش بوده عکاسی کنی قطعا زده میشی! حالا اگر یه slr فوق العاده مث ||5D Mark هم بهت بدن همینجوره....
همونطوری که شاید شما فکرش رو هم نکنید که این عکس با یکی از پیشرفته ترین slr های کنون ینی 7D گرفته شده::razz:



آره قطعا اگه niaz با یه EF 100mm ماکروگرافی میکرد ، لرزش،نویز،شارپنس و ... همه چی در حد اعلا شاید می بود.ولی خوب:D ما که حرفه ای کار نمیکنیم (البته با خودم هستم...شما رو نمیدونم!)که بخوایم 1میلیون و 300 بدیم EF 100mm !!!:redface:
من به شخصه عقیده دارم خروجی به اینا بستگی داره: تکنیک - ادوات عکاسی - نور - ادیت
هدفم از این حرف ها این بود که بدونیم باید به چه چیزایی انتقاد کنیم...نه به چیزایی که توی یه همچین عکاسی هایی، عملا تغییرشون برای ما غیر ممکنه!
+اینکه ....راستشو بخواین،عکاسای بزرگی رو هم میشناسم که خلاقیت رو به "نقطه طلایی و قانون یک سوم" ترجیح میدند!!!!:redface: پس بهتره از این قانونای ریز و درشت استفاده کنیم، ولی خودمون محدود بهشون نکنیم!

در بین کل نقد ها از اول تا اینجا، نقد های علی آقا مناسب تر بود، بنظرم...

بعضیا میگن (البته درست میگن!)توی عکاسی آماتوری ،استفاده از ترکیب چند شات +یه ادیت خوب همه چی رو تغییر میده....دروغ نمیگن :smile:...نیگا کنید :


ترکیب چند شات در زمان های مختلف:

عکاس: بردیا



.
.
.
.
.
.
.

اشتباه نکنید یه موقع!
کوه ها و ابر ها و سایه ها همگی واقعی هستن...




=====================================

ترکیب 7شات و خروجی با استفاده از تکنیک HDR
(البته این دیگه آماتوری نیست!)
عکاس: بردیا

در اینجا هم همه چی واقعی هست...



 

niaz**

عضو جدید
کاربر ممتاز
به به آقا مجتبی منور فرمودین!
ولی من هیچی نفهمیدم از حررفات یه خورده عامیانه تر بگو
 

* Mojtaba *

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به به آقا مجتبی منور فرمودین!
ولی من هیچی نفهمیدم از حررفات یه خورده عامیانه تر بگو
خواهش میشه...
من که حرفه ای نگفتم! :smile: جون حرفه ای نیستم...:D
هر کجاشو میخوای تا توضیح بدم...البته با اجازه از دیگر اساتید!
 

niaz**

عضو جدید
کاربر ممتاز
آره قطعا اگه niaz با یه EF 100mm ماکروگرافی میکرد ، لرزش،نویز،شارپنس و ... همه چی در حد اعلا شاید می بود.ولی خوب:d ما که حرفه ای کار نمیکنیم (البته با خودم هستم...شما رو نمیدونم!)که بخوایم 1میلیون و 300 بدیم EF 100mm !!!:redface:
من به شخصه عقیده دارم خروجی به اینا بستگی داره: تکنیک - ادوات عکاسی - نور - ادیت
هدفم از این حرف ها این بود که بدونیم باید به چه چیزایی انتقاد کنیم...نه به چیزایی که توی یه همچین عکاسی هایی، عملا تغییرشون برای ما غیر ممکنه!
+اینکه ....راستشو بخواین،عکاسای بزرگی رو هم میشناسم که خلاقیت رو به "نقطه طلایی و قانون یک سوم" ترجیح میدند!!!!:redface: پس بهتره از این قانونای ریز و درشت استفاده کنیم، ولی خودمون محدود بهشون نکنیم!

در بین کل نقد ها از اول تا اینجا، نقد های علی آقا مناسب تر بود، بنظرم...

بعضیا میگن (البته درست میگن!)توی عکاسی آماتوری ،استفاده از ترکیب چند شات +یه ادیت خوب همه چی رو تغییر میده....دروغ نمیگن :smile:.
کلا واضح توضیح بده:surprised:
 

* Mojtaba *

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ببین...
من نمیدونم از چه دوربینی استفاده میکنی....
خوب ...بزا برم نیگا کنم.....
آها...450D
شما اگه از همون لنزی استفاده میکنی که استاندارد روی دوربین هست(55-18) ، کارت رو راه میندازه، اما قاعدتا نمیتونی برای هر کاری که بخوای خروجی مناسبی داشته باشی!
مثلا شما نمیتونی در حد اعلا،ماکروگرافی کنی...یا اینکه پرتره های خوبی بگیری(معمولا با لنز های زوم استاندار مثل 55-18 ، صورت دفرمه میشه)
اما مثلا برای کسایی مثل ما یه لنز تقریبا همه کاره مث 85- 18 ، میتونه توی ماکروگرافی-منظره گرافی-پرتره ...خیلی کمک کنه!

EF-S 15-85mm F3.5-5.6 IS USM



اما اون لنزی که گفتم،مخصوص ماکرو گرافی بود :

Canon EF 100mm Macro F2.8 L IS USM



پس زمین تا اسمون فرق دارن با هم...

مورد دوم در مورد خلاقیت توی عکاسی آماتوری بود....ینی شما اگه لوازم خاصی هم نداری،اینقدر ذهنت باز باشه و دور و ور سوژه بگردی(البته نه همیشه!) تا بهترین دید رو پیدا کنی!
و اینکه استفاده از قوانین بنظرم لازمه،اما کافی شاید نباشه...
 

fateme_003

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اقا مجتبی حرفاتون در حد سواد من نبود ولی من خیلی با ادیت عکس موافق نیستم!!!
 

Similar threads

بالا