نسل کشی و جنایات هولناک رژیم سعودی در یمن تحت حمایت آمریکا

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حمایت افغانستان از تجاوز عربستان به یمن آتش جنگ‌های فرقه‌ای را شعله‌ور می‌کند/عقب نشینی اشرف غنی؟

حمایت افغانستان از تجاوز عربستان به یمن آتش جنگ‌های فرقه‌ای را شعله‌ور می‌کند/عقب نشینی اشرف غنی؟

فعالان مدنی ولایت «بلخ» در شمال افغانستان اعلام حمایت رئیس‌جمهور این کشور از تجاوز آشکار عربستان سعودی و هم‌پیمانانش به کشور یمن را محکوم نموده و از دو لتمردان افغانستان خواستند تا با اتخاذ موضع‌گیری غیرعاقلانه و غیرمدبرانه یکبار دیگر این کشور را بسوی بحران و جنگ‌های فرقه‌ای و قبیله‌ای سوق ندهند. این گروه از معترضین که در صحن شورای ولایتی بلخ گردهم آمده بودند، هم چنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند تا کشورهای متجاوز به یمن را مورد تحریم تسلیحاتی قرار داده و مانع کشتار غیرنظامیان یمنی شود. همچنین در این گردهمایی از سازمان کنفرانس اسلامی تقاضا شده است تا با برگزاری نشست اضطراری، راه‌حل مسالمت‌آمیز این بحران را جستجو نموده و مانع تداوم کشتار، ویرانی و تباهی مردم و سرزمین یمن شوند. «سید محمد یزدانپرست» فعال مدنی و نماینده ساختارهای مدنی در شورای عالی صلح افغانستان که در این گردهمایی شرکت کرده بود، ضمن محکوم نمودن حمله نظامی به یمن افزود: هر حرکتی که صلح جهانی را با خطر مواجه سازد و باعث کشتار، تجاوز، ویرانی و نقض حاکمیت ملی و تمامی ارضی یک کشور شود، از نظر ما محکوم است. یزدانپرست حرکت امروز مردم بلخ را اعلام همدلی و همدردی با مردم مظلوم یمن خوانده و گروه‌های متجاوز به این سرزمین را حلقاتی فتنه‌افگن و شرور خواند که با آتش‌افروزی می‌خواهند امت اسلامی را بجان هم بیندازند. «عبدالحمید صفوت» یکی از فعالان مدنی و استاد دانشگاه بلخ نیز جنگ یمن و حمله کشورهای متجاوز با محوریت عربستان سعودی بر این کشور را مایه نگرانی همه مسلمانان خوانده و از حکومت افغانستان خواست تا از هر نوع موضع‌گیری شتاب‌زده و غیرعقلانی پرهیز نموده و اجازه ندهد که شعله این جنگ یکبار دیگر دامن ملت افغانستان را بگیرد. صفوت با بیان اینکه حکومت ما تاکنون قادر به تأمین امنیت شهروندان خودش نیست و در حالت فوق‌العاده شکننده و متزلزل قرار دارد؛ هرگونه حمایت و موضع‌گیری نابخردانه‌اش می‌تواند سبب برافروختن دوباره آتش جنگ‌های فرقه‌ای و قومی در این کشور شود. به گفته صفوت؛ در شرایط فعلی که بحران ناامنی در کشور افغانستان بیداد می‌کند و همه روزه خبر ربودن افراد بیگناه مردم هزاره از گوشه و کنار این سرزمین بگوش می‌رسد، معقول و منطقی آن بود که دولتمردان ما حالت بی‌طرفی اختیار می‌کردند و در صف متجاوزان قرار نمی‌گرفتند. حکومت وحدت ملی افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای حمایت خود را از جنگ عریستان به یمن اعلام کرد.
پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نیز سایر شهرهای افغانستان شاهد تظاهرات علیه این تصمیم حکومت وحدت ملی باشد.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/699542
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
المیادین: پاکستان اعزام نیرو برای مشارکت در عملیات نظامی در یمن را رد کرد

المیادین: پاکستان اعزام نیرو برای مشارکت در عملیات نظامی در یمن را رد کرد

وزیر دفاع پاکستان به عربستان پیشنهاد داده که این کشور در ایجاد راه حل سیاسی در یمن به ایفای نقش بپردازد.
هشت روز از آغاز حملات ائتلاف به سرکردگی عربستان به یمن می گذرد و این کشور با ادعای بازگرداندن مشروعیت به یمن طی این مدت اقدام به بمباران زیرساخت‌های یمن و کشتارمردم بی گناه این کشور کرده است.
روز گذشته شمار قربانیان حملات عربستان به یک کارخانه لبنیات به 37 نفر رسید و از سوی دیگر سخنگوی ائتلاف عربی علیه یمن خبر داد که خودروهای امدادرسانی و حامل آذوقه را هدف قرار داده اند.
عربستان همچنان از وارد شدن به جنگ زمینی در یمن هراس داشته و آغاز جنگ زمینی علیه این کشور را در حال حاضر منتفی دانسته است.
روز گذشته ائتلاف به سرکردگی عربستان بار دیگر اردوگاه آوارگان را مورد حمله قرار داد و بیمارستان دانشگاه علوم و فناوری صنعاء را نیز هدف حملات خود قرار داد.
عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند.
بحرین، قطر، کویت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام کرده که در حال بررسی شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.
از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که در بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده اند.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/699526
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیشروی‌های جدید انصارالله در عدن

پیشروی‌های جدید انصارالله در عدن

[h=3]پیشروی‌های جدید انصارالله در عدن[/h]
مبارزان انصارالله با تصرف ساختمان‌های دولتی در شهر جنوبی عدن به پیشرفت‌های جدیدی در عملیات نظامی علیه ستیزه جویان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور متواری یمن دست یافتند.
یک مقام محلی که نمی‌خواست نامش فاش شود روز یکشنبه گفت انقلابیون در ادامه پیشروی‌های خود به مرکز شهر المعلا رسیدند و کنترل ساختمان‌های دولتی این منطقه از جمله استانداری را در اختیار گرفتند.
مبارزان انصارالله همچنین به سوی مناطق مجاور بندر معلا حرکت کردند. این بندرتحت کنترل ستیزه جویان وفادار به هادی است، که از حمایت تسلیحاتی عربستان سعودی برخوردارند.
بنا به گزارش‌ها، در درگیری‌های عدن دست کم 185 نفر تا کنون کشته شده‌اند.
این در حالی است که ظاهرا در حملات هوایی جنگنده‌های سعودی پل رابط بین شهرهای عدن و تعز ویران شده است.
در یازدهمین روز این حملات هوایی به رهبری عربستان دست کم سه نفر در شهر تعز کشته شدند.
عربستان سعودی با تلاش برای بازگرداندن هادی به قدرت تهاجم نظامی به یمن را از تاریخ 6 فروردین سال جاری آغاز کرد.
تاکنون بیش از 200 نفر که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، در این حملات کشته شده اند. والری آموس، رئیس امور انسان دوستانه سازمان ملل درباره سرنوشت غیرنظامیان به شدت ابراز نگرانی کرده است.
ویرانی ناشی از حملات جنگنده‌های سعودی به روستای بنی مطر واقع در 70 کیلومتری غرب صنعا
هادی در ژانویه 2015 از سمت خود استعفا داد و به رغم درخواست‌های انقلابیون حوثی از تجدید نظر درباره تصمیم خود خودداری کرد.
جنبش انصارالله بعد از آنکه هادی در ماه فوریه از صنعا به عدن گریخت اعلام کرد وی مشروعیت خود به عنوان رئیس جمهور یمن را از دست داده است.
هادی در اواخر ماه فوریه و بعد از پیشروی‌های انصارالله به سوی عدن، از این شهر فرار کرد و به ریاض رفت.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]بیش از2هزارکشته و زخمی در تجاوز سعودی به یمن[/h]
مسئولان سازمان های حقوقی یمنی در کنفرانس مطبوعاتی که در صنعا برگزار شد، گزارشی موثق از شمار قربانیان تجاوز سعودی به یمن ارائه داده و تاکید کردند که شمار زیادی از 850 کشتۀ این تجاوز، زنان، کودکان و سالمندان بودند. این سازمان ها همچنین تاکید کردند که پس از تهیۀ اسناد و مدارک لازم، گزارشی موثق از استفادۀ عربستان سعودی از سلاح های ممنوعه به دادگاه های بین المللی ارائه خواهند داد.
ارائه گزارش موثق از تعداد کشته ها، پس از حمله هوایی به منطقه بنی مطر صورت گرفت، که شمار زیادی کشته برجا گذاشت. پس از این تجاوز، سازمان "بیت الحریه" با مشارکت سازمان های حقوقی و نهادهای مردم نهاد، طرح ارائه آمار رسمی و موثق از تعداد تلفات تجاوزات سعودی به یمن را ارائه کردند.
"نوره الجروی" عضو سازمان نجات (انقاذ) روز یکشنبه به شبکه العالم گفت: آن ها، تأسیسات زیربنایی خصوصی را هدف قرارمی دهند، پادگان ها، فرودگاه ها، بیمارستان ها، مساجد و خلاصه همه چیز و همه کس راهدف قرارمی دهند.رژیم سعودی زیرساخت های یمن را نابود کرد و هزاران یمنی را آواره کرد.
بر پایه این گزارش، شمار قربانیان، 857 شهید اعلام شد که 160 تن از آنان کودک بودند و شمار زیادی نیز زنان و سالمندان بودند. شمار زخمی ها نیز 1214 تن اعلام شد که حال 762 تن از آنان وخیم اعلام شد.
سازمان های حقوقی برگزار کنندۀ این کنفرانس خبری، تجاوز سعودی ضد غیرنظامیان بی دفاع را محکوم کردند و همه سازمان های حقوق بشری و بین المللی را به دخالت فوری به منظور متوقف کردن این تجاوز فراخواندند.
"احمد غیلان" مسئول رسانه ای سازمان بیت الحریه، به شبکه العالم گفت: هدفِ ما از تهیه این گزارش، ارائه آماری موثق به جامعه جهانی است تا رسانه ها، سازمان های حقوقی و افراد فعال در زمینه های حقوق بشر درد و رنج ملت یمن را درک کنند.
برگزار کنندگان این کنفرانس سپس بر ضرورت گشایش همه منافذ و گذرگاه ها به منظور پذیرش کمک های انسان دوستانه و بین المللی به مردم یمن، تاکید کردند.
"محمد الهناهی" مسئول واحد حقوقی سازمان بیت الحریه در این خصوص به شبکه العالم گفت: باید به کشتی های حامل مواد غذایی و دارو، اجازه ورود داده شود و مناطق زمینی نیز باید به روی کمک های بشردوستانه باز شود.
در این کنفرانس همچنین بر ضرورت تحقیقات در خصوص قانونی بودن سلاح های استفاده شده در حمله به انبارهای اسلحه در صنعا تاکید شد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
فردا؛ تجمع‌دانشجویان مقابل‌سفارت‌عربستان

فردا؛ تجمع‌دانشجویان مقابل‌سفارت‌عربستان

به منظور حمایت از مردم یمن و در اعتراض به تجاوز کشور عربستان به این کشور، روز سه‌شنبه مقابل سفارت عربستان تجمع مردمی و دانشجویی برگزار می‌‌شود.



گفتنی است، اخیرا حکومت سلطنتی عربستان سعودی در اقدامی ناباورانه و دور از روابط دیپلماتیک بین المللی به کشور یمن حمله ور و مردم آن کشور را آماج حملات هوایی خود قرارداده و شماری از مردم شیعهٔ این کشور را به شهادت رساند.



شایان ذکر است ایستادگی شیعیان یمن در مقابل نظام روبه افول وهابیت این احتمال را بدنبال خواهد داشت که اختلافات درون خاندانی در عربستان افزایش یابد و شیعیان کشور عربستان سعودی به خود آمده و در مقابل حکومت ظالم بیاستند.


همچنین به همین دلیل دانشجویان با توجه به سفاکی‌های بی‌حد و حصر رژیم آل‌سعود و همدستی رژیم‌های دست‌نشانده منطقه‌ای ضمن محکوم نمودن این جنایات در حمله به مردم بی‌پناه یمن، درصدد است تا اجتماع بزرگی را همراه با مردم، و اساتید دانشگاه و طلاب مقابل سفارت عربستان در روز سه‌شنبه ۱۸ فروردین ماه و در ساعت ۱۶ برگزار می‌کند.



از عموم ملت انقلابی ایران و به ویژه دانشجوان دعوت به‌عمل می‌آورد تا در یاری مظلومان و مخاصمت با ظالمان یک صدا شده و خواستار پایان این تجازو آشکار شوند.

[h=3]دانشجویان مقابل سفارت عربستان در محکومیت حمله به یمن[/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نقشه عربستان،قطر و آمریکا برای نابودی یمن

نقشه عربستان،قطر و آمریکا برای نابودی یمن

«یاسر الیمانی» یکی از رهبران حزب کنگره مردمی کل یمن در گفت‌وگو با فارس در صنعا، از نقشه مشترک عربستان، آمریکا و قطر برای نابودی یمن، تجزیه آن و شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی در آن خبر داد.

وی با اشاره به اینکه نقشه بیگانگان به راه انداختن جنگ طائفه‌ای و منطقه‌ای در داخل یمن است از ملت یمن و رهبران و قبایل آن خواست با این نقشه شیطانی مقابله کنند.
رهبر حزب کنگره مردمی یمن افزود: منافع کشور و ملت خیلی مهم‌تر از منافع حزبی است و وطن گران‌بهاتر از هر چیز دیگری است و باید پاسدار خون‌های پاکی باشیم که در راه وطن ریخته شده است.

الیمانی تاکید کرد: شخصیت‌ها و بزرگان یمنی باید با مداخله فوری، رد تجاوز و ایستادگی محکم در برابر تجاوز سعودی اسباب لازم برای ایجاد آشتی در داخل یمن را تدارک ببیند تا به بیگانگان اجازه اجرای نقشه خود در یمن و کشتار مردم و نابودی آن را ندهند.

رهبر حزب کنگره مردمی یمن خواستار وحدت ملی یمنی‌ها شد و گفت: یمنی‌ها با گذشت و همبستگی به آینده میهن خود بنگرند که با تجاوز رژیم آل سعود در حال نابودی است، چرا که همه ملت و کشور یمن است که بهای اختلافات سیاسی را می‌دهد، نه کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا.

[h=3]یکی از رهبران حزب کنگره مردمی یمن در گفت‌وگو با فارس [/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دولت مجوز تجمع دانشجویان مقابل سفارت عربستان را لغو کرد!

دولت مجوز تجمع دانشجویان مقابل سفارت عربستان را لغو کرد!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: دولت مجوز تجمع دانشجویان مقابل سفارت عربستان در محکومیت حمله این کشور به یمن را لغو کرد.

سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در گفت وگو با فارس گفت: جنبش دانشجویی در حمایت از مردم مظلوم یمن و محکومیت حمله تجاوزکارانه عربستان به یمن تصمیم گرفت در روز چهارشنبه مقابل سفارت عربستان تجمع کند.
وی افزود: با توجه به مجوزی که دولت در این خصوص داده بود ما شروع به انجام اقدامات برای برگزاری این تجمع از جمله دعوت سخنران و موارد دیگر کردیم که متأسفانه به یکباره این مجوز از طرف دولت لغو شد.

این فعال دانشجویی با اشاره به شعار سال تصریح کرد: همدلی و همزبانی دولت و ملت که بعنوان شعار سال از طرف مقام معظم رهبری انتخاب شذه است، بدین معنی است که دولت به خواسته های به حق مردم تن دهد اما اقدام اخیر دولت در لغو مجوز تجمع در راستای این شعار قرار ندارد. هاشمی با بیان اینکه چهره سیاه عربستان بر هیچ کسی پوشیده نیست، گفت: خواسته ملت استکبارستیزی و محکومیت اقدام تجاوزکارانه عربستان است. چهره سیاه عربستان از زمان کشتار حجاج بر همگان آشکار است. مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه گفت: درحال حاضر شاهد قدرت گرفتن جبهه مقاومت در جهان اسلام به پرچمداری جمهوری اسلامی هستیم. انتظار ما از دولت این است که در تقویت این مسیر تمام تلاش خود را انجام دهد. وی در پایان با اشاره به مذاکرات هسته ای و تاکتیک نرمش قهرمانانه گفت: مذاکرات فعلی برای زدن ضربه نهایی به استکبار است. مذاکرات امروز بدین معنی نیست که ما دشمنی آمریکا را نسبت به خودمان از یاد می بریم. ما در آمریکاستیزی نگاه دیپلماتیک و سودمحور نداریم.

[h=3]هاشمی در گفت وگو با فارس: دولت مجوز تجمع دانشجویان مقابل[/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ونزوئلایی‌ها در مراسم عید پاک در این کشور آدمک‌های «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا را به آتش کشیدند. شهروندان ونزوئلایی از جمله در کاراکاس پایتخت این کشور آدمک‌های رئیس جمهور آمریکا و «انریکه کاپریلس» از رهبران مخالف دولت «نیکلاس مادورو» را سوزاندند.
یکی از شهروندان کاراکاس با اشاره به سوزاندن آدمک باراک اوباما او را فردی خواند که مستحق دریافت جایزه نوبل صلح نیست.
این شهروند ونزوئلایی افزود: او به دنیا و تمام کشورهای جهان ضربه می‌زند. او ویران کننده‌ترین فرد در سیاره زمین است. کسی که بیشترین آسیب‌ها و مرگ را در جهان به وجود آورده است.
از سوی دیگر جمع آوری امضاء در ونزوئلا در مخالفت با حکم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تهدید دانستن ونزوئلا ادامه دارد.
شهروندان ونزوئلایی نشان داده‌اند که دست از دفاع از استقلال خود بر نمی‌دارند. در این راستا برنامه جمع آوری امضا از مردم برای لغو حکم رئیس جمهور آمریکا ادامه دارد.
هدف از این اقدام جمع آوری ده میلیون امضا و ارسال پیام صلح به نشست آتی سران کشورهای قاره آمریکاست که در پاناما برگزار خواهد شد.
ونزوئلایی‌ها اعتقاد دارند که در این رویداد کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب همچون گذشته با سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا مخالفت خواهند کرد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تظاهرات وهابیون پاکستان برای مشارکت اسلام‌آباد در تجاوزگری به یمن/تصاویر

تظاهرات وهابیون پاکستان برای مشارکت اسلام‌آباد در تجاوزگری به یمن/تصاویر

جمعی از تندورهای وهابی پاکستان که خود عامل اصلی ناامنی در پاکستان به شمار می‌روند، به منظور اعمال فشار بر دولت پاکستان برای مشارکت با عربستان در تجاوز به خاک یمن امروز (سه‌شنبه) در این کشور تظاهراتی به راه انداختند. این تظاهرات در حالی برگزار شد که گروههای مختلف پاکستانی مخالفت آشکار خود را با هرگونه مشارکت دولت در تجاوز به یمن و همراهی با عربستان اعلام کرده‌اند.

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واکنش عبدالله عبدالله به حمایت اشرف غنی از تجاوز عربستان به یمن

واکنش عبدالله عبدالله به حمایت اشرف غنی از تجاوز عربستان به یمن

بسیاری از صاحب نظران افغان حمایت دولت افغانستان در برهه ای که مردم این کشور گرفتار مشکلات فراوان داخلی هستند را عقلانی نمی دانند.
آنها بر این باورند، که مردم افغانستان بیش از سه دهه با جنگ و مشکلات داخلی فراوانی دست و پنجه نرم کرده اند و از ناامنی های داخلی صدمات و خسارات زیادی متحمل شده اندد بی جای چنین تصمیمات عجولانه ای اندکی به اوضاع داخلی کشور توجه کنند.
فرهاد صدیقی عضو مجلس نمایندگان در این خصوص گفته است: بیانیه دولت افغانستان در حمایت از سعودی ها از جانب خود اشرف غنی است و به هیچ عنوان با وزیران، نمایندگان مجلس و شورای امنیت مشورتی در انتشار این بیانیه صورت نگرفته است.
وی ادامه می دهد: این بیانیه باعث اعتراض بسیاری از نیروهای دولتی و غیر دولتی به دولت افغانستان شده است، چرا اشرف غنی با وجود هزاران مشکلی که در کشور خود داریم وارد مشکلات داخلی کشوری دیگر می شود آنهم حامی کشوری که خود دشمن کشور ما بوده و گروههای القاعده، طالبان و داعش را در منطقه تشکیل داده است.
اما در این میان مواضع عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان چیزی بر خلاف رئیس جمهور این کشور است، این مواضع دوگانه به کشمکشی در بین دولتمردان این کشور تبدیل شده است.
گفتنی است انتقادهای مقامات دولتی و مردم به موضع رئیس جمهور افغانستان در روزهای اخیر در این کشور افزایش یافته است.
 

puyan khan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وی افزود: «همه مواضع حماس پس از بحث و گفت‌وگوی اعضای آن اتخاذ می‌شود و با وجود اختلاف نظر‌ها، در ‌‌نهایت یک موضع ثابت اعلام می‌شود و کسی با آن مخالفت نمی‌کند».
جنبش مقاومت اسلامی (فلسطین) حماس، امروز بار دیگر حمایت خود را از تجاوز عربستان سعودی و هم پیمانانش به یمن اعلام کرده است، حال آنکه پیشتر، تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز موضعی مشابه در قبال موضوع یمن اتخاذ کرده بود. در این شرایط، به نظر می‌رسد فلسطینی‌ها همراه شدن با یک دولت عربی علیه دولتی دیگر را در اولویتی بالا‌تر از مبارزه با صهیونیست‌ها یافته‌اند!

به گزارش «تابناک»، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» ضمن اعلام حمایت قاطع از حمله نظامی علیه یمن افزود، برخی اخبار مبنی بر اختلافات داخلی درباره این موضع حماس صحت ندارد. این جنبش هرگونه اختلافات داخلی پیرامون حمایت از تجاوز نظامی عربستان و متحدانس علیه یمن را تکذیب و بر همراه بودن این جنبش با عملیات عربستان علیه حوثی‌های یمن تأکید کرد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «وطن» فلسطین، «سامی ابوزهری» سخنگوی حماس گفت: برخی گمانه‌زنی‌ها یپراموت اختلافات داخلی حماس در قبال عملیات «توفان قاطع» صحت ندارد و آنچه روزنامه‌های مصری در این خصوص منتشر کردند، کذب محض است.

وی افزود: «همه مواضع حماس پس از بحث و گفت‌وگوی اعضای آن اتخاذ می‌شود و با وجود اختلاف نظر‌ها، در ‌‌نهایت یک موضع ثابت اعلام می‌شود و کسی با آن مخالفت نمی‌کند».

گفتنی است، جنبش حماس پیش از این و در آغاز حملات عربستان سعودی و چند کشور دیگر منطقه به یمن نیز از این حملات حمایت کرده بود.

در همین زمینه، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز روز هشتم فروردین و در جریان یک سخنرانی، از تجاوز عربستان به یمن اعلام حمایت کامل کرد و خطاب به پادشاه سعودی گفت: ما در کنار شما هستیم.

عباس اظهار داشت: «به پادشاه سلمان بن عبدالعزیز می‌گویم خدا با شماست و ما نیز با شما هستیم. به برادرم رئیس جمهور عبدربه منصور نیز می‌گویم خدا با شماست و ما نیز با شما هستیم».

به این ترتیب، به نظر می‌رسد دو طیف متفاوت فلسطینی‌ها که پیش از این در اغلب موارد مواضع متفاوتی در مسائل مختلف داخلی و منطقه‌ای اتخاذ کرده بودند، این بار به موضعی واحد در قبال حمایت از تجاوز به یکی از کشورهای منطقه دست یافته‌اند!

این در حالی است که کشورهای عربی هیچ ‌گاه آنگونه که در حال حاضر علیه یمن با یکدیگر متحد شده‌اند، علیه رژیم اسرائیل و در حمایت از فلسطینی‌ها با هم متحد نشده بودند. می‌توان گفت این هم یکی از طنزهای تلخ اوضاع خاورمیانه است که شکننده بودن اتحاد‌ها و ائتلاف‌ها،‌گاه گروه‌ها و دولت‌هایی را در کنار هم قرار می‌دهد که شاید برای بسیاری غیرمنتظره باشد.


منبع: تابناک
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
علت حمایت حماس از یک تجاوز؟!

علت حمایت حماس از یک تجاوز؟!

حماس در اولین موضعگیری درقبال حمله عربستان به یمن : ما از مشروعیت سیاسی در یمن، نظر مردم و وحدت در این کشور حمایت خواهیم کرد... سخنانی که نشان می دهد حماس آشکارا از حمله سعودی به یمن پشتیبانی می‌کند.

حماس هنوز از آنچه برسرش آمده عبرت نگرفته است...این مواضع دوپهلو نتیجه آغوش همواره و در همه حال باز تهران بر روی این گروه از زنجیره مقاومت است. مواضعی که متعاقب آن در حساسترین زمان به اسد و سوریه، یعنی نزدیکترین و موثرترین یار خویش پشت می‌کنند و بعد اردوغان را درست در زمانی که ارتش ترکیه رزمایش مشترک با صهیونیست‌ها برگزار می‌کند یگانه قهرمان جهان اسلام نامیده و با وی بیعت می‌کنند و حالا نیز همسو با تشکیلات خود گردان که خواستار حمله مشابه یمن به حماس شده آشکارا از ائتلافی که تل آویو باعث و بانی آن بوده و پنهانی در آن شراکت دارد حمایت می‌کنند. مشکل حماس کمبود توکل و بنیان‌های سست عقیدتی سران آنست که بجای باور به امداد و وعده الهی برای پیروزی به وعده و کمک شیاطین و دشمنان خونی خود و ملت فلسطین دلبسته است.

این بندبازی‌های مداوم و تزلزل و بلاتکلیفی در مواضع اصولی عاقبت بلای جان این گروه شده و به تعبیر عوام «چوب دوسرطلا» و «از اینجامانده و از آنجا رانده» خواهندشد. آنها اگربه این رویه ادامه دهند و این دور باطل را نشکنند، هم دنیا و هم آخرتشان را به باد میدهند. لااقل «ابومازن» برای شرفی که فروخته چند دلاری و رفاه اندک دنیوی را از خریداران متاعش گرفته است. با این بازی دودوزه اما سرنوشت و پایان غمباری منتظر حماس خواهد بود و خون هزاران کودک وزن فلسطینی دامن آنان را گاهیکه به ناپاکی آلوده شود، خواهد گرفت...

محمد حسین جعفریان.......
 

secret11

عضو جدید
اکثرا کشورهایی عربی دارن با عربستان همکاری می کنند همه وهابی شدن:D
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
فعالان ضد جنگ در ايتاليا، تجاوز نظامي عربستان به يمن را محکوم کردند

فعالان ضد جنگ در ايتاليا، تجاوز نظامي عربستان به يمن را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از برونمرزي ، گروهي از فعالان ضد جنگ ايتاليا با تجمع در برابر سفارت عربستان سعودي در رم پايتخت ايتاليا ، ضمن اعتراض به تجاوز نظامي عربستان به يمن ، حمايت خود را از ملت يمن اعلام کردند.
تظاهرکنندگان همچنين با در دست داشتن دست نوشته هايي ضد حکومت عربستان به زبان انگليسي و عربي، بمباران مردم بي دفاع يمن را محکوم کردند و عربستان را حامي تروريست ها دانستند.
خانم مارينلا کورجا، يکي از فعالان ضد جنگ ايتاليا در گفت وگو با خبرنگار صدا و سيما در رم گفت: تجاوز نظامي عربستان به يمن در حالي صورت مي گيرد که عربستان مهمترين وارد کننده تسليحات نظامي ايتالياست و به همين علت کشورش در قبال اين تجاوز سکوت کرده است.
عربستان همسو با منافع اسرائيل و آمريکا در تضعيف يمن ، از روز 26 مارس 2015 با نقض حاکميت ملي يمن حملات هوايي خود را به اين کشور آغاز کرده است که به طوري که دراين حملات تاکنون صدها غيرنظامي يمني کشته و زخمي شده‌اند.

http://www.ghatreh.com/news/nn25419243/اعتراض-مردم-ایتالیا-تجاوز-نظامی-عربستان-یمن
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اکثرا کشورهایی عربی دارن با عربستان همکاری می کنند همه وهابی شدن:D

وقتی یک مقام مسئول در داخل میاد یک حرف نا به جا میزنه ......و حرف از امپراطوری ایران میزنه و رئیس جمهور محترم این شخص رو برکنار نمیکنه و در مجلس هم انگار نه انگار به خاطر برخی منافع.......بهتر از این نمیشه.......
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
وزیر خارجه ترکیه : رفتار ایران در یمن باعث فاجعه در منطقه خواهد شد

وزیر خارجه ترکیه : رفتار ایران در یمن باعث فاجعه در منطقه خواهد شد

این اظهارات در حالی است که اردوغان و وزیر خارجه اش در ایران بودند...........


چاوش اوغلو در گفتگویی تلویزیونی مدعی شد: رفتار ایران در یمن ممکن است باعث فاجعه در منطقه شود.

وی دوشنبه شب در گفت وگوی زنده با شبکه تلویزیونی 'تی وی نت' در ارزیابی سفر اردوغان رییس جمهور ترکیه به تهران گفت: اگر چه دو کشور در برخی زمینه ها دیدگاههای متفاوت دارند ولی ایران کشوری مهم و برادر برای ترکیه است و علایق قدرتمند بین دو کشور آشکار است و روابط بین دو کشور نیز همه جانبه است.

وی با اشاره به اینکه در جریان سفر اردوغان به تهران قراردادها و پروتکلهای همکاری مختلف بین دو کشور به امضاء خواهد رسید گفت: سطح روابط دو کشور بدلیل تحریمها به سطحی که می خواهیم نرسیده است و ما در این دیدار در زمینه اینکه با لغو تحریمها و یا کاهش آنها این فرصت را چگونه می باید مورد استفاده قرار دهیم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی با عنوان اینکه همکاری بین دو کشور در آرامش منطقه موثر خواهد بود، گفت: در مورد مسایل منطقه ای همانند یمن، سوریه و عراق و مسایل همانند بحران در روابط کشورهای عربی را با ایران مورد بحث قرار خواهیم داد.

چاووش اوغلو در روابط دوجانبه و چندجانبه ترکیه را یک کشور شفاف و صریح خواند و گفت: روابطی که بر چنین پایه ای استوار باشد مستحکم تر ادامه می یابد .

وی گفت: آمریکا متحد و شریک ترکیه است ولی در هر موضوع دو کشور با یکدیگر همفکر نیستند ولی باید به یکدیگر احترام بگذارند ، ترکیه در روابط با روسیه نیز بدینگونه است، در رابطه با ایران نیز موضع ترکیه این است.

وی توافق هسته ای را یک گام مهم خواند و گفت: ترکیه مخالف سلاح هسته ای است ما سلاح هسته ای نه در ایران، نه در ترکیه و نه در اسراییل نمی خواهیم.


در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/489052/وزیرخارجه-ترکیه-ایران-برادر-ترکیه-است © www.tabnak.ir
 

secret11

عضو جدید
وقتی یک مقام مسئول در داخل میاد یک حرف نا به جا میزنه ......و حرف از امپراطوری ایران میزنه و رئیس جمهور محترم این شخص رو برکنار نمیکنه و در مجلس هم انگار نه انگار به خاطر برخی منافع.......بهتر از این نمیشه.......

خوب اون مسئول راست میگه کجا حرف اش نا به جا هست عراق . سوریه. لبنان. اگه توانستیم تو یمن هم هزینه کنیم یه امپراطوری تشکیل بدیم
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
رهبر فرزانه انقلاب:این یمنی‌ها هستند که باید برای آینده‌ی کشورشان تصمیم بگیرند/ اگر کسی دست پنهان دشمن را در قضایای منطقه نبیند،خو

رهبر فرزانه انقلاب:این یمنی‌ها هستند که باید برای آینده‌ی کشورشان تصمیم بگیرند/ اگر کسی دست پنهان دشمن را در قضایای منطقه نبیند،خو

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه، تحول عظیم «بیداری عمومی اسلامی» را علت اصلی نگرانی دشمنان اسلام خواندند و با اشاره به طراحی‌های متقابل دشمنان برای مواجهه با این حادثه بزرگ، تأکید کردند: امروز آمریکا و صهیونیست‌ها از اختلافات داخلی برخی کشورهای اسلامی خوشحال هستند و راه حل این مشکلات، همکاری کشورهای اسلامی و انجام اقدامات عملی مناسب و سازنده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به منافع و مصالح مشترک ایران و ترکیه از تقویت روابط، خاطرنشان کردند: قدرت هر یک از کشورهای مسلمان در دنیای اسلام، در واقع قدرت امت اسلامی است و سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران این است که کشورهای اسلامی یکدیگر را تقویت و از تضعیف هم خودداری کنند، و تقویت روابط ایران و ترکیه نیز به تحقق همین هدف کمک می‌کند.
رهبر انقلاب افزودند: تأکید همیشگی ما این است که کشورهای اسلامی از اعتماد به غرب و آمریکا بهره‌ای نمی‌برند، و امروز نیز همه به روشنی، نتیجه اقدامات غرب در منطقه را که به ضرر اسلام و منطقه است، می‌بینند.
ایشان با اشاره به تحولات برخی کشورهای منطقه و فعالیت‌های وحشیانه گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه، گفتند: اگر کسی دست پنهان دشمن را در این قضایا نبیند، خود را فریب داده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تأیید این واقعیت، به خوشحالی آمریکا و صهیونیست‌ها از وضعیت منطقه اشاره کردند و افزودند: صهیونیست‌ها و بسیاری از دولت‌های غربی و بیش از همه آمریکا، از این قضایا خشنودند و تصمیم ندارند، مسئله‌ی داعش را تمام کنند.


رهبر انقلاب در ادامه با یادآوری برخی نمونه‌ها از وحشی‌گری‌های کم‌نظیر داعش، و همچنین قصد اولیه‌ی این گروه تروریستی برای تسلط بر بغداد، این سوال اساسی را مطرح کردند که چه کسانی این جریان‌ها را پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می‌کنند؟

ایشان افزودند: بیگانه‌ها قطعاً نمی‌خواهند این مسائل حل شود، بنابراین، این کشورهای اسلامی هستند که باید برای حل این مشکلات تصمیم بگیرند، ولی متأسفانه تصمیم جمعی مناسب و سازنده‌ای گرفته نمی‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در ادامه، قضایای یمن را یک نمونه‌ی دیگر از مشکلات جدید دنیای اسلام خواندند و در خصوص راه حل بحران یمن، تأکید کردند: موضع جمهوری اسلامی در خصوص تمام کشورها از جمله یمن، مخالفت با دخالت خارجی است، بنابراین، از نظر ما راه حل بحران یمن نیز توقف حملات و دخالت خارجی علیه مردم این کشور است، و این، یمنی‌ها هستند که باید برای آینده‌ی کشورشان تصمیم‌گیری کنند.
رهبر انقلاب حادثه عظیم «بیداری عمومی اسلامی» و عطش ملت‌ها برای اسلام را، علت اصلی حساسیت دشمنان خواندند و گفتند: در مقابل این بیداری، دشمنان اسلام، ضدحمله خود را مدت‌هاست آغاز کرده‌اند و واقعیت تأسف‌بار این است که برخی از حکومت‌های اسلامی نیز خیانت می‌کنند و پول و امکانات خود را در خدمت دشمن قرار می‌دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس به وضعیت عراق اشاره کردند و با اشاره به کمک ایران به مردم عراق برای جلوگیری از تسلط تروریست‌ها، افزودند: ایران در عراق حضور نظامی ندارد، اما روابط تاریخی، ریشه‌دار و بسیار نزدیکی بین دو ملت ایران و عراق برقرار است.
رهبر انقلاب با آرزوی شوکت و عزت روزافزون برای دنیای اسلام، بر آمادگی ایران برای تبادل نظر و همفکری برای حل مسائل منطقه تأکید کردند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بجای محکوم کردن حمله وحشیانه شترسواران راهزن عربستانی به مردم بیگناه یمن، ایران را متهم می کنید/داعش را شما پرورش دادید/با رویای ک

بجای محکوم کردن حمله وحشیانه شترسواران راهزن عربستانی به مردم بیگناه یمن، ایران را متهم می کنید/داعش را شما پرورش دادید/با رویای ک

در پی سفر اردوغان به کشورمان دانشجویان بسیجی دانشگاه های استانهای آذربایجلانشرقی،غربی، اردبیل و زنجان طی نامه ای سرگشاده نکاتی را به وی متذکر شدند.
متن نامه به این شرح می باشد:
خوش آمد می گوییم حضورتان را به کشورمان و امیدواریم این سفر، دستاوردهای خوبی را برای جنابعالی و دولت متبوعتان بهمراه داشته باشد. آن چه که باعث گردید که بعنوان قشر تحصیلکرده دانشگاهی به نگارش این نامه بپردازیم، رفتار و سخنان نگران کننده چند وقت اخیر شما نسبت به حوادث منطقه و بخصوص، اتهاماتی است که متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته اید. ادبیاتی که قطعا در روابط دو کشوری که مشترکات بسیاری با یکدیگر دارند تاثیر نامیمونی خواهد گذاشت.

آقای اردوغان
نظام جمهوری اسلامی را متهم به دخالت در کشور های منطقه و حمایت از گروه های تروریستی کرده اید ،اما کیست که نداند حمایت های مالی، اقتصادی، نظامی ،سیاسی و امنیتی شما از کثیف ترین و وحشی ترین گروه های تروریستی قرن در عراق و سوریه، باعث بوجود آمدن تنش ها و خسارت های جبران ناپذیری در منطقه غرب آسیا شده است. خشونت، ترور، وحشت و قتل عام، شاه بیت اصلی تحولات منطقه بوده است که بی شک جنابعالی یکی از عناصر اصلی بوجودآورنده آن بوده اید واخیرا نیز ۸ هزار وحشی تازه نفس را وارد ادلب کرده اید تا رویاهای شما و اربابانتان را به حقیقت تبدیل کنند ، زمانی که می بینید حمایت های ایران از دولت های قانونی سوریه و عراق باعث پیشرفت های شگرفی در ایجاد امنیت در این کشورها شده است، حق دارید با فرافکنی بر شکست های خود سرپوش گذارید. الحق که تک مصرع "کافر همه را به کیش خود پندارد" عجیب در مورد شما صدق می کند . شما که با رویای کودکانه "عثمانی جدید" منطقه را به آتش کشیده اید می پندارید که ایران نیز همانند شما وارد گود شده تا امپراطوری بوجود بیاورد .نظام انقلابی ایران طبق آرمانهای خود هر جا که ناله مظلومی را بشنود مطمئنا بر حرکت در مسیر احقاق حق آن مظلوم حرکت خواهد کرد خواه این مظلوم در آمریکا باشد خواه در قلب آفریقا و خواه در منطقه .البته حساب ملت بزرگ ترکیه با شما جداست چه آنها نشان داده اند که در دفاع از مظلوم همواره پیشقدم بوده اند و خصم ظالم .


ریاست محترم جمهوری ترکیه
در سفر قبلی به کشورمان و در دیدار با ولی امر مسلمین جهان به جمهوری اسلامی پیشنهاد همکاری با ترکیه و غرب را در حمله به سوریه دادید و قول سروری ایران بر جهان اسلام را . همان روز امام خامنه ای (دامت)، شما را از همراهی باسران استکبار بر حذر داشتند و اعلام کردند که دولت سوریه پابرجا خواهند ماند و شما نمی توانید با تمام دستگاه های تبلیغاتی، رسانه ای و نظامی، موفقیتی در سوریه داشته باشید، افسوس که که این سخنان را نپذیرفتید و بعد از گذشت چند سال جنگ و خونریزی در منطقه و آواره شدن میلیون ها نفر از مردم بیگناه، این رژیم های غربی هستند که به شکست خود در سوریه اذعان می کنند و بالتبع شما نیز در این معامله بزرگ، جزو بازنده های اصلی سیاسی خواهید بود، پیشنهاد میکنیم وسوسه های شیطان بزرگ را مبنای فعالیت خود قرار ندهید، چرا که این افراد به هیچکس رحم نخواهند کرد و چنانچه شما را مهره سوخته بدانند، براحتی شما را حذف خواهد کرد.


آقای رجب طیب اردوغان
در حمله وحشیانه شترسواران راهزن عربستانی به مردم بیگناه یمن، به جای محکوم کردن این اقدام سفاکانه ، ایران را به حمایت از گروه های تروریستی متهم کردید و ایران را هم ردیف گروه تروریستی متبوع خود(داعش) قرار داید. البته از خلق و خوی طلبکارانه شما بیش از این انتظار نمی رود که در برابر اعتراض مردم و نمایندگان ملت در مجلس نسبت به اتهامات وارده به کشورمان با ادبیات سخیف صحبت کنید، لکن سوال اصلی اینجاست آیا ریاست بر طرح آمریکایی خاورمیانه بزرگ، این قدر برایتان ارزش دارد که گلوله ها و بمب های خوشه ای و فسفری جنگنده های عربستان بر زن و کودک مردم یمن را نبینید، آنوقت ایران را که تمام حرفش این است که در دفاع از خود به بیگانه اعتماد نکنید و بر مردم اقتدار دورنی خود تاکید کنید را متهم به دخالت می کنید، رویکرد دوگانه شما در مورد حوادث منطقه در تاریخ ثبت خواهد گردید.رجای واثق داریم که ملت بزرگ ترکیه به عنوان هیزم تر به پای شما نسوزند که وقتی آتش غضب الهی آمد خشک و تر را باهم خواهد سوزاند.

امیدواریم این سفر دستاوردهای خوبی را برای دولت و ملت ترکیه بهمراه داشته باشد و باعث تجدید نظر در رفتارهای ساختارشکنانه شما در جهان اسلام باشد.

والسلام
بسیج دانشجویی دانشگاههای استانهای آذربایجان شرقی ـ آذربایجان غربی ـ اردبیل و زنجان
 

vergilangleos

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
متاسفانه دست ایران هم به اندازه عربستان به خون یمنی ها آغشته ست
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا دوستان خانوادگی آل سعود سکوت کرده اند/ فردای لغو مجوز تجمع دانشجویان مقابل سفارت آل سعود، عربستان از لوزان دفاع می کند!

چرا دوستان خانوادگی آل سعود سکوت کرده اند/ فردای لغو مجوز تجمع دانشجویان مقابل سفارت آل سعود، عربستان از لوزان دفاع می کند!

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در پی هتک حرمت به دو زائر ایرانی اعلام کرد: چگونه غیرت اهالی تدبیر اجازه می‌دهد به زائران ایرانی هتک حرمت شود اما اقدامی قاطعانه صورت نپذیرد؟ این سکوت برای چیست؟

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) طی بیانیه‌ای جنایات رژیم آل سعود در یمن و هتک حرمت به دو زائر ایرانی در فرودگاه جده را محکوم کرده و نسبت به سکوت مسئولین و لغو تجمع دانشجویان در برابر سفارت عربستان اعتراض کرد.
در ابتدای این بیانیه آمده است: مجموعه اتفاقات آغازین روزهای سال 94 دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. از تجاوز وحشیانه رژیم سفاک سعودی به مردم مظلوم یمن گرفته و کشتار صدها غیر نظامی بی‌دفاع تا ماجرای هتک حرمت شنییع دو زایر ایرانی در فرودگاه جده به دست شیطان صفتان عربستانی. در کنار این اتفاقات اظهارات توهین آمیز یک مشت آخوند درباری- لعت الله علیهم- و خائنین حرمین نسبت به ملت ایران و نسبت دادن مجموعه‌ای از تهمت‌های ناروا به جبهه مقاومت و حمایت‌های روشن و آشکار وحشیان آل سعود از ماشین‌های آدم کشی و خونخواران بالفطره نیز بخش دیگری از کارنامه رژیم صهیونیستی سعودی را تشکیل می‌دهد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: آل سعود ثابت کرده همواره بر خلاف رسم آزادگی چشم طمع به جان و مال و ناموس مسلمین جهان دوخته است و تورق دفتر سیاه عمر این میراث خواران بنی سفیان چشم هر مردی را خون بار و دل‌هایشان را از کینه این گرگان درنده مالامال می‌سازد. مسلم آن است که سعودیان دیو سیرت دست در دست آمریکای جهانخوار مسلمانان آزاده و مستضعفان بی‌پناه را قلع و قمع می‌سازد. و در این میان امت واحده که باید نوک پیکان حملاتش به سمت اسرائیل و صدالبته آمریکا باشد، در کشاکش عصبیت‌های طائفه‌ای عمال آل سعود، تکه‌تکه می‌شود.
و ایران اسلامی، این یگانه منادی اسلام ناب محمدی و پرچم دار بیرق لااله الا الله، تنها تکیه گاه مستضعفین و مظلومین و پابرهنگان عالم و جهان اسلام در این زمانه خدعه و نیرگ است. ملت ایران نه چون افندی‌های بد تاریخ در پی احیای امپراتوری گذشته است و نه چون شیوخ تن پرور خلیجی در پی پر کردن جیب خویش، بلکه در سایه قدسی حضرت روح الله و امام خامنه ای در پی آزاد ساختن انرژی متراکم جهان اسلام و مظلومان عالم و برافراشتن پرچم عدالت و آزادگی در پهنه گیتی است و فارغ از هرگونه تعصبات قومی و مذهبی در مسیر ارزش های متعالی الهی مجاهدت خواهد کرد. اما در این میان عدم همدلی و همزبانی عده ای قلیل با موج ملت در اعلام انزجار و موضع گیری نسبت به درنده خویی های نماینده امریکا و اسرائیل در منطقه جای بسی تعجب است. حادثه ی فرودگاه جده محک جدی برای اصلی بود که امام خامنه ای به آقایان گوش زد کرده بودند، یعنی غیرت. آیا غیرت اهالی تدبیر اجازه می دهد که چنین هتک حرمتی صورت پذیرد و ما اقدامی قاطعانه انجام ندهیم. یا خون مظلومان یمن ارزش یک اعتراض جدی را ندارد؟ بسیج دانشجویی امام صادق(ع) ادامه داد: چگونه حضراتی که نه تنها خود، بلکه همسرانشان نیز دم از رابطه نزدیک و دوستی خانوادگی با این نوادگان یزید- لعنت الله- می‌زنند، امروز سکوت پیشه کرده‌اند و مشق همنوایی با صهیونیست‌ها را می‌کنند. خون چند بی‌گناه باید ریخته شود تا این گرم بستران به خود آیند. قیمت شکسته شدن سکوت ایشان هتک حرمت چند حاجی ایرانیست؟ افسوس که راه و رسم ما با آنها فرسنگ ها فاصله دارد و امت حزب الله سالهاست از این عافیت طلبان دل بریده و چشم امید به مردانی دارد که حقیقت را به پای منافع خویش قربانی نکنند.


امروز نیز چشم امید ما به مراجع معزز و علمای اسلام است که همچون گذشته پیشتازی خود را در دفاع از کیان اسلام به اثبات رسانند و نسبت به روند فعلی حج اعتراض نمایند و این اعتراض نه یک مطالبه احساسی، بلکه خواسته‌ای منطقی و بر مبنای حکمت و عزت و مصلحت است. ما را به این حج چه کار. حجی که سفری سیاحتی زیارتی و تفریحی باشد به چه درد امت اسلام می خورد. حجی که به بازار گردی و نظاره مناره‌های اشرافی بگذرد، حجی که به جای تقویت وحدت و همدلی، کینه‌ها را عمیق‌تر سازد، حجی که نسبت به سیاست و راه رسم مبارزه بی‌تفاوت باشد و حجی که به جای این که مانور آزادگان جهان و کانون مستضعفان و مظلومین باشد، نمایشگاه اشرافیت جاهلانه عربی و مانور اقتدار آل سعود گردد، مسلما از اهداف عالیه حج به دور است.
در ادامه این بیانیه آمده است: حقیقت آن است که به قول حضرت امام(ره) حج امروز به سان قرآن محجور مانده است. بر ماست تا با این حرکت اعتراضی بار دیگر تلنگری جدی بر مسلمین جهان وارد سازیم و فلسفه واقعی حج را به جهان اسلام که متاسفانه اسیر بوق های تبلیغاتی استعمار گران است نشان دهیم. استعفا و برکناری حضرات سازمان حج و زیارت مرهم کوچکی بر احساسات جریحه‌دار شده ملت خواهد بود. چگونه نهیب بیدارگرانه امام جمعه‌ای انقلابی بر ضد جرثومه‌های سعودی خواب آقایان را اشفته می‌سازد و مدام در رسانه‌ها و تریبون‌ها آفتابی می‌شوند، اما امروز که چنین اتفاق دهشتناکی صورت پذیرفته، به اتاق های تودرتوی سازمان خزیده اند. چگونه است که در هنگام شهادت زائران ایرانی در عراق، اولین واکنش حج و زیارت این است که ایشان با ما اعزام نشده اندف حال که این دو حاجی ایرانی در قالب سازمان شما به حج مشرف شده بودند، حال چرا سکوت کرده اید. باشد که این استعفا از بی تدبیری های آتی جلوگیری به عمل آورد. و اما داغ بزرگتر که جاری شدن خون مظلومان یمن و سوریه و عراق با حمایت های مستقیم رژیم سفاک سعودیست. دانشجویان انقلابی در راستای وظیفه تاریخی خویش مبنی بر مطالبه گری انتظار دارند دولت محترم به ابهامات زیر پاسخی قانع کننده بدهد: دانشجویان انقلابی همراه با خیل عظیم آزادگان جهان آماده ی برگزاری تجمعی اعتراضی در مقابل سفارت عربستان می شوند. اقدامی که پیش از تهران در شهرهایی چون لندن، قاهره و ... در مقابل سفارت عربستان صورت پذیرفته است. در این اثنا با مخالفت وزارت امور خارجه این تجمع لغو می شود. فردای لغو مجوز تجمع انقلابی، عربستان سعودی در بیانیه ای رسمی از بیانیه هسته ای لوزان حمایت می‌کند. حال ابهام بزرگ این است که مبادا یک کاغذپاره آل سعود ارزشی بیش از حامیت از مظلومان در نظام جمهوری اسلامی داشته باشد! و مباد روزی که برای جلب خاطر فرعونیان زمان، رسالتی که امام امت بر دوش ما نهاده اند را فراموش کنیم.

در پایان این بیانیه تاکید شد: سکوت در برابر عربستان سعودی بر مبنای کدام حکمت و مصلحتی است؟ مگر نه این است که در طول این سه دهه آل سعود و جیره خوارانش بیشترین دشمنی‌هار ا با جبهه مقاومت کرده‌اند. عزت ملی و احترام پاسپورت ایرانی هم که بارها توسط ایشان زیر پا گذارده شده. ما دانشجویان انقلابی بنا به وصیت و سفارش حضرت روح الله خشم انقلابی خود را در سینه‌ها نگاه خواهیم داشت و با خشم و نفرت به این دشمنان انسانیت می‌نگریم و تا بازپس گرفتن حرم الله و شست​ و​ شو و تطهیر آن با اشک دیدگان و خون شهیدانمان از پای نخواهیم نشست و بار دیگر کعبه را حرم امن الهی و کانون آزادگان و مستضعفان عالم قرار خواهیم داد و سر حقیقی حج را نمایان خواهیم کرد. انشاالله. و انتظار داریم تا در سال همدلی و همزبانی، دولت محترم با امت همدل حزب الله همزبانی پیشه گیرد و نماینده خشم انقلابی ملت ایران باشد.
 

zeynab_ghhh

کاربر بیش فعال
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در پی هتک حرمت به دو زائر ایرانی اعلام کرد: چگونه غیرت اهالی تدبیر اجازه می‌دهد به زائران ایرانی هتک حرمت شود اما اقدامی قاطعانه صورت نپذیرد؟ این سکوت برای چیست؟

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) طی بیانیه‌ای جنایات رژیم آل سعود در یمن و هتک حرمت به دو زائر ایرانی در فرودگاه جده را محکوم کرده و نسبت به سکوت مسئولین و لغو تجمع دانشجویان در برابر سفارت عربستان اعتراض کرد.
در ابتدای این بیانیه آمده است: مجموعه اتفاقات آغازین روزهای سال 94 دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. از تجاوز وحشیانه رژیم سفاک سعودی به مردم مظلوم یمن گرفته و کشتار صدها غیر نظامی بی‌دفاع تا ماجرای هتک حرمت شنییع دو زایر ایرانی در فرودگاه جده به دست شیطان صفتان عربستانی. در کنار این اتفاقات اظهارات توهین آمیز یک مشت آخوند درباری- لعت الله علیهم- و خائنین حرمین نسبت به ملت ایران و نسبت دادن مجموعه‌ای از تهمت‌های ناروا به جبهه مقاومت و حمایت‌های روشن و آشکار وحشیان آل سعود از ماشین‌های آدم کشی و خونخواران بالفطره نیز بخش دیگری از کارنامه رژیم صهیونیستی سعودی را تشکیل می‌دهد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: آل سعود ثابت کرده همواره بر خلاف رسم آزادگی چشم طمع به جان و مال و ناموس مسلمین جهان دوخته است و تورق دفتر سیاه عمر این میراث خواران بنی سفیان چشم هر مردی را خون بار و دل‌هایشان را از کینه این گرگان درنده مالامال می‌سازد. مسلم آن است که سعودیان دیو سیرت دست در دست آمریکای جهانخوار مسلمانان آزاده و مستضعفان بی‌پناه را قلع و قمع می‌سازد. و در این میان امت واحده که باید نوک پیکان حملاتش به سمت اسرائیل و صدالبته آمریکا باشد، در کشاکش عصبیت‌های طائفه‌ای عمال آل سعود، تکه‌تکه می‌شود.
و ایران اسلامی، این یگانه منادی اسلام ناب محمدی و پرچم دار بیرق لااله الا الله، تنها تکیه گاه مستضعفین و مظلومین و پابرهنگان عالم و جهان اسلام در این زمانه خدعه و نیرگ است. ملت ایران نه چون افندی‌های بد تاریخ در پی احیای امپراتوری گذشته است و نه چون شیوخ تن پرور خلیجی در پی پر کردن جیب خویش، بلکه در سایه قدسی حضرت روح الله و امام خامنه ای در پی آزاد ساختن انرژی متراکم جهان اسلام و مظلومان عالم و برافراشتن پرچم عدالت و آزادگی در پهنه گیتی است و فارغ از هرگونه تعصبات قومی و مذهبی در مسیر ارزش های متعالی الهی مجاهدت خواهد کرد. اما در این میان عدم همدلی و همزبانی عده ای قلیل با موج ملت در اعلام انزجار و موضع گیری نسبت به درنده خویی های نماینده امریکا و اسرائیل در منطقه جای بسی تعجب است. حادثه ی فرودگاه جده محک جدی برای اصلی بود که امام خامنه ای به آقایان گوش زد کرده بودند، یعنی غیرت. آیا غیرت اهالی تدبیر اجازه می دهد که چنین هتک حرمتی صورت پذیرد و ما اقدامی قاطعانه انجام ندهیم. یا خون مظلومان یمن ارزش یک اعتراض جدی را ندارد؟ بسیج دانشجویی امام صادق(ع) ادامه داد: چگونه حضراتی که نه تنها خود، بلکه همسرانشان نیز دم از رابطه نزدیک و دوستی خانوادگی با این نوادگان یزید- لعنت الله- می‌زنند، امروز سکوت پیشه کرده‌اند و مشق همنوایی با صهیونیست‌ها را می‌کنند. خون چند بی‌گناه باید ریخته شود تا این گرم بستران به خود آیند. قیمت شکسته شدن سکوت ایشان هتک حرمت چند حاجی ایرانیست؟ افسوس که راه و رسم ما با آنها فرسنگ ها فاصله دارد و امت حزب الله سالهاست از این عافیت طلبان دل بریده و چشم امید به مردانی دارد که حقیقت را به پای منافع خویش قربانی نکنند.


امروز نیز چشم امید ما به مراجع معزز و علمای اسلام است که همچون گذشته پیشتازی خود را در دفاع از کیان اسلام به اثبات رسانند و نسبت به روند فعلی حج اعتراض نمایند و این اعتراض نه یک مطالبه احساسی، بلکه خواسته‌ای منطقی و بر مبنای حکمت و عزت و مصلحت است. ما را به این حج چه کار. حجی که سفری سیاحتی زیارتی و تفریحی باشد به چه درد امت اسلام می خورد. حجی که به بازار گردی و نظاره مناره‌های اشرافی بگذرد، حجی که به جای تقویت وحدت و همدلی، کینه‌ها را عمیق‌تر سازد، حجی که نسبت به سیاست و راه رسم مبارزه بی‌تفاوت باشد و حجی که به جای این که مانور آزادگان جهان و کانون مستضعفان و مظلومین باشد، نمایشگاه اشرافیت جاهلانه عربی و مانور اقتدار آل سعود گردد، مسلما از اهداف عالیه حج به دور است.
در ادامه این بیانیه آمده است: حقیقت آن است که به قول حضرت امام(ره) حج امروز به سان قرآن محجور مانده است. بر ماست تا با این حرکت اعتراضی بار دیگر تلنگری جدی بر مسلمین جهان وارد سازیم و فلسفه واقعی حج را به جهان اسلام که متاسفانه اسیر بوق های تبلیغاتی استعمار گران است نشان دهیم. استعفا و برکناری حضرات سازمان حج و زیارت مرهم کوچکی بر احساسات جریحه‌دار شده ملت خواهد بود. چگونه نهیب بیدارگرانه امام جمعه‌ای انقلابی بر ضد جرثومه‌های سعودی خواب آقایان را اشفته می‌سازد و مدام در رسانه‌ها و تریبون‌ها آفتابی می‌شوند، اما امروز که چنین اتفاق دهشتناکی صورت پذیرفته، به اتاق های تودرتوی سازمان خزیده اند. چگونه است که در هنگام شهادت زائران ایرانی در عراق، اولین واکنش حج و زیارت این است که ایشان با ما اعزام نشده اندف حال که این دو حاجی ایرانی در قالب سازمان شما به حج مشرف شده بودند، حال چرا سکوت کرده اید. باشد که این استعفا از بی تدبیری های آتی جلوگیری به عمل آورد. و اما داغ بزرگتر که جاری شدن خون مظلومان یمن و سوریه و عراق با حمایت های مستقیم رژیم سفاک سعودیست. دانشجویان انقلابی در راستای وظیفه تاریخی خویش مبنی بر مطالبه گری انتظار دارند دولت محترم به ابهامات زیر پاسخی قانع کننده بدهد: دانشجویان انقلابی همراه با خیل عظیم آزادگان جهان آماده ی برگزاری تجمعی اعتراضی در مقابل سفارت عربستان می شوند. اقدامی که پیش از تهران در شهرهایی چون لندن، قاهره و ... در مقابل سفارت عربستان صورت پذیرفته است. در این اثنا با مخالفت وزارت امور خارجه این تجمع لغو می شود. فردای لغو مجوز تجمع انقلابی، عربستان سعودی در بیانیه ای رسمی از بیانیه هسته ای لوزان حمایت می‌کند. حال ابهام بزرگ این است که مبادا یک کاغذپاره آل سعود ارزشی بیش از حامیت از مظلومان در نظام جمهوری اسلامی داشته باشد! و مباد روزی که برای جلب خاطر فرعونیان زمان، رسالتی که امام امت بر دوش ما نهاده اند را فراموش کنیم.

در پایان این بیانیه تاکید شد: سکوت در برابر عربستان سعودی بر مبنای کدام حکمت و مصلحتی است؟ مگر نه این است که در طول این سه دهه آل سعود و جیره خوارانش بیشترین دشمنی‌هار ا با جبهه مقاومت کرده‌اند. عزت ملی و احترام پاسپورت ایرانی هم که بارها توسط ایشان زیر پا گذارده شده. ما دانشجویان انقلابی بنا به وصیت و سفارش حضرت روح الله خشم انقلابی خود را در سینه‌ها نگاه خواهیم داشت و با خشم و نفرت به این دشمنان انسانیت می‌نگریم و تا بازپس گرفتن حرم الله و شست​ و​ شو و تطهیر آن با اشک دیدگان و خون شهیدانمان از پای نخواهیم نشست و بار دیگر کعبه را حرم امن الهی و کانون آزادگان و مستضعفان عالم قرار خواهیم داد و سر حقیقی حج را نمایان خواهیم کرد. انشاالله. و انتظار داریم تا در سال همدلی و همزبانی، دولت محترم با امت همدل حزب الله همزبانی پیشه گیرد و نماینده خشم انقلابی ملت ایران باشد.
چه ربطی به وزیر خارجه داره؟نظام باید تصمیم بگیره که باید با عربستان چی کار کرد!
وزارت خارجه وظیفه ش اینه که حقوق ایرانیا رو تا جایی که بهش مربوطه مطالبه کنه،کاردار عربستانو احضار کنه،اعتراض کنه، از نظر دیپلماتیک پیگیری کنه و یا در نهایت کاردار عربستانو اخراج کنه!که اخراج کاردار عربستان هم نیاز به دستور مستقیم رییس جمهور یا رهبر داره چرا که اگر ما کاردار اونارو اخراج کنیم، اونا سفیر مارو اخراج میکنن و کل روابط و مناسبات ما ممکنه تحت تاثیر قرار بگیره.مگه ما با عربستان خبیث که در همه فعالیت های تروریستی در عراقو سوریه و یمن و .... مشارکت داره،به جز حج عمره و حج تمتع چه صنمی داریم؟رهبری معظم انقلاب تصمیم بگیرن که تا اطلاع ثانوی با این کثافت کاریای عربستانیای خبیث حج تعطیل بشه، وزارت خارجه هم با خیال راحت احضار و اخراج کنه،روابط قطع هم شد به درک اسفل!!!!!!

هیچ دیواری کوتاهتر از آقای ظریف و وزارت خارجه پیدا نمیکنیم،تا هرچی میشه های و هوی که دستگاه دیپلماسی ضعیفه!!!!!!!!!!!!!!!!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حمایت معاون وزیر خارجه آمریکا از حملات عربستان

حمایت معاون وزیر خارجه آمریکا از حملات عربستان

شبه نظامیان هوادار منصور هادی به پایگاه‌های انصارالله حمله کردند.
به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، شبه نظامیان هوادار منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن روز گذشته نیز به مواضع نیروهای انصارالله حمله کردند.


شبه نظامیان هوادار منصور هادی با حمله به پایگاه های انصارالله، خودروهای آنها را در مسیر مواصلاتی منطقه "دارسعد" در عدن و "شیخ عثمان" در شرق عدن هدف گرفتند.


شبکه الجزیره نیز به نقل از خبرنگار خود گزارش داد شبه نظامیان هوادار منصور هادی شب گذشته بر منطقه دارسعد در شهر جنوبی عدن مسلط شدند.
از سوی دیگر، شبکه العربیه گزارش داد آنتونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی مطبوعاتی در ریاض اعلام کرد واشنگتن کمک به ائتلاف موسوم به عربی را تسریع خواهد کرد.


وی همچنین با اعلام حمایت مجدد از تجاوز عربستان به یمن مدعی شد: عربستان پیام محکمی به انصارالله و هم پیمانانش فرستاده و اعلام کرده است که آنها نخواهند توانست با زور بر یمن مسلط شوند.


رسانه‌های محلی همچنین از آماده باش نیروهای سعودی در مرز یمن خبر دادند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز


انجمن های فعال در زمینه های اجتماعی و سیاسی زنان یمن امروز (چهارشنبه) در استان عمران در اعتراض به حمله ددمنشانه رژیم عربستان علیه کشورشان گردهم جمع شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انجمن های مزبور به شدت حمله تجاوزکارانه عربستان و ائتلاف کوچک عربی به یمن را که موجب کشته شدن صدها یمنی شده، محکوم کردند.
پایگاه اینترنتی یمن پرس با اعلام این مطلب افزود: زنان شرکت کننده در این گردهمایی از جامعه بین الملل خواستند تا به نقش خود در پایان دادن به این تجاوزگری عمل کند.
زنان یمن ایستادگی مردم یمن در برابر تجاوز عربستان را ستودند و کشتار مردم بی دفاع و از بین رفتن تاسیسات زیربنایی این کشور توسط جنگنده های متجاوز را به شدت تقبیح کردند.
شرکت کنندگان در این گردهمایی همچنین ایستادگی ارتش و نیروهای کمیته های انقلابی و جانفشانی آنها در برابر تجاوز عربستان و تروریست های وابسته به آن که می خواهند امنیت و ثبات یمن را برهم بزنند، گرامی داشتند.
تجاوز هوایی عربستان با نام توفان قاطع علیه یمن، امروز وارد چهاردهمین روز خود شد؛ سازمان پزشکان بدون مرز و کمیته صلیب سرخ جهانی دیروز سه شنبه با صدور بیانیه های جداگانه اعلام کردند که در این نبرد 540 تن از مردم غیرنظامی یمن کشته و بیش از 1700 نفر نیز زخمی شدند. به دلیل هدف قرار گرفتن مناطق مسکونی و منازل شهروندان در کنار زیرساختها و تأسیسات شهری، شمار قابل توجهی از قربانیان این حملات زن و کودک هستند.

[h=1]حضور فعال زنان یمنی در مقابله با متجاوزان[/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مخالفت پارلمان پاکستان با شرکت در تجاوز علیه یمن

مخالفت پارلمان پاکستان با شرکت در تجاوز علیه یمن

[h=1]مخالفت پارلمان پاکستان با شرکت در تجاوز علیه یمن[/h]
نمایندگان پارلمان پاکستان روز چهارشنبه در جلسه ازسرگیری بررسی درخواست عربستان مبنی بر شرکت اسلام آباد در همراهی سعودی در تجاوز به یمن، با این موضوع مخالفت کردند.
منابع رسانه ای به نقل از "شیرین مزاری" نماینده پارلمان پاکستان اظهار داشت: جنگ در یمن جنگ ما نیست؛ ما به دولت (پاکستان) نصیحت می کنیم که نرفتن ارتش به یمن یک امر لازم و ضروری است؛ ما به عنوان مسلمان باید با هرگونه تهدید علیه اماکن مقدس مقابله کنیم و در حال حاضر ما شاهد چنین تهدیدی نیستیم.
پارلمان پاکستان از 2 روز پیش بررسی درخواست عربستان را آغاز کرد و هیچیک از اعضای پارلمان اعزام نیرو جهت کمک به عربستان در یمن را تایید نکردند.
نواز شریف نخست وزیر پاکستان دیروز (سه شنبه) در حضور نمایندگان پارلمان این کشور گفت: "ما از تمامیت ارضی عربستان دفاع خواهیم کرد."
وی در مورد تعهدات ارائه داده شده از سوی اسلام آباد در این خصوص توضیح ارائه نداد؛ البته اگر واقعا تعهدی ارائه داده باشد.
نواز شریف همچنین ابراز داشت: "ایران می بایست بخشی از بررسی راه حل بحران در یمن باشد."
وی از پارلمان خواست تا قبل از تصمیم گیری در این خصوص به وی جهت اظهارنظر در همین رابطه وقت دهد.
حمله تجاوزکارانه عربستان با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای عربی به یمن امروز چهارشنبه وارد چهاردهمین روز خود شده است و تا کنون حملات هوایی جنگنده های متجاوز در یمن 540 کشته و بیش از 1700 زخمی به همراه داشته است.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]پزشکان بدون مرز: شرایط عدن وخیم است[/h]
هم زمان با ادامه حملات مرگبار عربستان سعودی به یمن، سازمان پزشکان بدون مرز درباره وضعیت وخیم شهر عدن در جنوب این کشور هشدار داده است.
این سازمان سه‌شنبه (18 فروردین) در بیانیه‌ای هشدار داد «وضعیت این کشور تا به امروز رو به وخامت است.»
عدن چند روز اخیر صحنه درگیری‌های شدید نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور سابق و متواری یمن و اعضای کمیته‌های مردمی حامی حوثی‌ها بوده است.
شاهدان می‌گویند نیرو‌های دریایی تحت امر عربستان مواضع انقلابیون را در عدن هدف حملات موشکی قرار داده‌اند؛ اما ریاض چنین چیزی را رد می‌کند.
به گفته ماری الیزابت انگر، نماینده سازمان پزشکان بدون مرز در یمن، پزشکانِ حاضر در شهر عدن در چند روز گذشته به دلیل مشکلاتی که در مراجعه به بیمارستان وجود دارد نتوانسته‌اند به بسیاری از مجروحان خدمات درمانی ارائه کنند.
این سازمان که 140 نیروی یمنی و هشت نیروی خارجی در بیمارستانی در عدن دارد، می‌گوید الویتش «یافتن راهی برای ارسال یک تیم پزشکی پشتیبانی است.»
کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز سه‌شنبه وضعیت انسانی یمن را بسیار وخیم توصیف کرد، چرا که «راه‌های دریایی، هوایی و زمینی بسته شده‌اند.»
در عین حال، ماری کلر فگالی، سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به اینکه وضعیت عدن «فاجعه‌بار» است، گفت بسیاری از مردم نمی‌توانند از این شهر که در «هر کوی و برزنش جنگ است» بگریزند.
مردی که در یکی از حملات هوایی عربستان به یمن مجروح شده در بیمارستان جمهوری درمان می‌شودعربستان از ششم فروردین بدون مجوز سازمان ملل حملات خود به یمن را آغاز کرد. بر پایه گزارش‌ها، در این حملات صدها غیرنظامی کشته و هزاران تن مجروح شده‌‌اند.
جنگنده‌های عربستان سه‌شنبه با حمله به استان «إب» در جنوب غرب یمن جان دست کم شش دانش‌آموز را گرفتند.
بر پایه گزارش‌ها، عربستان به بهانه بمباران تیپ الحمزه‌ی ارتش یمن این استان را هدف حمله قرار داد.
سازمان بهداشت جهانی سه شنبه اعلام کرد از تاریخ 19 مارس تا ششم آوریل در ناآرامی‌های یمن بیش از 540 تن کشته و 1700 نفر مجروح شده‌اند.
سازمان ملل نیز گزارش داد از آغاز حملات عربستان به یمن دست کم 74 کودک کشته و بیش از 100 هزار نفر بیخانمان شده‌اند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
امیرسرلشگر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم گرامیداشت سالگرد شهید صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران با اشاره به تجاوز عربستان به یمن اظهارداشت: تأسف ما در این است که جهان اسلام گرفتار فریب‌هایی از طرف استکبار جهانی شده است.
صالحی تأکید کرد: آنها به جای اینکه انرژیشان را علیه رژیم صهیونیستی،‌ و استبکار جهانی صرف کنند به عنوان مزدور علیه جامعه اسلامی اقدام می‌کنند که بایستی جهان اسلام در این خصوص هوشیار باشد.
 

Similar threads

بالا