نسخه بتا مرورگر Safari 4 اپل عرضه شد

anahita shams

عضو جدید
کاربر ممتاز

شرکت اپل سرانجام نسخه بتاي مرورگر اينترنتي Safari 4 را براي سيستم‌هاي عامل ويندوز و Mac روانه بازار کرد و توضيح داد که اين نرم‌افزار جديد نسبت به نمونه‌هاي قبلي بسيار سريع‌تر شده و سيستم‌هاي هدايت‌گر و جست‌وجوگر در آن ارتقا يافته است.

اپل اعلام کرد که نسخه جديد مرورگر آن براي هر دو سيستم‌عامل ويندوز و Mac OS X، برنامه‌هاي مبتني بر JavaScript را نسبت به مرورگر Safari 3 تا 4/2 برابر سريع‌تر اجرا مي‌کند. اين شرکت همچنين ادعا کرد که محصول جديد آن برنامه‌هاي مبتني بر JavaScript و HTML را نسبت به مرورگرهاي Internet Explorer 7 مايکروسافت و FireFox 3 موزيلا بهتر باز مي‌کند.

اپل به مرورگر اينترنتي Safari 4 رابط Cover Flow که هم‌اکنون در بيشتر مرورگرها يافت مي‌شود را نيز افزوده است. کاربران از طريق اين رابط مي‌توانند در بخش History مرورگر خود، اگر پيش‌تر به آلبوم‌هاي تصويري مراجعه کرده‌اند، آسان‌تر به آن‌ها رجوع کنند.

اين نسخه بتاي جديد هم‌اکنون روي صفحه اينترنتيSafari Web سايت اپل براي بارگذاري روي دو سيستم‌عامل ويندوز و Mac براي آزمايش ارايه شده است. آن دسته از صاحبان سيستم‌عامل Mac که قصد بارگذاري اين مرورگر اينترنتي را دارند، بايد روي کامپيوتر خود سيستم‌عامل Mac OS X Leopard 10.5.6، آخرين نسخه امنيتي به‌روز شده اپل يا Mac OS X Tiger 10.4.11 را روي کامپيوترهاي Intel Mac، G3 يا نسخه‌هاي بالاتر آن نصب کرده باشند. صاحبان سيستم‌عامل مايکروسافت نيز مي‌توانند از اين مرورگر اينترنتي در سيستم‌هاي عامل Windows XP SP 2 و Vista استفاده کنند

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوي شرکت تحقيقاتيNet Applications، در حال حاضر حدود 8 درصد مرورهاي اينترنتي جهان با مرورگر Safari انجام مي‌شود و اين مرورگر در دنيا پس از Internet Explorer مايکروسافت و Firefox موزيلا واقع شده است.
 
بالا