می‌توانید سخت‌ترین سودوکوی جهان را حل کنید؟ + عکس

shayan133

عضو جدید
کاربر ممتاز


اختصاصی قدس‌آنلاین [h=3]می‌توانید سخت‌ترین سودوکوی جهان را حل کنید؟ + عکس[/h] عبداله‌زاده مهنه-یک ریاضی‌دان فنلاندی ادعا کرد که سخت‌ترین جدول سودوکوی جهان را طراحی کرده است.


به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی قدس‌آنلاین، «آرتو اینکالا» برای طراحی این سودوکو سه ماه وقت صرف کرده است. وی گفت که این سودوکو تنها یک راه حل دارد که فقط دقیق‌ترین مغزها می‌توانند آن را کشف کنند.
بر پایه گزارش شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» آمریکا، اینکالا در گفت‌وگو با روزنامه «دیلی تلگراف» انگلیس گفت که سختی این سودوکو در تعداد استنتاج‌های منطقی لازم برای پر کردن هر یک از خانه‌های جدول نهفته است. این ریاضی‌دان فنلاندی در سودوکوی 81 خانه‌ای خود، فقط 23 خانه را پر کرده و پیدا کردن بقیه اعداد را به حل‌کننده جدول واگذار کرده است.
با این‌که اینکالا جدول خود را سخت‌ترین سودوکوی طراحی شده تا به امروز می‌داند، اما وی پیش‌بینی کرد که روزی سودوکویی از این سخت‌تر هم طراحی خواهد شد.
وی تأکیدکرد: «برای بیان ریاضی نظریه من که هنوز سخت‌ترین سودوکو طراحی نشده است، راه‌های بسیار زیادی وجود دارد.»
سودوکو که در کنار جدول کلمات متقاطع، پای ثابت بسیاری از روزنامه‌های دنیاست از 81 خانه تشکیل شده است و برای حل آن باید اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های خالی جدول قرار داد که در هر سطر، ستون و مربع 9 خانه‌ای، همه این اعداد و بدون تکرار وجود داشته باشند.
اگر به سرتان زده است که سودوکوی اینکالا را حل کنید، ولی حوصله کافی یا مغز نوابغ را ندارید، نگران نباشید؛ حل جدول را می‌توانید در اینجا ببینید.
 

Similar threads

بالا