موفقیت محققان ایرانی در تولید داروی موضعی درمان سالک

Spectrum

کاربر فعال تالار زبان انگلیسی ,
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ابداع لوسیون لیپوزومی موضعی کلاریترومایسین در درمان لیشمانیوز پوستی با عامل لشمانیا ماژور شدند. به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر امید رجبی دانشیار گروه شیمی دارویی دانشکده دارو سازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازنده این فرآورده با اشاره به اینکه داروی کلاریترومایسین در اشکال مختلف از جمله سوسپانسیون، قرص و کپسول مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: به منظور استفاده جلدی از این دارو در درمان لیشمانیوز پوستی با عامل لشمانیا ماژور این فرآورده پس از طی مراحل تحقیقاتی به شکل لوسیون مورد آزمایش قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه این فرآورده بر روی حیوان (موش ) و انسان در بیمارستان قائم (عج) مورد آزمایش قرار گرفته است خاطر نشان کرد: نتایج این تحقیق نشان داد که این لوسیون تاثیر مطلوبی بر روی جسم لیشمانیاز و درمان آن دارد.
دانشیار گروه شیمی دارویی دانشکده دارو سازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پیش از این نیز لوسیون پماد لیپوزومی موضعی آریترومایسین در درمان لیشمانیاز پوستی توسط این جانب و در قالب یک کار گروهی ساخته شده است اظهار امیدواری کرد: تولید صنعتی این داروها بتواند گام بلندی در راستای درمان بیماران مبتلا به سالک باشد.
رجبی در خصوص روند تولید تجاری این دارو نیز گفت: این فرآورده پس از طی مراحل بالینی و پایداری برای تولید ارائه می شود.
 
بالا