مهم ترین اخبار فوتبال جهان

khanommohandes

عضو جدید
کاربر ممتاز
10 فوتبالیست خوش تیپ جهان!!

10 فوتبالیست خوش تیپ جهان!!

هنرنمایی کریستیانو رونالدو به مستطیل سبز خلاصه نمیشود. او در جهان مد هم چهرهنمایی میکند و به عنوان "شیکپوشترین" بازیکن فوتبال جهان انتخاب شده است.
در نظرسنجی سایت "ونیتیفیر" رونالدو بیشترین آرا را به خود اختصاص داده و به عنوان شیکپوشترین بازیکن جهان انتخاب شده است.
در این نظرسنجی روی فیزیک بدنی بازیکنان و تناسباندام آنها با نوع و رنگ لباسی که پوشیدهاند، توجه شده است. هر چند رنگ و نوع لباس بعضی از بازیکنان خندهدار به نظر میرسد اما 10 نفر برتر در این نظر سنجی به ترتیب زیر هستند:

1- کریستیانو رونالدو​
2- ساموئل اتوئو​
3- ماتی فراری​
4- ایکر کاسیاس​
5- تیری آنری​
6- ماریو بالوتلی​
7- دنی ولبک​

8- مایکل اسین​

9- رائول میرلس​

10- دیدیه دروگبا​
 

khanommohandes

عضو جدید
کاربر ممتاز
گران قیمت ترین آدم روی زمین یک جوان 26 ساله است + عکس

گران قیمت ترین آدم روی زمین یک جوان 26 ساله است + عکس

2494000000000 تومان. این، گران ترین قیمت پیشنهادی برای یک آدم بر روی زمین است.​
مجله مهر: 2494 با 9 تا صفر جلویش. این، قیمت پیشنهادی برای خرید جوان 26 ساله آرژانتینی است. قیمتی که مالک باشگاه «بارسلونا» ی اسپانیا برای خریداران احتمالی لیونل مسی تعیین کرده است.​
«ساندرو راسل» در گفتوگو با روزنامه «اسپورت» ایالت کاتالونیا گفت که قیمت فروش لیونل مسی ۵۸۰ میلیون یورو است: «هر تیمی که میخواهد لیونل مسی را جذب کند، باید علاوه بر پرداخت مالیات، ۲۵۰ میلیون یورو هم هزینه کند این یعنی قیمت فروش مسی ۵۸۰ میلیون یورو است. همه بازیکنانی که خواستار جدایی از بارسلونا هستند، میتوانند به خواسته خود برسند به جز یک نفر که او هم لیونل مسی است.»​
با این حساب،اگر قیمت روز «یورو» را 4300 تومان محاسبه کنیم، مبلغ پیشنهادی باشگاه بارسلونا برای خریداران لیونل مشی، 2494هزارمیلیارد خودمان می شود.​
این در حالی است که بزرگترین معامله خرید یک بازیکن فوتبال، همین چند وقت پیش انجام شد و «گرت بیل» اسکاتلندی با قراردادی 6 ساله و رقمی معادل 91 میلیون یورو از تیم تاتنهام انگلیس به رئال مادرید اسپانیا پیوست. یعنی با قراردادی که حدود یک ششم مبلغ پیشنهادی برای لیونل مسی است .​
این یعنی، نابغه آرژانتینی بارسلوناف حالا حالاها دست نیافتنی است و هیچ جایی غیر از «بارلونا» نمی رود. ادعایی که مالک باشگاه بارسلونا هم با پیشنهاد این رقم نجومی، ان را تایید کرده است
 

Saeed.bi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
الانه که دیگه مانیتورو تو سر خودم خورد کنم
کی گفته اینا خوشتیپ ترینان؟؟!!!!!!!!
 

khanommohandes

عضو جدید
کاربر ممتاز
الانه که دیگه مانیتورو تو سر خودم خورد کنم
کی گفته اینا خوشتیپ ترینان؟؟!!!!!!!!

نظرسنجی
 

davoudvia

عضو جدید
[h=1]تاتا و کارلتو به دنبال پيروزي در ال‌کلاسيکوي اول[/h]
[h=2]اولين دوئل اين فصل 2 قدرت برتر فوتبال باشگاهي اسپانيا، جايي است که اولين تجربه حضور در جذاب‌ترين رقابت فوتبالي دنيا را در اختيار مربيان اين 2 تيم قرار مي‌دهد.[/h]


فردا شب چشم تمام اهالي دنياي فوتبال به مهيج‌‌ترين و جذاب‌ترين رقابت در مستطيل سبز خيره خواهد شد زماني که 2 غول سنتي فوتبال اسپانيا، رئال مادريد و بارسلونا جنگ ابدي خود را در اولين ال‌کلاسيکوي فصل جاري لاليگا از سر خواهند گرفت.

به گزارش تسنيم،بارسلونا و رئال مادريد در شرايطي به مصاف يکديگر مي‌روند که برخلاف چند فصل گذشته ميان 2 بازي آنها وقفه نسبتاً طولاني ايجاد شده بود. آخرين باري که اين 2 تيم برابر يکديگر قرار گرفتند 7 ماه پيش بود و همين وقفه طولاني سبب شده بر جذابيت‌هاي بازي فرداشب آنها در ورزشگاه نيوکمپ بارسلونا افزوده شود.

در 7 ماهي که برترين‌هاي فوتبال اسپانيا سر راه يکديگر قرار نگرفتند، اتفاقات مهمي براي هر يک از آنها رخ داد که برخي از آنها تعجب‌برانگيز بوده است و برخي ديگر کاملاً قابل پيش بيني.

هر 2 تيم و به خصوص رئال مادريد در تابستان امسال فرصت را براي تقويت ترکيب خود و خريد مهره‌هاي جديد غنيمت شمردند و برترين‌هاي حال حاضر دنيا را جذب کردند، البته با هزينه‌هايي گزاف.

در مادريد، رئال با رئيس خود، فلورنتينو پرس که به ولخرجي براي خريد ستاره‌هاي دنيا معروف است، گرث بيل، ستاره تاتنهام را با قراردادي 100 ميليون يورويي خريد تا سنت جذب گران‌قيمت‌ترين بازيکنان دنياي فوتبال را حفظ و اين بازيکن ولزي را به گران‌‌ترين نقل‌وانتقال فصل تبديل کند. بيل اما تنها خريد رئالي‌ها در تابستان نبود و آنها بازيکنان ديگري مانند، ايسکو (از مالاگا)، آسير ايارامندي و کارواخال را با بودجه‌اي در حدود 170 ميليون يورو جذب کردند تا يک تابستان پرخرج ديگر را در تاريخ باشگاه ثبت کنند.

در طرف ديگر بارسلونا اگرچه به اندازه مادريدي‌ها خرج نکرد اما پولي که اين تيم بابت خريد، نيمار ستاره برزيلي پيشين خط حمله سانتوس پرداخت به نوبه خود قابل توجه بود. بارسلونا براي خريد نيمار رقمي نزديک به 56 ميليون يورو به برزيلي‌ها داد.

تغيير ديگري که در طول تابستان براي غول‌هاي سنتي فوتبال اسپانيا رخ داد، در کادر فني آنها بود که به کلي تغيير کرد. در پايان فصل گذشته پس از آنکه اعلام شد ژوزه مورينيو ديگر تمايلي به ماندن در سانتياگوبرنابئو ندارد، کارلو آنچلوتي، سرمربي ايتاليايي پيشين پاري‌سن‌ژرمن در يک پروسه پر کش‌وقوس جاي آقاي خاص را روي نيمکت رئال مادريد گرفت تا براي اولين بار مربيگري در لاليگا را هم تجربه کند.

کمي بعد بارسلونا هم اقدام به تغيير مربي کرد با اين تفاوت که برخلاف مادريدي‌ها اين اتفاق به صورت کاملاً غيرمنتظره رخ داد. در حقيقت بيماري تيتو ويلانووا، سرمربي پيشين کاتالان‌ها که همچنان مشغول گذراندن دوره مداواي بيماري سرطان است،‌ او را از ادامه کار در نيوکمپ محروم کرد تا به جاي او خراردو مارتينو، سرمربي تيم نيوولز اولدبويز آرژانتين که سبک کاري و فلسفه فوتبالش شبيه فلسفه فوتبال بارسايي‌ها بود، هدايت آبي‌واناري‌ها را بر عهده بگيرد.

بازي شنبه شب براي هر 2 مربي اولين تجربه‌اي است که از حضور در ميدان نبرد ال‌کلاسيکو کسب مي‌کنند و با توجه به خريدهاي تابستاني‌شان انتظارات فراواني از آنها وجود دارد. هم کارلتو و هم تاتا مارتينو مي‌دانند هر کار موفقيت ديگري که در دوران مربيگري خود در تيم‌‌هاي‌شان کسب کنند، باز هم در ارزيابي که هواداران از عملکرد آنها خواهند داشت، نتايج ال‌کلاسيکوهايي که رئال مادريد و بارسلونا با هدايت آنها کسب کرده‌اند، فاکتوري بسيار مهم به شمار خواهد آمد.

شروع بهتر و کاهش اختلاف

با وجود آنکه رئال مادريد نسبت به بارسلونا براي خريد بازيکنان جديد هزينه بيشتري کرد و مربي را استخدام کرد که با سازوکار فوتبال اروپا و جو بازي در ليگ‌هاي فشرده‌اي مانند لاليگا آشنا است، اين بارسلونا بوده که در فصل جاري ليگ دسته اول فوتبال اسپانيا شروع بهتري داشته است.

در حقيقت کاتالان‌ها پيش از بازي شنبه هفته گذشته در خانه اوساسونا که با تساوي بدون گل خاتمه يافت، تمامي 8 بازي‌ که پيش از آن در لاليگا انجام دادند را برده بودند. يک پيروزي ديگر در پامپلونا کافي بود تا بارسلونا با رکورد 9 پيروزي متوالي کهکشاني‌ها در دهه 50، که بهترين شروع تاريخ لاليگا را به نام خود ثبت کرده‌اند برابر شوند اما به نظر مي‌رسيد که دغدغه بازي با ميلان در مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا تمرکز آنها را گرفته بود، هرچند در خانه ميلان هم به نتيجه‌اي بهتر از تساوي يک بر يک دست پيدا نکردند.

درست در همان شبي که بارسلونا برابر اوساسونا متوقف شد، رئال مادريد در سانتياگوبرنابئو مالاگا را از پيش رو برداشت تا فاصله‌اش با صدر جدول را به 3 امتياز کاهش داد. وضعيت رواني کهکشاني‌ها بهتر هم شد زماني که آنها سومين پيروزي اروپايي متوالي اين فصل خود را در خانه با شکست يوونتوس کسب کردند تا جايگاه خود در صدر جدول گروه B را تثبيت کرده و به مرحله حذفي نزديک‌تر شوند.

نگاهي به آمار

بارسلونا فرداشب در شرايطي از رقيب ديرينه خود پذيرايي مي‌کند که آمار و ارقام چند بازي اخير رودرروي 2 تيم حکايت از برتري کهکشاني‌ها در ال‌کلاسيکوها دارند. بارسلونا در 5 ال‌کلاسيکوي اخير، چه در لاليگا و چه در جام حذفي اسپانيا، نتوانسته است بر کهکشاني‌ها غلبه کند. در اين 5 بازي 3 بار رئال مادريد برنده ميدان بوده و 2 بار ديگر بازي با تساوي به پايان رسيده است.

در آخرين ال‌کلاسيکو که در ماه مارس امسال برگزار شد، اين کهکشاني‌ها بودند که با نتيجه 2 بر يک بارسلونا را در ورزشگاه سانتياگو برنابئو شکست دادند.کريم بنزما و سرخيو راموس در آن بازي براي رئال مادريد گلزني کردند تا تک گل ليونل مسي براي کاتالان‌ها سودي نداشته باشد.

درست يک هفته پيش از آن بازي هم کهکشاني‌ها توانسته بودند در بازي برگشت جام حذفي اسپانيا، در نيوکمپ بارسلونا را با نتيجه 3 بر يک شکست دهند تا با احتساب تساوي يک بر يک بازي رفت، در مجموع با نتيجه 4 بر 2 راهي فينال شوند هرچند که در آن بازي مغلوب اتلتيکومادريد شدند.

آخرين باري که بارسلونا در نيوکمپ توانست رئال مادريد را شکست دهد بازي رفت سوپرجام اسپانيا در ماه آگوست سال 2012 بود که با نتيجه 3 بر 2 بر مردان ژوزه مورينيو غلبه کردند هرچند آنها با قبول شکست 2 بر يک در بازي برگشت به خاطر گل زده کمتر در خانه حريف جام را به کهکشاني‌ها تقديم کردند.

وضعيت 2 تيم

خبر بد براي هواداران بارسلونا اين است که سايت اين باشگاه اعلام کرد، جرارد پيکه، مدافع مياني اين تيم در بازي با ميلان در ليگ قهرمانان اروپا از ناحيه همسترينگ پاي چپ مصدوم شده است و نتوانسته در تمرينات اخير تيمش شرکت کند. به اين ترتيب احتمال اينکه جرارد نتواند در اولين ال‌کلاسيکوي فصل حضور داشته باشد بسيار زياد است. غيبت جرارد بدان معنا است که کريستيانو رونالدو، مهاجم پرتغالي رئال مادريد تهديد جدي‌تري براي دروازه کاتالان‌ها خواهد بود، چرا که در چندين ال‌کلاسيکوي اخير، مسئوليت کنترل رونالدو همواره بر عهده پيکه بوده است.

در غياب احتمالي پيکه وظيفه کنترل رونالدو يا بر عهده کارلس پويول، کاپيتان پا به سن گذاشته کاتالان‌ها خواهد افتاد که به تازگي دوران ريکاوري‌اش را پشت سر گذاشته يا بر عهده مارک بارترا است که تجربه کافي از حضور در ال‌کلاسيکوها ندارد. به اين ترتيب خط دفاع بارسلونا شکننده‌تر از قبل خواهد بود.

در طرف ديگر اما رئال مادريد با ترکيبي تقريباً کامل پا به ميدان مي‌گذارد و به گفته آنچلوتي حتي گرث بيل هم مي‌تواند در ترکيب کهکشاني‌‌ها قرار بگيرد.

 

davoudvia

عضو جدید
[h=1]نوجوانان مکزيک به مرحله بعد صعود کرد[/h]
[h=2]تيم‌هاي ملي زير 17 سال نيجريه و مکزيک از گروه ششم به عنوان تيم‌هاي اول و دوم به مرحله بعد صعود کردند.[/h]


در گروه ششم جام جهاني زير 17 سال امارات بازي هاي سوم و پاياني به صورت همزمان از ساعت 16 و 30 برگزار شد تا تکليف دو تيم صعود کننده ديگر مشخص شود.

نيجريه 5 - عراق صفر

مکزيک يک - سوئد صفر

نيجريه با 7 امتياز به عنوان تيم اول و مکزيک با 6 امتياز به عنوان تيم دوم گروه خود به مرحله بعد صعود کرد. سوئد با 4 امتياز و عراق بدون امتياز به ترتيب در رده هاي سوم تا چهارم قرار گرفت.

نيجريه به عنوان تيم اول اين گروه منتظر مشخص شدن نتايج گروه پنجم است تا با تيم دوم اين گروه بازي کند. ايران در صورت رسيدن به مقام دوم در گروه پنجم بايد به مصاف نيجريه برود.

در گروه پنجم ايران - اتريش و آرژانتين و کانادا از ساعت 19 و 30 به مصاف يکديگر مي‌روند تا تکليف تيم هاي اين گروه مشخص شود.

 

davoudvia

عضو جدید
[h=1]مارتينو: هيچوقت درباره داوري حرف نمي‌زنم[/h]
[h=2]سرمربي بارسلونا پس از انتقاد کارلو آنچلوتي حاضر نشد درباره داوري ال کلاسيکو صحبت کند.[/h]


بارسلونا موفق شد حساسترين بازي نيم‌فصل خود را با برتري برابر رئال‌مادريد به پايان برساند.

به گزارش ايسنا، خراردو مارتينو سرمربي بارسلونا پس از برتري برابر رئال مادريد گفت: هدف ما در اين ديدار پيروزي و کسب 3 امتياز بود. خوشحالم که به اين خواسته خود رسيديم. در نيمه اول از حريف بهتر بوديم و توپ و ميدان را در اختيار گرفتيم اما در نيمه دوم کمي بازي از دست ما خارج شد. ما در اين ديدار اينيستا را پشت سر مسي قرا داديم تا بتوانيم از فضاهاي بدست آمده در مرکز زمين استفاده کنيم. در نيمه دوم رئال 20 دقيقه از ما برتر بود اما در ادامه با تعويض هايي که داشتيم دوباره روند بازي را در دست گرفتيم و توانستيم به گل هم برسيم.

سرمربي بارسلونا در ادامه درباره داوري مسابقه گفت : به هيچ وجه درباره داوري حرف نمي‌زنم. من هيچوقت درباره داوري صحبت نکرده ام و دوست ندارم در اين ديدار نيز صحبتي کنم.

تاتا درباره اختلاف 6 امتيازي با رئال مادريد گفت: تازه 40 درصد ليگ را پشت سر گذاشتيم و زمان زيادي تا پايان فصل باقي مانده است. اتلتيکو و رئال مادريد هر دو تيم هاي خطرناکي هستتند. اختلاف امتيازي ما از نظر رياضي هيچ سودي ندارد بلکه تنها روحيه تيم ما را بالا مي‌برد.

سرمربي بارسلونا در پايان با تمجيد از بازيکنان خود گفت: از حمايت هواداران از تيتو خيلي لذت بردم. هواداران در طول بازي حمايت خوبي از تيم ما کردند که از آنها تشکر مي کنم.

 

davoudvia

عضو جدید
[h=1]انتقاد شديد راموس از داور ال کلاسيکو[/h]
[h=2]سرخيو راموس پس از شکست برابر بارسلونا به شدت از داور مسابقه انتقاد کرد.[/h]


بارسلونا موفق شد 167 ال‌کلاسيکو را به سود خود پايان دهد. در اين ديدار کريستيانو رونالدو در نيمه دوم تعادلش را در محوطه جريمه بارسلونا از دست داد اما داور از اعلام ضربه پنالتي خود‌داري کرد.

به گزارش ايسنا، سرخيو راموس پس از شکست برابر بارسلونا گفت:‌ ما در اين ديدار قرباني شديم . داور دو پنالتي واضح را براي ما نگرفت. چيز‌هايي عليه ما وجود دارد که نمي‌توانيم با آن رقابت کنيم. در اين گونه بازي ها شما نمي‌توانيد با داور حتي صحبت کنيد.

راموس در ادامه گفت : رئال در اين ديدار خوب بازي کرد و بارسا را تحت فشار قرار داد. کمتر ديده بوديم بارسا اينقدر وقت تلف کند و تحت فشار باشد اما داوري همه چيز را خراب کرد.

شاگردان آنچلوتي با اين شکست فاصله‌شان با صدر جدول به 6 امتياز رسيد.

 

davoudvia

عضو جدید
[h=1]شکست فولام در غياب اشکان دژاگه[/h]
[h=2]تيم فوتبال فولام در يک ديدار خارج از خانه تن به شکست داد.[/h]


در يک بازي ديگر از هفته نهم ليگ برتر انگليس تيم فوتبال فولام که اشکان دژاگه ملي‌پوش کشورمان را در اختيار دارد مقابل ميزبان خود ساوتمپتون تن به شکست 2 بر صفر داد.

در اين ديدار دژاگه در ترکيب 18 نفره تيمش نيز قرار نداشت.

به گزارش فارس، فولام با اين شکست با 10 امتياز در رده چهاردهم باقي ماند و ساوتمپتون با 18 امتياز به رده سوم صعود کرد.

در جدول رده بندي ليگ برتر انگليس تيم فوتبال آرسنال با 22 امتياز صدرنشين است.

 

davoudvia

عضو جدید
[h=1]آنچلوتي: پنالتي را همه ديدند[/h]
[h=2]کارلو آنچلوتي درباره بازي بارسلونا و رئال مادريد صحبت کرده است. او از بازيکنانش دفاع کرده است.[/h]


کارلو آنچلوتي، مربي رئال مادريد پس از شکست در ال‌کلاسيکو مقابل بارسلونا گفت: «در نيمه دوم عالي بوديم. پرس کرديم و بهتر بازي کرديم و کنترل بازي را در دست داشتيم. به نظرم پنالتي هم بسيار آشکار بود و تنها داور آن را نديد.

من با حضور سرخيو راموس در خط مياني به دنبال توازن بودم. من با او صحبت کردم و او هم از اين نقش راضي بود.

درباره هند آدريانو هم حرفي نخواهم زد. تصميم بسيار سختي بود، آن هم در آن لحظه دشوار. آن پنالتي مي‌توانست يک کارت زرد داشته باشد و نتيجه نهايي را تغيير دهد.»

گرث بيل اولين کلاسيکو خود را تجربه کرد. آنچلوتي گفت: «اين‌ها اولين مسابقه‌هاي بيل هستند. او بايد با هم‌تيمي‌ها کار ترکيبي کند. برايش مهم نيست در سمت چپ بازي کند يا راست. از او خواستم که فشار بيشتري روي بوسکتس بياورد. او بد نبود.»

برخي اعتقاد داشتند رئال با سه هافبک دفاعي بازي کرده است. کارلتو مي‌گويد: «اين طور فکر نمي‌کنم. مودريچ هافبک دفاعي نيست. خديرا و راموس براي توازن بازي دفاعي به ميدان آمدند، اما ما مارسلو، کارواخال و دو مهاجم هم داشتيم. بارسلونا هم هجومي نبود و تنها نيمار و مسي در خط حمله بودند.

اين بازي رويايي بود و در جوي رويايي برگزار شد. روشن است که ما مي‌خواستيم پيروز شويم. اما آزمون بزرگي را گذرانديم.»

 

davoudvia

عضو جدید
[h=1]نتايج هفته نهم سري A ايتاليا[/h]
[h=2]نهمين هفته از رقابت‌هاي ليگ دسته اول ايتاليا با پيروزي تيم‌هاي رم و يوونتوس و شکست ميلان پيگيري شد.[/h]


در ادامه هفته نهم مسابقات فوتبال سري A باشگاه‌هاي ايتاليا عصر امروز (يکشنبه) 6 ديدار برگزار شد که در مهم‌‌ترين آنها يوونتوس، مدافع عنوان قهرماني رقابت‌‌ها در خانه خود برابر تيم جنوا به پيروزي 2 بر صفر دست پيدا کرد تا بعد از قبول 2 شکست متوالي در هفته گذشته (در رقابت‌‌هاي داخلي و ليگ قهرمانان اروپا) هفتمين پيروزي اين فصل خود در رقابت‌هاي سري A را کسب کند. گل‌هاي اين بازي را آرتورو ويدال در دقيقه 23 از روي نقطه پنالتي و کارلوس توس در دقيقه 36 به ثمر رساندند.

به گزارش تسنيم،در ديگر بازي مهم امشب رم،صدرنشين جدول رده‌بندي با يک گل در خانه تيم اودينزه به پيروزي رسيد و رکورد صددرصد پيروزي‌هايش در اين فصل را حفظ کرد. تک گل اين بازي را مايکل بردلي در دقيقه 82 به ثمر رساند. در اين بازي همچنين مايکون در دقيقه 66 از ترکيب رم اخراج شد. رم با 3 امتياز اين بازي 27 امتيازي شد و اختلاف خود با ناپولي رده دوم را به 5 امتياز افزايش داد.

امشب همچنين ميلان در خانه تيم پارما با نتيجه 3 بر 2 تن به شکست داد تا به رده نهم جدول سقوط کند. مارکو پارولو 2 بار در دقايق 11 و 90 و آنتونيو کاسانو در دقيقه 45 براي پارما گلزني کردند و گل‌هاي ميلان را نيز آلساندرو ماتري در دقيقه 61 و ماتياس سيلوستره در دقيقه 63 به ثمر رساندند. پارما به لطف اين پيروزي 12 امتيازي شد و به رده هفتم صعود کرد و ميلان را به رده نهم فرستاد.

در ساير بازي‌هاي امشب نتايج زير رقم خورد:

* بولونيا يک - ليورنو صفر

* کاتانيا صفر - ساسولو صفر

* کيه‌وو يک - فيورنتينا 2

در آخرين ديدار امشب لاتزيو از ساعت 23:15 به وقت تهران ميزبان کالياري است. در جدول رده‌بندي سري A رم با 27 امتياز صدرنشين است و تيم‌هاي ناپولي و يوونتوس هر 2 با 22 امتياز و برحسب تفاضل گل در رده‌هاي دوم و سوم قرار دارند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]گوارديولا: کلوپ از بهترين مربيان جهان است
[/h][h=2] سرمربي باواريايي‌ها در آستانه جدال سنتي دورتموند- بايرن مونيخ به بازيکنانش هشدار داد اگر به دورتموندي‌ها اجازه خودنمايي بدهند شانسي براي برد نخواهند داشت.[/h]

تيم‌هاي فوتبال بورسيا دورتموند و بايرن‌مونيخ در حساس‌ترين ديدار هفته سيزدهم بوندس‌ليگا فردا شب (شنبه) ساعت 21 به (وقت تهران) در ورزشگاه سيگنال ايدونا پارک به مصاف هم خواهند رفت. دورتموند در صورت برتري بر ميهمانش مي‌تواند اختلاف امتيازش با بايرن در صدر جدول را به يک امتياز کاهش دهد.

به نقل از تسنيم، پپ گوارديولا، سرمربي 42 ساله بايرن‌مونيخ در آستانه ديدار حساس تيمش مقابل زردپوشان وستفالن با حضور در کنفرانس خبري پيش از بازي به بازيکنانش هشدار داد و گفت: اگر اجازه خودنمايي به دورتموندي‌ها را بدهيم به طور حتم شانسي براي پيروزي نخواهيم داشت. بدون دل و جرات لازم، رسيدن به پيروزي مقابل آنها غيرممکن است. مطمئن هستم که بازيکنان ما براي اين ديدار کاملا آماده هستند و بازي با کيفيتي از خود ارائه مي‌دهند.

روز گذشته (پنجشنبه) باشگاه بايرن‌مونيخ اعلام کرد که فرانک ريبري، بال فرانسوي اين تيم از ناحيه قفسه سينه دچار مصدوميت شده و در بازي با دورتموند غايب خواهد بود.

سرخپوشان مونيخ در اواسط ماه دسامبر براي حضور در رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي جهان به مراکش سفر خواهند کرد. گوارديولا در خصوص اين پرسش «آيا ريبري به اين رقابت‌ها مي‌رسد يا خير؟» پاسخ داد: من دکتر نيستم که بخواهم در اين خصوص نظر بدهم ولي تا تاريخ 21 دسامبر که در اين رقابت‌ها بازي خواهيم داشت، وقت داريم. اميدوارم فرانک به اين بازي‌ها برسد.

سرمربي اسپانيايي بايرن همچنين با تمجيد از سرمربي زردپوشان وستفالن اظهار داشت: وقتي بازي‌هاي بورسيا دورتموند را نگاه مي‌کنيد متوجه مي‌شويد که يکي از بهترين مربيان جهان هدايت اين تيم را به عهده دارد.

وي در خصوص ديدار ماريو گوتسه با تيم پيشين‌اش گفت: به نظرم بهتر است که اين اتفاق حالا بيفتد تا بعد!

در حال حاضر بايرن‌مونيخ با 32 امتياز صدرنشين بوندس‌ليگا است و تيم‌هاي بورسيا دورتموند و بايرلورکوزن با امتياز مشترک 28، نزديک‌ترين تعقيب‌کنندگان اين تيم هستند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]ايگواين: مي‌خواهم در ناپولي تاريخ ساز شوم
[/h][h=2] گونسالو ايگواين، مهاجم ناپولي، قصد دارد در باشگاه جديدش تاريخ ساز شود.[/h]

اين ستاره آرژانتيني در تابستان گذشته با انتقالي 37 ميليون يورويي از رئال مادريد به ناپولي پيوست تا جاي خالي ادينسون کاواني را پر کند.

او شروع خوبي در سن پائولو داشت و در 14 ديدار، 8 گل زد تا تيمش با تنها 4 امتياز اختلاف نسبت به رم صدرنشين، در رتبه سوم سري آ قرار بگيرد.

به گزارش گل، ايگواين معتقد است اکنون زمان بازگشت ناپولي به جمع بزرگان فوتبال ايتالياست.

او به خبرنگاران گفت:" من اينجا هستم تا با باشگاه به جام هاي مختلف برسم و تاريخ ساز شوم. ما هنوز در بهترين شرايط نيستيم اما مطمئنم که خيلي زود به آن نقطه خواهيم رسيد. من براي تکميل اين پروژه به ناپولي آمده ام."

ايگواين همچنين رافا بنيتس، سرمربي تيمش را مورد ستايش قرار داد و گفت:" سرمربي به من اعتماد به نفس داد تا بازي کردن در اين تيم براي من راحت شود.

بازي کردن براي اين هواداران هم خيلي خوب است؛ هواداراني که با فوتبال زندگي مي کنند. من خيلي خوشحالم . من بايد به خوبي گذشته کار کنم تا بتوانم اين هواداران را راضي کنم."

ناپولي اين هفته در چمپيونزليگ بايد مقابل بوروسيا دورتموند قرار خواهد گرفت اما ايگواين تاکيد کرد که در حال حاضر به ديدار فردا مقابل پارما فکر مي کنند.

" ما ابتدا به ديدار مقابل پارما فکر مي کنيم. ما بايد در اين ديدار پيروز شويم تا بتوانيم در کورس قهرماني بمانيم. آنگاه روي ديدار مقابل دورتموند تمرکز خواهيم کرد که ديدار مهمي براي ماست."

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مورينيو تاييد کرد؛

[h=1]غيبت تورس در ديدار مقابل وستهام[/h][h=2] ژوزه مورينيو، سرمربي چلسي، تاييد کرد که فرناندو تورس، مهاجم تيمش، در ديدار فردا مقابل وستهم هم غايب خواهد بود.[/h]

اين مهاجم اسپانيايي که در تمرينات چلسي دچار آسيب ديدگي شده بود، ديدارهاي تيمش مقابل شالکه و وست بروم را از دست داد و اکنون نمي تواند در سفر به آپتون پارک هم تيمش را همراهي کند.

در غياب تورس، ساموئل اتوئو نمايش هاي خوبي در ترکيب چلسي ارائه داد و انتظار مي رود که در ديدارها بعد هم در ترکيب اصلي قرار بگيرد.

به گزارش گل، مورينيو همچنان اعلام کرد که بعد از نمايش ضعيف آزپليکوئتا در دفاع چپ مقابل نيوکاسل، اشلي کول بار ديگر در ترکيب اصلي قرار خواهد گرفت.

سرمربي آبي ها همچنين به صحبت هاي مايک رايلي، رئيس کميته داوران اتحاديه فوتبال انگليس واکنش نشان داد. رايلي از استيو کلارک، سرمربي وست بروم، به خاطر اشتباه اندرو مارينر، داور ديدار چلسي- وست بروم، در دادن يک پنالتي به شاگردان مورينيو، عذرخواسته بود.

مورينيو در اين مورد گفت:" کنجکاوم که بدانم که استيو بروس هم چنين تماسي داشته، يا کريس هاتون يا مايکل لادروپ. چون هيچ کسي با من تماس نگرفت و به خاطر آن ضربه آزادي که باعث گل دوم وست بروم شد، عذرخواهي نکرد؛ با به خاطر پنالتي ديدار مقابل اورتون.

کنجکاوم که بدانم اين شرايط به نظر بقيه طبيعي است و در مورد همه رعايت مي شود."

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]انتقاد آنچلوتي از برنامه‌ديدارهاي دوستانه اسپانيا
[/h][h=2] کارلو آنچلوتي، سرمربي رئال مادريد، برنامه ريزي فدراسيون فوتبال اسپانيا براي ديدارهاي دوستانه اخير مقابل گينه استوايي و آفريقاي جنوبي را مورد انتقاد قرار داد.[/h]

اسپانيايي آخرين ديدارهاي دوستانه شان را در دو کشور آفريقايي انجام دادند و مصدوميت چند بازيکن رئال، انتقاد سرمربي ايتاليايي را به همراه داشت.

به گزارش گل، آنچلوتي به خبرنگاران گفت:" فکر مي کنم تصميم فدراسيون فوتبال اسپانيا خوب نبود زيرا بازيکنان سه شب در هواپيما بودند.

صحبت کردن در اين مورد دشوار است. ما خوش شانس هستيم که تا ماه مارس ديگر بازي ملي نداريم. خوشبختانه ما مشکلي نداريم. برنامه ريزي بهتر مي تواند به تيم ها کمک کند تا بازيکنان شان را بدون مصدوميت در اختيار بگيرند."

بدترين مصدوميت در ديدارهاي ملي هفته گذشته در بين بازيکنان رئال، براي سامي خديرا، هافبک ملي پوش آلماني رخ داد که در ديدار با ايتاليا دچار پارگي ليگامنت داخلي شد اما آنچلوتي معتقد است که تيمش مي تواند با غيبت اين بازيکن کنار بيايد.

" اييارمندي و آلونسو مي توانند در کنار هم بازي کنند. آنها بارها کنار هم بازي کردند و مشکلي ندارند.

کاسيميرو هم از سپتامبر بازي نکرده اما در بهترين شرايط است و از انگيزه بالايي نيز برخوردار است. مي توانيم از او هم استفاده کنيم. گزينه هاي ما مي تواند اييارامندي- آلونسو، کاسيميرو- آلونسو يا آلونسو-ايسکو باشد. براي بازي فردا، بعدا تصميم مي گيرم."

آنچلوتي در مورد رافائل واران که در ديدار فرانسه مقابل اوکراين دچار آسيب ديدگي شد، هم صحبت کرد و گفت:" مشکل واران از ناحيه زانو است. ما شرايط او را به طور دقيق زير نظر داريم زيرا نياز داريم تا او با آمادگي کامل به تيم برگردد."

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]پيروزي مونشن گلادباخ مقابل اشتوتگارت
[/h][h=2] هفته سيزدهم بوندس ليگا روز جمعه با پيروزي تيم فوتبال مونشن گلادباخ مقابل اشتوتگارت آغاز شد.[/h]

مونشن گلادباخ با دو گل رافائل در دقيقه 37 و اوسکار وِنت در دقيقه 73 بر اشتوتگارت غلبه کرد.

موشن گلادباخ با هشتمين پيروزي خود در اين فصل 25 امتيازي شد و جايگاه خود را در رده چهارم تثبيت کرد.

اين تيم با باير لورکوزن رده سومي سه امتياز فاصله دارد.

ديدارهاي هفته سيزدهم روز شنبه با مصاف بايرن مونيخ و دورتموند تيم هاي اول و دوم بوندس ليگا پيگيري مي شود. بايرن با فاصله چهار امتيازي در صدر جدول قرار دارد.

نورنبرگ - وولفسبورگ، آگسبورگ - هوفنهايم، برانشويک - فرايبورگ، فرانکفورت - شالکه صفر چهار و هرتابرلين - باير لورکوزن

دو بازي آخر اين هفته روز يکشنبه برگزار مي شود: هامبورگ - هانوفر و وردربرمن - ماينس.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]اوساسونا در آغاز هفته 14 لاليگا پيروز شد
[/h][h=2] هفته چهاردهم لا ليگا روز جمعه با پيروزي اوساسونا مقابل ويادوليد آغاز شد.[/h]

اوساسونا با گلي که در دقيقه 84 به ثمر رساند 13 امتيازي شد و به رده پانزدهم صعود کرد.

وايادوليد با 12 امتياز تيم هفدهم ليگ اسپانيا است.

در ديدارهاي روز شنبه بارسا صدرنشين ميزبان گرانادا خواهد بود، رئال سوسيداد با سلتاويگو مسابقه مي دهد، رئال مادريد رده سومي در زمين آلمريا به ميدان مي رود و اتلتيکو مادريد، تيم دوم لا ليگا با ختافه رويارو مي شود.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از مادريد، هفته 14 لا ليگا روز يکشنبه با چهار ديدار پيگيري و روز دوشنبه با يک بازي به پايان مي رسد:

- يکشنبه: لوانته - ويارئال، رايو وايکانو - اسپانيول، الچه - والنسيا و سويا - بتيس.

- دوشنبه: مالاگا - اتلتيک بيلبائو

بارسا، رئال و اتلتيکو با 37، 34 و 31 امتياز تيم هاي صدرنشين لا ليگا را تشکيل مي دهند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]پيروزي مارسي در آغاز هفته چهاردهم لاشامپيونه
[/h][h=2] مارسي در آغاز هفته چهاردهم لاشامپيونه با نتيجه سه بر يک آژاکسيو را از پيش رو برداشت.[/h]

هفته‌ چهاردهم ليگ فرانسه با انجام يک ديدار آغاز شد که در آن مارسي موفق شد با نتيجه‌ سه بر يک آژاکسيو را از پيش‌رو بردارد.

گل‌هاي مارسي را در اين ديدار که در ورزشگاه خانگي آژاکسيو برگزار شد، ديميتري (27) ، گينانگ (39) و تاوين در دقيقه‌ 58 به ثمر رساندند.

مارسي با اين پيروزي 24 امتيازي شد و موقتا به رده چهارم جدول رده‌بندي صعود کرد.

در ادامه هفته‌ چهاردهم لاشامپيونه امشب (شنبه) شش ديدار برگزار مي‌شود که در حساس‌ترين بازي رم در ورزشگاه خانگي خود از پاري سن ژرمن پذيرايي مي‌کند.

در جدول رده‌بندي پاري سن ژرمن با 31 امتياز صدرنشين است. تيم‌هاي ليل و موناکو با 27 و 26 امتياز در رده‌هاي دوم و سوم جاي دارند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]طعنه رونالدو به مسي در مورد مصدوميت‌ها
[/h][h=2] ستاره پرتغالي رئال مادريد معتقد است که يک بازيکن چنانچه به خوبي تمرين کند با آسيب ديدگي مواجه نخواهد شد. او گفت که سال‌هاست که به افراد نيازمند کمک مي‌کند.[/h]

کريستيانو رونالدو، ستاره پرتغالي رئال مادريد در بهترين دوران خود به سر مي‌برد. در روزهايي که ليونل مسي با آسيب ديدگي‌هاي پياپي مواجه مي‌شود، ستاره نخست سانتياگو برنابئو خوش مي درخشد و با بازي‌هاي خوب خود براي کهکشاني‌ها و تيم ملي فوتبال پرتغال مي‌خواهد ثابت کند که "توپ طلاي 2013" فقط شايسته اوست.

رونالدو در اين چند سالي که در رئال مادريد به ميدان رفته است، کمتر پيش آمده که بازي را به خاطر آسيب ديدگي‌ از دست دهد. او از نظر بدني هم در بهترين شرايط خود به سر مي‌برد و يکي از آماده ترين فوتباليست‌هاي حال حاضر فوتبال جهان است.

رونالدو در گفت و گويي که با راديو "کادينا" اسپانيا داشت، اظهار نظر جالبي را بر زبان آورد. او گفت که يک بازيکن چنانچه به خوبي تمرين کند به ندرت پيش مي‌آيد که دچار آسيب ديدگي‌ شود. به نظر مي‌رسد که ستاره رئال مادريد به نوعي به ليونل مسي طعنه مي زند که در فصل جاري سه بار آسيب ديده است.

رونالدو گفت: آسيب ديدگي‌ها اتفاقي نيست. اگر يک بازيکن به خوبي تمرين کند، احتمال آسيب ديدگي‌ او بسيار کم مي‌شود. من به خوبي تمرين مي‌کنم و تمام تمرکز خود را بر روي فوتبال مي گذارم. خداوند بزرگ است و مرا از آسيب ديدگي‌ نجات مي‌دهد. مي‌خواهم که مردم مرا به عنوان يک بازيکن حرفه‌اي بشناسند. هر آنچه را که در توان داشته باشم، براي تيم محبوبم رئال مادريد مي گذارم. براي شاد کردن تماشاگران سانتياگو برنابئو از هيچ تلاشي فروگذار نخواهم کرد. از اين که براي رئال مادريد بازي مي‌کنم بسيار خوشحالم و مي‌خواهم در اين تيم بمانم.

CR7 درباره سختي‌هاي خود در سانتياگو برنابئو، گفت: در ابتدا نمي دانستم چطوري بايد با تماشاگران برخورد کنم. بايد اعتراف کنم که در سال‌هاي نخست حضور خود در سانتياگو برنابئو با مشکلاتي مواجه شدم و رابطه گرمي با تماشاگران نداشتم. بعد از آن به خود گفتم که شايد مشکل خود من باشم نه تماشاگران. تماشاگران اسپانيا با جاهاي ديگر تفاوت زيادي دارند. در اينجا فقط کافي است که يک بازيکن بتواند دل مردم را به دست آورد. ديگر همه از بزرگ و کوچک در خيابان از تو تشکر مي‌کنند. دوست دارم براي سال‌هاي سال در سانتياگو برنابئو بمانم و تماشاگران رئال مادريد را خوشحال کنم، چرا که هيچ باشگاهي مثل رئال نيست.

رونالدو در ادامه سخنان خود تاکيد کرد که همواره به افرادي که به او نياز داشته باشند، به ويژه کودکان بيمار کمک مي‌کند. او گفت: من بارها پيش آمده است که خون داده‌ام. چه بسا بسياري فکر کنند که اين کار سخت است، اما من چنين نظري ندارم. سال‌ها است که اين کار را انجام مي‌دهم . اگر دوباره به عقب باز گردم باز هم اين کار را انجام خواهم داد. دوست دارم که به افرادي که به من نياز دارند از کوچک و بزرگ کمک کنم.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]بلاتر: کريستيانو يک فرمانده خارق‌العاده است
[/h][h=2] رئيس سوئيسي فدراسيون بين‌المللي فوتبال مقايسه ستاره پرتغالي مادريد با يک فرمانده را تکرار کرد.[/h]

سپ بلاتر مقايسه کريستيانو رونالدو، مهاجم رئال مادريد با يک فرمانده را تکرار کرد. وي پيش‌تر از اين توصيف در استهزاي ستاره پرتغالي در نشستي در دانشگاه آکسفورد استفاده کرده بود.

وي در نشستي خبري در رم پس از سخنراني پاپ فرانسيس از تمام حرف‌هايي که درباره رونالدو زده بود، دفاع کرد و گفت: رونالدو براي من همچنان يک بازيکن استثنايي و يک فرمانده خارق‌العاده در زمين است.

بلاتر ادامه داد: مشخصا هر کدام از ما در قلبمان يک بازيکن محبوب داريم.

وي در خصوص نگراني فيفا از ادامه نژادپرستي در ورزشگاه و زمين فوتبال خاطرنشان کرد: يکي از مهم‌ترين اهداف فيفا مبارزه با نژادپرستي است. متأسفانه نژادپرستي يک بازي نيست بلکه يک واقعيت است.

رئيس فيفا تأکيد کرد: نژادپرستي از جامعه ما نشأت مي‌گيرد و نه از فوتبال.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]ريبري 10 تا 14 روز ديگر پا به توپ خواهد شد
[/h][h=2] بازيکن سال فوتبال اروپا، 10 تا 14 روز ديگر با اتمام دوره نقاهت شکستگي دنده‌اش پا به توپ شده و در جام‌جهاني باشگاه‌ها در مراکش پا به توپ خواهد شد.[/h]

فرانک ريبري در گفت‌وگويي با هفته‌نامه کيکر گفت: پزشکان بايرن مونيخ به من گفتند طول دوره نقاهتم 10 تا 14 روز خواهد بود. به اين ترتيب تحت هر شرايطي در مسابقات جام جهاني باشگاه‌ها در مراکش حضور خواهم داشت و هيچ نگراني‌اي از اين بابت وجود ندارد.

به گزارش فارس، وي که در ديدار برگشت تيم ملي فرانسه مقابل اوکراين ( برد 3 بر صفر هفته گذشته) دچار مصدوميت در همان دقايق اوليه بازي شد، افزود: در آن بازي حدود 80 دقيقه با درد بازي کردم اما چون بحث ملي مطرح بود، با تمام وجود بازي کرده و درد و ناراحتي را فراموش کردم. آنچه برايم مهم بود، اين که هواداران خوشحال شوند و سرود حضور در جام جهاني را بخوانند.

پيکارهاي جام جهاني باشگاه‌ها از تاريخ 11 تا 21 دسامبر (20 تا 30 آذر 92) در مراکش انجام خواهد شد و وي به همراه بايرن به عنوان قهرمان اروپا در اين مسابقات حاضر خواهد شد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]صعود شاگردان قطبي به رده هشتم
[/h][h=2] تيم فوتبال شيميزو اس پالس با برتري مقابل اوميا آرديجا موقتاً به رده هشتم جدول رده‌بندي جي‌ليگ صعود کرد.[/h]

هفته سي‌ودوم مسابقات فوتبال ليگ حرفه‌اي ژاپن موسوم به جي‌ليگ امروز (شنبه) با انجام چند ديدار آغاز شد که در يکي از اين بازي‌ها تيم فوتبال شيميزو اس‎پالس با سرمربيگري افشين قطبي در ديداري خانگي پذيراي اوميا آرديجا بود.

به گزارش تسنيم، شيميزو که در ديدار قبلي خود 2 بر صفر در خانه کاوازاکي فرونتاله مغلوب شده بود، در اين بازي موفق شد يک بر صفر از سد ميهمانش بگذرد. تنها گل اين ديدار را کالوين جونگ آپين در دقيقه 7 بازي براي شيميزو به ثمر رساند.

شاگردان قطبي با اين پيروزي 47 امتيازي شدند و موقتاً به مکان هشتم جدول رده‌بندي اين رقابت‌ها صعود کردند. در حال حاضر در جدول 18 تيمي جي‌ليگ تيم يوکوهاما مارينوس با 62 امتياز صدرنشين است.

پس از گذشت 32 هفته از رقابت‌هاي جي‌ليگ، شاگردان افشين قطبي 14 پيروزي، 5 تساوي و 13 شکست کسب کرده‌اند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]مويس: منچستريونايتد شروع‌کننده خوبي نيست
[/h][h=2] سرمربي شياطين سرخ ابراز اميدواري کرد يک روز بتواند در کنار ستاره شماره 7 رئال مادريد که به نظر او و ساير اعضاي منچستريونايتد برترين بازيکن دنيا است، کار کند.[/h]

ديويد مويس مي‌گويد او و ديگر اعضاي تيم منچستريونايتد اميد به روزي دارند که کريستيانو رونالدو به اولدترافورد برگردد. رونالدو 28 ساله که سال 2009 از شياطين سرخ جدا شد و امسال هم يکي از نامزدهاي کسب توپ طلاي فيفا است، اخيراً قراردادش را تا سال 2018 با رئال مادريد تمديد کرده اما اين موضوع سبب نااميدي مويس از بازگشت کاپيتان تيم ملي پرتغال به من‌يونايتد نشده است.

به گزارش تسنيم، مويس در گفت‌وگويي با شبکه تلويزيوني منچستريونايتد، اظهار داشت: همه در منچستريونايتد به شما خواهند گفت که رونالدو در اين رشته بهترين است. من شانس کار کردن با او را نداشته‌ام اما با اين حال هنوز اميدوارم که يک روز اين اتفاق رخ دهد.

مويس در ادامه با رقباي ليگ برتري تيمش هشدار داد که شياطين سرخ دوران افول ابتداي فصل را پشت سر گذاشته و خود را به عنوان يکي از قطب‌هاي فوتبال انگليس احيا کرده‌اند.

وي افزود: فکر مي‌کنم که همه مي‌دانستند اينطور خواهد شد. مي‌دانستيم که تغيير مربي اين شرايط را به وجود مي‌آورد و مشکلاتي سر راه‌مان قرار خواهد گرفت اما مهم اين است که ما دوباره در حال بردن بازي‌هاي خود هستيم و در مجموع عملکرد بازيکنان عالي بوده است.

مويس تصريح کرد: بازيکنانم به من نشان داده‌اند که چه توانايي‌هايي دارند. بارها گفته‌ام که منچستريونايتد در طول سال‌ها نشان‌ داده‌ است که شروع کننده خوبي نيست. خود من هم در دوران مربيگري‌ام در اورتون شروع کننده خوبي نبودم اما به آينده خوشبين هستم، چون ما رفته رفته داريم جاي پاي خود را محکم مي‌کنيم و به بازي‌مان ريتم مي‌دهيم.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]ريوالدو اعلام بازنشستگي کرد
[/h][h=2] مرد سال 1999 فوتبال جهان سرانجام به علت يک آسيب ديدگي مزمن ناچار به وداع از ميادين فوتبال شد.[/h]

ريوالدو 41 ساله که پس از جدايي از تيم دسته دومي سائوکتانو قصد داشت در تيم دسته دومي موگي ميريم برزيل بازي کند ، به علت آسيب ديدگي مزمن غضروف مفصلي زانوي پاري راست و صلاحديد پزشکان سرانجام اعلام بازنشستگي کرد.

ريوالدو به روزنامه تيرا برازيل گفت :« به خاطر تمام موفقيت هايي که در دوران بازيگريم داشته ام خدا را شکر مي کنم ، اين هفته مورد معاينات دقيق تري قرار مي گيرم تا وضعيت مداوايم مشخص شود. متاسفانه غضروف مفصلي پايم آسيب جدي ديده است. بازيکنان بزرگي مانند لياندرو و لئوناردو به همين دليل در 31 و 34 سالگي ناچار به اعلام بازنشستگي شدند و خدا را شکر مي کنم که تا 41 سالگي در ميادين حضور داشتم.»

ريوالدو در جام جهاني 1998 با تيم برزيل نايب قهرمان و در سال 2002 قهرمان جام جهاني شد و در دوران بازيگري خود در تيم هاي سانتاکروز ، موگي ميريم ، کورينتيانس ، پالميراس ، کروزيرو ، سائوپائولو و سائوکتانو برزيل ، دپورتيوو لاکرونيا و بارسلونا اسپانيا ، ميلان ايتاليا ، المپياکو و آ ا ک آتن يونان ، بنيادکار ازبکستان و کابوسکورپ آنگولا و نيز تيم هاي ملي کمتر از 20 و 23 سال برزيل توپ زد.

وي همچنين در 74 بازي ملي 34 گل به ثمر رساند و در دوران بازيگري در بيش از 900 بازي رسمي به ميدان رفت.

يک قهرماني ليگ برازيليرو برزيل ، دو قهرماني ليگا و يک جام حذفي اسپانيا ، 2 قهرماني سوپرجام اروپا ، قهرماني ليگ قهرمانان اروپا 2003 ، يک قهرماني سري آ ايتاليا ، 3 قهرماني ليگ و دو قهرماني جام حذفي يونان و 3 قهرماني ليگ و دو قهرماني جام حذفي ازبکستان و يک قهرماني جام کنفدراسيون ها و کوپا آمه ريکا ، عنوان مرد سال فوتبال اروپا و جهان در سال 1999 از افتخارات ريوالدو بوده است. وي در سال 2009 با پيراهن تيم بنيادکار به ايران سفر کرد و اين تيم با گلزني وي از نقطه پنالتي برابر پرسپوليس به برتري رسيد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]کونته: من توپ طلا را به پيرلو مي‌دهم!
[/h][h=2] در روزهايي که همه از کريستيانو رونالدو، ليونل مسي و فرانک ريبري به عنوان کانديداهاي اصلي دريافت توپ طلا ياد مي‌کنند، سرمربي بانوي پير هافبک خود را لايق کسب جايزه بازيکن سال 2013 فوتبال دنيا مي‌داند.[/h]

آنتونيو کونته، سرمربي تيم فوتبال يوونتوس ايتاليا گفت اگر مي‌توانست تعيين کند چه کسي برنده توپ طلاي سال 2013 باشد، آن بازيکن کسي نبود جز آندره‌آ پيرلو، هافبک ايتاليايي راه‌راه پوشان تورين.

به گزارش تسنيم و به نقل از سايت فوتبال ايتاليا، کونته در گفت‌وگو با شبکه‌ تلويزيوني يوونتوس در پاسخ به اين سوال که از ميان نامزدهاي انتخاب شده براي دريافت توپ طلا کدام يک را انتخاب مي‌کند، اظهار داشت: انتخاب يک نفر از ميان مسي و رونالدو کار سختي است اما اگر دست من بود هميشه توپ طلا را به پيرلو مي‌دادم. او بازيکن ما است و اميدوارم که خدا هميشه پشت و پناهش باشد.

در فهرست اوليه 23 نفره نامزدهاي کسب توپ طلا پيرلو تنها بازيکن ايتاليايي است هرچند با توجه به حضور ستاره‌‌‌هايي مانند کريستيانو رونالدو، فرانک ريبري و ليونل مسي بسيار بعيد است که اين جايزه به او تعلق بگيرد.

قرارداد پيرلو با باشگاه يوونتوس در پايان فصل جاري به پايان مي‌رسد. کونته در خصوص برنامه خود و سران باشگاه در مورد ستاره 34 ساله تيمش گفت: مايليم که او قراردادش را تمديد کند و باز هم در کنار ما بماند.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]کلوپ: 80 درصد موهايم اين هفته سفيد شد
[/h][h=2] سرمربي بورسيا دورتموند در آستانه جدال سنتي آلمان عنوان کرد 80 درصد موهايش به دليل مصدوميت‌هاي اخير زردپوشان سفيد شده است.[/h]

تيم‌هاي بورسيا دورتموند و بايرن مونيخ ساعت 21 امشب (شنبه) در حساس‌ترين ديدار هفته سيزدهم بوندس‌ليگا به مصاف هم مي‌روند. در اين ديدار زردپوشان وست‌فالن مدافعان اصلي خود يعني مت هوملس را به دليل پارگي رباط مچ پا و مارسل اشملزر را به علت مصدوميت ماهيچه پشت ساق پا در اختيار ندارند. البته بايد نِون سوبوتيچ را هم به اين جمع اضافه کرد که به دليل پارگي رباط صليبي از حضور در اين جدال سنتي بازماند.

به گزارش تسنيم، يورگن کلوپ، سرمربي بورسيا دورتموند در کنفرانس خبري پيش از اين بازي در خصوص مصدوميت‌هاي اخير بازيکنانش که باعث بر هم خوردن معادلاتش شد به حالت شوخي گفت: 80 درصد موهايم در اين هفته سفيد شد. در حالي‌که هنوز 8 بازي تا فرا رسيدن کريسمس در پيش داريم اوضاع خيلي خوب نيست اما کمي زمان داريم تا خودمان را با اين شرايط وفق دهيم.

بايرن مونيخ، مدافع عنوان قهرماني هم در سويي ديگر بازيکناني نظير فرانک ريبري، باستين شواين اشتايگر، ژردان شاقيري، کلوديو پيزارو و هولگر باداشتوبر را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد.

وي در خصوص مصدوميت بال فرانسوي باواريايي‌ها گفت: درست است که ريبري مصدوم شده ولي بايرني‌ها بازيکناني نظير ماريو گوتسه، توماس مولر و آرين روبن را دارند که جانشين وي کنند. در کنار اينها ماريو ماندزوکيچ و توني کروز هم گزينه‌هاي بعدي جانشيني ريبري هستند و اين مشکل آنها نسبت به مشکل ما، قابل تحمل‌تر است. فرانک ريبري بازيکن برجسته‌اي است که در نبودش هم بازيکن برجسته‌اي جانشين او مي‌شود.

سرمربي 46 ساله زردپوشان وست‌فالن تصريح کرد: براي ديدار با بايرن افکار پيچيده‌اي در سر دارم اما نمي‌توانم بگويم که قصد انجام چه کاري را دارم. ما بايد بازي استثنايي مقابل بايرن مونيخ از خود به نمايش بگذاريم و تا پيش از اينکه به مشکل خاصي برخورد کنيم حريف را کنار بزنيم.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]مسي: تا ژانويه حالم خوب مي‌شود
[/h][h=2] ستاره آرژانتيني بارسلونا ابراز اميدواري کرد مصدوميتش تا ژانويه بهبود يابد.[/h]

ليونل مسي در گفت‌و‌گو با شبکه راديويي «Perros de la calle'' programme» اظهار داشت: تاتا جدا از تمام چيزهايي که درباره فوتبال مي‌داند، از لحاظ فردي يک پديده است. وقتي که سرمربي تيم ملي پاراگوئه و نيوولز بود، ديده بودم که چه طور انساني است. صحبت‌هايش سرگرم‌کننده است و اين فقط چيزهايي را که درباره او فکر مي‌کردم، تأييد مي‌کند.

به گزارش فارس، بازيکن آرژانتيني همچنين به صحبت درباره زندگي شخصي و روابطش با خانواده‌اش پرداخت و گفت: تياگو هنوز بسيار کوچک است اما فکر مي‌ کنم راست پا باشد. اولين توپي را که به سمتش انداختم با پاي چپش برگرداند اما دفعه‌هاي بعد پايش را تغيير داد. اول کمي از هر دو پايش استفاده کرد اما حالا بيشتر از پاي راستش استفاده مي‌کند.

وي در پاسخ به اين که بازيکنان حريف بيشتر از همه مي‌خواهند پيراهن‌شان را با پيراهن شماره 10 عوض کنند، اظهار داشت: دو پيراهن در هر مسابقه دارم و گاهي اگر بتوانم پيراهنم را از مسئول تيم بگيرم هر دو را به عنوان هديه مي‌دهم. در پايان بازي يا حتي در حين بازي زماني که توپ يک سمت ديگر است يا بازي متوقف شده، چنين درخواستي مي‌دهم.

مسي با اطمينان گفت که از مصدوميتش نگران نيست و خاطرنشان کرد: خونسرد هستم. مصدوميت سختي است زيرا مدت‌ها بايد از ميادين دور باشم اما اين براي يک بازيکن طبيعي است. تا ژانويه خوب مي‌شوم و سپس مي‌توانم مثل قبل کارم را ادامه دهم.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]ونگر: ساوتهمپتون مي‌تواند بين چهار تيم قرار بگيرد
[/h][h=2] سرمربي آرسنال با تمجيد از تيم حريف اعلام کرد اين تيم با حفظ روند دفاعي کنوني خود مي‌تواند در پايان فصل بين چهار تيم برتر قرار بگيرد.[/h]

ساوتهمپتون شروعي فوق العاده در ليگ برتر انگليس در فصل جاري داشته به شکلي که اکنون از 11 ديداري که انجام داده موفق به کسب 22 امتياز شده و رده سوم جدول رده بندي را نيز در اختيار گرفته است.

ساوتهمپتون که هدايت آن به دست مائوريسيو پوچتينو است، امروز به ورزشگاه امارات سفر خواهد کرد تا مقابل شاگردان آرسن ونگر بايستد. اين در حالي است که سرمربي فرانسوي توپچي‌ها به تمجيد از تيم حريف پرداخته است:

«نمي‌توانيد از حالا بگوييد که چه تيم‌هايي نمي‌توانند خود را بين چهار تيم بالاي جدول جاي دهند. اگر ساوتهمپتون بتواند همان طور که تا اينجاي فصل عمل کرده به کار خود ادامه دهد، مي‌تواند به چنين چيزي اميدوار باشد. پوچتينو در اين تيم عملکرد بسيار خوبي داشته است. او زماني که بسيار مورد انتقاد قرار داشت به اين تيم آمد و بدون آنکه زياد حرف بزند، کارش را خيلي خوب انجام داد. از راهي بسيار خوب، کاري بزرگ انجام داده است. او ساوتهمپتون را به جايگاهي که امروز قرار دارد رسانده، به همين دليل بايد گفت که کاري بسيار ارزشمند انجام داده است.»

ونگر در ادامه گفت: ليگ برتر انگليس غير قابل پيش بيني است. در اين فصل همه چيز دگرگون شده و سخت‌تر از گذشته شده است. تيمي مي‌تواند در پايان فصل جام را به دست آورد که با داشتن ثبات بتواند نتيجه‌هاي خوبي بگيرد. اينکه بازيکنان اين تيم مدت زيادي است که در کنار هم بازي مي‌کنند به اين تيم اين اجازه را داده که با کيفيت‌تر از گذشته ظاهر شود. آنها با پنج گل خورده داراي بهترين خط دفاعي ليگ هستند که اين موضوع نشان مي‌دهد براي شکست دادن آنها و حفظ صدرنشيني کاري سخت پيش رو داريم.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]آلگري: قرار نيست تا ابد در ميلان بمانم
[/h][h=2] سرمربي ميلان تاکيد کرد نگراني از بابت اخراج شدن‌اش از نيمکت روسونري ندارد و مي‌داند که دير يا زود اين اتفاق خواهد افتاد.[/h]

ماسيميليانو آلگري که به خاطر نتايج ضعيف ميلان و فاصله گرفتن اين تيم از جمع مدعيان قهرماني سري A به شدت تحت فشار قرار گرفته است، در واکنش به شايعاتي که در خصوص آينده‌اش مطرح شده است، گفت: من 4 سال است که دارم اين چيزها را مي‌شنوم. مي‌دانم که قرار نيست تا ابد در ميلان بمانم. هر چرخه‌اي يک شروع دارد و يک پايان. مربيان ابدي نيستند، ضمن اينکه در ايتاليا مربيان خوبي وجود دارند که در حال پيشرفت‌ هستند.

به گزارش تسنيم، گفته مي‌شود که فيليپو اينزاگي، مربي تيم جوانان ميلان و ستاره پيشين خط حمله اين تيم يا کلارنس سيدورف، هافبک قديمي روسونري به عنوان جانشين آلگري در نظر گرفته شده‌اند.

آلگري در واکنش به اين خبر نيز اظهار داشت: اينزاگي دارد خوب کار مي‌کند در حالي که سيدورف همچنان مشغول بازي کردن است. من از کارنامه کاري خود تا اين مقطع از دوران مربيگري‌ام راضي هستم.

ميلان که از 6 بازي اخير خود تنها يک پيروزي کسب کرده است، در جدول رده‌بندي سري A در پله دهم قرار دارد اما شرايط اين تيم بدتر هم خواهد شد اگر در بازي خانگي امشب (شنبه) برابر جنوا نيز امتياز از دست بدهد.

آلگري در خصوص اين بازي نيز خاطرنشان کرد: اين ماه براي ما مقطع بسيار مهمي است چه در سري A چه در ليگ قهرمانان اروپا. سرنوشت‌ترين بازي ما در اين مدت نيز امشب برابر جنوا است. بايد اين بازي را ببريم و ديگر اجازه اشتباه کردن نداريم.

آلگري در شرايطي در آستانه اخراج از نيمکت ميلان قرار گرفته است که قراردادش تا پايان فصل جاري اعتبار دارد.

 

abyss ocean

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]آنري به جمع توپچي‌هاي لندن برگشت
[/h][h=2] کاپيتان پيشين توپچي‌هاي لندن براي حفظ آمادگي جسماني‌اش در مدت زمان تعطيلي MLS به جمع قرمزپوشان پايتخت انگليس برگشت.[/h]

تيري آنري، اسطوره آرسنال براي سومين سال متوالي به جمع توپچي‌هاي لندن بازگشته است تا در دوران تعطيلي ليگ حرفه‌اي فوتبال آمريکا موسوم به MLS در کنار بازيکنان تيم سابقش تمرين کند. بازيکن 36 ساله تيم نيويورک رد‌بولز آمريکا امسال در شرايطي به لندن بازگشته تا با تمرين در کنار مردان آرسن ونگر آمادگي جسماني‌اش را حفظ کند که همچون 2 سال گذشته شايعاتي درباره بازگشت وي به جمع توپچي‌ها منتشر شده است.

به گزارش تسنيم، آنري که برترين گلزن تاريخ باشگاه آرسنال نيز محسوب مي‌شود، در 2 سال گذشته در تعطيلي ليگ حرفه‌اي آمريکا براي مدت کوتاهي به جمع توپچي‌ها پيوست و در اين مدت عمکلرد خوب و موفقيت‌آميزي داشت. او با گل‌هايي که فصل گذشته براي آرسنال در جام حذفي و ليگ برتر به ثمر رساند، به مردان ونگر در کسب پيروزي‌هاي بسيار مهمي کمک کرد. امسال هم چندان بعيد نيست که سرمربي توپچي‌ها بخواهد هموطنش را به خدمت بگيرد، چرا که از يک سو برخي از بازيکنان ذخيره او مصدوم هستند و از سوي ديگر نيکلاس بنتر که در واقع تنها مهاجم نوک تخصصي موجود براي گرفتن جاي اوليويه ژيرو است نيز در اوج قرار ندارد.

آنري در سال 1999 پس از سپري کردن يک دوره ناموفق در يوونتوس به آرسنال پيوست و بهترين سال‌هاي حرفه خود را در اين تيم تجربه کرد. او يکي از کليدي‌ترين مهره‌هاي تيم دست نيافتني ونگر در فصل 04-2003 بود که بدون قبول حتي يک شکست قهرمان ليگ برتر شد. آنري پس از ترک آرسنال در سال 2007 به بارسلونا پيوست و از آنجا راهي MLS شد.

 
بالا