مهم ترین اخبار فوتبال ایران

S A M M A N

عضو جدید
عكس / كلید دار ورزشگاه آزادی

عكس / كلید دار ورزشگاه آزادی

[h=1][/h]








 

Saeed.bi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
داره سردوشیهای ژنرال رو مثلا میکنه فک کنم
برو بابااااااااااااااااااااااا
 

S A M M A N

عضو جدید
4 گزینه روی میز پرسپولیس

4 گزینه روی میز پرسپولیس

[h=1] [/h]​
در روزهای بحرانی پرسپولیس راهکارهایی از اتاق فکر باشگاه بیرون آمده که برخی قابل تامل و برخی غیر منطقی هستند اما این راهکارها به خاطر واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی برای اجرایی شدن، به مشکل خورده است.






پرسپولیس این روزها آنقدر در بحران است و آنقدر بی کس و کار شده که هر کس به نزدیکی‌های در قرمز این باشگاه می‌رسد، نسخه‌ می‌پیچد و سعی دارد گزینه‌ای را به این تیم برای سرمربیگری بدهد!

آخرین خبرها از باشگاه پرسپولیس بیانگر وجود دو نوع تفکر در میان مدیران باشگاه است. تفکر نخست بر این باور است که بیش از این هزینه کردن در شرایط مالی کنونی بسیار سخت است و استخدام مجدد مربی جدید می‌تواند صدای وزارت ورزش و جوانان را بیش از این در آورد زیرا امیررضا خادم روز گذشته اعلام کرد باشگاه پرسپولیس تنها تا هفته بیستم، 20 میلیارد هزینه کرده و از سقف ابتدای فصل گذشته است.

در این شرایط اگر مدیران باشگاه باز هم بخواهند مربی دیگری را استخدام کنند، آنهم تنها برای مدتی کوتاه، منطقی نیست زیرا قرار است تا آخر بهمن‌ماه این باشگاه خصوصی شده و صاحب جدید هم می‌خواهد خودش انتخاب نهایی را در مورد کادرفنی انجام دهد. پس آنها به این نتیجه رسیده‌اند که کار را با حمدی درخشان ادامه داده تا حداقل مشخص شود، مسئول نتایج چه کسی است؟

گروه دوم خطر را بیشتر لمس کرده و معتقدند باید سرمربی این تیم همین حالا عوض شود تا بیش از این پرسپولیس متضرر نشود. این گروه تاکنون سه پیشنهاد داده‌اند، پیشنهاد اول محمد مایلی‌کهن است، گزینه دوم حسین عبدی بوده گزینه سوم و نهایی مصطفی قنبرپور است که عملکرد نسبتا قابل قبول در تیم نوجوانان ایران داشت.

مخالفان حسین عبدی بر این عقیده هستند که اگر قرار بود این مربی به تیم کمک کرده و برای آن مفید باشد، تا الان این اتفاق رخ داده بود. موافق مایلی‌کهن هم البته تاکید دارد وی را قبل از بازی بعدی پرسپولیس روی نیمکت بنشانند که عملا امکان پذیر نیست. این وسط اما آن عضوی از هیات مدیره که به قنبرپور پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس را داده، نظرش جالب‌تر از دیگران است.

در این روزها که پرسپولیس نیازمند یک راهکار مناسب برای خارج شدن از بحران نتیجه‌گیری و مدیریتی است، این اختلاف نظرها نه تنها مشکلی را از این تیم پرطرفدار حل نمی‌کند، بلکه روزهای بدتری را برای آن رقم می‌زند.

حال باید دید واقعا تغییرات در پرسپولیس رخ می‌دهد و یکی از سه گزینه روی میز، جانشین حمید درخشان می‌شود و یا مدیران پرسپولیس پشت سد واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی، فعلا تغییری در تیم ایجاد نمی‌کنند تا مالکان و مدیران جدید، راهکار خودشان را برای درمان این پرسپولیس بیمار به کار بندند.
 

S A M M A N

عضو جدید
استقلال 1 – پیکان 0، برد با سر شهباز

استقلال 1 – پیکان 0، برد با سر شهباز




استقلال اين بار در دقيقه 5+90 موفق شد با ضربه سر ناجي اين هفته هايش، شهباززاده، پيکان را از پيش رو بردارد.


از ساعت 17:10 امروز دو تیم استقلال و پیکان به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان قلعه نویی با یک گل شاگردان مرفائی را شکست دادند.

هفته بیستم لیگ برتر، ورزشگاه آزادی

داور: تورج حق وردی،کمک ها:آرمان اسعدی،سعید زارع

اخطار: برهانی (9) از استقلال، یزدانی (13) اکبرپور (19) از پیکان

استقلال:
وحید طالب لو، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، میلاد فخرالدینی، هاشم بیک‌زاده، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، یعقوب کریمی (32 خرسندنیا)، آرش برهانی (74 نوری)، سجاد شهباززاده و رضا عنایتی

سرمربی: امیر قلعه نویی

پیکان:
مهدی رحمتی، حمیدرضا دیوسالار، جی لوید ساموئل، سیاوش اکبرپور (82 حیدریه)، سیاوش یزدانی، احمد جمشیدیان (72 معمر سوراکا)، سعید دقیقی، اوبیک، آرمان قاسمی، محمد نصرتی و احمد مهدی زاده

سرمربی: صمد مرفاوی






دقایق حساس:

دقیقه 20: ضربه سر عنایتی در حالتی غافلگیرکننده از کنار دروازه رحمتی بیرون رفت. رحمتی بعد از این موقعیت به شدت به مدافعان تیمش تاخت.

دقیقه 22: ضربه کرنر خسرو حیدری از جناح راست با ضربه مهاجمان استقلال در دست های رحمتی آرام گرفت.

دقیقه 26: از فاصله 25 متری تیم فوتبال استقلال صاحب یک ضربه کاشته شد که امید ابراهیمی با کمتری دورخیز ناگهان شوت محکمی به سمت دروازه پیکان زد که توپ با برخورد به تیرک افقی به خارج رفت، این ضربه چنان غیرمنتظره بود که مهدی رحمتی تنها مسیر توپ را با نگاه دنبال کرد و هیچ حرکتی انجام نداد.

دقیقه 29: ضربه کاشته حمید دیوسالار از بالای دروازه طالب لو به اوت رفت.

دقیقه 31: استقلال در دقیقه 31 با تعویض یعقوب کریمی تغییر تاکتیک داد و خرسندنیا را جانشین کریمی کرد. حالا بیک‌زاده دفاع چپ استقلال خواهد بود و خرسندنیا کنار ابراهیمی در پست هافبک وسط به میدان خواهد رفت.

دقیقه 37: ضربه سر محمد نصرتی روی پاس ارسالی از روی نقطه کرنر به شکل خطرناکی از کنار دروازه طالب لو به اوت رفت.

دقیقه 47: ارسال خسرو حیدری بعد از گذشتن از بازیکنان حاضر در محوطه جریمه به برهانی رسید که ضربه این بازیکن از گوشه محوطه جریمه با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 50: روی یک ضد حمله در حالی که بازیکنان استقلال فرصت خوبی برای رسیدن به دروازه پیکان داشتند، مدافع این تیم پاس بیک زاده را با دخالت دست قطع کرد که حق وردی به تنها به اعلام خطا بسنده کرد.

دقیقه 53: ارسال هاشم بیک زاده از جناح چپ با مشت اشتباه مهدی رحمتی این فرصت را برای امید ابراهیمی ایجاد کرد تا از درون محوطه جریمه فرصت شوت زنی پیدا کند که ضربه هافبک دفاعی استقلال در بین راه به مدافع پیکان برخورد کرد و یک کرنر برای آبی پوشان به دست آمد.

دقیقه 70: ارسال رو به بیرون آرش برهانی روی خط محوطه جریمه را امید ابراهیمی با ضربه ای فنی به سمت دروازه رحمتی فرستاد که بار دیگر توپ در میانه راه به مدافع پیکانی ها برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 71: یک دقیقه بعد بار دیگر ارسال از خسرو حیدری با ضربه سر ناقص غلامرضا عنایتی همراه بود و این فرصت از دست رفت.

دقیقه 85: بهترین فرصت گلزنی استقلال در این نیمه بعد از ارسال کرنر بیک زاده و ضعف رحمتی در خروج از دروازه به وجود آمد که ضربه صادقی به بیرون رفت.

دقیقه 86: ارسال کرنر میلاد نوری و ضربه سر شهباززاده با اختلاف کمی از بالای دروازه رحمتی به بیرون رفت.

دقیقه 90: پیکانی ها که به دنبال تک امتیاز این بازی بودند روی یک ضد حمله صاحب فرصت گلزنی شدند که در یک فعل و انفعال داور خطای مهاجمان پیکان را در حالی که دروازه طالب لو باز شده بود را اعلام کردند.
 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
طرف طاقت انتقادم نداشت
همین یکی دو سال پیش گفته بود انضباط و دیسیپلین امیر خان مثل مربیان انگلیسیه، حالا قلعه نویی شده بی سواد ، اگه قلعه نویی ازش تعریف میکرد هنوز مرد بود و با معرفت
یهو ظرف چند هفته نظرش از بیخ و بن عوض شد
من موندم چرا ما آدما اینطوری هستیم؟؟
 

S A M M A N

عضو جدید
عکس/ دست ندادن رحمتي با طالب لو

عکس/ دست ندادن رحمتي با طالب لو



ورزش 3/ مهدي رحمتي دروازه بان پيکان که در ابتداي مسابقه در رسم مصافحه بازيکنان از مقابل وحيد طالب لو رد شد با رقيب سابق خودش در استقلال دست نداد. همانطور که در اين عکس مشخص است رحمتي بعد از دست دادن به رضا عنايتي گام بلندي برداشت و طالب لو را جا گذاشت.











 

S A M M A N

عضو جدید
عکس: عابدزاده بر بالین محرمی

عکس: عابدزاده بر بالین محرمی

[h=1] [/h] [h=2][/h] با توجه به بستري شدن مجتبي محرمي در بيمارستان به دليل ناراحتي قلبي، بزرگان فوتبال ايران بر بالين شماره هشت دوست داشتني فوتبال رفتند.







احمدرضا عابدزاده، گلر سابق تیم ملی و پرسپولیس با حضور در بیمارستان و بالین مجتبی محرمی جویای احوال دوست صمیمی خود شد.

محرمی به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری است و گفته می‌شود شرایط او مساعد است و فردا مرخص خواهد شد.





 

S A M M A N

عضو جدید
عکس/ مجيد جلالي در نقش کي‌روش

عکس/ مجيد جلالي در نقش کي‌روش

[h=1] جلالي در بازي ديروز مشکلي شبيه به آنچه براي کارلوس کي‌روش سرمربي تيم‌ملي در بازي مقابل عراق رخ داد را تجربه کرد و جالب اينکه واکنشي کاملا شبيه به او انجام داد. همانطور که در اين عکس مي‌ بينيد، کادرفني سايپا دور آقا مجيد را گرفته اند تا خشم او دامن گير داور مسابقه نشود.[/h]










 

S A M M A N

عضو جدید
چه شد که خطیبی برکنار شد؟

چه شد که خطیبی برکنار شد؟




برکناری غیرمنتظره رسول خطیبی سوالات زیادی را در ذهن علاقمندان به این تیم وارد کرده است؛ سوالاتی که تنها خود او و عباسی می‌توانند پاسخش را بدهند.

عصر یکشنبه هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی در اقدامی غافلگیرانه و پر ابهام رسول خطیبی را از سمت سرمربی‌گری این تیم برکنار کرد. تراکتوری که به گواه کارشناسان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین بازی‌های لیگ را ارائه می‌کرد و در برنامه‌هایی مثل برنامه 90 با نگاه تحسین برانگیز آنالیزورهای این برنامه هم روبه‌رو بود.


تراکتورسازی پیش از آغاز فصل دست به تغییرات زیادی در بازیکنانش زد و بازیکنانی مثل اسدی، نصرتی، بائو، فخرالدینی، طالبی، کریمیان، کاظمینان و دقیقی و ... از این تیم کنار گذاشت و همین مسئله مشکلات و حواشی دوچندانی را برای تراکتوری‌ها به همراه داشت اما تراکتور خطیبی با شروعی خوب در لیگ برتر پاسخ همه انتقادات را داد و تیمش با اقتدار قهرمانی نیم فصل را از آن خود کرد. با این‌حال با آغاز نیم فصل دوم تراکتورسازی نتوانست در اندازه‌های نیم فصل اول باشد و البته شاید این افت کمی هم طبیعی بود؛ همان افتی که تیمی مثل استقلال هم در اواسط فصل دچارش شد اما از آن گذر کرد اما مدیران تراکتورسازی ظاهراً بدشان نمی‌آمد که با دست خود تیمشان را به سمت بحران حرکت دهند.


تراکتورسازی در سال‌های گذشته هم در اواسط فصل با بحران‌هایی خود ساخته از کورس قهرمانی عقب ماند و حالا این اتفاق در این فصل هم رخ داده است. این تیم تبریزی که هواداران متعصبی هم دارد ظاهرا هنوز به بلوغ مدیریتی نرسیده و آنها صرفا برای حل مشکلات به پاک کردن صورت مسئله علاقمندند. گواه این مطلب بی اطلاعی سردار آجرلو، عضو هیات مدیره تراکتورسازی است که با اعتراض به این اتفاق از سمتش کناره‌گیری کرده است.


در این مطلب کوتاه قصد دفاع از رسول خطیبی را نداریم اما بی شک این سوال همه هواداران تراکتورسازی است که دقیقا مدیران تراکتورسازی با چه هدفی دست به تغییر در این تیم زده‌اند؟ چراکه این تیم هنوز مدعی قهرمانی است و قدرت تهاجمی تراکتوری‌ها آنقدر بالا هست که برای هر دفاعی مشکل‌ساز شوند. سعید عباسی مدیرعامل این باشگاه در گفت‌وگویی که با ایسنا داشت خواسته تیمش را کسب سهمیه آسیایی دانست اما این سوال مطرح است که آیا واقعا رسول خطیبی و شاگردانش چنین توانایی‌ای نداشتند؟ تیمی که به همراه استقلال با 33 گل زده برترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و برابر هیچ تیمی از قبل بازنده نیست.


برکناری رسول خطیبی درد دیگری از فوتبال ایران را نشان داد و آن هم اینکه چرا نباید به مربیان جوان بها داد و این دقیقا همان اشتباهی بود که پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی کرد. شاید رسول خطیبی هم چوب جوانیش را خورده و هم چوب جوانگرایی در تیمش را خورده است. با این‌حال باید صبر کرد و منتظر واکنش او و عباسی مدیرعامل این باشگاه بود تا شاید زوایایی دیگری از برکناری او مشخص شود.
 

S A M M A N

عضو جدید
واکنش علي دايي به اتفاقات پرسپوليس

واکنش علي دايي به اتفاقات پرسپوليس

در مورد پرسپوليس اظهار نظر نميکنم،چرا که در داخل باشگاه نيستم و نمي دانم چه اتفاقاتي مي افتد.

اينستاگرام منتسب به علي دايي با انتشار اين تصوير نوشت: در مورد پرسپوليس اظهار نظر نميکنم،چرا که در داخل باشگاه نيستم و نمي دانم چه اتفاقاتي مي افتد،اميدوارم هر اتفاقي مي افتد دل هواداران شاد شود.

گفتني است اين روزها تيم فوتبال پرسپوليس اوضاع و احوال مناسبي ندارد.

پرسپوليس که به اميد روزهاي بهتر با همت امير خادم در اول فصل هيئت مديره جديد جذب کرد، امروز بدترين دوران تاريخش را سپري مي‌کند.
 

S A M M A N

عضو جدید
درخشان / استعفا بده نيستم!

درخشان / استعفا بده نيستم!

[h=1]سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: خوب نيست با بيان کردن برخي مسائل نادرست حاشيه اي گناه بازيکناني مثل عباس زاده را بشوييم. :با توجه به شکست هاي اخير بازيکنان از نظر روحي کمي شرايط سختي داشتند اما سعي کرديم با آنها صحبت کنيم و[/h]





سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: خوب نيست با بيان کردن برخي مسائل نادرست حاشيه اي گناه بازيکناني مثل عباس زاده را بشوييم.

حميد درخشان درباره شرايط تيمش اظهار داشت:با توجه به شکست هاي اخير بازيکنان از نظر روحي کمي شرايط سختي داشتند اما سعي کرديم با آنها صحبت کنيم و بتوانيم روحيه از دست رفته شان را برگردانيم. شرايط کنوني تيم بد نيست. تمرينات خوبي را انجام داده ايم و انشاءالله بتوانيم در بازي با پديده ناکامي هاي قبل را جبران کنيم.

وي درباره ديدار با پديده عنوان کرد: پديده تيم خوبي است. آنها کادرفني و بازيکنان خوبي دارند. حضور هواداران مشهدي کار ما را سخت مي کند اما بسيار اميد دارم که بتوانيم 3 امتياز را مال خود کنيم. هواداران به حق از نتايج پرسپوليس رضايت ندارند و بايد با يک برد مهر پاياني به ناکامي ها بزنيم و هواداران را خوشحال کنيم. اميدوارم هواداران در مشهد هم تنهايمان نگذارند تا روز جمعه بتوانيم يک بازي خوب انجام دهيم.سرمربي پرسپوليس درباره وضعيت 3 بازيکن اخراجي اين تيم بيان داشت: اين بچه ها اشتباهاتي داشته اند. من ديروز با آنها صحبت کردم. افشين اسماعيل زاده را بخشيدم و به تمرينات برگشت اما دو بازيکن ديگر فعلا در اختيار کميته انضباطي باشگاه هستند. البته هر 3 بازيکن در بازي با پديده در ليست ما قرار نمي گيرند.

باشگاه بايد درباره شان تصميم بگيرد اما حرف من اين است که نبايد بگذاريم اين استعدادها از بين بروند. من مي خواهم به آنها کمک کنند تا با آمادگي و انگيزه زياد به تيم برگردند.درخشان درباره شايعاتي که پيرامون محمد عباس زاده به راه افتاده و گفته مي شود او به دليل رمالي کنار گذاشته شده، تاکيد کرد: اصلا چنين چيزهايي صحت ندارد. خوب نيست گناه آدمها را بشوييم. محمد ذاتا بچه خوبي است اما اشتباهي داشته و خودش هم به اشتباهش پي برده است.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا در صورت ادامه ناکامي ها استعفا مي دهد، تصريح کرد: من به تازگي کارم را آغاز کرده ام و قصد استعفا ندارم. برخي دوست دارند من استعفا بدهم اما از مسئولان باشگاه ممنونم که حمايت کرده اند و اميدوارم بتوانم جواب اعتمادشان را بدهم. براي درست کردن پرسپوليس تا سرحد مرگ ايستاده ام.درخشان در پايان افزود: بازي با پديده براي ما خوان بزرگي است. اميدوارم بتوانيم اين خوان را با موفقيت پشت سر بگذاريم تا کمي شرايطمان بهبود پيدا کند./
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دایی: سکوت من بهترین کمک به پرسپولیس است

دایی: سکوت من بهترین کمک به پرسپولیس است

[h=1] / به کی‌روش فرصت دهیم کارش را بکند

[/h]
» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال
کد خبر: 93112212243
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸



سرمربی پیشین سرخپوشان معتقد است صحبت درباره شرایط فعلی این تیم کمکی به حل وضع موجود نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، علی دایی که در قالب تیم ملی 98 برای حضور در بازی خیریه به نفع کودکان سرطانی به کرمانشاه سفر کرده درباره مسائل مختلف صحبت کرد. این گفت و گو را بخوانید.

* بار دیگر قرار است در قالب تیم ملی 98 به میدان بروید. در این باره صحبت کنید.

کمک به همنوعان وظیفه ماست و حضور من در این مسابقه هم به خاطر کمک به کودکان سرطانی است ضمن اینکه دوست داشتم با سفر به کرمانشاه لطف همیشگی مردم آن دیار را پاسخگو باشم. در این بین مهندس یزدانی که از دوستان بسیار خوبم است هم در دعوت من نقش داشت و نمی توانستم به او جواب رد بدهم. حضور در اینگونه فضاها یادمان می دهد که نباید خود را دور از مردم بدانیم.

* به جام اسطوره ها در مسکو هم که دعوت شده اید.

آنجا من نماینده ایران هستم. حضور من به عنوان یک فرد حقیقی به نام علی دایی نیست و امیدوارم نماینده خوبی برای کشورم باشم.

* القاب جالبی هم برای شما از سوی برگزارکنندگان تورنمنت اسطوره ها اعلام شده بود.موتور گلزنی و فاتح دروازه ها...

گفتم که به این سفر به چشم یک سفر شخصی نگاه نمی کنم و این القاب هم نظر لطف برگزار کنندگان است.

* اوضاع پرسپولیس هم که اصلا خوب نیست.

در مورد پرسپولیس حرفی ندارم.

* اما شاید در این شرایط که حمید درخشان زیر منگنه اکثر پیشکسوتان و هواداران است خیلی ها انتظار داشتند شما به تلافی مصاحبه های اول فصل او علیه وی حبهه بگیرید.

اگر کسی آن موقع حرفی زده نظرش را گفته و مردم هم بهترین قاضی هستند. من که دور از گود هستم دوست ندارم با مصاحبه برای تیمی که از ته دل آن دوست دارم حاشیه بسازم. الان مصاحبه کنم چه اتفاقی می افتد؟ چیزی تغییر می کند؟ پس بهترین راه سکوت است تا به مشکلات این تیم دامن نزنم.

*اگر شما در باشگاه پرسپولیس تصمیم گیرنده بودید درباره کادر فنی در این شرایط چه تصمیمی می گرفتید؟
فعلا که تصیم گیرنده نیستم. دوباره می گویم درباره پرسپولیس حرفی ندارم.

*حداقل به عنوان یک چهره ورزشی و نه سرمربی قبلی پرسپولیس که می توانید اظهار نظر کنید.
من موفقیت را در ثبات می بینم. به ذوب آهن نگاه کنید.به یحیی اعتماد کردند و مزد آن را هم گرفتند.

*یعنی معتقدید درخشان باید بماند؟
ببینید ما یک ایراد بزرگی که داریم این است که همیشه می دانیم چه چیزی را نمی خواهیم اما نمی دانیم چه چیزی را می خواهیم. به همین خاطر همواره در آزمون و خطا هستیم. رفت و آمد مربی باید بر اساس یک مطالعه و بررسی کامل باشد و من با عزل و نصب های بی برنامه و بی هدف مخالفم. اگر برنامه محور باشیم نه کسی بی دلیل سرمربی می شود نه کسی بی دلیل عزل می شود. در این شرایط پرسپولیس به آرامش نیاز دارد و من از هواداران عزیز می خواهم به دور از حاشیه تیم شان را حمایت کنند. آدم ها مهم نیستند اما ناکامی پرسپولیس در تاریخ می ماند.

*چند دوره قبل وقتی پرسپولیس با شما 5 بازی پیاپی نتیجه نگرفت. استعفا دادید.استعفا هم می تواند در این شرایط کارگشا باشد؟
چرا من باید درباره تیمی که از درون آن بی‌خبرم تحلیل و تفسیر داشته باشم؟ پرسپولیس باید به خاطر هواداران موفق باشد و اگر سکوت علی دایی به این موفقیت کمک می کند اجازه بدهید نظری نداشته باشم.

* ولی اکثر پیشکسوتان نظرشان را می گویند.
هر کس روشی دارد. آنها هم دلسوز تیم هستند و حتما می دانند با نظراتشان می توانند به تیم کمک کنند. من راه کمک را در سکوت خودم می بینم. نمی توانم مثل کسانی باشم که برای تخریب من و تیمم در برنامه های طنز شبکه نسیم و برنامه آشپزی هم می رفتند مصاحبه می کردند. گذر زمان قاضی خوبی است و همه چیز را برملا می کند.

* حالا که موضع تان درباره پرسپولیس سکوت است از تراکتور حرف بزنید. قرار است به تبریز بروید؟
خیر. برای تیم خوب تراکتور و هواداران پرشور آن آرزوی موفقیت دارم و به رسول هم خسته نباشید می گویم. فوتبال از این رفت و آمدها زیاد دارد و برادرانه به او می گویم همیشه گذشته را فراموش کند. راه آینده هنوز باز است و او می تواند به جایگاه خوبی در مربیگری برسد.

* به آخرین سئوال بحث بودن و نبودن کروش هم همچنان مطرح است.در این باره چه نظری دارید؟
من قبلا نظرم را گفته ام. برای یکبار هم که شده بیاییم برنامه محور باشیم و به مربی فرصت بدهیم کارش را انجام دهد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مرفاوی: اهل زد و بند نیستم/ حکم کسر امتیاز استقلال را دارم

مرفاوی: اهل زد و بند نیستم/ حکم کسر امتیاز استقلال را دارم

» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال

کد خبر: 93112212565
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴



سرمربی تیم فوتبال پیکان در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار مقابل نفت تهران از داوری‌های لیگ برتر گلایه کرد و گفت که پیکان چوب ناداوری‌ها را می‌خورد.
به گزارش ایسنا، صمد مرفاوی در ابتدا ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب گفت: چون بار‌ها درباره مسائل فنی صحبت کرده‌ام و تغییری به وجود نیامده بهتر است در مورد مسائل فنی صحبت نکنم و از نوع برنامه‌ریزی‌ها و ناداوری‌ها بگویم. گسترش فولاد روز 15 بهمن با ما بازی کرد و فردا قرار است به میدان برود، ما سه روز قبل با استقلال بازی کردیم قرار است فردا بازی کنیم، ما هم چوب برنامه‌ریزی و هم چوب ناداوری را می‌خوریم.
سرمربی پیکان افزود: در فوتبال یک تیم باید چه کند. در دیدار مقابل استقلال دیدید ما گل زدیم اما نادیده گرفته شد. قضاوت بسیار بد انجام شد، تصمیم داور اشتباه بود تازه 5 دقیقه وقت اضافه گرفته شد و این بیشتر از زمان قانونی بود. آیا این اشتباه داوری نیست.
وی گفت: در 12 روز باید 3 بازی انجام دهیم. چرا بین بازی هیچ تیمی 10 روز وقفه نیفتاده است. ما هم می‌گوییم عیبی ندارد هیچ تیمی با فاصله 10 روز بازی نکرده اما شما هم برای ما 7، 8 روز یک بار بازی بگذاریم نه اینکه در 12 روز سه مسابقه بگذارید تا هر کسی زور نگوید.
مرفاوی تصریح کرد: نباید خودمان را گول بزنیم. کسی که تسبیح در دست دارد باید یاد خدا باشد نه اینکه خواب برود و بی‌عدالتی کند. ما شاهد ظلم هستیم. ما می‌ترسیم که به خاطر این بیانیه که دیروز داده شده علیه‌مان برنامه‌ریزی کنند. شما اصلا نگران نباشید. معتقدم ما باید نگران باشیم.
وی خاطرنشان کرد: من از مهدی تاج خواستم به این مسئله ورود کند که این اتفاق نیفتاده است. تیمی که هوادار ندارد اول به خدا و سپس به وجدان داور امید دارد نه اینکه در زمین سرمان را ببرند. کاری به استقلال ندارم آنها سه امتیاز را گرفتند و نوش جانشان.
مرفاوی خاطرنشان کرد: اهل زد و بند نیستم. نه چیزی می‌دهم و نه چیزی می‌خواهم. فوتبال ما را این زدو بند‌ها نابود کرده است. اگر دنبال زد و بند بودم طی این 5 سال پولم را گرفته بودم. وقتی اسم‌مان می‌آید می‌گویند استقلال بدهکار است. آن وقت سازمان لیگ به استقلال پول می‌دهد اگر پولی در سازمان لیگ دارند باید به من داده شود.
مرفاوی افزود: من هم حکم کسر امتیاز از استقلال را دارم اما تا به حال آن را نشان نداده‌ام. حقم را می‌خواهم نه ناحق. زحمت کشیدیم و باید پولمان پرداخت شود. متاسفانه 5 سال است که پولم را نداده‌اند سازمان لیگ مقصر است. باید با حاشیه و بی‌عدالتی برخورد شود. حرفی هم که بزنیم کمیته انضباطی علیه ما حکم می‌دهد اما برای برخی این اتفاقات نمی‌افتد و به راحتی می‌توانند حقشان را بگیرند.
سرمربی پیکان در ادامه افزود: می‌گویند برنامه لیگ درست است. من می‌پرسم چه لطفی به ما شده که این گونه صحبت می‌کنند. همه برایم قابل احترام هستند. شما که می‌گویید همه چیز درست است چرا گسترش فولاد طبق برنامه 23 بازی می‌کند و ما باید در 12 روز سه بازی برگزار کنیم. فراموش نکنید خودم در تیم‌های بزرگ مربیگری کردم. من در استقلال سرمربی بودم و سال‌ها در این تیم بازی کردم و خیلی از مسائل را می‌دانم. به خوبی می‌دانم چه کسی استقلالی است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] مصاف حساس قعرنشینان/ پرسپولیس در ادامه راه سقوط؟

[/h]

» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال

کد خبر: 93112212209
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵



ادامه هفته بیستم رقابتهای لیگ برتر در حالی برگزار می شود که مصاف قعرنشینان و البته تقابل سپاهان و فولاد از جذابیتهای آن محسوب می شود.
به گزارش ایسنا، در ادامه رقابتهای هفته بیستم رقابتهای لیگ برتر 5 دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود.
* ملوان – راه آهن
یکی از حساس ترین بازیهای این هفته را دو تیمی برگزار می کنند که از شانسهای اصلی سقوط به دسته پایین تر محسوب می شوند و بازنده این دیدار تا حد زیادی شانس ماندن در لیگ را از دست خواهد داد. به این ترتیب می توان ادعا کرد که این دیدار یک مصاف شش امتیازی است و همین مسئله حساسیت این دیدار را افزایش می دهد. بر روی کاغذ با توجه به پیروزی ارزشمند ملوان برابر پرسپولیس و برگزاری این دیدار در انزلی شانس برتری شاگردان فیروز کریمی به مراتب بیشتر از راه آهن است. از سویی دیگر راه آهن به هیچ وجه شرایط خوبی ندارد و این تیم بعد از تعطیلات نیم فصل به هیچ وجه بازی های امیدوار کننده ای از خود ارائه نداده است.
برای ملوان در این دیدار مازیار زارع و ایمان صادقی در این دیدار محروم هستند.
مصاف رفت دو تیم با برتری یک بر صفر راه آهنی ها به پایان رسید.
* گسترش فولاد – نفت مسجد سلیمان
این دیدار هم مثل دیگر بازی روز پنجشنبه مصافی میان دو تیم انتهای جدولی است و بازنده این دیدار شانس زیادی را برای بقا در لیگ برتر از دست می دهد. نقطه مشترک هر دو تیم ضعف در دفاع هست و همین مطلب شاید در پرگل شدن بازی موثر باشد.
بر روی کاغذ شانس دو تیم برای پیروزی تا حدی برابر است چراکه نفتی ها بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و به لحاظ روحی در شرایط خوبی قرار دارند و از آن طرف گسترشیها میزبان این دیدار هستند و می توانند با بهره برداری از این مسئله نتیجه این دیدار را به سود خود کنند.
محمد ابراهیمی از گسترش فولاد تنها محروم این دیدار است.
مصاف رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
* پدیده – پرسپولیس
پدیده هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و موفق شد تا تراکتورسازی را در تبریز با سه گل شکست دهد. نتیجه ای که منجر به برکناری خطیبی از سمت سرمربی گری این تیم شد و شاید اگر آنها پرسپولیس را هم در این دیدار مغلوب کنند شاهد اتفاقات جدیدی بر روی نیمکت پرسپولیس باشیم. پرسپولیسی که روند رو به سقوط خود را با سرعت عجیبی پشت سر می گذارد و اگر در این دیدار هم سه امتیاز را از دست دهد باید کم کم خطر سقوط به دسته پایین تر را حس کند.
پرسپولیس از سویی دیگر در حاشیه ای خود ساخته هم قرار گرفته و کنار گذاشتن سه بازیکن از سوی درخشان درحالی صورت گرفته که یکی از آنها بهترین گلزن تیم او محسوب می شود و به این ترتیب تنها امید هواداران این تیم در این دیدار به درخشش محمد نوری و طارمی خواهد بود.
پرسپولیس در این دیدار محکوم به کسب هر سه امتیاز است، سه امتیازی که به دست آوردنش کار دشواری است و از آن طرف پدیده می خواهد مثل ابتدای فصل نمایشهای خوبی را ارائه دهد و نشان دهد که واقعا پدیده رقابتهای لیگ برتر بوده است.
حمید علی عسگر از پرسپولیس و اکبر صادقی و محمد نژاد مهدی از پدیده محرومان این دیدار هستند.
دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
* صبای قم – تراکتورسازی
تراکتورسازان بعد از برکناری عجیب و در عین حال دور از انتظار رسول خطیبی از سرمربی گری این تیم کار را به دست یکی از دستیاران او سپرده اند و باید دید که این تغییر در نهایت به نفع تراکتوریها به پایان می رسد یا نه. حاشیه و بحران ایجاد شده در تراکتورسازی شاید فرصت خوبی به مهدی تارتار و شاگردانش بدهد تا بتوانند این تیم سردرگم و آشفته را در قم شکست دهند.
این دیدار احتمالا بیش از آنچه در داخل زمین رقم می خورد، دارای حواشی خاص خودش خواهد بود و فارغ از هر نتیجه ای که بعد از این دیدار بدست آید، باید منتظر مصاحبه های تند تراکتوریها بود.
آنچه این روزها از تراکتورسازی به نظر می رسد بیشتر به یک آرامش قبل از توفان شباهت دارد و شاید برتری مقابل صبا بتواند مشکلات این تیم را موقتا تحت الشعاع قرار دهد.
روزبه چشمی از صبا تنها غایب این دیدار است.
دیدار رفت دو تیم با برتری چهار بر دو تراکتورسازان به پایان رسید.
* فولاد – سپاهان
رویارویی فرکی با فولاد آن هم در اهواز در نوع خود جذاب است. فرکی فصل گذشته این تیم را قهرمان لیگ کرد و حالا در حالی به اهواز بر می گردد که همین وظیفه را در سپاهان به او سپرده اند اما نتایج دو هفته اخیر تیم او به شکلی بوده که صدای هواداران این تیم اصفهان را در آورده است و شکست سپاهان برابر فولاد رسما به معنای عقب ماندن این تیم از کورس قهرمانی خواهد بود چراکه اگر این اتفاق رخ دهد فاصله دو تیم به شش امتیاز افزایش پیدا می کند و این فاصله در فوتبال ایران به راحتی قابل جبران نیست.
هر دو تیم فولاد و سپاهان در فاز تهاجمی تیمی قدرتمند هستند اما ترس از شکست برای هر دو تیم شاید منجر به ارائه یک بازی آرام و محتاطانه از سوی دو تیم شود.
سپاهان در این دیدار محمد علی احمدی و لوسیانو پریرا را در اختیار ندارد و در آن سوی میدان لئوناردو مساریچ تنها محروم فولاد است.
دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
* پیکان – نفت تهران
این دیدار از هفته بیست و یکم برگزار می شود. البته پیکانیها نسبت به برگزاری آن به شدت معترض هستند. چه آنکه صمد مرفاوی در اظهاراتی عنوان کرد تیم او نباید تاوان آسیایی شدن نفت را بدهد. نفتیها در بازی قبلی خود سایپا را مقتدرانه شکست داده اند و در آن سوی میدان پیکان در نیم فصل نمایش ضعیفی داشته و در آخرین بازی با وجود مقاومت برابر استقلال بالاخره تن به شکست دادند.
نفت در این دیدار تنها به سه امتیاز فکر می کند تا هم در کورس قهرمانی بماند و هم اینکه با روحیه ای بالا در مصاف آسیایی اش حضور پیدا کند. در آن سوی میدان هم پیکان برای فرار از احتمال سقوط به دسته پایین تر مجبور به پیروزی در این دیدار است و اگر آنها موفق نشوند از این دیدار دست پر خارج شوند، به جمع شانسهای سقوط اضافه می شوند. هرچند که موفقیت آنها برابر نفت مسئله ای است که روز کاغذ بسیار دور از ذهن است.
احمد جمشیدیان از پیکان و وحید حمدی نژاد از نفت محرومان این دیدار هستند.
دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.
* برنامه دیدارها:
پنجشنبه 23 بهمن 1393
گسترش – نفت مسجد سلیمان- ساعت 14:30-اختصاصی گسترش
ملوان - راه آهن- ساعت 15:30 – تختی انزلی
پیکان – نفت تهران ساعت 15:15 – ورزشگاه شهر قدس
جمعه 24 بهمن 93

صبا – تراکتورسازی-ساعت 15:30-یادگار امام
فولاد‌ خوزستان – سپاهان-ساعت 17:30-غدیر اهواز
پدیده خراسان – پرسپولیس-ساعت 15-ثامن مشهد
 

S A M M A N

عضو جدید
سرمربی جدید تراکتورسازی مشخص شد

سرمربی جدید تراکتورسازی مشخص شد




مرد پرتغالی محبوب هواداران تراکتورسازی فردا در ایران حاضر می‌شود و برای سومین بار هدایت این تیم را برعهده می‌گیرد.






پس از شکست تراکتورسازی در دیدار مقابل پدیده مشهد مسئولان این باشگاه رسول خطیبی را به خاطر کسب نتایج ضعیف از سمت خود برکنار کردند.


مدیران باشگاه تراکتورسازی برای سپردن هدایت این تیم برای سومین بار با تونی اولیویرا وارد مذاکره شدند و با او به توافقات نهایی رسیدند.

اولیویرا در راه بازگشت به ایران است و ساعت 5 بامداد فردا وارد ایران می‌شود.

این مربی پس از اینکه قرارداد خود را امضا کرد قرار است عازم شهر قم شود تا دیدار صبای قم و تراکتورسازی در هفته بیستم را از نزدیک نظاره کند.

هدایت تراکتورسازی در دیدار فردا برابر صبای قم برعهده قادر رحیم‌زاده است و رحیم‌زاده پس از برکناری خطیبی مسئولیت فنی این تیم را تا انتخاب سرمربی جدید برعهده گرفته است.

در لیگ دوازدهم محمدحسین جعفری مدیرعامل وقت تراکتورسازی برای اولین‌بار هدایت این تیم را در اختیار تونی اولیویرا گذاشت.

در لیگ سیزدهم پس از مشکلاتی که برای تراکتورسازی به وجود آمد و عدم رضایت هواداران از مجید جلالی با تصمیم مسئولان باشگاه تراکتورسازی اولیویرا برای دومین بار به تبریز آمد و هدایت این تیم را برعهده گرفت که در آن سال قرمزپوشان تبریزی به مقام قهرمانی جام حذفی رسیدند.

این برای سومین بار است که اولیویرا برای هدایت تراکتورسازی راهی ایران می‌شود اگر اتفاق خاصی نیفتد قرارداد مرد پرتغالی محبوب هواداران تراکتورسازی فردا در ایران امضا می‌شود.
 

S A M M A N

عضو جدید
لطیفی: من مقصر سقوط راه آهن نیستم/ بالاتر از استانداردهای جهانی شوتزنی کردیم!

لطیفی: من مقصر سقوط راه آهن نیستم/ بالاتر از استانداردهای جهانی شوتزنی کردیم!




سرمربی راه آهن می گوید اگر این تیم به لیگ یک سقوط کند، او مقصر نیست.


علی لطیفی در گفت و گو با ایسنا درباره شکستهای متوالی راه آهن اظهار کرد: تیم ما بازیهای زیبایی را ارائه می کند اما متاسفانه در نتیجه گیری موفق عمل نمی کنیم. این موضوع را اکثر کارشناسان و همینطور کسانی که بازیهای ما را تماشا کرده اند تایید می کنند. در بازی مقابل ملوان تیم ما بالغ بر 16 شوت به سمت دروازه حریف زد که این امر بالاتر از استانداردهای جهانی است. ما فرصتهای زیاد گلزنی خلق کردیم اما توپ هایمان به گل تبدیل نشد. این موضوع واقعا مرا آزار می دهد.

وی افزود: مشکل اصلی تیم ما مسائل روحی و روانی است. در تمام دنیا وقتی تیمی زیبا بازی می کند و فرصت گلزنی خلق می کند اما توپهایش به گل تبدیل نمی شود. 100درصد تیم با مشکلات روحی روانی روبرو است. در تیم ما مشکلات مالی بیداد می کند و هر روز هم وضعیت بدتر می شود. بازیکنی در راه آهن بازی می کند که فقط 3 درصد پول خود را دریافت کرده است. حال ببینید این بازیکن چگونه و با چه روحیه ای می خواهد بازی کند؟ وضعیت واقعا بد است. زمانی که تیم را تحویل گرفتم بازیکنان قصد تمرین کردن نداشتند اما به خاطر من آمدند و در تمرینات شرکت کردند. این درحالی است که با پرداخت نشدن مطالبات از فردا بازیکنان در تمرینات شرکت نمی کنند.

لطیفی همچنین تصریح کرد: هفته گذشته پولی نداشتیم تا تیم را در هتل اسکان دهیم اما با کمکهای آقای تاج مشکل هتل تیم حل شد. به راستی با این اوضاع انتظار دارید ما نتیجه بگیریم؟ ما بعد از مدتها به تازگی صاحب سرپرست شده ایم. آنقدر مشکل مالی داشتیم که نمی توانسیم کسی را بیاوریم تا وظایف سرپرست را انجام دهد. در بازی مقابل فولاد با کمکهای بعضی از دوستان بلیت هواپیما تهیه کردیم و به اهواز رفتیم اما در آنجا به خاطر مسائل مالی نتوانستیم اتوبوس تهیه کنیم تا تیم را از هتل به محل مسابقه ببرد. ما با مشکلات اینچنینی روبرو هستیم اما بازیکنانم با غیرت و تعصب تا به امروز برای موفقیت تیم تلاش کردند.

وی در ادامه درباره استعفایش از سرمربیگری راه آهن هم گفت: در نشست خبری بعد از دیدار مقابل ملوان اعلام کردم درصورتی که مقابل پدیده متحمل شکست شویم، کنار می روم اما آقای عابدینی و همینطور بازیکنان از تصمیم من ناراحت شدند و از من خواستند که در تصمیمم تجدید نظر کنم. آقای عابدینی به من گفتند «اگر تو جدا شوی، سقوط آزاد تیم آغاز می شود. تنها کسی که می تواند راه آهن را نجات دهد تو هستی.» بر همین اساس تصمیم گرفتم بمانم و با قدرت به کارم ادامه دهم.

سرمربی تیم راه آهن در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات موجود، راه آهن در لیگ می ماند، اظهار کرد: با این وضعیت راه آهن گزینه اول سقوط است. اگر تیم سقوط کند قطعا من مقصر نیستم. البته بازیکنان هم مقصر نیستند. تیم ما مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند پس با توجه به این مشکلات مسئولان نمی توانند من را مقصر سقوط بدانند. البته باید بگویم اگر ضرف یکی، دو روز آینده پول به حساب باشگاه واریز شود و مشکلات حل شود قول می دهم تیم در لیگ بماند.

وی به جدایی چند بازیکن کلیدی راه آهن در نیم فصل از این تیم اشاره کرد و گفت: مسئولان قبلی باشگاه در بستن قرارداد دقت لازم را نداشتند و با بازیکنان به درستی قرارداد نبستند. بر همین اساس هر بازیکنی که خواست در نیم فصل از جمع ما جدا شد. زمان مدیریت رئیسی کیا با بازیکنان قرارداد ترکمنچای بسته شد. زیرا او فکر می کرد بابک زنجانی همیشه هست و از تیم حمایت مالی می کند. پس از اینکه رئیسی کیا رفت متوجه شدیم اگر 30درصد پول بازیکنان را ندهیم می توانند جدا شوند. بر همین اساس علی علیپور از جمع ما جدا شد. اگر بخواهیم واقعیت را ببینیم، حدود 60درصد بازیکنان کلیدی تیم در نیم فصل جدا شدند و همین امر کار ما را برای ادامه فصل سخت کرد.

او در پایان درباره واگذاری باشگاه به وزارت نفت نیز گفت: بحث واگذاری باشگاه هنوز انجام نشده است. صحبتهایی برای واگذاری باشگاه به وزارت نفت مطرح است اما هنوز باشگاه واگذار نشده است. ما هم در انتظاریم تا هرچه زودتر تکلیف مشخص شود و مشکلات حل شود.
 

S A M M A N

عضو جدید
دایی: سکوت من بهترین کمک به پرسپولیس است/ به کی‌روش فرصت دهیم کارش را بکند

دایی: سکوت من بهترین کمک به پرسپولیس است/ به کی‌روش فرصت دهیم کارش را بکند




سرمربی پیشین سرخپوشان معتقد است صحبت درباره شرایط فعلی این تیم کمکی به حل وضع موجود نمی‌کند.


علی دایی که در قالب تیم ملی 98 برای حضور در بازی خیریه به نفع کودکان سرطانی به کرمانشاه سفر کرده درباره مسائل مختلف صحبت کرد. این گفت و گو را بخوانید.


* بار دیگر قرار است در قالب تیم ملی 98 به میدان بروید. در این باره صحبت کنید.

کمک به همنوعان وظیفه ماست و حضور من در این مسابقه هم به خاطر کمک به کودکان سرطانی است ضمن اینکه دوست داشتم با سفر به کرمانشاه لطف همیشگی مردم آن دیار را پاسخگو باشم. در این بین مهندس یزدانی که از دوستان بسیار خوبم است هم در دعوت من نقش داشت و نمی توانستم به او جواب رد بدهم. حضور در اینگونه فضاها یادمان می دهد که نباید خود را دور از مردم بدانیم.

* به جام اسطوره ها در مسکو هم که دعوت شده اید.

آنجا من نماینده ایران هستم. حضور من به عنوان یک فرد حقیقی به نام علی دایی نیست و امیدوارم نماینده خوبی برای کشورم باشم.

* القاب جالبی هم برای شما از سوی برگزارکنندگان تورنمنت اسطوره ها اعلام شده بود.موتور گلزنی و فاتح دروازه ها...

گفتم که به این سفر به چشم یک سفر شخصی نگاه نمی کنم و این القاب هم نظر لطف برگزار کنندگان است.

* اوضاع پرسپولیس هم که اصلا خوب نیست.

در مورد پرسپولیس حرفی ندارم.

* اما شاید در این شرایط که حمید درخشان زیر منگنه اکثر پیشکسوتان و هواداران است خیلی ها انتظار داشتند شما به تلافی مصاحبه های اول فصل او علیه وی حبهه بگیرید.

اگر کسی آن موقع حرفی زده نظرش را گفته و مردم هم بهترین قاضی هستند. من که دور از گود هستم دوست ندارم با مصاحبه برای تیمی که از ته دل آن دوست دارم حاشیه بسازم. الان مصاحبه کنم چه اتفاقی می افتد؟ چیزی تغییر می کند؟ پس بهترین راه سکوت است تا به مشکلات این تیم دامن نزنم.

*اگر شما در باشگاه پرسپولیس تصمیم گیرنده بودید درباره کادر فنی در این شرایط چه تصمیمی می گرفتید؟
فعلا که تصیم گیرنده نیستم. دوباره می گویم درباره پرسپولیس حرفی ندارم.

*حداقل به عنوان یک چهره ورزشی و نه سرمربی قبلی پرسپولیس که می توانید اظهار نظر کنید.
من موفقیت را در ثبات می بینم. به ذوب آهن نگاه کنید.به یحیی اعتماد کردند و مزد آن را هم گرفتند.

*یعنی معتقدید درخشان باید بماند؟
ببینید ما یک ایراد بزرگی که داریم این است که همیشه می دانیم چه چیزی را نمی خواهیم اما نمی دانیم چه چیزی را می خواهیم. به همین خاطر همواره در آزمون و خطا هستیم. رفت و آمد مربی باید بر اساس یک مطالعه و بررسی کامل باشد و من با عزل و نصب های بی برنامه و بی هدف مخالفم. اگر برنامه محور باشیم نه کسی بی دلیل سرمربی می شود نه کسی بی دلیل عزل می شود. در این شرایط پرسپولیس به آرامش نیاز دارد و من از هواداران عزیز می خواهم به دور از حاشیه تیم شان را حمایت کنند. آدم ها مهم نیستند اما ناکامی پرسپولیس در تاریخ می ماند.

*چند دوره قبل وقتی پرسپولیس با شما 5 بازی پیاپی نتیجه نگرفت. استعفا دادید.استعفا هم می تواند در این شرایط کارگشا باشد؟
چرا من باید درباره تیمی که از درون آن بی‌خبرم تحلیل و تفسیر داشته باشم؟ پرسپولیس باید به خاطر هواداران موفق باشد و اگر سکوت علی دایی به این موفقیت کمک می کند اجازه بدهید نظری نداشته باشم.

* ولی اکثر پیشکسوتان نظرشان را می گویند.
هر کس روشی دارد. آنها هم دلسوز تیم هستند و حتما می دانند با نظراتشان می توانند به تیم کمک کنند. من راه کمک را در سکوت خودم می بینم. نمی توانم مثل کسانی باشم که برای تخریب من و تیمم در برنامه های طنز شبکه نسیم و برنامه آشپزی هم می رفتند مصاحبه می کردند. گذر زمان قاضی خوبی است و همه چیز را برملا می کند.

* حالا که موضع تان درباره پرسپولیس سکوت است از تراکتور حرف بزنید. قرار است به تبریز بروید؟
خیر. برای تیم خوب تراکتور و هواداران پرشور آن آرزوی موفقیت دارم و به رسول هم خسته نباشید می گویم. فوتبال از این رفت و آمدها زیاد دارد و برادرانه به او می گویم همیشه گذشته را فراموش کند. راه آینده هنوز باز است و او می تواند به جایگاه خوبی در مربیگری برسد.

* به آخرین سئوال بحث بودن و نبودن کروش هم همچنان مطرح است.در این باره چه نظری دارید؟
من قبلا نظرم را گفته ام. برای یکبار هم که شده بیاییم برنامه محور باشیم و به مربی فرصت بدهیم کارش را انجام دهد.
 

S A M M A N

عضو جدید
پدیده 0– پرسپولیس1؛ امید، درخشان را احیا کرد

پدیده 0– پرسپولیس1؛ امید، درخشان را احیا کرد

[h=1][/h]
[h=2] پرسپوليس با پيروزي با ارزش مقابل پديده پرتماشاچي دوباره به ليگ بازگشت.[/h]





هفته بیستم لیگ برتر، ورزشگاه : ثامن مشهد، تماشاگر: 10 هزار نفر
داور: علیرضا فغانی، کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی،محمد منصوری

اخطار: محسن بنگر (42)، محمد نوری (44) از پرسپولیس

پدیده: مجتبی روشنگر، محمد صلصالی، سعید قزل، رضا ناصحی، مسعود نظرزاده، رضا حقیقی، میلاد غریبی (86) محمدحسن رجب‌زاده، محمدمهدی نظری، یونس شاکری (80 مهدی خیری)، محمد غلامی(63 زوران کنزویچ)، بهادر نسیم‌اف
سرمربی: علیرضا مرزبان

پرسپولیس: سوشا مکانی، محسن بنگر، مایکل اومانیا، علیرضا نورمحمدی، بابک حاتمی، محمد نوری، احمد نورالهی، هادی نوروزی، امید عالیشاه، فرناندو گابریل و مهدی طارمی(82 علی علیپور)
سرمربی: حمید درخشان



دقایق حساس:

دقیقه 2: ضربه محمدمهدی نظری از فاصله نزدیک با شیرجه سوشا مکانی مهار شد.

دقیقه 20: ضربه بابک حاتمی درون محوطه جریمه و از سمت راست با اختلاف زیاد به بیرون رفت تا این فرصت برای سرخ‌پوشان از دست برود.

دقیقه 21: حرکت پا به توپ محمد مهدی نظری پشت محوطه جریمه و جا گذاشتن چند بازیکن پرسپولیس با شوت از راه دور او همراه بود که این ضربه هم با اختلاف از بالای دروازه سوشا مکانی به بیرون رفت.

دقیقه 25: حرکت هادی نوروزی از جناح راست و ارسال مهاجم پرسپولیس به درون محوطه جریمه با دخالت مدافع پدیده یک کرنر برای سرخ‌پوشان رقم زد تا مهدی طارمی در گلزنی ناکام باشد.

دقیقه 30: ارسال بازیکن پدیده درون محوطه جریمه پرسپولیس با ناهماهنگی مدافعان میانی و دروازه‌بان پرسپولیس موقعیت خطرناکی را برای این تیم ایجاد کرد که در ادامه خود سوشا مکانی توپ را کنترل کرد و فرصت گلزنی را از حریف گرفت.

دقیقه 33: خطای محسن بنگر یک ضربه ایستگاهی تقدیم پدیده‌ای ها که این ضربه با ارسال خوبی روی محوطه جریمه همراه بود که مهاجمان پدیده نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.

دقیقه 38: هادی نوروزی با ارسالی خطرناک دو مهاجم تیمش را در موقعیت گلزنی قرار داد اما توپ از مقابل عالیشاه و طارمی عبور کرد و نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.

دقیقه 41: فرناندو گابریل با ضربه ای فنی روشنگر را مجبور به واکنش کرد و دروازه‌بان پدیده مغلوب این ضربه هافبک برزیلی پرسپولیس نشد.

دقیقه 43: روی یک ضربه ایستگاهی رضا حقیقی پشت توپ قرار گرفت تا دروازه تیم سابقش را باز کند که ضربه بی‌دقت این بازیکن با فاصله به بیرون رفت.

دقیقه 45+1: در آخرین ثانیه این دیدار در نیمه اول، مدافع پدیده با خطا روی طارمی یک ضربه ایستگاهی را تقدیم پرسپولیسی‌ها کرد که فرناندو گابریل این ضربه ایستگاهی را هدر داد.

دقیقه 48: در نیمه دوم را در حالی که دو تیم بدون تغییر آغاز کرده بودند روی یک ضربه ایستگاهی پرسپولیس توسط بنگر صاحب فرصت شد که فعانی خطای مدافع پیش تاخته پرسپولیس را اعلام کرد.

دقیقه 51: شوت زمینی و راه دور هافبک پدیده با فاصله کمی از کنار دروازه پرسپولیس و سوشا مکانی به بیرون رفت.

دقیقه 56: بهترین فرصت گلزنی برای پرسپولیس در این نیمه با ضربه امید عالیشاه از دست رفت. روی ارسالی که انجام شد محمد نوری در حالتی نامتعادل توپ را برای امید عالیشاه مهیا کرد که ضربه این بازیکن با اختلافی سانتی متری به بیرون رفت و طارمی هم در آستانه دروازه نتوانست روی آن تاثیر بگذارد.

دقیقه 57: یک دقیقه بعد از اینکه فرصت طلایی پرسپولیسی ها از دست رفت این پدیده ای ها بودند که روی یک ضربه کرنر صاحب فرصت شدند که ضربه سر مهاجم این تیم راهی به دروازه سوشا نیافت و با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 65: پرتاب اوت رضا حقیقی بعد از تاثیر مدافعان پرسپولیس در پشت محوطه جریمه به مسعود نظرزاده رسید که ضربه دیدنی این بازیکن هم از بالای دروازه و با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه 72: یک فرصت فوق العاده برای پرسپولیسی که واکنش دیدنی روشنگر بی اثر ماند. ارسال عالیشاه و ضربه سر اومانیا را مجتبی روشنگر از کنج دروازه تیمش بیرون کشید تا پرسپولیسی ها همچنان در حسرت گلزنی بمانند.

دقیقه 73: یک دقیقه بعد هم روی یک ارسال اینبار از جناح راست پرسپولیس و با اشتباه روشنگر در خروج فرصت خوبی برای طارمی ایجاد کرد که ضربه سر این بازیکن عرض دروازه پدیده را پیمود و راهی به درون دروازه نیافت.

دقیقه 75: رضا حقیقی که همچنان به دنبال گلزنی در این دیدار بود با ایجاد فرصت گلزنی برای خود، ضربه‌اش را با بیشترین اختلاف ممکن به بیرون زد.

دقیقه 85: اشتباه سوشا مکانی می‌توانست پرسپولیس را از کسب سه امتیاز محروم کند که توپ برگشتی با برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 89: ضربه سر رضا ناصحی از روی نقطه پنالتی را سوشا مکانی به راحتی از آن خود کرد تا این موقعیت هم از کف شاگردان مرزبان برود.


شرح گل:

1-0: (76، امید عالیشاه): بازیکن ریزنقش پرسپولیس بار دیگر با ضربه‌ سر دیدنی خود قابلیت‌های خود را در این زمینه به رخ کشید. ارسال هادی نوروزی از جناح راست و جاگیری فوق العاده امید عالیشاه و ضربه سر این بازیکن گل برتری را در این دقیقه برای تیم درخشان ساخت.


شرح بازی:

شاگردان حمید درخشان بعد از هفته‌ها موفق شدند طعم شیرین پیروزی را بچشند. در حالی که همه انتظار داشتند پدیده بعد از شکست دادن تراکتورسازی در خانه‌اش، این بار پرسپولیس را در استادیوم ثامن با شکست بدرقه کند این شاگردان حمید درخشان بودند که با گل دیدنی امید عالیشاه با سه امتیاز از مشهد به تهران بازگشتند.

نیمه اول این دیدار با بازی سرد دو تیم دنبال شد اما نیمه دوم با فرصت‌های خوبی برای دو تیم همراه بود که این امید عالیشاه بود که توانست بعد از اینکه فرصتی فوق العاده را از دست داده بود، روی ضربه سر دروازه روشنگر را باز کند و حمید درخشان بعد از 4 هفته ناکامی در نیم فصل دوم به پیروزی دست یابد.

حمید درخشان که در نیمه دوم قصد داشت با ارسال‌های بازیکنان کناری‌اش فرصت گلزنی ایجاد کند در نهایت از این حربه بهره بردند و نقطه ضعف پدیده‌ای ها کار دست شان داد تا مرزبان و شاگردانش بازنده بزرگ هفته لقب گیرند.

پرسپولیس با این برد و کسب سه امتیاز از دو رقمی شدن در رتبه خود در جدول لیگ برتر رها شود و به رده نهم جدول صعود کند.


حاشیه‌های بازی :


*ترافیک شدیدی بیرون ورزشگاه ثامن بوجود آمده و از بلوار وکیل آباد مشهد تا ورودی ورزشگاه ترافیک شدیدی است و به نظر می رسد هواداران زیادی برای این بازی پشت در بمانند.در حال حاضر حدود 9 هزار هوادار در ورزشگاه حضور دارد.
*جواد وطنخواه مدیرعامل پدیده هم در ورزشگاه حضور دارد تا از نزدیک شاهد بازی تیمش برابر پرسپولیس باشد.

* بیشتر هوادارانی که در ورزشگاه حضور دارند طرفدار تیم شهرشان پدیده هستند و فقط حدود 1500 تماشاگر هوادار پرسپولیس در ورزشگاه حضور دارند.

*تعداد معدودی از هواداران پرسپولیس که در ورزشگاه حضور دارند علیه رضا حقیقی بازیکن نیم فصل اول این تیم شعار دادند.

* به مناسبت اولین سالگرد درگذشت سیدکاظم غیاثیان پیشکسوت فوتبال خراسان بنری از این پیشکسوت فقید در ورزشگاه نصب شده است.


 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
لیگ برتری‌ها صاحب آکادمی می‌شوند؟

لیگ برتری‌ها صاحب آکادمی می‌شوند؟

[h=1][/h]





ورزش سه: به نقل از فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در جمع مسئولان آموزش استانها گفت: در جلساتی که برگزار می‌کنیم اکثرا روسای هیات‌های فوتبال درباره بحث آموزشی مشکلاتی دارند و گله‌مند هستند که چرا فدراسیون و یا کمیته آموزش در بعد آموزشی استانها را کمک نمی‌کند.

وی افزود: از کمیته آموزش فدراسیون خواستم تا این سمینار یک روزه را برگزار کند و مشکلات و موانعی که بر سر راه کمیته‌های آموزش استانها است را بررسی و رفع کنند.

کفاشیان گفت: ما طبق برنامه‌های آموزشی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش می‌رویم و انتظارمان بر این است که استانها نیز با یکسو شدن در بحث آموزش با فدراسیون و کمیته آموزش ما را برای رسیدن به اهدافمان در بعد آموزشی یاری کنند.

وی ضمن پیشنهاد به کمیته آموزش و محصص درباره اینکه دوره‌های آموزشی را در استانهای کشور برگزار کنند، گفت: از کمیته آموزش و محصص می‌خواهم که با بررسی قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بررسی کنند تا اگر امکان دارد و استانداردهای آموزشی اجازه می‌دهد دوره‌های آموزشی را از تهران خارج کرده و به میزبانی هیات‌های فوتبال برگزار کنیم.

محصص: برای داشتن فوتبالی موفق باید تلاش کرد

مرتضی محصص، عضو کمیته فنی و توسعه با حضور در جمع مسئولان آموزش استانهای کشور گفت: ما وظیفه داریم کار کنیم برای آینده فوتبال کشور. با استعدادیابی و پرورش صحیح بازیکنان این اتفاق رخ خواهد داد. استان‌های کشور باید استعدادیاب‌های خوبی را تربیت کنند و بازیکنان مستعد را زیر نظر بگیرند و با آموزش صحیح بتوانند بستر رشد و توسعه را برای فوتبال فراهم کنند. شما مسئولان استانها نقش بسیار مهمی در بحث مدیریت دارید. با مدیریتی قوی می‌توانید بحث آموزشی را رونق ببخشید.

وی در ادامه بیان کرد: هفته گذشته نشستی را با رئیس سازمان لیگ برتر برگزار کرده و از وی درخواست داشتیم تا 16 تیم لیگ برتری حتما آکادمی فوتبال داشته باشند که خوشبختانه این پیشنهاد با استقبال تاج روبه رو شد. ما باید برای آینده موفق فوتبال کار و تلاش کنیم.

محصص گفت: در برخی مواقع با این جمله که ایران بازیکنان مستعد ندارد یا استعدادیاب‌های خوبی نداریم اصلا موافق نیستم. سردار آزمون، سروش رفیعی، پور علی گنجی و بسیاری دیگر از بازیکنان جوان حاصل تربیت و آموزش صحیح استعدادیاب‌های ما بوده‌اند که اکنون افتخار آفرینند. باید با تمرکز و برنامه‌ریزی پیش رویم تا فوتبال خوبی داشته باشیم. فوتبالی که با علم و منطق و تربیت صحیح استعدادها پیش رود بدون شک موفق خواهد بود.

معینی: با افکار متصل و موثر می‌توان شاهد آینده درخشان در فوتبال بود

فریدون معینی،سرپرست کمیته جوانان در جمع مسئولان آموزش استانها گفت: با طرح فراگیر استعدادیابی در مناطق 9 گانه در رده های سنی پایه می‌توان بستر رشد و موفقیت را برای فوتبال ایجاد کرد. مسئولان آموزش و مربیان با افکاری که دارند می‌توانند به ما کمک کنند و با ارائه طرح و ایده‌های جدید خود کمیته آموزش فدراسیون فوتبال را در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی و طرح های مختلف کمک کنند.

وی افزود: کمیته آموزش و مسئولان آموزشی استانها مانند بافت متصلی هستند که با افکار متصل و موثر خود در راستای هر چه بهتر بودن اجرای طرح استعدادیابی، آموزشی و مربیگری کمک بسزایی خواهند کردند. ما با استفاده از ایده‌ها و اطلاعات یکدیگر می‌توانیم آینده فوتبال را درخشان‌تر کنیم و این امر زمانی اتفاق می‌افتد که ابتدا استعدادیابی دقیقی داشته باشیم، مربیان خوبی را تربیت کنیم و آموزش صحیحی برای بازیکنان مستعد در نظر بگیریم تا بازیکنان رشد و نمو داشته باشند و عملکرد موفقی به ثبت برسانیم.

معینی در پایان گفت: امیدوارم با همکاری و اجرای آموزش صحیح در میان بازیکنان، شاهد فراهم شدن بستر موفقیت در فوتبال پایه و سپس ملی باشیم.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] همه نگاه‌ها به تقابل قلعه‌نویی و منصوریان

[/h]
» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال
کد خبر: 93122011716
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷



هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر در حالی آغاز می‌شود که مصاف استقلال و نفت تهران حساس ترین دیدار آن محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری چهار دیدار در روز پنجشنبه و یک دیدار در روز جمعه آغاز می‌شود.

* نفت مسجد سلیمان – پرسپولیس

نفتی‌ها هفته گذشته با وجود عملکرد درخشان برابر استقلال دست خالی به شهرشان برگشتند و حالا می‌خواهند این شکست را برابر پرسپولیسی که بی انگیزه رقابت‌های لیگ برتر را دنبال می‌کند، جبران کنند. پرسپولیس هفته گذشته برابر تراکتورسازی تن به شکست داد و حالا شاگردان درخشان برای حفظ فرم مطلوبشان در رقابت‌های آسیایی احتمالا به این دیدار به شکل محکی جدی نگاه می‌کنند.

از طرفی دیگر پرسپولیس اگر در این دیدار شکست بخورد کمی به سمت قسمت پایینی جدول متمایل می‌شود و این چیزی نیست که هواداران این تیم را خوشحال کند، به همین دلیل می‌توان انتظار یک بازی تهاجمی را از هر دو تیم در این دیدار داشت.

یکی از نکات جالب این دیدار، نوستالوژیک بودن آن برای حمید درخشان است. پرسپولیس در نیم فصل اول و بعد از شکست تلخ و سنگین سه بر یک برابر تراکتورسازی با تغییرات جدی‌ای در کادرفنی‌اش روبه رو شد و علی دایی برکنار شد و درخشان سکان هدایت این تیم را برعهده گرفت و بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان اولین تجربه درخشان در قامت سرمربیگری این تیم بود.

محمد نوری، هافبک خلاق و یکی از ارکان میانی پرسپولیس در این دیدار محروم است. حمزه حدادی هم از نفت مسجد سلیمان در این بازی محروم است.

دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.



* راه آهن – تراکتورسازی

فرهاد کاظمی و شاگردانش بعد از ناکامی در هفته گذشته می‌خواهند در تهران از تراکتورسازی‌ای امتیاز بگیرند که در اوج آمادگی به سر می‌برد و هفته گذشته موفق شد پرسپولیس را شکست دهد. راه آهنی‌ها درحال حاضر در انتهای جدول و برای فرار از سقوط بازی می‌کنند. این درحالیست که تراکتوری‌ها برای قهرمانی و صدرنشینی در این دیدار به میدان می‌روند.

روی کاغذ شانس تراکتورسازی بالاتر از راه آهن است، چه آنکه تراکتوری‌ها بهترین خط حمله را در اختیار دارند و ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ هم در اختیار راه آهنی‌هاست و قاعدتا باید این مسئله کفه پیروزی را به سمت سرخ‌های تبریز سنگین‌تر کند اما فوتبال دو روی متفاوت دارد و شاید راه آهنی‌ها دست به یک کار بزرگ بزنند و امتیازی ارزشمند از تراکتورسازی بگیرند.

تنها محروم این دیدار بهادر عبدی از راه آهن است.

دیدار رفت دو تیم با برتری چهار بر یک تراکتورسازی به پایان رسید.



* گسترش فولاد – فولاد خوزستان

این دیدار هم مثل مصاف راه آهن و گسترش فولاد، تقابل دو تیمی است که یکی از آنها برای قهرمانی بازی می‌کند و دیگری برای سقوط نکردن به دسته پایین‌تر به میدان می‌رود. در حال حاضر فولاد خوزستان با 38 امتیاز در رده پنجم قرار دارد و شکست در این دیدار می‌تواند آنها را تا حد زیادی از کورس قهرمان عقب بیندازد چرا که آنها در حال حاضر 4 امتیاز از نفت صدرنشین عقب هستند و از دست دادن امتیاز در این دیدار می‌تواند کار را برای آنها سخت کند. در سوی دیگر این میدان، گسترش فولاد چند وقتی است که با وجود عملکرد مناسب در نتیجه‌گیری موفق عمل نمی‌کند و شاید این دیدار خانگی آنها را از ریل بدشانسی خارج کند.

چاگو دنگو از فولاد خوزستان و لئوناردو پیمنتا از گسترش فولاد محرومان این دیدار هستند.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر فولاد خوزستان به پایان رسید.



* استقلال – نفت تهران

حساس‌ترین دیدار هفته بیست و سوم را تیم‌های استقلال و نفت تهران در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند. مصاف این دو تیم یادآور چند نکته حاشیه‌ای است که خود به خود حساسیت بازی را افزایش می‌دهد. از جمله این نکات نامه علیرضا منصوریان به هواداران استقلال بود که بعدها باشگاه استقلال طی بیانیه‌ای با کنایه از آن یاد کرد و به شدت از او انتقاد کرد.

علیرضا منصوریان در حال حاضر جدی‌ترین آلترناتیو سرمربی استقلال محسوب می‌شود و با توجه به پیروزی نفتی‌ها در دور رفت، قلعه‌نویی به هیچ وجه علاقه‌ای ندارد که این اتفاق برای بار دوم تکرار شود و به همین دلیل می‌توان ادعا کرد این دیدار حاشیه‌اش پررنگ‌تر از متن است.

نفتی‌ها در حال حاضر صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر هستند و برای تثبیت این موقعیت نیاز به پیروزی دارند و در آن سوی میدان استقلالی‌ها هم برای صدرنشینی نیاز به برد دارند و شاید همین مسئله باعث شود که برخی‌ها این بازی را شش امتیازی بدانند و بی شک در دیداری این چنین حساس، دو تیم جانب احتیاط را رعایت می‌کنند و اشتباه یکی از طرفین عواقب سنگینی برایش داشته باشد.

امید ابراهیمی و جاسم کرار محرومان استقلال در این دیدار هستند که همین مسئله دست امیر قلعه‌نویی را در میانه میدان خیلی خالی می کند.

دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر صفر نفتی‌ها به پایان رسید.



* استقلال خوزستان – صبای قم

استقلال خوزستان در یک قدمی حضور در قعر جدول است و ویسی با وجود حمایت تمام قد مدیران این باشگاه از او، نتوانسته این تیم را در وضعیت مطلوبی قرار دهد. استقلال خوزستان در این دیدار محکوم به کسب سه امتیاز خانگی از صبای قم است؛ صبایی که هفته گذشته راه آهن قعرنشین را برد و در میانه‌های جدول حضور دارد.

دیدار تیم‌های صبا و استقلال خوزستان، مصاف دو تیم جوان و دو مربی جوان است و حتما جذابیت‌های خاص خودش را هم دارد.

موسی کولیبالی از استقلال خوزستان و ایوب کلانتری از صبای قم محرومان این مصاف هستند.

* تابلو اعلانات دیدارهای روز پنجشنبه و جمعه:

هفته بیست و سوم

پنج شنبه 21 اسفند 1393

نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس ساعت 14:30

راه آهن - تراکتورسازی ساعت 15:30

گسترش فولاد - فولاد‌ خوزستان ساعت 15:30

استقلال - نفت تهران ساعت 17:30



جمعه 22 اسفند 1393

استقلال‌خوزستان -صبای قم ساعت 16:30



ردهتیمتعداد بازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز
1نفت تهران22119232181442
2تراکتورسازی22125539261341
3استقلال22125534231141
4سپاهان2210843021938
5فولاد2211562416838
6ذوب آهن2297631211034
7سایپا228682524130
8صبای قم2278722242-29
9پرسپولیس22751020244-26
10پدیده22510720211-25
11ملوان2259821243-24
12پیکان22410811187-22
13استقلال خوزستان22311826237-20
14گسترش فولاد223109203111-19
15نفت مسجد سلیمان223109132613-19
16راه آهن225413163418-
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
برنامه کامل لیگ برتر فوتبال + نتایج زنده و جدول

برنامه کامل لیگ برتر فوتبال + نتایج زنده و جدول



» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال
کد خبر: 93121408315
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲



به گزارش ایسنا، برنامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به همرا نتایج زنده و نتایج دیدار‌های برگزار شده و جدول رده‌بندی این رقابت‌ها را می‌توانید در ذیل دنبال کنید:


[h=4]هفته بیست و سوم[/h]
پنج شنبه 21 اسفند 1393
راه آهن - تراکتورسازی ساعت 15:30

گسترش فولاد - فولاد‌ خوزستان ساعت 15:30

استقلال - نفت تهران ساعت 17:30

نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس ساعت 16

جمعه 22 اسفند 1393

استقلال‌خوزستان -صبای قم ساعت 16:30


دوشنبه 25 اسفند 93

پیکان – ذوب آهن در ورزشگاه شهدا شهر قدس - ساعت 15:30

فولاد مبارکه سپاهان - پدیده خراسان در ورزشگاه فولاد شهر - ساعت 15:30

جمعه 14 فروردین 1394

سایپا - ملوان در ورزشگاه انقلاب کرج - ساعت 17

* جدول رقابت های لیگ برتر


ردهتیمتعداد بازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز
1نفت تهران22119232181442
2تراکتورسازی22125539261341
3استقلال22125534231141
4سپاهان2210843021938
5فولاد2211562416838
6ذوب آهن2297631211034
7سایپا228682524130
8صبای قم2278722242-29
9پرسپولیس22751020244-26
10پدیده22510720211-25
11ملوان2259821243-24
12پیکان22410811187-22
13استقلال خوزستان22311826237-20
14گسترش فولاد223109203111-19
15نفت مسجد سلیمان223109132613-19
16راه آهن225413163418-19

* پنج گلزن برتر لیگ برتر

14 گل: لوسیانو ادینهو (تراکتورسازی)
11 گل: سجاد شهباززاده (استقلال)
8 گل:محمدرضا خلعتبری (سپاهان)، مسعود حسن زاده (ذوب آهن)
7 گل: سروش رفیعی (فولاد)، امید ابراهیمی (استقلال)، مهدی شریفی (سپاهان)، رضا عنایتی (استقلال)
6 گل: سامان نریمان جهان (تراکتورسازی)، محسن یوسفی (ملوان)، محسن دلیر (تراکتورسازی)


* ادامه برنامه‌ رقابت های لیگ برتر:


[h=4]هفته بیست و چهارم[/h]
جمعه 14 فروردین 1394
پرسپولیس - راه آهن ساعت 16:45

تراکتورسازی - استقلال‌خوزستان ساعت 17

فولاد‌ خوزستان - استقلال ساعت 18:55

صبای قم - سپاهان ساعت 17

نفت تهران- نفت مسجد سلیمان ساعت 17

شنبه 15 فروردین 1394

ملوان - پیکان ساعت 17

ذوب آهن - گسترش فولاد ساعت 17

پدیده مشهد - سایپا؛ زمان و ساعت این بازی هنوز قطعی نشده است.



[h=4]هفته بیست و پنجم[/h]
جمعه 21 فروردین 1394
نفت مسجد سلیمان - راه آهن ساعت 17:30

گسترش فولاد -ملوان ساعت 17:30

پیکان - پدیده مشهد ساعت 17:30

استقلال تهران -ذوب آهن ساعت 19

سایپا - صبای قم ساعت 17:30

یکشنبه 23 فروردین 1394
سپاهان - تراکتورسازی ساعت 17:30

استقلال‌ خوزستان -پرسپولیس ساعت 19

نفت تهران -فولاد‌ خوزستان ساعت 17:30



[h=4]هفته بیست و ششم[/h]
پنج شنبه 27 فروردین 1394
تراکتورسازی -سایپا ساعت 17:30

فولاد‌ خوزستان - نفت مسجد سلیمان ساعت 17:30

پرسپولیس - سپاهان ساعت 19

ذوب آهن - نفت تهران ساعت 17:30

جمعه 28 فروردین 1394
راه آهن - استقلال‌خوزستان ساعت 17:30

ملوان - استقلال ساعت 17:30

پدیده مشهد -گسترش فولاد ساعت 17:30

صبای قم - پیکان ساعت 17:30



[h=4]هفته بیست و هفتم[/h]
جمعه 4 اردیبهشت 1394
سپاهان - راه آهن ساعت 18

گسترش فولاد - صبای قم ساعت 18

نفت مسجد سلیمان - استقلال‌خوزستان ساعت 18

استقلال تهران - پدیده مشهد ساعت 19:15

شنبه 5 اردیبهشت 1394
نفت تهران -ملوان ساعت 18

پیکان - تراکتورسازی ساعت 18

فولاد‌ خوزستان -ذوب آهن ساعت 18

سایپا - پرسپولیس ساعت 17:30



[h=4]هفته بیست و هشتم[/h]
جمعه 11 اردیبهشت 1394
راه آهن - سایپا ساعت 18

ملوان - فولاد‌ خوزستان ساعت 18

تراکتورسازی -گسترش فولاد ساعت 18

استقلال‌خوزستان -سپاهان ساعت 18

پرسپولیس - پیکان ساعت 18

پدیده خراسان -نفت تهران ساعت 18

صبای قم - استقلال ساعت 18

ذوب آهن - نفت مسجد سلیمان ساعت 18



[h=4]هفته بست و نهم[/h]
دوشنبه 21 اردیبهشت 1394
پیکان - راه آهن ساعت 18

ذوب آهن - ملوان ساعت 18

استقلال - تراکتورسازی ساعت 18

گسترش فولاد -پرسپولیس ساعت 18

سایپا - استقلال‌خوزستان ساعت 18

فولاد‌ خوزستان -پدیده مشهد ساعت 18

نفت تهران -صبای قم ساعت 18

نفت مسجد سلیمان- سپاهان ساعت 18



[h=4]هفته سی‌ام[/h]
جمعه 25 اردیبهشت 1394
راه آهن- گسترش فولاد ساعت 18

ملوان- نفت مسجد سلیمان ساعت 18

تراکتورسازی- نفت تهران ساعت 18

استقلال‌خوزستان - پیکان ساعت 18

صبای قم -فولاد‌ خوزستان ساعت 18

پدیده خراسان- ذوب آهن ساعت 18

پرسپولیس -استقلال ساعت 18

سپاهان -سایپا ساعت 18



[h=4]هفته‌های برگزار شده[/h]
هفته اول

پرسپولیس 1-1 نفت تهران

راه‌آهن 1-2 استقلال

استقلال خوزستان 1-1 گسترش فولاد تبریز

تراکتورسازی تبریز 2-1 فولاد خوزستان

سایپا 0-0 نفت مسجد سلیمان

صبای قم 2-1 ذوب‌آهن اصفهان

پدیده مشهد 0-0 ملوان انزلی

سپاهان 2-0 پیکان تهران


هفته دوم

نفت تهران 1-2 راه‌آهن

ملوان 0-0 صبای قم

ذوب‌آهن 0-0 تراکتورسازی

گسترش فولاد 0-2 سپاهان

استقلال 1-0 استقلال خوزستان

پیکان 0-0 سایپا

فولاد خوزستان 2-0 پرسپولیس

نفت مسجد سلیمان 0-3 پدیده مشهد


هفته سوم

راه‌آهن 0-1 فولاد خوزستان

تراکتورسازی 1-0 ملوان انزلی

سایپا 0-0 گسترش فولاد

استقلال خوزستان 1-2 نفت تهران

پیکان 0-0 نفت مسجد سلیمان

سپاهان 3-1 استقلال

پدیده مشهد 1-1 صبای قم

پرسپولیس 1-0 ذوب‌آهن


هفته چهارم

ذوب آهن 2-2 راه‌آهن

ملوان انزلی 2-1 پرسپولیس

پدیده مشهد 1-0 تراکتورسازی تبریز

گسترش فولاد 1-0 پیکان

فولاد خوزستان 1-0 استقلال خوزستان

استقلال 3-2 سایپا

صبای قم 2-0 نفت مسجد سلیمان

نفت تهران 3-0 سپاهان


هفته پنجم

راه‌آهن 1-0 ملوان انزلی

تراکتورسازی 4-2 صبای قم

نفت مسجد سلیمان 1-1 گسترش فولاد

استقلال خوزستان 1-1 ذوب‌آهن

پیکان 0-3 استقلال

سپاهان 1-1 فولاد خوزستان

پرسپولیس 1-1 پدیده مشهد

سایپا 2-1 نفت تهران


هفته ششم

پدیده مشهد 3-0 راه‌آهن

ملوان انزلی 1-1 استقلال خوزستان

تراکتورسازی تبریز 3-0 نفت مسجد سلیمان

استقلال 3-0 گسترش فولاد

نفت تهران 0-0 پیکان تهران

فولاد خوزستان 0-0 سایپا

صبای قم 0-2 پرسپولیس

ذوب‌آهن 1-1 سپاهان


هفته هفتم

راه‌آهن 2-2 صبای قم

سپاهان 1-1 ملوان انزلی

پرسپولیس 1-3 تراکتورسازی

گسترش فولاد 1-1 نفت تهران

استقلال خوزستان 1-1 پدیده مشهد

پیکان 1-0 فولاد خوزستان

نفت مسجد سلیمان 0-2 استقلال

سایپا 1-0 ذوب‌آهن


هفته هشتم

تراکتورسازی تبریز 4-1 راه‌آهن

ملوان انزلی 0-2 سایپا

فولاد خوزستان 1-0 گسترش فولاد

صبای قم 1-2 استقلال خوزستان

ذوب‌آهن 1-0 پیکان

پدیده مشهد 0-1 سپاهان

نفت تهران 2-0 استقلال

پرسپولیس 1-1 نفت مسجد سلیمان


هفته نهم

راه‌آهن 1-2 پرسپولیس

پیکان 1-0 ملوان

استقلال خوزستان 2-2 تراکتورسازی تبریز

گسترش فولاد تبریز 3-2 ذوب‌آهن

استقلال 0-1 فولاد خوزستان

سایپا 4-0 پدیده مشهد

سپاهان 1-1 صبای قم

نفت مسجد سلیمان 0-2 نفت تهران


هفته دهم

راه‌آهن 2-2 نفت مسجد سلیمان

ملوان انزلی 1-1 گسترش فولاد تبریز

تراکتورسازی 1-1 سپاهان

پرسپولیس 2-1 استقلال خوزستان

پدیده مشهد 1-2 پیکان

فولاد خوزستان 2-2 نفت تهران

ذوب‌آهن 2-1 استقلال

صبای قم 1-0 سایپا


هفته یازدهم

استقلال خوزستان 1-0 راه‌آهن

استقلال 3-1 ملوان انزلی

سایپا 0-1 تراکتورسازی تبریز

گسترش فولاد 0-1 پدیده مشهد

پیکان 0-1 صبای قم

نفت مسجد سلیمان 2-1 فولاد خوزستان

سپاهان 1-0 پرسپولیس

نفت تهران 0-0 ذوب‌آهن اصفهان


هفته دوازدهم

راه‌آهن 1-0 سپاهان

ملوان انزلی 1-1 نفت تهران

تراکتورسازی 1-2 پیکان

صبای قم 1-0 گسترش فولاد

استقلال خوزستان 0-0 نفت مسجد سلیمان

ذوب‌آهن 0-1 فولاد خوزستان

پدیده مشهد 1-1 استقلال

پرسپولیس 0-1 سایپا


هفته سیزدهم

سایپا 1-2 راه‌آهن

فولاد خوزستان 1-0 ملوان انزلی

گسترش فولاد 1-3 تراکتورسازی

سپاهان 3-2 استقلال خوزستان

پیکان 0-1 پرسپولیس

نفت تهران 1-0 پدیده مشهد

استقلال 1-1 صبای قم

نفت مسجد سلیمان 1-1 ذوب‌آهن


هفته چهاردهم

راه‌آهن 0-0 پیکان

ملوان انزلی 1-3 ذوب‌آهن

تراکتورسازی 2-2 استقلال

پرسپولیس 2-2 گسترش فولاد

استقلال خوزستان 2-0 سایپا

پدیده مشهد 0-0 فولاد خوزستان

صبای قم 1-2 نفت تهران

سپاهان 1-0 نفت مسجد سلیمان


هفته پانزدهم

گسترش فولاد 2-0 راه‌آهن

نفت مسجد سلیمان 3-2 ملوان انزلی

نفت تهران 2-1 تراکتورسازی تبریز

پیکان 1-1 استقلال خوزستان

فولاد خوزستان 0-1 صبای قم

ذوب‌آهن 2-0 پدیده مشهد

استقلال 1-2 پرسپولیس

سایپا 2-2 سپاهان


هفته شانزدهم

گسترش فولاد 2-2 استقلال‌خوزستان

پیکان 1-2 سپاهان

نفت تهران 2-1 پرسپولیس

نفت مسجد سلیمان 0-1 سایپا

استقلال 1-0 راه آهن

ملوان 2-2 پدیده مشهد

فولاد‌ خوزستان 3-2 تراکتورسازی

ذوب آهن 3-1 صبای قم


هفته هفدهم

راه آهن 0-1 نفت تهران

سپاهان 4-1 گسترش فولاد

استقلال‌خوزستان 4-4 استقلال تهران

صبای قم 1-1 ملوان

تراکتورسازی 2-1 ذوب آهن

سایپا 1-1 پیکان

پرسپولیس 1-2 فولاد‌ خوزستان

پدیده مشهد 1-1 نفت مسجد سلیمان


هفته هجدهم

ملوان 0-0 تراکتورسازی

نفت تهران 1-1 استقلال‌خوزستان

نفت مسجد سلیمان 0-0 پیکان

ذوب آهن 1-0 پرسپولیس

فولاد‌ خوزستان 2-0 راه آهن

گسترش فولاد 2-2 سایپا

صبای قم 0-0 پدیده مشهد

استقلال 2-1 سپاهان


هفته نوزدهم

پرسپولیس 0-1 ملوان

تراکتورسازی تبریز 1-3 پدیده مشهد

پیکان 1-1 گسترش فولاد

استقلال ‌خوزستان 0-3 فولاد‌ خوزستان

سایپا 0-1 استقلال

نفت مسجد سلیمان 1-0 صبای قم

سپاهان 1-1 نفت تهران

راه آهن 0-3 ذوب آهن


هفته بیستم

ملوان 3-0 راه آهن

صبای قم 2-3 تراکتورسازی تراکتورسازی

استقلال 1-0 پیکان

فولاد‌ خوزستان 0-1 سپاهان

پدیده مشهد 0-1 پرسپولیس

نفت تهران 3-1 سایپا

گسترش فولاد 0-0 نفت مسجد سلیمان

ذوب آهن 2-1 استقلال ‌خوزستان



هفته بیست و یکم

نفت مسجد سلیمان 1-2 تراکتورسازی تبریز

پیکان 1-1 نفت تهران

سایپا 3-1 فولاد‌ خوزستان

پرسپولیس 0-0 صبای قم

راه آهن 1-0 پدیده مشهد

استقلال‌خوزستان 1-3 ملوان

گسترش فولاد 0-0 استقلال تهران

سپاهان 1-1 ذوب آهن

هفته بیست و دوم

صبای قم 1-0 راه آهن ساعت 15:30

ملوان 1-0 سپاهان ساعت 15:30
پدیده خراسان 1-1 استقلال‌ خوزستان ساعت 14:30
استقلال1-0 نفت مسجد سلیمان ساعت 17:30
ذوب آهن 4-1 سایپا ساعت 16:30
تراکتورسازی 1-0 پرسپولیس، ساعت 16
نفت تهران 2 -1 گسترش فولاد، ساعت 16:30
فولاد‌ خوزستان 0-0 پیکان، ساعت 16:30
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آندو: اقلیت ها در ایران با صلح و صفا زندگی می کنند/تیموریان:کی‌روش به تیم شخصیت داد

آندو: اقلیت ها در ایران با صلح و صفا زندگی می کنند/تیموریان:کی‌روش به تیم شخصیت داد

آندرانیک تیموریان گفت‌و‌گویی با سایت aftonbladet سوئد داشته است. بخش‌هایی از صحبت‌های وی با این سایت را بخوانید:


*حضور در تیم ملی
من اولین کاپیتان مسیحی تیم ملی فوتبال ایران در دوران پس از انقلاب اسلامی هستم و از این مساله خوشحالم که به عنوان یک مسیحی توانستم در محیطی با قوانین اسلامی رشد کنم.

*تماشاگران ایرانی در سوئد
از نظر من، تماشاگران به بازی فوتبال، زیبایی و لطافت می‌بخشند. امیدوارم همیشه از هوادارن ایرانی بهره‌مند باشیم. در استکهلم فرصت بسیار خوبی است که ایرانی‌های سوئد به دیدار ما بیایند.
*شایعات پیرامون تیم ملی
ما در هرجا آزادیم که با هوادارانمان عکس بگیریم. برای ما منعی در این رابطه وجود ندارد که با چه کسی عکس بگیریم و یا نه!

شایعه پراکنان می‌خواهند تصویری از ما نشان دهند که در اتاق‌های هتل با دستبند نشان دهند و اینکه ما مجاز نیستیم کاری انجام دهیم! در حالی که این حرف‌ها دیگر کهنه شده است!
همواره شایعات درباره بازیکنان ایرانی زیاد است و امیدوارم شما اسیر آن‌ها نشوید.




*اقلیت‌های مذهبی در ایران

در ایران اقلیت‌های متفاوتی با صلح و صفا در کنار هم زندگی می‌کنند. آرامش و امنیت برای همه برقرار است.

من ریشه ارمنی دارم اما گذرنامه ام ایرانی است. کمک خواهم کرد که در ایران که سرزمین آرامش است، سایر ارمنی‌ها هم پیشرفت کنند.

*کاپیتانی در تیم ملی

برای من بسیار مهم و سبب افتخار است که در تیم ملی به جایگاه کاپیتانی رسیدم. برای من که مسیحی هستم این مهم است.
من شخصی مذهبی هستم، به کلیسا می‌روم و... مانند مسلمانان نیز به امور خاصه خود می‌پردازم.


*حضور کی‌روش در تیم ملی
می‌دانم که فشارهای طاقت فرسایی به کی‌روش وارد کردند و از این جهت متاسفم. کی‌روش به تیم شخصیت داد. او یار دوازدهم ما بود.

ما پیش از جام جهانی برزیل به قدر کافی با کی‌روش یار نبودیم و او را همراهی نکردیم.


*رویارویی با مسی و زلاتان
در مقابل آرژانتین در جام جهانی باید بگویم که مسی کارهای فراوانی کرد و ما در واپسین دقایق نتوانستیم او را مهار کنیم. مسی و زلاتان هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند که دیگری ندارد.
از رویارویی با زلاتان ابراهیموویچ هم بسیار خرسندم، او بازیکن بزرگی است.


[h=3]گفتگوی متفاوت آندرانیک تیموریان با سایت سوئدی[/h]
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آمارها جام قهرمانی لیگ را به کدام تیم می‌دهند؟

آمارها جام قهرمانی لیگ را به کدام تیم می‌دهند؟

» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال
کد خبر: 94012609900
چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷



بررسی آماری نتایج و عملکرد تیم‌های مدعی قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی نشان می‌دهد که بخت نفت تهران نسبت به سایر تیم‌ها برای قهرمانی بیشتر است.
به گزارش ایسنا، لیگ برتر فوتبال 25 هفته را پشت سر گذاشته و این هفته 16 تیم حاضر در این رقابت‌ها بیست و ششمین بازی خود را انجام خواهند داد. شش تیم نخست جدول رده‌بندی مدعی کسب عنوان قهرمانی یا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در سال آینده هستند. نگاه آماری اجمالی به عملکرد این شش تیم در 25 هفته گذشته نشان می‌دهد که نفت بخت بیشتری نسبت به سایر تیم‌ها برای کسب جام چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران دارد.
هم‌اکنون تیم فوتبال نفت تهران صدرنشین لیگ برتر است و تا پیش از هفته بیست و پنجم بخت نخست قهرمانی به شمار می‌رفت؛ هرچند شکست برابر فولاد در تهران معادلات را اندکی به هم زد و باعث شد تراکتورسازی تبریز کمی شانس خود را برای قهرمانی بیشتر کند.
در این گزارش به عملکرد شش تیم نخست جدول رده‌بندی لیگ در 25 هفته گذشته، بازی‌های پیش رو، شانس کسب امتیاز در 5 بازی باقی مانده با توجه به آمار 25 بازی قبل و تخمین امتیازهای نهایی این تیم‌ها در پایان فصل نگاه کوتاهی داریم.
ناگفته نماند که اعداد و ارقام تخمین زده شده در این گزارش بر اساس عملکرد پیشین تیم‌هاست و از آنجا که فوتبال به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست، نتایج خارج از قاعده و خلاف رویه تیم‌ها می‌تواند نتایج را دگرگون کند.
1- نفت تهران
صدرنشین چندین هفته لیگ برتر در فصل چهاردهم این هفته در تهران بازی را به فولاد واگذار کرد تا طلایی‌ترین فرصت برای جدا کردن خود از مدعیان را از دست بدهد. نفت اگر برابر فولاد پیروز می‌شد شتاب حرکت به سمت قهرمانی را بیشتر می‌کرد ولی حالا مانند رقبایش در تکاپوی رسیدن به جام در بیم و امید به سر می‌برد.
نفت در پایان هفته بیست و پنجم لیگ برتر با 48 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. شاگردان علیرضا منصوریان 27 امتیاز را از بازی‌های خانگی و 21 امتیاز را از بازی‌های خارج از خانه به دست آورده‌اند. این اعداد رقم 2.08 امتیاز در هر بازی خانگی و 1.75 امتیاز از هر بازی خارج از خانه را نشان می‌دهد. نفت تا پایان فصل دو بازی در خانه و سه بازی خارج از خانه دارد.
نفت در هفته‌های پایانی باید به ترتیب با ذوب‌آهن در اصفهان، ملوان در تهران،‌ پدیده در مشهد،‌ صبا در تهران و تراکتورسازی در تبریز دیدار کند.
2- تراکتورسازی
تیم شایسته تبریزی این فصل نتایج قابل قبولی کسب کرده و در یک قدمی صدر جدول قرار دارد. این تیم اگر در بیست و پنجمین هفته لیگ پیروز می‌شد، صدر جدول را تصاحب می‌کرد اما در اصفهان زورش به سپاهان نچربید تا همچنان دوم باشد.
تراکتورسازی تا اینجای کار 26 امتیاز از بازی‌های خانگی و 21 امتیاز از بازی‌های خارج از خانه‌اش کسب کرده است.
تبریزی‌ها این فصل در هر بازی داخلی 2.16 و در هر بازی خارج از خانه 1.6 امتیاز گرفته‌اند و در 5 هفته پایانی فصل دو بازی خارج از خانه و سه دیدار خانگی را در پیش دارند.
تراکتورسازی در هفته‌های پایانی باید با تیم‌های سایپا در تبریز، پیکان در تهران،‌ گسترش فولاد در تبریز، استقلال در تهران و نفت تهران در تبریز دیدار کند.

3- سپاهان
زردپوشان اصفهان در هفته 25 لیگ برتر دست به کار بزرگی زدند و با برتری مقابل تراکتورسازی ضمن آن که مانع صدرنشینی سرخپوشان تبریزی شدند، خود را تا پله سوم بالا کشیدند تا صدرنشینان جدول رده‌بندی سایه سنگین آنها را به شدت احساس کنند.
سپاهان فعلا 44 امتیازی است. 29 امتیاز خانگی و 15 امتیاز خارج از خانه اندوخته سپاهانی‌ها را شکل داده است.
سپاهان به طور متوسط از هر بازی خانگی 2.23 و از هر بازی خارج از خانه 1.25 امتیاز کسب کرده است و تا پایان فصل دو بازی خانگی و سه بازی خارج از خانه دارد.
سپاهان در ادامه لیگ به ترتیب با تیم‌های پرسپولیس در تهران، راه‌آهن در اصفهان، استقلال خوزستان در اهواز، نفت در مسجدسلیمان و سایپا در اصفهان دیدار می‌کند.
4- فولاد خوزستان
مدافع عنوان قهرمانی امسال نتوانسته است آن طور که هوادارانش انتظار دارند، صدرنشین جدول باشد اما همچنان جزو مدعیان درجه یک قهرمانی است. فولاد این هفته با برتری مقابل نفت در تهران نشان داد که در روزهای حساس و سرنوشت‌ساز می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.
پیروزی این هفته فولاد برابر نفت شانس این تیم را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم بسیار بالا برده است.
فولاد 44 امتیاز دارد که 24 تای آن را در خانه و 20 تای دیگر را در خارج از خانه کسب کرده است. این یعنی فولاد از هر بازی خانگی 2 و از هر بازی خارج از خانه 1.53 امتیاز گرفته است.
شاگردان دراگان اسکوچیچ در هفته‌های پایانی سه بازی خانگی و دو بازی خارج از خانه دارند. فولاد باید به ترتیب با نفت مسجد سلیمان در اهواز، ذوب‌آهن در اهواز، ملوان در انزلی، پدیده در مشهد و صبا در قم دیدار کند.

5- استقلال تهران
تا همین هفته پیش می‌خواست صدر جدول را از نفت بگیرد اما حالا با 42 امتیاز چهارم است و امید دارد که در هفته‌های پایانی حریفانش امتیازهای زیادی را از دست بدهند. استقلال شش امتیاز تا صدر جدول فاصله دارد و از طرفی سایه ذوب‌آهن را به دنبال خود حس می‌کند.
استقلال 26 امتیاز خانگی و 16 امتیاز خارج از خانه دارد. یعنی از هر بازی خانگی به طور متوسط 2 و از هر بازی خارج از خانه 1.25 امتیاز گرفته است. این تیم تا پایان فصل دو بازی داخلی و سه بازی خارج از خانه دارد.
آبی‌پوشان پایتخت باید به ترتیب با ملوان در انزلی، پدیده در تهران، صبا در قم، تراکتورسازی در تهران و پرسپولیس در تهران دیدار کند.
6- ذوب‌آهن
تیم سختکوش و جذاب فصل چهاردهم در حالی مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست که در نیم‌فصل اول نتایج چندان خوبی کسب نکرده است. یحیی گل‌محمدی که فصل قبل با نفت سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را گرفت با رفتن به اصفهان، ذوب‌آهن را احیا کرد و حالا می‌تواند به کسب سهمیه آسیا با این تیم هم امیدوار باشد.
ذوب آهن 25 امتیاز خانگی و 14 امتیاز خارج از خانه کسب کرده است یعنی 2.08 امتیاز از هر بازی خانگی و 1.07 امتیاز از هر بازی خارج از خانه گرفته است.
ذوب آهن در پنج هفته پایانی سه بازی خانگی و دو بازی خارج از خانه دارد. این تیم باید به ترتیب با نفت تهران در اصفهان، فولاد در اهواز، نفت مسجدسلیمان در اصفهان، ملوان در اصفهان و پدیده در مشهد دیدار کند.

آمارها جام را به نفت می‌دهند
بر اساس عملکرد در طول فصل: اگر تیم‌ها همان روندی را که در طول فصل طی کرده‌اند در پنج هفته پایانی هم ادامه دهند، نفت تهران با اختلاف اندکی جام قهرمانی را به دست خواهد آورد. بر این اساس و با توجه به میانگین عملکرد تیم‌ها در بازی‌های خانگی و خارج از خانه، جدول رده‌بندی نهایی به این صورت خواهد بود؛
1- نفت تهران کمی بیش از 57 امتیاز
2- تراکتورسازی کمی کمتر از 57 امتیاز
3- فولاد 53 امتیاز
4- سپاهان 52 امتیاز
5- استقلال 50 امتیاز
6- ذوب‌آهن 47 امتیاز
به این ترتیب می‌توان تصور کرد که نفت تهران قهرمان لیگ خواهد شد و تراکتورسازی سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا و فولاد نیز سهمیه پلی‌آف آسیا را کسب خواهند کرد.
بر اساس نتایج تیم‌ها در پنج هفته پایانی نیم فصل اول هم اگر شش تیم نخست جدول مورد بررسی قرار گیرند باز هم این نفت تهران است که کفه ترازو را به سمت خود سنگین کرده است.

اگر تیم‌ها نتایج دور رفت خود را در پنج هفته پایانی تکرار کنند، ‌جدول به این صورت تغییر می‌کند.
1- نفت تهران 59 امتیاز
2- تراکتورسازی 54 امتیاز
3- سپاهان 54 امتیاز
4- فولاد 51 امتیاز
5- استقلال 48 امتیاز
6- ذوب‌آهن 47 امتیاز

باید تاکید کنیم که فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است اما می‌توان تصور کرد که تیم‌ها روند کلی خود در طول فصل را ادامه دهند. در این میان آسانی و دشواری دیدارهای پایانی و انگیزه‌های متفاوت تیم‌ها می‌تواند فاکتور مهمی در کسب نتیجه باشد.

در پایان نگاهی انداخته‌ایم به دیدارهای شش تیم بالای جدول در پنج هفته پایانی لیگ برتر فوتبال

نفت تهران
هفته 26؛ با ذوب‌آهن در اصفهان
هفته 27؛ با ملوان در تهران
هفته 28؛ با پدیده در مشهد
هفته 29 ؛ با صبا در تهران
هفته 30 ؛ با تراکتورسازی در تبریز

تراکتورسازی
هفته 26؛ با سایپا در تبریز
هفته 27؛ با پیکان در تهران
هفته 28؛ با گسترش فولاد در تبریز
هفته 29؛ با استقلال در تهران
هفته 30؛ با نفت تهران در تبریز

سپاهان
هفته 26؛ با پرسپولیس در تهران
هفته 27؛ با راه آهن در اصفهان
هفته 28؛ با استقلال خوزستان در اهواز
هفته 29؛ با نفت مسجد سلیمان در مسجد سلیمان
هفته 30؛ با سایپا در اصفهان

استقلال
هفته 26؛ با ملوان در انزلی
هفته 27؛ با پدیده در تهران

هفته 28؛ با صبا در تهران
هفته 29؛ با تراکتورسازی در تهران
هفته 30؛ با پرسپولیس در تهران

ذوب آهن
هفته 26؛ با نفت تهران در اصفهان
هفته 27؛ با فولاد در اهواز
هفته 28؛ با نفت مسجدسلیمان در اصفهان
هفته 29؛ با ملوان در اصفهان
هفته 30؛ با پدیده در مشهد
انتهای پیام
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] برنامه کامل لیگ برتر فوتبال + نتایج و جدول
[/h]
» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال
کد خبر: 93121408315
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲



به گزارش ایسنا، برنامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به همرا نتایج زنده و نتایج دیدار‌های برگزار شده و جدول رده‌بندی این رقابت‌ها را می‌توانید در ذیل دنبال کنید:


[h=4]هفته بیست و ششم[/h]
پنج شنبه 27 فروردین 1394
تراکتورسازی -سایپا ساعت 17:30

فولاد‌ خوزستان - نفت مسجد سلیمان ساعت 17:30

پرسپولیس - سپاهان ساعت 19

ذوب آهن - نفت تهران ساعت 17:30

جمعه 28 فروردین 1394
راه آهن - استقلال‌خوزستان ساعت 17:30

ملوان - استقلال ساعت 17:30

پدیده مشهد -گسترش فولاد ساعت 17:30

صبای قم - پیکان ساعت 17:30


* جدول رقابت های لیگ برتر


ردهتیمتعداد بازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز
1نفت تهران25139334191548
2تراکتورسازی25145646281847
3سپاهان2512853324944
4فولاد2513572820844
5استقلال2512673627942
6ذوب آهن25109635231239
7سایپا2510782924537
8صبای قم2588924295-32
9پرسپولیس25781025294-29
10پدیده25512820222-27
11گسترش فولاد25511926348-26
12ملوان255101024295-25
13استقلال خوزستان25412929378-24
14پیکان25412913229-24
15نفت م.سلیمان2531210163014-21
16راه آهن255614194021-21

* پنج گلزن برتر لیگ برتر

17گل: لوسیانو ادینهو (تراکتورسازی)

11 گل: سجاد شهباززاده (استقلال)

8 گل: رضا عنایتی (استقلال) • امید ابراهیمی (استقلال) • محمدرضا خلعتبری (سپاهان) • مسعود حسن زاده (ذوب آهن)

7 گل: مهدی شریفی (سپاهان) • سروش رفیعی (فولاد) • جابر انصاری (گسترش فولاد)
6 گل: سید جلال رافخایی (ملوان) • محسن یوسفی (ملوان) • محسن دلیر (تراکتورسازی) • حامد شیری (سایپا) • امیرارسلان مطهری (نفت تهران) • سامان نریمان جهان (تراکتورسازی) • ایوب کلانتری (صبای قم) • محمد قاضی (فولاد) • مهدی سیدصالحی (استقلال خوزستان) • آلویز نانگ (فولاد) • لئوناردو پادوانی (نفت تهران) • لوسیانو پریرا (سپاهان)


* ادامه برنامه‌ رقابت های لیگ برتر:



[h=4]هفته بیست و هفتم[/h]
جمعه 4 اردیبهشت 1394
سپاهان - راه آهن ساعت 18

گسترش فولاد - صبای قم ساعت 18

نفت مسجد سلیمان - استقلال‌خوزستان ساعت 18

استقلال تهران - پدیده مشهد ساعت 19:15

شنبه 5 اردیبهشت 1394
نفت تهران -ملوان ساعت 18

پیکان - تراکتورسازی ساعت 18

فولاد‌ خوزستان -ذوب آهن ساعت 18

سایپا - پرسپولیس ساعت 17:30



[h=4]هفته بیست و هشتم[/h]
جمعه 11 اردیبهشت 1394
راه آهن - سایپا ساعت 18

ملوان - فولاد‌ خوزستان ساعت 18

تراکتورسازی -گسترش فولاد ساعت 18

استقلال‌خوزستان -سپاهان ساعت 18

پرسپولیس - پیکان ساعت 18

پدیده خراسان -نفت تهران ساعت 18

صبای قم - استقلال ساعت 18

ذوب آهن - نفت مسجد سلیمان ساعت 18



[h=4]هفته بست و نهم[/h]
دوشنبه 21 اردیبهشت 1394
پیکان - راه آهن ساعت 18

ذوب آهن - ملوان ساعت 18

استقلال - تراکتورسازی ساعت 18

گسترش فولاد -پرسپولیس ساعت 18

سایپا - استقلال‌خوزستان ساعت 18

فولاد‌ خوزستان -پدیده مشهد ساعت 18

نفت تهران -صبای قم ساعت 18

نفت مسجد سلیمان- سپاهان ساعت 18



[h=4]هفته سی‌ام[/h]
جمعه 25 اردیبهشت 1394
راه آهن- گسترش فولاد ساعت 18

ملوان- نفت مسجد سلیمان ساعت 18

تراکتورسازی- نفت تهران ساعت 18

استقلال‌خوزستان - پیکان ساعت 18

صبای قم -فولاد‌ خوزستان ساعت 18

پدیده خراسان- ذوب آهن ساعت 18

پرسپولیس -استقلال ساعت 18

سپاهان -سایپا ساعت 18



[h=4]هفته‌های برگزار شده[/h]
هفته اول

پرسپولیس 1-1 نفت تهران

راه‌آهن 1-2 استقلال

استقلال خوزستان 1-1 گسترش فولاد تبریز

تراکتورسازی تبریز 2-1 فولاد خوزستان

سایپا 0-0 نفت مسجد سلیمان

صبای قم 2-1 ذوب‌آهن اصفهان

پدیده مشهد 0-0 ملوان انزلی

سپاهان 2-0 پیکان تهران


هفته دوم

نفت تهران 1-2 راه‌آهن

ملوان 0-0 صبای قم

ذوب‌آهن 0-0 تراکتورسازی

گسترش فولاد 0-2 سپاهان

استقلال 1-0 استقلال خوزستان

پیکان 0-0 سایپا

فولاد خوزستان 2-0 پرسپولیس

نفت مسجد سلیمان 0-3 پدیده مشهد


هفته سوم

راه‌آهن 0-1 فولاد خوزستان

تراکتورسازی 1-0 ملوان انزلی

سایپا 0-0 گسترش فولاد

استقلال خوزستان 1-2 نفت تهران

پیکان 0-0 نفت مسجد سلیمان

سپاهان 3-1 استقلال

پدیده مشهد 1-1 صبای قم

پرسپولیس 1-0 ذوب‌آهن


هفته چهارم

ذوب آهن 2-2 راه‌آهن

ملوان انزلی 2-1 پرسپولیس

پدیده مشهد 1-0 تراکتورسازی تبریز

گسترش فولاد 1-0 پیکان

فولاد خوزستان 1-0 استقلال خوزستان

استقلال 3-2 سایپا

صبای قم 2-0 نفت مسجد سلیمان

نفت تهران 3-0 سپاهان


هفته پنجم

راه‌آهن 1-0 ملوان انزلی

تراکتورسازی 4-2 صبای قم

نفت مسجد سلیمان 1-1 گسترش فولاد

استقلال خوزستان 1-1 ذوب‌آهن

پیکان 0-3 استقلال

سپاهان 1-1 فولاد خوزستان

پرسپولیس 1-1 پدیده مشهد

سایپا 2-1 نفت تهران


هفته ششم

پدیده مشهد 3-0 راه‌آهن

ملوان انزلی 1-1 استقلال خوزستان

تراکتورسازی تبریز 3-0 نفت مسجد سلیمان

استقلال 3-0 گسترش فولاد

نفت تهران 0-0 پیکان تهران

فولاد خوزستان 0-0 سایپا

صبای قم 0-2 پرسپولیس

ذوب‌آهن 1-1 سپاهان


هفته هفتم

راه‌آهن 2-2 صبای قم

سپاهان 1-1 ملوان انزلی

پرسپولیس 1-3 تراکتورسازی

گسترش فولاد 1-1 نفت تهران

استقلال خوزستان 1-1 پدیده مشهد

پیکان 1-0 فولاد خوزستان

نفت مسجد سلیمان 0-2 استقلال

سایپا 1-0 ذوب‌آهن


هفته هشتم

تراکتورسازی تبریز 4-1 راه‌آهن

ملوان انزلی 0-2 سایپا

فولاد خوزستان 1-0 گسترش فولاد

صبای قم 1-2 استقلال خوزستان

ذوب‌آهن 1-0 پیکان

پدیده مشهد 0-1 سپاهان

نفت تهران 2-0 استقلال

پرسپولیس 1-1 نفت مسجد سلیمان


هفته نهم

راه‌آهن 1-2 پرسپولیس

پیکان 1-0 ملوان

استقلال خوزستان 2-2 تراکتورسازی تبریز

گسترش فولاد تبریز 3-2 ذوب‌آهن

استقلال 0-1 فولاد خوزستان

سایپا 4-0 پدیده مشهد

سپاهان 1-1 صبای قم

نفت مسجد سلیمان 0-2 نفت تهران


هفته دهم

راه‌آهن 2-2 نفت مسجد سلیمان

ملوان انزلی 1-1 گسترش فولاد تبریز

تراکتورسازی 1-1 سپاهان

پرسپولیس 2-1 استقلال خوزستان

پدیده مشهد 1-2 پیکان

فولاد خوزستان 2-2 نفت تهران

ذوب‌آهن 2-1 استقلال

صبای قم 1-0 سایپا


هفته یازدهم

استقلال خوزستان 1-0 راه‌آهن

استقلال 3-1 ملوان انزلی

سایپا 0-1 تراکتورسازی تبریز

گسترش فولاد 0-1 پدیده مشهد

پیکان 0-1 صبای قم

نفت مسجد سلیمان 2-1 فولاد خوزستان

سپاهان 1-0 پرسپولیس

نفت تهران 0-0 ذوب‌آهن اصفهان


هفته دوازدهم

راه‌آهن 1-0 سپاهان

ملوان انزلی 1-1 نفت تهران

تراکتورسازی 1-2 پیکان

صبای قم 1-0 گسترش فولاد

استقلال خوزستان 0-0 نفت مسجد سلیمان

ذوب‌آهن 0-1 فولاد خوزستان

پدیده مشهد 1-1 استقلال

پرسپولیس 0-1 سایپا


هفته سیزدهم

سایپا 1-2 راه‌آهن

فولاد خوزستان 1-0 ملوان انزلی

گسترش فولاد 1-3 تراکتورسازی

سپاهان 3-2 استقلال خوزستان

پیکان 0-1 پرسپولیس

نفت تهران 1-0 پدیده مشهد

استقلال 1-1 صبای قم

نفت مسجد سلیمان 1-1 ذوب‌آهن


هفته چهاردهم

راه‌آهن 0-0 پیکان

ملوان انزلی 1-3 ذوب‌آهن

تراکتورسازی 2-2 استقلال

پرسپولیس 2-2 گسترش فولاد

استقلال خوزستان 2-0 سایپا

پدیده مشهد 0-0 فولاد خوزستان

صبای قم 1-2 نفت تهران

سپاهان 1-0 نفت مسجد سلیمان


هفته پانزدهم

گسترش فولاد 2-0 راه‌آهن

نفت مسجد سلیمان 3-2 ملوان انزلی

نفت تهران 2-1 تراکتورسازی تبریز

پیکان 1-1 استقلال خوزستان

فولاد خوزستان 0-1 صبای قم

ذوب‌آهن 2-0 پدیده مشهد

استقلال 1-2 پرسپولیس

سایپا 2-2 سپاهان


هفته شانزدهم

گسترش فولاد 2-2 استقلال‌خوزستان

پیکان 1-2 سپاهان

نفت تهران 2-1 پرسپولیس

نفت مسجد سلیمان 0-1 سایپا

استقلال 1-0 راه آهن

ملوان 2-2 پدیده مشهد

فولاد‌ خوزستان 3-2 تراکتورسازی

ذوب آهن 3-1 صبای قم


هفته هفدهم

راه آهن 0-1 نفت تهران

سپاهان 4-1 گسترش فولاد

استقلال‌خوزستان 4-4 استقلال تهران

صبای قم 1-1 ملوان

تراکتورسازی 2-1 ذوب آهن

سایپا 1-1 پیکان

پرسپولیس 1-2 فولاد‌ خوزستان

پدیده مشهد 1-1 نفت مسجد سلیمان


هفته هجدهم

ملوان 0-0 تراکتورسازی

نفت تهران 1-1 استقلال‌خوزستان

نفت مسجد سلیمان 0-0 پیکان

ذوب آهن 1-0 پرسپولیس

فولاد‌ خوزستان 2-0 راه آهن

گسترش فولاد 2-2 سایپا

صبای قم 0-0 پدیده مشهد

استقلال 2-1 سپاهان


هفته نوزدهم

پرسپولیس 0-1 ملوان

تراکتورسازی تبریز 1-3 پدیده مشهد

پیکان 1-1 گسترش فولاد

استقلال ‌خوزستان 0-3 فولاد‌ خوزستان

سایپا 0-1 استقلال

نفت مسجد سلیمان 1-0 صبای قم

سپاهان 1-1 نفت تهران

راه آهن 0-3 ذوب آهن


هفته بیستم

ملوان 3-0 راه آهن

صبای قم 2-3 تراکتورسازی تراکتورسازی

استقلال 1-0 پیکان

فولاد‌ خوزستان 0-1 سپاهان

پدیده مشهد 0-1 پرسپولیس

نفت تهران 3-1 سایپا

گسترش فولاد 0-0 نفت مسجد سلیمان

ذوب آهن 2-1 استقلال ‌خوزستان



هفته بیست و یکم

نفت مسجد سلیمان 1-2 تراکتورسازی تبریز

پیکان 1-1 نفت تهران

سایپا 3-1 فولاد‌ خوزستان

پرسپولیس 0-0 صبای قم

راه آهن 1-0 پدیده مشهد

استقلال‌خوزستان 1-3 ملوان

گسترش فولاد 0-0 استقلال تهران

سپاهان 1-1 ذوب آهن

هفته بیست و دوم

صبای قم 1-0 راه آهن ساعت 15:30
ملوان 1-0 سپاهان ساعت 15:30
پدیده خراسان 1-1 استقلال‌ خوزستان ساعت 14:30
استقلال1-0 نفت مسجد سلیمان ساعت 17:30
ذوب آهن 4-1 سایپا ساعت 16:30
تراکتورسازی 1-0 پرسپولیس، ساعت 16
نفت تهران 2 -1 گسترش فولاد، ساعت 16:30
فولاد‌ خوزستان 0-0 پیکان، ساعت 16:30


هفته بیست و سوم

پنج شنبه 21 اسفند 1393

نفت مسجد سلیمان 2-2 پرسپولیس ساعت 14:30

راه آهن 0-3 تراکتورسازی ساعت 15:30

گسترش فولاد 3-1 فولاد‌ خوزستان ساعت 15:30

استقلال 0-1 نفت تهران ساعت 17:30

جمعه 22 اسفند 1393

استقلال‌خوزستان2 -0 صبای قم ساعت 16:30


دوشنبه 25 اسفند 93

پیکان 1–3 ذوب آهن در ورزشگاه شهدا شهر قدس - ساعت 15:30

فولاد مبارکه سپاهان 1-0 پدیده خراسان در ورزشگاه فولاد شهر - ساعت 15:30

هفته بیست و چهارم

جمعه 14 فروردین 1394
پرسپولیس 2-2 راه آهن ساعت 16:45

تراکتورسازی 3-0 استقلال‌خوزستان ساعت 17

فولاد‌ خوزستان 2-1 استقلال ساعت 18:55

نفت تهران 1-0 نفت مسجد سلیمان ساعت 17

سایپا 1-0 ملوان در ورزشگاه انقلاب کرج - ساعت 17 - معوقه هفته بیست و سوم

شنبه 15 فروردین 1394


صبای قم 2-0 سپاهان ساعت 17
ذوب آهن 0-0 گسترش فولاد ساعت 17

سه‌شنبه 18 فروردین 94

پدیده مشهد 0-0 سایپا؛ ساعت 17
ملوان 1-1 پیکان؛ ساعت 17

هفته بیست و پنجم

جمعه 21 فروردین 1394
نفت مسجد سلیمان 1-1 راه آهن ساعت 17:30
استقلال تهران 1-1 ذوب آهن ساعت 19

شنبه 22 فروردین 1394
پیکان 3-0 پدیده مشهد ساعت 17:30
سایپا 0-0 صبای قم ساعت 17:30

یکشنبه 23 فروردین 1394
سپاهان 2-1 تراکتورسازی ساعت 17:30

استقلال‌ خوزستان 1-1 پرسپولیس ساعت 19
نفت تهران 0-1 فولاد‌ خوزستان ساعت 17:30
گسترش فولاد 3-2 ملوان ساعت 17:30
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
وداع تلخ فولاد با جام باشگاه های آسیا/تراکتور باز هم حذف شد

وداع تلخ فولاد با جام باشگاه های آسیا/تراکتور باز هم حذف شد

تیم فوتبال فولاد خوزستان با قبول شکست مقابل السد قطر از گروه سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.


فولاد خوزستان در پنجمین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به مصاف السد قطر رفت.

این دیدار در نهایت با شکست یک بر صفر فولاد خوزستان به پایان رسید تا نماینده فوتبال ایران از صعود به مرحله دوم باز بماند. بعد از باخت به الهلال این دومین شکست متوالی فولاد خوزستان بود.

در نیمه اول بازی متعادلی از سوی دو تیم مشاهده شد و جدی‌ترین موقعیت بازی در این نیمه توسط موروکی در دقیقه ۴۳ به گل تبدیل شد.

در نیمه دوم فولاد خوزستان برای زدن گل تساوی و فرار از سقوط حملات زیادی را روی دروازه حریف خود تدارک دید اما حملات این تیم آنقدر خطرناک نبود که منجر به گل شود.

در نیمه دوم بازیکنان السد قطر روی ضد حملات بسیار خطرناک نشان می‌دادند و با انتقال سریع توپ به خط حملات خطراتی را روی دروازه حریف خود به وجود می‌آوردند.

در این مسابقه علی سلیمی، احمد آل‌نعمه، مساریچ، امید خالدی، یوسف وکیا، چاگو، مهدی بدرلو (۸۱ بهمن کامل)، ساسان انصاری(۸۵ رضا احمدی)، محسن مسلمان، اسماعیل شریفات و نونگ برای فولاد خوزستان به میدان رفتند.

در دیگر دیدار این گروه الهلال عربستان موفق شد لوکوموتیو ازبکستان را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. با این نتایج الهلال عربستان و السد قطر با ۱۰ امتیاز به ترتیب در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند. لوکوموتیو با ۴ امتیاز در رده سوم قرار دارد و فولاد خوزستان با ۳ امتیاز در قعر جدول قرار گرفتند. فولاد خوزستان تنها تیم بدون برد این گروه است. با این نتایج حذف فولاد خوزستان و السد قطر قطعی شد.

فولاد خوستان در آخرین مسابقه خود که یک دیدار تشریفاتی است ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه به مصاف لوکوموتیو تاشکند می‌رود.

فولاد خوزستان از ليگ قهرمانان آسيا حذف شد - خبرگزاری مهر
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
هفته پنجم از مرحله گروهی رقابتهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز سه‌شنبه با برگزاری یک دیدار دیگر در غرب آسیا پیگیری شد که طی آن تیم فوتبال تراکتورسازی در خانه پیروزی یک بر صفر مقابل نسف قارشی ازبکستان را با شکست ۲ بر یک عوض کرد تا وداع زودهنگامی با این جام داشته باشد.در این بازی که در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز و با قضاوت محمد تقی الجعفری از سنگاپور برگزار شد، مهدی کیانی (۵۱) برای تراکتورسازی و آرتور (۵۷ و ۷۰) برای نسف قارشی ازبکستان گل زدند.«تونی اولیویه‌را» سرمربی تراکتورسازی در ابتدای این مسابقه به نفرات مطرح خود از جمله آندرانیک تیموریان و لوسیانو ادینییو استراحت داده بود اما در نیمه دوم و پس از اینکه این تیم تبریزی در خانه عقب افتاد آنها را به میدان فرستاد اما این تغییر هم به تیم تراکتورسازی کمک نکرد تا از شکست خانگی نجات یابند.
حامد لک، حبیب گردانی، خالد شفیعی، میرهانی هاشمی، سعید آقایی (۶۷ - فرید بهزادی کریمی)، مهدی کیانی، شاهین ثاقبی، محمد پوررحمت الله (۷۵ - لوسیانو ادینهو)، احمد امیرکامدار (۶۰ - آندرانیک تیموریان)، سامان نریمان جهان و مهرداد بایرامی نفرات تیم تراکتورسازی را در این بازی تشکیل دادند.تراکتوری‌ها در نیمه اول سه بار تیرک دروازه تیم نسف را به لرزه درآوردند و چند فرصت خوب گلزنی را دست دادند. حتی مهرداد بایرامی در دقیقه ۲۰ برای تراکتورسازی یک گل زد که این گل از سوی داور سنگاپوری مردود اعلام شد اما در نیمه دوم بی‌انگیزگی بازیکنان و متعاقب آن اشتباهات خط دفاع و دروازه‌بان این تیم باعث شد نتوانند گل برتری را حفظ کرده و در نهایت و برای سومین سال متوالی از رسیدن به مرحله حذفی این رقابتها محروم شدند.با این نتیجه نسف قارشی ازبکستان ۷ امتیازی شد و موقتا به رده دوم گروه D صعود کرد و تیم تراکتورسازی ایران با همان ۴ امتیاز قبلی در رده چهارم گروه خود باقی ماند.با توجه به قانون جدید AFC مبنی بر اینکه بازی رودرو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مهمتر از تفاضل گل است و با توجه به اینکه در حال حاضر تیم الاهلی عربستان با ۸ امتیاز صدرنشین این گروه است و نسف قارشی هم ۷ امتیاز دارد، تراکتورسازی در صورت پیروزی در بازی آخرش برابر الاهلی در امارات ۷ امتیازی می‌شود اما به خاطر دو شکست برابر نسف قارشی ازبکستان، شانس صعود به مرحله بعد این جام را ندارد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گزارش کامل از مزایده سرخابی‌ها/ پاکت خالی استقلال/ پرسپولیس 300 میلیاردی

» سرویس: ورزشي - فوتبال، فوتسال
کد خبر: 94020905621
چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹


سومین مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار شد. در این مزایده مشخص شد تنها مشتری استقلال پول قسط اول را نریخته اما پرسپولیس یک پیشنهاد 300 میلیارد تومانی داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسنا، پس عدم موفقیت در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در مزایده‌های اول و دوم، سومین مزایده واگذاری سرخ‌آبی‌های پایتخت در محل سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد تا متقاضیان با ارائه پاکت‌های خود به رقابت بپردازند.


سه تقاضا برای پرسپولیس و یک تقاضا برای استقلال

در این مراسم که با حضور مسوولان سازمان خصوصی سازی و تقاضا‌کنندگان انجام شد، مجموعا چهار تقاضا برای خرید ارائه شده بود که سه تقاضا مربوط به باشگاه پرسپولیس بوده و یک تقاضا نیز برای باشگاه استقلال مطرح شده است.



اسامی متقاضیان خرید سرخابی مشخص شد

اسامی خریداران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اعلام شد. سازمان خصوصی‌سازی اسامی سه شرکت و یک شخص حقیقی را به عنوان خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس معرفی کرد اما اعلام کرد که برنده مزایده پس از تایید اهلیت خریدار اعلام می‌شود.

بر این اساس شرکت بهنام پیشرو کیش، شرکت استیل آذین ایرانیان و دکتر علیرضا معظمی‌نیا متقاضی خرید باشگاه پرسپولیس و شرکت شورایکو متقاضی خرید باشگاه استقلال اعلام شدند.

فردی که بیشترین پیشنهاد را ارائه داده باشد به عنوان برنده مزایده محسوب می‌شود، اما این مساله تضمینی برای واگذاری باشگاه به فرد برنده نیست چرا که هیاتی متشکل از نمایندگان وزارت ورزش و جوانان، وزارت اقتصاد و وزارت دادگستری باید اهلیت برنده را تایید کنند.


مالک باشگاه ملوان خرید پرسپولیس را رد کرد

مالک باشگاه ملوان خبر منتشر شده درباره شرکت در مزایده باشگاه پرسپولیس را رد کرد.
سیروس محجوب مالک باشگاه ملوان خبر شرکت در مزایده باشگاه پرسپولیس را تکذیب کرد و گفت که از طرف وی هیچ پاکتی تحویل شرکت خصوصی سازی نشده و او هیچ تمایلی به شرکت در این مزایده ندارند.


نگرانی عابدینی از شیوه‌های دوگانه پرداخت در مزایده سرخابی‌ها

امیر عابدینی در جریان مزایده در جمع خبرنگاران گفت که همه شرکت‌کنندگان در مزایده واگذاری سرخابی‌ها باید به یک روش پول‌شان را پرداخت کنند.
امیر عابدینی درباره حضورش در مزایده واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس افزود: به عنوان نماینده پیشکسوتان در جلسه امروز حاضر شدم.

وی ادامه داد: تا شب گذشته هیچ دغدغه‌ای نداشتیم اما زمانی که فهمیدیم شرکت‌کنندگان برای پرداخت پول می‌توانند به دو شیوه عمل کنند، نگران شدیم. همه شرکت کنندگان باید به یک شیوه پول‌شان را پرداخت کنند.


پورحسینی: مشتریان سرخابی خودروسازان نیستند

رییس سازمان خصوصی‌سازی پیش از شروع مزایده گفت که در بین پاکت‌هایی که به این سازمان ارائه شده است، نام هیچ خودروسازی وجود ندارد.

میرعلی اشرف عبدالله پورحسینی ادامه داد: آنچه به تصویب مجمع رسید این بود که برند این دو باشگاه به همراه بخشی از دارایی‌هایی که در اختیار دارند، به برنده این مزایده واگذار شود. همچنین مجمع قیمت 290 میلیارد تومان را برای برند این دو باشگاه در نظر گرفت. همچنین برای باشگاه استقلال زمین تلو نیز در کنار برند به عنوان دارایی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در مزایده اول قرار بود که 40 درصد مبلغ در نظر گرفته شده به صورت نقدی پرداخت گردد و بقیه ظرف دو سال توسط خریدار پرداخت شود. یکی از دلایلی که مزایده اول متقاضی نداشت، این بود که آنها می‌گفتند پرداخت 40 درصد سخت است و برای آنها مقدور نیست. با توجه به مشکلاتی که وزارت ورزش در بخش استادیوم‌های ورزشی داشت، هیات واگذاری اقدام به تسهیل شرایط اگذاری کرد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی با بیان این که پس از تسهیل شرایط واگذاری، مقرر شد مبلغ اولیه از 40 درصد به 25 درصد مبلغ کل کاهش یابد، خاطرنشان کرد: این موضوع هم در مزایده دوم کافی نبود و متقاضی برای خرید این دو باشگاه پیدا نشد.

پورحسینی با اشاره به این که حق طبیعی متقاضیان بود که در شرایط مناسب در مزایده شرکت کنند، افزود: هیات واگذاری نسبت به آسیب‌شناسی شرایط در نظر گرفته شده اقدام و آسیب‌ها را بررسی کرد اما درباره پرداخت پول مشکلی وجود نداشت. یکی از مواردی که از سوی متقاضیان در مزایده اول مورد اعتراض قرار گرفت این بود که مالکان فعلی یک باشگاه یا خود این دو باشگاه نمی‌توانستند در مزایده شرکت کنند. با بررسی‌هایی که انجام شد این مشکل برطرف شد و مقرر شد که مجوز حضور متقاضیانی که در حال حاضر مالک یک باشگاه لیگ برتری هستند یا به عنوان مدیران این دو باشگاه فعالیت می‌کنند در مزایده صادر شود اما قرار بر این شد که برای سال آینده در صورتی که برنده مزایده شوند، باشگاهی که مالک آن هستند را به شخص دیگری واگذار کنند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با دفاع از سازمان خصوصی‌سازی گفت: عده‌ای نسبت به رقم پیشنهادی که مجمع تصویب کرده بود، اعتراض داشتند و می‌گفتند که دولت تصمیم دارد با پیشنهاد این رقم کاری کند کسی به سوی خرید این دو باشگاه نیاید اما با اتفاقی که در مرحله سوم مزایده افتاد و استقبالی که صورت گرفته است، این فرضیه کاملا نقض شد.

وی ادامه داد: در وقفه بین مزایده دوم و سوم صحبت‌هایی مبنی بر تقاضای خودروسازان برای خرید دو باشگاه صورت گرفت و این شایعات مطرح شد که دولت با پیش آوردن نام خودروسازان قصد دارد پولی که برای خرید این دو باشگاه پرداخت می‌شود از این جیب به آن جیب کند اما من به ضرس قاطع می‌گویم در بین پاکت‌هایی که امروز باز شد نام هیچ خودروسازی وجود ندارد و بنابراین این صحبت‌ها به هیچ عنوان صحت نداشت.
وی در ادامه گفت: هیات محترم واگذاری تاکید کرده است که هر کس بالاترین قیمت را پیشنهاد داد، قرار نیست که حتما برنده مزایده باشد و باشگاه به او واگذار شود. هیاتی سه نفره از نمایندگان سه وزارتخانه ورزش و جوانان، اقتصاد و دادگستری بر اساس ضابطه‌هایی اهلیت متقاضی را تعیین می‌کنند. این ضابطه‌ها عدم وجود محکومیت کیفری، عدم محکومیت امنیتی و عدم بدهی بانکی است.

پوری‌حسینی ادامه داد: پس از این که بالاترین پیشنهاد مشخص شد، فرد متقاضی را به کارگروه معرفی می‌کنیم تا تاییدیه لازم را اخذ کند. به همین دلیل در جلسه امروز برنده مزایده اعلام نمی‌شود. همچنین در حضور رسانه‌ها پاکت‌ها باز نخواهند شد چون اگر پاکت‌ها باز شوند و مشخص شود که بیشترین پیشنهاد متعلق به چه کسی است اما به هزار و یک دلیل آن فرد برنده اعلام نشود، می‌گویند او مشکل داشته است.

وی افزود: پس از خروج خبرنگاران از جلسه پیشنهادها را اعلام می‌کنیم ولی تا زمانی که اهلیت پیشنهاد دهنده بیشتری مبلغ مشخص نشود، نام برنده را اعلام نمی‌کنیم. ذکر این نکته هم مهم است که اگر اهلیت فردی برای واگذاری این دو باشگاه تایید نشود دلیلی بر این نیست که این فرد دارای محکومیت امنیتی یا کیفری است. شاید سپرده وی کم بوده یا بدهی بانکی داشته است.

رییس سازمان خصوصی‌سازی نام متقاضیان خرید استقلال و پرسپولیس را به این شکل اعلام کرد: منصور عرفانی به عنوان نماینده شرکت بهنام پیشرو کیش، سید حمید عددی به عنوان نماینده شرکت استیل آذین ایرانیان و دکتر علیرضا معظمی‌نیا متقاضی خرید باشگاه پرسپولیس هستند. همچنین سید مهدی شقاقی به نمایندگی از شرکت شورایکو متقاضی خرید باشگاه استقلال است.


متقاضی خرید استقلال: روی درآمدهای باشگاه حساب کرده‌ایم

نماینده خریدار باشگاه استقلال می‌گوید شرکتش برای خرید این باشگاه تمام حساب و کتاب‌های لازم را کرده است.
سید مهدی شقاقی، نماینده شرکت شورایکو به عنوان متقاضی خرید باشگاه استقلال درباره حضور این شرکت در مزایده واگذاری سرخ‌آبی‌ها گفت: گفته‌اند درباره مزایده چیزی نگوییم. قطعا مسئولان تمام مسائل را اعلام می‌کنند اما جلسه خوبی بود و ما راضی هستیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند شرکتش بتواند در مزایده پیروز شود، گفت: پاکت خود را ارائه داده‌ایم و به جز ما خریدار دیگری برای استقلال نیست. به هر حال تمام حساب و کتاب‌های لازم را کرده‌ایم و روی درآمدهای باشگاه حساب می‌کنیم.


عابدینی: خریدار استقلال پول اول را نریخته است

امیر عابدینی پس از جلسه مزایده باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به برگزاری این جلسه افتخار می‌کنم چون صداقت خوبی در گفتار و رفتار و عملکرد این مزایده از سوی مجلس محترم و همینطور دولت دیدم.

وی افزود: هیچ‌گونه نقطه ابهامی در این مزایده ندیدم و امیدوارم بر اساس قوانین، آن کسی که قیمت بهتری داده موفق باشد. برای پرسپولیس و استقلال این عدم تصدی‌گری دولت در فوتبال و واگذاری به بخش خصوصی میمون و مبارک باشد.

وی درباره اینکه شنیده شده برخی از شرکت کنندگان در مزایده،‌ پول سپرده را واریز نکرده‌اند گفت: همه مسائل دقیقا بررسی شد و با حساب و کتاب پاکت‌ها باز شد و دیده شد. آن کسی که اسنادش مخدوش بود یا مشکلی داشت اسنادش قابل قبول نخواهد بود.

او در پاسخ به اینکه چه شرکتی اسنادش مخدوش بود گفت: من نمی‌توانم اسامی شرکت‌ها را بگویم. فقط می‌توانم بگویم یکی از پاکت‌ها نباید باز می‌شد و قرار بود باز نشود اما دوستان گفتند که باز شود و همه چیز مشخص شود.

وی گفت: خریدار استقلال پول قسط اول را نریخته است.


ارائه پیشنهاد 300 میلیاردی برای خرید پرسپولیس

یکی از متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس برای این منظور پیشنهاد 300 میلیارد تومانی داده است.

دکتر معظمی‌نیا، به عنوان یکی از متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس پیشنهاد 300 میلیارد تومانی به سازمان خصوصی‌سازی داده است. وی که در هنگام باز کردن پاکت‌ها در جلسه حضور نداشت، علت تاخیرش را معطلی در فرودگاه برای تبدیل ارز‌هایش به ریال عنوان کرد.
معظمی‌نیا پس از رسیدن به محل مزایده به اتاقی رفت تا با رئیس سازمان خصوصی‌سازی صحبت کند.

وی در ادامه گفت: پول من نقد است و آماده‌ام که آن را یکجا پرداخت کنم. قصد دارم پرسپولیس را به مردم
کرمانشاه تقدیم کنم. من از ترکیه آمده‌ام و به دلیل مشکلات پروازی به جلسه دیر رسیده‌ام.

معظمی در پاسخ به اینکه چرا از طریق شرکت خاصی در مزایده حضور نیافته است، خاطرنشان کرد: خودم سرمایه‌دار هستم و نیازی به شرکت ندارم. درباره زمان واریز سپره شرکت در مزلایده هم باید بگویم که ساعت 14:10 دقیقه امروز مبلغ را واریز کرده‌ام.


توضیح پورحسینی درباره خریدار 300 میلیاردی پرسپولیس

رییس سازمان خصوصی‌سازی شرایط پاکت‌های متقاضی برای خرید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را تشریح کرد.

پوری‌حسینی گفت: 4 پاکت را با وجود اینکه محرز شده بود دو نفر از متقاضیان سپرده را به موقع واریز نکرده است، باز کردیم و خود این دو متقاضی نیز عنوان کردند که اقدام به واریز نکرده بودند.

وی ادامه داد: یکی از متقاضیان شرکت شورایکو بود که متقاضی باشگاه استقلال بود و به دلیل عدم پرداخت سپرده در مزایده شرکت داده نشد. اگر هیات واگذاری تصمیم بگیرد یک بار دیگر مزایده برای مدت کوتاهی انجام می‌شود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره متقاضیان باشگاه پرسپولیس نیز خاطرنشان کرد: در مورد پرسپولیس سه پیشنهاد مطرح شده بود که یکی از متقاضیان که معظمی نیا بود، پیشنهادش با مشکل مواجه بود اما دو پیشنهاد دیگر مطرح شده بود که یکی از آن‌ها رقم 298 میلیارد تومان و دیگری 296 میلیارد و 800 میلیون تومان بود.

پوری‌حسینی ادامه داد:‌ از همین دو متقاضی نیز یکی سپرده را به موقع و در زمان مقرر واریز نکرده بود برای همین کنار گذاشته می‌شود. در هر حال بررسی‌ها را انجام خواهیم داد و برنده را نهایتا مشخص و در هفته آینده بین روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه مشخص می‌کنیم.

وی درباره باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: اگر هیات واگذاری تصمیم بگیرد یکبار دیگر و در فاصله زمانی کوتاهی که حدود 10 روز است واگذاری باشگاه استقلال تکرار می‌شود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی افزود: خریدار استقلال به دلیل اینکه فکر می‌کرد قرار است نقدی خرید کند نیازی به واریز سپرده ندارد.

پوری‌حسینی هم‌چنین درباره دیر رسیدن دکتر علیرضا معظمی‌نیا، متقاضی خرید باشگاه پرسپولیس گفت: شاید برای آقای معظمی نیا مشکلی پیش آمده باشد. در هر صورت اگر این فرد اثبات کند که سپرده شرکت در مزایده را در زمان مقرر پرداخت کرده است،‌ اصلا نیازی به حضور او در این جلسه نبوده است و حق او برای شرکت در مزایده اعاده خواهد شد. در غیر این صورت تنها یک راهکار برای او وجود دارد و آن این است که دو شرکتی که پیشنهاد 296 و 298 میلیارد تومانی داده‌اند،‌ نتوانند برنده مزایده شوند و آن موقع درباره پیشنهاد آقای معظمی‌نیا تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی درباره وضعیت متقاضیان خرید باشگاه استقلال نیز گفت: هفته آینده مزایده دیگری برای باشگاه استقلال در بازه زمانی کوتاه برگزار خواهد شد.

پوری‌حسینی همچنین درباره اعلام برنده مزایده سوم واگذاری سرخ‌آبی‌ها نیز خاطرنشان کرد: اگر کسی همه کارهایش برای شرکت در مزایده درست صورت گرفته باشد اما اهلیت آن توسط هیات وزرایی که این وظیفه را بر عهده دارند تایید نشود، قطعا برنده مزایده نخواهد بود. در حال حاضر نمی‌توانم درباره برنده مزایده هیچ نظری بدهم.
 

Similar threads

بالا