مهم ترین اخبار فوتبال ایران

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه به خدا اصلا اینجوری نیست این تاپیک فقط مخصوص گهر واستقلاله دیگه دوستان خودشون باید بدونن پست بی ربط ندن برا این بحث ها برن تو تاپیک کل کل

پس فقط بخاطر خط اول پست مسعود.م ازش تشکر کردی و هیچی نگفتی که موضوع تاپیک فرق داره با تیکه هایی که به استقلال انداختی؟؟
اما وقتی قسم میخوری نمیشه باور نکرد:gol:
 

Anarchist

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
پس فقط بخاطر خط اول پست مسعود.م ازش تشکر کردی و هیچی نگفتی که موضوع تاپیک فرق داره با تیکه هایی که به استقلال انداختی؟؟ اما وقتی قسم میخوری نمیشه باور نکرد:gol:
نه دیگه پست ایشون تقریبا مرتبط بود
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
ذوست عزیز نظرتون و پست هایی که اینجا میذارید قابل احترامه ولی این تاپیک موضوعش چیز دیگه ای هست

آره میدونم نمیخواستم تاپیکت خراب شه.

ولی بعضیها مثل اینکه معتقدند تیم هاشون به هیچ جا وابسته نیست. مثل اینکه فوتبال ایران رو خیلی پاک میدونند!!!
برای همین اینجا گذاشتم .
دیگه پستی در این رابطه ارسال نمیکنم .

نظرات عابدینی هم شبیه نظرات پرسپولیسیای باشگاه مهندسان هست و مو نمیزنه

نمیدونم جوابت رو چی بدم ولی اینو دیگه مطمئنم که عده ای هستند که تمام تلاششون اینکه چهره ی شهر ما رو با فحاشی به مردم ایران نشون بدند ... !!!!

حالم از کشور ایران بهم میخوره .
 

Anarchist

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
آره میدونم نمیخواستم تاپیکت خراب شه. ولی بعضیها مثل اینکه معتقدند تیم هاشون به هیچ جا وابسته نیست. مثل اینکه فوتبال ایران رو خیلی پاک میدونند!!! برای همین اینجا گذاشتم .دیگه پستی در این رابطه ارسال نمیکنم .
ممنون
 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمیدونم جوابت رو چی بدم ولی اینو دیگه مطمئنم که عده ای هستند که تمام تلاششون اینکه چهره ی شهر ما رو با فحاشی به مردم ایران نشون بدند ... !!!!
حالم از کشور ایران بهم میخوره .

نه من منظورم به این بود که میگه همه اون هزار نفر ، دقت کن نه حتی 999 نفر
من بازم میگم بی احترامی همیشه بوده و متاسفانه احتمالا که نه قطعا خواهد بود
بخاطر اینکه فکر نکنید از استقلال حمایت میکنم اینو تعریف کنم
حدود سالهای 77 تا 79 توهین و فحاشی به مایلی کهن تقریبا یکی از برنامه های ثابت بعضی از تماشاگرای استقلال بود ( تعداد این بعضیا کم هم نبود )
دیگه تمام خواهر و مادر و زن و ایضا هر چی جنس مونث و مرتبط با ایشون رو میاوردن جلوی چشمش
به هر حال خیلی زشته نشستیم داریم فوتبال میبینیم ، خواهرمون و مادرمون کنارمون نشستن یهو یه صداهایی شنیده میشه که مجبور میشیم به الکی صحبت کردن و حرف زدن و چرت و پرت گفتن تا اون صدای توی تلویزیون شنیده نشه
ما همیشه دم از تمدن 2500 ساله و بیشتر 10000 ساله میزنیم در حالی که به نظر تو همه موارد تمدنمون مونده تو همون دوران و ازش چیزی به ما نرسیده
 

GAME_OVER

کاربر فعال باشگاه ورزشی ,
کاربر ممتاز
اتفاقا شما اگر مصاحبه رو با دقت گوش میکردی میدیدی که گزارشگر گفت حالا ببینیم
امروز جو چطوره ... ( یعنی اون زمان هنوز بازی شروع هم نشده بود )
نکته جالب اینکه : کلا اون آقا طرفدار استقلال هست و اون روز هم طرف استقلال نشسته بود.
بنظرت کسی که استقلالی هست هر هفته میاد بازی های داماش رو میبینه ؟
اون حرفاش هم فقط از روی شیرین بودنش زد !!!!!

در مورد همین آقای بازیگر : این آقا ترک آستاراست و تو رشت بزندگی میکنه. دلقک صدا و سیمای گیلانه !!!!
این آقای دوربینی هست ( که تلویزیون ایران همیشه نشونش میده. تو تمام مراسم میاد تا ازش
فیلم بگیرند ) دیدی چقدر شیرین میزه ؟ این آقا هم دقیقا شبیه همون شیرینه .

بیشتر از این هم وجودش ارزش نداره که در موردش بنویسم.



اون شهرستانی هر تیمی باشه داماش نیست !



خب اگه منظورت ملوانه که داماش رو بخاطرش 2 جلسه محروم کردند.
تو استقلال هم که فحش ندادند 2 جلسه دیگه محروم کردند.

شما حتما از این بعد بشین مصاحبه های تمام سرمربیانی که میان رشت رو بخون. که چطور از تماشاگرهای داماش تشکر میکنند.




اتفاقا همین مصاحبه های غیرمنطقی عابدینی باعث شده آدم هایی کثیفی مثل دهنوی و سیدصالحی بیاد هر دروغ و چاخانی رو در مورد رشت بگن.

دلیل مصاحبه های اون موقع عابدینیاین بود که میخواست داماش رو محروم کنه تا بتونه راحت تر هرندی رو اخراج کنه .
این دلیل مصاحبه هاش بود .
نه جو ورزشگاه .

در ضمن تماشگرهای شما پارسال تو بازی با داماش :
هر چی فحش بود نثار کل مردم رشت کردند.
من یه ویدئو از شعارشون رو دیدم. واقعا شرم آوره !!!!
اونجا که دیگه داور بازی رو قطع کرد.

تماشاگرا ی پرسپولیس هم تو بازی با ملوان بدجور از خجالت مازیار زارع دراومدند !!!!
حالا ببین با شماها چه جور برخورد میکنند؟؟؟؟
گفتم که اصلا به من ربطی نداره اون بازیگر کی بود و شیرین عقل بود یا نبود ..من مطمئنم اون بازی هم هوادارای داماش فحش دادن هم استقلال ..فحششون هم فقط مافیا نبوده ..متاسفانه شما خیلی با تعصب نگاه میکنین ..
کاری هم با مصاحبه های عابدینی و مربیای دیگه درباره رشت و اینا ندارم ..
منظورم از اون بازی هم اصلا ملوان نبود منظورم دقیقا بازی پرسپولیس و داماش بود که هوادارای داماش 90 دقیقه سیدجلال حسینی رو فحش دادن چون یه جورایی فکر میکنن ملوانیه ..نگید ندادن که دیگه ......
سر اون بازی محروم شدین ؟؟؟ اصلا برخوردی شد با داماش ؟؟

در مورد بازی پرسپولیس داماش : داور بازیو خراب کرد و تماشاگرای ما رو عصبانی کرد ..اما خب قبول دارم که تماشاگرای پرسپولیس هم فحاشی میکنن و این اصلا خوب نیست ..اما اون بازی به بدترین شکل با ما برخورد شد ..شما رو فقط محروم میکنن ما که کسر امتیاز هم شدیم بازی هم 3 صفر اعلام شد ..مقایسه کنید برخورد کمیته انظباطی رو ..اگه یکم بدون تعصب نگاه کنید میبینید که کدومش سنگین تر بود...
درمورد مازیار زارع هم همه چی برمیگرده به مصاحبه آخر فصل پیشش ..اونجا که خودش اعتراف کرد کم کاری میکرده و دل و دماغ بازی نداشته و بعد هم سعی کرد رابطه بازیکنای پرسپولیس رو با هم و مخصوصا با کریمی رو خراب کنه ...از نظر من هر چی خورد حقش بود ..پولی که از پرسپولیس گرفته تا ریال آخر حرامه ..
همین مازیار زارع چند سال پیش یادمه هوادارای داماش تو تهران فحشش میدادن ..چون در اصل ملوانیه ..
ولی بعضیها مثل اینکه معتقدند تیم هاشون به هیچ جا وابسته نیست. مثل اینکه فوتبال ایران رو خیلی پاک میدونند!!!
برای همین اینجا گذاشتم .
.
من فوتبال ایران رو پاک نمیدونم و مطمئنم یکی از کثیف ترین فوتبال های دنیاست ..
اما اطمینان دارم پرسپولیس به هیچ جا وابسته نیست ... و اطمینان دارم همین الان خیلی ها تلاش میکنن که این تیمو زمین بزنن ...
نظرات عابدینی هم شبیه نظرات پرسپولیسیای باشگاه مهندسان هست و مو نمیزنه
:razz:
 
آخرین ویرایش:

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سوپراستارهای نیکوکار را می شناسید؟!

سوپراستارهای نیکوکار را می شناسید؟!

سوپراستارهای نیکوکار را می شناسید؟!


پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱

مرجع : جام جم آنلاین




كريمي بكرات كودكان يتيم و بي‌سرپرست را مورد حمايت مالي و معنوي خود قرار داده و اكنون نيز حمايت كامل از كودكان را پس از بازنشستگي از فوتبال هدف اصلي خود قرار داده است.


افکارنیوز: برخي از ستاره‌هاي فوتبال تنها محصور به چمن سبز نيستند، شهرت اين ستاره‌ها آنها را به وادي‌هاي مختلفي وارد كرده است.

تعدادي از اين ستاره‌ها وارد سينما شدند، چند نفر به خوانندگي رو آوردند، ستاره‌هاي ديگري هم وارد عرصه‌هاي مختلف اعم از تجارت و ساير فعاليت‌هاي اجتماعي شدند، اما شايد با ارزش‌ترين فعاليت غيرورزشي ستاره‌ها به تمايل آنها براي حضور در امور خيريه و كمك به افراد ناتوان، بيمار، نيازمند و يتيم برمي‌گردد.

ستاره‌هاي چمن سبز با پرداختن به اموري پسنديده از اين دست، وجهه‌اي ديگر پيدا كرده‌اند و از نظر فوتبالدوستان و هواداران ديگر محدود به همان بازيكناني نيستند كه با پيراهن تيم ملي يا باشگاهي در مستطيل سبز مشاهده شده‌اند. در واقع هنر آنها ديگر محدود به چمن سبز نيست، تكنيك مثال‌زدني، شم گلزني بالا و... تنها ويژگي برخي از فوتباليست‌ها به حساب نمي‌آيد، چرا كه هنر آنها گاهي در زمينه‌هاي با ارزش ديگري عيان مي‌شود.

برخي از اين ستاره‌هاي نوعدوست و نيكوكار هميشه سعي كرده‌اند اقدامات خيرخواهانه خود را در لفافه قرار بدهند، اما نماي باز زندگي اين ستاره‌ها كه نتيجه مستقيم زوم‌كردن رسانه‌ها بر آنها و زندگي شخصي‌شان است باعث شده هر چند وقت يكبار اخباري مبني بر كمك مالي قابل توجه يك بازيكن مشهور به كودكان بي‌سرپرست، تاسيس يك مدرسه توسط يك مربي يا اتفاقاتي مشابه با اين منتشر شود.

با معرفت‌هاي فوتبال ايران محدود به يك يا دو نام خاص نيستند تا با افول روز افزون فوتبال ملي و باشگاهي حداقل اين اميدواري وجود داشته باشد كه جمعيت نيكوكاران فوتبالي روز به روز افزايش مي‌يابد.

ترويج ارزش‌هاي معنوي

فوتباليست‌ها و مربياني كه فعاليتي چشمگير در امور خيرخواهانه دارند خواسته يا ناخواسته باعث ترويج ارزش‌هاي معنوي در جامعه مي‌شوند. كار مثبتي كه توسط يك ورزشكار شناخته‌شده انجام مي‌شود در مقايسه با يك فرد عادي نمود بيشتري دارد، بخصوص اگر قرار باشد اين كار مثبت به تاسيس يك پرورشگاه يا كمك به انجمن حمايت از بيماران سرطاني مربوط شود.

حتي اگر اين ستاره‌ها مرتكب عملي ناپسند در چمن سبز يا زندگي خصوصي خود شده باشند كه اين حركت ناپسند بازتابي نامطلوب در رسانه‌ها دارد، پرداختن به امور خيريه باعث مي‌شود آن اتفاق نامطلوب كمتر در شخصيت اجتماعي ستاره مزبور تاثير منفي بگذارد.

علي دايي، كاپيتان تيم نيكوكاران

علي دايي را شايد بتوان كاپيتان تيم نيكوكاران معرفي كرد. آقاي گل جهان از زماني كه بازيكن بود تا امروز كه در كسوت مربيگري روي نيمكت راه‌آهن مي‌نشيند، فعاليتي چشمگير در امور خيريه داشته و دارد. دايي مدتي در يونسكو عضويت داشت و با عضويت در اين سازمان جهاني وظيفه حمايت از حقوق كودكان را به عهده گرفته بود. كمك‌هاي مالي و معنوي اين فوتباليست پرافتخار به ايتام، برگ زريني در كارنامه وي محسوب مي‌شود هر چند اين كمك‌ها محدود به كودكان يتيم نيست و او در زمينه كمك‌ به افراد بي‌بضاعت و مستمند نيز يد طولايي دارد.

تاسيس يك درمانگاه شبانه‌روزي در اردبيل، ساخت مدرسه‌اي ۱۲ كلاسه در زادگاهش و راه‌اندازي پرورشگاه و كمك به معالجه افراد بيمار بي‌بضاعت از ديگر اقدامات مهم خيريه علي دايي است، اما مهم‌ترين اقدام نيكوكارانه اخير وي به زلزله آذربايجان شرقي و روستاهاي ورزقان برمي‌گردد. پس از وقوع دلخراش اين زلزله علي دايي زودتر از هر ورزشكار ديگري خود را به روستاهاي زلزله‌زده رساند تا كمك‌رسان مردم آسيب‌ديده باشد. شهريار فوتبال ايران از زمان وقوع زلزله تا امروز كمك‌هاي مالي قابل توجهي به مردم زلزله‌زده كرده و علاوه بر آن نقش زيادي در جمع‌كردن كمك‌هاي مردمي براي زلزله‌زدگان ايفا كرده است.

يعني همان نقشي كه او هنگام وقوع زلزله خانمان‌برانداز بم ايفا كرد. موارد نيكوكارانه متعددي در كارنامه علي دايي ديده مي‌شود كه شايد يكي از جالب‌ترين آنها تامين جهيزيه يك دختر باشد. برادر اين دختر زماني كه علي دايي سرمربي پرسپوليس بود با حضور بر سر تمرينات اين تيم از سرمربي سابق سرخ‌ها در خواست كمك مالي براي تهيه جهيزيه خواهرش كرده بود كه علي دايي نيز با انجام تحقيقات و اطمينان از صحت اين موضوع براي آن دختر جهيزيه كاملي تهيه كرد.

كمك مالي به بستري‌شدن يك بيمار قلبي در يكي از بيمارستان‌هاي تهران از آخرين اقدامات نيكوكارانه سرمربي تيم راه‌آهن است. تامين هزينه درمان دختر بچه‌اي كه دچار سوختگي شديد در ناحيه صورت شده بود اقدام نيكوكارانه ديگري از سوي آقاي گل جهان است، اقدامي كه شايد از ۱۰۹ گل ملي او ارزش بيشتري داشته باشد.

بازيكن جوانمرد

علي كريمي كسي است كه بيشتر از هر فوتباليست ديگر كارهاي خيرخواهانه‌اش مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، اين در حالي است كه بازيكن تكنيكي شماره ۸ فوتبال ايران تمايلي نسبت به فاش‌شدن فعاليت‌هايش در اين زمينه ندارد. كريمي همان كسي است كه بخش عمده‌اي از هزينه‌هاي درمان مرحوم بابك معصومي ـ بازيكن سابق تيم ملي فوتسال ـ را تامين كرد.

كريمي بكرات كودكان يتيم و بي‌سرپرست را مورد حمايت مالي و معنوي خود قرار داده و اكنون نيز حمايت كامل از كودكان را پس از بازنشستگي از فوتبال هدف اصلي خود قرار داده است. كارهاي خيرخواهانه بازيكن خاص فوتبال ايران فقط به كمك‌هاي مالي خلاصه نمي‌شود چرا كه او انگيزه‌اي ارزشمند براي دلجويي و همدردي از كساني دارد كه نه ضعف مالي كه مشكلات جسمي و حركتي دارند.

دلجويي از چاق‌ترين پسر ايران و برخورد گرم و صميمانه با جواني نابينا كه فقط براي ملاقات با علي كريمي بر سر تمرينات پرسپوليس آمده بود، نمونه‌اي كوچك از شماره ۸ پرسپوليس و تيم ملي است. چند سال پيش و در برنامه‌اي كه ويژه ماه مبارك رمضان بود، مرتضي، قد بلندترين پسر ايران كه به دليل يك هورمون عجيب، قدش به طرز غيرطبيعي در حال رشد و افزايش بود حضور يافت و در آن برنامه بزرگ‌ترين آرزوي زندگي خود را داشتن يك لپ‌تاپ و ملاقات با علي كريمي عنوان كرد.

كمتر از ۲۴ ساعت از پخش اين برنامه علي كريمي در حالي كه يك لپ‌تاپ در دست داشت به ملاقات مرتضي رفت و در آن ملاقات به اين جوان قد بلند قول داد كه هزينه‌هاي درمانش را هم تقبل مي‌كند. چندي پيش نيز زني جوان در حالي كه كودك خود در آغوش داشت بر سر تمرينات پرسپوليس رفت و از شماره ۸ قرمزها تقاضاي كمك مالي براي تامين هزينه‌هاي سنگين درمان فرزندش كرد كه علي كريمي همان جا اعلام كرد تمام هزينه‌هاي درمان اين كودك را تقبل مي‌كند.

ناجي زلزله‌زدگان

كريم باقري نيز از بازيكناني به شمار مي‌رود كه در كنار فوتبال، كارهاي خيرخواهانه را در اولويت كارهاي خود قرار داده است. هرچند شماره ۶ سابق تيم ملي فوتبال ايران طي سال‌هاي اخير چشمه‌هايي از معرفت و جوانمردي خود را در رابطه با كمك به محرومان، يتيمان و افراد بي‌بضاعت نشان داده است.

اما نقطه اوج اقدامات نيكوكارانه وي به زلزله آذربايجان برمي‌گردد، جايي كه او با تمام توان و قدرت براي كمك به زلزله‌زدگان تلاش كرد. كريم باقري مسئوليت جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي به زلزله‌زدگان را به عهده گرفت تا در آن حادثه دردناك نقش يك ناجي را ايفا كند. كمك‌هايي كه باقري تا امروز جمع كرده به هزينه ساخت ده‌ها باب واحد مسكوني براي حادثه‌ديدگان تبديل شده است.

موشكي از جنس معرفت

چهره‌هاي شاخص و مشهور با انجام كارهاي انسان‌دوستانه، ناخواسته آن را به بهترين شكل در جامعه تبليغ مي‌كنند، موضوعي كه مهدي مهدوي‌كيا تاكيد زيادي روي آن دارد. مهدوي‌كيا چندي پيش طي مصاحبه‌اي عنوان كرد كه فوتباليست‌ها بايد كار خيرشان را با صداي بلند اعلام كنند تا انجام آن را در جامعه ترويج بدهند. موشك سابق هامبورگ همه نوع اقدام خيرخواهانه‌اي را در پرونده‌اش دارد، از كمك به ايتام گرفته تا كمك به آسايشگاه كهريزك.

مهدوي‌كيا حتي آن موقع كه در آلمان بازي مي‌كرد از كارهاي خيرخواهانه غافل نمي‌شد. مهدوي‌كيا زماني كه در آلمان بازي مي‌كرد از لحاظ مادي و معنوي به كودكان سرطاني كمك زيادي مي‌كرد. هافبك سابق تيم ملي فوتبال ايران هنوز هم به كودكان آفريقايي كمك‌هاي مالي مي‌كند و علاوه بر آن بتازگي كمك‌رسان مردم زلزله‌زده آذربايجان شرقي هم بوده است. او كه از بااخلاق‌ترين بازيكنان فوتبال محسوب مي‌شود معرفت خود را خارج از چمن سبز هم به دفعات نشان داده است.

پوشاندن زشتي‌ها

انجام كارهاي نيكوكارانه و عام‌المنفعه جرياني است كه از خيلي وقت پيش در فوتبال ايران به راه افتاده است، جرياني كه نمايي ديگر از فوتبال را نشان مي‌دهد. افزايش تعداد فوتباليست‌هايي كه درصدد انجام كارهاي خيريه هستند حاكي از زنده‌بودن ارزش‌هاي اخلاقي دارد، يعني همان چيزي كه خيلي‌ها به وجود آن در فوتبال شك دارند.

دامنه اقدامات خيريه برخي از فوتباليست‌ها آنقدر گسترده است كه گاهي اوقات اتفاقاتي منفي را در خود حل مي‌كند و باعث مي‌شود چهره فوتبال ايران بيش از اين مخدوش نشود.

در واقع مدرسه‌اي كه علي دايي در اردبيل ساخت يا عيادتي كه علي كريمي در روز تولدش از كودكان يتيم به عمل آورد، نقش زيادي در پوشاندن بسياري از زشتي‌هاي فوتبال ايران دارد، زشتي‌هايي كه گاهي اوقات به نظر مي‌آيد روزبه‌روز بر شدت آن افزوده مي‌شود. براستي اگر طلايه‌داران كارهاي خيرخواهانه در فوتبال نبودند، فوتبال ايران چه ظاهري پيدا مي‌كرد؟
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
زمان ارسال : يکشنبه 1391/10/10


اخبار کميته انضباطي فدراسيون فوتبال


کميته انضباطي فدراسيون فوتبال از احضاريه‌هاي جديد به اين کميته خبر داد.


به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، جلسه رسيدگي به شکايت جواد شيرزاد از باشگاه استقلال تهران با حضور نمايندگان دو طرف روز يکشنبه 17 دي ماه 91 در کميته انضباطي برگزارخواهد شد. عدم حضور دو طرف مانع از رسيدگي نخواهد بود.

همچنين جلسه ديگري روز سه شنبه 26 دي ماه به منظور رسيدگي به شکايت حميد عبداللهي از حسين هدايتي دولابي، مالک و رئيس هيات مديره باشگاه استيل آذين در محل کميته انضباطي برگزار مي‌شود.

جلسه رسيدگي به شکايت علي دايي از باشگاه پرسپوليس روز سه شنبه سوم بهمن ماه 91 با حضور نمايندگان دو طرف در کميته انضباطي برگزار مي‌شود. عدم حضور طرفين مانع از رسيدگي نيست.

همچنين حکم پرونده مطالبه وجه عباس کاظميان از باشگاه فجر شهيد سپاسي، به اين ترتيب اعلام شد که پس از رسيدگي به پرونده و بررسي مدارک و محتويات، با توجه به صدور برگه تسويه حساب از سوي باشگاه، به استناد بند يک ماده 18 آيين نامه کميته انضباطي رسيدگي را متوقف و پرونده را مختومه اعلام مي‌کند.

اين راي در مهلت يک هفته قابل تجديد نظر در کميته استيناف است.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یادداشت ویژه: در سالگرد جنجالی‌ترین شادی گل تاریخ

یادداشت ویژه: در سالگرد جنجالی‌ترین شادی گل تاریخ

یادداشت ویژه: در سالگرد جنجالی‌ترین شادی گل تاریخ؛ چرا به انگشت‌نماها خیره‌ایم؟


پیامک را طرفداران استقلال ساخته‌اند. طعنه‌ای به جنجالی‌ترین شادی گل تاریخ؛ همان که به تیترهای فردا جلای 18+ داد. روزنامه‌ها کلمه اختراع کردند: انگشت‌نما. اضافه‌ای که تبدیل به صفت دو بازیکن مشهور پرسپولیس شد. این کلمه فعلی را در خود پنهان داشت و مفهومی. از آن مفاهیم که هرگز ازشان نمی‌نویسی؛ بس که صریح‌اند. اما تولد این کلمه به این معنا بود که باز فوتبال. تنها جایی که حتی می‌شود از رسوایی جنسی ستارگانش نوشت. حوزه فراخ تا انتشار کلمه "انگشت‌نما" حتی. کلمه که نه، یک اشاره، یک کلک سینمایی، یک تصویر دقیق از آن طرف خطوط قرمز با کیفیت آینه.


حالا یک سال گذشته. موج خبر خوابیده. نقش‌های اول و دوم ریل‌گذاری شده‌اند تا تبریز. خبری نیست. انگشت‌نمایی به تاریخ پیوسته تا قهرمان‌ها با جنجال‌های تازه بیایند. چند روزی بازوبند. هفته‌ای مکتب حجازی. یک ماهی مانوئل ژوزه. یاد مولن‌روژ می‌افتی، شو ماست گو آن (نمایش ادامه دارد). بی‌وقفه. تا آخر دنیا لابد. تا امیری هست و فرهادی. تا سردار و نظامی. تا مردم برای مجری محبوب نان بربری را رج می‌زنند شکل نود... شکر خدا، آن قدر خبر آمده که باید فکر کنی تا یادت بیاید شیث کی بود و نصرتی کی...

ما ساکنان این دریاییم. ماهی و مرجان و ستاره دریایی و کوسه و نهنگ. پلانکتون و "یول ماهی". نظم دریا به خوراک است. چرخه می‌گردد تا برسد به صیاد و کشتی‌بان. خوراک را -پنداری- از بالا می‌ریزند تا هی نگاهت به آنجا باشد؛ نه پایین‌تر –عمیق‌تر. تا این ژرفای قیری رازآلود باقی بماند. تا اصلا به ذهنت نزند که آخرین مربی خارجی فوتبال ایران دیگر چه باید می‌کرد که اینجا راهش ندهند؟ تا این جمله آن یکی را نشنوی که می‌گوید: مدیر باشگاه بی‌توجه به خواسته من برای خودش بازیکن می‌خرد. هر چه من (مربی) می‌گویم نه، عین خیالش نیست. تا وقتی در یک برنامه تلویزیونی سند می‌آورند که بازیکن جنوبی تیم شمالی بعد از موعد مقرر (یک روز بعد) ثبت کرده به اندام محترم تولید هورمون تستوسترونت هم نباشد. تا آن تقلب روشن شیراز را فاکتور بگیری و بروی تا سطح. جایی که خرده نان‌ها اشتهایت را تحریک می‌کنند.

این فوتبال ماست. انگشت‌نماها نیاز این فوتبال‌اند. باید هر روز در گوشه‌ای از این جغرافیای پت و پهن ترقه‌ای صدا کند. آنها به این صدا احتیاج دارند. مردم دنبال صدا هستند. روزنامه‌نگارها هم. مثل یک عملیات ایذایی حساب شده تا نروی یقه سرمربی تیم ملی را بگیری و سوال کنی کسی که با قطر همکاری کرد که بود. سوال کنی و تا جواب نگرفتی از رو نروی. بایستی. بنشینی. سماجت کنی. آن‌قدر که بالاخره یکی مُقر بیاید. ما، هر جور که حساب کنی، دل‌بسته این انگشت‌نماهاییم. بس که فعل جنسی و نوشتن از آن جذاب‌تر از آن است که بروی کرمانشاه و یقه او که مدرک تقلبی درست کرد را بگیری. اصلا چرا کرمانشاه، همین فدراسیون فوتبال -هیئت فوتبال تهران، سازمان لیگ. قرارداد غیرقانونی فرهاد مجیدی... گنجایش مجهول ورزشگاه آزادی.

تنها راه اما نوشتن است. توسل به کلمه تا ابد... کاش بنویسیم. هی نور بیاندازیم تا این بی‌تفاوتی لعنتی به پایان برسد.

"کلمه قرار است بیان همه این اتفاقات، سال‌ها و یا ماه‌ها و یا روزها باشد که بر آدم گذشته است. باید با قلم نوشت باید شکل دستخط آدم را بگیرد. باید جان کنده شود از انگشت‌ها موقع فشار آوردن قلم یا خودکار روی کاغذ، باید معلوم شود روزگار چه طور گذشته است بر تو، باید این کلمات چیزی از انگشت‌هات در آن‌ها جا بماند، انگشت‌ها این رازنگه‌دارترین اعضای بدن."

کاش خسته نشویم. تا باور. تا آرمانشهر. خوابیدن زیر ملحفه آغشته به بوی حقیقت. لذتی است وقتی برسی به این مقصد نارسیدنی... جایی که گاوها پرواز نمی‌کنند.




پژمان راهبر
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نقدی دردمندانه بر مقاله چرا به انگشت نماها خیره ایم / کدام شوالیه، کدام سردار؟

نقدی دردمندانه بر مقاله چرا به انگشت نماها خیره ایم / کدام شوالیه، کدام سردار؟


نوشته تازه «پژمان راهبر» در سالگرد جنجالی ترین شادی گل تاریخ، مثل همیشه خواندنی است و تمام حسی که می توان از خواندن یک مقاله تند و تیز، انتقادی و تاثیر گذار دریافت کرد، در لا به لای جملات و سطرهایش دارد. حسی که درون تو را برای مبارزه با پلشتی و زشتی های فوتبال تحریک کند و نفس تازه ای بدمد برای رهایی از شر تقلب، آدم های بی کفایت و البته اول کار، تغییر نوع نگاه لعنتی خودمان. اینها شمه ای از واقعیت ها هستند.


دردی که مدت هاست به طرفداران فوتبال، کارشناسان و متاسفانه حتی روزنامه نگارانش سرایت کرده و حالا بخشی از وجود «ما» شده است. سطح بینی و علاقه وافر به حاشیه، همان طور که مهم ترین برنامه تلویزیونی یک دهه گذشته ایران با میلیون ها بیننده نیز از آن بی بهره نیست. اما مقاله سردبیر بخش فارسی سایت گل، چه دنیایی را جستجو می کند؟ رفتن از کدام راه برای ما سرنوشت بهتری رقم می زند و در تلنگر پژمان راهبر برای رهایی از حاشیه ها، چه رویایی خوابیده است؟
پژمان راهبر می نویسد:« هر جور که حساب کنی، دل‌بسته این انگشت‌نماهاییم. بس که فعل جنسی و نوشتن از آن جذاب‌تر از آن است که بروی کرمانشاه و یقه او که مدرک تقلبی درست کرد را بگیری. اصلا چرا کرمانشاه، همین فدراسیون فوتبال -هیئت فوتبال تهران، سازمان لیگ. قرارداد غیرقانونی فرهاد مجیدی... گنجایش مجهول ورزشگاه آزادی.» این ترجیع بند و نقطه اوج مقاله ای است که سعی دارد ما را از سطح رها کند.


پیگیری تقلب در فوتبال دور از نظرهای کرمانشاه وقتی همه مان خوب می دانیم همین علی کفاشیانش واقعا چقدر بر اساس لیاقت و درایت شخصی خودش ریاست می کند، قرارداد غیر قانونی فرهاد مجیدی که اگر صد در صد غیر قانونی هم باشد برای یک درصد اضافه کردن بر هیجان روی سکوهای تیم صدرنشین لیگ، احتمالا چه گناه شیرینی است و اینکه بفهمیم استادیوم آزادی که سالی شاید یک بار پر شود چقدر واقعا گنجایش دارد؟
اینها همه شان روی هم می شود یک برنامه 90. دو سه ساعت تعقیب و گریز و دورغ های همیشگی مسئولان و مردمی که آخر سر از حرف های عادل و جسارتش در پیگیری پرونده های تاریک و ضربه فنی کردن مدیران با خیال راحت به رختخواب می روند.
آقای راهبر سالهاست من و شمای نوعی همین مسیر و راه را می رویم. عادل فردوسی پور خود استاد مسلم این پروژه هاست.
سالها گذشته و هنوز درد تقلب داریم. درد این همه زوایای تاریک، درد مبارزه. این سالها را وقتی با این دردها سپری می کردیم، کسی نیامد که بهتر از قبلی اش باشد. نه دادکان بهتر از مهندس صفایی بود و نه کفاشیان خندان از دادکان که حداقل به یک ویژگی مثبتش دل خوش باشیم. نفر بعد کفاشیان هم چیزی خواهد بود در همین مایه های خودش، نالایق تر، ضعیف تر و اعصاب خرد کن تر.

آقای راهبر، به نظر شما چرا باید پیگیری گنجایش دقیق ورزشگاه آزادی موضوع روز رسانه ها باشد؟ چرا باید نپرسیم و ننویسیم که چرا «هیجان» از فوتبال رفته است؟ چرا «جان» فوتبال را گرفته اند؟ چرا میانگین تماشاگران بازیهای استقلال و پرسپولیس به زیر 5 هزار نفر رسیده است؟ پرسپولیس اوضاعش بد است، استقلال با نیمی از بازیکنان ملی پوش، جواد نکونام، امیر قلعه نویی و ... چرا دل ها را دیگر تسخیر نمی کند؟
چرا یک عمر این کارشناسان تقلبی را در تلویزیون و روزنامه ها به خورد خودمان و مردم دادند و دادیم؟ از امیر حاج رضایی اش بگیر تا تقوی و ایکس و ایگرگ. اینها که همه شان همه جا تیم گرفتند و پست ها پشت سر هم کردند.
همین حالا یک نفر را اسم بیاورید که بتوان بعد کفاشیان به او اعتماد کرد؟ منتقد بزرگ فدراسیون کفاشیان کیست؟ برنامه اش چیست؟ کدام شوالیه، کدام سردار؟ (اسم یک نفر را به غیر صفایی فراهانی بیاورید که قیافه اش واقعا به این کار بخورد؟)
آقای راهبر، اگر قرار است در فوتبال مان تحولی ایجاد شود، به چیزی که ابتدا به آن نیاز داریم، فکر و خلاقیت است. نه مبارزه وشفاف سازی و از این جور کارهای تکراری. (به خاطر بیاورید که همین سری قبل در ماجرای مبارزه با دخالت دولت در انتخابات فدراسیون فوتبال و به بهانه خنده دار استقلال فدراسیون، با حمایت جالب توجه از کفاشیان، چه بلایی سر خودمان آوردیم و چقدر زود هم پشیمان شدیم!)

ما به کارشناسانی تازه نیاز داریم. به یک اپوزیسیون تازه درون فوتبال. به یک جناح منتقد قوی. به گروهی که اگر قرار است کفاشیان را از فوتبال بیرون کنند، بتوانیم اعتماد کنیم. کفاشیان درد این فوتبال است، اما همه آن نیست. فتح الله زاده و ایکس و ایگرگ نیز مدیرانی هستند دقیقا از جنس خود او. دنیای امروز فوتبال جای آنها نیست. به خاطر هزار دلیل و مهم ترین اش «تهی بودن از فکر و خلاقیت». باید هر روز بپرسیم چگونه می توان دوباره خاطره «جام آزادگان» را زنده کرد؟ خاطره آن روزهای رنگی فراموش نشدنی. فوتبال هایی ساده با طعم ناب هیجان.
چطور می توان دوباره تیمی مثل «بهمن کرج» ساخت که در عرض یکی دوسال قلب خیلی ها را فتح کند؟ برای آشتی مردم با ورزشگاهها چه کار کنیم؟ چرا در طول سال حداقل یک تورنمنت باشکوه داخلی یا خارجی برگزار نمی کنیم؟ چرا دوست نداریم یک سمینار یا کنفرانس ویژه فوتبال در طول سال داشته باشیم تا راه تعامل با صنعت، کارخانه ها، شرکت های تبلیغاتی، شهرداری، رسانه ها و ... را بهتر و صحیح تر بیاموزیم و چه بسا به قراردادهای تازه و کارهای تازه برسیم؟
چرا هنوز همه مان فقط پای صحبت های «دکتر صدر» می نشینیم؟ چرا «دکتر صدر» تازه تولید نمی شود؟ چرا درباره خلاقیت و ایده هایمان برای آینده مقاله نمی نویسیم؟ چرا به فکر 5 سال بعد نیستیم؟ 10 سال بعد، اصلا بعد کفاشیان چه کسی می تواند فرشته نجات ما باشد؟

فکر کنیم کفاشیان ها دست از سر فوتبال ما برداشتند، حالا از کجا باید شروع کنیم؟ چرا یک بار بعد لیگ، یک گردهمایی بزرگ برای فهمیدن نقاط ضعف و قوت لیگ ترتیب نمی دهیم؟ چرا عادل از این کارها نمی کند؟ چرا فقط به مدرک فتح الله زاده گیر می دهیم؟ چگونه می توانیم این مدیران ناوارد را از فوتبال بیرون کنیم؟ ما به این سوال ها احتیاج داریم.
به هزار و یک فکر جدید برای برگرداندن پروژه شکست خورده «لیگ برتر» به ریل. به راههایی تازه و حتی کوچک برای درآمد زایی، به فکرهایی که مدیران عاشق شهرت را شاید کمی شرمنده کند.
آن وقت عادل فردوسی پور می تواند در برنامه اش به جای مدرک رو کردن و دروغ سنج گذاشتن به ریش آقای خندان، بخندد که شما واقعا با چه رویی هنوز دوست دارید رئیس باشید؟ آن روز قطعا مقاله های پژمان راهبر هم خواندنی تر از همیشه است.




صدرا مهرابی
 
آخرین ویرایش:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تیموریان: شک نکنید تا پایان فصل در الخریطیات می‌مانم


هافبک ملی‌پوش الخریطیات گفت: هزار در صد تا پایان فصل در الخریطیات می‌مانم و در این موضوع شک نکنید.

بحث بازگشت آندرانیک تیموریان، هافبک ملی‌پوش تیم فوتبال الخریطیات قطر به فوتبال ایران و حضورش به جای جواد نکونام در استقلال در روزهای اخیر به دفعات توسط رسانه‌های مختلف شنیده شده و حتی برخی پا را از این هم فراتر نهاده و پیوستن وی به جمع آبی‌پوشان را قطعی می‌دانند.

نکته قابل توجه اینکه حتی از سوی رسانه‌های قطری روز گذشته اخباری مبنی بر جدایی دو بازیکن خارجی الخریطیات از جمله تیموریان منتشر شده بود تا با انتشار آن خبر بازگشت آندو به استقلال واقعی‌تر از همیشه جلوه کند.

برهمین اساس به سراغ تیموریان رفته که ابتدا با ممانعت وی برای گفت و گو مواجه شدیم با این حال و پس از اصرار خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت تیموریان و البته در مورد شایعاتی که در مورد وی شنیده می‌شود؛ گفت: هزار در صد تا پایان فصل در الخریطیات قطر می‌مانم و در این موضوع شک نکنید.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وضعیت مالکیت باشگاه گهر امروز مشخص می‌شود



در جلسه امروز مسئولان گهر دورود با مسئولان شرکت تعاونی ایثارگران تهران وضعیت مالکیت این تیم مشخص می‌شود.
بعد از اعلام کناره‌گیری حسین هدایتی از ادامه فعالیت به عنوان مالک در تیم گهر دورود مذاکرات برای واگذاری مالکیت این تیم با شرکت تعاونی ایثارگران آغاز شد. در همین راستا فعالیت‌هایی صورت گرفته و این شرکت در آستانه برعهده گرفتن مالکیت این تیم است.
ساعت 16 امروز رضا آیت‌الله زاده مدیرعامل باشگاه گهر با سردار صفوی مدیر عامل شرکت تعاونی ایثارگران جلسه‌ای برگزار می‌کند و در این ارتباط به صحبت می‌پردازد.گفته می‌شود سرنوشت نهایی این موضوع که آیا این شرکت مالکیت گهر را در اختیار می‌گیرد مشخص می‌شود.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پروین: تلویزیون را روشن نکرده رضایی گل زد | در پرسپولیس دنبال پست و مقام نبوده‌ام


رئیس کمیته فنی باشگاه پرسپولیس گفت: با گل زودهنگام سرخپوشان به فجر، شیرازه این تیم از هم پاشید، تا آمدیم تلویزیون را روشن کنیم گفتند غلامرضا گل زد.

علی پروین در خصوص موفقیت‌های اخیر پرسپولیس اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم با توجه به شرایطی که پیش آمد این بچه (یحیی) و کمک‌هایش توانستند یک تکانی به این پرسپولیس بدهند. البته من در نیم فصل اول هم توقع داشتم که این بچه‌ها با پتانسیل بالایی که داشتند همینطور مانند 3 بازی اخیر بحران را پشت سر بگذارند.

وی افزود: هیچ وقت بردن فجرسپاسی در شیراز کار راحتی نبوده، ما هم در بازی دیروز تا آمدیم تلویزیون را روشن کنیم بازی را ببینیم، گفتند غلامرضا رضایی گل زده، البته گل بازی را دیدم و به نظرم دلیل این موفقیت این ‌است که بچه‌ها از ثانیه یک، بازی را جدی می‌گیرند و باید این موفقیت را به بازیکنان تبریک بگویم.

پروین ادامه داد: تاثیرات یحیی نیز در پرسپولیس کاملاً دیده می‌شود. به نظر من در 3 بازی زدن 10 گل آمار بسیار خوبی است چون مردم و مخصوصاً هواداران پرسپولیس عاشق این فوتبال هجومی هستند که از دیدن آن لذت ببرند اما مهاجمان باید بیشتر دقت کنند و فرصت‌ها را با دقت بیشتری به گل برسانند. البته اگر بچه‌ها در خط حمله تمرکز لازم را داشته باشند و عجله نکنند. آمار گلزنی پرسپولیس در آینده بهتر از این هم خواهد شد.

پروین خاطرنشان کرد: این برد را به تمام بازیکنان، کادرفنی و زحمتکشان پرسپولیس تبریک می‌گویم و امیدوارم باز هم ادامه‌دار باشد و بچه‌ها خیال نکنند همه چیز دیگر تمام شده است. بازی سختی مقابل نفت در جام حذفی و حتی گهر داریم اما این پرسپولیس با بازی‌هایی که نشان داده و درسی که از بازی مقابل صنعت نفت گرفته قطعاً می‌تواند روسفید باشد، در کل شکست دو بر صفر فجر مقابل پرسپولیس هیچ چیزی از ارزش‌های این تیم خوب شیرازی و جوانانش کم نمی‌کند چون آنها خوب با پرسپولیس جنگیدند.

پروین در پایان درباره شایعاتی مبنی بر ناراحتی‌اش در خصوص پست‌هایی که در پرسپولیس در حال پخش شدن است نیز گفت: یک بار گفتم 10 بار دیگر هم می‌گویم، در این تیم دنبال پست و مقام نیستم. فقط دوست دارم پرسپولیس سربلند باشد و ما هم به عنوان یک پرسپولیسی سرمان را بالا بگیریم. نمی‌خواهم به این شایعات دامن بزنم و درباره‌اش حرفی بزنم، هدف اول و آخر من موفقیت پرسپولیس است و باز هم می‌گویم اگر حرفی می‌زنم یا نظری می‌دهم از سر دلسوزی است نه چیز دیگری. من از هواداران می‌خواهم بیایند یحیی و بچه‌هایش را حمایت کنند چون چند بازی سخت در انتظار پرسپولیس است و اگر سکوها پر از تماشاگر باشد قطعاً روحیه همه چند برابر خواهد شد.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
انصاری‌فرد: امیدوارم این برد‌ها مقطعی نباشد | توپ بازی درجه 2 بود


مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امیدوارم این بردها مقطعی نباشد و در ادامه بتوانیم به برتری برسیم.

کریم انصاری‌فرد در خصوص پیروزی دو بر صفر پرسپولیس برابر فجر سپاسی عنوان کرد: برد شیرینی را بدست آوردیم. پرسپولیس واقعی را در این بازی‌ها نشان دادیم و در سه مسابقه اخیر نمایش بسیار خوبی داشتیم. نشان دادیم که شرایط خوبی داریم و مدعی هستیم.

وی ادامه داد:‌ امتیازات زیادی را از دست دادیم اما در بازی‌های اخیر رشد خوبی داشتیم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و بتوانیم در بازی‌های آینده به برتری برسیم. امیدوارم این موضوع مقطعی نباشد.

مهاجم پرسپولیس یادآور شد: گل زودهنگام شیرازه تیم‌ها را از هم می‌پاشد. فجر بازیکنان خوب و جوانی دارد و بازیکنان آن انگیزه و دوندگی زیادی داشتند. فکر می‌کنم برخی تیم‌ها برابر فجر با مشکل روبرو شوند.

انصاری‌فرد تصریح کرد: یاوری یکی از بهترین مربیان ایران است و امیدوارم این تیم در ادامه راه بتواند به موفقیت دست پیدا کند.

وی درباره موقعیت‌هایی که از دست داد، خاطرنشان کرد: من همه فرصت‌ها را از دست ندادم. به نظرم تیم ما هجومی و خوب بازی کرد شرایط جوی هم در بازی تاثیر داشت دنبال بهانه نیستم اما توپی که در این دیدار مورد استفاده قرار گرفته بود، توپ درجه دو بود و اصلی نبود.

مهاجم پرسپولیس افزود: خدا را شکر در این دیدار توانستم یک گل به ثمر برسانم. در سه بازی اخیر 10 گل به ثمر رساندم که این نمی‌تواند آمار بدی باشد. مهاجمان خوب کار کردند و آمار قابل قبولی ارائه دادند. امیدوارم در بازی‌های آینده گلزنی کنم. بدانید که اگر گل می‌زنیم، کل پرسپولیس است که گل می‌زند از سکوها گرفته تا مهاجم تیم.

وی با اشاره به تشویق هواداران پرسپولیس یادآور شد: باز هم دست هواداران پرسپولیس در شیراز را می‌بوسم که تیم را تنها نگذاشتند. قبول دارم هواداران پرسپولیس در این فصل خیلی اذیت شدند و امیدوارم با این بردها کمی از ناراحتی‌شان کم شود. ما برای خوشحالی هواداران بازی می‌کنیم و امیدوارم این بردها ادامه داشته باشد.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آقای شماره ۱۰ چگونه سرمربی شد؟ رفت‌وآمدهای پرهزینه در دل کویر


باشگاه مس کرمان با وجود داشتن پول و امکانات از نظر برنامه‌ریزی بلند مدت و ثبات مدیریت مشکلات فراوانی دارد.

فارس

باشگاه مس کرمان یکی از باشگاه‌های نسبتا پرطرفدار لیگ برتر فوتبال ایران است. باشگاهی که حتی سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد اما این باشگاه نیز مثل تمام باشگاه‌ها و بخش‌های دیگر فوتبال ایران از بی‌ثباتی مدیریت و روزمرگی رنج می‌برد.

باشگاهی که پول و امکانات دارد اما ثبات مدیریت و برنامه مدون و بلندمدتی ندارد. به این ترتیب در باشگاه مس به سرمایه انسانی و استعدادهای فوتبالی در کرمان آن‌طور که شایسته است توجه نمی‌شود و سرمایه مادی هم به نوعی هدر می‌رود.

باشگاه مس کرمان از سال 1385 و ششمین دوره لیگ برتری قدم به لیگ برتر گذاشت. آن روزها هواداران پرشور کرمانی سر از پا نمی‌شناختند و با عشق و علاقه تیم‌ محبوب‌شان را تشویق می‌کردند. مردمان خونگرم کویر تیم مس را مثل یکی از اعضای خانواد‌ه‌شان دوست دارند اما افسوس که جناح‌بندی‌ها و بازی‌های نسبتا سیاسی به نوعی به این باشگاه نفوذ کرد.

انگار دیگر بحث شایسته‌سالاری خیلی مد نظر نیست. اگر شایسته‌سالاری و برنامه محوری مدنظر این باشگاه پولدار و پرامکانات و پرهوادار قرار می‌گرفت نباید در شش دوره حضور در لیگ برتر 6 مدیرعامل در این باشگاه مدیریت می‌کردند. مشکلی که تقریبا بیشتر باشگاه‌های ما و حتی پرسپولیس و استقلال نیز با آن دست به گریبانند. نبود ثبات مدیریت و برنامه‌ دراز مدت در فوتبال ایران تبدیل به معضلی بزرگ شده است.

نیک نفس، برهانی‌نژاد، اسدی، نژادزمانی، گنجعلی‌خانی و حالا ناصر شهبازی 6 مدیر عامل باشگاه‌ مس در طول این 7 سال حضور در لیگ برتر بوده‌اند. به طور میانگین هر مدیر فقط یکسال در باشگاه مدیریت کرده است.

نتیجه این مدیریت کوتاه‌مدت هم تغییر 10 سرمربی در شش دوره لیگ می‌شود! مربیانی که در برخی موارد نه دلیل حضورشان برکسی معلوم بود و نه دلیل برکناری‌شان!

نادر دست نشان، پرویز مظلومی، امیر قلعه‌نویی، لوکا بوناچیچ،فرهاد کاظمی، مهدی محمدی، صمد مرفاوی، میرسلاو بلاژوویچ، ابراهیم قاسمپور و حالا دوباره لوکا بوناچیچ!

قاسمپور مربی ایرانی است که فصل گذشته به جای بلاژویچ آمد و توانست تیم در خطر سقوط مس کرمان را در لیگ برتر نگه‌دارد. همین مسئله باعث شد مدیریت وقت باشگاه بدون معطلی قرارداد قاسمپور را تمدید کند. گنجعلی‌خانی آن زمان مدیرعامل باشگاه بود اما همه‌کاره باشگاه عبدالرضا داوری رئیس هیئت مدیره بود. قرارداد قاسمپور تمدید شد و پیشنهاد‌ به ستاره‌های لیگ برتری آغاز شد. از فرهاد مجیدی تا رضا عنایتی و حسین کاظمی و... در نهایت داوری و گنجعلی‌خانی نیز به سرنوشت مدیران قبلی مس گرفتار شدند و این مرتبه اما نوبت به حضور یک مدیرعامل غیربومی! رسید.

ناصر شهبازی اولین مدیرعامل غیربومی باشگاه مس است. شاید در فوتبال حرفه‌ای بحث بومی و غیر بومی در زمینه بازیکنان خیلی مهم و مطرح نباشد اما در مورد مدیران بومی و غیربومی این بحث بیشتر است.

شاید اگر جنجال کاپیتانی در باشگاه استقلال و شایعه جدایی جواد نکونام از استقلال نبود رسانه‌ها به اندازه کافی به برکناری ابراهیم قاسمپور از مس می‌پرداختند.

اینکه چطور باشگاه مس حتی به تعهدات مدیران قبلی خود پایبند نیست و متممی که مدیران قبلی باشگاه با قاسمپور امضا کرده‌اند را نمی‌پذیرند و او راکنار می‌گذارند تا شاید به اصطلاح صرفه جویی کنند اما در این شرایط گرانی ارز به سراغ یک مربی خارجی می‌رود و بعد هم می‌گویند که رقم قرارداد لوکا بوناچیچ با باشگاه مس ریالی است نه دلاری! اگر هم این اتفاق را قبول کنیم که یک مربی خارجی حاضر شده به ریال پول بگیرد نه دلار بازهم باوش سخت است که رقم قرارداد بوناچیچ کمتر از 350 میلیون تومان باشد. یعنی همان مبلغ مورد اختلاف مدیرعامل غیربومی مس با ابراهیم قاسمپور، یعنی باید باور کنیم باشگاه مس لوکا بوناچیچ را با کمتر از 350 میلیون تومان استخدام کرده است؟ یعنی رکود اقتصادی در اروپا به حدی شده که یک مربی خارجی حاضر است با دستمزدی کمتر از یک سرمربی ایرانی کار کند؟

هر مدیرباشگاهی حق دارد سرمربی را هر زمانی که خواست برکنار کند و حرفی نیست اما آیا مدیران ارشد شرکت مس نمی‌پرسند این آمدن و رفتن برای چیست؟! آیا برای بهتر شدن وضعیت تیم است یا بیشتر شدن هزینه یا صرفه جویی در هزینه‌ها؟ اگر حرف مدیران باشگاه مس را بپذیریم که قاسمپور به دلیل بد اخلاقی‌اش کنار گذاشته شد و او همه چیز را در پول می‌دید و اصرار داشت که مدیران باشگاه مس به قرارداد 700 میلیون تومانی که امضا کرده‌اند پایبند باشند، آیا نباید از مدیران باشگاه مس پرسید آیا شما سرمربی خوش اخلاقی جذب کرده‌اید؟ سرمربی که مس اکنون آورده مربی است که یکبار با رسانه‌های خارجی صحبت کرد و برخی مسایل ایرانی و شرعی ما را زیر سوال برد.

تندخویی و بد اخلاقی بوناچیچ زبانزد عام و خاص در فوتبال ما است. اینکه بوناچیچ از نظر فنی مربی توانایی است شکی نیست اما کاش در باشگاه پولدار مس برنامه مدون و ثبات مدیریت وجود داشت تا شرایط حداقل این باشگاه بهتر از فوتبال ما می‌شد و هر لحظه سخن از آمدن و رفتن یک مدیر و یک مربی نمی‌شد و با یک اخم و یک قهر به راحتی سرمربی برکنار نمی‌شد.

لوکا بوناچیچ به هر حال بار دیگر به فوتبال ایران و مس کرمان برگشته است دهمین مربی مس باید دید آقای شماره 10 و نه چندان خوش اخلاق چطور می‌تواند در مس کرمان موفق شود و اصولا موفقیت برای تیمی که در رده هشتم جدول است چطور معنا می‌شود. آیا او قرار است مس را در این فصل آسیایی کند؟
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تا به حال اینقدر زود گل نزده بودم | من کجا، سلطان کجا؟!


مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس در مورد گلی که مقابل فجر سپاسی به ثمر رساند، گفت: تا به حال اینقدر زود گل نزده بودم.

غلامرضا رضایی در مورد گلزنی‌اش به تیم فجر سپاسی شیراز و رفتن به سمت هواداران شیرازی گفت: بعد از گل به سمت هواداران شیرازی رفتم تا فقط از خدا تشکر کنم. هرگز اجازه بی‌احترامی به مردم را به خودم نمی‌دهم. مردم شیراز افرادی هستند که یار و یاور غلامرضا رضایی بودند.

وی افزود: تا به حال گل به این زودی‌ نزده بودم و نمی‌دانم چه ثانیه‌ای بود. باید نشان دهیم که از دقیقه یک عطش حمله داریم و برای کسب نتیجه از همان ابتدا هجومی کار می‌کنیم. با محمد نوری و کریم انصاری‌فرد هماهنگ کرده بودیم به محض شروع مسابقه به سمت دروازه فجر حمله کنیم اما پیش بینی اینکه اینقدر زود به گل برسیم را نکرده بودیم. خیلی خوشحالم روز بسیار خوبی بود. پیش از این گل زودهنگام به ثمر رسانده بودم اما هیچ وقت اینقدر زود پایم به گلزنی باز نشده بود.

مهاجم پرسپولیس در مورد پلاکاردی که در آن او را سلطان شیراز نامیده بود، خاطرنشان کرد: به خدا نمی‌دانم پلاکارد را چه کسی زده بود اما از این اتفاق غافلگیر شدم و از افرادی که این لطف را کرده بودند تشکر می‌کنم. من کجا و سلطان کجا؟!خوشحالم که امروز بازی خوبی انجام دادم و در این برد نقش داشتم. با کریم انصاری‌فرد هماهنگی خوبی داریم. خیلی راحت به گل رسیدیم و این گل را به هواداران تقدیم می‌کنم.

رضایی در پاسخ به این سؤال که در این بازی چه شده بود که خیلی می‌دوید، تصریح کرد: همیشه تلاش زیادی می‌کنم و دوندگی زیادی دارم. در این مسابقه بازی من بیشتر به چشم آمد. در سیستم دو مهاجمی توانستم عملکرد خوبی ارائه کنم. همه می‌دانند غلامرضا رضایی همیشه می‌دود و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد. خدا را شکر توانستیم در این مسابقه نتیجه مناسبی را کسب کنیم.

مهاجم پرسپولیس در مورد اینکه می‌توانست گل‌های زیادی را به ثمر برساند، گفت: این موضوع را قبول دارم. یک موقعیت صد در صد داشتم که ضربه من با اختلاف خیلی کمی راهی خارج شد مهم کسب سه امتیاز بود که توانستیم به این مسئله دست یابیم از دیدارهای بعد با تمرکز بیشتر سعی می‌کنم از موقعیت‌ها نهایت استفاده را ببرم.

وی افزود: تیم ما در شرایط خوبی قرار دارد و مهاجمان در آمادگی کامل به سر می‌برند. هر مهاجمی که در زمین قرار می‌گیرد بوی گل می‌دهد این به این خاطر است که هافبک‌هایی مثل محمد نوری،کریمی و غیره پشت‌مان حضور دارند و خوب تغذیه می‌شویم.

رضایی در مورد صحنه‌ای که روی او در محوطه جریمه اتفاق افتاد که مشکوک به پنالتی بود، عنوان کرد: نمی‌دانم آن صحنه پنالتی بود یا نه، اما با من برخوردی صورت گرفت که باعث سرنگونی‌ام شد.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شکست فجر سخت بود | گل‌محمدی: می‌توانستیم ۶ گل بزنیم | روی رضایی پنالتی شد


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امروز بازی را کنترل کردیم و می‌توانستیم 6 گل بزنیم.

یحیی گل‌محمدی پس از پیروزی 2 بر صفر مقابل فجرسپاسی در نشست خبری اظهار داشت: خیلی خوب شروع کردیم، مثل سه بازی گذشته برنامه داشتیم و برای بازی های آینده پرسپولیس هم برنامه داریم و می خواهیم خیلی زود به گل برسیم. امروز هم بازی را کنترل کردیم، می‌توانستیم 6 گل هم بزنیم اما شکست دادن فجر کار سختی است تیم جوان و با انگیزه‌ای است. به بازیکنان تبریک می‌گویم باید این روند را ادامه بدهیم.

وی ادامه داد: پروویچ خوب بود انتظاراتم را برآورده کرد. دونده و خوب بود و خودش را با جو پرسپولیس هماهنگ کرد. از کلیه عواملی که تلاش کردند امروز بازی خوبی انجام شود تشکر می‌کنم. خالصانه از آنها تشکر می‌کنم و امیدوارم همه بازی‌های فجر در این ورزشگاه برگزار شود.

گل‌محمدی در مورد از دست رفتن موقعیت‌های گلزنی از سوی مهاجمان گفت: چند موقعیت گلزنی را از دست دادیم روز مهاجمان ما نبود. مثل بازی با ملوان یک بازی توپ ها گل می‌شود و یک بازی هم گل نمی‌شود. از همه بازیکنان راضی هستم و بهترین‌ها را به میدان می‌آورم و نیمکت قوی می‌خواهم که نیمکت قوی داریم.

وی در مورد نحوه قضاوت محسن قهرمانی گفت: از داور تشکر می‌کنم بازی را خوب سوت زد. دستش درد نکند ولی در برخی صحنه‌ها دچار اشتباه شد، روی رضایی پنالتی انجام شد. من هم مربی هستم و از اتفاقات درون زمین ناراحت می‌شوم.

سرمربی پرسپولیس در مورد موفقیتش گفت: روی این موضوع می‌شود فکر کرد که چرا موفق شدیم هم از نظر روحی و روانی کار کردیم الان در شرایط خوبی هستند از نظر بدنی هم کار کردیم و بهتر شدیم و می‌دانستم بهتر می‌شود اما بازهم کار داریم و کارمان سخت است.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
محمود یاوری: زمین و زمان به نفع پرسپولیس بود/نتیجه این بازی از پیش تعیین شده بود!


محمود یاوری به دنبال شکست فجرسپاسی از سرخپوشان پایتخت گفت، زمین و زمان به نفع پرسپولیس بود. این تیم چشم و چراغ مردم است و به هر حال باید مردم مشغول باشند!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرمربی تیم فجر سپاسی پس از شکست 2 بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس در پاسخ به خبرنگاری که به دو باخت اخیر فجر اشاره کرد بود، گفت: بازی هفته گذشته را خیلی به حساب باخت نگذارید، چون زمین تا مچ پای بازیکنان پر از آب بود. اگر موقعیت‌های گل ما به نتیجه می‌رسید، دیگر این طور حرف نمی‌زدید. امروز هم بازیکنان ما مرد بودند اما اهل بازی نبودند. انگار روی موکت فرش پهن کرده بودند. زیر پای بازیکنان خالی می‌شد و سر می‌خوردند.

او با بیان این‌که زمین و زمان به نفع پرسپولیس بود، ادامه داد: به پرسپولیس تبریک می‌گویم. همه چیز در اختیارشان بود، حتی هواپیمایی هم در اختیارشان بود. به هر حال این تیم چشم و چراغ مردم است و مردم باید مشغول باشند! ما هم انسانیم اما متاسفانه با ما بازی می‌شود. بازی را در زمینی گذاشتند تا 8 هزار بلیت بیشتر بفروشند. زمین دستغیب بهتر از تختی دورود است و جمعیت بیشتری هم می‌گیرد چرا ما را مانند گوشت قربانی این طرف و آن طرف می‌فرستند؟ من اعتراضی به این وضعیت ندارم.

یاوری با بیان این‌که چهار بازیکن اصلی را در اختیار نداشت اما صدایش هم درنیامد، اضافه کرد: به وضعیت‌مان افتخار می‌کنیم. اگر به خیلی‌ها برنخورد، بازی امروز میان داراها و ندارها بود. ما یکی،دو میلیارد خرج کردیم و پرسپولیس فقط 35 میلیارد. اگر پول‌ها را هم وسط می‌ریختند باز پرسپولیس برنده بود. روز خوبی نداشتیم. پرسپولیسی‌ها شایسته پیروزی بودند. این به این معنا هم نیست که بازی‌ را راحت واگذار کردیم. روزهای خوبی در پیش است اما نتیجه این بازی از پیش تعیین شده بود! بازی باید طول بکشد و جریان داشته باشد.

سرمربی فجرسپاسی با بیان این‌که کسی این وضعیت را پیش‌بینی نمی‌کرد، یادآور شد: تیم ما جوان است. اگر آن گل زودهنگام را نمی‌خوردیم، روحیه بازیکنان خراب نمی‌شد. مانند کسی که قندش پایین می‌افتد، روحیه هم مهم است. مسئولان باشگاه و استان باید توجه کنند. اگر فکری نکنند روزهای بدتری خواهیم داشت. ما پول نداریم، بازیکن بگیریم. بازیکن خوب هم در ایران نمی‌ماند که او را جذب کنیم. تیم‌هایی که بیشتر پول و لباس داشته باشند، توی چشم هستند. متاسفم که بازیکنان ما نتوانستند بازی خودشان را انجام دهند. نیمه دوم می‌توانستیم برنده باشیم و حتی گل بزنیم. متاسفانه عجله و خستگی مفرط اجازه نداد از فرصت‌ها بهتر استفاده کنیم.

یاوری با بیان این‌که بازیکنانش تقصیری ندارند و تقصیرها به گردن خود اوست، خاطرنشان کرد: بازیکنان ما کوتاهی نکردند. بازیکنان جوان باید خود را تیم هماهنگ کنند. متاسفانه تاکتیک‌ها انجام نشد و عقب افتادیم. رضایی، کریم انصاری‌فرد و سایر بازیکنان پرسپولیس خوب بودند و دل مردم را شاد کردند. ما ده مصدوم در زمین دستغیب داشته و ضرر دادیم. حداقل حالا باید دنبال منفعتش برویم. درست است که بازیکنان ما مصدوم می‌شوند، ولی همان‌هایی که بازی می‌کنند هم هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید نقش مربی را در تیم چقدر می‌دانید، تاکید کرد: مربی 99 درصد نقش دارد.

وی افزود: ما چهار بازیکن مصدوم داشتیم که از این بین نظری احتمالا به بازی بعد می‌رسد. این بازیکنان تاثیر زیادی در نتایج تیم داشتند. ولی نمی‌خواستیم سفره دل‌مان را باز کنیم. شاید با این شیوه روحیه حریف بهتر می‌شد. به هر حال مصدومیت جزو بازی است. اسماعیلی جزو بازیکنان خوب، جوان و آینده‌دار ماست. او انتخاب خود من بود اما برای بازی دادن به اسماعیلی باید در شرایط خاصی باشیم. نمی‌توان در هر بازی از او استفاده کرد. می‌توانیم او را در زمین حریف استفاده کنیم تا خیلی تاثیر در روند بازی نداشته باشد اما او بازیکنی با آینده درخشان است.

یاوری پس از اتمام نشست خبری بازی با پرسپولیس در شرایطی که سالن را ترک می‌کرد به تغییر زمان بازی از ساعت 15 به 14 اعتراض داشت.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اشتباه سایت باشگاه پرسپولیس/ سریعترین گل لیگ را خودِ پرسپولیس خورد!


گل غلامرضا رضایی هرچند یکی از زودهنگام‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر بود اما سریع‌ترین گل نبوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باشگاه پرسپولیس در پایان دیدار این تیم مقابل فجر سپاسی که با برتری دو بر صفر سرخ‌پوشان همراه بود، در خبری که بر روی خروجی سایت باشگاه قرار گرفت مدعی شد غلامرضا رضایی در این دیدار سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر فوتبال را به ثمر رسانده است. ادعایی که با مراجعه به آرشیو لیگ برتر فوتبال می‌توان به نادرستی آن پی برد.

غلامرضا رضایی در این بازی بلافاصله پس از شروع بازی در ثانیه 12 دروازه فجر را فروریخت اما این سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر نبوده و خود سرخ‌پوشان بهترین دلیل برای رد این ادعا هستند.

این تیم در دیدار مقابل مس سرچشمه در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در روز 25 مرداد سال 1390 سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر را دریافت کرد. در آن دیدار که در ورزشگاه باهنرکرمان برگزار می‌شد، اشتباه علیرضا حقیقی دروازه‌بان وقت پرسپولیس باعث شد تا برنوویچ بازیکن خارجی مس سرچشمه، در ثانیه هشتم این گل را به ثمر برساند. هدایت تیم در آن زمان بر عهده حمید استیلی بود.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آلومینیوم و تراکتورسازی پیروز شدند/ نفت و مس امتیازات را تقسیم کردند


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ادامه مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال عصر امروز از ساعت 15 با برگزاری 3 دیدار پیگیری شد.

داماش گیلان یک - آلومینیوم هرمزگان 2

گل‌ها: مهدی محمدزاده 7 و رسول پیرزاده 59 برای آلومینیوم، کبه 12 برای داماش

داماش برای اولین بار در این فصل شکست در خانه را تجربه کرد.

نفت تهران صفر - مس کرمان صفر

تراکتورسازی تبریز یک - پیکان صفر

گل‌: فلاویو لوپز 8

اخراج: کیوان وحدانی 86

تراکتورسازی با این پیروزی 32 امتیازی شد و به رده سوم صعود کرد. پیکان نیز نهمین شکست خود در این فصل را تجربه کرد و 20 امتیازی باقی ماند.

آلومینیوم نیز چهارمین برد خود را در این فصل به دست آورد و با 20 امتیاز به رده چهاردهم صعود کرد.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تقوی: من مقصرم، زیاده خواه بودم/ استقلال بهترین تیم ایران است



به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی تقوی پس از شکست یک بر صفر مقابل استقلال در نشست خبری اظهار داشت: اول اربعین حسینی را تسلیت می‌گویم. به آقای عالی پور هم که پدرش را از دست داده تسلیت می‌گویم. به مسیحیان سال جدید را تبریک می‌گویم. سوال می‌کنید دوباره باختیم. دیدید در زمین استقلال بهترین تیم ایران است. در نیم فصل دوم متحول شدند. شاخص‌های تراز اول دارند. ما تعدادی جوان داشتیم. به آنها تبریک می‌گویم خوب بازی کردند به خصوص در نیمه اول.

وی افزود: بهترین بازیکنان دو تیم دروازه‌بان ها بودند و شایسته بودند و به حق ملی پوش هستند. به قلعه نویی تبریک می‌گویم. وقتی بهترین بازیکنان را داشته باشی مربیگری در آن ساده نیست باید مربی ویژگی شاخصی داشته باشد. مدیریت بر این تیم سخت است که قلعه‌نویی کارش را بلد است. بازی استقلال و سایپا همیشه تاکتیکی بوده است. همان موقعی گل خوردیم که فکرش را می‌کردیم. در نبود دو بازیکن تاثیرگذار در کناره‌ها فضا را به حریف دادیم. داشته‌هایمان همین است، افتخار می‌کنیم باید با همین نفرات فصل را تمام کنیم و این بازیکنان را بسازیم و فصل بعد به تیم دیگر بدهیم.

سرمربی سایپا تاکید کرد: با کیفیت بودیم و موقعیت‌های خوبی مثل استقلال داشتیم. داور در یک صحنه که پنالتی بود آن را نگرفت. باید به بازیکنانم نمایش یاد بدهم که خوبتر خودشان را به زمین بیندازند. کارشناسان نظر بدهند. خطاهای زیادی روی دقیقی شد. گرفتن یک خطا هم اهمیت دارد. به داوران در پایان بازی تبریک گفتم. قصد زیر سوال بردن کسی را ندارم و حقم است که این حرف‌ها را بزنم ولی گرفتن خطا در صحنه‌های مشکوک نظر من است و کارشناسان باید نظر بدهند. بازیکنان با شخصیت و باتجربه نظر بدهند. در هر صورت باید نیم فصل دوم را هم مثل نیم فصل اول پشت سر بگذاریم.

سرمربی سایپا در مورد بی‌تجربگی بازیکنان این تیم گفت: ما روند فنی خوبی داشتیم و نقش مهارت خط دفاعی مهم بود. در صحنه گل بازیکن کناری ما نبود و ایوبی در پست غیرتخصصی بازی کرد. علاقمند بودیم تیم ما تهاجمی بازی کند. تمرکز زیادی روی شوتزنی نداشتیم راه های بهتری بود و می‌خواستیم از عمق دفاع استقلال استفاده کنیم. موقعیت پیدا کردیم اما گل نزدیم. استقلال دروازه‌بان خوبی مثل رحمتی دارد و ما هم دروازه‌بان خوبی داشتیم. بر اساس ظرفیت تیم باید بازیکنان را بچینیم. موقعیت هایی که داشتیم کمتر دروازه‌بانی می‌توانست مهار کند.



وی ادامه داد: بازیکنان بدون جانشینی داریم. با وجود همه اشتباه‌ها به بازیکنانم افتخار می‌کنم زیرا نیمه دوم با نشاط بودند. استقلال در نیمه دوم بایک مربی خوب به ما گل زد از همان راهی که پیش بینی می‌کردیم امیدوارم تجربه تیم سایپا را بالا ببریم و روند تیم بهبود ببخشیم.

وی در مورد کم آوردن بازیکنان سایپا از نظر بدنی از دقیقه 60 به بعد، گفت: مقصر من هستم و یک مقدار زیاده خواه هستم و مقابل استقلال و پرسپولیس بازی کرده‌ام استقلال هم امروز تغییر سیستم داد و به روش قبلی خود بازی کرد وقتی سیستم را هجومی می‌چینی وسط زمین را از دست می‌دهی و ما ریسک کردیم. غریبی خیلی خوب ظاهر شد و دوست داشت مقابل استقلال بازی کند. من مقصر بودم و می‌خواستیم به گل برسیم اما نشد در بازی‌های بعد جبران می‌کنیم.
 

pesare abidell

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اشتباه سایت باشگاه پرسپولیس/ سریعترین گل لیگ را خودِ پرسپولیس خورد!


گل غلامرضا رضایی هرچند یکی از زودهنگام‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر بود اما سریع‌ترین گل نبوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باشگاه پرسپولیس در پایان دیدار این تیم مقابل فجر سپاسی که با برتری دو بر صفر سرخ‌پوشان همراه بود، در خبری که بر روی خروجی سایت باشگاه قرار گرفت مدعی شد غلامرضا رضایی در این دیدار سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر فوتبال را به ثمر رسانده است. ادعایی که با مراجعه به آرشیو لیگ برتر فوتبال می‌توان به نادرستی آن پی برد.

غلامرضا رضایی در این بازی بلافاصله پس از شروع بازی در ثانیه 12 دروازه فجر را فروریخت اما این سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر نبوده و خود سرخ‌پوشان بهترین دلیل برای رد این ادعا هستند.

این تیم در دیدار مقابل مس سرچشمه در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در روز 25 مرداد سال 1390 سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر را دریافت کرد. در آن دیدار که در ورزشگاه باهنرکرمان برگزار می‌شد، اشتباه علیرضا حقیقی دروازه‌بان وقت پرسپولیس باعث شد تا برنوویچ بازیکن خارجی مس سرچشمه، در ثانیه هشتم این گل را به ثمر برساند. هدایت تیم در آن زمان بر عهده حمید استیلی بود.

البته سریعترین گل فوتبال ایران یا شاید سریعترین گل دنیا رو چند سال پیش تو بازی ابومسلم و ایرسوتر نوشهر تیم ابومسلم فکر کنم در ثانیه 4یا شاید 3 دروازه ایرسوتر نوشهر را باز کرد.
لنگیا خیالشون راحت..دییییی
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قلعه‌نویی: وزارت ورزش باید مشکلات ما را حل کند/ از برخی بازیکنان گلایه دارم


به گزارش خبرگزاری فارس، امیر قلعه‌نویی پس از یپروزی یک بر صفر مقابل سایپا در نشست خبری اظهار داشت: سال نو میلادی را تبریک می‌گویم. انشالله زیر سایه خدا سال خوب و پربرکت برای تمامی مسیحیان و ارامنه باشد. سه امتیاز را گرفتیم و به تقوی تبریک می‌گویم. یکی از بازی‌های خوب لیگ بود. نیمه دوم موقعیت زیادی داشتیم. از برخی بازیکنان گلایه دارم. ایجاد موقعیت می‌شود باید استفاده کنند تا ما دقایق آخر استرس نداشته باشیم. اگر قهرمانی لیگ، آسیا و حذفی می‌خواهیم با این نگرش دچار اشتباه می‌شویم مگر می‌شود 6 موقعیت تک به تک را گل نزد. در مجموع خوب بودیم چون با شرایط بسیار سخت کار می‌کنیم. مشکلاتی هست منتظر بازگشت فتح‌الله زاده هستیم تا با هیئت مدیره حرف بزنیم و باید فکر اساسی کنیم.

وی ادامه داد: تا ساعت 11 معلوم نبود هتل داریم یا نه. از دفتر وزیر برای ما هتل گرفتند. پاداش ندادیم بازیکنان حق شان را می‌خواهند. وزیر باید فکری برای ما بکند. ما نماینده ایران و وزارت در آسیا هستیم. وزارت باید فکر کند هر چند وزیر تلاش کرده تا مشکلات برطرف شود. بازیکنان ما تلاش کردند و طبق نمودار حرکتی 3 امتیاز جلو هستیم و نیمه دوم بازی بسیار خوبی بود و هواداران لذت بردند و با برخی از بازیکنان باید حرف بزنیم تا موقعیت‌ها را از دست ندهیم. البته بازیکنان تلاش کردند.

سرمربی استقلال در مورد اینکه جناج چپ مثل جناح راست نیست گفت: توازن جناحین ما نسبت به نیم فصل اول بهتر است. در دورود گل را از جناح چپ زدیم و یک تیم نمی‌تواند تمام نقاطش یک طور باشد. اشجاری و محمدرضایی خوب بودند از راهنمایی شما تشکر می‌کنم و تلاش می‌کنیم مشکلات حل شود.

وی در مورد پیشنهاد اوساسونا به نکونام، گفت: خیلی خوشحالم و به مجموعه استقلال تبریک می‌گویم اول فصل که نکونام را خریدیم خیلی انتقاد شد. لالیگا الان بازیکن ما را می‌خواهد معلوم شد نگاه خوبی دارند. روزی که نکونام را آوردم وزنه بزرگ تیم بود. برخی با قلعه‌نویی مخالف بودند و می‌خواستند من را بزنند نه جواد را. خوشحالم که جواد را دوباره خواستند و مشخص است که رو به رشد هستیم. سه مورد است که دنبالش هستیم. احساس بازیکن،منافع باشگاه و شرایط منافع باشگاه مهم است اما درخواست رسمی هنوز به دست ما نیامده است.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قلعه‌نویی: شعر «همه چی آرومه» را بلد نیستم!


به گزارش خبرگزاری فارس، امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی یک بر صفر برابر سایپا و پس از آنکه در نشست خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد دوباره در بیرون از سالن کنفرانس نیز به سؤالات برخی از برنامه‌های تلویزیونی جواب داد.

وی گفت: بازیکنان ما باید نگرش خود را عوض کنند ما پنج موقعیت تک به تک را نزدیم، اگر چه رحمان احمدی روز خوبش بود اما اگر بخواهیم در آسیا اینگونه بازی کنیم و مهاجمان ما فرصت‌سوزی کنند به مشکل برمی‌‌خوریم.

وی در مورد اینکه منظورش آرش برهانی است، گفت: برهانی خیلی دوید و زحمت کشید البته موقعیت هم زیاد خراب کرد نباید موقعیت‌های تک به تک را از دست بدهم. بحث من مربوط به کل تیم است نگرش‌ها باید عوض شود. با برنامه تاکتیکی انجام دادیم اگر از موقیت‌ها استفاده می‌کردیم می‌توانیم مثال جام حذفی 4 گل به سایپا بزنیم.

وی در مورد بحث کاپیتانی تیم فوتبال استقلال گفت: یکسری از دوستان خارج از مجموعه برنامه‌ریزی می‌کنند و می‌خواهند به استقلال ضربه بزنند. من خیلی شفاف در این مورد در برنامه 90 صحبت کردم اما در بازی با آلومینیوم در بندرعباس این مسئله حل شد از رسانه ملی خواهش می‌کنم بیخود به این موارد نپردازد رسانه‌ ملی که هزینه زیادی هم دارد.

وی در مورد اینکه نکونام و رحمتی حاضر نبودند با هم در یک ‌اتاق باشند، گفت: این مسئله تصمیم من بود. ما به اندازه شما فوتبال بازی نکرده‌ایم و در اردو هم نبوده‌ایم برخی بازیکنان با یکدیگر راحت‌تر هستند مثل خسرو و مجتبی قبلاً با فرد دیگری هم اتاق بودند و اکنون با یکدیگر هم اتاق هستند. اینکه دو بازیکن با یکدیگر هم اتاق نباشند باید بگوییم رابطه‌شان سرد است؟ به این مسائل دامن نزنید اینها بازیکنان ملی هستند و در استقلال همه چیز خوب است.

قلعه‌نویی در مورد اینکه یعنی در استقلال همه چی آرومه گفت: شعر همه چی آرومه را شما بلدید من بلد نیستم.

وی با اشاره به مشکلات استقلال گفت: اگر ترکاشوند از مسئولان شرکت تجهیز و شخص وزیر به این مسئله ورود نمی‌کردند ممکن بود استقلال امروز و دیروز بدون هتل باشد. فتح‌الله‌زاده و هیئت مدیره باید مشکلات تیم را حل کنند. از وزیر تشکر می‌کنم اما باید فکری اساسی برای این تیم بکنند.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مجید صالح: دیدار مهمی را بردیم/ این باخت جلوی حرکت سایپا را نمی‌گیرد


مربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه هنوز سایپایی است، گفت: استقلال و سایپا در کورس قهرمانی قرار دارند که خوشبختانه توانستیم این بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم و جایگاه‌مان را در صدر جدول بهتر کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید صالح در پایان دیدار استقلال برابر سایپا با ارزشمند خواندن پیروزی تیمش برابر سایپا ضمن بیان مطلب فوق گفت: این بازی برای دو تیم سرنوشت ساز بود زیرا دو تیم در کورس قهرمانی قرار دارند که خوشبختانه توانستیم این بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه طرح سایپا برای استفاده از تاکتیک دفاع و ضدحمله منطقی به نظر می‌رسید؟، تاکید کرد: در این بازی موقعیت‌های زیادی را روی دروازه حریف ایجاد کردیم و تنها یک مرتبه دروازه این تیم را باز کردیم اما در نهایت پیروز شدیم.

مربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه آیا از پیروزی برابر سایپا شادی مضاعفی دارید؟ خاطرنشان کرد: من کارمند سایپا هستم و کماکان سایپایی هستم، اگر امروز در استقلال هستم به خاطر تمدید ماموریتم از سوی سایپاست.

صالح با تاکید بر اینکه امیدوار است سایپا همیشه موفق باشد، ادامه داد: سایپا تیم خیلی خوبی است و فکر نمی‌‎کنم این باخت جلوی حرکت سایپا را بگیرد و امیدوارم در ادامه راه هم نتایج بهتری را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه خوشحال است بازیکنانی که ماحصل زحمات سال گذشته‌اش هستند، امسال نمود پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: به نظر من نفراتی هچون کاوه رضایی و میلاد غریبی دیر به ترکیب تیم اضافه شدند و اگر زودتر به زمین می‌آمدند، تاثیر بیشتری داشتند، هرچند اینها تفکرات کادرفنی سایپا بود.

مربی تیم فوتبال استقلال در پایان با بیان اینکه به سوالات حاشیه‌ای پاسخ نمی‌دهد، گفت: باید بیشتر روی گلزنی تمرین کنیم زیرا می‌بایست از هر 5 موقعیت گلزنی 2 مرتبه دروازه حریفان را باز کنیم.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مجتبی جباری: موفقیت استقلال مهمتر از کاپیتانی است/ به تماشاگران حق می‌دهم نیایند!





هافبک تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه شغل خبرنگاران است به برخی از مسائل دامن بزنند،گفت: بازیکنان تصمیم گرفته‌اند کاپیتان اول مجیدی باشد و کاپیتان دوم من. ضمن اینکه برای استقلالی‌ها موفقیت تیم مهمتر از بستن بازوبند است!

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی جباری پس از پیروزی تیم فوتبال استقلال برابر سایپا در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن بیان مطلب فوق گفت: سایپا تیمی خوبی است اما ما می‌خواستیم در این بازی پیروز شویم. خوشبختانه از موقعیت‌های زیادمان به گل رسیدیم و در حالی در این بازی به پیروزی رسیدیم که مستحق آن بودیم.

وی با اشاره به اینکه روابط بازیکنان با همدیگر به خاطر کاپیتانی سرد نیست، اضافه کرد: این شغل شما خبرنگاران است که به این مسائل دامن بزنید اما در تیم ما این موضوع تمام شده است و مشکلی در خصوص آن وجود ندارد که بخواهم در مورد آن صحبت کنم.

هافبک تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا بین نکونام و مجیدی اختلافی وجود دارد به گفتن جمله "این چیزها مسائلی نیست که به من مربوط باشد" بسنده کرد و افزود: همه در تیم استقلال بزرگ هستند و اینکه من کاپیتانم تا تیم را مدیریت کنم هم درست نیست. همه بازیکنان استقلال بزرگ هستند اما به رسم کسوت بازوبند در این بازی در اختیار من قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کسوت شما در استقلال بیشتر است یا امیرحسین صادقی؟، اظهار داشت: من نمی‌دانم، شاید سابقه حضور مجیدی از من یا دیگران در استقلال کمتر باشد زیرا زمان‌های بسیاری را در تیم‌های خارجی بازی کرده است. البته بعضی‌ها شرایط بسن بازوبند و اداره تیم در زمین را دارند و امروز به رسم کسوت بازوبند به وی سپرده شده است.

جباری با بیان اینکه در نیم فصل نخست نبود و تیم تصمیم گرفت رحمتی بازوبند را ببندد اما امروز تشخیص داده شده او کاپیتان استقلال باشد، ادامه داد: امروز بازیکنان تصمیم گرفته‌اند کاپیتان اول مجیدی باشد و کاپیتان دوم من. ضمن اینکه برای بازیکنان تیم بستن بازوبند کاپیتانی مهم نیست بلکه مهم موفقیت تیم استو

وی در خصوص اینکه پس از مدت‌ها 90 دقیقه در زمین حضور داشت، تاکید کرد: مربیان لطف داشتند در 3 بازی گذشته کم کم به من بازی دادند و فکر می‌کنم به آرامی به شرایط مطلوب نزدیک می‌شوم. امروز هم از وضعیت خودم راضی هستم.

هافبک تیم فوتبال استقلال همچنین در مورد اینکه از استقلال به عنوان شانس قهرمانی لیگ برتر نام برده می‌شود، ادامه داد: اگر تیم استقلال با داشتن این بازیکنان و وضعیت فنی خوبی که دارد، در این راه موفق نباشد، چه تیمی می‌خواهد موفق باشد؟ من هم امیدوارم بتوانیم این راه را به خوبی ادامه داده و با تکرار موفقیت‌های‌مان هواداران را شاد کنیم.

وی در مورد استقبال کم تماشاگران از بازی‌های استقلال اظهار داشت: با توجه به امکانات سرمایشی و گرمایشی و سایر امکانات لازم، من هم به هواداران حق می‌دهم به ورزشگاه نیایند.

جباری در پایان گفت: البته نیاز نیست ورزشگاه 100 هزارنفری داشته باشیم، شاید مثل تیم‌های بزرگ دنیا از جمله منچستر و ... اگر ورزشگاه 30-40 هزار نفری داشته باشیم و همیشه پر باشد، بهتر خواهد بود.
 

MOΣIN

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهاجم پرسپولیس زودترین گل جهان را زد!

مهاجم پرسپولیس زودترین گل جهان را زد!

خبرگزاری فارس: بنا به ادعای یک روزنامه مصری، بازیکن پرسپولیس سریع‌ترین گل جهان در سال 2012 را به ثمر رساند.



به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت مصری البلد، غلامرضا رضایی، مهاجم تیم پرسپولیس که توانست پس از 8 ثانیه از آغاز بازی برای تیمش در بازی مقابل فجرسپاسی گلزنی کند، موفق به زدن سریع‌ترین گل جهان در سال 2012 شد.:cool:

به گزارش این سایت، تیم پرسپولیس پس از اخراج مانوئل ژوزه پرتغالی توانسته است در 3 بازی اخیر به دو پیروزی دست پیدا کند.

این سایت در پایان آورده است که پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر ایران نتایج ضعیفی را کسب کرده و لیگ را متزلزل آغاز کرد.
 
آخرین ویرایش:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اشتباه سایت باشگاه پرسپولیس.....سریعترین گل لیگ را خودِ پرسپولیس خورد!

اشتباه سایت باشگاه پرسپولیس.....سریعترین گل لیگ را خودِ پرسپولیس خورد!






اشتباه سایت باشگاه
پرسپولیس/ سریعترین گل لیگ را خودِ پرسپولیس خورد!





گل غلامرضا رضایی هرچند یکی از زودهنگام‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر بود اما سریع‌ترین گل نبوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باشگاه پرسپولیس در پایان دیدار این تیم مقابل فجر سپاسی که با برتری دو بر صفر سرخ‌پوشان همراه بود، در خبری که بر روی خروجی سایت باشگاه قرار گرفت مدعی شد غلامرضا رضایی در این دیدار سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر فوتبال را به ثمر رسانده است. ادعایی که با مراجعه به آرشیو لیگ برتر فوتبال می‌توان به نادرستی آن پی برد.

غلامرضا رضایی در این بازی بلافاصله پس از شروع بازی در ثانیه 12 دروازه فجر را فروریخت اما این سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر نبوده و خود سرخ‌پوشان بهترین دلیل برای رد این ادعا هستند.

این تیم در دیدار مقابل مس سرچشمه در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در روز 25 مرداد سال 1390 سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر را دریافت کرد. در آن دیدار که در ورزشگاه باهنرکرمان برگزار می‌شد، اشتباه علیرضا حقیقی دروازه‌بان وقت پرسپولیس باعث شد تا برنوویچ بازیکن خارجی مس سرچشمه، در ثانیه هشتم این گل را به ثمر برساند. هدایت تیم در آن زمان بر عهده حمید استیلی بود.
 

Similar threads

بالا