مناسب سازی پیاده روی بلوار صبا مشهد

Arch-Azadeh

همکار مدیر مهندسی شهرسازی متخصص طراحی شهری
مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری از مناسب سازی و بهسازی پیاده روی بلوار صبا در دو فاز با اعتبار 8 میلیارد و 655 میلیون و 339 هزار و 641 ریال در مساحتی بالغ بر61 هزار و 200 متر مربع خبر داد.

حسین برلیانی اهمیت و گسترش فرهنگ پیاده روی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه در مسیر های کوتاه را مورد توجه قرار داد و افزود: بهبود ایمنی پیاده­ ها به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده در مطالعات ترافیکی و ساماندهی شهر در نظر گرفته شده که سایر اصلاحات در امر بهسازی پیاده روها در این راستا ارزیابی و هماهنگ گردیده است.
وی افزایش کیفی فضاهای شهری را از اهداف ستاد بهساز عنوان کرد و اظهار داشت: اصلاح جدول گذاری فضای سبز، ایجاد لاین دوچرخه و سطح شیب دار (رمپ)، همسطح سازی معابر جهت حرکت کم توانان و نصب مبلمان شهری در فواصل مناسب از جمله اقداماتی است که در این طرح مورد اجرا قرار گرفته است.
وی افزود: بهبود و ارتقای کیفیت سیما و منظرشهری، رضایت‎مندی شهروندان و تربیت متخصصین مورد نیاز پروژه‌های شهرداری مشهد با حداقل هزینه و بالاترین کیفیت از دیگر اهداف ستاد بهساز می‌باشد. برلیانی با اشاره به پیشرفت پروژه طبق برنامه زمانبندی اعلام داشت: هم اکنون این پروژه از سوی پیمانکار تحویل موقت شده است.
وی پیاده‌روها را به عنوان یکی از شریان های اصلی عبور و مرور شهری معرفی کرد و افزود: طبق استانداردهای بین المللی، در سطح مناطق سیزده گانه مشهد تمام فعالیت‌های سازمان بهساز شهرداری مشهد با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌های جانبازان، معلولان و نا بینایان صورت می‌پذیرد. وی افزود: پروژه‌ها جهت تسریع در اجرا فازبندی می‌شود که با پایان یافتن هر مرحله فاز بعد آغاز، تا از تداخل تخریب‌ها، ایجاد نارضایتی و مزاحمت برای مردم در عرض طولانی یک پروژه جلوگیری شود.
قائم مقام ستاد بهساز تصریح کرد: تست تراکم جهت زیر سازی، مقاومت مصالح و درصد ماندگاری آن نیز در هر پروژه آزمایش می‌شود. برلیانی خاطر نشان کرد: هم اکنون بهسازی پیاده روهای بلوار امامت، مصلی، شیرودی، مقداد، فکوری، شریعتی، شاهد و قائم با نظارت دقیق کارشناسان بهساز و مناطق، فعال بوده و مطابق با الگوهای طراحی مشاوران در حال پیگیری است.

منبع: شاسا
 

Similar threads

بالا