مقایسه حرفه ای ویندوز فون 8 در مقابل سیستم عامل اندروید

seyed*hamid

کاربر حرفه ای
سلام خدمت همه دوستای عزیز. با توجه به اینکه امروزه بازار موبایل خیلی داغه و خیلیا قصد خرید گوشی موبایل دارن و اکثرا اطلاعات دقیقی ندارن درمورد سیستم عامل های تلفن های همراه تصمیم گرفتم این مطلبو بذارم که ممکنه برای خیلیا این سوال پیش اومده باشه که کدوم سیستم عامل بهتره. فعلا ios رو در این مقایسه درنظر نگرفتم چون داستانش جداس. این مقایسه توسط چنتا از دوستای خوبم صورت گرفته و امیدوارم مفید باشه. هرچند این مقایسه زیاد بنظر خودم جالب نیست چون سن آندروید بیشتر از ویندوزفونه ولی بازم بهتر از هیچیه!

مقایسه کامل و دقیق ویندوزفون8 در برابر اندروید

یکی از بزرگترین مشکلات در زمینه خرید تلفن همراه اطلاع رسانی های نادرست و بدون تحقیق و تعصب روی یک سیستم عامل میباشند.
اما به راستی ویندوز فون 8 یا اندروید؟
خیلی از دوستان برای خرید گوشی های جدید به یک مشکل بر میخورند ان هم بر سر دو راهی ویندوز فون8 یا اندروید؟
در این بحث ما به نقاط قوت و ضعف های این دو سیستم عامل میپردازیم.
بدون تعصب و هرگونه طرف داری از سیستم عاملی خواص تا دوستان واقعا با این اطلاعات بدونند کدام سیستم عامل نیاز ها و انتظارات انها رو برای خرید بین این دو راهی برطرف میکند .
این مقاله توسط 3 دوست خوبم که هر کدوم از حرفه ای ترین پروگرمر ها و تعمیر کاران و متخصصین تلفن همراه گرد اوری شده ولی باز با این تعامل که هیچ انسانی کامل نیست و ممکن هست اشتباهی صورت گیرد به صورت بحث ازاد ادامه میگزاریم برای صحبت های دوستان سوالات و انتقادات و پیشنهادات و تجربه های دوستان در زمینه کار با این دو سیستم عامل.

همه دوستان در این مورد که زمانی که سیستم عامل اندروید وارد بازار شد و به سرعت از تمامی جهت هایی که این سیستم عامل قدرتمند عرض اندام میکرد با استقبال بیشمار و یک موفقیت باور نکردنی در زمینه تمام سیستم های ارتباطی و صوتی و تصویری شد.
سیستم عامل اندروید که از نسخه 2 رسما شروع به کار کرد و قابل استفاده شد هرچند از نسخه زیر 1 شروع به کار کرد و در حال حاضر به نسخه 4 و خورده ای رسید بازار را به شدت بدست گرفت و همان طور که تمام دوستان و عزیزان در جریان هستند اول از روی تلفن همراه شناخته شد و الان این سیستم عامل روی تلویزیون ها دستگاه های مدیا پلیر و حتی گیرنده ها و پخش های ماشین هم اورده شده هست.

اما از روز اول که سیستم عامل اندروید منتشر شد واقعا بدونه اشکال بود؟

واقعا این سیستم عامل از روز اول هک شده بود و بازی و نرم افزار ها ی پولی بر روی این سیستم عامل به راحتی نصب میشد و بالا میومد. این هم یجورایی عیبه هم خوبه! درکل این عیبه ولی واس اکثر ما ایرانیا که عادت داریم برنامه های پولی رو رایگان (بخاطر فقر فرهنگی) داشته باشیم خوبه.

یا به این حد که الان در حال گسترش بازی و نرم افزار هست از اول بوده ؟

خیر. طبیعی هم هست. هرچیزی از روز اول کامل نبوده و به مرور کامل شده.
اندروید زمانی که عرضه شد با خیلی مشکلات از جمله کند بودن که تا امروز که پردازنده های 4 هسته ای با گرافیک های حرفه ای روبرو بوده و هست .
دلیل نسخه های بیشمار و زود به زود عرضه شدن اپدیت ها بر روی این سیستم عامل که از 2.1به 2.2 از 2.2 به 2.3 و ...همینطور تا الان که به 4 و بالاتر رفته عوض شده .
در صورتی که با این همه اپدیت ها باز هم این سیسم عامل مشکلاتی در کند بودن داراست که در ادامه به ان میپردازیم.

از عرضه سیستم عامل ویندوز فون 8 زیاد نمیگزره که این سیستم عامل مورد انتقاد های بسیاری قرار گرفت و خیلی ها این سیستم عامل رو شکست خورده میدونستن در حالی که اصلا به این صورت نبوده و این مشکل ها و انتقاد ها از طرف کاربران آسیایی میباشد و کاربران کشور های دیگر به سرعت به این سیستم عامل وابسته میشود.
دلیل بروز این همه مشکل ها و انتقادات پافشاری ماکروسافت در هک نشدن این سیستم عامل نسبت به اندروید میباشد که زودتر از هر چه فکر کنید سیستم عامل اندروید هک شد.
سیستم عامل ویندوز فون با عرضه شدن و شروع رقابت در چند موضع ضعف قرار گرفت که این نوع ضعف از طرف خریداران و محاکمه قبل از گناه میباشد.
من برای روشن شدن این موضوع چند سوال مطرح میکنم که آیا زمانی که دستگاه ایکس باکس 360 و پی اس 3 عرضه شد واقعا اینقدر بازی برای انها وجود داشت : خیر

در زمانی که سیستم عامل ویندوز فون عرضه شد اندروید به اوج خود و بیش از هزاران بازی ها و نرم افزار ها رسیده بود.
پس مقایسه این 2 سیستم عامل از روی تعداد بازی و نرم افزار و آنهم بدون در نظر گرفتن بازی و نرم افزار هایی که فقط مجانی هستند واقعا بی انصافی هست.

در سیستم عامل اندروید نصبت به ویندوز فون8 یکی از بزرگترین مشکلاتی که کابران در مرحله اول روی آن تعصب دارن نبودن file manager فایل منیجر در سیستم عامل ویندوز فون میباشد.

اما به درستی ویندوز فون به فایل منیجر احتیاج دارد؟

دوستانی که با سیستم عامل اندروید کار کردن میدونند که در مرحله اول برای نصب بیشتر بازی ها و نرم افزار ها که در حال حاضر اجتناب ناپذیر هم هست نصب جداگانه فایل بازی که همون فایل APK میباشد و در نهایت نصب فایل دیتا میباشد که یکی از بزرگترین مشکلات میباشد .
سایت هایی که بازی ها و نرم افزار ها رو هک میکنن و در اختیار دوستان برای دانلود میزارن، شما زمانی که این فیل های دیتا رو دانلود میکنید در اولین مرحله به یک مشکل میخورید که احتیاج به فایل منیجر داریدو آنهم قرار دادن فایل دیتا در جای درست میباشد که این موضوع اصلا در سیستم عمال ویندوز فون وجود ندارد و شما زمانی که یک بازی را دانلود میکنید یک فایل دانلود شده و نصب میشود بدونه هیچ دستکاری و مشکلاتی که اندروید دارد
شما زمانی که فایل دیتارو میگیرید و میخواید مثلا یک دیتا رو به محلی که باید ریخته شود در اندروید که دارای پوشه های مختلف مثلا در پوشه GAME LOFT , ANDROID/DATA , ANDROID/OBB, ROOT و پوشه های دیگر انتقال دهید .آنهم با فایل منیجر به اولین مشکلی که برخورد میکنید تایپ شدن نام درست پوشه میباشد , درصورتی که نام درست پوشه رو زدین و به محل مورد نظر درست ریختین با بالا بودن مدل های سیستم اندروید که عرض کردم.در بیشتر مواقع به این مشکل برمیخورید که نام پوشه در اندروید 3.2 چیز دیگری و در اندروید4.0.4 چیز دیگریست در مرحله بعدی مشکل نخوردن فایل دیتا با فایل APK نصب شده و کلی مشکلات دیگر که در این مرحله لازم به توضیح اساسی نمیباشد.

پس یکی از ملزومات گوشی های دارای سیستم عامل اندروید همین فایل منیجر و مشکلات زیاده که با فایل منیجر و انتقال فایلها دارید که در ویندوز فون 8 هیچ کدام از این مشکلات در نصب بازی و نرم افزار موجود نمیباشد و شما به آسانی و بدونه هیچ دانش و دستگاه دیگری اعم از کامپیوتر که حتما باید با آن بازی و نرم افزار ها انتقال و ریخته شود ندارید و فقط با خود گوشی این کارها رو انجام میدهید .پس در این مورد ویندوز فون به فایل منیجر احتیاج و وابستگی ندارد در صورتی که اندروید به آن وابسته است ,بگذریم از اینکه شما فایل های دیتا رو که دانلود میکنید اگر فرمت OBB نباشد خورد هست و همیشه به اینترنت برای دانلود قسمت های لازم در سیستم عامل خود دارید و وقتی هم در اینترنت باشید مشکل لایسنس و ...

در مرحله بعدی به قسمت موزیک و ویدیو و عکس میپردازیم که بیشتر دوستان با نرم افزار هایی که در گوشی یا تبلت خود نصب میکنند آن نرم افزار یا برنامه با سرچ کردن در سیستم عامل اندروید برای شما تمام انها رو پیدا کرده
اما مشکل چیست؟
مشکل زمانی است که شما فیلم های دیتا ی بازی هارو که گفتم خورد هست نصب میکنید که در زمان سرچ کردن برای گوش دادن به موزیک و ویدیو مورد علاقه خود در نرم افزار تمام ویدیو و اهنگ های موجود برای اجرای بازی و یا نرم افزار در پلی لیست شما میاید که نه میتونید حذف کنید نه میتونید نکنید چون مثلا یه اهنگ بعدش 50تا تیکه اهنگها کوچیک میاد که برای یه بازی و نرم افزار میباشد و زمانی هم بخواید فولدر مربوط رو از فایل منیجر باز و اهنگ ها رو گوش بدید باید تک تک این کارو کنید که اعصاب خورد کنه.
در صورتی که ویندوز فون 8 به هیچ وجه این مشکلات رو نداره و در مرحله اخر به این نتیجه میرسیم که ویندوز فون 8 به فایل منیجر احتیاج و وابستگی ندارد مگر در مراحل حرفه ای که از بحث خارج میباشد.

در مرحله بعد میپردازیم به یک مشکل اساسی که شاید خیلی از دوستان این انتظار را از یک تلفن همراه داشته باشند.

آن هم مشکل تم میباشد که در ویندوز فون به ان و لانچر ها اصلا توجهی نشده و برای افرادی که زود از منوهای گوشی خود خسته میشوند اندروید در این زمینه پیش تاز است و لانچر های ویندوز 8 بسیار مشکل داره و ابتدایی میباشد .
در حالی واقعا اندروید لانچر و تم های بسیار زیبایی دارند و نکته اصلی بک گراند این سیستم هست که ویندوز فون8 به آن توجهی نکرده و اندروید پیشتاز میباشد.

یکی دیگر از نکات مهم و موثر در انتخاب و مقایسه این دو سیستم عامل قسمت منو ها میباشد از لحاظ چیدمان و دسترسی و گشتاورد باز هم اندروید از خیلی لحاظ از ویندوز فون 8 سرتر میباشد .
البته سیستم ویندوز فون هم با قرار دادن دسترسی حروف الفبا و یا گزینه pin to star menu گزینه هایی هستند که بسیاری از مشکلات دسترسی را فراهم میاورد اما در اینجا برتری مد نظر هست و برای انتخاب بهتر دوستان باید مقایسه را بدون تعصب انجام داد که در این حالت اندروید پیشتاز میباشد.

در قسمت بعد میپردازیم به یکی از مهم ترین انتظاری که از یک تلفن همراه میرود که در کل قسمت تماس گوشی از تماس صوتی تماس تصویری منوهای دسترسی شبکه های دسترسی شماره گیر برقراری تماس منوهای برقراری تماس و مهمترین قسمت،قسمت ارسال SMS و contact میباشد . که در این حالت واقعا ویندوز 8 برتر میباشد و اصلا بدون شک برتری هایی که ویندوز فون در این قسمت ها دارا میباشد اندروید بی شک شکست خورده میباشد دسترسی به COntact ،ارسال SMS، شماره گیر حرفه ای ،منوهای دسترسی سریع ،منوهای حرفه ای و گشتاورد های حرفه ای در قسمت SMS و در قسمت تماس تصویری و در قسمت برقراری تماس تصویری واقعا ویندوز فون از اندروید بسیار حرفه ای تر کار امد تر و بهتر میباشد.

خوب میرسیم به یکی دیگر از قسمت های مهم که واقعا بحث مهم و جدی میباشد :

همه دوستان متوجه پیشرفت روز بروز پردازنده ها و گرافیک ها 2 بعدی و تا 3 بعدی که جدیدا پا به عرصه گذاشته اند هستند و قدرت های شگفت اور و سرعت های بسیار بالا در پردازنده ها و CATCH و GRAPHIC و CPU ها بسرعت در حال پیشرفت میباشد که یکی از مهمترین این قسمت ها که بسیاری از دوستان وقتی اسم 4 هسته ای میشنوند.به قسمت RAM و یا 4 هسته ای نرم افزاری (آیا نرم افزار توان استفاده از هر 4هسته را دارد یا نه) و یا 4 هسته ای سخت افزاری و بسیاری از چیز های دیگر توجهی نمیکنند و وقتی گوشی خود را یا تبلت خود را میخرند به مشکل اجرا نکردن بازی های حرفه ای و قدرتمند که نیازمند قدرت سرعت میباشند به مشکل بر میخورند .

اما به راستی فقط همین آپشن های سخت افزاری در یک گوشی یا تبلت مهم هست؟ خیر
یکی از مهمترین عامل ها سیستم عامل میباشد که در ادامه به آن میپردازیم چون بحث واقعا مهمی میباشد و دوستان به آن اصلا توجهی نمیکنند.
یکی از مشکلات بزرگ اندروید و یکی از بزرگترین برتری های ویندوز فون 8 در همین زمینه میباشند. دوستانی که تجربه استفاده از سیستم عامل اندروید ان هم با مثلا ROM و RAM مثلا 2گیگ را دارند و اخیرن تا 3 گیگ هم افزایش پیدا کرده اند ، بی شک دیده اند که با پر شدن حافظه 2 گیگ با نصب بازی ها و نرم افزار های لازم که هیچ وقت حافظه 2 گیگ کاملا در دسترس نمیباشد و مقداری از ان به برنامه ها و سیستم عامل و قسمت های دیگر اختصاص داده میشود در حافظه 2 گیگ زمانی که حجم رام و رم شما به نصف این حافظه برسد .
در سیستم عامل اندروید مهم نیست کدام ورژن حتی در اخرین نسخه اندروید شما افت سرعت سریع و ریپ زدن در منو ها و اجرا کردن بازی ها به صورت اسلوموشن و گیر کردن و یکی از مهمترین چیز ها هنگ کردن و مجبور به سافت ریست و یا هارد ریست شما را میکند که البته این مشکل با افزایش RAM خیلی کم شده. حال دوستان شاید بگن نه پردازنده فلان گوشی یا تبلت اندرویدی فلان مدل این مشکل رو ندارد اما بدون شک این مشکل در اندروید میباشد و ربطی به قدرت گوشی و تبلت نمیباشد در صورتی که در ویندوز فون 8 شما هیچ وقت، دقت کنید هیچوقت هنگ نمیبینید حتی در پردازنده های ضعیف باز کردن چند نرم افزار و بازی با هم و اجرای بازی های سنگین حتی اگر از رم شما چند مگ هم ازاد باشد بازی و نرم افزار درست و عالی اجرا و هیچ ریپ زدن هنگ کردن مشاهده نمیکنید که این برتری باعث طرفدارهای پروپا قرص ویندوزفون 8 را مجذوب خود کرده در صورتی که در قسمت های SETTING اندروید اپشن ها گزینه ها و دسترسی های بسیاری داراست و نرم افزار های بسیاری میباشند که برای این مشکل اندروید ساخته شده اند اما در هر صورت ویندوز فون 8 سرتری بدونه شکی در این مورد داراست در قسمت بعدی به تنظیمات بسیار ساده و ابتدایی اندروید حتی در آخرین ورژن در زمینه تنظیم رنگ و کنتراست و روشنایی و قسمت های مربوط به DISPLAY میباشد که اصلا در اندروید به ان توجهی نشده که در ویندوز فون 8 قسمت های Brightnes, contrast, color, temperature ,color ,saturation شما با زیاد کم کردن های انها به بهترین تصویر برسید و یا گزینه SUNLIGHT READABILITY که واقعا حرفه ای و کار امد میباشد.

قسمت اکانت ها و ایمیل های وابسته و آپدیت ها میباشد در سیستم عامل اندروید شما باید برای sync کردن اکانت گوگل یا اکانت hotmail داشته باشید که قسمت ایمیل و برای گشتن در اینترنت هم قسمت معروف و شناخته شده گوگل کروم میباشد.
که سیستم عامل ویندوز فون 8 از بینگ استفاده میکند که بسیار قابلیت های متنوع و جالبی دارد که گوگل با توجه به محبوب بودن بروزرش بدونه شک از بینگ این امکاناتش کم میباشد.
البته از قسمت بروزر میتونید به گوگل وصل شید اما سیستم سرچ تعریف شده به ویندوز فون 8 بروزر BING میباشد قابلیت های جالبی از جمله با سرچ کردن در موتور بینگ به شما پوینت هایی میدهد که از آن پوینت ها شما نرم افزار بازی و هزاران چیز دیگر میتونید خریداری کنید.

نشان دادن عکس های بروز بر روی لاک اسکرین شما، نشان دادن آب و هوا و درجه آب و هوا ،روز، شب، عصر و ساعت زیبا ،دمای لحظه ای اوقات، شرعی و بسیاری چیزهایی که همه این ها به صورت پیش فرض و با ساخت یک اکانت قابل استفاده بوده و نیازی به نصب نرم افزار های جانبی نیست .
البته بهترین بروزر و محبوب ترین گوگل کروم میباشد و قسمت های زیادی دارد اما اینجا بحث ما خدمات سیستم عامل در حالت عادی میباشد نه نصب نرم افزار های جانبی که در اندروید برای این خدمات لازم میباشد ولی در سیستم عامل ویندوز فون 8 تمامی این خدمات موجود میباشد.
یکی از قابلیت های اندروید نصبت به ویندوز فون بودن قسمت V.P.N میباشد که یکی از مشکلات سیستم عامل ویندوز فون میباشد که البته با یک سری از کارها این مشکل قابل حل میباشد و گفته شده در ویندوز فون8.1 اضافه میشود. هرچند که این قضیه باعث امنیت بیشتر ویندوز فون شده است.
اما در اندروید این قسمت بهتر و حرفه ای تر میباشد در بسیاری از قسمت ها این دو سیستم عامل با هم برابری مشترکی دارند و این قسمت ها رو نمیشود برتری یک سیستم عامل نصبت به اون یکی دونست اما در بسیاری از مراحل میشود با یک حساب سر انگشتی و موضوعات مطرح شده در بالا واقعا سیستم عاملی را که میپسندید انتخاب کنید و به حرف دیگران که با نا آگاهی و دلایل درست و بسیاری از جنبه های دیگر مانند جنبه های مادی سیستم عامل اسون تر و پر سود تر را در هنگام خرید به شما پیشنهاد میکننند که آن اندروید هست اما این سیستم عامل محبوب هم ضعف های بزرگی دارد و مزایایی دارند که طبق بررسی بالا شما به بهترین انتخاب بدون اینکه شک کنید میرسید.

یکی از مشکلات و طرف داری های فروشندکان از سیستم عامل اندروید سود بالای این سیستم عامل از نصب نرم افزار، بازی، روت کردن و دیده شده به بها نه های عجیب و استفاده از سادگی خریدار پول هایی بابت کارهایی که اصلا پایه و اساس ندارد از خریدار صاف و ساده میگیرند .
یکی از این ادعا ها رجیستر کردن میباشد که این کار قبلا روی تمام گوشی ها انجام شده و به اصطلاح پول رجیستر دائمی را در سیستم عامل اندروید میگیرند که یکی کلاهبرداری میباشد.
بهونه دیگر کپی دائم کردن دستگاه که بعد از ریست گوشی به مشکل بر نخورید و بسیاری از دلایلی که برای شما میاورند تا پول بیشتری از مشتری دریافت کنند بسیاری از دوستان در زمینه خرید گوشی از چند جا سوال میکنند و به پایینترین قیمت میروند و در زمان خرید با این ادعا ها تخفیف داده شده را جبران میکنند.

از بحث دور نشیم و این یک آموزش بود برای طرف داری فروشندگان از سیستم عامل اندروید که در ویندوز فون 8 شما به راحتی از تمام نرم افزار ها و بازی ها که تعداد مجانی آنها هم کم نیست به راحتی با یک اکانت اینترنت دانلود کنید و به هیچ مشکلی بر نخورید .
در کل برای خرید و انتخاب میون این 2 سیستم عامل قدرت مند، نظر و عقیده و اطلاعات درست و با پایه و اساس را مد نظر گرفته و بهترین انتخاب را داشته باشید به نظر خود ببینید کدام سیستم عامل جواب نیاز های شما را میدهد
بدونه شک مصرف باطری در اندروید بالاتر میباشد نسبت به ویندوز فون 8 و در سیستم عامل اندروید مصرف بیشتری از باطری میشود ولی در سیستم عامل اندروید منوها و قسمت هایی بیشتری در SETTING و از جمله قسمت ها و اپشن ها برای تنظیمات اتصال کابل تا تنظیماتی چون پروسسور و چیز های دیگری که در ویندوز فون 8 این تنظیمات کمتر بوده ولی بسیاری از این تنظیمات در ویندوز فون 8 به صورت اتوماتیک انجام میشود و نیازی به این نوع تنظیمات نمیباشد .

اندروید بسیار سعی بر پایین اوردن حجم بالابردن سرغت در سیستم عامل خود میکند که این سعی ها بی نتیجه و فقط بی روح تر کردن سیستم عامل در نسخه های جدید و وابستگی بیشتر به نرم افزار های جانبی میباشد که در ویندوز فون 8 این مشکلات برای مصرف کننده بسیار کم میباشد .

یکی از مشکلات اساسی سیستم عامل اندروید که به جای اینکه کمپانی گوگل بر روی آن تمرکز داشته باشد نه بر روی منتشر کردن تند تند سیستم عامل های مختلف و گیج کردن خریدار، نداشتن قابلیت آپدیت در این سیستم عامل و مشکلات اپدیت و عرضه نشدن آپدیت و ندادن خدمات برای سیستم عامل های قبلی که فایل های بروز رسانی برای سیستم عامل ها و در صورت دادن آپیدیت و فقط یک مرحله آپدیت .

یکی دیگر از مشکلات ندادن فایل های بروز رسانی برای قسمت های Setting و کاربردی تلفن همراه میباشد که این کمپانی با عرضه سیستم عامل ها با شماره های جدید شماره های قبلی خود را به فراموشی سپرده و خریدار برای بروز رسانی دستگاه خود باید از کاستوم رام و رام های جدید سیستم عامل عرضه شده با فلش کردن تلفن همراه میباشد که با پاک شدن همه چیز تلفن همراه و بسیاری مشکلات دیگر همراه میباشد که در سیستم عامل ویندوز فون 8 به صورت بسیار حرفه ای حساب شده دقیق و منظم آپدیت ها برای سیستم عامل قسمت های مختلف تلفن همراه و قسمت های مهم از جمله setting و منوهای دیگر و اضافه شدن قابلیت های کاربردی و دسترسی اسان به اپدیت های جدید این سیستم عامل و قسمت های تفکیک شده برای بازی ها و نرم افزارها میباشند که برای بازی ها در سیستم عامل ویندوز فون 8 محلی جدا گانه با قابلیت های زیاد منوهای دسترسی آسان به نتظیمات بازی ها و قابلیت اتصال برای بازی های انلاین و چند نفر و از جمله تعریف اواتار دریافت اپدیت های جدید بازی ها و بسیاری قابلیت های دیگر میباشد که در اندروید هیچ کدام از این قسمت ها موجود نبوده و شما به صورت دستی قادر به تفکیک بازی و نرم افزار و برای دریافت آپدیت های جدید به گوگل پلی مراجعه کرده و یا دانلود فایل دیتا و نصب بازی به صورت مجزا میباشد که تمام قسمت های بازی از جمله سیو های شما از بین میرود.

امروزه بسیاری از دستگاه های ما از قبیل لپ تاپ و کامپیوتر های خانگی مجهز به سیستم عامل ویندوز میباشد که این هم یکی از مزایا حساب میشود که شما برای تبادل اطلاعات بین کامپیوتر و تلفن همراه خود بدون نیاز به نصب درایور و نرم افزار های جانبی براحتی به تمام قسمت های تلفن خود دسترسی دارید در صورتی که در اندروید مقداری مشکلات از جمله درایور ها مخصوصا در تلفن همراه هایی که دارای حافظه داخلی میباشند و قابلیت اتصال حافظه جانبی را ندارند.

در اخر میتوان گفت که این 2 سیستم عامل بسیار قدرت مند از برتری ها و ضعف هایی نسبت به یکدیگر برخوردار میباشد که در بسیاری از مواقع تجربی میباشد و به انتخاب شخص بستگی دارد که از سیستم عامل خود چه انتظار ها و چه درخواست هایی دارند و کدام از این مزایا بیشتر و مهمتر میباشد که در آن صورت از عیب های دیگر میتوان چشم پوشی کرد در کل این دو سیستم عامل با تفاوت کمی که با هم از نظر معایب و محاسن دارا هستند ما امتیاز اول را به ویندوزفون 8 که بدون احتیاج به دستگاه و نرم افزار های ثالث میباشد و سرعت بالاتر رابط کابری ساده تر در دسترس تر و زنده تری دار میدهیم تلفن همراه و تبلت ی که دارای ویندوز فون8 میباشد یک سیستم همیشه بروز و زنده ای میباشد و بسیاری از قابلیت ها و قسمت ها وابستگی زیادی به اینترنت دارد و به خواطر این وابستگی ها به اینترنت این سیستم عامل بروز و زنده وهمگام با شما میباشد که بدونه نیاز به sync هر نوع اطلاعاتی را بار گزاری کرده و در دسترس قرار میدهد و شما را همیشه متصل به دقایق و لحاظات اینترنت میکند و این ویژگی برای کسانی که به نوعی همیشه در اینترنت هستند و بروز بودن خود و اطلاعات را دوست دارند این سیستم عامل پاسوخ گوی این افراد میباشد.
در صورتی که سیستم عامل اندروید در قطب مخالف این سیستم عامل و بیشتر افلاین میباشد.

چکیده مطلب:
آندروید:
1-
اندروید سیستم عاملی هست منابع زیادی رو مصرف میکنه (قبول) ولی گوگل در نسخه 4.4 سعی کرده این سیستم عامل با گوشیهای با سخت افزار پایین هم روان اجرا بشه.
2- گوگل با اجازه دادن به شرکتهای مختلف که ظاهر سیستم عامل خودشون رو سفارشی کنن انقلابی بپا کرد و گوشیهای شرکتهای مختلف رو از یکنواختی بیرون آورد.
3- رایگان ارائه شدن این سیستم عامل (البته بدون هیچ گونه حمایت) باعث گسترش سریع این سیستم عامل شد و قیمت تمام شده گوشی رو بسیار پایین آورد.
4- تعریف نشده چارچوب خاصی برای دستگاه های اندرویدی باعث شد بسرعت روی هر چیزی که فکر کنید عرضه بشه (که هم نقطه قوت و هم نقطه ضعف هست).

ویندوزفون :
1. ماکروسافت با ارائه این سیستم عامل که کمترین حالت سفارشی رو داره ( از نظر تم و ...) سیستم عاملی رو ارائه کرد که یک کاربر تازه در کمترین زمان ممکن بتونه اون رو کاملا فرا بگیره .
2. قفل بودن نصب اپلیکیشن در ویندوزفون و محدودیتهای آن باعث شده این سیستم عامل به یکی از ایمن ترین سیستم عاملهای دنیا تبدیل بشه و کاربران تجاری رو بخودش جلب کنه و کم کم جای بلک بری رو بگیره .
3. ماکروسافت با قرار دادن حداقل و حداکثر سخت فزار برای گوشیهای خود چارچوبی رو فراهم کرده که تمام اپلیکیشن ها براحتی و بدون دردسر روی گوشی نصب و اجرا بشن .
4. ماکروسافت برای هر گوشی لاینس 10 الی 15 دلاری از سازنده ها میگیره و در قبال اون از سیستم عامل خود حمایت کامل رو میکنه (در برابر شکایت) و همچنین تعهد 18ماه برای رفع نواقص سیستم عامل و ارائه آپدیت داره.
5. ماکروسافت یک سیستم عامل بسیار سبک و با هسته ای مشترک در گوشی ,فبلت ,تبلت ,لپتاپ و دستکتاپ و سرورها توانسته یک یکپارچگی خواستی در محصولات خود ایجاد کنه .

از همه بحثای بالا ما به یه نتیجه گیری کلی میرسیم:
برای ما ایرانی ها که اصولا پول دادن به اپلیکیشن رو دور ریختن پول میدونیم (بیشتر بخاطر فقر فرهنگی و مالی مباشد) ,برای ما که دنبال این هستیم که بجای هر روز ظاهر گوشیمون یک شکل خاص باشه ...
برای ما که دوست داریم گوشی رو از کرنل تا رام و هر چی شخم بزنیم ,برا ما که دوست داریم بیشتر آفلاین باشیم (چون اینرنت پرسرعت نداریم و یا پولمون نمیرسه دائم داشته باشیم) ...
برا ما که دوست داریم سخت افزار گوشیمون از رایانه مون بالاتر باشه (کاری نداریم بکارمون میاد یا نه) و ...
اندورید سیستم عامل آرمانی میباشد

ویندوزفون نیاز به خرید اپلیکیشن داره ,از اون هم رد بشیم اینترنت پرسرعت و دائمی نداریم !!!
مایکروسافت بیشتر سعی کرده کاربرای خودشون رو با اپلیکیشنها مشغول کنه تا سیستم عامل برا همین کلا ساده هست و سفارشی نمیشه.
ویندوزفون روی سیستم عاملی با دسترسی دائمی به اینترنت پرسرعت بنا شده (جامعه جهانی)

در کل ویندوزفون ابتدای راه هست ,تا رفع شدن ایرادات ,ضعفها و تکمیل شده اپلیکیشنها راه زیادی داره ...

از همه دوستان خواهشمندم هرنظری انتقادی نکته ای چیزی دارن که کمک میکنه این تاپیک کامل تر و مفید تر شه دریغ نکنن.
موفق باشید
 

vergilangleos

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چندتا نکته :
شما برای ویندوز هم اگه بخواین نرم افزار کرک شده بریزی احتیاج به فایل منیجر داری .. و برای آندروید اگر نرم افزار اصل بریزی احتیاجی به فایل منیجر نداری ! ضمن اینکه ویندوز هم فایل منیجر رایگان داره
تو این زمینه هیچ فرقی بین این دوتا نیست ..
در مورد سخت افزار و ظاهر سیستم عامل کاملا درست بود ..
اما در مورد نرم افزار به هر حال ویندوز کاملا عقبه و بخصوص وقتی گوشی گرون قیمت بخری خیلی ضد حاله !
در کل آندروید سیستم عامل سرگرم کننده تری نسبت به ویندوزه برای همین بیشتر به کار کاربرای عادی میاد ..
 

seyed*hamid

کاربر حرفه ای
:)

:)

چندتا نکته :
شما برای ویندوز هم اگه بخواین نرم افزار کرک شده بریزی احتیاج به فایل منیجر داری .. و برای آندروید اگر نرم افزار اصل بریزی احتیاجی به فایل منیجر نداری ! ضمن اینکه ویندوز هم فایل منیجر رایگان داره
تو این زمینه هیچ فرقی بین این دوتا نیست ..
در مورد سخت افزار و ظاهر سیستم عامل کاملا درست بود ..
اما در مورد نرم افزار به هر حال ویندوز کاملا عقبه و بخصوص وقتی گوشی گرون قیمت بخری خیلی ضد حاله !
در کل آندروید سیستم عامل سرگرم کننده تری نسبت به ویندوزه برای همین بیشتر به کار کاربرای عادی میاد ..
تا حدود زیادی موافقم.
البته درمورد عقب بودن نرم افزاری ویندوز نسبت به اندروید همونطور که گفتم سن اندروید بیشتر از ویندوز فونه واین طبیعیه. البته فقط جنبه سرگرمی اندروید خیلی نرم افزار های زیادی براش هست وگرنه ازنظر برنامه های کاربردی ویندوز هیچی کم نداره.
 

vergilangleos

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تا حدود زیادی موافقم.
البته درمورد عقب بودن نرم افزاری ویندوز نسبت به اندروید همونطور که گفتم سن اندروید بیشتر از ویندوز فونه واین طبیعیه. البته فقط جنبه سرگرمی اندروید خیلی نرم افزار های زیادی براش هست وگرنه ازنظر برنامه های کاربردی ویندوز هیچی کم نداره.
ربطی به زمان نداره ، مایکروسافت خیلی ویندوزفون رو محدود کرده تا وقتی هم که سیستم عامل یکپارچه نده بیرون همین جوری ادامه میده در عوض آندرویدکاملا بازه ..
 

seyed*hamid

کاربر حرفه ای
ربطی به زمان نداره ، مایکروسافت خیلی ویندوزفون رو محدود کرده تا وقتی هم که سیستم عامل یکپارچه نده بیرون همین جوری ادامه میده در عوض آندرویدکاملا بازه ..
آقا کی میگه ربطی به زمان نداره؟! ios 6سال فرقشه با اندروید ولی فاصلشون خیلیه. مشکلات به مرور حل میشن. سیستم عامل یه محصول نرم افزاریه، مجازیه، مثل ماشین قابل لمس نیس که اگه ایرادی داشته باشه با چشم بشه دید و رفعش کرد. باید استفاده شه تا ایرادش مشخص شه.
من از هیچکدوم طرفداری نمیکنم. فقط یه برسیه سادس. مایکروسافت یه شرکت قدیمی و خیلی زرنگه همینطورم گوگل رقیب قدرتمندیه. چه ویندوزفون و چه اندروید هردوتاشون ویژگی های خوب و نقاط ضعف خاص خودشونو دارن. همینطور ios. ولی زمان کمک میکنه که ایراداتشون برطرف بشه
 

ali 254

اخراجی موقت
فایل منیجر که ویندوز هم داره....من خودم ویندوز فون دارم و به 8.1 هم آپدیت کردم ، مشکل VPN هم در 8.1 حل شده(گرچه من تا حالا استفاده نکردم که ببینم چجوریه!!

اما متاسفانه مقایسه ای که بین افراد در بیش تر موارد انجام میشه ابتدایی هست...می گن اندروید بهتره ، فقط به یک دلیل ، اونم تعداد بیش تر برنامه ها و بازی ها!!...یعنی هیچ چیز رو در نظر نمی گیرن و فقط گیر دادن به تعداد برنامه ها و بازی ها...

ویندوز سیستم عامل سبکی هست و با وجود پایین بودن سخت افزار گوشی هایی مثلا نوکیا در مقایسه با گوشی های اندرویدی تا حتی بهتر عمل می کنه....

کلا برای مقایسه باید چند تا معیار رو در نظر گرفت و بابت هر کدوم امتیاز داد و در نهایت گفت برتری با کدوم هست...گرچه در آخر باید دید انتظار یک نفر از گوشی چیه....نه اینکه بچسبیم به یک عامل و بگیم کدوم بهتره ؛

این رو هم بگم خیلی از برنامه های اندروید خیلی سطحی و مبتدیه که اگر چند تا نرم افزار ویندوز فون بذاریم به راحتی برای ویندوز طراحیشون می کنن؛

4. ماکروسافت برای هر گوشی لاینس 10 الی 15 دلاری از سازنده ها میگیره و در قبال اون از سیستم عامل خود حمایت کامل رو میکنه (در برابر شکایت) و همچنین تعهد 18ماه برای رفع نواقص سیستم عامل و ارائه آپدیت داره.
واسه هر گوشی تا 36 ماه آپدیت میاد


ضمنا اینم بگم من نرم افزارهای زیادی به صورت رایگان دانلود کردم و بحث اینترنت هم فکر نکنم الان دیگه مشکلی باشه....
 
آخرین ویرایش:

seyed*hamid

کاربر حرفه ای
اما متاسفانه مقایسه ای که بین افراد در بیش تر موارد انجام میشه ابتدایی هست...می گن اندروید بهتره ، فقط به یک دلیل ، اونم تعداد بیش تر برنامه ها و بازی ها!!...یعنی هیچ چیز رو در نظر نمی گیرن و فقط گیر دادن به تعداد برنامه ها و بازی ها...

ویندوز سیستم عامل سبکی هست و با وجود پایین بودن سخت افزار گوشی هایی مثلا نوکیا در مقایسه با گوشی های اندرویدی تا حتی بهتر عمل می کنه....
کاملا موافقم. غیر از کیفیت ساخت، یکی از ویژگی هایی که این گوشی ها رو متمایز کرده سبکی ویندوز و روان کار کردن دائمی اون بصورتی که هنگ نداره اصلا
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
فایل منیجر که ویندوز هم داره....من خودم ویندوز فون دارم و به 8.1 هم آپدیت کردم ، مشکل VPN هم در 8.1 حل شده(گرچه من تا حالا استفاده نکردم که ببینم چجوریه!!
سلام دوست عزیز . شما دارین اون فایل منیجر مسخره ی ویندوزفون رو با فایل منیجری مثل root explorer مقایسه میکنید !؟ به قول ایرج میرزا این کجا و آن کجا ! میشه بپرسم اگه یه فایل متفرقه واستون بلوتوث بشه دقیقا کدوم قسمت میره ؟!؟!
VPN هم شما استفاده نکردین اما بنده استفاده کردم به هیچ وجه جواب نمیده . مایکروسافت اومده از پروتکل Ikev2 استفاده کرده که عملا توی ایران جواب نمیده یا اگه هم جواب میده قیمت سرویس هاش بالاس . توی GDR1 هم اومده L2tp رو اضافه کرده که اونم باز جواب نمیده .
اما متاسفانه مقایسه ای که بین افراد در بیش تر موارد انجام میشه ابتدایی هست...می گن اندروید بهتره ، فقط به یک دلیل ، اونم تعداد بیش تر برنامه ها و بازی ها!!...یعنی هیچ چیز رو در نظر نمی گیرن و فقط گیر دادن به تعداد برنامه ها و بازی ها...
میشه شما دقیقا یه مقایسه حرفه ای انجام بدین !؟؟!
اصن گیریم تعداد برنامه ها و بازی ها به کنار !!! آیا کیفیت برنامه های ویندوزفون در حد اندروید هست !؟؟! میشه نظرتون رو در مورد Viber بدونم ؟! یا مثلا Whatsapp یا همچنین لاین ؟!؟!؟!؟!
ویندوز سیستم عامل سبکی هست و با وجود پایین بودن سخت افزار گوشی هایی مثلا نوکیا در مقایسه با گوشی های اندرویدی تا حتی بهتر عمل می کنه....
واقعا از کجا به این نتیجه رسیدین که ویندوزفون سیستم عامل سبکیه !؟؟! شما اندروید خالص رو با ویندوزفون مقایسه کردین که این حرف رو میزنین ؟!؟!
این رو هم بگم خیلی از برنامه های اندروید خیلی سطحی و مبتدیه که اگر چند تا نرم افزار ویندوز فون بذاریم به راحتی برای ویندوز طراحیشون می کنن؛
چندتا برنامه فوق سنگین و پیشرفته برای ویندوز نام ببرید لطفا !!! اتفاقا برنامه های ویندوزفون به دلیل محدودیت هایی که مایکروسافت اعمال کرده خیلی مبتدی تر از اندروید هستش .
واسه هر گوشی تا 36 ماه آپدیت میاد
بله 36 ماه آپدیت میاد ولی چه آپدیتی ؟!؟!؟!؟ مثلا مرتب کردن ستینگ یکی از آپدیت های بزرگ ویندوزفون محسوب میشه . یا مثلا قابلیت فولدر بندی توی صفحه استارت ... :|
بعدشم بد قولی های مایکروسافت که دیگه زبانزد هستش . من ترجیح میدم گوشیم 6 ماه ساپورت بشه اما مثل آدم ساپورت بشه ...
 

seyed*hamid

کاربر حرفه ای
اصن گیریم تعداد برنامه ها و بازی ها به کنار !!! آیا کیفیت برنامه های ویندوزفون در حد اندروید هست !؟؟! میشه نظرتون رو در مورد Viber بدونم ؟! یا مثلا Whatsapp یا همچنین لاین ؟!؟!؟!؟!

واقعا از کجا به این نتیجه رسیدین که ویندوزفون سیستم عامل سبکیه !؟؟! شما اندروید خالص رو با ویندوزفون مقایسه کردین که این حرف رو میزنین ؟!؟!

چندتا برنامه فوق سنگین و پیشرفته برای ویندوز نام ببرید لطفا !!! اتفاقا برنامه های ویندوزفون به دلیل محدودیت هایی که مایکروسافت اعمال کرده خیلی مبتدی تر از اندروید هستش .

بله 36 ماه آپدیت میاد ولی چه آپدیتی ؟!؟!؟!؟ مثلا مرتب کردن ستینگ یکی از آپدیت های بزرگ ویندوزفون محسوب میشه . یا مثلا قابلیت فولدر بندی توی صفحه استارت ... :|
بعدشم بد قولی های مایکروسافت که دیگه زبانزد هستش . من ترجیح میدم گوشیم 6 ماه ساپورت بشه اما مثل آدم ساپورت بشه ...
کیفیت برنامه هاشون مثلا اون 3تا که گفتی؟! همشونو یه شرکت ارائه واس چنتا پلتفرم داده.
وقتی هر 3تا پلتفرم رو روی یه سخت افزار یکسان اجرا کنی و حسابی ازش کار بکشی میبینی که حرف اولو ویندوز فون میزنه بعد ios و آخر از همه آندروید. من با همش کار کردم و الانم گوشی اندرویدی دارم. و قطعا ویندوز فون روی سخت افزارهای پایین تر خیلی قشنگ خودشو ثابت میکنه.
ببین دوست من همونطور که گفتم سن اندروید بیشتره. حالا الان مثلا حدود 1میلیون برنامه داره و ios یکم بیشتر. ولی تاحالا توجه کردی چندهزار تا برنامه سیاه دارن این 2تا؟ ویندوز فون حدود 300 یا 400 هزارتا که شامل همه برنامه های کاربردی میشه فقط تو بحث سرگرمی زیاد حرفی نداره.
منظورت نمیدونم از برنامه فوق سنگین چیه و به چه دردی میخورن ولی اگر برنامه نویسیاشونو بلد باشی اندروید خیلی بی درو پیکره و چیزی که خیلی به چشم میخوره روون کار کردن ویندوز فونه و هنگ اندرویدم از همون مشکل برنامه نویسی سرچشمه میگیره.
راستی اندروید خالص بدرد همون سطل آشغال سبزه میخوره فقط! لانچر درست درمون میخواد.
نمیدونم گوگل چجوری ساپورت کرده گوشیتو که انقد راضی هستی ولی وقتی روت میکنی خیلی ساده و از گارانتی خارج میشه نمیدونم چی بگم!
بازم میگم، برنامه هاش اصلا مبتدی نیستن و فقط تو بحث سرگرمی و بازی عقب تر از اون 2تاس. وگرنه هیچ کاربری رو لنگ نمیذاره
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
کیفیت برنامه هاشون مثلا اون 3تا که گفتی؟! همشونو یه شرکت ارائه واس چنتا پلتفرم داده.
وقتی هر 3تا پلتفرم رو روی یه سخت افزار یکسان اجرا کنی و حسابی ازش کار بکشی میبینی که حرف اولو ویندوز فون میزنه بعد ios و آخر از همه آندروید. من با همش کار کردم و الانم گوشی اندرویدی دارم. و قطعا ویندوز فون روی سخت افزارهای پایین تر خیلی قشنگ خودشو ثابت میکنه.
ببین دوست من همونطور که گفتم سن اندروید بیشتره. حالا الان مثلا حدود 1میلیون برنامه داره و ios یکم بیشتر. ولی تاحالا توجه کردی چندهزار تا برنامه سیاه دارن این 2تا؟ ویندوز فون حدود 300 یا 400 هزارتا که شامل همه برنامه های کاربردی میشه فقط تو بحث سرگرمی زیاد حرفی نداره.
منظورت نمیدونم از برنامه فوق سنگین چیه و به چه دردی میخورن ولی اگر برنامه نویسیاشونو بلد باشی اندروید خیلی بی درو پیکره و چیزی که خیلی به چشم میخوره روون کار کردن ویندوز فونه و هنگ اندرویدم از همون مشکل برنامه نویسی سرچشمه میگیره.
راستی اندروید خالص بدرد همون سطل آشغال سبزه میخوره فقط! لانچر درست درمون میخواد.
نمیدونم گوگل چجوری ساپورت کرده گوشیتو که انقد راضی هستی ولی وقتی روت میکنی خیلی ساده و از گارانتی خارج میشه نمیدونم چی بگم!
بازم میگم، برنامه هاش اصلا مبتدی نیستن و فقط تو بحث سرگرمی و بازی عقب تر از اون 2تاس. وگرنه هیچ کاربری رو لنگ نمیذاره
در جوابتون باید بگم شما اول لطف کنین راجع به برنامه نویسی اندروید و همچنین نحوه ران شدن اپلیکیشن ها برای بنده توضیح بدین تا اون موقع بریم سراغ بقیه چیز ها ! اینکه میگین اندروید هنگ میکنه بخاطر اینه که دانش استفاده از اندروید رو ندارین ( با کمال احترام )
این نظر شماست که اندروید خالص به درد سطل آشغال میخوره . وگرنه اندروید خالص خیلی خیلی خیلی جذاب تر از اون محیط جذاب(!) ویندوزفون هستش .
بازم با کمال احترام باید بگم که نحوه صحبتتون نشون میده کلا راجع به اندروید هیچی نمیدونین و این حرفایی که میزنید از روی حرفای یه عده با سواد(!) و همچنین تجربتون از یه گوشی منسوخ اندرویدی هستش ...

اگه علمی بحث میکنید که در خدمتم در غیر این صورت باهاتون بحثی ندارم .

موفق باشید ... ;)
 

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
در جوابتون باید بگم شما اول لطف کنین راجع به برنامه نویسی اندروید و همچنین نحوه ران شدن اپلیکیشن ها برای بنده توضیح بدین تا اون موقع بریم سراغ بقیه چیز ها ! اینکه میگین اندروید هنگ میکنه بخاطر اینه که دانش استفاده از اندروید رو ندارین ( با کمال احترام )
این نظر شماست که اندروید خالص به درد سطل آشغال میخوره . وگرنه اندروید خالص خیلی خیلی خیلی جذاب تر از اون محیط جذاب(!) ویندوزفون هستش .
بازم با کمال احترام باید بگم که نحوه صحبتتون نشون میده کلا راجع به اندروید هیچی نمیدونین و این حرفایی که میزنید از روی حرفای یه عده با سواد(!) و همچنین تجربتون از یه گوشی منسوخ اندرویدی هستش ...

اگه علمی بحث میکنید که در خدمتم در غیر این صورت باهاتون بحثی ندارم .

موفق باشید ... ;)

سلام دوست عزیز، من بخشی از حرف های دوستمون رو که شما ازشون نقل قول گرفتین قبول دارم، نه اندروید رو میشه رد کرد و نه میشه ویندوزفون رو زیر سوال برد. این سلیقه شماست که از اندروید خوشتون میاد و دیگری از ویندوزفون. اصلا هم غیر علمی نیست، چرا که مارکت بر مبنای نیاز مشتریان گوشی ها رو تولید میکنه و سلیقه هر خریدار گوشی برگرفته از نیازش هست.

من لومیا 1520 و 520 رو خریدم، همین طور گلکسی نوت 3 هم دارم، فکر نمی کنم این گوشی ها رو منسوخ و از رده خارج بدونین. رم 2 گیگا بایتی 1520 و رم 3 گیگی نوت 3 سرآمد گوشی های 2014 قبل از ریلیز شدن ورژن های جدید گوشی بود. با تجربه ای که دارم می تونم بگم این حرف درستی هست که ویندوزفون تخصصی تر از اندروید هست و اندروید بیشتر سرگرمی هست، اما مطلقا نمیشه عنوان تخصصی و یا سرگرمی رو به گوشی خاصی داد. مثلا ویرایش فایل های آفیس در ویندوز فون بهتره، شاید بگین این قضیه به خاطر ساپورت مایکروسافت هست، هر چی هست راحت تره هست، اسکایپ، واتس اپ و اکثر نرم افزار های ارتباطی در ویندوز فون هیچ مشکلی نداشتند من با 630 و 520 و 525 و 1520 و 1320 تست کردم، وایبر بله کمی کند هست و ظاهر کسل کننده تری نسبت به نسخه اندرویدی داره و طبق اظهار نظر یکی از متخصصین شرکت وایبر، این اشکال به خاطر عدم توسعه خوب این برنامه برای ویندوزفون هست نه به خاطر خود سیستم عامل.
در مورد اندروید این یک واقعیت هست که امنیت این سیستم عامل کم هست، چون اوپن سورس هست و ورژن هایی که دست مردم میچرخه درسته میتونه متفاوت باشه ولی اکثر کاربرا حرفه ای نیستند که اون رو تخصصی برای خودشون بنویسن، مثل لینوکس(البته که پایه اون لینوکس هست ولی آسیب پذیره).اما ویندوز فون امنیت بالاتری داره.
اندروید بسیار کاربر پسند تر هست، این درسته، ویندوز فون هم کاربر های خاص خودش رو داره و با آپدیت های مکرر دارن ظاهرش رو بهتر می کنن، البته زمزمه هایی هست که ویندوز فون 10 در راه هست و بسیار کامل تر شده.
این یک واقعیت تست شده هست که اندروید مدیریت مصرف باطری ضعیفی داره و در نسخه های جدید سعی در بهینه کردن اون دارند، و ویندوز فون عملکرد سخت افزاری بسیار بهتری نسبت به اندروید داره با کمی سرچ این قضیه قابل تحقیق هست وگرنه میشه گوشی های مختلف اندرویدی و ویندوز فونی رو در رده های یکسان با هم مقایسه کرد.
من روی لومیا 520 برنامه های سنگینی مثل بازی آسفالت رو اجرا کردم مشکلی نداشت. اندروید به مرور هنگ و لگ شدید پیدا میکنه، فضای رم در صورت استفاده از شبکه های اجتماعی به سرعت پر میشه و البته میشه گوشی رو روت کرد اما مطمئنا این کار ریسک داره و موقع فروش مشکل داره و هر کسی شاید این ریسک رو نپذیره.
گوشی های ویندوز فونی باگ دارند دلیل آپدیت های متوالی اون ها هم همینه، البته اندروید هم همین طوره ولی با توجه به عمر اندروید و تجربه نا موفق ویندوز 8 این قضیه وجود داره که کمی با ویندوز 8.1 این قضیه بهتر شده.
من با وی پی ان هایی که گفتین کار کردم مشکلی نداشتم، اما در محیط دانشگاه که پروتکل خاصی رو میخواد بله مشکل داره که طبق خبری که در سایت مایکروسافت خوندم قراره در آپدیت های بعدی اضافه کنن.

در مورد سخت افزار و ... این بحث نظر خاص شماست معنی نداره این یک واقعیت هست و نظر خاص شما موقعی هست که با توجه به نیازتون چیزی رو انتخاب میکنین، اما در مورد ظاهر کاملا سلیقه ای هست، این بخش رو قبول دارم که خودم ظاهر نوت سه و لانچر هاش رو بهتر می پسندم. اما از عملکرد ویندوزفونی که دارم به مراتب راضی تر هستم، برخی اپلیکشین ها مثل کورتانا، here map و ... باعث شده وجه تمایز این گوشی با نمونه های مشابه مثل google map , سیری اپل و فرمان صوتی گوگل بشه.
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
سلام دوست عزیز، من بخشی از حرف های دوستمون رو که شما ازشون نقل قول گرفتین قبول دارم، نه اندروید رو میشه رد کرد و نه میشه ویندوزفون رو زیر سوال برد. این سلیقه شماست که از اندروید خوشتون میاد و دیگری از ویندوزفون. اصلا هم غیر علمی نیست، چرا که مارکت بر مبنای نیاز مشتریان گوشی ها رو تولید میکنه و سلیقه هر خریدار گوشی برگرفته از نیازش هست.
سلام دوست گلم . اتفاقا من خیلی راحت میتونم ویندوزفون رو رد کنم ( البته توی گوشیهای های اندش نه میدرنج )
درسته هرکس با توجه به سلیقش یه چیزی رو انتخاب میکنه . اما بحث سلیقه زمانی پیش میاد که شما دوتا OS داشته باشین که از همه نظر در حد هم باشن اما واقعا ویندوزفون کجا اندروید کجا ؟!
ویندوزفون حتی توی انتخاب زنگ مورد علاقه برای رینگتون هم داستان داره . دیگه از این ابتدایی تر ؟!؟!
من لومیا 1520 و 520 رو خریدم، همین طور گلکسی نوت 3 هم دارم، فکر نمی کنم این گوشی ها رو منسوخ و از رده خارج بدونین. رم 2 گیگا بایتی 1520 و رم 3 گیگی نوت 3 سرآمد گوشی های 2014 قبل از ریلیز شدن ورژن های جدید گوشی بود. با تجربه ای که دارم می تونم بگم این حرف درستی هست که ویندوزفون تخصصی تر از اندروید هست و اندروید بیشتر سرگرمی هست، اما مطلقا نمیشه عنوان تخصصی و یا سرگرمی رو به گوشی خاصی داد. مثلا ویرایش فایل های آفیس در ویندوز فون بهتره، شاید بگین این قضیه به خاطر ساپورت مایکروسافت هست، هر چی هست راحت تره هست، اسکایپ، واتس اپ و اکثر نرم افزار های ارتباطی در ویندوز فون هیچ مشکلی نداشتند من با 630 و 520 و 525 و 1520 و 1320 تست کردم، وایبر بله کمی کند هست و ظاهر کسل کننده تری نسبت به نسخه اندرویدی داره و طبق اظهار نظر یکی از متخصصین شرکت وایبر، این اشکال به خاطر عدم توسعه خوب این برنامه برای ویندوزفون هست نه به خاطر خود سیستم عامل.
دوست گلم بنده هم لومیا 1020 و نوت 3 داشتم . میشه بگم توی تجربتون به چه چیزی برخورد کردین که میگین ویندوزفون تخصصی تر هست ؟! لایه های زیری و کرنل ویندوزفون و اندروید رو بررسی کردین که این حرفو میزنین !؟ اگه اینو بررسی کردین بسم الله بگین تا مورد به مورد با هم جلو بریم و چک کنیم . من به این میگم بحث علمی نه اینکه شما بیاین بگین من تجربه کردم پس علمیه ...

دقیقا مثل اینه که بعضیا میگن IOS نرم افزارش با سخت افزارش مچه !!! این دسته از افراد نمیدونم این جمله " سخت افزارش با نرم افزارش مچه " رو از کجا آوردن ... همین افراد نمیدونن که بیشتر لگ های اندروید های ورژن قبل به خاطر اینه که اندروید اصلا چیزی به اسم محدودیت پروسس توش معنا نشده . حتی یه پروسس میتونه قبل از ران شدن خود اندروید بالا بیاد و سرعت بالای IOS به خاطر اینه که اصلا چیزی به اسم مالتی تسکینگ توی IOS وجود نداره !

واقعا از کجا به این نتیجه رسیدین که اندروید بیشتر سرگرمی هست ؟! الان دقیقا چه قابلیت کاربردی روی ویندوزفون هست که باعث میشه که این دیوایس ها سرگرمی نباشن ؟!!؟!؟ من به جرئت میتونم بگم قابلیت های S Pen سامسونگ از کل ویندوزفون بیشتره و ثابت هم میکنم ...

دوست عزیزم شما تا به حال با IOS و اندروید و نرم افزارهای ویرایش متنش کار کردین !؟ حتی خود آفیس توی این دو سیستم عامل از ویندوزفون بهتر عمل میکنه .
و اما در مورد واتس اپ ... میتونم بپرسم چندتا کانورزیشن با چندتا ویدئو توش دارین ؟! برنامه لاین بهش تایم لاین اضافه شد یا نه !؟ تانگو وجود خارجی داره یا نه ؟؟!
بله دوست گلم بنده هم میدونم که مشکل از برنامه نویسی وایبر بوده نه ویندوزفون . اما مگه یه OS رو چیزی جز اپلیکیشن هاش بزرگ میکنن ؟! اندروید همین الانش به اپلیکیشن هیچه !

در مورد اندروید این یک واقعیت هست که امنیت این سیستم عامل کم هست، چون اوپن سورس هست و ورژن هایی که دست مردم میچرخه درسته میتونه متفاوت باشه ولی اکثر کاربرا حرفه ای نیستند که اون رو تخصصی برای خودشون بنویسن، مثل لینوکس(البته که پایه اون لینوکس هست ولی آسیب پذیره).اما ویندوز فون امنیت بالاتری داره.
اندروید بسیار کاربر پسند تر هست، این درسته، ویندوز فون هم کاربر های خاص خودش رو داره و با آپدیت های مکرر دارن ظاهرش رو بهتر می کنن، البته زمزمه هایی هست که ویندوز فون 10 در راه هست و بسیار کامل تر شده.
دوست من این حرفا چیه میزنین !؟ شما امنیت رو توی چی تعریف میکنید ؟! توی اپن سورس بودن یا نبودن !؟ پس Knox سامسونگ چیه که از طرف وزارت دفاع آمریکا کاملا تایید شدس ؟!
بعدشم توی قسمت Security گزینه ای وجود داره به اسم Unknown Source که وقتی تیکش غیرفعال باشه باعث میشه شما نتونین برنامه های ناشناس رو نصب کنین خب شما میرین تیک اون رو فعال میکنین و هر برنامه ای که دلتون بخواد نصب میکنین و همین باعث میشه بد افزار وارد گوشی شما بشه ! خب الان تقصیر گوگل و اندروید چیه وقتی شما خودتون بی احتیاطی میکنین ؟!!؟
بنده راجع به حال صحبت میکنم و الان دارم ویندوزفون 8.1 رو با اندروید Kit Kat مقایسه میکنم . مسلما اگه بخوام اندروید L رو ویندوز 8.1 و یا 10 مقایسه میکنم قطعا مایکروسافت نابود میشه :)

این یک واقعیت تست شده هست که اندروید مدیریت مصرف باطری ضعیفی داره و در نسخه های جدید سعی در بهینه کردن اون دارند، و ویندوز فون عملکرد سخت افزاری بسیار بهتری نسبت به اندروید داره
من یه سوال از شما میپرسم ؟ بر چه اساسی میگید اندروید مدیریت باطری ضعیفی داره ؟! اگه موافق باشید با هم بررسیش میکنیم . مدیریت باطری اندروید ضعیفه که اکسپریا زد3 کامپکت 13 ساعت اسکرین داده ؟!؟!؟!
دوست من شما محیط خشک و بی روح و بدون افکت ویندوزفون رو با اون محیط گرافیکی اندروید که دائما در حال پردازش افکت ها هستش مقایسه میکنید ؟! مثل اینه که بگید چرا مزدا 3 سیستم تعلیقش خشکه اما آزرا نرمه ! خب برادر من اون خشک بودن ماهیتشه و باید خشک باشه ...
ما الان توی دنیای اسمارت فون ها دارین زندگی میکنیم و اسمارت فون هم یعنی مصرف انرژی در قبال لذت بردن کاربر .
راجع به اون عملکرد بهتر سخت افزاری هم ممنون میشم توضیح بدین چون متوجه منظورتون نشدم !!!

من روی لومیا 520 برنامه های سنگینی مثل بازی آسفالت رو اجرا کردم مشکلی نداشت. اندروید به مرور هنگ و لگ شدید پیدا میکنه، فضای رم در صورت استفاده از شبکه های اجتماعی به سرعت پر میشه و البته میشه گوشی رو روت کرد اما مطمئنا این کار ریسک داره و موقع فروش مشکل داره و هر کسی شاید این ریسک رو نپذیره.
بنده هم روی گلکسی اس آسفالت رو اجرا کردم هیچگونه هنگ و لگی نداشت . خب این شد دلیل ؟! بله اندروید ( البته رده پایین ها ) به مرور هنگ و لگ پیدا میکنه اما باید دید چرا !؟ تا الان به قسمت مدیریت رم اندروید سر زدین ؟ بنده الان اکسپریا لایو دارم با رم 512 مگابایت که اندرویدش 4.0.4 هستش اما اصلا هنگ نمیکنه چرا ؟! چون بلدم چطوری رمش رو مدیریت کنم .
میشه بپرسم روت چه ربطی به فضای رم داره ؟! روت فقط دسترسی شما به فایل های سیستمی رو فراهم میکنه و اصلا ربطی به رم نداره . چون رم یه چیز کاملا سخت افزاریه . از یه طرفم روت هیچ گونه ریسکی نداره چون فقط فرمت فایل های framwork تغییر میکنه که اونم با نصب یه رام رسمی کاملا به حالت اولش برمیگرده ! از یه طرفم روت هیچ مشکلی توی فروش ایجاد نمیکنه ... ( بازم اطلاعات نا درست )

گوشی های ویندوز فونی باگ دارند دلیل آپدیت های متوالی اون ها هم همینه، البته اندروید هم همین طوره ولی با توجه به عمر اندروید و تجربه نا موفق ویندوز 8 این قضیه وجود داره که کمی با ویندوز 8.1 این قضیه بهتر شده.
دوست من میشه بگین مشکل دوربین لومیا ها دقیقا کی میخواد برطرف بشه ؟! بنده سر همین مشکل لومیا 1020 خودم فروختم . چرا !؟ چون کیفیت دوربین توی آپدیت بلک به اینور افتضاح شده بود و دلیلش هم تغییر الگوریتم پردازش عکس بود که قول دادن توی Cyan برطرف میشه اما نشد !!!!!!!!!!!!!!!!! خب این مشکل کی میخواد برطرف شه ؟!؟! آپدیت های متوالی بی مصرف به چه درد میخوره آخه !؟ آپدیت 8.1 و Cyan لومیا 925 برای منطقه Mea3 که عملا گوشی رو نابود کرده از بس هنگ میکنه .

رخی اپلیکشین ها مثل کورتانا، here map و ... باعث شده وجه تمایز این گوشی با نمونه های مشابه مثل google map , سیری اپل و فرمان صوتی گوگل بشه.
دوست من کورتانا دیگه دورانش تموم شد . شما توی نت یه سرچ بزنین تا عملکرد گوگل Now رو در برابر کورتانا و سیری ببینید .
برنامه here map هم که برای گوشیهای اندرویدی اومد . دیگه چی ؟! :)

موفق باشین :gol:
 

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام دوست گلم . اتفاقا من خیلی راحت میتونم ویندوزفون رو رد کنم ( البته توی گوشیهای های اندش نه میدرنج )

موفق باشین :gol:
من نظرم رو در این رابطه دادم، نظر شما هم محترم، اگر به دلایل فنی و دقیق ویندوز فون رو رد میکنین بسیار هم عالی، ولی یک نکته برام خیلی جالبه، چرا انقدر سوال های مداوم، انگار شما از نظر دادن دیگران ناراحت میشین؛ من حرفی در اینکه شما در این زمینه ممکنه بیشتر کار کرده باشین ندارم، اما به نظرم بهتره که بیاین و دونه دونه در همین تاپیک این ها رو به نظر خودتون فنی! مقایسه کنین، من به شخصه پست هاتون رو میخونم، قبول همه ما ناوارد، همه ما بی سواد که ندونسته و نفهمیده رفتیم گوشی خریدیم. برای من این مهمه که نظر درست رو بخونم، و نظرم رو بدم، شما بیا نظر خودت رو که فکر می کنی فنی و دقیق هست بگو، مشکلی نیست.
ولی این رو هم باید در نظر گرفت در مارکتینگ انقدر تخصصی به گوشی نگاه نمیشه، طرف گوشی رو میخره و باید با توجه به نیازش جواب کارش رو بده، ممکنه یک فرد عادی نتونه مدیریت رم کنه، و روت کردنی که گفتم برای نصب رام کاستوم هست که مدیریت بهتری روی سخت افزار داشته باشین، روت رو خودتون از من بهتر میدونین که دسترسی کامل به تمام گوشی هست و اگر بلد باشین میتونین همه کاری بکنین.
کورتانا دورانش تموم شد، باشه من هم به حرف بی سند شما خرده نمی گیرم، گوگل رو هم داره این قضیه رو دنبال میکنه شکلی درش نیست اما کورتانا واقعا موفق بوده و برنامه here رو هم اولین تجربه موفق رو مایکروسافت داشت و بعد برای اندروید ریلیز شد. من میگم گوشی پایین تری مثل 520 آسفالت رو اجرا میکنه و گوشی هم رده اندرویدی نتونسته اجرا کنه شما میگی که دلیل نشد؟ شما چقدر باید هزینه کنی که این بازی رو روی اندروید اجرا کنی و گوشی مناسب رو بخری؟
بعدش هم من مثل شما نوت 3 و لومیا دارم، از جفتش هم استفاده می کنم، به نظر مطلقا نه این بده نه اون. نکته جالب در مورد پست های شما اینه که انگار با مایکروسافت مشکل دارید، یه خوبی از این گوشی نمیگین که لااقل بگیم بی طرفین، سایت های بزرگ مقایسه موبایل انقدر حق به جانب مثل شما از اندروید دفاع نمی کنن.
شاید لحن تند و سوال خیز شما این حس مقابله رو به خوانندگان پستتون منتقل میکنه.
با همه این تفاسیر خوشحال میشم شما برخلاف ما ادم های بی اطلاع این موارد رو تخصصی باز کنین.
با تشکر:gol:
 

mohandese.motefakker

عضو جدید
کاربر ممتاز
شکست ویندوز و حتی ios در مقابل اندرویید حتمی هست تعصبات رو باید کنار گذاشت و واقع نگر بود.. جدای از همه بحثهای فنی وتخصصی (که البته بنظرم باز هم اندرویید برنده است) مهمترین مساله اینه که کاربران اندرویید از کارکردن با گوشی و یا هر دیوایس دیگشون بیشتر از کابران ویندوز و حتی ios لذت می برند.

بنظرم تنها ضعف اندرویید که در عمل آزار میده همون سیستم تماسش هست که روان و سریع و یوزر فرندلی نیست.
 

seyed*hamid

کاربر حرفه ای
آخه در این حد تعصب؟!

آخه در این حد تعصب؟!

در جوابتون باید بگم شما اول لطف کنین راجع به برنامه نویسی اندروید و همچنین نحوه ران شدن اپلیکیشن ها برای بنده توضیح بدین تا اون موقع بریم سراغ بقیه چیز ها ! اینکه میگین اندروید هنگ میکنه بخاطر اینه که دانش استفاده از اندروید رو ندارین ( با کمال احترام )
این نظر شماست که اندروید خالص به درد سطل آشغال میخوره . وگرنه اندروید خالص خیلی خیلی خیلی جذاب تر از اون محیط جذاب(!) ویندوزفون هستش .
بازم با کمال احترام باید بگم که نحوه صحبتتون نشون میده کلا راجع به اندروید هیچی نمیدونین و این حرفایی که میزنید از روی حرفای یه عده با سواد(!) و همچنین تجربتون از یه گوشی منسوخ اندرویدی هستش ...
اول اینکه فکر نمیکنم توضیح نحوه ران شدن برنامه ها خیلی علمی باشه اونم برای شما که میخواین علمی بحث کنین!!
همونطور که قبلا هم گفتم من همه مدل گوشی داشتم و باهاشون کار کردم این حرفا رو هم بر اثر کار کردن باهاشون و اونم کاملا بیطرف گفتم.
آقا من نه راجبه اندروید چیزی میدونم نه ویندوز فون! من فقط یه کاربر معمولیم که تجربم نشون داده لومیا 525 یا لومیا 625 با قیمت بین 400 تا 700 هزارتومن خیلی روان تر و قشنگتر از اچ تی سی سنسیشن ایکس ای که از نظر سخت افزاری مشابه هم هستن کار میکنه! اگر منظورتون از گوشی منسوخ اندرویدی یه گوشی با رم زیر 2گیگه باید بگم من بعنوان یک کم سوادِ کم درامد که نمیتونم نوت 3 یا ام8 بخرم، بله من از گوشیای منسوخ استفاده میکنم فقط! درحالیکه فک نمیکنم گلکسی گرند2 یه گوشی منسوخ حساب شه و کاملا تفاوتای کارکردنش با لومیا 625 که 512مگ رم داره مشهوده!

درسته هرکس با توجه به سلیقش یه چیزی رو انتخاب میکنه . اما بحث سلیقه زمانی پیش میاد که شما دوتا OS داشته باشین که از همه نظر در حد هم باشن اما واقعا ویندوزفون کجا اندروید کجا ؟!
ویندوزفون حتی توی انتخاب زنگ مورد علاقه برای رینگتون هم داستان داره . دیگه از این ابتدایی تر ؟!؟!

دوست گلم بنده هم لومیا 1020 و نوت 3 داشتم . میشه بگم توی تجربتون به چه چیزی برخورد کردین که میگین ویندوزفون تخصصی تر هست ؟! لایه های زیری و کرنل ویندوزفون و اندروید رو بررسی کردین که این حرفو میزنین !؟ اگه اینو بررسی کردین بسم الله بگین تا مورد به مورد با هم جلو بریم و چک کنیم . من به این میگم بحث علمی نه اینکه شما بیاین بگین من تجربه کردم پس علمیه ...

دقیقا مثل اینه که بعضیا میگن IOS نرم افزارش با سخت افزارش مچه !!! این دسته از افراد نمیدونم این جمله " سخت افزارش با نرم افزارش مچه " رو از کجا آوردن ... همین افراد نمیدونن که بیشتر لگ های اندروید های ورژن قبل به خاطر اینه که اندروید اصلا چیزی به اسم محدودیت پروسس توش معنا نشده . حتی یه پروسس میتونه قبل از ران شدن خود اندروید بالا بیاد و سرعت بالای IOS به خاطر اینه که اصلا چیزی به اسم مالتی تسکینگ توی IOS وجود نداره !

واقعا از کجا به این نتیجه رسیدین که اندروید بیشتر سرگرمی هست ؟! الان دقیقا چه قابلیت کاربردی روی ویندوزفون هست که باعث میشه که این دیوایس ها سرگرمی نباشن ؟!!؟!؟ من به جرئت میتونم بگم قابلیت های S Pen سامسونگ از کل ویندوزفون بیشتره و ثابت هم میکنم ...


دوست من این حرفا چیه میزنین !؟ شما امنیت رو توی چی تعریف میکنید ؟! توی اپن سورس بودن یا نبودن !؟ پس Knox سامسونگ چیه که از طرف وزارت دفاع آمریکا کاملا تایید شدس ؟!
بعدشم توی قسمت Security گزینه ای وجود داره به اسم Unknown Source که وقتی تیکش غیرفعال باشه باعث میشه شما نتونین برنامه های ناشناس رو نصب کنین خب شما میرین تیک اون رو فعال میکنین و هر برنامه ای که دلتون بخواد نصب میکنین و همین باعث میشه بد افزار وارد گوشی شما بشه ! خب الان تقصیر گوگل و اندروید چیه وقتی شما خودتون بی احتیاطی میکنین ؟!!؟
بنده راجع به حال صحبت میکنم و الان دارم ویندوزفون 8.1 رو با اندروید Kit Kat مقایسه میکنم . مسلما اگه بخوام اندروید L رو ویندوز 8.1 و یا 10 مقایسه میکنم قطعا مایکروسافت نابود میشه :)


من یه سوال از شما میپرسم ؟ بر چه اساسی میگید اندروید مدیریت باطری ضعیفی داره ؟! اگه موافق باشید با هم بررسیش میکنیم . مدیریت باطری اندروید ضعیفه که اکسپریا زد3 کامپکت 13 ساعت اسکرین داده ؟!؟!؟!
دوست من شما محیط خشک و بی روح و بدون افکت ویندوزفون رو با اون محیط گرافیکی اندروید که دائما در حال پردازش افکت ها هستش مقایسه میکنید ؟! مثل اینه که بگید چرا مزدا 3 سیستم تعلیقش خشکه اما آزرا نرمه ! خب برادر من اون خشک بودن ماهیتشه و باید خشک باشه ...
ما الان توی دنیای اسمارت فون ها دارین زندگی میکنیم و اسمارت فون هم یعنی مصرف انرژی در قبال لذت بردن کاربر .
راجع به اون عملکرد بهتر سخت افزاری هم ممنون میشم توضیح بدین چون متوجه منظورتون نشدم !!!


بنده هم روی گلکسی اس آسفالت رو اجرا کردم هیچگونه هنگ و لگی نداشت . خب این شد دلیل ؟! بله اندروید ( البته رده پایین ها ) به مرور هنگ و لگ پیدا میکنه اما باید دید چرا !؟ تا الان به قسمت مدیریت رم اندروید سر زدین ؟ بنده الان اکسپریا لایو دارم با رم 512 مگابایت که اندرویدش 4.0.4 هستش اما اصلا هنگ نمیکنه چرا ؟! چون بلدم چطوری رمش رو مدیریت کنم .
میشه بپرسم روت چه ربطی به فضای رم داره ؟! روت فقط دسترسی شما به فایل های سیستمی رو فراهم میکنه و اصلا ربطی به رم نداره . چون رم یه چیز کاملا سخت افزاریه . از یه طرفم روت هیچ گونه ریسکی نداره چون فقط فرمت فایل های framwork تغییر میکنه که اونم با نصب یه رام رسمی کاملا به حالت اولش برمیگرده ! از یه طرفم روت هیچ مشکلی توی فروش ایجاد نمیکنه ... ( بازم اطلاعات نا درست )


دوست من میشه بگین مشکل دوربین لومیا ها دقیقا کی میخواد برطرف بشه ؟! بنده سر همین مشکل لومیا 1020 خودم فروختم . چرا !؟ چون کیفیت دوربین توی آپدیت بلک به اینور افتضاح شده بود و دلیلش هم تغییر الگوریتم پردازش عکس بود که قول دادن توی Cyan برطرف میشه اما نشد !!!!!!!!!!!!!!!!! خب این مشکل کی میخواد برطرف شه ؟!؟! آپدیت های متوالی بی مصرف به چه درد میخوره آخه !؟ آپدیت 8.1 و Cyan لومیا 925 برای منطقه Mea3 که عملا گوشی رو نابود کرده از بس هنگ میکنه .


دوست من کورتانا دیگه دورانش تموم شد . شما توی نت یه سرچ بزنین تا عملکرد گوگل Now رو در برابر کورتانا و سیری ببینید .
برنامه here map هم که برای گوشیهای اندرویدی اومد . دیگه چی ؟! :)

موفق باشین :gol:
شما به رینگتون داری ایراد میکیری درحالیکه نمیگی اندروید خام همچین قابلیتی رو نداره! باید پلیر بریزی و از طریق اون عمل کنی! اینارو به یکی بگو که با اینا کار نکرده !
لومیا 1020 و نوت 3 تقریبا تو یک رنج قیمتن(شما وضع مالیت خداروشکر خوبه هم گرون میخری هم عوض میکنی!) ولی سخت افزارشون هم یکیه؟؟ غیر از تفاوت دوربینشون دیگه 1020 چی بیشتر از نوت3 داره؟ من درک نمیکنم واقعا توروخدا شما که بلدی واسم توضیح بده لایه های زیرین و کرنل به چه درد منِ آماتور میخوره؟؟ مگه من و امثال من وقتی میرن گوشی بخرن میگن آقا یه گوشی به ما بده که کرنلش فلان ویژگیو داره؟؟ نزن این حرفو!
برای این میگن ios با سخت افزارش مچه چون حداکثر توانش رو میتونه روی سخت افزاری که راش در نظر گرفتن نشون بده و بیشتر از اون نیازی نداره. مالتی تسکینگ اصلا وجود نداره؟!!!! بابا دمت گرم به مولا! اونموقع که ios ازین کارا میکرد با 10تا برنامه اندروید 5تا بیشتر جواب نمیداد!
اونجایی اندروید رو بیشتر برای سرگرمی سوق داده که اکثر برنامه هاش برای سرگرمی ساخته شدن. شما نگاه تون تو کسایی که دستگاه اندرویدی دارن ببین چه تعدادشون فقط برای بازی و سرگرمی میخوان. قابلیت s pen روی همه اندرویدیها هست که به همه ویندوز میارزه؟؟
منابع ناشناس وقتی غیر فعال باشه شما میدونی از پلی استور (که تا چند وقت پیش تحریممون کرده بود) حتی 1دونه اپ دانلود و نصب کنی؟ اصن غیر فعال که باشه چی میتونی نصب کنی؟؟
بر این اساس میگیم ضعیفه مدیریت باتریش که پولمون نمیرسیده زد3 کامپکت بخریم و اس2 و اس3 و جی700 خریدیم خودشو که میکشتن صب تا شب باتریشون جواب میداد.
من آسفالت رو روی جی ال ایکسم اجرا کردم. اصن دلیل نمیشه. اینجور بازیا که دیتا دارن خیلی ساده تر اجرا میشن و همچنین چنتا برنامه غیر ضروری هم بسته میشه که بتونه اجرا کنه.
خب شما انقدر بلدی یاد منم بده چون بلد نیستم با مدیریت رم یجوری مدیریتش کنم که از 1گیگ حافظم 200مگ بیشتر آزاد باشه! چون بعضی برنامه ها رو هرجوری میبندم بازم چن دقیقه بعد اجرا میشن. بازم من میدونم کجا مدیریت حافظه رو پیدا کنم بعضیا که میشنون شاخ در میارن همچین چیزی هم هس!
بله روت دسترسی به برنامه های سیستمی ای رو میده که با غیر فعال کردنش میتونی مدیریت باتری کنی و رم ولی اگه خیلی چیز خوبی بود شرکتا خودشون گوشی روت شده بیرون میدادن وقتی روت میکردی از گارانتی ساقط نمیشد!

در کل قصد بی احترامی ندارم دوست من ولی هم خیلی غیر طبیعی صحبت میکنی و بش میگی علمی هم اینکه خیلی یطرفه صحبت میکنی! باور کن گوگل هم اینجور صحبت نمیکنه.
فقط مزایای اندوید و بدیای ویندوز گفتی. هیچوقت نگفتی که ظاهر ساده ویندوز فون چقدر یوزرفرندلیه و کار کردن باهاش برای کسی که تابحال کار نکرده آسونه و چندین و چنتا نکته دیگه
 

ali 254

اخراجی موقت
سلام دوست عزیز . شما دارین اون فایل منیجر مسخره ی ویندوزفون رو با فایل منیجری مثل root explorer مقایسه میکنید !؟ به قول ایرج میرزا این کجا و آن کجا ! میشه بپرسم اگه یه فایل متفرقه واستون بلوتوث بشه دقیقا کدوم قسمت میره ؟!؟!
VPN هم شما استفاده نکردین اما بنده استفاده کردم به هیچ وجه جواب نمیده . مایکروسافت اومده از پروتکل Ikev2 استفاده کرده که عملا توی ایران جواب نمیده یا اگه هم جواب میده قیمت سرویس هاش بالاس . توی GDR1 هم اومده L2tp رو اضافه کرده که اونم باز جواب نمیده .

میشه شما دقیقا یه مقایسه حرفه ای انجام بدین !؟؟!
اصن گیریم تعداد برنامه ها و بازی ها به کنار !!! آیا کیفیت برنامه های ویندوزفون در حد اندروید هست !؟؟! میشه نظرتون رو در مورد Viber بدونم ؟! یا مثلا Whatsapp یا همچنین لاین ؟!؟!؟!؟!

واقعا از کجا به این نتیجه رسیدین که ویندوزفون سیستم عامل سبکیه !؟؟! شما اندروید خالص رو با ویندوزفون مقایسه کردین که این حرف رو میزنین ؟!؟!

چندتا برنامه فوق سنگین و پیشرفته برای ویندوز نام ببرید لطفا !!! اتفاقا برنامه های ویندوزفون به دلیل محدودیت هایی که مایکروسافت اعمال کرده خیلی مبتدی تر از اندروید هستش .

بله 36 ماه آپدیت میاد ولی چه آپدیتی ؟!؟!؟!؟ مثلا مرتب کردن ستینگ یکی از آپدیت های بزرگ ویندوزفون محسوب میشه . یا مثلا قابلیت فولدر بندی توی صفحه استارت ... :|
بعدشم بد قولی های مایکروسافت که دیگه زبانزد هستش . من ترجیح میدم گوشیم 6 ماه ساپورت بشه اما مثل آدم ساپورت بشه
...
دوست من مگه قراره آپدیت ها همیشه به چشم دیده بشن؟ خیلی وقتا مشکلات سیستم عامل توی آپدیت های جدید برطرف میشه که قابل لمس نیست....مثلا ورژن جدید برنامه فتوشاپ 180 تغییر داده نسبت به ورژن های قبلی؟ یا برنامه های دیگه مثل آفیس و ده ها برنامه دیگه؟




رم گوشی من 512 هست +سی پی یو فرکانس یک گیگاهرتز(دو هسته ای) ، تا حالا هنگ نکرده و مشکلی نداشتم باش ، دیگه سبک باید چجوری باشه؟ حالا شما این رو با یه گوشی اندرویدی با همین مشخصات مقایسه کن....

فایلی با بلوتوث فرستاده بشه بستگی به نوعش میره به پوشه عکس یا ...

دوست من این حرفا چیه میزنین !؟ شما امنیت رو توی چی تعریف میکنید ؟! توی اپن سورس بودن یا نبودن !؟ پس Knox سامسونگ چیه که از طرف وزارت دفاع آمریکا کاملا تایید شدس ؟!
بعدشم توی قسمت Security گزینه ای وجود داره به اسم Unknown Source که وقتی تیکش غیرفعال باشه باعث میشه شما نتونین برنامه های ناشناس رو نصب کنین خب شما میرین تیک اون رو فعال میکنین و هر برنامه ای که دلتون بخواد نصب میکنین و همین باعث میشه بد افزار وارد گوشی شما بشه ! خب الان تقصیر گوگل و اندروید چیه وقتی شما خودتون بی احتیاطی میکنین ؟!!؟
بنده راجع به حال صحبت میکنم و الان دارم ویندوزفون 8.1 رو با اندروید Kit Kat مقایسه میکنم . مسلما اگه بخوام اندروید L رو ویندوز 8.1 و یا 10 مقایسه میکنم قطعا مایکروسافت نابود میشه

دوست من ، پس انقدر نگو اندروید برنامه زیاد داره!!:biggrin:
 
آخرین ویرایش:

ali 254

اخراجی موقت
البته یک نکته رو هم بگم و اون اینکه این مقایسه ها هیچ وقت به نتیجه نمی رسه ، چرا؟ مثلا ما اگر لینوکس و ویندوز رو مقایسه کنیم ، هر دوی اونها می تونن روی یک سخت افزار مشابه اجرا بشن در حالی که مقایسه دو تا گوشی کار مسخره ای هست....درسته که مثلا می گیم سی پی یو فلان گوشی دو هسته ای ، 1500 مگاهرتز هست و گوشی دیگه هم همینطور ، اما آیا معماری این دو تا سخت افزار یکی هست؟
درست مثل مقایسه اینتل و AMD می مونه...الان یک هشته ای amd به زور می تونه برسه به یک 4 هسته ای اینتل!! میزان فرکانس+هسته و کش بسیاری از سی پی یو های AMD از محصولات اینتل بیش تره ولی در عمل ضعیف تر عمل می کنن...

نکته ی بعد اینکه عنوان تاپیک مقایسه بین سیستم عامل هست نه مقایسه بین نرم افزارهاش!! خب اگر مثلا ویژوال استادیو روی لینوکس ران نمیشه ، این سیستم عامل بدرد نمی خوره؟

به نظر من اگر قراره مقایسه ای انچام بشه باید در مورد زیر ساخت سیستم عامل و موارد مهمش انجام بشه نه اینکه مثلا چون برنامه لاین اندروید "تایم لاین" داره ولی از ویندوز فون نداره!!...پس با این حساب اندروید بهتره!! این مقایسه ها به نظر من بچه بازی و خنده داره...
خیلی از این موارد سلیقه ای هست ، یعنی برای طراحان اندروید و ویندوز فون کاری نداره از همدیگه کپی برداری کنن ...اما یکسری موارد هست که برتری یک سیستم عامل نسبت به دیگری رو اثبات می کنه...یکی مثل همون سبک بودن سیستم عامل و یا مصرف باتری و بحث امنیت و اینجور چیزا...
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
من نظرم رو در این رابطه دادم، نظر شما هم محترم، اگر به دلایل فنی و دقیق ویندوز فون رو رد میکنین بسیار هم عالی، ولی یک نکته برام خیلی جالبه، چرا انقدر سوال های مداوم، انگار شما از نظر دادن دیگران ناراحت میشین؛ من حرفی در اینکه شما در این زمینه ممکنه بیشتر کار کرده باشین ندارم، اما به نظرم بهتره که بیاین و دونه دونه در همین تاپیک این ها رو به نظر خودتون فنی! مقایسه کنین، من به شخصه پست هاتون رو میخونم،
دوست عزیزم به نظر شما اگه بنده از نظر شما ناراحت میشدم شما رو با لفظ " دوست گلم " خطاب میکردم !؟ مسلما نه :smile:
اینجا هرکس توی نظر دادن آزاده . دیگه فکر کنم بعد از 4 سال فعالیت توی این فروم قوانین رو بدونم ;)
قبول همه ما ناوارد، همه ما بی سواد که ندونسته و نفهمیده رفتیم گوشی خریدیم. برای من این مهمه که نظر درست رو بخونم، و نظرم رو بدم، شما بیا نظر خودت رو که فکر می کنی فنی و دقیق هست بگو، مشکلی نیست.
دوست عزیزم بنده گفتم شما بی سوادین ؟ همونطور که دوست ندارم بهم بی احترامی بشه پس قطعا به کسی هم بی احترامی نمیکنم و نخواهم کرد و اگه مدیران فکر میکنن که من بی احترامی کردم ازشون میخوام که به بنده اخطار بدن ...
ولی این رو هم باید در نظر گرفت در مارکتینگ انقدر تخصصی به گوشی نگاه نمیشه، طرف گوشی رو میخره و باید با توجه به نیازش جواب کارش رو بده، ممکنه یک فرد عادی نتونه مدیریت رم کنه، و روت کردنی که گفتم برای نصب رام کاستوم هست که مدیریت بهتری روی سخت افزار داشته باشین، روت رو خودتون از من بهتر میدونین که دسترسی کامل به تمام گوشی هست و اگر بلد باشین میتونین همه کاری بکنین.
بله کاملا درسته که توی مارکتینگ اینقدر تخصصی به اسمارت فون ها نگاه نمیشه اما یه یه مثال واستون میزنم . پدر بنده قبل از خرید لومیا 925 نوکیا N82 داشت و الان کاملا پشیمونه که 1 میلیون تومن بابت این گوشی داده ... آیا پدر من کسیه که تخصصی به گوشی نگاه میکنه یا یه یوزر معمولیه و فقط میخواد انتظاراتش در حد عادی برطرف بشه !؟ آیا N82 انتظارات پدر منو بالا برده که 925 نتونسته جواب بده ؟
من به هوای اینکه دوربین 925 از فناوری PureView بهره میبره و چون این فناوری رو روی 808 تست کرده بودم بدون شک به دوربین 925 ایمان داشتم در صورتی که نقطه ضعف گوشی های لومیا در حال حاضر دوربینشونه با اون الگوریتم پردازش عکس افتضاحی که روی دوربین هستش .
یا مثلا هنگ های دائمی که باعث میشه هر دفعه گوشی رو سافت ریست بکنیم . خب این چیزا دقیقا چیزایی هستش که یه یورز معمولی مثل پدر بنده رو اذیت میکنه . مثال های بیشتری هم میتونم واستون بزنم .
کورتانا دورانش تموم شد، باشه من هم به حرف بی سند شما خرده نمی گیرم،
بله کورتانا دورانش تموم شد . اینم سند حرفم از یه وبسایت کاملا ویندوزفونی
http://wmpoweruser.com/google-now-wins-against-cortana-in-a-new-quiz/
نتیجه رو خودتون ببینید ...
و برنامه here رو هم اولین تجربه موفق رو مایکروسافت داشت و بعد برای اندروید ریلیز شد.
دوست من اگه ویندوزفون فقط Here رو داشت اندروید که انواع و اقسام برنامه های نویگیشن رو داره ... تازه نویگیشن و راهنمای صوتی توی Here برای ایرانی ها غیرفعاله . خودتون تست کنید ببینید در صورتی که توی نرم افزارهای اندرویدی اصلا همچین چیزی وجود نداره . تازه با این حال بازم Here برای اندروید اومد .
من میگم گوشی پایین تری مثل 520 آسفالت رو اجرا میکنه و گوشی هم رده اندرویدی نتونسته اجرا کنه شما میگی که دلیل نشد؟ شما چقدر باید هزینه کنی که این بازی رو روی اندروید اجرا کنی و گوشی مناسب رو بخری؟
دوست من چرا شما پست های بنده رو کامل نمیخونید !؟ :smile:
شما گفتین لومیا 520 من گفتم گلکسی اس با اندروید 2.3.6 :D یعنی مقایسه یه گوشی 2013 با 2010
ضمن اینکه بنده گفتم گوشیهای فلگ شیپ ویندوزفونی رو دارم مقایسه میکنم نه لومیا 520 :D
نکته جالب در مورد پست های شما اینه که انگار با مایکروسافت مشکل دارید، یه خوبی از این گوشی نمیگین که لااقل بگیم بی طرفین، سایت های بزرگ مقایسه موبایل انقدر حق به جانب مثل شما از اندروید دفاع نمی کنن.
دوست گلم بنده با مایکروسافت که هیچی با خیلی از کمپانی های دیگه هم که جدیدا سامسونگم بهش اضافه شده مشکل دارم ... دلیلش هم کاملا مشخصه ...
من چرا باید از خوبی های ویندوزفون بگم در صورتی که هیچ خوبی توش نمیبینم !؟ شما خوبی هاشو بگین بنده بدونم .

موفق باشید ;)
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
اول اینکه فکر نمیکنم توضیح نحوه ران شدن برنامه ها خیلی علمی باشه اونم برای شما که میخواین علمی بحث کنین!!
همونطور که قبلا هم گفتم من همه مدل گوشی داشتم و باهاشون کار کردم این حرفا رو هم بر اثر کار کردن باهاشون و اونم کاملا بیطرف گفتم.
آقا من نه راجبه اندروید چیزی میدونم نه ویندوز فون! من فقط یه کاربر معمولیم که تجربم نشون داده لومیا 525 یا لومیا 625 با قیمت بین 400 تا 700 هزارتومن خیلی روان تر و قشنگتر از اچ تی سی سنسیشن ایکس ای که از نظر سخت افزاری مشابه هم هستن کار میکنه! اگر منظورتون از گوشی منسوخ اندرویدی یه گوشی با رم زیر 2گیگه باید بگم من بعنوان یک کم سوادِ کم درامد که نمیتونم نوت 3 یا ام8 بخرم، بله من از گوشیای منسوخ استفاده میکنم فقط! درحالیکه فک نمیکنم گلکسی گرند2 یه گوشی منسوخ حساب شه و کاملا تفاوتای کارکردنش با لومیا 625 که 512مگ رم داره مشهوده!
اتفاقا دقیقا نحوه ران شدن اپلیکیشن ها کاملا دلیل علمی ای واسه لگ های اندروید هستش . به دلیل وجود ماشین مجازی Dalvik که در واقع لقمه رو دور سر چرخوندن هست میدرنج های اندرویدی یه مقدار لگ و هنگ دارن .
با هر دفعه اجرا شدن یه اپلیکیشن کد ها باید دائما به همدیگه تبدیل میشدن تا برسن به زبان ماشین . خب این باعث میشد که اندروید به منابع سخت افزاری زیادی نیاز داشته باشه . اما با اومدن ماشین مجازی ART توی کیت کت و جایگزینی کاملش در اندروید L دیگه کد ها فقط یکبار تبدیل میشن و اونم زمان نصب برنامه هستش .

فکر میکنم راجع به اندروید جوابتون رو کامل دادم ... ;)

شما به رینگتون داری ایراد میکیری درحالیکه
نمیگی اندروید خام همچین قابلیتی رو نداره! باید پلیر بریزی و از طریق اون عمل کنی! اینارو به یکی بگو که با اینا کار نکرده !
دوست گلم توی اندروید خام شما به راحتی میتونین با قرار دادن موزیک مورد نظر در فولدر رینگتون اون آهنگ رو به عنوان رینگتونتون قرار بدین اما توی ویندوزفون چی ؟! باید آهنگی که قرار میدین کمتر از 1 دقیقه باشه . منظورم از داستان این بود . وگرنه گرفتن یه موزیک پلیر نه واسه اندروید سخته نه ویندوزفون ;)

لومیا 1020 و نوت 3 تقریبا تو یک رنج قیمتن(شما وضع مالیت خداروشکر خوبه هم گرون میخری هم عوض میکنی!) ولی سخت افزارشون هم یکیه؟؟ غیر از تفاوت دوربینشون دیگه 1020 چی بیشتر از نوت3 داره؟ من درک نمیکنم واقعا توروخدا شما که بلدی واسم توضیح بده لایه های زیرین و کرنل به چه درد منِ آماتور میخوره؟؟ مگه من و امثال من وقتی میرن گوشی بخرن میگن آقا یه گوشی به ما بده که کرنلش فلان ویژگیو داره؟؟ نزن این حرفو!
دوست عزیزم شما دقیقا دارین جواب خودتون رو میدین . :D یه نگاه به پستی دادین بکنین . توش گفتین ویندوزفون تخصصی تر هستش منم گفتم کجاهاشو بررسی کردین که به این نتیجه رسیدین !؟ فکر نمیکنم یه یوزر آماتور که کاری به این چیزا نداره بتونه تشخیص بده یه OS تخصصی تر از یه OS دیگه هستش ... ;)

برای این میگن ios با سخت افزارش مچه چون حداکثر توانش رو میتونه روی سخت افزاری که راش در نظر گرفتن نشون بده و بیشتر از اون نیازی نداره. مالتی تسکینگ اصلا وجود نداره؟!!!! بابا دمت گرم به مولا! اونموقع که ios ازین کارا میکرد با 10تا برنامه اندروید 5تا بیشتر جواب نمیداد!
داداش گلم شما چقدر اندروید و IOS رو بررسی کردین که اینو میگین !؟ :smile: شمایی که مهندسی کامپیوتر دارین دیگه چرا !؟ مالتی تسکینگ توی IOS اینطوریه که وقتی یه اپلیکیشن رو شما مینیمایز میکنید اون اپلیکیشن کاملا Pause میشه برای اثبات حرفمم میتونم بهتون پیشنهاد کنم که یه فایل 1 گیگی رو بذارین آنزیپ بشه و همزمان برید یه بازی مثل انگری بردز رو اجرا کنین تا کاملا متوجه Pause شدن عملیات توی بک گراند بشید . اون جمله اولتون رو هم واقعا نمیتونم هضم کنم . یه جوری صحبت میکنید انگار هسته های Cyclon به اندازه خودشون بازدهی دارن اما هسته های A15 به اندازه A7 بازدهی دارن . خب این جملتون یه مقدار مورد داره دیگه :D

قرار شد بحث علمی و منطقی کنیم دیگه ... فکر نمیکنم این جمله منطقی و علمی باشه "
بابا دمت گرم به مولا! اونموقع که ios ازین کارا میکرد با 10تا برنامه اندروید 5تا بیشتر جواب نمیداد! "
:smile:

اونجایی اندروید رو بیشتر برای سرگرمی سوق داده که اکثر برنامه هاش برای سرگرمی ساخته شدن. شما نگاه تون تو کسایی که دستگاه اندرویدی دارن ببین چه تعدادشون فقط برای بازی و سرگرمی میخوان. قابلیت s pen روی همه اندرویدیها هست که به همه ویندوز میارزه؟؟
اندروید برای سرگرمیه اما ویندوزفون واسه چیه !؟ برنامه فتوشاپ پیشرفته روش دارین ؟! آفیس مثل ویندوز رو روش دارین ؟ باهاش رندر میگیرین ؟! مرورگر اینترنتش خیلی سریعه ؟ :smile:
من داشتم راجع به یه چیز خیلی کوچیک نوت 3 که اندرویدیه صحبت میکردم پس فکر نمیکنم عیبی داشته باشه راجع به S pen صحبت کنم ! ;)

منابع ناشناس وقتی غیر فعال باشه شما میدونی از پلی استور (که تا چند وقت پیش تحریممون کرده بود) حتی 1دونه اپ دانلود و نصب کنی؟ اصن غیر فعال که باشه چی میتونی نصب کنی؟؟
دوست عزیزم اولا اینکه پلی استور خیلی وقت پیش ایرانی هارو تحریم کرده بود و الان خیلی وقته که واسه ایرانی ها بازه . اینکه شما نمیتونستین از پلی استور دانلود کنین دلیلش این بود که خودی ها اونو فیلتر کرده بودن و الانم نزدیک 1 ساله که فیلترش رو برداشتن :D
بگذریم ...
وقتی شما تیک unknown source رو برمیدارین دیگه دیوایس عزیزتون فقط برنامه هایی که از گوگلی پلی دانلود میشن رو نصب میکنه و عملیات نصب هم اصلا واسه شما اجرا نمیشه به محض دانلود شدن خودش نصب میشه . چرا این اتفاق میفته !؟ چون برنامه هایی که روی گوگل پلی هستن کاملا تست میشن و بد افزار توشون وجود نداره ...
بازم اطلاعاتتون ناقص بود ;)

بر این اساس میگیم ضعیفه مدیریت باتریش که پولمون نمیرسیده زد3 کامپکت بخریم و اس2 و اس3 و جی700 خریدیم خودشو که میکشتن صب تا شب باتریشون جواب میداد.
خیلی واسم جالبه که تمام سوالای منو با این جمله نقل قول کردین " پولمون نمیرسیده " دوست من چرا نمیگید که مشکل از خودتونه ؟ چرا بنده با اکسپریا لایو 1200 میلی آمپری به راحتی از صبح تا شب با وای فای روشن کار میکنم اما شما با اس 3 2100 میلی آمپری به زور صبح تا شب کار میکنید ؟! :smile:
شما اگه یه سر برین توی قسمت باتری گوشیتون کاملا میتونین متوجه بشین مشکلتون کجاست ...

من آسفالت رو روی جی ال ایکسم اجرا کردم. اصن دلیل نمیشه. اینجور بازیا که دیتا دارن خیلی ساده تر اجرا میشن و همچنین چنتا برنامه غیر ضروری هم بسته میشه که بتونه اجرا کنه.
دوست من این ربطی به بازی های دیتا دار نداره . هروقت که سیستم عامل ببینه رم پره و شما میخواین اطلاعات بیشتری وارد رم بشه پردازش های اضافی متوقف میشن ...
خب شما انقدر بلدی یاد منم بده چون بلد نیستم با مدیریت رم یجوری مدیریتش کنم که از 1گیگ حافظم 200مگ بیشتر آزاد باشه! چون بعضی برنامه ها رو هرجوری میبندم بازم چن دقیقه بعد اجرا میشن. بازم من میدونم کجا مدیریت حافظه رو پیدا کنم بعضیا که میشنون شاخ در میارن همچین چیزی هم هس!
شما تشریف ببرین به قسمت About گوشیتون و روی Build Number چندین بار بزنید تا تب Developer Option توی ستینگ براتون باز بشه و از اونجا گزینه background process limit رو باز کنید ... بقیش نیازی به توضیح نداره و واضحه ;)

بله روت دسترسی به برنامه های سیستمی ای رو میده که با غیر فعال کردنش میتونی مدیریت باتری کنی و رم ولی اگه خیلی چیز خوبی بود شرکتا خودشون گوشی روت شده بیرون میدادن وقتی روت میکردی از گارانتی ساقط نمیشد!
دوست من مدیریت باتری چه ربطی به روت داره آخه !؟ شما میخواین با حذف کردن سرویس های گوگل مصرف باتری رو کم کنید که این اصلا غیر منطقیه ...
برای خالی کردن رم هم میتونین از برنامه Advanced task killer استفاده کنین . هیچ احتیاجی هم به روت نداره ... ;)

در کل قصد بی احترامی ندارم دوست من ولی هم خیلی غیر طبیعی صحبت میکنی و بش میگی علمی هم اینکه خیلی یطرفه صحبت میکنی! باور کن گوگل هم اینجور صحبت نمیکنه.
فقط مزایای اندوید و بدیای ویندوز گفتی. هیچوقت نگفتی که ظاهر ساده ویندوز فون چقدر یوزرفرندلیه و کار کردن باهاش برای کسی که تابحال کار نکرده آسونه و چندین و چنتا نکته دیگه
بنده هم اصلا قصد بی احترامی ندارم و گفتم اگه بی احترامی کردم از مدیران میخوام که بهم تذکر بدن . ممنون میشم معیار های طبیعی بودن رو برای من مشخص کنید .
من هیچ مزیتی برای ویندوزفون نمیبینم . مثلا برای من توضیح بدین که قسمت ستینگ ویندوزفون یورز فرندلی تره یا اندروید ؟! اون به هم ریختگی ستینگ ویندوزفون خیلی وقته قراره درست بشه اما نمیشه ... :smile:
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
دوست من مگه قراره آپدیت ها همیشه به چشم دیده بشن؟ خیلی وقتا مشکلات سیستم عامل توی آپدیت های جدید برطرف میشه که قابل لمس نیست....مثلا ورژن جدید برنامه فتوشاپ 180 تغییر داده نسبت به ورژن های قبلی؟ یا برنامه های دیگه مثل آفیس و ده ها برنامه دیگه؟
دوست من آپدیتی که قابل لمس نباشه به چه درد بنده میخوره ؟! میخواد فتوشاپ باشه میخواد ویندوزفون باشه یا هرچیز دیگه ...
شما ویژگی های مثبت ویندوزفون 8.1 رو برای بنده بنویسید تا منم ویژگیهای مثبت اندروید L رو براتون بنویسم بعد اون موقع با هم مقایسه میکنیم . نظرتون چیه ؟
رم گوشی من 512 هست +سی پی یو فرکانس یک گیگاهرتز(دو هسته ای) ، تا حالا هنگ نکرده و مشکلی نداشتم باش ، دیگه سبک باید چجوری باشه؟ حالا شما این رو با یه گوشی اندرویدی با همین مشخصات مقایسه کن....
دوست من اگه منظورتون لومیا 520 هست که بنده برای مادرم لومیا 520 گرفتم و تا حدودی راضی هستیم ازش . ویندوزفون لگ و هنگ نداره درست ولی تا دلتون بخواد Resuming و Loading داره ...
بنده توی خونمون لومیا 520 و 925 و 1020 بود :D

فایلی با بلوتوث فرستاده بشه بستگی به نوعش میره به پوشه عکس یا ...
دوست عزیزم منظور بنده رو بد متوجه شدین . من گفتم یه فایل متفرقه نگفتم عکس و فیلم . فایل متفرقه یعنی مثلا یه فایل با پسوند Odex یا مثلا dll :smile:

دوست من ، پس انقدر نگو اندروید برنامه زیاد داره!!
:biggrin:
شمام مثل دوست قبلی اصلا وظیفه این قسمت رو نمیدونین ... Unknown source یعنی اینکه شما فقط از گوگل پلی دانلود کنین . توضیحات بیشتر رو توی پست قبلی بخونین ... ;)
 

LEGEND.MM

کاربر فعال تالار موبایل
کاربر ممتاز
البته یک نکته رو هم بگم و اون اینکه این مقایسه ها هیچ وقت به نتیجه نمی رسه ، چرا؟ مثلا ما اگر لینوکس و ویندوز رو مقایسه کنیم ، هر دوی اونها می تونن روی یک سخت افزار مشابه اجرا بشن در حالی که مقایسه دو تا گوشی کار مسخره ای هست....درسته که مثلا می گیم سی پی یو فلان گوشی دو هسته ای ، 1500 مگاهرتز هست و گوشی دیگه هم همینطور ، اما آیا معماری این دو تا سخت افزار یکی هست؟
درست مثل مقایسه اینتل و AMD می مونه...الان یک هشته ای amd به زور می تونه برسه به یک 4 هسته ای اینتل!! میزان فرکانس+هسته و کش بسیاری از سی پی یو های AMD از محصولات اینتل بیش تره ولی در عمل ضعیف تر عمل می کنن...
دوست گلم عذر میخوام اما من اصلا متوجه منظورتون نشدم . این چیزایی که گفتین چه ربطی به بحث های توی تاپیک داشت . چرا مقایسه کردن دوتا OS مسخره هستش ؟
حرفتون مثل اینه که بگیم مقایسه کردن 206 با تندر90 اشتباهه چون موتور 206 Tu5 هست اما موتور تندر90 K4M ... :confused:
مقایسه کردن این دوتا OS دقیقا مثل همین چیزی هستی که گفتم . این مقایسه زمانی اشتباهه که شما به جای مقایسه کردن اندروید با IOS اونو با Mac مقایسه کنید .

نکته ی بعد اینکه عنوان تاپیک مقایسه بین سیستم عامل هست نه مقایسه بین نرم افزارهاش!! خب اگر مثلا ویژوال استادیو روی لینوکس ران نمیشه ، این سیستم عامل بدرد نمی خوره؟
گرچه ربطی نداره اما به نظرتون وقتی Eclipse هست چرا باید به ویژوال استودیو فکر کنیم ؟! :D :D

به نظر من اگر قراره مقایسه ای انچام بشه باید در مورد زیر ساخت سیستم عامل و موارد مهمش انجام بشه نه اینکه مثلا چون برنامه لاین اندروید "تایم لاین" داره ولی از ویندوز فون نداره!!
دوست گلم بنده هم که از اول همینو گفتم . گفتم اگه پایه هستین سیستم عامل هارو از بیس بررسی کنیم ( البته تا جایی که اطلاعات بنده جواب میده ) اگه نه که بحث محدود میشه به همین چیزای خنده داری که شما گفتین که خب از این برتریا اندروید زیاد داره ... :smile:
خیلی از این موارد سلیقه ای هست ، یعنی برای طراحان اندروید و ویندوز فون کاری نداره از همدیگه کپی برداری کنن ...اما یکسری موارد هست که برتری یک سیستم عامل نسبت به دیگری رو اثبات می کنه...یکی مثل همون سبک بودن سیستم عامل و یا مصرف باتری و بحث امنیت و اینجور چیزا...
اگه نباید کپی برداری کنن پس اون ناتیفیکشنی که ویندوزفون و IOS از اندروید کپی کردن چیه ؟!؟!! :D
دوست من اینا کپی نیست . یه سری چیزا هست که باید به طور دیفالت توی یه OS وجود داشته باشه . من کلا با واژه کپی کردن مخالفم . دنیای تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفته . این کپی کردن که شما میگین مثل اینه که بگیم اگه بنز از ABS استفاده کرد دیگه BMW و برند های دیگه نباید استفاده کنن و اگه استفاده کنن کپی کاریه و بده !!!!

موفق باشین
 

ali 254

اخراجی موقت
دوست گلم عذر میخوام اما من اصلا متوجه منظورتون نشدم . این چیزایی که گفتین چه ربطی به بحث های توی تاپیک داشت . چرا مقایسه کردن دوتا OS مسخره هستش ؟
حرفتون مثل اینه که بگیم مقایسه کردن 206 با تندر90 اشتباهه چون موتور 206 Tu5 هست اما موتور تندر90 K4M ... :confused:
مقایسه کردن این دوتا OS دقیقا مثل همین چیزی هستی که گفتم . این مقایسه زمانی اشتباهه که شما به جای مقایسه کردن اندروید با IOS اونو با Mac مقایسه کنید .


گرچه ربطی نداره اما به نظرتون وقتی Eclipse هست چرا باید به ویژوال استودیو فکر کنیم ؟! :D :D


دوست گلم بنده هم که از اول همینو گفتم . گفتم اگه پایه هستین سیستم عامل هارو از بیس بررسی کنیم ( البته تا جایی که اطلاعات بنده جواب میده ) اگه نه که بحث محدود میشه به همین چیزای خنده داری که شما گفتین که خب از این برتریا اندروید زیاد داره ... :smile:

اگه نباید کپی برداری کنن پس اون ناتیفیکشنی که ویندوزفون و IOS از اندروید کپی کردن چیه ؟!؟!! :D
دوست من اینا کپی نیست . یه سری چیزا هست که باید به طور دیفالت توی یه OS وجود داشته باشه . من کلا با واژه کپی کردن مخالفم . دنیای تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفته . این کپی کردن که شما میگین مثل اینه که بگیم اگه بنز از ABS استفاده کرد دیگه BMW و برند های دیگه نباید استفاده کنن و اگه استفاده کنن کپی کاریه و بده !!!!

موفق باشین

دوست من متوجه منظور من نشدین...من نمی گم مقایسه کردن دو تا os اشتباهه..من دارم می گم این سیستم عامل ها روی سخت افزارهای متفاوتی اجرا می شن و در نتیجه نمیشه سرعت و عدم هنگ گوشی رو صرفا به سیستم عامل اون گوشی ربط داد!! چرا؟ چون همون طور که گفتم کلماتی مثل تعداد هسته و فرکانس و کش و اعداد مربوط به اونها برای هر سخت افزاری معنی خودش رو داره...
اجازه بدین یه مثال کوچیک بزنم:
مثلا ال 90 و پیکان هر دو 1.6 لیتر هستن ، اما آیا مصرف سوخت و قدرت خروجی انجین این دو تا ماشین با هم برابر هست؟(عوامل دیگه رو کاری نداریم)قطعا جواب منفیه...پس این نشون می ده که ما نمی تونیم صرفا با خوندن یک عدد "حجم موتور" از روی ماشین به قدرتش پی ببریم...حالا چرا اینطوریه؟ چون درسته که هر دوی اینها 1.6 لیتر هستن(اگه اشتباه نکنم)منتها تکنولوژی ساخت اینها فرق می کنه و باعث میشه توی اسب بخاطر با هم تفاوت داشته باشن...نتیجه اینکه این رقم 1.6 لیتر و یا تعداد سیلندر برای بیان قدرت و سرعت یک اتومبیل بی معنی هست!! و مشاهده می کنید که برای اینکه بفهمن کدوم اتومبیل بهتر هست اون رو در شرایط واقعی تست می کنن...

بحث سخت افزاری مثل سی پی یو هم به همین شکل هست ، یعنی درسته که تعداد هسته های یک سی پی یو دو تا هست و CPU مورد مقایسه دیگر هم دو تا...اما کارخانه سازنده این دو تا سی پی یو با هم فرق می کنن که باعث می شه فلان سی پی یو از یکسری دستورالعمل ها پشتیبانی نکنه و در کل بخاطر تکنولوژی ساختش از یک سی پی یو دیگر ضعیف تر باشه که نمونه اش رو هم مثال زدم در تاپیک قبلی؛

پس این یعنی این که مقایسه بین دو تا گوشی با سخت افزار متفاوت غلطه...یعنی باید سخت افزار این دو تا گوشی مال یک شرکت و در یک رده باشن....


من یه چیز می گم ، شما یه چیز دیگه می گی اصلا...دارم می گم کپی کردن مثلا به قول خود شما اون Noficition که کاری نداره...یا موارد دیگه ، باید توی مسائل مهم گوشی ها رو مقایسه کرد
 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
دوست من این حرفا چیه میزنین !؟ شما امنیت رو توی چی تعریف میکنید ؟! توی اپن سورس بودن یا نبودن !؟ پس Knox سامسونگ چیه که از طرف وزارت دفاع آمریکا کاملا تایید شدس ؟!
بعدشم توی قسمت Security گزینه ای وجود داره به اسم Unknown Source که وقتی تیکش غیرفعال باشه باعث میشه شما نتونین برنامه های ناشناس رو نصب کنین خب شما میرین تیک اون رو فعال میکنین و هر برنامه ای که دلتون بخواد نصب میکنین و همین باعث میشه بد افزار وارد گوشی شما بشه ! خب الان تقصیر گوگل و اندروید چیه وقتی شما خودتون بی احتیاطی میکنین ؟!!؟
بنده راجع به حال صحبت میکنم و الان دارم ویندوزفون 8.1 رو با اندروید Kit Kat مقایسه میکنم . مسلما اگه بخوام اندروید L رو ویندوز 8.1 و یا 10 مقایسه میکنم قطعا مایکروسافت نابود میشه :)

فقط صرفا جهت اطلاع در مورد یکی از نکاتی که مطرح شد:
سامسونگ برای امنیت سرویس KNOX به بلک‌بری پناه برد!
سامسونگ و بلک‌بری به‌طور مشترک از سرویس امنیتی BES12 پرده برداشتند که قرار است کاربران پلتفرم امنیتی KNOX سامسونگ از اوایل سال 2015 در این سرور که امن‌تر از سرورهای خود سامسونگ است، میزبانی شوند.
نقل ازفارنت؛ وقتی دو شرکت موفق و نام‌آشنای فناوری به‌کمک هم می‌آیند تا اطلاعات کاربران گوشی‌های گلکسی را بهتر تامین کنند، این پلتفرم جدید مزیت‌های دیگری علاوه بر ایمنی تضمین‌شده دارد. برای نمونه می‌توان از رابط‌کاربری به‌روزرسانی‌شده و جداسازی اطلاعات شخصی و شغلی برای ذخیره‌کردن منظم و ایمن‌سازی بهتر آنها نام برد.
این تحولات به‌نظر می‌رسد بدون ارتباط با شایعات اخیر مبنی‌بر نا‌امن‌بودن KNOX نباشند! ماه گذشته گزارشی منتشر شد که بیان می‌کرد هک‌کردن این پلتفرم امنیتی سامسونگ که حاوی اطلاعات شخصی و شاید محرمانه کاربران می‌باشد، کار دشواری نیست.
قبل از آن نیز اوایل امسال بود که مدیرعامل بلک‌بری، John Chen هشدار داد که KNOX به‌قدرکافی امن نیست تا بتواند از اندروید محافظت کند. ظاهرا سامسونگ نیز به ایرادات موجود در سیستم خود پی‌برده و تصمیم به همکاری با رقیب خود گرفته‌است رقیبی که در سال‌های گذشته، غول کُره‌ای در کاهش میزان سهم بازارش بی‌تاثیر نبوده!


پ.ن: البته اگر با خوندن این مطلب این قضیه باز عنوان نشه که این افراد هم تخصصی به موضوع نگاه نکردند.
 
بالا