[معماری پایدار] مدرسه سبز، رويكردي پايدار درطراحي مراكز آموزشي

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
نويسند‌گان:
[ زهرا صفري ] - دانشجوي كارشناسي ارشد معماري دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال
[ رضا ملك محمودي ] - فارغ التحصيل كارشناسي مهندسي مكانيك دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج


خلاصه مقاله:
امروزه با توجه به اين كه منابع انرژي تجديدناپذير رو به اتمام است و تخريبي كه ناشي از استفاده اين منابع به محيط زيست منجرمي شود ، توجه كشورها به سوي استفاده از منابع تجديد پذير و توسعه پايدار بيش از پيش جلب شده است.بر اساس آمار موجود مصرف انرژي در ايران بيش از 5 برابر متوسط رشد مصرف انرژي در جهان است ( آمار سازمان بهرهوري انرژي ايران).پس شكي نيست كه بهينه سازي مصرف انرژي مي تواند كمك بزرگي به رشد و توسعه كشورمان باشد.در اين بين، نگرش به رويكردهاي معماري سبز در فضاهاي آموزشي از جمله مدرسه از جايگاه ويژه اي برخوردار است زيرا علاوه بر رعايت نكات اساسي ساختمان هايسبز و صرفه جويي در مصرف انرژي ، وجود چنين مدرسه هايي ابزار آموزشي ، براي آموزش شيوه هاي پايدار به دانش آموزان است. اين مقاله ابتدا به بررسي ابعاد معماري سبز و اصول اساسي آن پرداخته و سپس به علل گرايش ايجاد رويكردي جديد وپايدار با عنوان مدرسه سبز مي پردازد.هدف اصلي مقاله ضمن معرفي اين رويكرد جديد در طراحي فضاهاي آموزشي، شناخت جايگاه مدرسه سبز در ايران و خارج از كشور مي باشد و معرفي سازمان هاي بين المللي مرتبط با مدرسه سبز كه هر ساله براي داشتن مدارس سبز همايش ها و تحقيقات گسترده اي انجام مي دهند. به اميد داشتن مدارس سبز در ايران براي داشتن ايراني سبز تر .

دانلود :

NCSUSTAINARCH02_054_1143840_6e51d.pdf
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا