معرفی گروه رامشتاین Rammstein

میهن پرستان

عضو جدید
[h=2][/h]


معرفی گروه رامشتاین Rammstein


رامشتاین (به آلمانی: Rammstein) نام یکی از مشهورترین گروه های مطرح آلمانی در زمینهٔ موسقی متال و مخصوصا سبک بخصوصشان tanz-metall (رقص متال)است. آهنگ های این گروه بیشتر از روی صدای بم و قوی خواننده شان همراه با سبک instrumental شان و البته زبان آلمانی شان شناخته می شود. این گروه به علت آهنگ هایی که با tatu خوانده در روسیه بسیار محبوب است. گروه Rammstein (رامشتاین) سال ۱۹۹۳ پا گرفت. نام گروه البته با یک m اضافه برداشتی از حادثه ای در آلمان غربی است که تراژدی مرگ ۸۰ نفر از اهالی در آن جا شکل گرفت. تیل لیندمان که روزگاری قهرمان شنای المپیک بود خواننده ی این گروه است. آلبوم اول گروه با عنوان (Herzeleid) نامشان را مطرح می کند و گروه شهرتی به هم می زند. گروه در خارج از آلمان هم به شهرت می رسد و سراسر اروپا با نام رامشتاین آشنا می شود. رامشتاین در طول این سال ها دامنهٔ شهرت خود را افزایش داده و سعی کرده با نمایش هایی غیر منتظره وجهه ای قابل توجه از موسیقی متال آلمان را به دید عموم بگذارد.


پیشینه


رامشتاین (Rammstein) یکی از معروف ترین گروه های متال دنیاست که در سال ۱۹۹۴ در آلمان تشکیل شد. شروع کار به سال ۱۹۸۹ باز می گردد جایی که گیتاریست کنونی گروه Richard Z. Kruspe با فرار به آلمان غربی گروهی با نام Orgasm Death Gimmicks را تشکیل داد. در آن برههٔ زمانی او به شدت تحت تاثیر موسیقی آمریکایی و به خصوص گروه KISS بود. پس از خراب شدن دیوار برلین او دوباره به Schwerin بازگشت جایی که Till Lindemann خوانندهٔ کنونی گروه به به کار بافندگی سبد مشغول بود و در گروه First Arsch درامر بود. در آن زمان ریچارد با Oliver Riedel بیسیست کنونی گروه که آن موقع در گروه The Inchtabokatables بود و Christoph “Doom” Schneider درامر کنونی گروه که آن موقع در گروه Die Firma بود، زندگی می کرد. آنجا ریچارد به این نکته رسید که موسیقی که می ساخته او را ارضا نمی کند و به نظرش مطلوب نیست. او به دنبال صدایی شبیه صدای ماشین کمباین در خیالاتش بود. این سه نفر با این زمینه ها شروع به کار روی پروژه ای جدید کردند. ریچارد خیلی زود فهمید که انجام دو کار یعنی نوشتن موسیقی و شعر با هم خیلی سخت و مشکل است. از این رو از لیندمن خواست که به عضویت رامشتاین در آید. ریچارد اولین بار زمانی لیندمن را کشف کرد، که او در حال آواز خواندن هنگام انجام کار بود.

اما نام گروه برگرفته از حادثه ایست که در ۲۸ آگوست ۱۹۸۸ در شهری کوچک به نام Ramstein-Miesenbach در نزدیکی Kaiserslautern روی داد. در جریان این حادثه در یک نمایش هوایی در برابر چشمان سیصد هزار بیننده، در یکی از پایگاه های هوایی متعلق به ایالات متحده در آلمان در حالی که دو گروه از خلبانان ایتالیایی قصد ایجاد تصویر قلب در آسمان را داشتند به هم برخورد کردند. در این حادثه که با بی تفاوتی نیروهای آمریکایی حاضر همراه بود، ۶۷ تماشاگر و ۳ خلبان کشته و ۳۴۶ نفر به طور جدی مصدوم شدند. نام گروه با یک m اضافه برداشتی از آن حادثه است.

اعضای گروه


اعضای گروه عبارتند از: Till Lindemann (آواز)، Richard Z. Kruspe (هم خوان و گیتار لید)، Paul H. Landers (هم خوان و گیتار ریتم)، Oliver “Ollie” Riedel (گیتار بیس)، Christoph “Doom” Schneider (درامز و پرکاشن) و Christian “Flake” Lorenz (کیبوردز). سبک موسیقی این گروه به آلمانی Tanz-Metall نامیده می شود که به انگلیسی Dance Metal ترجمه می شود. ترانه های این گروه اکثرا به زبان آلمانی نوشته شده اند. لیبل این گروه Universal Music Group است که چهارمین لیبل آن ها از زمان شکل گیریشان تا کنون محسوب می شود. با این که ترانه های رامشتاین منحصرا به زبان آلمانی است اما گروه در تمام دنیا طرفدار دارد و این نشان دهندهٔ ارزش کار آن هاست. حالا گروه شروع به ضبط ششمین آلبوم استودیویی خود کرده که احتمالا امسال یا در سال ۲۰۰۹ عرضه می شود.

سبک


اگرچه خیلی ها سبک موسیقی رامشتاین را Neue Deutsche Härte (به انگلیسی New German Hardness) می دانند، ولی باید گفت، موسیقی رامشتاین ترکیبی از سبک های Industrial Hard Rock، Heavy Metal و Electronic Music است که تحت تاثیر Punk Rock، Pop Music و Gothic Rock قرار گرفته و در آن از کیبورد و حتی پیانو هم استفاده می شود. گروه تحت تاثیر کار گروه اسلونیایی Laibach قرار دارد که سبک آن ها Neo-classical و Industrial است. همچنین گروه های Oomph! و Ministry. اما اگر به آهنگ هایی مانند Du riechst so gut، Bestrafe mich، Ohne dich و Te quiero Puta! گوش کنیم و منحصرا آن ها را با هم مقایسه کنیم به سختی می توانیم سبک رامشتاین را حدس بزنیم. اگرچه حقیقتا سبک آن ها به Industrial نزدیک تر است.

اشعار


تقریبا تمام ترانه های رامشتاین به زبان آلمانی سروده شده اند. اگرچه گروه تا کنون ورژن های انگلیسی Engel (Angel)، Du Hast (You Hate) و Amerika هم توسط گروه ضبط شده اند. علاوه بر این بعضی آهنگ های رامشتاین مانند Amerika، Stirb nicht vor mir (Don’t die before I do) و Moskau (Moscow) فقط شامل اشعار آلمانی نمی شوند و در آن ها حتی از اشعار روسی نیز استفاده شده و Te quiero puta! (I want you, Whore!) هم کاملا به اسپانیایی سروده شده است. Oliver Riedel بیسیست گروه در این مورد می گوید : «زبان آلمانی، به درد موسیقی هِوی متال می خورد. فرانسوی زبان عشق است ولی آلمانی زبان خشم و عصبانیت.» اشعار رامشتاین توسط خوانندهٔ آن ها سروده می شود.

آلبوم ها:

Herzeleid 1995
Sehnsucht 1997
Mutter 2001
Reise, Reise 2004
Rosenrot 2005
Liebe ist für alle da 2009

آلبوم های زنده :

Live aus Berlin 1999
Völkerball 2006

موزیک ویدیو ها:

Du riechst so gut
Seemann
Rammstein
Engel
Du hast
das model
stripped
Sehnsucht
Links 1 2 3
Sonne
Ich wil
Mutter
Feuer frei!
Mein Teil
Amerika
Ohne dich
Keine Lust
Benzin
Rosenrot
Mann gegen Mann
Ich tu dir weh
Haifisch




منبع:
 

Similar threads

بالا