معاون حقوقي سازمان بورس خبر داد: شناسايي200 شركت فعال در بازار فاركس با هدف ساماندهی

danialfx

عضو جدید
کاربر ممتاز
خبرگزاري فارس: معاون حقوقي سازمان بورس و اوراق بهادار از شناسايي 200 شركت فعال در بازار فاركس خبر داد تا با هدف ساماندهي طي روزهاي آينده جلسه‌اي با مديران اين تعداد شركت برگزار شود.


حسين فهيمي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي فارس، در برابر اين سؤال كه با توجه به اعلام قبلي مبني بر انتشار اطلاعيه‌هاي بعدي سازمان بورس درخصوص فعاليت بازار ارز (فاركس) اطلاعيه‌هاي جديد چه زمان منتشر خواهند شد اظهار داشت: اطلاعيه اول سازمان بورس مربوط به عموم مردم بود كه جزئيات آن اعلام شد. در ادامه اقدامات اين سازمان هم در رابطه با اين بازار، حدود 200 شركت فعال در فاركس شناسايي شده‌اند و با انجام مكاتباتي با مسئولين اين تعداد شركت كه متأسفانه 2 برابر كارگزاران فعال در اين حوزه هستند، جلساتي با هدف ساماندهي فعاليت اين شركت ها برگزار خواهيم كرد.
وي ادامه داد: به همين منظور تا هفته آينده فرم‌هايي براي دريافت اطلاعات در خصوص مسائلي چون تعداد مشتريان، ميزان بودجه، خروج سرمايه و همچنين ضرر و زيان فعالان تكميل خواهد شد تا بعد از شناخت از سابقه فعاليت اين تعداد شركت، ديگر اقدامات لازم براي ساماندهي به عمل آيد.
اين مقام مسئول با بيان اينكه متأسفانه برخي از اين شركت‌ها براي معرفي خود از اسامي خارجي كه مردود هستند، استفاده كرده‌اند تأكيد كرد: احتمالا در بين اين تعداد شركت شناسايي شده، برخي شركت ها قابليت فعاليت در بازار سرمايه كشورمان را خواهند داشت كه بعد از بررسي‌هاي لازم به اين نوع شركت‌ها مجوزهاي فعاليت صادر خواهد شد.
فهيمي در واكنش به اين سؤال كه برخي از فعالان بازار فاركس نسبت به موضع سازمان بورس در غيرقانوني اعلام كردن فعاليت‌هاي فاركس اعتراض دارند پاسخ داد: بازار فاركس بازاري گسترده و چند بعدي است كه از طريق شبكه‌هاي بانكي انجام مي‌شود اما آنچه شركت‌هاي فعال و سرمايه‌گذاران آن در ايران انجام مي‌دادند مربوط به فاركس اصطلاحي و نه واقعي بوده كه در آن ابزارهاي مالي مختلفي مانند اوراق مشتقه و آپشن‌ها و همچنين قراردادها معامله مي‌شد. بنابراين مقرر شده سازمان بورس اقداماتي را در رابطه با سازمان بخشي به اين شركتها انجام دهد.

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002134226
 
بالا