مطالعه گروهی ارشد مدیریت پروژه و ساخت

DDDIQ

مدیر ارشد
به نام خداوند جان و خرد
مجموعه هنرهای ساخت و معماری


  • مدیریت پروژه و ساخت project management


فهرست تاپیک
 

DDDIQ

مدیر ارشد
معرفي رشته و بيان منابع كارشناسي ارشد مديريت پروژه

معرفي رشته و بيان منابع كارشناسي ارشد مديريت پروژه

معرفي رشته و بيان منابع كارشناسي ارشد مديريت پروژه
بكارگيري دانش و تكنيك در اداره فعاليتها، به منظور رفع نيازها و انتظارات متوليان اجراي پروژه

معرفی رشته مدیریت پروژه و ساخت:
حدود 50 سال از پیدایش ، تکوین و کاربرد سیستم های مدون و منظم برنامه ریزی وکنترل پروژه وهمچنین مدیریت پروژه می گذرد و کار توسعه، تکمیل و بهره برداری از این سیستم ها و روش ها همچنان ادامه دارد.هدف مهم و کار اصلی سیستم های برنامه ریزی و کنترل(نظارت) پروژه ، دستیابی به هدفهای برنامه ، طرح پروژه ازراه بهینه نمودن مدت زمان، هزینه ی اجرا و کیفیت نتایج پیش بینی شده یا مورد انتظار آنهاست. بدین جهت ، ابزاری موثر و کارامد برای مدیریت برنامه ، طرح و پروژه می باشد. طرح ها و پروژه ها در هر کشوری، همچون چرخ هایی برای تحرک ماشین رشد و توسعه ی اقتصادی - اجتماعی به شمار می آیند. شناخت یکایک منابع کشور و اولویت آنها نسبت به یکدیگر و استفاده بهینه از آنها ، موجب دستیابی کامل به هدف ها وآرمان های تعیین شده ، تسریع حرکت فرایند توسعه و سلامتی ساخت و روان نظام اقتصادی یک کشور خواهد شد.
از این رو، کشورهایی که در فرایند پر شتاب تحول نظام اقتصادی-اجتماعی ،به این حقایق و آگاهی ها دست یافته اند ، نه تنها زمان بلکه سایر منابع(نیروی انسانی ، تجهیزات ، ماشین آلات ، مواد اولیه و مصالح ، پول ، سرمایه و طبیعت ) نیز برای آنها بسیار مهم تلقی می شود و برای حفظ موقعیت اقتصادی و ارتقا و بهبود آن به تهیه و توسعه روش ها و سیستم های بهینه سازی منابع ، و از همه مهمتر بهره برداری از آنها ، نیازی حیاتی دارند.
در ایران در 20 سال اخیر ، در زمینه معرفی و گسترش مبانی و مفاهیم مدیریت ، وتا حدودی مدیریت پروژه و سیستم های برنامه ریزی و کنترل پروژه ، تلاش های ارزنده ای انجام شده است.
مدیریت پروژه قبلاً به صورت یکی از فیلد های رشته ی صنایع بود و به این صورت بود که فارغ التحصیلان رشته ی صنایع(تولید صنعتی) به عنوان مدیر پروژه در بخش صنعتی مشغول به کار می شدند . با سیستماتیک شدن مقوله ی ساخت وساز به برنامه ریزی و مدیریت در این زمینه احساس نیاز بیشتری می شد. و در پاره ای موارد مهندسین صنایع که دانش کافی در مقوله ی ساخت نداشتند به عنوان مدیران پروژه های ساختمانی مطرح می شدند. اما حدود 6 سال است که رشته ی مدیریت پروژه و ساخت به صورت کاملاً تخصصی برای فارغ التحصیلان (دوره ی لیسانس ) رشته ی معماری و عمران آموزش داده می شود.

مديريت پروژه به كارگيري دانش، مهارتها، ابزار و تكنيكهاي لازم در اداره جريان اجراي فعاليتها، به منظور رفع نيازها و انتظارات متوليان از اجراي پروژه است. مديريت پروژه در اجراي اين مهم از دو بازوي قدرتمند برنامه ريزي و كنترل پروژه بهره مي گيرد.
كنترل پروژه فرآيندي است در جهت حفظ مسير پروژه براي دستيابي به يك تعادل اقتصادي موجه بين سه عامل هزينه، زمان و كيفيت در حين اجراي پروژه، كه از ابزار و تكنيك هاي خاص خود در انجام اين مهم كمك مي گيرد. در واقع كنترل اجراي دقيق و كامل برنامه تدوين شده براي پروژه است، به طوري كه هنگام خروج از برنامه بتوان با تشخيص با تشخيص علل و طرح اقتصادي ترين فعاليتها، پروژه را به نزديكترين حالت ممكن در مسير اوليه و اصلي خود باز گرداند.
لازم به ذکر است که این رشته زیر گروه رشته ی معماری (گروه هنر) با کد 1361 در دفترچه آزمون سراسری وجزء رشته های شناور یا ستاره دار می باشد که با مدرک لیسانس هر رشته می توان این گرایش را به عنوان رشته ی دوم انتخاب نمود. اما گرایشی کاملاًتخصصی از رشته ی عمران به نام « مدیریت ساخت» وجود دارد که سر فصل دروس امتحانی متفاوت از گرایش مدیریت پروژه و ساخت دارد و تا حدی نیز زمینه ی کاری کاملاً کارگاهی دارد.

منبع


___________

دوره کارشناسی ارشد مدیریت پروژه و ساخت مجموعه ای آموزشی مرکب از دروس نظری و کاربردی در زمینه مدیریت پروژهها بصورت عام و پروژه های ساختمانی و عمرانی بصورت خاص می باشد. فارغ التحصیلان این دوره ضمن آشنایی با اصول، مبانی و استاندارد های برنامه ریزی، سازماندهی ، هدایت و کنترل پروژه و سایر مباحث نوین در زمینه مدیریت پروژه با کاربرد آنان در مراحل مختلف یک پروژه آشنا می شوند. بازار وسیع نیازهای صنعت ساخت کشور در زمینه مدیریت پروژه زمینه جذب فارغ التحصیلان این رشته در بازار کار خواهد بود.

کشور ایران بعنوان یک کشور در حال توسعه بخش عمده ای از درآمد سالانه خود را در بخش اجرا و توسعه پروژه های عمرانی و زیر بنائی سرمایه گذاری می کند. در این ارتباط سالانه تعداد انبوهی پروژه در بخش های مختلف زیر بنائی، عمرانی، صنعتی و خدماتی تعریف و اجرا می شوند. اجرای موفق چنین حجمی از پروژه ها، نیازمند آگاهی بخش های مختلف سرمایه گذاری، کارفرمائی، مهندسی و همچنین سازندگان و پیمانکاران از دانش مدیریت پروژه می باشد.
با توجه به تقاضای بالای بازار صنعت ساخت و ساز به تخصص مدیریت پروژه و اینکه جمع کثیری از فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با صنعت ساخت کشور از قبیل مهندسی معماری- عمران- تاسیسات، طراحی شهری و... در طول زندگی حرفه ای خود مواجه با کنترل ، اجرا و مدیریت پروژه های عمرانی می باشند. آگاهی و اطلاع از روشهای برنامه ریزی، کنترل و اجرای پروژه ها ضروری بوده و در کارائی آنها تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.در این ارتباط، علاوه بر کارشناسان و مدیران فعال در بخش های مشاوره و پیمانکاری ، شاغلین و تصمیم گیرندگان بخش های اجرایی و برنامه ریزی کشور نیز نیازمند آشنایی با روشهای اداره پروژه های عمرانی در سطوح مختلف می باشند.
این دوره هدف خود را بر رفع احتیاجات صنعت ساخت کشور بطور کلی در زمینه های مدیریت پروژه، برنامه ریزی ساخت – امور اجرایی و اقتصادی استوار نموده است. مواردی از قبیل انتخاب سیستم های صحیح اجرای پروژه، امور اجرائی پروژه ها ، برنامه ریزی و اجرای طرحهای بزرگ مسکونی، عمران شهری و منطقه ای، نظارت کارگاهی و امور مربوط به مقررات و قوانین مدیریت پیمان از اینگونه اند. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در یکی از مشاغل اجرایی، پژوهشی و آموزشی، در سازمان ها و نهادهای دولتی ،ارگانهای برنامه ریزی ، بنگاه های سرمایه گذاری، مهندسین مشاور، شرکت های پیمانکاری و غیره، تصدی مسئولیتهایی از قبیل کارشناس، سرپرست و مدیر واحدهای اجرایی چه در مرحله ساخت و چه در مرحله برنامه ریزی را عهده دار گردند.

دوره فوق بعنوان مجموعه ای تکمیلی برای رشته های معماری- عمران تنظیم گشته است.


به نقل از سایت وزارت علوم



________
مواد امتحانی و جداول ضرائب به ترتیب دروس در آزمون کارشناسی ارشد مجموعه هنرهای ساخت و معماری

 

DDDIQ

مدیر ارشد
منابع آزمون ارشد مدیریت پروژه و ساخت

منابع آزمون ارشد مدیریت پروژه و ساخت

ایستایی

ردیف
نام کتاب اولویت شرح
1 سازه در معماری(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران)
*****
- کتاب پایه(به همراه درک رفتار)
- پر نکته .
- عکسا مهم و پرتکرار تو کنکور
- مواظب تشابه مطالب باشید

- نمودار درختیشو واسه خودتون رسم کنید.
- تو دور اول توقع نداشته باشین همشو بفهمین (تا 4،5 بار مرور هی مطلب جدید یاد میگیرید)

-نکات مصالحی زیاد داره
2 درک رفتار سازه ها **** -کتاب پایه
-اینو کتاب قبلیو بفهمید تو همه کتابای ایستایی یه شالوده قوی دارید..
3 مبانی سازه برای معماران(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) *** جذاب
-غلط دارد

-تا ص 500 بخونید.
-نموداری لنگرو برش و..بفهمید تا صرفا حفظ.
هیچ عکسیو بی اهمیت نگیرید.
بیش از حد هم درگیرش نشید.
4 طراحی لرزه ای(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) ***
-بدقت و خیلی ریز بخونید
-فصل اولش چیز خاصی نداره زیاد وقت نذارید
- شکل هاش درک و فهمیده
- بسیار مفید و جالبه
-نکات مصالحی زیاد داره
5 جزئیات ارتقا دهنده معماری ***** - کتاب بسیار مهم (پارسال قرار بود میاد ولی سرکاربودیم !! مطمئنا امسال میاد)
- ایستایی و مصالح
مطالعه موردیاش مهمه
-جزوه سروش نیا رو از سایت تهیه کنید و پیش مطالعه داشته باشید..
6 تعامل تکنولوژی و معماری
آثار نورمن فاستر
**** - حداقل یه سوال ازش میاد..
- مشترکاتی با مطالعات موردی کتابای دیگه
- مصالح وایستایی
7 طبیعت منبع الهام
آثار کالاتراوا
*** توضیحات منبع قبلی
8 طراحی مفهومی ساختمانهای بلند *** توضیحات منبع قبلی
9 معماری آرکی تایپی * کتاب نامرتبط ..اما یه دورو بخونید
جروه اقای شریفیو تو سایت استفاده کنید.
10 ایستاتیک کاربردی برای دانشجویان معماری و عمران(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) ** - مطالعات موردی ها و فصل 12 مهم
- نمودارهای برش-لنگر در حد پیوست این کتاب تسلط داشته باشین(در همین حد کفایت میکنه برای این کنکور).(در انتهای کتابهای بتن،فولاد و مقاومت)
تمرین کنین و مسلط شین نه حفظ!.خیلی سادست،ولی حیف از دست بدین.
11 مقاومت کاربردی برای دانشجویان معماری و عمران(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) ** - مطالعه موردیاش
- عکساش
12 فناوری های نوین ساختمانی(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) **
***
- کتاب خیلی ساده و مهم بدقت کل کتاب رو بخونید
-وقت گیر نیست مخصوصاً ضوابط برای طراحی و اجرا که تو هر فصل نوشته مهم نیست..
-واما برای مصالح و ایستایی
-سیستمارو باهم قاطی نکنید هر عکسو به طور مجرد وسیاه سفید ببینید.
-حین خوندن این کتاب و حتی یک فصل ممکنه با تناقضاتی روبرو شین،اهمیت زیادی ندین

13 پوسته ها و سازه های ورق های تاشده (محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) **
***
اگه درک رفتار و سازه در معماریو درس خونده باشید با این کتاب راحتین..
ایستایی و مصالح

14 سازه های بتنی برای معماران(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) ***
****
- ایستایی و مصالح
-با دقت و تحلیل شکل ها خونده شه،نگران نشین،حجمش زیاده ولی همه جاش لازم نیست
-شکل های کل کتاب بررسی شه،
-مطالعات موردی
-صورت تمرین های این کتابم میتونه مهم باشه مثل کتاب فولاد(کنکور 90 سوالات طراحی فنی از صورت تمرین حل نشده کتاب فولاد بود!)
-نیاز داره زیرکانه خودتون و جای طراح بذارین،به شرطی که سوالات این سه سال که این کتاب اومده و بررسی کرده باشین
15 سازه های فولادی یرای معماران(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) ***
****
به توضیحات منبع شماره 9 مراجعه شود(کتاب بتن)
16 سازه های کششی چادری(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) ** -مصالح ،ایستایی
- 4 ،5 فصل اولش خیلی مهم
عکساش..

-الان 2 ساله که اومده ولی تاحالا تو کنکور توجه خاصی بهش نشده.پس امسال مواظبش باشید!!!!
17 ساختمانها چگونه عمل میکنند(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) *** ب-عضی فصل هاش مشخصه که بیشتر مربوط به تنظیم شرایط محیطیه(گرایش انرژی)،مشخصه که به درد ما مدیرا نمیخوره
-1بار کل کتاب و نگاه بندازین،و برای دور 2 اونجاهایی که فهمیدین بدرد ایستایی و مصالح میخوره و بخونین.
18 سازه های مشبک فضایی(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) * -زیاد عمقی نخونید این کتاب رو انواع سازه های مشبک و روشهای اجراش خیلی مهمه فقط البته حتماً یک دور بخونید هرسال یک سوال ازش میاد تاکید مجدد که انتظار نداشته باشید که باید کل کتابو بفهمین،نیازی نیست،میشه گفت هر سال از شکلها سوال طرح شده،وارد جزئیات اجرا نشین،ولی اسم روش اجرا یاد بگیرین،مثلا روش پانتادوم برای اجرای گنبد مشبک
19 سیستمهای ساختمانی آینده(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) ** -خوندن این کتاب یک روزه تموم میشه همش رو بخونید
-درسته که سادست ولی این موضوع گول نزنه شمارو،طوری بخونین که اگه شکل دادن، سریع بدونین مثلا چی بوده،جنسش(مصالح)،کاربریش چی بوده،چند نفر ظرفیت داشته،چند روزه اجرا میشده واین جور چیزا،شکل های مشابه و با روش آدرس دهی به صفحات مشابه بخونین.
-سوالات تکراری ازش زیاد اومده.
همه مطالعه موردیاش مهم نیست.
20 معمار+ مهندس= ساختار(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) * خوندن این کتاب یک روزه تموم میشه همش رو بخونید(البته چند دور)
21 سازه به مثابه معماری(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) * نثر سنگینی داره فقط مطالب سازه ای اون رو بخونید به معماری و سبک هاش کاری نداشته باشید فقط نوع سازه و مصالحش رو بخونید
22 پلهای ایران وجهان(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) * -سعی کنید دسته بندی انواع پل ها رو خوب بفهمید کتاب سختی نیست مثلاً کدوم پل معلق ، متکی بر کابل ، قوسی ، طره ایی ، خرپایی و سیستم های خاص اجرا شده برای اون پل مصالح بکار رفته شده رو بخونید مهمه که قبل خوندن توجه داشته باشین دنبال مطلب خاصی نباشین توش
-برای هر نمونه در حد 2 خط بالای عکسش بنویسید، دور دوم فقط عکس و نگاه کنید و نوشته های خودتونو( سیستمش چیه، مصالح و ...)
23 معماری دیجیتال(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) * -این کتاب هم فقط درباره سازه هرچی نوشته بخونید به معماری هاش زیاد دقت نکنید.
میتونید قبلش با یه جزوه بخونید .
24 نانوفناوری در معماری و مهندسی ساختمان(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) *
-این کتاب رو آخر گذاشتم چون اولویت اول مصالح بود مطالعات موردیش برای ایستایی بخونید
*کتاب دکتر کتایون تقی زاده (دیکانستراکشن) پیشنهاد میشه یه نگاهی بندازین.




مدیریت
ردیف نام کتاب اولویت شرح
1 مدیریت پروژه با رویكرد فناوری اطلاعات ( کتی شوالب ، ترجمه محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) ** - کتاب پایه (برای درک کتب دیگه)
- منبع پرنکته ولی کم ازش دیگه سوال میاد.

تو دور اول شاید گیر بیفتید ولی دور بعد خوب میشه
من دور اولو تو 15 روز(نصفه روز) خوندم
زیاد ریز نشید.



- ابتدا سریع خلاصه فصل و نکات خوانده شود، تا پیش زمینه ایجاد شود.
-حتما با دید مدیریتی خونده شود، در این صورت کل مطالب مفید و مرتبطش به 3/1 کاهش پیدا می کند.
2 مدیریت و کنترل پروژه(علی حاج شیر محمدی) *** این کتاب رو قبل از فصل مدیریت زمان کتاب کتی بخونید چون مبحث شبکه ها رو بطور کامل و با نثر روان توضیح داده
این کتاب بالاترین تعداد سوالات رو تا حالا داشته حتماً حتماً با دقت بخونید
- این منبع مثل یک اصل،که صرف نظر از تعداد سوال باید خونده شه،آسونه،
- بعضی محاسبات که توی فصل های آخر اومده نیازی نیست.ولی اسم اونها یه نگاهی بشه،مثل روش زیمنس،در همین حد کافیه.
3 مدیریت استراتژیک(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) **** این کتاب هم خیلی استعداد سوال اومدن ازش زیاد داره
- دقیق و سفت بخونید ،چون مشترکات زیادی با مدیریت صنعتی داره.(شاید کسل کننده باشه اما ادامه بدید)
- باهاش راحت برخورد کنید و سعی کنید از قسمتهایی که متوجه نمی شید بگذرید. تو دورهای بعد خوب می شه( اصلا کتابی نیست که بشه با یه دور بستش، کم کم باید 2/3 بار بخونید.)
4 سیستمهای اجرای پروژه(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) **** سیستم های اجرا انوع مختلفی داره باید بدونید تحت چه شرایطی چه سیستم اجرایی چه نوع پیمانی بهتره خصوصیات هر روش رو خوب یاد بگیرید .کتاب جالب و کاربردیه،به عنوان مدیر پروژه حیف صرفا برای کنکور بخونینش،خوب بفهمینش
یادتون باشه سیستمهای اجرا با روشهای اجرا فرق میکنه.

- حتما مشترکاتش و با فصل 6 مدیریت استراتژیک در نظر بگیرید، نکات تکمیلی زیادی برای هم دارند.
5 روشهای اجرای پروژه


***** مطمئنا این کتاب مشترکات زیادی با بخش روشهای اجرای کتاب استراتژیک(یا صنعتی ،کتی ) داره شایدم همون باشه
پس کتاب مهمی خواهد بود
5 طرح و ساخت با رویکرد turn key * زیاد رو این کتاب مانور ندید فقط یکبار بخونید من این کتاب رو نخوندم
فقط عکساهاش رو یادگرفتم.چند تا عکس اول کتاب مهمه که معمولا ازش یه سوال اومده هر سال
6 مبانی مدیریت پروژه(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) **** استعداد بالای سوال
خلاصه کتاب های دیگه و اضافات دیگه..
همه کتاب های بالا رو بخونید بعد این کتاب رو بخونید
- سعی کنید تو برنامه هاتون موقعی بخونید که استرس نداشته باشید و خسته نباشید نکات ریز زیاد داره یکم انرژی زیاد میبره - طوری منابع قبلی و بخونین که بتونین ایرادات این کتاب و تشخیص بدین موقع خوندن.
7 فناوری اطلاعات IT در مهندسی ساختمان و مدیریت پروژه(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) * این کتاب خوندنش زیاد وقت نمیگیره یک دور بخونید مفهمید کجاهاش بی ارتباط با مدیریت هست بیشتر از عکس هاش سوال اومده.عکس های این کتاب هر سال منبع طرح سوال بودن،از اونجایی که این عکس ها دیگه تموم شدن،مثلا سال 90 عکس تکراری اومد،فصل مربوط به "زمان" و مدیریت دانش این کتاب و توصیه میکنم بخونین.
8 مدیریت پروژه های صنعتی (محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) **** حالا چرا من این منبع رو گذاشتم این پایین دلیل داره این کتاب نثر بسیار پیچیده و مفهومی داره برای کسایی که سال اولی هستن بشدت توصیه میکنم اول کتاب های بالا رو بخونن چون تا اون هارو نخونن درک این کتاب براشون سخته راستش من این کتاب رو برای کنکور بنا به دلایلی نخوندم بعد کنکور خوندم برای سال دومی ها اگه آمادگیش رو دارن بخونن تو همین تابستون خوبه.
یادتون باشه یه سری عنوان ها تکراری به نظر میاد ولی مواردش تکراری نیس و تو کنکورم میگن فلان چیز در پروژه های صنعتی...
من خودم بزرگترین ضربه رو از همین کتاب خوردم.

- با دید کتاب استراتژیک بخونیدش، یعنی تا وقتی که به استراتژیک کامل کامل مسلط نشدین اصلا این کتاب و نخونید. نکات صنعتی اش رو هم کلا بذارید کنار.
9 نظریه های نوین
در مدیریت پروژه
***** -اسم کتاب نشون دهنده مطالب تازه ایه.
-اگر زود چاب بشه کتاب بسیار مهمی خواهد بود.
-بعد از کتابهای بالا بخونید.

- اگه واسه کنکور امسال برسه حتما حتما حتما ازش سوال زیاد می یاد. پس تو برنامتون حتما واسش وقت بذارین.
10 شرایط عمومی پیمان

(معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور)
** این نشریه بسیار بسیار مهمه و تاحالا کلی سوال از جمله به جمله این کتاب اوده تا صفحه آخرش کامل بخونید.به عبارتی واو به واو و حفظ بشین،البته بعضی جاهاش نیاز به تحیل و فهم داره،و گاها سوال طوری طرح نمیشه که یه عدد و با حفظ کردن بشه پاسخ داد،و نوعی تله تستی میزارن،پس نیاز حین حفظ کردن فهمیده بشه،در مورد این نکات به موقع سعی میکنیم توضیح بدیم(2،3 ماه دیگه(
امسال این منبع بشدت در سایه کتابهای دیگه دکتر گلابچی رفت..!!!!!! ولی بازم اهمیتش پابرجاست، اینکه دوباره امسال ازش کلی سوال بیاد هیچ بعید نیست.
11 بخشنامه اجرای مناقصه، بخشنامه تعدیل و سایر بخش نامه ها * به دوستان پیشنهاد میکنیم برای اینکه بتونن یکی دو تا سوالی که هر سال از بخش نامه ها طرح میشه رو پاسخ بدن سری به وبسایت http://tec.mporg.ir/بزنن و البته گهگداری بخش نامه های جدید رو در این سایت نگاهی بندازن .
من به شخصه این کارو توصیه نمی کنم. به نظر من تمرکز رو همون منابع اصلی باشه خیلی بهتره. حجم زیاد منابع جز اینکه استرس و کاهش بازده میاره سود دیگه ای نداره. خودم هم اصلا این بخشنامه ها رو نخوندم


مصالح









ردیف نام کتاب اولویت شرح
1 نشریه 55
(عصر کنکاش و ..)
***** کنکورهای سالهای قبل که جواب تشریحی دارن.
کتب مصالح حامی و فروتنی و ...توصیه نمیشود

-همه فصلاش نه، فقط 2/4/5/9 خیلی مهمه. بعد از اینا فصل های 8/11/16/17/21
2 نانوفناوری در معماری و مهندسی ساختمان(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) **** این کتاب کلاًخیلی مهمه مخصوصاً جدولهاش،،
3 سازه های بتنی برای معماران(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) *** سعی کنید تمام مطالب اول هر فصل رو بخونید بجز روابط و فرمول های طراحی بعضی جداول مثل فاصله آرماتور ها ، قالب برداری ها ، حداکثر اندازه مصالح سنکی خیلی مهمه فصل اول اگه اشتباه نکنم 44 صفخه بود خیلی مهمه من خودم 5 دور خوندم این فصل رو مطالب بسیار فرار هست.
حتی شکل های صورت تمرین ها و مثال های حل نشده این کتاب هم مهم است.
4
سازه های فولادی یرای معماران(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) *** فولاد هم دقیقاً مثل بتن تمام مطالب بجز روابط و فرمول های طراحی مهمه البته داخل کتاب نانو برخی خواص فولاد رو هم گفته
حتی شکل های صورت تمرین ها و مثال های حل نشده این کتاب نیز مهم است.(کنکور 90 سوالات طراحی فنی ملاحظه شود)
5 مبحث 5
مقررات ملی ساختمان
** من بجای نشریه 55 فقط این کتاب رو خوندم خیلی کمه ولی بنظرم مهمه .بد نیست دوستان غیر عمران و معماری بخونن
5 ساختمان ها چگونه عمل می کنند(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) **
***
این کتاب نثر روانی داره سال 91 سوال ریزی دادن از متن کتاب .مهمه هم برای ایستایی هم مصالح،خیلی موقع خوندن دنبال تفکیک این دو نباشید.
6 سازه های کششی(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) ** من خودم فکر می کردم این کتاب فصل مصالحش خیلی استعداد سوال اومدن داره ولی نیومد ازش سوال
7 درک رفتار سازه(محمود گلابچی-انتشارات دانشگاه تهران) ** فصل آخر کتاب در مورد مصالح هست خواندن اون رو توصیه می کنم بخونید
8
-

تمامی کتب ایستایی!یاد آوری میکنم توجه داشته باشین منابع مصالح به همین منابع معرفی شده محدود نمیشه!
9-فصل اول کتاب سازه در معماری هم که راجع به مصالح است.* در کل این کتاب نکات مصالحی زیاد هست.
-10-نشریه 55،نظر خودم و به تفصیل راجع به این منبع بیان کردم توی پست مربوطه(لزوما حذف نمی شود و الولیت آن مورد بحٍث است،برای فصل های مختلف،افراد مختلف اولویت بندی آن متفاوت است. )
-11 فصل اگه اشتباه نکنم 5 کتاب مبانی سازه برای معماران که راجع به مصالح است را هم به این لیست اضافه کنیم

منبع
 

پیوست ها

  • 92Refrences.pdf
    109.9 کیلوبایت · بازدیدها: 3

atrali

کارشناس ارشد مدیریت پروژه
کاربر ممتاز
سلام.خيلي خوشحالم يه تاپيك هم واسه بچه هاي مديريت ايجاد شد.خوشحال ميشم بتونم كمكي به دوستان عزيزم كرده باشم من تجربه كنكور مديريت رو دارم.انشالله بتونيم با هم خوب پيش بريم.................
 

atrali

کارشناس ارشد مدیریت پروژه
کاربر ممتاز
اينم يكي از مهمترين جزوه ها واسه كسايي كه ميخوان هنرهاي ساخت شركت كنن فقط در توضيح مهم بودن اين كتاب بگم كه سال 90 كه اولين سال بود اومد تو كنكور هنرهاي ساخت 6 تا سوال ازش اومد البته خيلي هم مهمه واسه اطلاعات مفيدش :
خدمت دوستاي گلم: طراحي لرزه اي براي معماران

http://s3.picofile.com/file/78352305...arzee.rar.html
 

atrali

کارشناس ارشد مدیریت پروژه
کاربر ممتاز
اينم جزوه سازه هاي پارچه اي كششي مهندس شريفي كه واقعا دستشون درد نكنه و مثل بقيه جزو هاشون عاليه و مختصر و مفيد بخصوص واسه رشته هنر هاي ساخت و مديريت:

http://s3.picofile.com/file/7845697311/prachehaye_kesheshi.rar.html
 

atrali

کارشناس ارشد مدیریت پروژه
کاربر ممتاز
ميخواستم يه توضيحاتي بابت ترتيب و نحوه خوندن كتابها به دوستان ارائه بدم كه از پراكنده خوني و آشفتگي و استرس ديدن كتابهاي قطور مديريت در بياييد:
اولا با كتاب مديريت پروژه با رويكرد فناوري اطلاعات(كتي شوالب)شروع كنيد اين كتاب رو وقتي ميبينيد حجم سنگيني داره ولي 40 درصد يا شايد هم بيشتر مطالبش نامربوطه و مربوط به فناوري اطلاعات و لازم نيست خونده بشه...واسه بار اول گير نديد بهش, سريع بخونيد و خلاصه برداري كنيد فقط مطالب رو با ديد مديريتي بخونيد.....اگه گير بديد چه بسا باعث بشه شما زده بشيد....خلاصه اش 50 صفحه هم نميشه....بعدش به نظرم كتاب مديريت استراتژيك رو بخونيد(من خودم به شخصه اين كتابو خيلي دوست دارم) و اگه خوب ياد بگيريدش بقيه كتابها رو راحت ميفهميد البته يكم وقت ميبره و كمي حجم مطالبش زياده......كتاب سيستم هاي اجرا هم خيلي مهم و كاربردي حتما ريز بخونيدش......فعلا اين 3 تا به نظرم در اولويت....تو پست هاي بعد كتابهاي بعدي رو هم ميگم فقط زود سعي كنيد منابع رو جمع كنيد چون 2 تا كتاب جديد مديريتي هم تو راهه
 
آخرین ویرایش:

atrali

کارشناس ارشد مدیریت پروژه
کاربر ممتاز
سلام بچه ها من بین معماری معماری ومدیریت پروژه وساخت دو دل شدم کدوم رو بخونم
لطفا دلایلتون رو برا انتخاب مدیریت میگید؟
مرسی
سلام دوست گرامي........... اولا اين بسته به علاقه خودتون داره.....من خودم به شخصه عاشق مديريتم با اينكه امسال معماري هم مجاز شدم ولي دنبالشو نگرفتم چون از اول هدفم مديريت بود.......(ميدونم الان ميپرسيد پس چرا شركت كرديد؟جوابش اينكه خواستم اطلاعاتي رو كه تو اين 4 ساله در اين رشته رو بدست آوردم بسنجم) نه به خاطر اينكه از اسكيس معماري ميترسم....چون با تلاش بعد نتايج اوليه ميشه تو اسكيس هم به نتيجه دلخواه رسيد(دوستم با اينكه دستش ضعيف بود ولي بعد مجاز شدن تمرين كرد اسكيس رو و نتيجه خوبي هم پارسال گرفت)ولي مديريت عشق ميخواد چون واقعا دروس سنگيني داره ولي اگه راجع بهش اطلاعات جامعي جمع آوري كرده باشيد و مصمم باشيد ميتونيد(و اين حرفها رو هم كه ظرفيتش كمه,كتاباش سنگين,.... خوبه جدي بگيريد چون باعث تلاش بيشتر ميشه ولي تا يه جايي.....چون بيشترش باعث استرس و دلسردي.....مطمئن باشيد تلاش كنيد ميتونيد......نمونه اش هم همين افراد قبول شده)فقط اراده ميخواد.....همين
راستي كسي كه كنار مدرك كارشناسي يه مدرك مديريتي داشته باشه حالا تو هر رشته اي ميتونه تو شغل هاي آينده موفق تر باشه و كارايي بهتري داشته باشه چون مهارتهاي كاربردي رشته هاي مهندسي تو مقطع كارشناسي آموزش داده ميشه و ارشد بيشتر يك مقطع پژوهشيه....
اين اطلاعات و دلايل من بود.............
 
آخرین ویرایش:
سوال

سوال

سلام دوست گرامي........... اولا اين بسته به علاقه خودتون داره.....من خودم به شخصه عاشق مديريتم با اينكه امسال معماري هم مجاز شدم ولي دنبالشو نگرفتم چون از اول هدفم مديريت بود.......(ميدونم الان ميپرسيد پس چرا شركت كرديد؟جوابش اينكه خواستم اطلاعاتي رو كه تو اين 4 ساله در اين رشته رو بدست آوردم بسنجم) نه به خاطر اينكه از اسكيس معماري ميترسم....چون با تلاش بعد نتايج اوليه ميشه تو اسكيس هم به نتيجه دلخواه رسيد(دوستم با اينكه دستش ضعيف بود ولي بعد مجاز شدن تمرين كرد اسكيس رو و نتيجه خوبي هم پارسال گرفت)ولي مديريت عشق ميخواد چون واقعا دروس سنگيني داره ولي اگه راجع بهش اطلاعات جامعي جمع آوري كرده باشيد و مصمم باشيد ميتونيد(و اين حرفها رو هم كه ظرفيتش كمه,كتاباش سنگين,.... خوبه جدي بگيريد چون باعث تلاش بيشتر ميشه ولي تا يه جايي.....چون بيشترش باعث استرس و دلسردي.....مطمئن باشيد تلاش كنيد ميتونيد......نمونه اش هم همين افراد قبول شده)فقط اراده ميخواد.....همين
راستي كسي كه كنار مدرك كارشناسي يه مدرك مديريتي داشته باشه حالا تو هر رشته اي ميتونه تو شغل هاي آينده موفق تر باشه و كارايي بهتري داشته باشه چون مهارتهاي كاربردي رشته هاي مهندسي تو مقطع كارشناسي آموزش داده ميشه و ارشد بيشتر يك مقطع پژوهشيه....
اين اطلاعات و دلايل من بود.............
سلام دوست گرامی
چند تاسوال دارم ازتون
1- زمینه های فعالیت این گرایش چیا هستن شما تحقیق کردین؟
2-آیا شرکت های مشاور یا دیگر ارگان ها به این گرایش اقبالی نشون میدن؟
3-آیا با ورود به این گرایش زمینه فعالیت در حوزه ساختمان کم میشه یعنی از ساختمان دور میشیم یا نه تو حوزه ساختمان هم میشه کار کرد با مدرک مدیریت پروژه؟
4-شما شرکت کردین رتبتون چند شد؟ چقدر خونده بودین؟
5-آیا برا امسال شروع کردین؟
6- من از چی واز کجا شروع کنم؟
ممنون
 

atrali

کارشناس ارشد مدیریت پروژه
کاربر ممتاز
سلام دوست گرامی
چند تاسوال دارم ازتون
1- زمینه های فعالیت این گرایش چیا هستن شما تحقیق کردین؟
2-آیا شرکت های مشاور یا دیگر ارگان ها به این گرایش اقبالی نشون میدن؟
3-آیا با ورود به این گرایش زمینه فعالیت در حوزه ساختمان کم میشه یعنی از ساختمان دور میشیم یا نه تو حوزه ساختمان هم میشه کار کرد با مدرک مدیریت پروژه؟
4-شما شرکت کردین رتبتون چند شد؟ چقدر خونده بودین؟
5-آیا برا امسال شروع کردین؟
6- من از چی واز کجا شروع کنم؟
ممنون
1-زمينه هاي گرايش اين فعاليت تو كارهاي مديريتي پروژه هاي بزرگ مثل پروژه پارس جنوبي,مديريت پروژه هاي پل سازي و راه سازي كه نياز به برنامه ريزي و زمان و منابع زياد دارن,پروژه هاي احداث سد,تو صنايع نفت و پتروشيمي هم كارش خوبه....در كل رشته اي كه خيلي جاها كار داره
2-جواب سوال 2 تون هم تو 1 توضيح دادم
3-پروژه هاي ساختماني كه به طور وسيع و در سطح كلان مثل مجموعه(شهرك,شهر جديد و....)البته با همون ليسانس معماري ميتونيد تو حوزه هاي ساختمان هم فعاليت كنين و چون اطلاعات مديريتي قوي هم داريد موفق تريد چون تو مقطع ارشد معماري چيز كاربردي بيشتري به اون صورت آموزش داده نميشه.........
4-بله من پارسال دانشجو بودم و شركت كردم
6-شما براي شروع همانطور كه تو پست قبلم هم گفتم با كتاب مديريت پروژه با رويكرد فناوري اطلاعات(كتي شوالب) و زبان(504)شروع كنيد....به كتاب مديريت كتي زياد گير نديد تو دور اول.... بايد حداقل دو يا سه دور بخونيدش دور اول رو سعي كنيد 10-15 روزه جمعش كنيد(مطالب غير مديريتي رو نخونيد تقريبا 40 درصدش برا ما اضافي) مباني سازه براي معماران رو هم شروع كنيد....فعلا با اينا شروع كنيد تا بعدا منابع بعدي رو ميگم........
 
آخرین ویرایش:

atrali

کارشناس ارشد مدیریت پروژه
کاربر ممتاز
salam man rotbam 433 to modireyet poroje aya pardis 2 daeshgahe shahid beheshti gabol misham

سلام دوست عزيز.....از پرديس اطلاعات دقيقي ندارم امسال اولين سال داره از طريق آزمون دانشجو پذيرش ميكنه پارسال بدون كنكور گرفت.... ولي نسبت به ظرفيت احتمال خيلي كمي ميدم.....ولي آرزو ميكنم انشالله قبول شيد
 

timaj

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسی artali عزیز
من بین معماری معماری-تکنولوژی -مدیریت پروژه وساخت موندم کدوم رو انتخاب کنم بنظرتون کدوم آینده کاری بهتری داره؟؟

معماری که بازار کار خوبی داره
مدیریت پروژه هم پول دراره وخوبه
اما تکنولوژی بازار کارش خوب نیس یعنی هنوز در ایران جا نیفتاده شاید 20 سال دیگه
انرژی رو هم سروش نیا میگفت خیلی بازار کار خوبی در همین1-2 سال اینده خواهد داشت به خاطر یارانه ها و ...
اما همه گرایش های معماری به طور کل میتونن بعدش در زمینه معماری مشغول شن پس دنبال یادگرفتن یه موضوع جدید باشید که یه کوئن مثبت باشه برای شما نسبت به بچه های ارشد معماری
 
آخرین ویرایش:

atrali

کارشناس ارشد مدیریت پروژه
کاربر ممتاز
سلام یعنی چی پول دراره ؟شما تحقیق کردید؟شما هم مدیریت پروژه شرکت میکنید؟
ببينيد اين كه رشته پول داري هست شكي نيست چون افرادي كه تحصيل كرده اين رشته ان اينو ميگن.....حتي يكي از استادهاي من كه ارشد سازه از دانشگاه تهران داره وكارش هم از لحاظ اجرا عاليه ميگفت اگه مشغله نداشتم ميرفتم ارشد يا دكتراي مديريت پروژه وساخت معماري رو هم ميگرفتم(به قول ايشون ميگفت كارش واقعا خوبه)اينا تجربه ها و حرف هاي افراد موفق اين رشته است................در ضمن timajعزيز رتبه 15 انرژي و 31 معماري امساله و ميتونه تو انرژي هم بچه هايي رو كه به اين رشته علاقه دارن راهنمايي كنه و حرفاشون خيلي ميتونه كمكتون كنه تو انتخاب اين گرايش ها.....با تشكر ازت timaj عزيز
 
آخرین ویرایش:

timaj

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام یعنی چی پول دراره ؟شما تحقیق کردید؟شما هم مدیریت پروژه شرکت میکنید؟

ببينيد اين كه رشته پول داري هست شكي نيست چون افرادي كه تحصيل كرده اين رشته ان اينو ميگن.....حتي يكي از استادهاي من كه ارشد سازه از دانشگاه تهران داره وكارش هم از لحاظ اجرا عاليه ميگفت اگه مشغله نداشتم ميرفتم ارشد يا دكتراي مديريت پروژه وساخت معماري رو هم ميگرفتم(به قول ايشون ميگفت كارش واقعا خوبه)اينا تجربه ها و حرف هاي افراد موفق اين رشته است................در ضمن timajعزيز رتبه 15 انرژي و 31 معماري امساله و ميتونه تو انرژي هم بچه هايي رو كه به اين رشته علاقه دارن راهنمايي كنه و حرفاشون خيلي ميتونه كمكتون كنه تو انتخاب اين گرايش ها.....با تشكر ازت timaj عزيز

در تکمیل صحبت شما atrali عزیز بگم که یکی از استادای من که برا انتخاب رشته ازش مشورت میخواستم میگفت یه مهندس معمار خوبه مدیریت پروژه بدونه چونکه برا پروژه های بیشتر از 2000متر حتما شما نیاز به یه مدیر پروژه دارید که چه خوبه که این کارو خودتون انجام بدید البته به شرط علاقه به دروس این رشته
 

atrali

کارشناس ارشد مدیریت پروژه
کاربر ممتاز
من داره کم کم از این رشته خوشم می آد ولی هنوز دو دلم. اول تاپیک یکی از دوستان منابع رو معرفی کرد. یه خیلی بود. فکر کنم حدود چهل تا کتاب می شد رو هم رفته. یعنی همه رو باید بخونیم؟ من البته دو سال دیگه کنکور دارم و وقت به قدر کافی دارم. لطفن راهنمایی کنین...
ببين دوست خوبم اونا همه در يه درجه اولويت نيستن.....بعضيها رو ميشه 1 روزه و 1 درو خوند كه كافيه......نگران حجم نباشين..........اينو هميشه گفتم..اراده و تصميمتون قطعي باشه همه چيز حله
گفتم اگه بچه ها پايه باشن ميگم كم كم چطوري پيش بريم....من از پارسال تجربه خوبي به دست اوردم....اگه بتونم هر كمكي ميكنم.....
من عاشق مديريت پروژه ام
 

topman85

عضو جدید
ببين دوست خوبم اونا همه در يه درجه اولويت نيستن.....بعضيها رو ميشه 1 روزه و 1 درو خوند كه كافيه......نگران حجم نباشين..........اينو هميشه گفتم..اراده و تصميمتون قطعي باشه همه چيز حله
گفتم اگه بچه ها پايه باشن ميگم كم كم چطوري پيش بريم....من از پارسال تجربه خوبي به دست اوردم....اگه بتونم هر كمكي ميكنم.....
من عاشق مديريت پروژه ام

ببخشید! شما رتبه تون چند شد؟ ممکنه درصد درساتون رو هم بگین؟
 

atrali

کارشناس ارشد مدیریت پروژه
کاربر ممتاز
ببخشید! شما رتبه تون چند شد؟ ممکنه درصد درساتون رو هم بگین؟

من از زبان و ايستايي ضربه خوردم.........حالا كه وقت داريد حسابي زبانتون رو قوي كنيد...فوق العاده مهمه
 
آخرین ویرایش:

DDDIQ

مدیر ارشد
ظرفیت پذیرش گرایش مدیریت پروژه و ساخت آزمون 1392

ظرفیت پذیرش گرایش مدیریت پروژه و ساخت آزمون 1392

اعلام ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد هنر های ساخت

اعلام ظرفیت پذیرش گرایش مدیریت پروژه و ساخت آزمون 1392

http://www.www.www.iran-eng.ir/attachment.php?attachmentid=165051&d=1376253589
دیگر گرایش های مجموعه هنرهای ساخت را در فایل ضمیمه مشاهده کنید !
 

پیوست ها

  • 933942_504301442983509_1380637553_n.jpg
    933942_504301442983509_1380637553_n.jpg
    47.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • modiriat proje va sakht 92.jpg
    modiriat proje va sakht 92.jpg
    33.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

atrali

کارشناس ارشد مدیریت پروژه
کاربر ممتاز
modiriat proje va sakht 92.jpg

با كمال تشكر از مدير تالار ......البته لازمه يه چيزي رو بگم........كه دانشگاه صنعتي امير كبير ظرفيتشو تو اصلاحيه كلا حذف كرد............خوب اگه قرار بود حذف كنين چرا از اول نوشتينش تو دفترچه:mad:
 
آخرین ویرایش:

Omid_Mehraz

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مهندسین عزیز کسی آزمون های مرکز معماری برای رشته مدیریت پروژه و ساخت را نداره؟ خواهشا کمکم کنید.
من شاغلم و دنبال نمونه سوالات به جز ازمون های سالهای قبل هستم..و جزوات مفید و خلاصه برای مدیریت کارگاهی
ممنون میشم کسی کمکم کنه:cry:

سلام مهندس.
اگه فقط دنبال جزوه و مباحث خلاصه هستی، اینا رو تهیه کن:
برای فن و ایستایی : کتاب آقای فاطمی از مرکز معماری و کتاب آقای طباطبایی از انتشارات عصر کنکاش.

http://www.iacenter.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=406&proid=555

http://www.asrekankash.ir/product/33/سیستم-های-ساختمانی-در-معماری(فن-سازه)/

برای مباحث مدیریتی هم می تونید از کتاب مجتبی امیری که مال انتشارات مرکز معماریه استفاده کنید. دو جلده یکی شامل خلاصه ی مباحثه و دیگری تستهای طبقه بندی شده ست.

http://www.iacenter.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=406&proid=551

http://www.iacenter.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=406&proid=556


برای زبان عمومی از کتاب زبان آقای اصفهانی استفاده کنید


http://www.serieomran.com/index.php?option=com_abook&view=book&id=26:-&catid=9:-

http://www.serieomran.com/images/abook_file/zaban omomi.pdf


زبان تخصصی هم کتاب عصر کنکاش بهترینه

http://www.asrekankash.ir/product/31/زبان-تخصصی-معماری/

جزوه ی عناصر و جزییات ساختمانی آقای سینا شریفی رو هم از خود مرکز معماری تهیه کنید. چون منبع این جزوه کتابهای گلابچی هستند، بنابراین مهم است.
فصل اول این جروه رو اینجا ببنید:

http://s2.picofile.com/file/7936338923/SeSsion_1.rar.html

موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مهندسین عزیز کسی آزمون های مرکز معماری برای رشته مدیریت پروژه و ساخت را نداره؟ خواهشا کمکم کنید.
من شاغلم و دنبال نمونه سوالات به جز ازمون های سالهای قبل هستم..و جزوات مفید و خلاصه برای مدیریت کارگاهی
ممنون میشم کسی کمکم کنه
:cry:

سلام//نمونه سوال ازمون گروه هنر ساخت اینجا پارسال زحمتشو کشیدن گذاشتن>>>#21
قسمتای مدیریتشو باید بزنی

جزوه >>>

مدیریت پروژه و تشکیلات کارگاهی
جزوه مدیریت پروژه + چند پاورپوینت از تشکیلات کارگاه#736
سوالات امتحان پایان ترم مدیریت و تشکیلات کارگاهی #473
نمونه سوالات امتحان پایان ترم درس «مراتب اجرایی ساختمان» ارشد معماری دانشگاه تهران#690


شناخت مواد و مصالح

جزوه مصالح پارسه#249
مصالح پارسه#3
مصالح نوین - محمد کزازی #640

جزوه مصالح شناسی دکتر سروش نیا
قسمت اول سنگدانه ها #666
قسمت دوم شیشه #671
قسمت اصول، خاک، نسوز و سبکدانه ها #679
بخش سیمان #688

______________________________

بین مدیریت پروزه عمران با معماری فرقی هست؟
 

Omid_Mehraz

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مهندسین عزیز کسی آزمون های مرکز معماری برای رشته مدیریت پروژه و ساخت را نداره؟ خواهشا کمکم کنید.
من شاغلم و دنبال نمونه سوالات به جز ازمون های سالهای قبل هستم..و جزوات مفید و خلاصه برای مدیریت کارگاهی
ممنون میشم کسی کمکم کنه
:cry:

راستی دوست عزیز، شما باید قبل از انتخاب این رشته برای ادامه تحصیل، از نحوه ی پذیرش و تعداد نفرات مجاز مطلع می شدید.
این رشته چیزی نیست که بشه با خلاصه درس جمعش کرد،منابعی رو هم که توی پست قبل گذاشته بودم، حداقل ها برای این رشته بود، که بازم خیلی بعیده با همین قدر بشه موفق شد.
کتاب مدیریت کارگاهی که خدمتون عرض کردم، شامل همه ی کتابهای گلابچی و کتاب شیر محمدی است. عصر کنکاش هم گفته تا یک ماه دیگه ، یه کتاب درمورد خلاصه مباحث کارگاهی چاپ می کنه.
در هر صورت برای اینکه خیلی خیلی بهتر راهنمایی بشید، به این سایت سر بزنید که توسط نفرات برتر کنکور مدیریت پروژه هر سال اداره می شه: http://irpcm.mihanblog.com/
 
سلام به همه دوستان گرامی من هم به برا سومین سال این گرایش رو شرکت میکنم سال اول 86 سال دوم 112 شدم هر دوسال هم خوب مطالعه میکردم حداقل روزی 10 ساعت مطالعه مفید داشتم سال دوم یه اشتباهی کردم و اون این که رفتم سراغ کتاب موسسات مثل کتاب مرکز معماری و مدرسان و جزوات شروش نیا و طباطبایی به اضافه های لایت ها و خلاصه های سال قبل خودم اما سال دوم نتیجه بدتری گرفتنم دلیلش برا امسال کاملا معلومه اونم این که فقط فقط فقط کتاب های گلابچی رو بخونید و به هیچ کتاب موسسه ای توجه نکنید چون در بهترین حالت کتابهای موسسات ب دلایل متعدد از جمله بحث هزینه چاپ واحتمال فروش صددرصد مطالب رو پوشش نمیدن پس تو کنکوری که این هم مطلب داره نباید این ریسک رو کرد وبه این کتابها اعتماد کرد دوستمون در مورد کتاب خلاصه مدیریت کارگاهی عصر کنکاش که احتمالا چاپ میشه گفتن دوست خودم این کتاب رو داره آماده میکنه اما به قول خودش این کتاب هم کامل نیست به دلایلی که نگفتن پس قید کتاب موسسات رو بزنید ومنبع به کتابهای گلابچی اضافه نکنید چون نه کتاب مرکز معماری نه کتاب مدرسان نه کتاب عصر کنکاش نه هیچ کتابی کل مطالب رو پوشش نمیده و همه مطالب تو منابع اصلی هست
این یه راهنمایی بود از کسی که برا سومین بار این کنکور رو داره تجربه میکنه
یا علی موفق باشید
 

hosseinhm

عضو جدید
آقای محمد نژاد میشه یکم راجع به کتاب روشهای اجرا توضیح بدید و همینطور نحوه خوندنش؟
من پارسال 3-4 روز به کنکور یه نگاهی بهش انداختم ولی به نظرم خیلی از مطالبش تکراریه و تو کتابهای دیگه هست....نظر شما چیه؟


همونطور که گفتی مطالب تکراری خیلی زیاد هست تو این کتاب،طبیعتا مشکل زیادی با این کتاب نخواهید داشت،فصل آخرش هم راجع به روش های تصمیم گیری گفته که فصل آخر مدیریت استراتژیک هم این مطلب رو توضیح داده، بقیه مطالب در مورد این هست که مثلا انتخاب سیستم اجرا از دید فلان شرکت امریکایی که این موضوعات تو کنکور نمیاد، مثا خیلی از مباحث کتاب طرح و ساخت که قوانین امریکا رو گفته و تو کنکور ما قابل استفاده نیست.
 

atrali

کارشناس ارشد مدیریت پروژه
کاربر ممتاز
سلام بچه ها کی پایه رقابتی خوندنه؟:cool:

سلام
منم هستم

سلام برمهندسین گرامی.م تازه دارم استارت درسومیزنم.انشاا..باکمک شماهمه قبول بشیم .فقط نمیدونم ازکجاشروع کنم

اول سلام به همگی دوستان و دوم خوشامدگویی از طرف خودم


واسه چندمین بار این مطالب رو گفتند دوستان و من هم میگم
واسه شروع:مدیریت رو با کتاب مدیریت پروژه کتی شوالب (مطالب با دید مدیریتی خونده بشه...مطالب اضافی زیاد داره)
ایستایی رو به نظرم با درک رفتار سازه و بعد سازه در معماری
مصالح :نشریه 55
زبان:و اما مهمترین و سرنوشت سازترین درس در این گرایش که قبل از گفتن منابع باید ببینید زبانتون در چه سطحیه
من 504.....400 واژه ضروری تافل و لغت های کنکورهای سالهای پیش رو پیشنهاد میدم (این آخری خیلی مهمه)
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا