مطالب نگهداري وتعميرات

saeidzati

عضو جدید
نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان


نگهداری و تعميرات مبتنی بر قابليت اطمينان يا Maintenance Reliabilty Centered( (RCM يکی از متدهای جديد نگهداری و تعميرات است که در دهه اخير به سرعت رشد کرده است اين تکنيک نت بر بهينه سازی اصلی ترين و مهم ترين فرآيندهای دخيل در نت از روشهای کاری و دستورالعملها گرفته تا سيستمهای ديگر نت نظير انبار و خريد معطوف می شود. به عبارتی ديگر تمرکز بر ارزيابی و تحليل ريسک برای تعيين فعاليت لازم در نت (جنبه های زيست محيطي، جنبه های عملياتی و غيرعملياتی ) وظيفه RCM استRCM ارزشی بسیار فراتر از مدیریت نگهداری و تعمیرات برای سازمان ها دارد. بدون وجود RCM قابليت اطمينان نت و بهره برداري كاهش پيدا مي كند.سيستم نگهداري و تعميرات به هنگام از کارافتادگي (Breakdown Maintenance)
سيستم نگهداري و تعميرات پيشگيرانه (Preventive Maintenance)
سيستم نگهداري و تعميرات بهره‌ور(Productive Maintenance)
سيستم نگهداري و تعميرات بهره‌ور فراگير (Total Productive Maintenance)
سيستم نگهداري و تعميرات بر پايه شرايط کارکرد ماشين‌آلات (Reliability Centered Maintenance

TBM=Time Based Maintenance
CBM=Condition Based Maintenance
EM=Emergency Maintenance
Pro-a-M=Proactive Maintenance



-تولید کنندگان چگونه باید به RCM توجه نمایند؟
RCM روشی با نیاز فراوان به منابع میباشد . برای اجرای تنها یک آنالیز RCM نیاز به ساعتها کار جهت تصمیم گیری دارد. بنابراین RCM نباید برای هر ماشینی مورد استفاده قرار گیرد. بعنوان مثال ، ممکن است تنها 10% از ماشینها نیاز به RCM داشته باشند. اگر شما از RCM برای آن 10 % از ماشینهای بحرانی بکار گیرید، قادر به بهبود ظرفیت کلی ، افزایش خروجی و بازگشت سرمایه به میزانی بیش از آنچه که خرج نموده اید خواهید بود.


-چگونگی تعیین کاربرد RCM:
چگونه میشود تعیین نمود که از RCM در چه جایی باید استفاده نمود؟
تمرکز باید برروی سیستمهایی باشد که بیشترین بازگشت سرمایه را به دنبال خواهند داشت . نقطه آغازین اینست که شما بتوانید بهبود را در یکی از سه ناحیه نشان دهید : ایمنی ، تاثیر مالی یا افزایش روحیه در محیط کاری .
برای انجام اینکار ، میتوانید با رتبه بندی ماشین آلات از نظر وضعیت بحرانی آنها ، شروع نمائید . شما میتوانید با اجرای RCM برای درصدی کمی از ماشین آلات ، به نتایج بسیار چشمیگیری برسید.


-

هزینه ها بعد از استقرار نت: -

اكنون با فرض استقرار و راه اندازي سيستم نت پيشگيرانه تجهيزات به بررسي هزينه هاي ذكر شده مي پردازيم

هزينه توقف توليد و فرصت از دست رفته كاهش مي يابد
به دليل آنكه تجهيزات متناوباً سرويس و نگهداري مي شوند درصد ساعات آماده بكاري تجهيزات بالا مي رود. سيستم بازرسي مستمر باعث كشف خرابي در مراحل اوليه و در پي آن تعمير پيش بيني شده اصلاحي و با برنامه ريزي قبلي مي گردد، در نتيجه خط توليد براي مدت زمان كمتري جهت رفع و اصلاح خرابي ( كه در اين مرحله خرابي عمده نيست)متوقف ميگردد.در اين نوع تعمير نيروي انساني تعميركار، مواد و قطعات مورد نياز و شرائط مورد نیـاز انجام كار پيش از درخواست توقف فراهم مي شود و زمان توقف كمتراست.
جدول مقايسه فاكتورهاي فني / هزينه اي پيش و پس از استقرار سيستم نت

فاكتورهاي سنجش سيستم


پيش از استقرار سيستم نت


پس از استقرار سيستم نت


MTBF(متوسط زمان بين خرابي دستگاه)

پايين


بالا


MTTR(متوسط زمان صرف شده جهت تعمير دستگاه)


بالا


پايين


درصد آماده بكاري تجهيزات


پايين


بالا



هزينه تعميرات كاهش مي يابد
سرويس و بازرسي هاي متناوب و نظامند در سيستم نت، كاركرد نرمال و پيوسته تجهيزاترا باعث مي گردد.كشف عيب در مراحل اولبه و در نتيجه ، تعميرات اصلاحي و برنامه ريزي شده به جاي تعميرات اضطراري و پيش بيني نشده كاهش قابل ملاحظه هزينه تعميرات را در پي خواهد داشت.












: هزينه راه اندازي مجدد خط توليد كاهش مي يابد
به دليل افزايش آماده بكاري تجهيزات، توقفات اضطراري كم و فعاليتهاي تعمير بصورت پيش بيني شده و با برنامه ريزي انجام مي شوند پيامد آن كاهش دفعات توقف در نتيجه كاهش دفعات راه اندازي مجدد و بهره برداري پيوسته خواهد بود.(از آنجا كه در ماهيت تعميرات اصلاحي فرصت زماني لازم وجود دارد معمولاً مجموعه اي از آنها را بگونه اي برنامه ريزي مي كنند تا در توقف مطلوب بهره برداری و يا در توقفي پيش بيني شده، صورت پذيرند)
.
دفعات تكرار خرابي كاهش مي يابد
سيستم نت تنها در اجراي برنامه اي امور نگهداري و تعميرات تجهيزات خلاصه نمي شود بلكه با حصول اطلاعات بازخوردي و پردازش و تجزيه و تحليل آن اطلاعات نتايج، تحليلها و گزارش هاي خروجي را فراهم مي سازد.
یکی از نتايج مطلوب سيستم نت, ريشه يابي علت خرابي است. براي مثال اگر تجزيه و تحليل داده هاي بازخوردي اين نتيجه را بيان دارد كه ريشه 30% از خرابي هاي پيش آمده با نحوه بهره برداري مرتبط است در اينجا مي توان لزوم آموزش پرسنل بهره برداري و يا تاثير سياستهاي تشويق و تنبيه نسبت به نحوه بهره برداري مشحص مي گردد. پس از پيشنهاد راهكار مناسب و اقدام جهت رفع ريشه خرابي ، دوباره اين درصد از سيتم استخراج و با وضعيت پيش از آن مقايسه مي گردد‏، درصد خرابي ها ناشي از كيفيت قطعات‏، مشكلات طراحي ، نگهداري و سرويس نا مناسب،كيفيت تعميرات و …. نيز از نتايج بازخوردي سيستم مي باشند.با ريشه يابي علل خرابي و يافتن راهكار جهت آن ، از تكرار خرابي و تحميل هزينه هاي ناشي از آن جلوگيري به عمل مي آید.

- تخمین هزینه های نگهداری و تعمیرات :
تخمین هزینه های نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه از آنجایی که برنامه ریزی شده اند قابل انجام است اما تخمین هزینه های تعمیرات اتفاقی به راحتی امکان پذیر نمی باشد. زیرا نمی توان تخمین زد که مدت زمان تعمیر چه مدت به طول خواهد کشید و یا چه قطعات و لوازمی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.برای تخمین هزینه های تعمیراتی باید حداقل اطلاعات زیر در دسترس باشد.

- تعداد دفعات خرابی دستگاه (فرکانس خرابی)
- وضعیت خرابی و ازکارافتادگی در هر دوره.
- مدت زمان خرابی و ازکار افتادگی در هر بار.
- سایر هزینه های و هزینه های جانبی ناشی از خرابی و ازکارافتادگی دستگاه.
برای این منظور باید به سابقه ماشین مراجعه شده و با داشتن یک سیستم اطلاعاتی مناسب و جمع آوری اطلاعات آماری ، هزینه های را تخمین زد.اما این نکته هم حائز اهمیت است که به اطلاعات آماری نمی توان در تمام طول عمر ماشین استناد نمود.زیرا ماشین در واقع با گذشت زمان فرسوده شده و اطلاعات آماری حاصله از صحت لازم برخوردار نخواهند بود.




- ابزارهای مهندسی نت:

در زير ليستي از ابزارهاي مهندسي نت را مشاهده مي کنيد که براي استقرار صحيح نت مبتني بر قابليت اطمينان نياز مي باشد، در کشور ما به مبحث نت مبتني بر قابليت اطمينان آنطور که بايد پرداخته نشده است و در حد آموزشهاي کلاسيک و کمي نمونه هاي پايلوت بيشتر پيش نرفته است و يکي از دللايل عدم پيشرفت اين تکنيک موثر نگهداري و تعميرات نبود آگاهي کافي از تاثير بسزاي اين تکنيک در کارخانجات مي باشد ضمن اينکه کارخانجاتي که آشنايي نسبي نيز داشته اند بدليل کمي مهارت در ابزارهاي مهندسي نت در پياده سازي نت مبتني بر قابليت اطمينان با چالش مواجه شده اند.ابزارهاي مهندسي نت معرفي شده زير مي تواند تيم هاي چند تخصصي نت در سازمان را براي پياده سازي يک سيستم نت پايدار ياري برساند:
1- آناليز علل ريشه اي RCA
2- آناليز حالات بالقوه خرابي و آثار آن براي ماشين آلات MFMEA
3- نمودارهاي علت و معلول Root and Cause Effect
4- روشهاي حل مسئله Problem Solving
5- شاخص هاي نگهداري و تعميرات
6- اثر بخشي کلي تجهيزات OEE – Overall Equipment Effectiveness
7- آمار در نت

- مقایسه نت بهره ور فراگیر و نت مبتنی بر قابلیت اطمینان:


متخصصان مختلفي نظراتشان را مطرح كرده‌اند. خلاصه اين مطالب به صورت زیراست:
1- خاستگاه:
TPM: كشور ژاپن (مشرق زمين)
RCM: كشور انگلستان (مغرب زمين)
2- توسعه داده شده توسط:
TPM: آقاي سي‌ايچي ناكاجيما
RCM: آقاي جان موبراي
3- عمده ترين مشاور اوليه اين سيستم:
TPM: انستيتو نگهداري و تعميرات كارخانجات ژاپن (JIPM)
RCM: موسسه Aladdon
4- ابزار يا روش اندازه‌گيري عملكرد سيستم:
TPM: ضريب اثربخشي كلي تجهيزات (OEE)
RCM: شاخص MTBF براي هر جزء
5- هدف نت:
TPM: دستيابي به توقفات غيربرنامه‌اي صفر
RCM: كاهش توالي خرابيها تا سطح مورد پذيرش كاربر
6- راهكار اوليه:
TPM: برقرار كردن شرايط اوليه تجهيزات
RCM: مشخص كردن عملكرد (وظيفه) و حالات خرابي
7- روش اجرا:
TPM: روش از بالا به پايين سازمان (Top-Down)
RCM: روش از پايين به بالاي سازمان (Bottom-Up)
8- مفهوم بهبود:
TPM: اعتقاد به بهبود مستمر
RCM: تفكر نت قبل از طراحي مجدد
9- باور عمومي:
TPM: نت‌كاران به اپراتورهاي توليد آموزش مي دهند.
RCM: حالاتي وجود دارد كه اپراتورهاي دستگاه به نت‌كاران آموزش مي‌دهند
10- زمان مورد نياز براي پياده‌سازي:
TPM: هر فاز يا مرحله حدود سه ماه
RCM: هر مورد (دستگاه) حدود سه ماه
11- امكان تركيب:
TPM: بلي، TPM روش RCM را كامل مي‌كند.
RCM: خير
12-تمركز نت بر:
TPM: شش ضايعه عمده ناشي از ماشين‌آلات
RCM: وظايف اوليه و ثانويه تجهيزات
13- هدف كلي نت:
TPM: پيشگيري از نياز به نت (Maintenance Prevention)
RCM: نت پيش‌اقدام (Proactive Maintenance)

TPM معتقد است در راه توسعه برنامه نگهداري، حفظ شرايط اساسي تجهيزات اولين قدم است. در حاليكه RCM معتقد است اولين قدم تغيير نحوه تفكر افراد و تسري دادن آن به تجهيزات است. لازم به توضيح است، مقايسه فوق نظر شخصي افراد بوده و بر اساس تجربيات و معلوماتشان مطرح شده است. در حاليكه به نظر من طول زمان استقرار پروژه‌هاي TPM معمولا بين سه تا پنج سال و حتي بيشتر از اينها مي‌باشد و ممكن است برخي از فازهاي آن مثل نت خودكنترلي حتي بيشتر از يكسال نيز طول بكشد.

و در مورد روش سازماني قابل اجرا در استقرار اين سيستمها، معتقدم در هر دو متدولوژي، روشهاي از بالا به پايين و پايين به بالا لازم و ضروري است.







-نتیجه :
امروزهRCM يكي از روشهايي است كه پيوسته بطور گسترده تري در صنعت مورد استفاده قرار مي گيرد.RCM شامل روشي براي تعريف برنامه زمان بندي شده بهينه جهت دستگاههايي است كه بايد در حالت عملكرد با قابليت اطمينان بالا باقي بمانند. براي استقرار يك چنين برنامه اي بايد بصورت علمي در مورد هر تجهيز عملكرد، محدوديتها و اولويتهاي مورد انتظار تعريف شوند.
RCM در جهت دستيابي به سطحي از "قابليت اطمينان ذاتي" ياInherent Reliability دستگاه يا تجهيز در زماني كه قابليت ذاتي آن دستگاه از طريق يك برنامه نت قابل حصول مي باشد گام برمي دارد. اين سطح از قابليت اطمينان عبارت است از سطحي از عملكرد دستگاه كه نمي توان آن را از طريق طراحي مجدد ارتقاء داد." و منافع RCM عبارتند از:
الف – کاهش هزینه هایی از قبیل هزینه دستمزد و لوازم یدکی و هزینه توقف ماشین آلات که در فعالیتهای تعمیراتی اتفاق می افتند.
ب- کاهش هزینه های ناشی از لطماتی که به دستگاه وارد می گردد، این لطمات ناشی از ازکارافتادگی قطعات است.
ج – افزایش عمر دستگاه و ارزش اسقاط دستگاه.
د- افزایش کیفیت محصولات.
ه – افزایش راندمان و قابلیت اطمینان سیستم تولیدی

زمانبندي کارها و ... ميباشد
 

PersiaN_PulsE

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزیز ممنون از تاپیکت ولی خواهشا بجای اینکه یه سری مطلب رو کپی پیست کنین , بهتر بود اون نکته هایی که خودت بعد از خوندن کاملش دستگیرت شدن رو میذاشتی..در ضمن موضوع تاپیک در مورد RCM انتخاب شده ولی مطالبش به غیر از اوایلش ..در مورد موضوعات دیگس که باعث شده تاپیک یک مقدار فاقد ارزش لازم باشه.
با تشکر
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تاپیک نگهداری و تعمیرات

تاپیک نگهداری و تعمیرات

باسلام
به مناسبت اینکه این تاپیک درست شده به نظرم بهتره که هر کس هر چی می تونه در مورد نگهداری و تعمیرات بنویسه.من با یه مقدمه این رو شروع می کنم.
بااحترام
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دوست عزیز ممنون از تاپیکت ولی خواهشا بجای اینکه یه سری مطلب رو کپی پیست کنین , بهتر بود اون نکته هایی که خودت بعد از خوندن کاملش دستگیرت شدن رو میذاشتی..در ضمن موضوع تاپیک در مورد RCM انتخاب شده ولی مطالبش به غیر از اوایلش ..در مورد موضوعات دیگس که باعث شده تاپیک یک مقدار فاقد ارزش لازم باشه.
با تشکر
باسلام
و با احترام ، حالا که تخصص شما هم نت ، پس بیا کمک کن این تاپیک زنده بمونه.من شروع می کنم ولی به امید کمک تو.
بااحترام
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مقدمه 1

مقدمه 1

باسلام
بچه ها این مقدمه ای رو که شروع می کنم ، خودم نوشتم و از جایی برداشته نشده ، پس اگه اشکالات هم داشت خوشحال میشم کمک کنید.

مقدمه 1
در سال های دورکه جهان در حال تبدیل شدن به جهان صنعتی بود ، ابتدایی ترین نگرش در مورد تعمیرات بوجود آمد. در آن سال ها موج شکل گیری شرکت ها و کارخانه هایی بود که بی رویه تولید می کردند ، همگان برای ورود به صنعت تلاش می کردند ، سودای پولدار شدن ، سودای کارخانه دار بودن ، باعث افزایش بی رویه کارخانه جات شده بود ، در این شرایط هیچ نگرشی بر دنیای تعمیرات حاکم نبود ، جملاتی از قبیل از بدشانسی دستگاه خراب شد ، یا اگر شانس بیاوریم و تجهیزات خراب نشوند ، دستگاهی که کار می کند پس خراب می شود ، واز این قبیل جملات همه نگرش در مورد تعمیرات بود .در آن زمان آنچه مهم بود ، کوتاه تر شدن زمان تعمیرات پس از اتفاق خرابی بود.بدین معنی که تجهیزات کار میکردند تا زمان خرابی ، پس از خرابی ، همه تلاش ها صورت میگرفت ، و همه به دنبال کاهش دوران رکود بودند . پس اگرتعمیرات و نگهداری را به دو بخش تقسیم کرد ، در آن دوره فعالیت ها متمرکز بر تعمیرات بود.آنچه در دوره های بعد به آن تعمیرات اضطراری اطلاق می شد.
 

PersiaN_PulsE

عضو جدید
کاربر ممتاز
باسلام
بچه ها این مقدمه ای رو که شروع می کنم ، خودم نوشتم و از جایی برداشته نشده ، پس اگه اشکالات هم داشت خوشحال میشم کمک کنید.

مقدمه 1
در سال های دورکه جهان در حال تبدیل شدن به جهان صنعتی بود ، ابتدایی ترین نگرش در مورد تعمیرات بوجود آمد. در آن سال ها موج شکل گیری شرکت ها و کارخانه هایی بود که بی رویه تولید می کردند ، همگان برای ورود به صنعت تلاش می کردند ، سودای پولدار شدن ، سودای کارخانه دار بودن ، باعث افزایش بی رویه کارخانه جات شده بود ، در این شرایط هیچ نگرشی بر دنیای تعمیرات حاکم نبود ، جملاتی از قبیل از بدشانسی دستگاه خراب شد ، یا اگر شانس بیاوریم و تجهیزات خراب نشوند ، دستگاهی که کار می کند پس خراب می شود ، واز این قبیل جملات همه نگرش در مورد تعمیرات بود .در آن زمان آنچه مهم بود ، کوتاه تر شدن زمان تعمیرات پس از اتفاق خرابی بود.بدین معنی که تجهیزات کار میکردند تا زمان خرابی ، پس از خرابی ، همه تلاش ها صورت میگرفت ، و همه به دنبال کاهش دوران رکود بودند . پس اگرتعمیرات و نگهداری را به دو بخش تقسیم کرد ، در آن دوره فعالیت ها متمرکز بر تعمیرات بود.آنچه در دوره های بعد به آن تعمیرات اضطراری اطلاق می شد.

با تشکر از شما مدیر عزیز..
باید بگم که یه تاپیک مجزا درباره نت وجود داره که من هدایتگرش هستم..و در اونجا بحث های خوبی هم صورت گرفته...اگر شما صحبتی دارید لطفا در اونجا مطرح کنید تا دوباره زنده شه ...چون بدلیل اینکه من گرفتاره ارشد هستم نمیتونم زیاد بیام ولی حتما کمک می کنم تا جایی که بتونم..
اینم ادرس تاپیک : http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=38472;)
 

roze sefid

عضو جدید
نگهداری وضعیت (cm)

نگهداری وضعیت (cm)

نگهداری وضعیت عبارت است از: استخراج مستمر و متناوب اطلاعات از درون یک سیستم در حالیکه سیستم کماکان در حال کار عادی خود می باشد.
استراتژی پیش بینی تعمیرات یا تعمیرات بر اساس وضعیت عبارت است از اینکه :
تعمیر نیاز نیست مگر آنکه وضعیت دستگاه خبر از شروع تخریب و یا عیب عضوی از ماشین را بدهد. به بیان دیگر مراقبت وضعیت عبارتست از اندازه گیری منظم فاکتورهای مناسبی از درون ماشین و مقایسه مقادیر بدست آمده بمنظور بررسی تغییرات در وضعیت رفتاری و سلامت آن ماشین.
با استفاده از روش مراقبت وضعیت امکان کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات به مقدار قابل توجهی وجود دارد و طبق آمار منتشره این کاهش در بعضی از کشورهای صنعتی تا حدود 65% بوده است.
 

roze sefid

عضو جدید
اگه بخوام سادهتر در موردcm صبت کنم باید بگم که خود تعمیرات پیشگیرانه یعنی تعمیر دوره ای دستگاه می تونست باعث ایجاد مشکل در ماشین بشه به این صورت که ماشین الات بزرگ در دوره های مشخص باید قطعاتش باز می شد تا اگه اشکالی داره برطرف بشه ممکن بود همه دستگاه باز بشه و هیچ اشکالی نداشته باشه ولی این بازو بسته شدن سبب استهلاک وهم متوقف شدن ماشین میشد بنابراین نیاز به روش cmکاملا احساس میشد به این صورت که هم زمان با اینکه دستگاه در حال کار بود همه علائم اون توسط سنسورهایی چک میشد باید ماشین در محدوده هایی که مشخص شده بود کار می کرد همین که کوچکترین حرکت خارج از محدوده مجاز بود باتوجه به نوع حرکت متوجه می شدند که دستگاه چه مشکلی می خواد پیدا کنه و رفع میشدو ممکن بود ماشین خیلی بیشتر از زمانی که در تعمیرات پیشگیرانه باید باز میشد کار کنه بدون انکه کوچکترین مشکلی داشته باشه یعنی قبل از اینکه دستگاه عیبی پیدا کنه متوجه میشدندورفع میکردند:gol:
 

PersiaN_PulsE

عضو جدید
کاربر ممتاز
ارائه موضوعاتی در مورد انجام پروژه های نگهداری و تعمیرات

ارائه موضوعاتی در مورد انجام پروژه های نگهداری و تعمیرات

با سلام خدمت همه بچه های تالار صنایع ,بخصوص بچه ها نتی;)

بدلیل اینکه چند نفر از بچه ها لطف کردند و برام پیغام خصوصی زدند و از من خواستند که موضوعاتی رو برای انجام پروژه های نت بهشون نشون بدم...من تصمیم گرفتم که تاپیکی رو با این عنوان ایجاد کنم تا همه از این تاپیک برای پروژه هاشون استفاده لازم رو ببرند....:gol:

در پست بعدی این موضوعات رو بیان می کنم...
 
آخرین ویرایش:

PersiaN_PulsE

عضو جدید
کاربر ممتاز
موضوعات

موضوعات

1. مهم ترین موضوعی که تو نت هست.بحث reliability یا قابلیت اطمینان هست...راستی شما همه اسلایدی که من تو قسمت کتابخانه گذاشتم رو دانلود کنید چون یکیشون در مورد عواملی که در محاسبه قابلیت اطمینان هست صحبت میکنه..


2. موضوع بعدی این میتونه باشه..تفاوت نت پیشگیرانه و پیشگویانه با هم و رابطه ایندو با TPM نت بهره ور جامع(تئوری)


3. موضوع بعدی این باشه خوبه که میتونه بدرد بخوره...اصلا برید تو یه کارخونه و تمام سیستم نتشو بررسی کنید ببینید داره چه نتی رو اجرا میکنه..چند نوع نت رو اجرا میکنه ,ایا درست اجرا میشه یا نه ,الزامات هر نوع نت در حال اجرا رو صحیح پیاده میکنه یا مه,سوابق نتشو بررسی کن تا بفهمی ایا سیستم نت مثلا دوره ای که داره اجرا میکنه هر 6 ماه 6 ماه با سوابق هم خونی داره یا نه؟؟..که همه اینا مستلزم اشنایی کافی با همه بحث های نت و انواع اون هستش..که در نهایت میتونی یک گزارش از سیستم نت ارائه بدی که قابل استاده برا مدیران شرکت باشه...یا میتونی بگی با توجه به هزینه ای که داره مثلا نت پیشگیرانه برا این شرکت صلاح نیست...البته به شرط اینکه بتونی از هزینه های شرکت هم سر در بیاری یعنی رد اختیارت بذارن..بعضی شرکت ها اصلا سوابق نت ندارن..که در اینصورت خیلی میتونه به درد پروژت بخوره..میتونی انواع فرم هارو طراحی کنی...برو تو یه شرکتی که بیشتر از 50 60 تا ماشین داشته باشه...من تو یه جا بودم که اونجا خیلی بین زمان خرابی و انجام عملیات نتش فاصله بود بعد فهمیدم که مسئول نتش برا اینکه ساعت کارش رو بالا ببره و بگه خیلی کار میکنه این کارو میکرده...

در ضمن هر یک از دوستان اگر موضوعی در این مورد به ذهنشون رسید لطفا حتما مطرح کنند...ممنون:gol:

در ضمن برای اطلاعات بیشتر و کامل در مورد بحث نگهداری و تعمیرات میتونید به این تاپیک مراجعه کنید...
 

cridle

عضو جدید
مطالب نگهداري وتعميرات

با عرض سلام
دوستان گرامي اين هم يك مقاله كامل در زمينه نت كه از سير تغيير و تحول نت تا پياده سازي آنرا خودم جمع آوري كردم و در اختيار شما قرار مي دهم ، اميدوام مفيد واقع گردد .
در ضمن اين تاپيك مرتب آپديت خواهد شد .

با تشكر
محمد امين كياني نژاد
 

پیوست ها

  • Maintenance.pdf
    320.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

q1w2e3r4

عضو جدید
با عرض سلام
دوستان گرامي اين هم يك مقاله كامل در زمينه نت كه از سير تغيير و تحول نت تا پياده سازي آنرا خودم جمع آوري كردم و در اختيار شما قرار مي دهم ، اميدوام مفيد واقع گردد .
در ضمن اين تاپيك مرتب آپديت خواهد شد .

با تشكر
محمد امين كياني نژاد

عالی بود
اگه مطلب بیشتری دارید اینجا قرار بدید:smile::)
 

reza-ie

عضو جدید
من در بازدیدی که از پالایشگاه بندر عباس داشتیم. دیدم که دقیقا همین سیستم رو پیاده می کنند.به این صورت که با نصب سنسورهای ارتعاش سنج، حرارت سنج و فشارسنج و .... مدام وضعیت دستگاه رو بررسی میکنند و اطلاعات را جهت آنالیز به یک نرم افزار طراحی شده میدن. اونوقت طبق حد استانداردی که برای دستگاه تعریف شده هرجا که خارج از حد اون گزارش می شد سنسورها و نرم افزار اعلام میکردن و دستگاه از تولید خارج و چون برای هردستگاه یک دستگاه یدکی وجود داشت اون رو وارد شبکه تولید می کردن و دستگاه خراب رو به واحد نگهداری تعمیرات جهت تعمیر می فرستادن.
 

mahtabi

مدیر بازنشسته
من در بازدیدی که از پالایشگاه بندر عباس داشتیم. دیدم که دقیقا همین سیستم رو پیاده می کنند.به این صورت که با نصب سنسورهای ارتعاش سنج، حرارت سنج و فشارسنج و .... مدام وضعیت دستگاه رو بررسی میکنند و اطلاعات را جهت آنالیز به یک نرم افزار طراحی شده میدن. اونوقت طبق حد استانداردی که برای دستگاه تعریف شده هرجا که خارج از حد اون گزارش می شد سنسورها و نرم افزار اعلام میکردن و دستگاه از تولید خارج و چون برای هردستگاه یک دستگاه یدکی وجود داشت اون رو وارد شبکه تولید می کردن و دستگاه خراب رو به واحد نگهداری تعمیرات جهت تعمیر می فرستادن.
سلام
عالیه که اطلاعاتتون رو با بقیه تقسیم میکنین.
موفق باشین
 

poorya farahani

عضو جدید
با عرض سلام خد مت همه بچه های صنایع
من در ازمون استخدامی پالایش و نفت که 2/5/1388برگزار شد قبول شدم.و حالا میخوام در مصاحبه فنی و تخصصی شرکت کنم.ولی با چگونگی این مصاحبه اشنا نیستم و نمیدونم در چه زمینه ای می خوان استخدام کنن.هر کسی اطلاعاتی داره لطفا راهنمایی کنه.
با تشکر.
 

zibajoOOon

عضو جدید
نگهداری تعمیرات

نگهداری تعمیرات

سلام
من فایل پی دی اف کتاب نگهداری تعمیرات سید حسینی رو میخوام کسی داره؟؟
 

rezgar

عضو جدید
نگهداری و تعمیرات - ۱۰ نکته کلیدی برای پیاده سازی موفق CMMS

نگهداری و تعمیرات - ۱۰ نکته کلیدی برای پیاده سازی موفق CMMS

[h=1]۱۰ نکته کلیدی برای پیاده سازی موفق CMMS[/h]متن کامل این نوشته را درسایت مجله تخصصی نگهداری و تعمیرات بخوانید - mainmag.ir



نویسنده : کریس باگادیاآمار تکان دهنده است – براساس مطالعات ، حدود ۸۰ درصد پیاده سازی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات مکانیزه (CMMS) با شکست مواجه شده است. با در نظر گرفتن هزینه های مربوط به یک پروژه CMMS، میزان شکست به احتمال ۸۰ درصد رقم بالایی برای هر شرکت است که به راحتی قابل جبران نیست، اما با گام های ساده برای برنامه اجرایی که به خوبی در مورد آن فکر شده، هر کسی می تواند از تمام پتانسیلی که یک CMMS می تواند برای یک سازمان به ارمغان بیاورد، بهره برداری کند. چیزی که در ادامه می آید مقدمه ای برای قدم هایی است که شما می توانید بردارید تا موفقیت پیاده سازی سیستم نت را تضمین کنید.
ادامه نوشته ...
 

rezgar

عضو جدید
نگهداری و تعمیرات کلاس جهانی چگونه تعریف می شود؟

نگهداری و تعمیرات کلاس جهانی چگونه تعریف می شود؟

[h=3]نگهداری و تعمیرات کلاس جهانی چگونه تعریف می شود؟[/h] مترجم : وحید اکبری – کارشناس ارشد مهندسی صنایعویراستار : رزگارجهاندیدهبیشتر افراد معتقدند که تلاش برای رسیدن به نگهداری و تعمیرات کلاس جهانی یک وضعیت مطلوباست، اما کاری که دقیقا باید برای این منظور انجام دهید و اینکه چگونه به آن دست یابید چیست؟یک ورزشکار می داند که یک سری رکورد برای رکورد زنی وجود دارد که این رکوردها با معیار هایی مانند ثانیه، پوند و فوت(پا) محاسبه می شوند (توضیح: منظور نویسنده این است که این رکوردها یا رکوردهای زمانی مسابقات ورزشی می باشند یا رکوردهای وزنی (مانند وزنه برداری) و یا رکور های مسافتی و طولی می باشند.) این سنجه ها (معیار سنجش) به ورزشکار نشان می دهند که اگر او رکوردهای قبلی را بزند به کلاس جهانی ارتقا پیدا می کند. در کسب و کار نیز، سازمان هایی مانند Fitch ، Moody’s , Standard و Poor’s رتبه های AAA تا D را به خود اختصاص می دهند. این سازمان ها معیار هایی که عموما” پذیرفته شده اند را بکار می گیرند. که به شرکت های این امکان را می دهدکه بدانند چه زمانی به وضیعت کلاس جهانی دست یافته اند. ادامه مطلب
 

Similar threads

بالا