مصرف بنزین کم شده یا زیاد؟

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
در حالی که آمارها از افزایش مصرف بنزین در هفته نخست اجرای طرح هدفمندی خبر می‌دهند، مقامات دولتی ادعا می‌کنند که روند مصرف در این هفته، نزولی بوده است.
در حالی که آمارها از افزایش مصرف بنزین در هفته نخست اجرای طرح هدفمندی خبر می‌دهند، مقامات دولتی ادعا می‌کنند که روند مصرف در این هفته، نزولی بوده است.
به گزارش کلمه، امروز خبرگزاری‌ها به نقل از ضیغمی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، خبر از کاهش مصرف بنزین در هفته جاری دادند و نوشتند که او در یک نشست خبری اعلام کرده در هشت روز نخست اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، میانگین مصرف بنزین کشور نسبت به هفته‌ی قبل از آن، ۲٫۵ میلیون لیتر کاهش یافته است.
این در حالی است که همین خبرگزاری‌ها، آمارهای رسمی وزارت نفت را نیز منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد مصرف بنزین در اولین هفته پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ۸٫۵ (هشت و نیم) درصد رشد داشته است.
بر اساس این آمارها، متوسط مصرف روزانه بنزین کشور در روزهای ۲۷ آذر تا ۳ دی به ۶۲٫۹ میلیون لیتر رسیده است. این در حالی است که این رقم در دو هفته‌ی قبل از آن، به ترتیب ۵۸٫۱ و ۵۷٫۵ میلیون لیتر بوده است.
بدین ترتیب مشخص نیست معاون وزیر نفت چگونه تغییرات این ارقام در هفته‌های قبل و بعد از هدفمندی را نزولی ارزیابی کرده است! و اگر واقعا او چنین باوری دارد، چرا لااقل آمارها را به گونه‌ای که با ادعای خود سازگار باشد، منتشر نمی‌کند.
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
امارهای رسمی در این مملکت کی راست بوده که این دومیش باشه ؟!!
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
چجوری رشد داشته؟؟؟ قیمتش که بالا رفت!!! چطور به این مردم باید فهموند که بابا ماشین سوار نشین؟؟ :d :d
 
  • Like
واکنش ها: Sarp

Sarp

مدیر بازنشسته
چجوری رشد داشته؟؟؟ قیمتش که بالا رفت!!! چطور به این مردم باید فهموند که بابا ماشین سوار نشین؟؟ :d :d


این مردم هنوز تفاوت اسکناس هزاری رو با 10 هزاری نمیدونن که
 

Similar threads

بالا