مشت اول هزار! اما یادت باشه با زن جماعت دعوا نکنيد! چون شما تحت هر شرايطي بازنده خواهيد بود!

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شنيدم که آمار «دعواهاي خياباني» بالا رفته و بيشترين حجم شکايت‌ها را دارد و يک جورايي «جرم اول» شده است! براي همين اين هفته اصول صحيح دعوا کردن را مي‌آموزيم! منظور ما از دعوا، دعواهاي خياباني است و ما اصلا و اصولا به دعواهاي خانوادگي، سياسي، ورزشي و اخلاقي کاري نداريم! البته قرار بود به علت داشتن بدآموزي چاپ نشود ولي ما با دعوا حرف خودمان را به کرسي نشانديم!!

* هيچ وقت فريب عده‌اي که دور دعوا حلقه مي‌زنند و مي‌گويند «مشت اول هزار» را نخوريد. اين آدم‌ها دنبال تفريح خودشان هستند، پس با طناب پوسيده آن‌ها توي چاه نرويد و به کمتر از 3 هزار و 460 تومان رضايت ندهيد!!

* اگر زورتان به طرف مقابل نمي‌رسد، به اميد اين که کسي به دادتان برسد، بي‌خودي داد و هوار راه نيندازيد! افرادي که دور شما جمع مي‌شوند فقط مسئوليت تهيه فيلم و عکس و بلوتوث را دارند، پس از کتک خوردن لذت ببريد و اگر ديديد اوضاع خيلي خراب است با اورژانس اجتماعي تماس بگيريد!

* اين که کجا بزنيد، خيلي مهم است. زير چانه، بالاي ابروي چپ، زير چشم راست، وسط گيج‌‌گاه و نوک دماغ اصلا توصيه نمي‌شود. جايي بزنيد که مضروب نتواند کبوديش را به هر کسي نشان دهد!

* سعي کنيد به هر طريق ممکن، خون خودتان را کثيف کنيد! خون کثيف به جاي اين که به مغز برود وارد چشم مي‌شود. وقتي خون به مغز نرسد، هيچ فرماني صادر نمي‌کند، از طرفي چون خون زيادي جلوي چشم شما را گرفته، ديگر هيچ چيزي جلودارتان نيست!

* درباره استفاده از تيزي بين آقايان جاهل اختلاف نظر وجود دارد. برخي معتقدند نشانه کم آوردن است ولي عده اي مي‌گويند نبايد در دعوا به مسايل اخلاقي توجه کرد.

* با زن جماعت دعوا نکنيد! چون شما تحت هر شرايطي بازنده خواهيد بود! پس مثل يک پسر بچه مودب، عذر خواهي کنيد و به راهتان ادامه دهيد!

* اگر خانم هستيد حتما بعد از دعوا گريه کنيد تا همه حق را به شما بدهند!

* و اما نکته اخر اين که به دليل هر مسئله کوچک و بزرگي دعوا نکنيد، به دليل کرايه تاکسي، براي يک وجب جاي پارک، براي خمير بودن نان، به دليل يک مشت دلار و ... اين ماه فرصت خوبي براي تمرين «صبر» است، همي‌شه يادتان باشد کسي که گذشت مي‌کند، مرد است.

علي ايحال دست همه مردان عالم مرسي!

نويسنده: سعيد برند
http://www.khorasannews.com/News.aspx?id=974103&type=6&year=1390&month=5&day=13
 

Similar threads

بالا