مشاوره، سوال و درخواست مطالب مکانیک ماشین های کشاورزی

ناهمواري سنج مكانيكي

ناهمواري سنج مكانيكي

سلام ،من براي تكميل پروژه ام به يكسري اطلاعات راجع به ناهمواري سنج مكانيكي نيازمندم . لطفا كمكم كنيد :cry::cry: با تشكر:gol::gol::gol:
 
سلام به همه دوستان عزیز.:gol:
از این به بعد هر گونه در خواست اعم از سوال های مختلف،کتاب،منبع،سایت و ... در مورد مسائل مربوط به مکانیک ماشین های کشاورزی را توی این تاپیک مطرح کنین و منتظر جواب توی همین تاپیک از طرف دوستان باشین.
دوستان عزیز لطف کنین جواب هاتونو را به صورت نقل قول بگین تا مشخص بشه مربوط به کدوم پست و چه شخصی هست.
لطفا تاپیک جدا برای هر گونه سوالی تشکیل ندین و همین طور توی تاپیک های مختلف یه سوال رو عنوان نکنین.
ممنون از همکاریتون:gol:


سلام، موضوع پروژه من ساخت،آزمايش وكشيدن نقشه هاي مربوط به ناهمواري هاي بدست آمده توسط انواع گاو آهنه ولي براي ارائه دادن به استاد وتكميل مطالبم نياز به اطلاعات بيشتري دارم .لطفا كمكم كنيد :cry::cry:با تشكر:gol::gol:
 

REZAB

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان
من منابع خیلی خوب برای گرایش ماشین آلات رو احتیاج دارم...برای کنکور ارشد ....کسی میتونه به من معرفی کنه....
هم کتابهای مرجع و هم کتابهای کمکی وتست
ممنون میشم زیاد
 

gomashin

عضو جدید
بی خاک ورزی

بی خاک ورزی

سلام به همه دوستان گرامی
از همه دوستان خواشمندم اگر مطالب مهم و بویژه تخصصی در مورد بی خاک ورزی وهمچنین ماشین الات مورداستفاده (البته بیشتر در مورد روشهای بی خاک ورزی)دارندویا اینکه منبعی دراین مورد معرفی نمایند تشکر می کنم.:)خیلی نیاز دارم به این مطالب لطفا هرچه زودتر
 

sfed

عضو جدید
سلام امیدوارم این به دردت بخوره- سيستم بي خاك ورزي مي تواند در كاهش هزينه هاي توليد، افزايش مواد آلي خاك، بهبود ساختمان خاك و حذف اثرات نامطلوب زيست محيطي نقش مهمي را ايفا نمايند. ليكن بدليل عدم وجود ماشين مناسب جهت كاشت مستقيم در اراضي شخم نخورده اين روش به علت عدم تأمین تماس کافی بذر با خاک، در بسياري از موارد موفق نبوده است. معرفي دستگاهي كه بتواند در زمينهاي سخت (شخم نخورده) و با وجود كلش محصول قبلي در زمين، بذر و كود را در داخل شياري در دو عمق مختلف قرار دهد، اولين قدم در راه پياده نمودن طرحهاي پايلوت بي خاك ورزي و در نهايت ترويج آن در مناطق مستعد اين روش كاشت مي باشد. در این جااستفاده از شيار بازكن ديسكي فعًال كه به مانند يك ارّه دوًار مي تواند شياري از خاك را ببرد در زمینی شخم نخورده و پوشیده از بقایای گیاهی مورد ارزیابی قرار گرفت. درآزمایشات مقدماتی صفحه برش (شياربازكن فعال) در سرعت هاي دوراني مختلف در شرايطي كه هم جهت يا خلاف جهت چرخهاي تراكتور به حركت در مي آمد بکار گرفته شد. نتایج این ازمایشات نشان داد که چرخش صفحه برش در جهت خلاف چرخهای تراکتور نه تنها باعث برش عمیق تر خاک نسبت به حالت هم جهت با چرخ های تراکتور می گردد، بلکه شیاری نسبتاً خالی از خاک پس از عبور به جا می گذارد. واحد برش ساخته شده بر اين مبنا مي تواند شیاری به عمق متوسط 5/5 سانتیمتر و به عرض متوسط 5/1 سانتیمتر بریده و خاک آن را به سمت جلو و بالا پرتاب كند. این در حالی است که چرخش صفحه برش در جهت چرخ های تراکتور نه تنها عمق نفوذ آن به داخل خاک را کاهش می دهد بلکه منجر به پر شدن مجدد شیار ایجاد شده نیز می گرديد. برای جلوگیری از پرتاب خاک به سمت جلو و بالا دراين تركيب یک گلگیر محافظ نیز تعبیه گردید. اين محافظ باعث مي گردید كه مقداري از خاك به سمت عقب واحد برش منحرف گرديده و از انتهای واحد برش مجدداً به داخل شیار ریخته و حدود یک چهارم عمق آن را پر کند. ازاین مقدار خاک برای ایجاد لایه ای از خاک بین کودوبذر استفاده گردید. براي اين منظورلوله سقوط کود به فاصله نزدیکی در پشت صفحه برش (در ارتفاع 5 سانتي متري سطح زمين) قرار داده شد تا جایگذاری کود در کف شیار را قبل از پر شدن بخشي از شيارانجام دهد. با نصب لوله های سقوط بذر در امتداد شیار ایجاد شده با فاصله اي از صفحه برش دربالای سطح خاک عمل جايگذاري بذر در داخل شیار نيمه پر انجام و خاک نرم باقيمانده در طرفین شیار در نهايت توسط پوشاننده های انتهایی بر روی بذر ريخته مي شود. نتایج ارزیابی نهائی ماشين كاشت مجهز به چنين واحدهاي كاشتي نشان میدهد که در صورت رعایت نسبت بهینه سرعت دورانی شیار بازکن به سرعت پیشروی، این ماشین قادر می باشد دز زمین شخم نخورده پوشيده از بقاياي گندم با به هم زدن کمتر از 10% سطح خاک کود را در عمقی حدود 2 سانتيمتر پائين تراز عمق مطلوب بذر قرار داده و همچنین تماس کافی بذر با خاک را تأمین نماید.
 

زهرا فرشید

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان گرامی


از همه دوستان خواشمندم اگر مطالب مهم و بویژه تخصصی در مورد بی خاک ورزی وهمچنین ماشین الات مورداستفاده (البته بیشتر در مورد روشهای بی خاک ورزی)دارندویا اینکه منبعی دراین مورد معرفی نمایند تشکر می کنم.:)خیلی نیاز دارم به این مطالب لطفا هرچه زودتر
میشه اول بی خاکورزی رو تعریف کنید؟
ممنون.
 

= nAviD =

عضو جدید
درخواست گزارش كاراموزي

درخواست گزارش كاراموزي

سلام
از دوستان عزيز اگه كسي فايلي، مطلبي، نوشته اي و يا دست خطي تحت عنوان كارآموزي در اختيار دارن ممنون ميشم اگه معرفي كنند
:gol:
 

ایران33

عضو جدید
کمک برای انتخاب رشته

کمک برای انتخاب رشته

با سلام
ایا میشود کسی لیسانس میکانیک ماشین الات بگیره و فوق لیسانس بره
مهندس میکانیک جامدات
واگه میشود ایا به نظر شما لیسانس میکانیک ازاد بهتره
یا میکانیک ماشین الات کشاورزی روزانه دولتی
با توجه به اینکه قصد رفتن تا فوق لیسانس دارم ایا بهتره نیست از امکانات و اساتید
دانشگاه دولتی استفاده کنم
چون من شنیدم بیشتر دانشگاه ها مهندسی ماشین الات بیشتر واحدش با میکانیک
یکسانه و با هم در یک دانشکده هستند
 
  • Like
واکنش ها: sfed

= nAviD =

عضو جدید
همين الانش هم خيلي از واحدها با مهندسي مكانيك يكيه ولي اخرش چي...
راستش من ميخوام برم ازاد
اينجا فقط به اسم رشته نگاه مي كنند و البته اينكه چه كاري بلد باشي هم مهمه ولي اولي مهمتره ... اسم
4
 

homai

عضو جدید
درخواست کتاب

درخواست کتاب

درود بر مکاورزان عزیز, نیاز مبرم به کتاب مقاومت مصالح 1 جانستون دارم,مرسی....:)
 

ali83

عضو جدید
با تشکر از شما ظاهرا در پنجمین همایش ماشینهای کشاورزی دانشگاه فردوسی 2 مقاله در مورد خشک کن پاششی ارائه شده که در ادرس فوق فقط یکی بود که اون هم قابل دسترس نیست

طراحی، ساخت و ارزیابی اتمایزر دوار سانتریفوژ خشک کن پاششی
http://confbank.um.ac.ir/modules/conf_display/5ncame/doc/453.doc
این لینک در دسترس نیست
سلام
لطفا چند كتاب با ذكر نويسنده انها برا ارشد مكانيك ماشينهاي كشاورزي در اينجا قرار دهيد.
با تشكر
 

saye 13

عضو جدید
درخواست همکاری

درخواست همکاری

کسی اطلاعاتی در مورد سوزن انژکتور نداره لطفا:que:
 

saye 13

عضو جدید
اگر زودتر با واقعیت روبرو بشی بهتر میتونی ایندتو بسازی سعی کن رشتتو بشناشی از پوسته ی بچگانه ی اسم ها بگذر. به نظرم یکی از جذابترین رشته هاست.
 

jumung2009

عضو جدید
نام ماشینهای کشاورزی جدید را میخواستم؟

نام ماشینهای کشاورزی جدید را میخواستم؟

یکی به من تازه وارده کمک کنه
من اسم ماشین الات جدید کشاورزی را میخوام.:redface::cry:
 

jumung2009

عضو جدید
ماشینهای کشاورزی جدید

ماشینهای کشاورزی جدید

من میخوام نام ماشینهای کشاورزی جدیدرو بدونم.
از اون جایی که من هنوز ترم 3 رو شرو نکردم اسمه ماشینارو نمیدونم. اگه میشه به من تازه وارد کمک کنید.
 

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار

لیلا90401050

عضو جدید
درود بر مکاورزان عزیز, نیاز مبرم به کتاب مقاومت مصالح 1 جانستون دارم,مرسی....:)
من این کتاب رو دارم ولی نمیدونم چه طوری بهت قرض بدم.البته من تو همدان درس میخونم و مهر میرم همدان.و یه سوال تا کی باید دستت بمونه چون خودم هم میخوام. ;):que:
 

hamideh85

عضو جدید
درخواست

درخواست

سلام.من یه پروژه برای درس طراحی اجزا 2 می خواستم که با سالید ورک 2008 کار شده باشه تحلیل نیرویی ام همراش باشه .(رشته مهندسی ماشین الات):)
 

hamideh85

عضو جدید
درخواست

درخواست

من دانشجوی مهندسی ماشین الاتم برای درس طراحی اجزائ 2 یه پروژه که با سالید ورک 2008 کار شده باشه میخواستم با تحلیل نیرویی کامل.:)
 

= nAviD =

عضو جدید
سلام
کلید مشکل شما دست منه
من برای پروژه طراحی یک - با سالید یه کاری انجام دادم که تو وبلاگم (مون) برای دانلود به صورت رایگان قرار دادم
2تا پروژه
1- کولتیواتور
2- چهار شاخ گاردان
اولی مال خودمه با تحلیل استاتیک که البته فایل تحلیل و ارائه شو آپلود نکردم ولی اگه خواستی ایمیل بده بفرستم
دومی هم مربوط به دوستم که تحلیل دینامیک داره
هر دو پروژه به صورت اسمبل هست
پیشنهاد می کنم هر دوتا شو دانلود کنی
هر سوالی داشتی در قسمت نظرات بپرس حتما کمکت میکنم:gol:
برای دانلود برو به
www.mecatra.blogfa.com
نظر هم یادت نره;)
 

= nAviD =

عضو جدید
اینم عکش که البته تو وبلاگ بالا نمی آد
نمیدونم چرا!!!
 

پیوست ها

  • untitled.jpg
    untitled.jpg
    16.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

amir36

عضو جدید
ماشين الات تسريع در پوسيدن كود حيواني

ماشين الات تسريع در پوسيدن كود حيواني

كسي اطلاعاتي در مورد ادواتي كه كمك به پوسيده شدن سريع كود حيواني كنه داره؟
 

claas

عضو جدید
راجع به چه چیز از انژکتور مطلب میخوای؟ شاید من تئنستم برات مطلب جور کنم.
 

claas

عضو جدید
سلام امیدوارم این به دردت بخوره- سيستم بي خاك ورزي مي تواند در كاهش هزينه هاي توليد، افزايش مواد آلي خاك، بهبود ساختمان خاك و حذف اثرات نامطلوب زيست محيطي نقش مهمي را ايفا نمايند. ليكن بدليل عدم وجود ماشين مناسب جهت كاشت مستقيم در اراضي شخم نخورده اين روش به علت عدم تأمین تماس کافی بذر با خاک، در بسياري از موارد موفق نبوده است. معرفي دستگاهي كه بتواند در زمينهاي سخت (شخم نخورده) و با وجود كلش محصول قبلي در زمين، بذر و كود را در داخل شياري در دو عمق مختلف قرار دهد، اولين قدم در راه پياده نمودن طرحهاي پايلوت بي خاك ورزي و در نهايت ترويج آن در مناطق مستعد اين روش كاشت مي باشد. در این جااستفاده از شيار بازكن ديسكي فعًال كه به مانند يك ارّه دوًار مي تواند شياري از خاك را ببرد در زمینی شخم نخورده و پوشیده از بقایای گیاهی مورد ارزیابی قرار گرفت. درآزمایشات مقدماتی صفحه برش (شياربازكن فعال) در سرعت هاي دوراني مختلف در شرايطي كه هم جهت يا خلاف جهت چرخهاي تراكتور به حركت در مي آمد بکار گرفته شد. نتایج این ازمایشات نشان داد که چرخش صفحه برش در جهت خلاف چرخهای تراکتور نه تنها باعث برش عمیق تر خاک نسبت به حالت هم جهت با چرخ های تراکتور می گردد، بلکه شیاری نسبتاً خالی از خاک پس از عبور به جا می گذارد. واحد برش ساخته شده بر اين مبنا مي تواند شیاری به عمق متوسط 5/5 سانتیمتر و به عرض متوسط 5/1 سانتیمتر بریده و خاک آن را به سمت جلو و بالا پرتاب كند. این در حالی است که چرخش صفحه برش در جهت چرخ های تراکتور نه تنها عمق نفوذ آن به داخل خاک را کاهش می دهد بلکه منجر به پر شدن مجدد شیار ایجاد شده نیز می گرديد. برای جلوگیری از پرتاب خاک به سمت جلو و بالا دراين تركيب یک گلگیر محافظ نیز تعبیه گردید. اين محافظ باعث مي گردید كه مقداري از خاك به سمت عقب واحد برش منحرف گرديده و از انتهای واحد برش مجدداً به داخل شیار ریخته و حدود یک چهارم عمق آن را پر کند. ازاین مقدار خاک برای ایجاد لایه ای از خاک بین کودوبذر استفاده گردید. براي اين منظورلوله سقوط کود به فاصله نزدیکی در پشت صفحه برش (در ارتفاع 5 سانتي متري سطح زمين) قرار داده شد تا جایگذاری کود در کف شیار را قبل از پر شدن بخشي از شيارانجام دهد. با نصب لوله های سقوط بذر در امتداد شیار ایجاد شده با فاصله اي از صفحه برش دربالای سطح خاک عمل جايگذاري بذر در داخل شیار نيمه پر انجام و خاک نرم باقيمانده در طرفین شیار در نهايت توسط پوشاننده های انتهایی بر روی بذر ريخته مي شود. نتایج ارزیابی نهائی ماشين كاشت مجهز به چنين واحدهاي كاشتي نشان میدهد که در صورت رعایت نسبت بهینه سرعت دورانی شیار بازکن به سرعت پیشروی، این ماشین قادر می باشد دز زمین شخم نخورده پوشيده از بقاياي گندم با به هم زدن کمتر از 10% سطح خاک کود را در عمقی حدود 2 سانتيمتر پائين تراز عمق مطلوب بذر قرار داده و همچنین تماس کافی بذر با خاک را تأمین نماید.
البته اینم باید گفت که مطالعات اخیر نشون میده معایب بی خاکورزی کم هم نیست و اصول و روش های کم خاک ورزی تاثیر مثبت بیشتری در افزایش محصول و کم کردن اثرات منفی تراکم زمین داره.
 

آناجون

عضو جدید
ماشین برداشت توت فرنگی

ماشین برداشت توت فرنگی

سلام من تازه امروز عضو شدم
درمورد ماشین برداشت توت فرنگی اطلاعاتی می خواست اگر کسی در این مورد اطلاعاتی داشته باشه کمکم کنه ممنون میشم
 

آناجون

عضو جدید
كسي اطلاعاتي در مورد ادواتي كه كمك به پوسيده شدن سريع كود حيواني كنه داره؟
سلام
من انا هستم
ادوات که نمیشه اسمشون رو بگذاریم به هشون میگن دایجستر اگر البته منظور شما همین باشه یکسری راکتورهایی هستند که کود حیوانی باقرار گرفتن داخل آنها مواد داخل آلی کود به معدنی تبدیل شده و به حد اعتدال میرسند و از مسموم شدن گیاه جلوگیری میشود و میشه برای بیو گاز هم استفاده شوند.
 
بالا