...::: مسابقه معماری ::...

...::: مسابقه معماری ::...

  • عالی

    رای: 200 69.2%
  • خوب

    رای: 76 26.3%
  • متوسط

    رای: 5 1.7%
  • بد

    رای: 8 2.8%

  • مجموع رای دهندگان
    289
وضعیت
موضوع بسته شده است.

سـعید

مدیر بازنشسته
سلام
نه متاسفم . اشتباهه. در ضمن از اینکه سوال سختی پرسیدم و مسابقه رو به چالش کشوندم شرمنده ام. بعید می دونم کسی بتونه جواب بده !!!!
نه اتفاقا دومان جان سوال خوبیه...بزار بقیه بچه ها هم جواباشونو بدن......
 

سـعید

مدیر بازنشسته
دومان جان مثل اینکه کسی جوابشو نمیدونه...خودت زحمتشو بکش.....
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
دومان جان مثل اینکه کسی جوابشو نمیدونه...خودت زحمتشو بکش.....

سلام به همه دوستان.
یه مقدمه می گم تا خدای نکرده سوء تفاهمی برای دوستان گرامی من پیش نیاد. بیشتر سیستمهای سازه ایی و مطرح دنیا بر اساس گزینه های طبیعی ساخته می شند و از 100% قوانین اونها پیروی می کنه . به خاطر همین و اصولی که تا حدودی معماری پایدار + ارگانیک برای تقابل بهتر محیط ، بوم و معماری استفاده می شند تا 90 درصد برگرفته از طبیعته .
جواب سوال من گندم بود. و تا الان سازه ایی به این قدرت ساخته نشده !!!

گندم با ساقه در حدود 40-60 سانتیمتر ارتفاع یک سازه تو خالیه که با داشتن چند گره ساده و وزن کل 2-2.5 گرم می تونه بار وزنی دانه ها رو حدود 20تا 45 گرمه . که در مقایسه حدود 25 تا 30 برابر وزن پایه نگهدارنده این گیاهه رو تحمل کنه .


اگر نسبت بار های زنده ایی رو که به این سیستم وارد میشه رو در نظر بگیرید به مطالب جالبی پی خواهید برد . مثلا در برابر باران که حدود 3 برابر وزن این دانه ها رو افزایش میده تنها 10 تا 15 درصد خمش داره و پس از خشک شدن به حالت اول بر میگرده . یا در مقابل بادهای بسیار شدید مقاوت این گیاه و در حقیقت سازه ، بی نظیره .

طرح این سوال برای این بود که زمانی که قصد داشتم معماری رو شروع کنم ، دنبال طراحی خارق العاده ا ی بودم که فکر می کردم باید با همه طرحها فرق کنه و یک کار پیچیده و نامفهوم باشه. بعد از تحقیق و کار کردن روی کارهای برجسته دنیا به نتیجه کاملا متفاوت رسیدم و اون این بود که زیبایی طرحها در سادگی ، ملموس بودن و روح فضا ست . و طرحهای برجسته ای که سالها که نه قرنها باقی می مونه به واسطه اصول پایداریه که در تمام دورانها قابل احترام و با ارزشه.
امید این رو دارم که با دیدی بازتر و موشکافانه تر به دورو بر خودمون نگاه کنیم و با حسرت کارهای دور دست از بضاعتی که داریم غافل نشیم . تا معماری ما هم مثل گذشته به اوج عظمت و شکوفایی خودش برسه .​
 

marya_com

عضو جدید
ذیروز TV توی برنامه محیط پیرامون در باره ی نوعی موریانه حرف زد که ارتفاع خانه ی اون ها 5 الی 12 متر بود و برای ساختش فقط بزاق دهن را با خاک ترکیب میکنند و لانه ی محکمی درست می کنند
و گفت در مقیاس انسانی ساختمانی به طول 1 کیلومتر با گنجایش 1میلیون نفره
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
ذیروز TV توی برنامه محیط پیرامون در باره ی نوعی موریانه حرف زد که ارتفاع خانه ی اون ها 5 الی 12 متر بود و برای ساختش فقط بزاق دهن را با خاک ترکیب میکنند و لانه ی محکمی درست می کنند
و گفت در مقیاس انسانی ساختمانی به طول 1 کیلومتر با گنجایش 1میلیون نفره

عجایب دنیای دور و بر ما به قدری زیاده که حد و حساب نداره . فکر می کنم جای یک تاپیک واسش خالی باشه . نسبتهایی که در گیاهان وجود داره به واسطه تناسبات و مقیاس سازه ایی ارزشمنده. یعنی به عنوان مثال یک آسمان خراش رو روی چند تا آهن 16 ساختن !!!
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
مثل اینکه کسی قصد مطرح کردن سوال 18 رو نداره . پس هجدهمین سوال رو هم خودم می پرسم :

سوال 18 : کار طراحی مجموعه ورزشی آزادی مربوط به کدامیک از معاران معاصر است ؟ لطفا رزومه و نمونه کارهای دیگر این معمار رو توی پاسخ بنویسید .
 

zhsaffar

عضو جدید
مثل اینکه کسی قصد مطرح کردن سوال 18 رو نداره . پس هجدهمین سوال رو هم خودم می پرسم :

سوال 18 : کار طراحی مجموعه ورزشی آزادی مربوط به کدامیک از معاران معاصر است ؟ لطفا رزومه و نمونه کارهای دیگر این معمار رو توی پاسخ بنویسید .

سلام به همه.
فکر میکنم جواب کار عبدالعزیز فرمان فرماییان باشه.
کار های دیگه اش هم علاوه بر استادیوم ورزشی، مسجد دانشگاه تهران،ساختمان شرکت نفت، ساختمان وزارت کشاورزی، برجهای سامان، برجهای ونک پارک، ساختمان بورس، دانشکده دامپزشکی، کاخ مادر سعدآباد، کاخ نیاوران، ساختمان اداری صدا و سیما هستند.
 

سـعید

مدیر بازنشسته
عبدالعزیز فرمانفرمائیان از فرزندان عبدالحسین میرزا فرمانفرما یکی از رجال اواخر دوره قاجار و از برجسته‌ترین معماران وشهرسازان ایران است.
وی فارغ التحصیل دانشکده بوزار پاریس بوده و از مهم‌ترین پروژه‌های معماری وی می‌توان به طراحی ساختمانهای «شرکت نفت»، «وزارت کشاورزی»، بورس تهران، «ساختمان اداری صدا و سیما»، کاخ نیاوران، کاخ مادر سعدآباد، فرودگاه مهرآباد، مجموعه ورزشی آزادی، مسجد دانشگاه تهران و نیز از مهم‌ترین پروژه‌های شهرسازی وی می‌توان به «طرح جامع شهر تهران» اشاره نمود.
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
جواب هر دو دوست عزیزم صحیح بود . لطفا سوال بعد رو مطرح بفرمایید.
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سوال سخته که کسی جواب نداده ؟
لطفا نظراتونو بدین.....

سوال 19....

این بنا کجاست و معروفیت آن به چه دلیلی است......؟؟؟؟


کاخ پارلماني بخارست
دومين ساختمان بزرگ جهان است. این بنا نه تنها بزرگ‌ترین و گرانقیمت‌ترین ساختمان اداری-مدنی جهان، بلکه سنگین‌ترین ساختمان جهان نیز هست.
اين ساختمان که به دستور نيکلاي چايشسکو (Nicolae Ceausescu)، درروماني ساخته شد مساحتي معادل 330 هزار متر مربع و بيش از 1000 اتاق دارد.



(عکسها از سایت همشهری آنلاین )​








 

سـعید

مدیر بازنشسته
جواب درسته دومان جان........
سوال بعدی رو مطرح کنید.....
نمیدونم چرا استقبال خوبی از مسابقه نمیشه.....اگه این راه ادامه پیدا کنه به اطلاعات همه بچه ها اضافه میشه....پس خواهش من از همه بچه ها اینه که سوالاتی رو مطرح کنید که کاربرد زیادی در معماری داشته باشه تا اکثر دوستان بتونن به اون سوال جواب درست بدن.....
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سوال 20 :

چند تا موزه گوگنهایم در دنیا داریم ؟ معماران این آثار رو هم نام ببرید .
 

ELAHE.T

عضو جدید
سوال 20 :

چند تا موزه گوگنهایم در دنیا داریم ؟ معماران این آثار رو هم نام ببرید .


اخرين شاهکار فرانک لويد رايت که موزه گوگنهايم در نيويورک هست و به صورت تنديسي دوار هست... که در دوره مدرن متاخر ساخته شده.;)

اين يکي از اون چند تاست...
 

marya_com

عضو جدید
موزه دوشز گوگنهایم در برلین-موزه پگی گوگنهایم در ایتالیا-موزه هرمیتاژ گوگتهایم-موزه گوگنهایم نیو یورک-
موزه گوگنهایم بیلبايو
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
موزه دوشز گوگنهایم در برلین-موزه پگی گوگنهایم در ایتالیا-موزه هرمیتاژ گوگتهایم-موزه گوگنهایم نیو یورک-
موزه گوگنهایم بیلبايو

سلام
ماریای عزیز اسم معماراشو فراموش کردی یا نمی دونستی ؟ در هر حال جواب ناقصه دوستان برای جواب کامل هنوز فرصت هست . تا اینجا مشخص شد 4 تا موزه گوگنهایم در دنیا هست ...
 

marya_com

عضو جدید
ببخشید سوال را دقیق نخوندم
بیلبایو کار فرانگ گهری - نیویورک کار فرانک لوید رایت -هرمیتاژ کار کولهاس معمار رمی
پگی گوگنهایم هم توسط برادر زاده سولومون گوگنهایم افتتاح شد در خانه پگی روی گراند کانال در 1951
دوشز گوگنهایم توسط بانک دوشز و سازمان سولومون گوگنهایم اجرا شد و ریچارد گلاکمن گالری هنر آن را طراحی کرد
عکس آواتور من نورگیری از سقف در موزه ی لوید رایته
 
آخرین ویرایش:

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
ببخشید سوال را دقیق نخوندم
بیلبایو کار فرانگ گهری - نیویورک کار فرانک لوید رایت -هرمیتاژ کار کولهاس معمار رمی
پگی گوگنهایم هم توسط برادر زاده سولومون گوگنهایم افتتاح شد در خانه پگی روی گراند کانال در 1951
دوشز گوگنهایم توسط بانک دوشز و سازمان سولومون گوگنهایم اجرا شد و ریچارد گلاکمن گالری هنر آن را طراحی کرد
عکس آواتور من نورگیری از سقف در موزه ی لوید رایته
احسند. کامل بود . برای اطلاعات بیشتر سایت http://www.guggenheim.org رو معرفی می کنم. که در صفحه اول می تونید گوگنهایم مورد نظر رو انتخاب و به اطلاعاتش دست پیدا کنید .

سوال 21 رو بفرمایید.
 

doomann

Moderator
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
سلام
من فکرم این بود که سبکش رنسانس پیشرفته است ولی تو چندین پست قبلی یکی از دوستان گفت سبکش مانیریسمه . سبکی بین رنسانس و باروک. ولی من اطلاع چندانی راجع به مانیریسم ندارم . رنسانس پیشرفته رو هم تو پستای قبلی گفتم.
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
سبک مانریسم درسته;):smile:
حالا کی می تونه کمی توضیح بده؟
هماهنگی و تعادل مشخصه های رنسانس هستند وتنش و ایهام از خصوصیات سبک مانیریسم است
که به همین دلیل حلقه ی اتصال میان رنسانس و باروک شد ایمان کم و بیش ساده لوحانه انسان نسبت به خودش و اخلاقش از میان رفت و بعد ها در قرن 16 بود که شک و وحشت جایگزین آن گردید مثالی از این سبک فضای ورودی کتابخانه ی لورنزیانا است که اثر میکل آنژ می باشد پنجره ها واقعا پنجره نیستند بلکه نقشی شبیه به آن و کاذبند . ستونها باری تحمل نمی کنند بلکه در فواصلی بین دیواره های پر ایستاده اند . قطعات مختلف عمدا به گونه ای ساخته شده اند که در بیننده القا عملکردی کنند که فاقد آن هستند و دیگر مسیر انتقال نیروها در ساختمان قابل درک و پیگیری نمی باشد..... تا اینکه به باروک می رسیم . علت این تفاوت ها در مذهب و شعور مذهبی دوره های مختلف است .
بعد از دوره رنسانس هیچ کس حاضر به پذیرش بی چون و چرای هر متن مذهبی و هر معجزه و هر حدیث مشکوک نبود( این وضعیت در باروک به اوج خودش می رسه)برای باز یابی ایمان از دست رفته و به یقین آوردن شکاکان سعی معماری باروک این بود که وجدان ها را آرام و انسانها را جادو کند که دست به دامان دگر نمایی و افسون دنیای خیال شدند .فضا ها در باروک قابل تشخیص نیست انگار که تا بی نهایت ادامه دارند و مانیرسم حالتی بین این دو سبک است که شامل تضاد در فضای معماری به معنی ای است که در مورد کتابخانه ی لورنزیانا گفتم است:)اینم عکسای کتابخونه است;)

http://www.curiou***peditions.org/1_d.jpg



 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا